רכבלית המפרץ בחיפה

bengb

Member
רכבלית המפרץ בחיפה

שמעתי שמועה שהקרוניות של הרכבית מפרץ-טכניון-אוניברסיטה לא יהיו ממוזגות. הייתכן?!? כמו-כן, האם יש תאריך משוער לתחילת פעילות של הרכבלית?
 

Ccyclist

Well-known member
מזגן סתם יכביד ויצטרך חיבור לחשמל

הנה סדרת תמונות מרכבל מונט ג'ואיק בברצלונה. רכבל קרוניות עם מבנה פנייה שכלול בתמונות. הקרוניות די מינימליות ואינני חושב שהן ממוזגות (ביקרתי באביב). אינני רואה בתמונות מזגן או מקום למזגן. מה שחשוב הוא שהשמשות מוחשכות כמו משקפי שמש כך שהחום אינו נכנס ושיש חלונות איוורור צרים בחלק העליון של השמשות הקדמיות והאחוריות. אני בטוח שסוללה פנימית יכולה להספיק לתאורה, אבל אם היו מפעילים מזגן היה צריך למצוא לו מקור כוח.
 

MightyKnight

New member
גם אני הבנתי שאין מזגן

זה היה אחד השיקולים ״נגד״ הפרויקט הזה (לצד כיסוי אוכלוסיה, עלות תפעול ותחזוקה, צורך יחסית לתחבורה קיימת וכו׳). נשאר רק לאחל בהצלחה ל10 איש בקופסא הזאת בחודשים יולי עד ספטמבר עם 80% לחות ו 30 מעלות בחיפה.
 

Bus Nerd

Active member
אם יהיו פתחי איוורור אולי זה לא נורא

בכל זאת מדובר בנסיעה של רבע שעה מקצה לקצה (ורוב הנוסעים לא יסעו עד הקצה העליון לדעתי) במהירות 18 קמ"ש, זאת אומרת שאם יש פתחי איוורור אז תהיה רוח של *לפחות* 18 קמ"ש שתוכל לאוורר את התא. זאת אומרת, ב30 מעלות ולחות גבוהה אולי לא יהיה נוח ונעים, אבל לא "מחניק למוות". מעניין אם אפשר טכנית להוסיף לקרוניות מערכת איוורור עם מאווררים, שייקחו אוויר מהצד התחתון ויפלטו אוויר חם מהצד העליון (לא יודע מאיפה יהיה חשמל לזה כי אולי זה יותר מדי לסלולה ופנאלים סולאריים זה דבר יקר וכבד אם רוצים להפעיל משהו שיכול לאוורר 10 נוסעים)
 
29.5 מעלות ו60% לחות רק במפרץ בשיא החום
כאשר למעלה גם יותר קריר וכמו שאמרו יש רוח. רק במקרה שנתקעת הקרונית בצהוריים יהיה לנוסעים חם.
 

MightyKnight

New member
אני מקווה שאתה צוחק

להצדיק מקום ציבורי בלי מזגן במישור החוף בשנת 2020 - לא שפוי
 
יש גם שמועה שהתאים יהיו ממוזגים, ראו:

http://gondolaproject.com/category/installations/haifa-cable-cars/ ויש גם שמועה שהפתיחה לקהל הנוסעים אמורה הייתה להיות ב .......במרץ 2020! והשמועה האחרונה אומרת, שבגלל הקורונה, לא יודעים מתי יתחדשו העבודות על המערכת(מענין כי ברכבת דוקא הואצו עבודות בגלל אותה מחלה). https://www.colbonews.co.il/haifa-news/76864/
 
מבקש לתקן את הודעתי !

הייתי צריך לכתוב ״ממוזגים״ ולא ממוזגים. עד כה לא הצליחו למזג קרוניות עם מזגן מהטיפוס הידוע לנו מהבית. היו נסויים עם ערפול מים(מתוך מיכל מתחת לתא) ופיזורם של הטיפות בעזרת מאורר קטןן מוזן מפנלים סולריים, והיו גם נסיונות להזין מזגן ״קלאסי״ בעזרת תא דלק מימני, 2 הנסויים לא נתנו את התוצאות הצפויות.
 

bengb

Member
אכן כתוב שיהיה מיזוג

To enhance passenger comfort and safety, it appears that the cabins will be equipped with air conditioning and security cameras. A/C will be important for riders as the end-to-end travel times will be 19 minutes. לא ברור מאיפה החשמל למיזוג בקרוניות. מקווה שהמידע אמין.
 

bengb

Member
ללא מיזוג- אני מציע לא להתקרב בחודשים יוני-אוקטובר

זכורה לי פעם שלקחנו את הילדים לנסיעה ב"ביצים של גוראל"- הרכבל מסטלה מאריס לבת גלים. קרוניות לא ממוזגות עם חלון אוורור. זה היה בחופש הגדול, וזו זכורה לי כנסיעה סיוטית במיוחד. פשוט נחנקנו. עד כדי כך שאת החזור העדפנו לעשות באוטובוס. זה היה פשוט נורא.
 

Ccyclist

Well-known member
לא תהיה צפיפות כזו ברכבל רב קרוניות

ברכבל הקיים יש 2 מערכים של 3 קרוניות וכתוצאה יש צפיפות הנובעת מקיבולת נמוכה ושיתוף קרוניות. ברכבל החדש יהיו עשרות קרוניות, אולי אפילו מעל מאה, שינועו באופן רציף ובמערכת כזו ניתן להוסיף קרוניות בתקופות עמוסות. הסיכוי שתשב בצפיפות בקרונית מלאה נמוך יחסית. שמתי תמונות ממערכת דומה בברצלונה (שבה הים אותו ים) בפוסט בשירשור.
 

darkshadow1

New member
ההשוואה לברצלונה פשוט לא רלוונטית.

1. מזג האוויר בברצלונה קריר יותר מבחיפה 2. המערכת בברצלונה קצרה הרבה יותר (800 מטר בלבד, לעומת 4.5 קילומטר בחיפה) 3. לפי המיקום אני מנחש שהמערכת בברצלונה משרתת בעיקר תיירים, בעוד שהמערכת בחיפה אמורה לשרת בעיקר סטודנטים ויוממים בחיפוש קצר באינטרנט בשביל להבין האם יהיה מזגן או לא- ה"תירוץ" שראיתי הוא שהשימוש ברכבל בכל מקרה יהיה בחודשים אוקטובר-יוני, כלומר לא בשיא החום. ואז נשאלת השאלה האם סביר שהנוסעים שכן ישתמשו במערכת ביולי-ספטמבר יתבשלו בחום. בכל מקרה, עם מזגן או בלעדיו, אני אתפלא אם המערכת הזאת לא תסיים כפיל לבן תוך שנים ספורות. אם זה יקרה- לפחות נוכל להתנחם בכך שהכישלון יקטין את הסיכוי שישפכו עוד כסף על פרוייקט בזבזני כזה גם בירושלים.
 

Ccyclist

Well-known member
הטמפרטורה הממוצעת באוגוסט זהה

29 מעלות בממוצע, עד 34 מעלות נחשב לשכיח, מעל 34 נחשב לנדיר. &nbsp https://en.m.wikipedia.org/wiki/Climate_of_Barcelona &nbsp מונט ג'ואיק נמוכה ביותר מ 100 מטר מאזור האוניברסיטה בחיפה, 185מ' בלבד. &nbsp מה שהכי חשוב ברכבל הברצלונאי הוא השימוש בשמשות מוכהות שלא מאפשרות לאור השמש לחמם את פנים הגונדולות. &nbsp באזורי בספרד יש רכבל רב קרוניות שעושה 3 ק"מ ברבע שעה ועולה מ50מ ל700מ. &nbsp הערך שלו (בספרדית) הוא https://es.m.wikipedia.org/wiki/Teleférico_de_Benalmádena &nbsp אני חושב שכיסיתי אותו בפורום לפני כמה וכמה שנים. הוא משמש בעיקר תיירות קיץ, כשהטמפרטורה הממוצעת באוגוסט היא 31 מעלות, 2 מעל הממוצע החיפאי. &nbsp אני שותף לרעיון שרכבל אינו אמצעי רב קיבולת ושחבל שלא משקיעים בכרמלית נוספת או רכבות מסילה צרה כדי לאפשר לחיפה מטרו שיתגבר על הפרשי הגבהים. מהביקורת הצודקת הזו ועד העללת עלילות נגד אמצעי שקיים במקומות אחרים ומשמש נוסעים בעיקר בחודשי הקיץ יש מרחק רב. &nbsp &nbsp &nbsp
 

darkshadow1

New member
זה פשוט לא נכון.

בשדה התעופה בברצלונה הטמפרטורה הממוצעת באוגוסט היא 28.5 מעלות. בשדה התעופה בחיפה- 31.6 מעלות. במאי לדוגמה הפער גדול בהרבה: 21 מעלות בברצלונה לעומת 26.5 מעלות בחיפה. שוב- אתה משווה אמצעי תחבורה ליוממים לאמצעי תחבורה לתיירים. תייר יכול לסבול להזיע קצת רבע שעה ואז לעצור בפסגה, לנוח ולשתות משהו. וגם אם הוא יהיה קצת מיוזע בשאר היום לא יקרה כלום. לסטודנט שממהר להגיע לשיעור באוניברסיטה בבוקר זה הרבה פחות נעים. אני לא חושב שהרכבל יקום או יפול על מחסור במיזוג אוויר- אבל זה פשוט עוד מסמר בארון הקבורה של הפרויקט הכנראה מיותר הזה.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל לא מזיעים ברכבלים האלו.

השמשות הכהות מחזירות את אור השמש אז אין אלמנט של התחממות. אלו שני רכבלים שנסעתי בהם. בנוסף יש לי בבית חממה מזכוכית רגילה כהמשך לסלון (כמו מרפסת או חדר בין הסלון לגינה) והיא מעלה את הטמפרטורות בה ב 5-10 מעלות בהשוואה לטמפרטורה הרגילה בחוץ אז אני יודע איך אפקט של חימום מרגיש.
 

bengb

Member
מי דיבר על צפיפות?

בנסיעה הטראומטית המדוברת באוגוסט ברכבל בת גלים ממש לא הייתה צפיפות. האמת שאני וילדיי היינו המשוגעים היחידים שהיינו שם. פשוט בערנו בקרונית לוהטת שלדעתי החום בא עלה הרבה מעל החום הלוהט ששרר בחוץ. זה היה פשוט מלכודת אש. סיוט שאין לתאר. בקיצור, בלי מיזוג, בקיץ הישראלי, לרכבל החדש אין שום סיכוי. שיעבירו אותו לסקנדינביה. שם אפשר לתכנן תחב״צ ללא מיזוג. גם לא בטוח.
 

Ccyclist

Well-known member
ממבט בתמונות הרכבל נראה שהפתחים נמוכים.

על פניו נראה שהשמשות מוכהות במידה מסויימת, אם כי הן אינן נראות לי כהות כמו שהיה בברצלונה או בקוסטה דל סול. &nbsp מה שנראה לי טעות פטאלית הוא שפתחי האוויר ממוקמים נמוך בעוד שחום עולה. מסיבה זו ברכבלים הספרדיים שפועלים בטמפרטורות דומות לחיפה פתחי האיוורור נמצאים בחלק העליון של השמשה ליד הגג המתכתי. &nbsp הרכבל החיפאי די ותיק נסעתי בו פעם בשנות התשעים וגם אז הוא לא היה חידוש. מסיבה זו יתכן שהוא לא הותאם לאקלים. &nbsp ההשראה של השר כץ (עכשיו שר מטה התחבורה באוצר) היא רכבלים ממדינה טרופית כמו קולומביה.
 
למעלה