רב-פס

arseny92

Well-known member
מנהל
רב-פס

מדף הפייסבוק של הופ-און " התחדשנו!! הופאון שמחה להשיק את האפליקציה המחודשת שלנו שכוללת את שירות הרב-פס. זכינו להיות הראשונים להתחיל בפיילוט עם 400 משתמשים שכבר נהנים מהמהפכה בתחבורה הציבורית ומחווית משתמש חדשנית. בימים הקרובים נפתח את השירות לכלל ציבור נוסעי התחבורה הציבורית. רוצים להצטרף למהפכה? הורידו את אפליקציית הופ-און רב-פס בכדי להישאר מעודכנים. " https://ravpass.co.il/ "השירות מופעל ונתמך על ידי: רשות התחבורה הציבורית – משרד התחבורה, אגד, דן, מטרופולין, קווים, סופרבוס, אפיקים, אגד תעבורה, נתיב אקספרס, דן בצפון, דן בדרום, דן באר שבע, רמה ויתר מפעילי התחבורה הציבורית, למעט סיטיפס – הרכבת הקלה בירושלים." אפליקציות התשלום בתחבורה הציבורית ייכנסו לשימוש מסוף החודש הופ-און ופייבוקס הן הראשונות שמתחילות בפיילוט, עם 400 משתמשים שנבחרו מראש, לאפליקציה המשותפת שתיקרא רב פס. אם הפיילוט יעבור בשלום, האפליקציה תיפתח לכל הנוסעים ב-25 ביוני https://www.ynet.co.il/economy/article/HkTbtafnL
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אפליית תיירים וכל בעלי כרטיס אשראי בהנפקה לא ישראלית?

" באיזה אמצעי תשלום אפשר לשלם? ניתן לשלם במגוון כרטיסי האשראי וכרטיסי החיוב הנפוצים בישראל. שימו לב כי כרטיסים מסוג חיוב מיידי וכרטיסי תייר, נהנים מהנחות ההיקף החודשיות, אך בהתאם להנחיות משרד התחבורה, אמצעי התשלום שלהם מחויב בצורה יומית. " &nbsp חיוב יומי (עם עמלות המרות מטבע) על נסיעות ואז אם ביום חישוב החודשי מגיעה הנחה חודשית, יתבצע זיכוי הפרש?
 

Ccyclist

Well-known member
מה הטעם לתייר באמצעי שלא תקף ברק"ל ירושלים?

אני מודע לסיפור הרקע של סיטיפס וחוסר הגמישות של החוזים המיושנים איתה, אבל מדובר באמצעי ראשי בעיר שהיא האטרקציה התיירותית החשובה ביותר בארץ. &nbsp האם השרה יודעת שירושלים היא יותר מקישוט לשמלה ?
 

Bus Nerd

Active member
קשה למדינה להכריח את סיטיפס לעשות דברים

הסכם הBOT של המדינה עם סיטיפס היה פגום מהרגע הראשון ונתן להם יותר מדי כוח ופחות מדי פיקוח והם מנצלים אותו עד תום כדי להשקיע באופן המינימלי ביותר במערכת. בדיוק בגלל זה לא יעזור מה שהשרה יודעת, אין להם אינטרס כלכלי לעשות את זה, ולמשרד התחבורה אין אינטרס לשלם להם בשביל לעשות את זה - הרי המדינה במילא שילמה להם הון כדי לקנות את המערכת מהם ולהעביר אותה לבעלות ממשלתית והפעלה בזכיינות, והזכיין (TransJerusalem) כבר נבחר. אני מנחש שנראה כל מיני שדרוגים בכרטוס של הרכבת הקלה רק אחרי שסיטיפס יתפרקו ו־TransJerusalem יקבלו את המושכות
 

Ccyclist

Well-known member
אמרתי שידוע לי. מזל ש MTS קרסה.

אם היו מעתיקים את אותן הטעויות לתל אביב בכלל היה שמח. &nbsp מערכת הרב קו והכרטיסים התקופתיים בארץ היא נכס לאומי. צריך לתקן את החורים במערכת כגון היעדר כרטיסים שבועיים בחוזים הבינעירוניים וחוסר הקשר בין המערכת התקופתית למערכת לנסיעות בודדות, אך היכולת להשתמש באותו הכרטיס בכל המדינה היא יתרון גדול. בבריטניה האויסטר נפרד ממערכת הכירטוס של הרכבת הארצית ותקף רק בלונדון רבתי ובקווים מסויימים לשדות התעופה. למפעילות הרכבת השונות "כרטיסים חכמים" שתקפים רק בקווי המפעילה ולא יכולים להטעין את כל כרטיסי מערכת הנייר המגנטי של רשת הכירטוס הלאומית. יש לי כרטיס רשת (כל נוסע בין גילאי 30 ל 60 יכול לרכוש אותו ב £30 ולקבל 33% הנחה או מחיר מינימום של £13 בימי חול) שמקנה לי מחיר מוזל על כרטיס יומי ללונדון שכולל נסיעה באזורים 1-6. לצערי אני חייב להשתמש בכרטיס נייר מגנטי כי אי אפשר לטעון את החוזה לא על אויסטר ולא על הכרטיס החכם של המפעילה - שלה מספר קווים פרבריים בתחומי העיר. האמת שכשהמצב ישתפר אני שוקל אם לעלות לעיר ברכב כי חשמל + חנייה + נסיעות בתחתית יחסכו לי כסף בהשוואה לרכבת.
 
שאלת תם

למה מי שאחראי להסכם המדובר לא נותן את הדין על הפקרת נכסי וכספי ציבור? למה לא חוקרים אם מדובר ברשלנות "בלבד" או פשיעה מעבר לכך?!
 

Ccyclist

Well-known member
מדובר במכרז משנת 2001

סיטיפס היתה אחת החברות שניגשו למכרז ב 2001 וזכתה בו בשנת 2002. היא ממלאת את מה שנדרש ממנה בימי ממשלת שרון הראשונה. &nbsp לא רק שהחוזה בין המדינה לחברה קודם לרפורמה, הוא קודם אפילו לרב קו. אמנם היו בזמנו אמצעי תשלום אחיד בחו"ל (האויסטר הלונדוני לא הושק עד 2003, אך הסורקים שלו הותקנו בשערי הולידטורים כבר ב 1999) אבל מבחינת תשלום עירוני בארץ הכל היה בכרטיסי נייר "טיפשים". &nbsp הבעיה בסיטיפס היא שהם חושבים "ראש קטן" ונצמדים לחוזה המקורי עם המדינה במקום לעבוד מולה כדי שהתשלום ברק"ל יהיה תואם לכל חידושי משרד התחבורה. אן אינני טועה היה סיפור שלם להכריח אותם לקבל ערך צבור (אולי מהעידן שהיה "ערך צבור של אגד/דן/קווים").
 

david80

Member
המבוגרים ישלמו יותר באפליקציה כי ברב-קו הם מקבלים 20% הנחה

 

sharon515

New member
לא רק מבוגרים ישלמו יותר באפליקציה

למשל חופשי יומי בטבריה דרך הרב קו פרופיל רגיל 4.10 ש"ח באפליקציה 5.90 ש"ח קוד 1 עם חיוב מקסימלי של 13 ש"ח אני הייתי בטוח שזה יהיה למשל . תיסע 2 נסיעות בטבריה תחויב 4.10 ש"ח חופשי יומי בלי להתחייב מראש על חופשי יומי. משרד התחבורה יצר מערכת תעריפים נוספת ולפי דעתי לא משתלמת.
 

Ccyclist

Well-known member
על פניו אפשר לשלם שם יותר מחודשי כל הארץ

 

Ccyclist

Well-known member
חבל שאפליקציית הרב קו אינה כרטיס

באמת שקשה להבין מדוע לא הלכו על הפתרון הקל. &nbsp אפליקציית הרב קו תואמת NFC, אפשר לרשום בה כרטיס אשראי ולשמור בה פרטי רב קו. &nbsp איפשור האפליקציה ככרטיס ורטואלי היתה חוסכת את הצורך באחזקת כרטיס פיזי והיתה מאפשרת ללקוחות מזדמנים תשלום לפי ערך צבור שהיה נגבה מהכרטיס הרשום לאפליקציה. &nbsp את הערך הצבור היה צריך לשדרג לתואם אויסטר - חיוב יומי עליון לפי מחיר הכרטיס היומי המקביל, שימוש בערך צבור כתוספת תשלום בנסיעה אל מעבר לתחום הכרטיס הרגיל (בנסיעה מת"א להרצליה - תוספת לאזור 2 בלבד כשיש תקופתי לאזור 1, לא תשלום מלא 1 ו 2 כמו שקיים כיום). &nbsp השימוש ב NFC היה חוסך את הצורך בהתקנת סורקים אופטיים לברקודים של האפליקציה או מדבקות על האוטובוס שמשתמשי האפליקציה יצטרכו לצלם כל פעם (ובקו עם מספר אזורים יצטרכו לצלם את המדבקה הנכונה). &nbsp מה שמאד לא משתלם באפליקציות למיניהן הוא המחיר מעל 250 ק"מ - ₪300 לנסיעה בודדת בהשוואה ל ₪60 יומי כל הארץ ברב קו. גם אלמנט התשלום בדיעבד על חודש שלם והיעדר ההנחות מעבר לסכום מסויים נתון להסתבכויות.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הצעתי רב-קו HCE בעבר

[URL]http://www.tapuz.co.il/search2009/?&t=forums&pid=394&p=%u05EA%u05D7%u05D1%u05D5%u05E8%u05D4%20%u05E6%u05D9%u05D1%u05D5%u05E8%u05D9%u05EA&content=HCE&start=1/1/2002&end=04/06/2020&ppage=25&sort=D&exact=1[/URL] אך משרד התחבורה רוצה להכליל גם נוסעים שאין להם סמארטפונים וסמארטפונים ללא NFC, אשר גם באלו שיש להם NFC לא אומר שכל טלפון NFC תומך גם בדימוי HCE, שלא לדבר על כך שדימוי קליפסו על HCE לפי התקן הבינלאומי דורש תמיכה מערכתית לקליפסו גרסא 3.1 פלוס. https://www.calypsonet-asso.org/content/calypso-hce-solution-nfc-devices-without-secure-element https://www.calypsonet-asso.org/sites/default/files/180314-CalypsoHCEGenSpecs-1_0.pdf https://www.calypsonet-asso.org/sites/default/files/141113-CalypsoHCEApplication-1.3.pdf https://www.calypsonet-asso.org/sit...alypso, Official Bulletin 12 March 2018_0.pdf יש גם את המסמך הזה (whitepaper) בנושא שימוש בכרטוס מבוסס מזהה משתמש לעומת זהה כרטיס https://www.calypsonet-asso.org/sites/default/files/170529-CalypsoWhitePaperABT_ v2.3.pdf וכן את ההוראות והכללים לנושא https://www.calypsonet-asso.org/content/account-based-ticketing-calypso-guidelines אבל אנו בישראל וממשיכים לחלום ולהמציא גלגלים מחדש.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ברקודים אשר מודבקים בכל מקום אפשרי ולא אפשרי

פעם זה בקיר הזכוכית או המפרד בין הכניסה לכיסאות הראשונים ליד הכניסה הקדמית לאוטובוס (יכול להיות מול הכיסאות ויכול לכיוון הדלת), פעם זה על השמשה מקדימה, פעם זה על הקיר או זכוכית מאחורי הנהג מול הכיסאות הראשונים מאחוריו, או על החלונות, בדלת אחורית יכול להיות על המפרד (לשורת הכיסאות הקודמת או הבאה אבל רק אחד ואפילו יכול להיות מאחור לכיוון הנוסע היושב), המפרד לשורת הכיסאות הבאה בצד הרחוק הפנימי (שמאלי) לשורת הכיסאות הבאה, או על החלון מול הכניסה באזור הנכים, או ואף על פנים הדלת עצמה (אתה סורק והדלת נסגרת לך באמצע סריקה והמצלמה בטלפון מאבדת את הקוד), ופעם זה בכלל על קיר האוטובוס מעל החלונות ליד שורת הכיסאות השלישית, מעל החלון ליד הפטישים לשבירת זכוכית במקרי חירום, פעם מימין, ופעם משמאל. איך בדיוק מצפים שישתמשו בזה....
 

sweetums

New member
בהצלחה לנוסעים בקווי אילת שינסו להשתמש בזה,במיוחד אם הברקוד
לא יהיה בכניסה
 

Ccyclist

Well-known member
מה ימנע העברת אוטובוס עם מדבקות מוטעות?

אם יש מסוף שקוויו חולשים על שני אזורי תשלום שונים והוא מנייד ציוד בין קווים שונים אפשר בקלות להוציא אוטובוס עם מדבקות תשלום לא נכונות. &nbsp בעבר קרה לי שנסעתי ברכבת עם מדבקות מפה לא נכונות - קו פרברי בתוך לונדון שעל קירותיו היו מפות רכבת של ברמינגהאם רבתי. זה הבהיל משפחת תיירים מתת היבשת ההודית ששאלו אותי אם המפות נכונות. הרכבת היתה שייכת לחברת סילברלינק שהפעילה בין השאר קווים בלונדון, ברמינגהאם רבתי ובין הערים. במקרה הזה המדבקות הלא נכונות בסך הכל יצרו בלבול (מפה של הקו האדום בכרמלית) אבל במקרה של העברת אוטובוס עם מדבקןת תשלום לא נכונות זה יכול להביא לחיובי יתר וקנסות.
 

Bus Nerd

Active member
המדבקות מזהות את האוטובוס, לא את הקו

זאת אומרת המספר של הברקוד במדבקה אמור להיות מקושר למספר הרכב הספציפי וכך מתבצע השיוך לקו. כן, השיטה של המדבקות מטופשת ולא נוחה, אבל לא *עד כדי כך* מטופשת.
 

Ccyclist

Well-known member
נשמע מסובך שהמערכת תזהה כל אוטובוס

יש בזה הגיון, אבל כבר כיום יש סיפורי "מכונה שיוצאת בקוד הלא נכון". אם תהיה מערכת GPS בעסק (מה שפותח פתח להוראות נהיגה) אז זה יכול לעבוד (במידה שמוצאים את המדבקה).
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אכן יש מלא מקרים של מכשור בקו לא נכון

רק לפני מספר ימים נסעתי בקו 18 בתל אביב (תל אביב-יפו-בת ים), ולמרות ששאר פרטי הקו היו נכונים כמו השילוט הקדמי, שילוט התחנות הפנימי, המתקף רשם על גבי הרב-קו נסיעה בקו 39. &nbsp ולא חסר הסיפור של קוד 43 של מטרופולין בתוך תל אביב, וכן קווים בין אזוריים סטייל 561 שחושב בתוך תל אביב שהוא עדיין בכפר סבא ולא נותן לחייב דבר מלבד 43/44.
 
למעלה