חשש לעיכוב נוסף בחזרת הרכבת: "נצנן את ההתלהבות, מחרתיים יתקי

חשש לעיכוב נוסף בחזרת הרכבת: "נצנן את ההתלהבות, מחרתיים יתקי

פחות משבוע לפני החזרה המתוכננת של הרכבת לפעילות, הביעה בכירה במשרד הבריאות דאגה מקיום המהלך: "רוצים לשמור על הציבור, נדון עם המל"ל אם לפתוח". יו"ר ועדת הכלכלה: "חשש כבד שזה לא יקרה" אסף זגריזק ואדיר ינקופורסם: 02.06.20 , 13:56 https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5740926,00.html#autoplay
 
ומנגד: באתר הרכבת כבר יש לו"ז החל מ08.06.

במידה והרכבת תשוב לפעילות, עושה רושם מהלו"ז שהפעילות תהיה כמעט מלאה. לפי הלו"ז בימי חול הרכבת תפעל בלו"ז הרגיל כאשר החל מהשעה 21:00 הנסיעות מהצפון תסתיימנה בתחנת בית יהושע. בנוסף הרכבת צפויה לעבוד גם בימי שישי ומוצ"ש אך גם בימים אלו מקטע המסילה בין בית יהושע לת"א ישאר סגור. &nbsp מה שכן, על פי הלו"ז הנוכחי רכבות הלילה עדיין לא חוזרות לפעילות כלל (למעט רכבת בשעה 03:49 מנהריה). והכי מעניין - שמירת השבת המוגזמת ממשיכה! במוצ"ש אמנם מתחילים כמו בכל שעון קיץ, אך עם תדירות מצומצמת מהרגיל... אבל בשישי? לו"ז שעון חורף! כלומר, רכבות אחרונות עוד לפני 15:00!
 

raya

Well-known member
אתמול עוד לא היה לו"ז לשבוע הבא.
ואני מאוד מקווה שלא תהיה דחיה נוספת בהפעלת הרכבות.
למי שצריך להגיע מבאר שבע לתל אביב - איזור ארלוזורוב, רמת החייל או האוניברסיטהתהיה/יש בעיה גדולה.
מהסיבה הפשוטה שקו 380 שמכיע לארלוזוראוב בוטל, ונשאר קו 370 לתחנה מרכזית חדשה.
ואז - צריך לעבור את כל תל אביב כדי להגיע לאזורים הללו.
רעיה
 

luckydude

Active member
רכבות ישירות מנבון לסבידור עדיין אינן מופיעות בלו"ז


 

david80

Member
אני חושב שהבעיה היא שמתכוונים לפתוח כמעט הכל בבת אחת

לדעתי היו צריכים כבר לפני חודש להתחיל עם קווי רכבת מתונים כמו למלחה ולדימונה ולאחר מכן את הקווים העמוסים יותר עם מגבלת מספר נוסעים לקרון (ויש הרי כבר ניסיון עם הקו ליצחק נבון) וכן הלאה!
 

bengb

Member
אז מה קורה עם הרכבת? תתחיל לעבוד ב8.6?

האם כל הקווים אמורים לעבוד? אפשר לבנות על רכבת מכפר סבא לת״א ביום ראשון?
 

luckydude

Active member
שני דברים...

1. היום תהיה ישיבה עם משרד התחבורה, משרד הבריאות והמל״ל להחליט בנושא. &nbsp 2. רכבת מכפר סבא בכל מקרה לא תהיה עד אוגוסט בגלל עבודות על המסילה המזרחית מצפון לראש העין.
 

benshap2

New member
לפי הלו"ז גם קו החוף המערבי הדרומי לא יפעל, בגלל כפ"ס?!

אין רכבות לראשון לציון משה דיין, תחנות בת ים וחולון, יבנה מערב. גם הקו המזרחי (יבנה מזרח, אשדוד) לא הולך להיות מתוגבר במקביל, כך שצפויים עומסים משוגעים ברכבות שיצאו שם פעם בשעה. לא נכון בכלל לתקופת קורונה.
 

אלעד1410

New member
לא בדיוק
קו החוף הדרומי יפעל כרגיל, רכבת פעם בחצי שעה מאשלון/באר שבע לראש העין.
הקו לא יעצור בתחנות יבנה,ראשון , חולון ובת ים, כנראה בגלל מגבלת מסילה אחת שעובדים עליה.
הקו בין אשקלון לתל אביב דרך רחובות יפעל עד הערב בתדירות של חצי שעה בשעות השיא. ככה שיהיו 4 רכבות בשעה מאשקלון ואשדוד לתל אביב בשעות השיא.
 

benshap2

New member
יודעים עד מתי? יש מיליוני משתמשים בתחנות הללו בחודש

 

קו 415

Active member
שינויים נוספים

תחנות להבים, ונתבג גם לא ייפתחו. הקו מנבון תסיים בתל אביב ההגנה.
 

benshap2

New member
מה הסיבה לכך שעדיין לא תהיינה רכבות בשישי בקו ירושלים?

ועד מתי לא תהיינה רכבות ברוב תחנות קו החוף הדרום מערבי?
 
בעקבות העלייה בתחלואה: דיון באפשרות למנוע את חידוש פעילות הר

הרכבת הייתה אמורה לשוב לפעילות ביום שני הקרוב • העלייה בתחלואה מדאיגה את דרג מקבלי ההחלטות • המנכ"לים יקיימו התייעצויות היום ומחר - וימסרו את החלטתם • ‎נשקלת האפשרות גם לווסת את מספר הנוסעים קרן מרציאנו | N12 | פורסם 06/06/20 19:21 https://www.mako.co.il/news-israel/...71026.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1898243326 מה הם משחקים איתנו דמקה או ששבש יאלה חלאס כבר עם הבלבולי המוח האלה שיפתחו וזהו
 

luckydude

Active member
עוד כתבה בעניין

כאן: &nbsp https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5743305,00.html &nbsp מהכתבה מסתבר שהדפוקה הודיעה על פתיחת הרכבת בעוד שהדיון בעניין בין נציגי המל״ל, משרד הבריאות והתחבורה היה בעיצומו ולא ניתן אישור מהמל״ל לכך. &nbsp בכל מקרה, כנראה הולכים על פתרון של מקומות שמורים בעזרת אפליקציה שהיתה אמורה לצאת בחודש הבא ועכשיו מנסים להאיץ אותה. &nbsp &nbsp
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לקראת עוד דחייה: רק מחר ידונו בחזרת הרכבת,והאוטובוסים עמוסים

לעייפה הכרזה רשמית עוד אין, אבל מתחזקת ההערכה שהרכבת לא תשוב לפעילות מחר: נתניהו, שכעס על הכרזת רגב על חידוש פעילות הרכבת, זימן את קבינט הקורונה לדיון על התחבורה הציבורית מחר - היום שבו אמורה להתחדש פעילותה. תיעוד מירושלים: צפיפות אדירה באוטובוס קו 39 https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5743712,00.html "כל זאת, כשמתחילת הדיונים על פתיחת הרכבת טענו במשרד כי לא ניתן להגביל את כמות הנוסעים. את הזגזוג הזה הסבירה רגב בנתונים המצביעים על עלייה בתחלואה. הזמנת המקומות אמורה להיות מבוססת על המנגנון הקיים היום להזמנת מקומות שמורים ברכבת, ואולם הפעלת מנגנון זה על כל קרונות הרכבת ועל כל הרכבות לא נוסה מעולם. כמו כן, עדיין לא ברור מה יעשו נוסעים שאין ברשותם טלפון סלולרי." אז יפעילו הזמנות כמו שהיה בקו לירושלים בהשקה (נוסעים ללא סמארטפון מזמינים באתר הרכבת עם הדפסות QR)? זה רק יצור עוד תורים ועומס, כי חוץ מבדיקת כרטיס היה גם בדיקות קיום הזמנה לרכבת ספציפית על ידי סריקת רב-קו. אומנם עכשיו ככל הנראה יתרחב גם על מקומות ספציפיים (ולא רק "מקום כלשהו ברכבת") אבל ברציפים אין סימון אזורי קרונות, נוסעים ירוצו ברציף או יעברו בין קרונות למקומותיהם?
 
סופית: בשל נתוני התחלואה בקורונה - הרכבת לא תשוב לפעול מחר

כפי שתוכנן חוששים מהדבקה המונית: הפעלת הרכבת נדחתה למועד לא ידוע, קבינט הקורונה בראשות נתניהו ידון בנושא מחר • במערכת החינוך נדבקו 347 אנשים, יותר מ-17 אלף תלמידים ואנשי הוראה נמצאים בבידוד ו-127 מוסדות נסגרו • רה"מ: "מי שאמר שאין סכנה בנגיף - הטעה את הציבור" שלומי דיאז נועם (דבול) דביר אריאל כהנא פורסם ב: 07.06.2020 14:06 https://www.israelhayom.co.il/article/768473
 
למעלה