ההגה נשאר בידיים של כץ:מה ישאר למירי רגב לעשות במשרד התחבורה

arseny92

Well-known member
מנהל
ההגה נשאר בידיים של כץ:מה ישאר למירי רגב לעשות במשרד התחבורה

הממשלה צפויה לאשר היום את הקמת מטה התשתיות הלאומיות במשרד האוצר; חלק מסמכויותיה של שרת התחבורה מירי רגב יועברו לקודמה בתפקיד, ישראל כץ. עם זאת היא תוזמן לגזירת הסרטים, בעוד שהקמת המטה תספק מטרייה של תירוצים מעולים לשני השרים. ניתוח https://www.ynet.co.il/economy/article/HyNN8TlhU
 
יש לי כבר שאלה פרטית ל ״מטה התשתיות הלאומיות״.

. בעצם לא רק לו, אלא גם למומחים החדשים במשרד התחבורה, להנהלת רכבת ישראל, ליועצים הגרמנים והספרדים של ר״י, לעיתונאים המומחים בנושא תחבורה וגם למבקר המדינה. תמיד הייתי חסיד הרכבות החשמליות והרבה זמן ״לפני השעה״, אבל היום אני שואל את עצמי ואת כל המכובדים לעיל: מדוע רוכשים קטרים חשמליים ? יש הזמנה ל 62 יחידות ועוד 32 באופציה עתידית, אבל למה ? בגדול אפשר לראות את כל רשת הרכבות בארץ כרשת איזורית כאשר משווים אותה להרבה רשתות אזוריות/פרבריות בחו״ל. RER A 110km, RER B 80km, Nahariah-TLV/Hahaganah 126km, Rheintal 189km, Breisgau S-Bahn 97km etc............ כולן נותנות שרות באמצעות קרונועים מהסוג שהוזמן על ידי ר״י (שאמורים להגיע בתחילת 2021). המגמה מזה מספר שנים היא להחליף את הקטרים הגוררים קרונות, ב קרונות ממונעים; אז למה לא חשבו ליישם אותה בארץ? זה ידוע שהקרונועים משחררים את התחנות/רציפים יותר מהר מהקטרים, בקצור, היתרון היחידי של הקטרים הוא שהם יכולים גם לשמש לגרירת קרונות משא בלילות(שבתות) ואולי פעם (מי יודע מתי) מנהריה עד אילת??????? אבל ביום, הקרונועים הרבה יותר יעילים. אין ספק שביטול הזמנת קטרים(בנתיים רק יתקבלו 27 יחידות) יאלץ את משרד האוצר לשלם קנס לא קטן.......זו הבעיה שלעניות דעתי יצטרך לבדוק מטה המומחים ששר האוצר רוצה להקים.
 

Bus Nerd

Active member
אם לא יזמינו קטרים חשמליים, מה יעשו עם כל הקרונות?

הרי לא הולכים לזרוק לפח את כל הסימנס, או הבומברדייה דאבל דק. יש המון מהם וקרונות זה יקר. עדיף להפעיל אותם עם קטרים חשמליים שמזהמים פחות, מרעישים פחות, זולים יותר לתחזוקה ועם תאוצה גבוהה יותר, מאשר להפעיל אותם עם דיזל לנצח עד שייגרטו
 

Ccyclist

Well-known member
השאלה אם אפשר להסב לחוגונים ממונעים.

ראיתי תמונות של מערכי DD גרמניים זהים לאלו שבארץ עם קטר חשמלי. &nbsp מצד שני הפעם האחרונה שנסעתי בחו"ל ברכבת עם קטר היתה לפני 5 שנים והפעם שלפני - לפני 7 שנים. גם רכבות משנות השבעים והשמונים בקווי רכבת פרברית שהייתי משתמש בהם (טמזלינק, סילברלינק לפני שהפכה לאוברגראונד) היו מערכי קרונועים, וכך גם רכבות ישנות יחסית באיטליה. מנסיוני האישי הקרונוע הוא הנורמה והקטר הוא החיה הנדירה. &nbsp להבנתי בקרונועים חשמליים המנועים החשמליים נמצאים בחוגונים עצמם והחיבור בינם לקרון עם הפנטוגרף או המברשת (בדרום אנגליה משתמשים בחישמול פס שלישי, בקווים ארציים מצפון לתמז משתמשים בחישמול עילי) הוא עם כבלים חשמליים כחלק ממנגנוני ההצמדה בין הקרונות. מנוע חשמלי הוא דבר מצומצם יחסית כי עיקר תפקידו הוא להעביר זרם חשמלי ואין בו הרבה חלקים נעים, אז אני חושב שיתכן שאפשר להזמין חוגונים ממונעים מחו"ל ולהמיר קרונות קיימים לקרונועים ברכבות עם קרונות ניהוג ופנטוגרף. &nbsp &nbsp
 
בדיוק את אותם ה DD עם קטרים בגרמניה מחליפים לקרונועים בהדרגה

אי-אפשר להסב קרון נגרר לקרון ממונע, לא רק המנועים בחוגונים חשובים אלא גם הרבה ציוד נלווה, ראה אותו על הגגות של ה Corodia של Alstom בתמונות המצורפות.
 
אני לא מדבר על שנוי במדרגה אלא על תהליך.

באמת היו צריכים להעמיק את המחשבה לפני שהחליטו לרכוש 62+32 קטרים חשמליים. חיי קרון זה 35 שנה, בו נלך ל 50 ונשתמש בהם לחיזוק קווים שעדיין לא יצוידו בקרונועים, זו אפשרות ראשונה; אפשרות שניה: למכור אותם אחרי שפוץ(מאוד מקובל, ראה עתונות מקצועית).
 

Ccyclist

Well-known member
לשמור מרחק מאורי מקלב, הסגן לתחבורה חרדית.

כ"ץ נשאר השר האחראי לתשתיות ובאופן משתמע לרכבת (מסילות ורכישת ציוד נייד יעברו כנראה דרך "משרד התחבורה" באוצר). &nbsp אורי מקלב יקבל כנראה אחריות על מערכת התח"צ האלטרנטיבית של הציבור החרדי. במובן מסויים טוב שיהיה סגן שר שיעסוק במערכת זו שמוקדיה הגאוגרפיים שונים מאד מאלו של הרשת הכללית. &nbsp אומרים שיתנו לרגב לגזור סרטים. &nbsp אולי אם ביבי ישלם יפה מאסק ישגר אותה לתחנת החלל הבינלאומית כשתמונה לשרת החוץ.
 
למעלה