התכנית לתחנת 'תעופה' נדחתה ע"י הועדה המחוזית מרכז

rotem1977

New member
התכנית לתחנת 'תעופה' נדחתה ע"י הועדה המחוזית מרכז

בין הסיבות לדחייה:
- הגבלות סביבתיות בשל קירבה לקידוחי מי שתיה
- אין מענה לטיפול בשפכים
- הקמת מרכז תעסוקה ומסחר נוסף מחוץ למרכזי ערים מנוגד למדיניות מנהל התכנון.
- לא הוצג קשר פיזי ישיר בין התחנה לשדה התעופה

 

Ccyclist

Well-known member
הועדה יודעת מה זה שדה תעופה ?

הנימוקים ה"עירוניים" מנוגדים לחלוטין לטבעו של שדה תעופה כמוקד חוץ עירוני.
&nbsp
בנתב"ג אזור תעסוקה חוץ עירוני קיים של תעשיות תמך הנחוצות לשדה התעופה כמו בכל שדה תעופה, וכן תעסוקה של חברות גדולות באיירפורט סיטי שבחרו במכוון באזור תעסוקה בינעירוני על סף כביש 6.
&nbsp
בכל שדה תעופה ראשי יש מלונות לטובת המגיעים מרחוק. המלונות לא נועדו לנופש אלא לכך שנוסע שצריך לעשות מספר שעות בדרכים יוכל להגיע לשדה בערב שלפני הטיסה, לנוח ללילה ולטוס למחרת. מלונות כאלו קיימים ליד שדות תעופה רבים בעולם משום שהם מאפשרים את האופציה הזו והם מצליחים משום שלרוב תמצאו מספר מלונות של מספר רשתות שונות ליד שדות תעופה ראשיים. חפשו כל שדה תעופה בינלאומי חשוב בגוגל מפות וחפשו Hotel
&nbsp
כמו תמיד - במקום ללמוד את הנושא מנסים להמציא את הגלגל מחדש.
&nbsp
אני מסכים שיש היעדר חיבור ברור בין התחנה לשדה, אך מספר רעיונות כמו הארכת הקו הסגול או שלוחת המטרו ואף רק"ל שאטל אוטונומי (נוסח גאטוויר או אורלי) עלו לדיון בפורום ואין סיבה שמי שלמד את התחום לא יעלה הצעות דומות לנתב"ג במקום לפסול סתם ללא הצבעה על פתרון.
&nbsp
למרות שמה, תחנת תעופה אינה תחנה לטסים מנתב"ג אלא בעיקר תחנה לעובדים בתעשיות התומכות בשדה. גם עם קישוריות טובה היא תהיה כניסה אחורית בהשוואה לתחנת נתב"ג למעט לנוסעים שיעדם ספציפית על המסילה המזרחית. ברשת מסועפת זה רעיון טוב כי הוא מאפשר כפילות וגיבוי.
&nbsp
ההתנגדויות בקשר לניקוז ולשפכים כנראה מוצדקות אך חבל שבמקום להיות חלק ממקצה שיפורים הן מתחברות להתנגדויות המתעלמות מטבעו של שדה התעופה כדי ליצור את הפסילה ההזויה הזו.
&nbsp
באותה מידה הם יכלו לפסול את חניוני נתב"ג ואת עסקי השכרת הרכב שם בנימוקים תלושים של "חוסר עירוניות".
 

Bus Nerd

Active member
אני לא בטוח שזה אומר שהתחנה תבוטל לגמרי

מהניסוח נראה שרכבת ישראל ניסתה לנצל את הנדל"ן שלה שם בשביל שימושי מלונאות ותעסוקה בנוסף לתחנת הרכבת. במילא יקום מלון בתוך השדה, ולבנות עוד מלונאות ותעסוקה שם זה מנוגד למדיניות התכנון המחוזית (יפה שיש כזו, כי עד עכשיו נראה שפשוט בנו דברים במקומות אקראיים לפי שיקולים כלכליים בלבד). אני מניח/מקווה שרכבת ישראל תחזור לשולחן התכנון ותגיש תוכנית לתחנה בלבד, בלי תוספת של שטחי תעסוקה ומלונאות. הרי התחנה עצמה מאושרת בתוכנית התשתית הלאומית.
 

Ccyclist

Well-known member
מדובר בחוליה ריקה לב רצף בנוי קיים.

צירפתי תצלום אוויר של האזור. ערכי הטבע של האזור הם כביש 40, אזה"ת איירפורט סיטי ומיכלי דלק המטוסים של נתב"ג. תחנה שמורידה נוסעים באזור תצטרך מערך הליכה ותחבורה לכניסה לנתב"ג ואזורי התמך וכן לאיירפורט סיטי. אין סיבה שהאזור הזה ירגיש כמו להיזרק בצומת אל-על. הבנייה שהוצעה מוכרת לי מאד משולי שדות תעופה והיא מתייחסת לשדה כמוקד בפני עצמו.
&nbsp
לגבי המלון המתוכנן בשדה - עדיף שתהיה לו תחרות כפי שתהיה סביב רוב שדות התעופה הגדולים שתגגל. מונופול גורם לעליות מחירים.
&nbsp

 

nitro11

New member
פשוט טיעונים הזויים

"-הקמת מרכז תעסוקה ומסחר נוסף מחוץ למרכזי ערים מנוגד למדיניות מנהל התכנון."
לא לבנות תחנה אשר תשרת כמות מסוימת של אוכלוסייה
כי חוששים שיתפתח מרכז תעסוקה ומסחר סמוך אליה.
אני היחיד שזה נשמע לו הזוי ?
תחנת תעופה תשרת את שוהם,ובמידה מסויימת את יהוד, אור יהודה ולוד,
מעבר לשירות לנתב"ג.


"- לא הוצג קשר פיזי ישיר בין התחנה לשדה התעופה"
תפתחו מפה ותראו

מתוך המסמך:
" עפ"י המשרד להג"ס המסילה המזרחית אמורה לשמש חומ"ס מה שיכול
לייצר קונפליקט סבבתי בעל פוטנציאל סיכון עם שימוש בית המלון שטרם נבדק."

זה בכלל לא קשור לתחנה, זה קשור למסילה,
גם בלי התחנה רכבות נושאות חומ"ס תעברנה שם.
 

Ynhockey

New member
טיעונים מוזרים, חוץ מאחד

אני דווקא מתחבר לטיעון של "לא הוצגה היתכנות לקשר פיזי ישיר בין התחנה לשדה התעופה".
&nbsp
יש בעיה קבועה בתחנות חדשות בישראל: בונים תחנה במרחק הליכה ממוקד חשוב, אבל חסרה יציאה בצד המתאים, או שהיא מסורבלת, ואז ההליכה ברגל הופכת לקשה או בלתי סבירה. מתל אביב השלום ועד שדרות, בהמון תחנות יש בעיה כזו, בדרגות שונות של בעייתיות.
&nbsp
במקרה הזה התחנה תהיה במרחק של כקילומטר מטרמינל 1. זה גבולי להליכה ברגל, וקשה במיוחד עם ההגבלות הביטחוניות בנתב"ג, אבל ניתן לשפר את הגישה משמעותית על ידי קיצור הדרך הפיזית, דרכנועים (יש כבר כאלה בשד"ת ולכן לא תהיה בעיה עם ספקים, תחזוקה וכו'), יציאה בדיוק בכיוון הנכון וכו'. לפי מה שידוע לי, שום דבר כזה לא מתוכנן, וגם נוסעים שמעוניינים ללכת ייאלצו לנסוע בקווי נתב"ג הלא־תדירים בשביל הקילומטר הזה. חבל.
 

darkshadow1

New member
שאטלים יהיו פתרון טוב מספיק.

אני לא מכיר את המספרים- אבל מהעובדה שדרכנועים הם דבר מאוד נדיר וגם בשדות תעופה הם פעמים רבות לא עובדים, אני מנחש שעלויות ההקמה והתחזוקה גבוהות מאוד. במקרה של תחנת רכבת שתדירות הרכבות בה לא תהיה גבוהה במיוחד והמרחק יחסית גדול- הרבה יותר הגיוני לסדר שאטל שיתואם עם הרכבת.
 
למעלה