חדשות מנת"ע

matrix200200

Active member
חדשות מנת"ע

הותקנו כבר שני דרגנועים בתחנת אם המושבות
פורסם בעמוד הפייסבוק שלהם.
 
צומת נחל הבשור-ירושלים מתקדם בעבודות ר"ק

בעקבות תנועה דלה של כלי רכב, מנצלים את העבודות כבר בתוואי עילי כדי לזרז את העבודות בצמתיים ולפתוח.
 

matrix200200

Active member
עוד שלל עדכונים מהפייסבוק בפוסט האחרון

יש יציקת תקרת התחנה באם המושבות וגם תמונות של כניסות לתחנה שמראות את המדרגות במצב די מוכן.
יש עבודות קונסטרוקציה מעניינות בקומה טכנית באם המושבות (לא לגמרי ברור לי מה זה).
יש כאמור דרגנועים מותקנים.
גם בתחנת ביאליק נראה שיש קומת כניסה מוכנה בחלק מהתחנה אך לא בכולה.
יש עדכון מחדר השנאה בדרך בן צבי (נראה בשלבים סופיים).
ויש גם תחילת עבודות על עמודי החשמול בדרך ירושלים ביפו.
עד כאן.
 

Bus Nerd

Active member
אם המושבות נראית כזו פספוס בסה"כ [או שלא?]

לא מספיק שהתחנה באמצע שומקום ויצטרכו גשר חדש כדי לחבר אותה למגדלי המשרדים מעבר לכביש 4, אפילו לא חשבו לבנות מעליה מגדלים נוספים - גג התחנה ביציקה נראה שטוח לגמרי בלי הכנות ליסודות של בניין מעל. מה כבר יהיה שם? פתח של תחנה תת קרקעית באמצע שדה? או סתם כיכר שוממת באמצע שומקום?

ממש חבל שלא חשבו לנצל את השטח הזה יותר טוב

------
טוב אז אחרי שכתבתי את זה הלכתי ובדקתי, כי הבנתי שאני באמת לא יודע מה מתוכנן. אז מסתבר שזה לא פספוס כזה גדול כמו שחשבתי - מסתבר שמתוכננת בצמוד שכונת מגורים קטנה של בני ברק, והתחנה בעצם בשטח שיהיה שטח ציבורי פתוח בין השכונה לכביש 4. סה"כ - תכנון מוטה תח"צ סביר בהחלט. הופתעתי לטובה.
(למרות שאני עדיין בדעה שחבל שלא יבנו מגדל משרדים מעל. היה אפשר לעשות משהו יפה מאוד - כניסה מהתחנה ישר לתוך המגדל, למשל, ואולי אפילו שגשר הולכי הרגל שיחצה את כביש 4 (שנת"ע מבטיחים כבר הרבה זמן אבל לא ראיתי תוכניות שלו בשום מקום) ייצא מתוך המגדל עצמו. אבל זה כבר לא יקרה.

השאלה היחידה שנותרה בהקשר הזה זה איך ייראה הגשר שם, אני מקווה שלא יוותרו עליו בסוף. בלי הגשר זו תהיה אחת התחנות השוממות ביותר של הקו האדום, עם שם שלא מאוד קשור למקום שבו היא נמצאת, נגישות לא משהו למגדלי המשרדים בסביבה (שהגשר ישפר במקצת, אבל לא מאוד)... אבל לא רע למי שיגור שם, שתהיה להם תחנת רק"ל כמעט פרטית:)
 

matrix200200

Active member
אני לא מהנדס, אבל עד כמה העניין היה מסבך את הבניה?

הכוונה לתכנון התחנה כך שיתאפשר לבנות מעליה מגדל.
מן הסתם זה היה מצריך חיזוק נוסף לקופסת התחנה ולרפסודה שלה?
בכלל ממה שאני מכיר בעולם, לא ממש מוכרת לי תחנה של רכבת תחתית שממש מעל קופסת התחנה יש מגדל משרדים.
יש מקרים רבים אם מנהרות גישה שמחברות מגדלי משרדים לתחנה הקרובה, אבל ממש תחנה מעל?
 

matrix200200

Active member
אוקיי, זה בניין מעל התחנה

האם הוא נבנה יחד עם התחנה באותו פרוייקט?
מעניין גם מה עומק התחנה ומה מצב מי תהום שם.
לדעתי בניו יורק יש מספר תחנות שנבנו ממש בצמוד לגורדי שחקים.
אם אני לא טועה, Rockfeller center למשל צמוד למגדלים של המתחם.
ממה שזכור לי מהביקוריי הקודמים, יוצאים מהתחנה ודי מייד מגיעים לקומות מסחר של המגדל שהם מתחת לקרקע.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ולידטורים וקופות ישר בקומת הקרקע בפנים, ואז דרגנוע, אשר

אם זכור לי נכון, יורד איזה משהו כמו שש קומות לרציף אי שעובר די מתחת לבניין, אם אני לא טועה
&nbsp
לא מוצא שרטוטים, ממש לא בטוח שסרקו מסמכים סובייטיים של שנות השישים, ניסיונות חיפוש בגיאורגית עם גוגל תרגום לא הכי עוזר, מוזמן לחפש
&nbsp
מצב מי תהום כזה שכאשר בימים עברו החלו לבנות קו מטרו שלישי, אך עם פירוק בריה"מ זה די בוטל והצ'מבר התפעולי שהספיקו לבנות למחצה הודלף, כך שהמטרו קצת הוזנח וחבל
המטרו של טביליסי פועל במתכונת שימור של כל מה שנבנה עד כה בעידן הסובייטי
 

matrix200200

Active member
כבוד לבוני התחתית הסובייטים

נשמע שבאמת עשו עבודה יוצאת מן הכלל.
מעניין מי בנה את הרשת שם.
מוסמטרוסטרוי אני מניח?
 

Bus Nerd

Active member
מסבך לא הרבה, עושים את זה בכל מיני מקומות בעולם

סה"כ זה כמו לבנות מרתף למגדל.
וכן, היו צריכים לעשות את הקירות חזקים יותר וכו' וזה בהחלט היה יוצא יותר יקר, אבל העלות הייתה יותר ממחזירה את עצמה כי היזם הפרטי שהיה בונה את המגדל היה יכול לממן את כל העסק. זו גם אחלה דרך לחסוך כספי ציבור, לתת למגזר הפרטי להשתתף חלקית במימון באמצעות מגדלים חדשים.

טוב נו, אולי כשייבנו את המטרו יעשו דברים כאלו, אם בכלל נגיע לשם
 

rotem1977

New member
תכניות בצמוד לתחנה

ממערב מתוכנן (עוד לא אושר) מבנה משרדים עד ל-42 קומות גובה. הוראות התכנית קובעות שיוקם חניון חנה וסע עבור הרק"ל במרתפי הבניין, עם מספר מקומות שייקבע בתיאום עם נת"ע ומשרד התחבורה.
מערבית לבניין המשרדים יהיה מגרש גדול למבני ציבור. גם במגרש הזה נדרש תיאום עם נת"ע והרק"ל לגבי מספר מקומות החנייה שיוקצו לרק"ל.
מתוכנן מעבר תת קרקעי בין התחנה לבין מבנה המשרדים ומבנה הציבור. כמו כן הבנייה בשלושת המגרשים תתאפשר עד לקצה המגרש במקומות בהם הם נפגשים (כלומר תתאפשר בנייה רציפה מעל התחנה ועד וכולל מבנה הציבור). בנוסף, ייבנה מסוף תחב"צ בגודל 6 דונם במגרשים האלה.
 
למעלה