קורונה: הפסקה כללית של תשלום במזומן

arseny92

Well-known member
מנהל
קורונה: הפסקה כללית של תשלום במזומן

http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184779007/

"האם אפשר לנסוע בתחבורה ציבורית?
בעקבות ביטול הלימודים בבתי הספר ובאוניברסיטאות ומוסדות ההשכלה הגבוהה, משרד התחבורה ביטל את קווי האוטובוס של התלמידים וכאלו המיועדים לאקדמיה. בנוסף בוטלו קווי הלילה ושירותי התחבורה הציבורית למקומות הבילוי. עם זאת, במשרד קראו לציבור להמעיט את השימוש בתחבורה הציבורית ולהיעזר בה רק לצרכים חיוניים.

בנוסף, הוחלט על הפסקת התשלום במזומן בכלל אמצעי התחבורה הציבורית מיום שלישי, זאת במטרה לצמצם את המגע בין הנוסעים לנהגים. בעקבות כך, הנוסעים נדרשים להיערך מראש באמצעות הצטיידות ברב-קו או רכישת רב-קו אנונימי מהנהגים עד ליום שלישי."
 
תחבורה ציבורית: יופסק התשלום במזומן

כדי לצמצם מגע עם הנהג, תשלום באוטובוסים יתבצע רק בתיקוף רב קו • יופסקו קווי הלילה וקווים למוסדות לימוד • בחינות תיאוריה – עד 10 תלמידים
פורסם ב: 14.03.2020 23:37 עודכן ב: 14.03.2020 23:57

אם במידה וזה בכל הארץ כמו שאני מבין אז כל מי שהתרגל לשלם במזומן לנהגים בערים שבו עדיין מתאפשר ללשלם במזומן תתרגלו מעת ועד להודעה החדשה או שבכלל לצמיתות לא יודע תצטרכו רב קו

https://www.israelhayom.co.il/article/741931
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ולהלן ההודעה הרשמית

https://www.gov.il/he/departments/news/avoid_non_essential_public_transport

החל מיום שלישי יופסק התשלום במזומן בכלל התחבורה הציבורית. הציבור נדרש להיערך בהתאם. משרד התחבורה בהנחיות חדשות, כחלק מההתמודדות במגפת הקורונה. הציבור נקרא לצמצמם את השימוש בתחבורה הציבורית.

בהמשך להנחיות החדשות של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתמודדות עם מגפת הקורונה. גורמי המקצוע במשרד, וברשות הארצית לתחבורה ציבורית פונים הערב (מוצ"ש) לציבור משתמשי התחבורה הציבורית בקריאה, המעיטו את הנסיעות והשתמשו בתחבורה הציבורית רק לצרכים חיונים.

בנוסף, בדיונים שנערכו בשעות האחרונות בהשתתפות שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ, מנכ"לית המשרד, קרן טרנר, מנהל הרשות הארצית לתח"צ, אמיר אסרף, וגורמי המקצוע במשרד, נקבע כי החל מיום שלישי הקרוב יופסק התשלום במזומן בכלל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל במטרה לצמצם את המגע בין הנוסעים לנהגים.
ציבור הנוסעים נדרש להערך מראש באמצעות הצטיידות בכרטיס רב-קו. מי שאין ברשותו כרטיס יוכל לקנות עד ליישום ההנחיה, כרטיס רב-קו אנונימי אצל נהג האוטובוס ולהשתמש בו.
את כרטיסי הרב-קו ניתן להטעין באינטרנט בעזרת קורא כרטיסים, בטלפון הנייד בטלפונים התומכים, ובאלפי נקודות הטענה ברחבי הארץ, ובהם בסניפי הדואר, רשתות הפארם. את מיקומן של כלל נקודות ההטענה ומידע על נקודות השירות ניתן למצוא באתר המידע לנוסע בתחבורה הציבורית.

ברשות הארצית לתחבורה ציבורית עוקבים בכל העת אחר הנחיות גורמי המקצוע. התחבורה הציבורית ממשיכה לפעול כסדרה, אולם בעקבות ההחלטה על סגירת מוסדות החינוך, ומקומות הבילוי – הופסקו קווי התלמידים והאקדמיה. שירות קווי לילה הופסק, והופסקה פעילות קווי תחבורה ציבורית אל מוקמות הבילוי. ברשות הארצית מעדכנים בכל העת את מפת השירות של התחבורה הציבורית בהתאם להנחיות. בפעילות כלל הקווים ניתן להתעדכן בטלפון ב- 8787* וביישומונים השונים.
 
אני מתאר לעצמי שמיום שלישי הקרוב יהיה לא מעט כעס בלאגן בכל

הארץ למי שאין רב קו נתחיל מהקשישים וכה' וכה'
 

trilliane

Well-known member
מנהל
קשישים הם ה-אוכלוסייה בסיכון, הם נמנעים כרגע מתח"ץ כמה שאפשר

אנחנו ביקשנו מסבתא שלי שלא לנסוע באוטובוסים. גם ככה פעילויות פנאי התבטלו, אז אם יש משהו דחוף כמו תור לרופא שתגיד לנו ונסיע אותה, או שתיקח מונית.
 
אני למשל עד עכשיו היתי משתמש בתחב"צ 4 ימים בשבוע וכעת ירד ל

2 בגלל המצב קיצצו לי בשעות חוץ מזה אני בבית 90 95% כמובן שהתחב"צ זה לעבודה שאני נוסע וחוזר ולא מעבר לכך
 

arseny92

Well-known member
מנהל
המצב אחרי יום שלישי כאשר נהגים יפסיקו כל מגע עם נוסע, יהיה

כל מי שאין לו רב-קו, נמצא למעשה בסגר אוטומטי, אם אין לו לא מכונה אוטומטית קרובה כמו של נניח מטרונית עם מכר אנונימיים ולא עמדת על הקו קרובה מספיק, שאין גם איך להגיע אליה מלכתחילה ללא כרטיס.
&nbsp
ציטוט: "עד ליישום ההנחיה"
רבים בגלל ה-"לנסוע רק לצרכים חיוניים" אפילו לא יטרחו כלל, כי לא ייחשבו שזה מספיק חיוני לנסוע בשביל הנפקה
וכן ההתראה קצרת הזמן, כי למעשה נתנו רק יום אחד לצייד את לגמרי כולם בכרטיס הרב-קו
 

נתנאל531

Well-known member
אין פקחים

כל פקחי המטרונית התאדו להם...
&nbsp
נדמה לי שגם בחברות אחרות מגמה דומה
 

arseny92

Well-known member
מנהל
בחיפה אתמול תפסתי. פעמיים תוך חצי שעה. אגד

עלה מבקר/פקח, בדק חצי אוטובוס וירד. כעבור חצי שעה (עדיין הייתי על הקו) עלה פקח אחר ושוב בדק כרטיסים.
 
למעלה