איך מתקפים חוזה תקופתי באוטובוסים של מטרופולין?

איך מתקפים חוזה תקופתי באוטובוסים של מטרופולין?

יש לי חופשי חודשי גוש דן. כשאני עולה על קו של מטרופולין (לדוגמה 531 כדי להגיע מתל אביב לרמת גן), במכשיר התיקוף יש שתי אופציות: קוד 43 וקוד 44. קודם כל זה אבסורד, כי קוד 43 בכלל לא תקף באיזור הזה, אבל נניח את זה בצד.
השאלה היא: איך אני דואג שלא יירד כסף מהערך הצבור? נראה לי שגם כשאני בוחר קוד 43 וגם כשאני לא בוחר קוד (ברירת המחדל היא 44), יוצא שאני משלם כשאני לא אמור לשלם.
מה עושים?
 
אני פשוט מצמיד את הכרטיס

והוא ישר מזהה את החופשי חודשי ובא לציון גואל.

אבל לי חופשי חודשי גוש דן מורחב...

האם אתה מתאר בעיה היפוטתית או אמיתית?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
זה בגלל שהמכשיר לא יודע היכן הוא נמצא, חושב שהוא בשרון

וכתוצאה מכך יזהה רק חוזים תקפים לאזור שרון
&nbsp
וזה בנוסף שבמטרופולין כבר אין קוד 42 לנסיעה בודדת כלל, גם אם המיקום של המכשיר מעודכן, כך שגם עם ערך צבור אין לך מעבר שעתי, כי יש להם רק 43/44 גם בקווים אשר כל מסלולם בתל אביב, כמו 15 לדוגמא
&nbsp
אותה תופעה ידועה שמצריכה לגלגל תחנות, למשל בקו 150 מודיעין-רמלה של קווים (בן שמן, גינתון, לוד) - מכשיר תקוע במודיעין ומזהה רק 144 (ולא 142/141 מתחנות הנ"ל) או נסיעת ערך צבור מלאה
&nbsp
סביר להניח כי בעיית GPS תקוע וזיהוי רק חוזים למיקום קיימת בכל המפעילים שמשתמשים בדגם הזה - כן מכשיר נהג וכן מתקף אחורי אשר מחובר ברשת פנימית של האוטובוס אל מכשיר הנהג
 

Ynhockey

New member
פניתי למטרופולין בנושא

והם הציעו להחזיר לי את הכסף ששילמתי ואמרו שהנושא של הוולידטורים נמצא בטיפול.
&nbsp
מאז אכן חלק הולך וגדל מהאוטובוסים (קו 561) שאני נוסע בהם יודע לקרוא את החופשי-חופשי. אז סה"כ הופתעתי לטובה מהטיפול למרות שמאוד הפריע לי המצב.
&nbsp
כנראה שלוקח זמן, אבל מתישהו זה יטופל. בינתיים ניתן לפנות אליהם ולבקש את הכסף בחזרה (אם זה שווה את זמנכם).
 

arseny92

Well-known member
מנהל
מקומם ביותר

המצב שנוסעים אמורים לשלם נסיעה כדי להגיע לעמדה כדי להחזיר כסף ולקזז טעות חיוב על נסיעה קודמת ורק אם שמרת קבלה
ומדובר על מיליוני נסיעות, וכן אלו ששילמו כפול במעבר שעתי והקווים הפנימיים בטבעת 1 גוש דן שמחייבים לך 43 וכמובן כמעט אף אחד לא טורח לבדוק את הקבלה ואז אוכל אותה במעבר
הדבר הזה אמור להתבצע אוטומטית, בעבור כל הנסיעות השגויות בכל דיווחי הנסיעות מאז שהמצב החל
אם זוכר נכון דבר דומה בוצע באג"ת נתניה לפני מספר שנים
 

Ynhockey

New member
ברור שמקומם

אני חושב שמגיע להם קנס עצום ממשרד התחבורה על התקלה.
&nbsp
אבל לצערי משרד התחבורה מתעלם מבעיות עם ולידטורים, אם כי לאחרונה ניתן תמריץ מסוים לחברות לתחזק אותם ע"י תשלום על בסיס נסיעות נוסעים בפועל. רק ציינתי שיחסית לחברת תח"צ השירות שקיבלתי מה"מוקד" שלהם היה טוב וענייני.
&nbsp
בכל מקרה, בחברת אפיקים ברוב קווי פתח תקווה הוולידטורים עדיין לא עובדים בכלל, וצריך לעבור דרך הנהג. כשיש אוטובוס עמוס, אני מעדיף לשלם ולא להיכנס בדלת אחורית ואז להידחק לעבר הנהג.
&nbsp
אבל שתי התקלות מקוממות ומגיע לחברות קנס.
 

david80

Member
אני הייתי דורש מהם פטור מתיקוף במקרים אלו עד שהבעייה תיפתר

במיוחד בתיקוף מנויים ונסיעות המשך של 90 דקות
 
למעלה