לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2254222,542 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'"התחבורה כבר קורסת. חייבים להכריז על מצב חירום"'
"התחבורה כבר קורסת. חייבים להכריז על מצב חירום"
<< ההודעה הנוכחית
22/02/2020 | 12:55
11
299
 
אחרי שכיהן כיו"ר הרכבת, מנכ"ל משרד התחבורה ומנכ"ל נתיבי איילון, דן הראל רואה מלמעלה את מה שאנחנו רואים מגובה הפקק: עומסים, תוכניות מיושנות ואוזלת יד ממשלתית, שחונקים את הכבישים והכלכלה. וכמו איש צבא, יש לו פתרון חותך.
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מפחיד לקרוא את השטויות שלו נגד הפרברית.'
מפחיד לקרוא את השטויות שלו נגד הפרברית.
22/02/2020 | 17:09
10
240
מערכות רכבת פרבריות, לעיתים עם מסלול שחוצה את העיר, הם גורם מפתח במטרופולינים רבים בעולם. העובדה שיו"ר הרכבת מדמיין לו איזה "חו"ל" שבו האמצעי הזה לא קיים ויש שם "רכבות קלות" (מאיפה הוא מקריץ שטות כזו?) מאד מפחידה אותי מבחינת רמת אי הכרת החומר. זה כאילו לא לקחו אותו ל RER, ל S-Bahn, ל Cercanías  או ל Pasante, מערכות רכבת פרברית כבדה שבחלקן קרונות דו קומתיים.
 
כמו כן הקביעה שבאירופה בונים רכבות על עמודים מתעלמת לחלוטין מהסיבות והאילוצים לכך, ומהעובדה שכאשר ניתן להפריד מפלסים באמצעות חפיר או טופוגרפייה נמוכה המסילות נבנות במפלס נמוך  גם באירופה.
 
זה כאילו הוא לא התנסה במערכות רכבתיות אחרות בחייו ומבסס את תפיסתו על כל מני חומרים שמזינים אותו. זה חמור כמו השטויות והשקרים בקמפיין נגד חישמול המסילות בחיפה.
 
כדי להבין את החומר צריך לבקר במספר ערים גדולות לשבוע כל פעם, להתגורר בנקודה רנדומאלית בפרברים, לשכן את אנשי המשלחת במקומות אחרים סביב העיר ולקיים סדר יום על בסיס התח"צ. במקביל מספיק לקרוא את ההיסטוריה של מערכות המטרו ומסילות הרכבת השונות. לא מזיק לצאת גם לטיול או שניים ליעד שנמצא כשעה מחוץ לעיר. בצורה כזו בונים הבנה של הגאוגרפיה, הטופוגרפיה, סוגי המשטר והשלטון המקומי, האילוצים השונים וכו' שבנו את המערכת וכיצד היא התפתחה. כמו כן יש היסטוריה של תאונות ואסונות שהבנתה חשובה למניעת טעויות. אם עושים את זה 4-5 פעמים מקבלים בסיס השוואתי בין מספר דוגמאות שונות כך שניתן להתייחס למקרה הישראלי הדוגמה אחת מתוך כמה ולהסיק מה מתאים יותר ומה פחות.
 
לבוא ולקבוע קביעות לא נכונות בעליל על בסיס משאלות לב זה מתכון לאסון תכנוני.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בקטע הלפני אחרון של הכתבה יש כותרת ששואלת:'
בקטע הלפני אחרון של הכתבה יש כותרת ששואלת:
22/02/2020 | 23:12
2
160
״אולי אתה מתאים  יותר למשהב״ט ופחות למשרד התחבורה?״ .

כמו Ccyclist , הרמתי גבה כאשר קראתי שהוא מציע להחליף את הרכבת ״הכבדה״ לפרברים  ב״רכבת קלה״.

חבל שמר הראל לא ביקר פעם בתחנה כמו Châtelet של קו ה RER A בפאריס ביום חול בשעות 18:00-20:30!
שם עובדת רכבת ״כבדה״ בת 9-10 קרונות שמאיצה ומאיטה על מרחק קצר, בתדירות של 2 דקות.

טוב שלא כולם חושבים כמו היו״ר היוצא של ר״י וטוב שיגיעו בקרוב הקרונועים ״הכבדים״ החדשים של סימאנס היעודיים לתפעול פרברי(EMU’s).
נדמה לי ש Ccyclist הציע פעם בפורום להשתמש רק בקרונועים מהסוג הזה בארץ, ואכן מדוע צריך בכלל קטרים חשמליים אצלנו, ממילא כל הרשת היא פחות או יותר ״פרברית״?
עד שכל המערכת תחושמל, צריך קטרים דואלים זה נכון; אבל יבוא יום שהקטרים החשמליים יהיו נחוצים לרכבות משא בלבד.

עוד הערה: הקרונועים החשמליים ״הכבדים״ נותנים לנוסעים בדרך כלל, שירותים ומקום לכבודה שאין ״ברכבת קלה״ (לא לזלזל בזה).

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בשאטלה הייתי שולח אותו לרציפי RER D'
בשאטלה הייתי שולח אותו לרציפי RER D
23/02/2020 | 10:54
1
103
כדי לראות את "הרכבת הקלה" חסרת ה"קטר" הבאה:
 
 
לקוראינו אסביר שאלו רכבות קומותיים הנהוגות בקווי RER C + D. יש מודל קומותיים אחר ב RER E. בביקור האחרון שלי בפריס קווי RER A + B היו חד קומתיים.
 
אתה צודק שאמרתי שבמערכת מחושמלת קטר מהווה ביזבוז מקום רציפים. הקביעה עקרונית ואינה נוגעת לדגם הקרונועים הספציפי שיבחר למשימה.
 
הנה שני ערכים נוספים של דגמי "רכבות קלות" במערכות שהזכרתי בתגובתי הראשונה:
 
 
 
לקוראינו: כפי שניתן לראות כל ה"רכבות קלות" האלו זהות בגודלן לקרונות ה DD של רכבת ישראל  ומורכבות ממערכי קרונועים חשמליים דו קומתיים ללא קטר.    
 
מסלוליהן ברשת הפרברית חוצים ערים גדולות כפריס, מילאנו וברצלונה במסילות שחלקן תת קרקעיות במרכז העיר תוך ריבוי תחנות עירוניות. אלו קווים שיוצאים לתחום שהמרחק שלו מהמרכז גדול פי כמה מהתחום שמכוסה ע"י המטרו בערים האמורות. כמו קווי היוממים הפרבריים המובילים לגוש דן מערי הלווין זהו תפקידן של הרכבות האלו וחבל שהיה לרכבת ישראל יו"ר עם חוסר היכרות קיצוני כל כך עם תפקידה של הרכבת הפרברית.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רכבות Z20500 האלו פועלות גם בקווי הפרברית טרנסיליין'
רכבות Z20500 האלו פועלות גם בקווי הפרברית טרנסיליין
23/02/2020 | 11:08
73
ואצל RATP (כלומר RER A+B) הציוד חד קומתי עדיין
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הציוד הנייד של ר"י מאוד לא מתאים לשירות פרברי לדעתי'
הציוד הנייד של ר"י מאוד לא מתאים לשירות פרברי לדעתי
23/02/2020 | 11:05
6
130
כשהתחנות כל כך קרובות, היה עדיף אם במקום רכבות דאבל דק היו מפעילים רכבות קומה אחת, קלות יותר עם זמן תאוצה טוב יותר, ובעיקר כאלו שיש בהן יותר דלתות כדי שאנשים יוכלו לרדת ולעלות בקלות. פחות מקומות ישיבה ויותר מקומות עמידה, וכו'. ציוד פרברי. ר"י רק תרוויח אם תהיה הפרדה ברורה בין השירות הפרברי שלה לשירות האזורי שלה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם לא היתה בעיה של צוואר הבקבוק באתל אביב, הייתי מסכים איתך'
אם לא היתה בעיה של צוואר הבקבוק באתל אביב, הייתי מסכים איתך
23/02/2020 | 15:31
1
111
בהינתן מה שיש לנו, לא ממש הגיוני להוריד את  הקיבולת של רכבות בשביל קצת תאוצה שהרווח ממנה הוא די מינורי.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הנוסע בפרברית נוסע 20 דק' עד שעה '
הנוסע בפרברית נוסע 20 דק' עד שעה
23/02/2020 | 21:18
91
אני בספק אם יש נוסעים רבים שעושים תחנה או שתיים בתוך תל אביב וצריכים תצורה של מטרו. כשיש צפיפות ברכבת יומם אחראי מתחיל ללכת לדלתות אחרי שהרכבת עוזבת את התחנה לפני שלו.
 
אני מסכים שהשימוש בקטרים וקרונות נגררים במקום קרונועים מסרבל את עניין התאוצה ושניתן לייעל אותו הן ע"י חישמול והן במעבר לקרונועים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כך נראים הקרונות הדו-קומתיים החדשים שר״׳ הזמינה אצל סימנס.'
כך נראים הקרונות הדו-קומתיים החדשים שר״׳ הזמינה אצל סימנס.
23/02/2020 | 23:46
1
175
2 דלתות בכל צד, כמו שבקרונות החד-קומתיים שבקצוות עם תא נהוג(בהם אולי היה אפשר להתקין 3 דלתות).

בתמונה השניה: מינכן S-Bahn עם 3 דלתות.
ב RER  הישן לקווי A ו B היו 4 בכל צד,סה״כ 36 דלתות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'א. פרופו החלפת נוסעים מהירה בתחנות.'
א. פרופו החלפת נוסעים מהירה בתחנות.
24/02/2020 | 00:03
104
ב ברצלונה התחילו עם פיילוט מענין לפיו הנוסעים הממתינים על רציף המטרו יודעים איפה למקם את עצמם כדי לעלות בקלות(?) לרכבת העומדת להכנס לתחנה, בזכות שלטים  דיגיטליים יעודיים המודיעים על מצב העומס בקרונות.

https://www.barcelona.cat/mobilitat/es/actualidad-...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רכבות למשל כמו הצי של ה-S BAHN בברלין? הן מעולות.'
רכבות למשל כמו הצי של ה-S BAHN בברלין? הן מעולות.
24/02/2020 | 00:29
1
48
לצפיה ב-'הסיטי ג'ט של ה-S-Bahn בוינה וה-EMU של רכבת ישראל'
הסיטי ג'ט של ה-S-Bahn בוינה וה-EMU של רכבת ישראל
24/02/2020 | 09:40
78
שניהם מסדרת Desiro של סימנס והתאוצה שלהם היא 1.1 מטר לשנייה בריבוע. מוזמנים להשוות את שאר הנתונים:
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

09:39 | 29.03.20 rotem1977
07:26 | 28.03.20 ברק תחת ענן
00:29 | 27.03.20 arseny92
19:02 | 25.03.20 matrix200200
08:37 | 24.03.20 שמונו
17:33 | 23.03.20 עמוד השדרה
15:29 | 22.03.20 ניצן חזר הבייתה

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ