סמוטריץ: יום גדול ומרגש

סמוטריץ: יום גדול ומרגש

https://www.kolhair.co.il/jerusalem-news/122815/

מה הוא חושב ? שכל העולם מתים להגיע לכותל ורק חסרונה של תחנת רכבת מונעת מהם להגיע לכותל? היום יש מספיק קווי אוטובוס לכותל.
ובכלל לא ברור מהכתבה אם ואיפה תהיה תחנה במרכז ירושלים.
 

EHP12

Active member
קווי האוטובוס לכותל נותנים שירות לשכונות החרדיות של ירושלים

הם לא נותנים שירות לאלה המגיעים מחוץ לירושלים לכותל (ולא, קווים 3 ו1 לא נועדו בשביל זה). כמות הלא ירושלמים המגיעים לכותל יכול להגיע בימים הנוראיים ובחול המועד לעשרות אלפי אנשים. והרכבת הקלה ובטוח שלא שירות אוטובוסים יכול להכיל את כל ההמונים שבאים לכותל.

זאת אחת ההחלטות היותר חכמות שהתקבלו בישראל לגבי הארכת קו רכבת.
 
ןאני חושב שבזמני עומס הם יכולים לנסוע ברכבת הקלה

לרדת בתחנת העירייה וללכת ברגל לכותל.
שירות ליוממים שמניעים את הכלכלה יותר חשוב משירות במועדים ספציפיים. בהתחשב שלא ניתן לספק שירות לאלפי נוסעים בלי לפגוע בנוסעים אחרים.
 
תקראו בין השורות

לפי מה שאני מבין מהכתבה המתווה שאושר הוא רק בין תחנת נבון לחאן ללא השלוחה לכותל כאשר תנאי למתן היתר הוא "אישור פיתרון מסילתי להסעת המונים לעיר העתיקה ולכותל המערבי".
הקו הזהוב של הרק"ל בהחלט יכול לשמש כפיתרון כזה ולדעתי סביר מאד להניח ששלוחת הכותל של הרכבת הכבדה לא תיבנה לעולם.
ושתי הערות לגבי מה שכתבת:
1. קווי האוטובוס לכותל לא עומדים בביקושים גם בימי חול רגילים כך שברור שצריך מערכת הסעת המונים כלשהי. לדעתי הקו הזהוב של הרק"ל ייתן את הפיתרון הטוב ביותר לכלל מרחב העיר העתיקה.
2.תחנה במרכז ירושלים מתוכננת כחלק ממתחם בנין שנמצא בין הדוידקה לצומת האיקסים. בימים אלה מתנהל משא ומתן בין בעלי המתחם לבין הרכבת לגבי השטח המדוייק שיוקצה לתחנה אבל יש הסכמה על עצם קיום התחנה שם
 
רכבת קלקלה גירסת האגן הקדוש

קו כזה פירושו שלא רק עולי הרגל וחוגגי הבר מצווה היהודים ישתמשו בו אלא גם עולי הרגל המוסלמיים שיעלו לחארם אל שריף ועולי רגל נוצרים לכנסיות .
כדאי מאוד לאור הניסיון עם הרכבת הקלה שתהיה אבטחה מוגברת ברכבות ובתחנות על מנת למנוע משונאי האדם להתפרע ולהשתולל .
סמוטריץ' חשב על זה ? מעניין
 
למעלה