פתיחת קו הרכבת החדש בין רעננה לתל אביב מתעכבת

telaviv202

New member
פתיחת קו הרכבת החדש בין רעננה לתל אביב מתעכבת

למרות הודעת משרד התחבורה כי קו הרכבת החדש בין רעננה לתל אביב צפוי להיפתח במהלך חודש פברואר, לתושבי רעננה צפויה אכזבה: פתיחת הקו צפויה להתעכב במספר חודשים, ועוד אין צפי לתאריך פתיחה. הסיבה: במשרד התחבורה הוחלט כי הנוסעים בקו החדש יחליפו רכבת בהרצליה, אך בגלל עומס הנוסעים ברכבות לכיוון תל אביב שעוברות בהרצליה ועליהן אמורים לעלות הנוסעים מרעננה, במשרד התחבורה משהים את פתיחת הקו.

במשרד התחבורה מסבירים שנכון לעכשיו עדיין לא הוסכם על פתרון אלטרנטיבי, אך שני פתרונות נבחנים: הראשון הוא הפעלת רכבות נוספות שיחלו נסיעתם בהרצליה ויגיעו לתל אביב, אך במשרד אומרים כי מדובר בפתרון פחות ריאלי בגלל העומס הקיים על המסילות. הפתרון האפשרי השני הוא שינוי תחנת היעד של הרכבת מירושלים מתל אביב להרצליה, כך שהרכבת תגיע להרצליה ותחזור חזרה לכיוון ירושלים, ואז תעבור דרך תחנות תל אביב כשצפי העומס ברכבות אלה הוא נמוך יותר.

https://www.tzomet-ran.co.il/news/42577
 
אין סיבה לדאגה. מיקמו את התחנה ברעננה במקום כזה שלא יהיו

הרבה נוסעים.
 

Ccyclist

Well-known member
המיקומים נגישים ב 5-10 דק' תח"צ משליל.

אמנם יש החמצה בכך שאין תחנה במחלף בן גוריון, אך שתי התחנות בהחלט נגישות למערכת התח"צ העירונית אף שחסר תיאום (ורעננה מערב נגישה גם לרכב). אם זמן הנסיעה ברכבת + תח"צ משלים יהיה טיפה מעל חצי שעה וזמן הנסיעה באוטובוס כשעה פלוס פקקים אז הרכבת תהיה אטרקטיבית יותר. לגבי רכב פרטי - האיילון הוא פקק אחד גדול אז יהיו רבים שירצו לוותר על התענוג.
 

luckydude

Active member
י״ם-הרצליה

״הפתרון האפשרי השני הוא שינוי תחנת היעד של הרכבת מירושלים מתל אביב להרצליה, כך שהרכבת תגיע להרצליה ותחזור חזרה לכיוון ירושלים, ואז תעבור דרך תחנות תל אביב כשצפי העומס ברכבות אלה הוא נמוך יותר.״
&nbsp
שהרכבות מירושלים יסיימו את נסיעתן בהרצליה... איזה רעיון חדשני וגאוני! איך לא חשבו על זה קודם?
 
אם הרכבת מירושלים תמשיך להרצליה, זה דורש חשמול

כלומר עיכוב של עוד שנה לפחות, לא כך?
 

Bus Nerd

Active member
נכון מאוד. אלא אם יגיעו הקטרים הדואליים מוקדם יותר

תזכורת: ר"י הזמינה לא מזמן קטרים דואליים, שיכולים לנסוע או על חשמל או על דיזל, כך שיהיה אפשר לנסוע לירושלים גם מקווים לא מחושמלים. לא יודע מתי הם יגיעו, אבל קשה לי להאמין שזה יהיה בשנה הקרובה.

בנתיים, החשמול מתקדם לאט לאט. בין סבידור לאוניברסיטה אין הרבה חדש, מצפון לאוניברסיטה כבר אפשר לראות לא מעט עמודים צמודים למזילה המזרחית ביותר מה4, שמגיעים כמעט עד הרצליה. עדיין אין עליהם חשמולת, אבל כן יש את החוט שאינו החשמולת (קו זרם חוזר או משהו בסגנון?). אין עמודים על כל שלושת המסילות האחרות.

מזכיר למי שלא בקיא - מצפון לאוניברסיטה זוג המסילות המערבי ביותר, שמתחבר לרציפים 1/2 באוניברסיטה, הוא הזוג הפעיל של הקו הראשי. זוג המסילות המזרחי שמתחבר לרציפים 3/4 באוניברסיטה הוא המסילות הפרבריות של קו לולאת השרון, כרגע לא בשימוש כלל, ולכן הצליחו ליד המזרחית ביותר מביניהן להקים עמודים בזמן כל כך קצר - אפשר לעבוד באמצע שבוע. ברגע שמתקרבים למסילה פעילה זה כבר יותר קשה ולכן לשלושת האחרות אין הרבה עמודים כרגע, אבל בשביל זה יתחילו בקרוב לסגור את המקטע בין סבידור להרצליה בלילות, ובתקווה הקצב יהיה סביר יחסית
 

luckydude

Active member
לפי מה שאני מבין עדיין לא התקבל האישור הסופי ממשרד האוצר

להזמנת הקטרים הדואליים. אני מניח שמהרגע שגיע אישור (אם יגיע) ייקח לפחות שנה כדי לקבל את הקטרים. עד אז החישמול להרצליה כבר יהיה מוכן.

בקשר לאוניברסיטה-הרצליה - כנראה כל התוואי יהיה בתצורת פורטלים בגלל ה-4 מסילות. תאורתית אם קיימים מסוטים (וכל עוד עדיין לא משתמשים במסילות המזרחיות) אז אפשר להסיט את תנועת הרכבות במסילה הראשית למסילות המזרחיות בזמן שמרכיבים את העמודים לצד המסילה המערבית במשך היום.
 

Bus Nerd

Active member
זה לא יהיה פורטלים

קראתי בפרוטוקולים של הות"ל, בגלל הפרשי גבהים בין המסילות ועוד כמה שיקולים כאלו, זה לא יהיה הכל פורטלים, יהיו פורטלים בעיקר איפה שיש מפלגים. העמודים שכבר הותקנו הם לא עמודי פורטל
 
כבר יש עבודות על קטע אוניברסיטה הרצליה

שזה הקטע הקל כי זה בעצם על שתי מסילות חדשות עוד לא פעילות
אבל כן, לפחות שנהנשמע לי הגיוני...
כמו שכתבתי בעבר, הסיבה העיקרית שסגירת לולאת השרון לו קורית היא שזה פשוט לא בוער לאף אחד ושל פתרון שיחליטו עליו יעצבן מישהו, אז כנראה הפתרון של לא לעשות כלום מעצבן הוא הכי בטוח בתקופת בחירות...
ללא קשר, הרעיון התכנוני של תזמון הארכת מסילת השרון רק עד הרצליה עם הגעת הרכבת החשמלית מירושלים עד הרצליה הוא נכון, רק חבל על פער הזמנים בין המוכנות של שניהם.
 

luckydude

Active member
פתרון הביניים האולטימטיבי כנראה הוא חישמול מהיר ככל הניתן

של מסילת השרון וסיום של הרכבות מירושלים בכ״ס נורדאו תוך כדי קיצוץ חלק מהרכבות במסילת הירקון עד לראש העין.

בהנחה שנעשו מספיק הכנות לחישמול מסילת השרון בזמן הקמת הקמתה (פה ושם רואים הכנות כאלו) אז החישמול עצמו יכול לקחת מספר חודשים בלבד. בעייה יותר גדולה היא שהמסילה מרוחקת מתחנות ההשנאה הקיימות וחישמולה כנראה יצריך את הקמת תה״ר שפיים או את תה״ר אלישמע (אחד מהם לפחות), מה שיכול לעכב את המיזם הזה גם אם חישמול המסילה עצמו יבוצע במהירות.

מנגד, חישמול מהיר ככל הניתן של מסילת הירקון וסיום של הרכבות מירושלים בראש העין צפון תוך כדי שהן בכלל לא יגיעו להרצליה.
 

GLSRA

Active member
הרעיון שלך מעניין מאוד, יחסית פשוט וקצר ליישום.

המשך רכבת מירושלים לתוך לולאת השרון בכיוון השעון יד ראש העין צפון.
יכולה לתת מענה לכלל צרכי הנוסעים בתחנות הלולאה.
 

luckydude

Active member
הכנות לחישמול במסילת השרון

ניתן לראות בבירור הכנות לחישמול לאורך מסילת השרון. מצב צילומי מסך משני סרטוני רחפן ביו-טיוב.

עם זאת, יש להזכיר שוב שייתכן מאוד ונדרש תה"ר כדי לתפעל את המסילה. אמנם המבנים האלו אינם גדולים במיוחד אך הם מורכבים למדי מבחינה טכנית ומכילים ציוד מיוחד.

https://www.youtube.com/watch?v=yff2g5Sz6iU

https://www.youtube.com/watch?v=SFgbKMaiQas



 

GLSRA

Active member
אמנם זה היה די ברור שיש הכנות, כי זו מסילה חדשה.

הצילומים שצירפת הם אכן מאוד ברורים ואכן זה מאפשר פריסה מהירה יחסית.
אם משווים את הקטסטרופה שהיתה בגשרים לאורך פרויקט A1 ומאוחר יותר לאורך מסילות איילון, מסילות הרכבת 531 נראות piece of cake
 

luckydude

Active member
עקרונית הצפי לפני +20 שנה היה שמסילת השרון תהיה הראשונה

מבין המסילות בארץ שתחושמל (ביחד עם מסילת הירקון).

מתוך כך אני מניח שקשתות הברזל שנבנו מעל לרציפי תחנות כ״ס והוד השרון הן בעצם חלק מההכנה לחישמול.
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר כבר כיום להריץ 4 רכבות בשעה לסבידור

2 לכל תחנות ת"א.
&nbsp
הסטת שתי רכבות קיימות שמסתיימות בהרצליה למסילת השרון תאפשר 2 רכבות בשעה לכל תחנות תל אביב.
&nbsp
הארכת 2 רכבות קו רשל"צ - רעננה להרצליה ועד סבידור תאפשר חיבוריות נוספת, 4 רכבות בשעה מרעננה לאוניברסיטה וסבידור ומשם אפשר להחליף לרכבות הקו הראשי לשאר תחנות ת"א.
&nbsp
כדי לאפשר את כל זה ההצעה כוללת קיצור רכבות ב"ש רעננה לראש העין שם יש רציף שלישי שיכול לשמש לדיור.
&nbsp
כל זה אפשרי במסילות הקיימות וברכבות הקיימות גם אם צריך לשקול הוספת מפלגים. אין תלות במסילה הרביעית או בתוספת רכבות.

 
זה לא יקרה. זה פשוט לא יקרה. לאף אחד לא אכפת מאיתנו.

,אז מה אם להגיע להרצליה ב 39 לוקח יותר משעה.
אז מה אם היציאות מ 531 בבוקר פקוקות
בעיה שלכם
יש רכבת, יש מסילה, אבל היא לא תיסע.
למה, כי יש צפיפות? צפיפות זה דבר חדש? מי שמפחד מצפיפות יכול ליסוע בכיוון השני דרך ראש העין. אבל תושבי רעננה רוצים את הכל. הם רוצים רכבת כמו שיש למלכת אנגליה - שיש לה שלוחה פרטית של הרכבת התחתית וקרונות רק לה.
אלה תושבי רעננה, והטיפשים בכ"ס והוד"ש שהצטרפו למכתב האגואיסטי שלהם.
 

david80

Member
בתור רענני שנוסע ליעד שאינו תל אביב

הייתי צריך לבצע החלפה בהרצליה ועוד החלפה בת"א וזה בנוסף לאוטובוס מהבית לרכבת ועוד אוטובוס מהרכבת ליעד. עד שיאמצו את הפתרון של Ccyclist איאלץ לנסוע עוד הרבה בקו 947 במהירות ממוצעת של 20 קמ"ש
 
פולךיטיקה מסריחה, יעשו הכל להקשות על האזרחים

יותר מ 25 שנה פקקים באיילון ובכביש 4 בגבעת שמואל ואף אוחד לא סופר אותנו.
 
משרד התחבורע דואר לרגולטורים ולמצוץ מיסי דלק כדי שימשיכו

להציף את העצבים ועוגמות הנפש בפקקי איילון מהשרון לת"א ב 45 דקות נסיעה כאשר ברכבת יהיה בפחות זמן, מה חדש בזה?
 
למעלה