לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2253722,537 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'יש ממי ללמוד.'
יש ממי ללמוד.
<< ההודעה הנוכחית
19/02/2020 | 13:43
12
308
St Pancras the best railway station in Europe
גם מספר תחנות גרמניות בין המצטיינות.

https://consumerchoicecenter.org/what-makes-german...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סיינט פנקרס אכן תחנה מעולה. הלוואי עלינו משהו כזה'
סיינט פנקרס אכן תחנה מעולה. הלוואי עלינו משהו כזה
19/02/2020 | 13:50
1
145
יש רציפים של Thamslink מתחת לקרקע, רחבים ונוחים, מעל הקרקע בקומת הרציפים לאירופה יש קניון חביב ביותר, התחנה נקייה ומאוד מרווחת.
 
בהשוואה לזה כל תחנות רכבת ישראל נראות כמו עולם שלישי
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הייחוד של התחנה היא בחלוקה לתת תחנות.'
הייחוד של התחנה היא בחלוקה לתת תחנות.
19/02/2020 | 19:49
114
בדרך כלל תחנה של 13 רציפים קשה להבנה עבור הנוסע המזדמן. על פניו כשלא מסומן מספר רציף הרכבת יכולה להגיע לכל רציף בתחנה ורק מביני עניין יודעים בערך לאן הרכבת שלהם מגיעה כי יש תתי חלוקות אך אין סימון רשמי לכך בלוחות ההכוונה.
 
סט' פנקרס מחולקת ל 4 תתי תחנות בגלל שרציפי היורוסטאר (שמחייב ביקורת גבולות בקומת הקרקע) מפרידים בין שתי התחנות העיליות שמשרתות יעדים בבריטניה. הרציפים של הטמזלינק מוסיפים לחלוקה הברורה. נוסע מזדמן לא צריך לשקול יותר מכמה רציפים של תת תחנה ספציפית בבת אחת וזה אומר שלא צריך להתעכב מול לוחות מידע בחלקים מרוחקים של התחנה ולרוץ ברגע האחרון אלא אפשר להגיע לתת התחנה הרלבנטית ולהגיע לרציף הנכון על סמך מידע באזור.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אפשר גם ללמוד\להעניק פרס על כותרות קליק בייט'
אפשר גם ללמוד\להעניק פרס על כותרות קליק בייט
19/02/2020 | 14:32
59
לצפיה ב-'האמת היא שאין מה ללמוד'
האמת היא שאין מה ללמוד
20/02/2020 | 09:25
8
101
התחנות בעלות סדר גודל דומה לא ייבנו בישראל במאה שנים הקרובות, גם בגלל העלויות האסטרונומיות וגם בגלל שכרגע אין בהן ממש צורך.
אין מה ללמוד, גם כי הרקע ההיסטורי לקיום תחנות כאלה חסר בארץ ועכשיו קצת מאוחר מדי לכתוב את ההיסטוריה מחדש.
אם כבר ללמוד מאחרים אז בוודאי מסין שהצליחה לבנות תשתיות מרשימות עוד הרבה יותר ובפחות זמן ובתקציב צנוע יותר.
גם מבחינה הנדסית אין ממש מה ללמוד, כי תנאים טופוגראפים וסוגי קרקע בכלל לא דומים.
אז מה בדיוק אתה מציע ללמוד?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בוא נלמד ניקיון וארכיטקטורה'
בוא נלמד ניקיון וארכיטקטורה
20/02/2020 | 12:59
6
103
נכון - בחיים לא תהיה בארץ תחנה בגודל של סיינט פנקרס וגם לא צריך אחת כזו. אבל אפשר ללמוד איך לעשות תחנה שמרגישה מרווחת ומאווררת ולא צפופה וחנוקה, אפשר ללמוד איך לנקות, אפשר ללמוד על שילוט ועיצוב ויז'ואלי, על שילוב מסחר בתחנות (לא, ה"שוק" של סבידור לא נחשב, וגם תחנות שצמודות לקניון אבל לא באמת חלק מאותו מתחם לא נחשבות), אפשר ללמוד על נגישות וכו' וכו'
 
וזה אגב אפשר ללמוד לא רק מאירופה כמובן - אלא גם מסין ויפן. רק לא ללמוד מארה"ב ששם בחלק מהקווים לא נותנים לעלות על הרציף עד שהרכבת מגיעה ואז יש תור ענקי לכניסה לרציף, במקום שכל אחד יגיע בזמנו החופשי ויתמקם על הרציף כדי לחכות :)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בהקשר שתיארת לא ללמוד רק מארה"ב, גם בספרד זה כך'
בהקשר שתיארת לא ללמוד רק מארה"ב, גם בספרד זה כך
20/02/2020 | 16:34
42
לצפיה ב-'מסכים לגבי נקיון, והיחס למשתמש קצה.'
מסכים לגבי נקיון, והיחס למשתמש קצה.
20/02/2020 | 21:49
4
74
לא מסכים לגבי ארכיטקטורה (לא מתאים לאקלים).
ברור שלא כדאי ללמוד מארה"ב בעניין תח"ץ בכלל.
היא לא מדינה שמתאפיינת בכך.
העניין של מיקום תחנות ותכנון שלהן, הוא לא רלוונטי כמעט בכלל לנו.
היסטוריה של רכבות באירופה, היא זאת שגרמה לכך שיש תחנות רכבת ענקיות במרכזי ערים באירופה.
זה פשוט לא יקרה בארץ ולא משנה מה תעשה בנידון.
אתה צודק שאפשר לקדם עסקים בתחנות רכבת ובמיוחד בתל אביב, אבל צריך לקחת בחשבון את המיקום של תחנות בארץ שהן בפאתי ערים ולא במרכז כמו שם.
ייתכן שכדאי לעשות את ההיפך.
קרי, לא לתכנן את התחנות כך שיהיו קרובות לעיר (זה לא יקרה), אלה לנסות לקרב את הערים לתחנות.
במילים אחרות, לתכנן את הערים כך שהבינוי (גם משרדים וגם מגורים) בסופו של דבר יבלע את התחנות בתוכו ובכך יהפוך אותן למקומות מרכזיים ואז כבר כוחות השוק יהפכו את עניין השמשת התחנות לעסקים ליותר אטראקטיבי.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הבעיה כאן היא שככל שהעיר מתקרבת לתחנה, פתאום מחליטים '
הבעיה כאן היא שככל שהעיר מתקרבת לתחנה, פתאום מחליטים
20/02/2020 | 23:56
84
להרוס הכל ולבנות תחנה חדשה במקום הישנה עוד יותר רחוק וחוזר חלילה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ארכיטקטונית גג המבנה החדש מאד מתאים'
ארכיטקטונית גג המבנה החדש מאד מתאים
21/02/2020 | 02:03
129
הגג בנוי מלוחות בטון המונחים בזווית, הפתחים פונים צפונה. האפקט הוא שאור צפוני נכנס לתחנה מהגג, אך אין שמש ישירה. גם לתחנת בלאקפריירס ששופצה במורד קו הטמזלינק יש גג דומה. בגלל שבארץ יש שימוש בדיזל גגות דומים יצטרכו חלונות נפתחים, אבל הפתרון של אור וצל מתאים גם למזה"ת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הממשלה צריכה לעודד את השוק לבנות ליד תחנות הרכבת'
הממשלה צריכה לעודד את השוק לבנות ליד תחנות הרכבת
21/02/2020 | 13:39
1
71
להגדיל אחוזי בנייה ליד תחנות רכבת, לשנות ייעודי קרקע מחקלאיים למגורים/מסחר/משרדים בקרבת תחנות רכבת, וכו'. הרכבת גם צריכה לדעתי להשתמש בנדל"ן שכבר יש לה בשטחי התחנות כדי להפוך אותן לנכסים מניבים שיעזרו לאזן את החברה כלכלית ולהכניס כסף לקופה שישמש לשיפור השירות, למשל לבנות מגדלי משרדים בשטח של מבני תחנה, למכור חלק מהקומות כדי לממן את ההקמה, ואת השאר להשכיר לטווח ארוך.
 
בעצם אנחנו מסכימים בגדול - לקדם תוכניות שיקרבו את העיר לתחנה זה לא רק אומר לבנות מגדל אחד ליד התחנה ולגמור עניין, זה אומר zoning של כל אזור התחנה לעירוניות בריאה. אני חושב על מקומות כמו קריית אריה, רעננה מערב, הרצליה, סבידור, כל מקום שיש מבנה תחנה שהוא לא סתם על גשר באמצע כביש מהיר - אפשר לפתח עירוניות שם.
 
לגבי ארכיטקטורה - אתה צודק שהתאמה לאקלים זה חשוב, אבל זה לא כאילו שבארץ בונים לאקלים. תחנת השלום כדוגמה, לא מתאימה בשום צורה לאקלים הישראלי. כשאני אומר צריך ללמוד מהארכיטקטורה, אני לא אומר שצריך להעתיק אחד לאחד מבני תחנה אירופאים. הם בהחלט לא מתאימים תמיד לאקלים המקומי. אבל כן יש להם דברים שהייתי שמח לראות כאן - תקרות גבוהות, מסדרונות מרווחים, מקום למסחר בשטח התחנה, אקוסטיקה נורמלית, בנייה יפה ולא מצועצת, שימוש יעיל בשטח, וכו'.
 
וכן אני לא רואה מצב שתחנות ייכנסו למרכזי הערים, חוץ מבירושלים זה פשוט לא יקרה. באילת היה סיכוי לזה וכבר אין כי העירייה מעדיפה את הרכבת בחוץ. בראשון לציון היה סיכוי לזה אבל כבר אין כי העירייה מעדיפה את הרכבת ליד איזור התעשייה. בפתח תקווה היה סיכוי לזה אבל אז הבינו ששלוחת מסילה למרכז פתח תקווה זה הרבה פחות הגיוני ממשהו כמו לולאת השרון, וכו'.
 
אבל אני גם לאט לאט מתחיל לחשוב שזה לא כל כך נורא שהתחנות לא במרכזי הערים, כי עם המחסור הנוכחי בתשתיות של רכבת ישראל שכנראה ייקח עשורים עד שיטפלו בו, אני לא חושב שהם יוכלו להתמודד כמו שצריך עם הגידול בכמות הנוסעים גם ככה, ואם התחנות היו נגישות יותר אז המצב היה גרוע יותר מהבחינה הזו, והיו צריכים אפילו יותר תשתית שכרגע אין שום סיכוי שיבנו אותה. בטח ובטח כשבסוף כולם בלי יוצא מהכלל לא משנה איפה הם בארץ רוצים רכבת ישירה דווקא לתל אביב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הכבישים והגישה הרגלית הם ממשלה / עירייה'
הכבישים והגישה הרגלית הם ממשלה / עירייה
22/02/2020 | 13:00
45
קראתי כאן בפורום על כמה דוגמאות של הזנחה פושעת באי חיבור תחנות הרכבת לערים. מדרכות סימליות או לא קיימות על גשרי כבישים מהירים בם דוגמה בולטת. הדבר המופרך ביותר שקראתי עליו זו תחנת פ"ת סגולה שאפילו גישת כביש חוקית אין אליה, חוקית היא מובלעת מסילתית, והגישה אליה היא דרך שטחי קניון בלתי חוקי שנידון להריסה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ה Business End של התחנה מודרני לחלוטין'
ה Business End של התחנה מודרני לחלוטין
20/02/2020 | 15:57
172
הסיפור של שיפוץ סט' פנקרס בעשור הראשון של המאה ה21 הוא סיפור של מודרניזציה, שימור, בניית מבנים חדשים, חשיבה שונה על חללים קיימים כולל בתת הקרקע, ויצירת מכלול חדש.
 
בתמונה המבנה המלבני מאחורי התחנה שאיפשר בעצם את כל הפרוייקט. זהו מבנה בטון ופלדה מודרני שבלעדיו לא היו משדרגים את התחנה העילית מ 7 רציפים ל 11. המבנה הזה היה במובנים רבים תחנה זמנית שהוציאה את רציפי הרכבות מהתחנה הישנה בעת השיפוץ.
 
במסגרת הפרוייקט הזיזו את תחנת הטמזלינק מתחנת החפיר של קינג'ס קרוס טמזלינק לתחנה תת קרקעית חדשה ורחבה בהמשך המסילה צפונה - רציפים A ו B של סט' פנקרס. ההזזה התאפשרה הודות להסטת הרכבות מצפון למבנה העילי (טרמינל) ופיצול הקו לתקופות מסוימות) בעת העבודה על התחנה החדשה. לקח אחד מקו הטמזלינק מדרום לתחנה שר"י צריכה ללמוד הוא טבעו העירוני של הקו עם 3 תחנות ביניים באזורים עסקיים (בעיקר אזור בתי המשפט ועורכי הדין) בתוך העיר. לר"י יש תוכניות למנהרה לרכבות מהירות, דבר שמפספס את הפוטנציאל שבמנהרת רכבת מתחת לעיר - היכולת להוסיף תחנות עירוניות לרשת הפרברית.
 
בתחנה הותיקה היה שינוי מפלסים. קומת מרתף ואיכסון הוסבה לקומת הקניון והגישה וכן לקומת ביקורת הגבולות והמכס של היורוסטאר.
 
 
 
 
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ