לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2254322,543 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'פתיחת קו הרכבת החדש בין רעננה לתל אביב מתעכבת'
פתיחת קו הרכבת החדש בין רעננה לתל אביב מתעכבת
<< ההודעה הנוכחית
18/02/2020 | 19:23
21
373
למרות הודעת משרד התחבורה כי קו הרכבת החדש בין רעננה לתל אביב צפוי להיפתח במהלך חודש פברואר, לתושבי רעננה צפויה אכזבה: פתיחת הקו צפויה להתעכב במספר חודשים, ועוד אין צפי לתאריך פתיחה. הסיבה: במשרד התחבורה הוחלט כי הנוסעים בקו החדש יחליפו רכבת בהרצליה, אך בגלל עומס הנוסעים ברכבות לכיוון תל אביב שעוברות בהרצליה ועליהן אמורים לעלות הנוסעים מרעננה, במשרד התחבורה משהים את פתיחת הקו.

במשרד התחבורה מסבירים שנכון לעכשיו עדיין לא הוסכם על פתרון אלטרנטיבי, אך שני פתרונות נבחנים: הראשון הוא הפעלת רכבות נוספות שיחלו נסיעתם בהרצליה ויגיעו לתל אביב, אך במשרד אומרים כי מדובר בפתרון פחות ריאלי בגלל העומס הקיים על המסילות. הפתרון האפשרי השני הוא שינוי תחנת היעד של הרכבת מירושלים מתל אביב להרצליה, כך שהרכבת תגיע להרצליה ותחזור חזרה לכיוון ירושלים, ואז תעבור דרך תחנות תל אביב כשצפי העומס ברכבות אלה הוא נמוך יותר.

https://www.tzomet-ran.co.il/news/42577
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין סיבה לדאגה. מיקמו את התחנה ברעננה במקום כזה שלא יהיו'
אין סיבה לדאגה. מיקמו את התחנה ברעננה במקום כזה שלא יהיו
19/02/2020 | 01:18
1
290
הרבה נוסעים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המיקומים נגישים ב 5-10 דק' תח"צ משליל.'
המיקומים נגישים ב 5-10 דק' תח"צ משליל.
19/02/2020 | 19:16
152
אמנם יש החמצה בכך שאין תחנה במחלף בן גוריון, אך שתי התחנות בהחלט נגישות למערכת התח"צ העירונית אף שחסר תיאום (ורעננה מערב נגישה גם לרכב). אם זמן הנסיעה ברכבת + תח"צ משלים יהיה טיפה מעל חצי שעה וזמן הנסיעה באוטובוס כשעה פלוס פקקים אז הרכבת תהיה אטרקטיבית יותר. לגבי רכב פרטי - האיילון הוא פקק אחד גדול אז יהיו רבים שירצו לוותר על התענוג.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'י״ם-הרצליה'
י״ם-הרצליה
19/02/2020 | 03:59
1
225
״הפתרון האפשרי השני הוא שינוי תחנת היעד של הרכבת מירושלים מתל אביב להרצליה, כך שהרכבת תגיע להרצליה ותחזור חזרה לכיוון ירושלים, ואז תעבור דרך תחנות תל אביב כשצפי העומס ברכבות אלה הוא נמוך יותר.״
 
שהרכבות מירושלים יסיימו את נסיעתן בהרצליה... איזה רעיון חדשני וגאוני! איך לא חשבו על זה קודם?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בקצב הזה עוד יציעו שהקו יגיע עד לכרמיאל '
בקצב הזה עוד יציעו שהקו יגיע עד לכרמיאל
19/02/2020 | 22:56
58
לצפיה ב-'אם הרכבת מירושלים תמשיך להרצליה, זה דורש חשמול '
אם הרכבת מירושלים תמשיך להרצליה, זה דורש חשמול
19/02/2020 | 07:16
9
219
כלומר עיכוב של עוד שנה לפחות, לא כך?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נכון מאוד. אלא אם יגיעו הקטרים הדואליים מוקדם יותר'
נכון מאוד. אלא אם יגיעו הקטרים הדואליים מוקדם יותר
19/02/2020 | 13:55
2
175
תזכורת: ר"י הזמינה לא מזמן קטרים דואליים, שיכולים לנסוע או על חשמל או על דיזל, כך שיהיה אפשר לנסוע לירושלים גם מקווים לא מחושמלים. לא יודע מתי הם יגיעו, אבל קשה לי להאמין שזה יהיה בשנה הקרובה.
 
בנתיים, החשמול מתקדם לאט לאט. בין סבידור לאוניברסיטה אין הרבה חדש, מצפון לאוניברסיטה כבר אפשר לראות לא מעט עמודים צמודים למזילה המזרחית ביותר מה4, שמגיעים כמעט עד הרצליה. עדיין אין עליהם חשמולת, אבל כן יש את החוט שאינו החשמולת (קו זרם חוזר או משהו בסגנון?). אין עמודים על כל שלושת המסילות האחרות.
 
מזכיר למי שלא בקיא - מצפון לאוניברסיטה זוג המסילות המערבי ביותר, שמתחבר לרציפים 1/2 באוניברסיטה, הוא הזוג הפעיל של הקו הראשי. זוג המסילות המזרחי שמתחבר לרציפים 3/4 באוניברסיטה הוא המסילות הפרבריות של קו לולאת השרון, כרגע לא בשימוש כלל, ולכן הצליחו ליד המזרחית ביותר מביניהן להקים עמודים בזמן כל כך קצר - אפשר לעבוד באמצע שבוע. ברגע שמתקרבים למסילה פעילה זה כבר יותר קשה ולכן לשלושת האחרות אין הרבה עמודים כרגע, אבל בשביל זה יתחילו בקרוב לסגור את המקטע בין סבידור להרצליה בלילות, ובתקווה הקצב יהיה סביר יחסית
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לפי מה שאני מבין עדיין לא התקבל האישור הסופי ממשרד האוצר'
לפי מה שאני מבין עדיין לא התקבל האישור הסופי ממשרד האוצר
19/02/2020 | 23:45
1
126
להזמנת הקטרים הדואליים. אני מניח שמהרגע שגיע אישור (אם יגיע) ייקח לפחות שנה כדי לקבל את הקטרים. עד אז החישמול להרצליה כבר יהיה מוכן.
 
בקשר לאוניברסיטה-הרצליה - כנראה כל התוואי יהיה בתצורת פורטלים בגלל ה-4 מסילות. תאורתית אם קיימים מסוטים (וכל עוד עדיין לא משתמשים במסילות המזרחיות) אז אפשר להסיט את תנועת הרכבות במסילה הראשית למסילות המזרחיות בזמן שמרכיבים את העמודים לצד המסילה המערבית במשך היום.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה לא יהיה פורטלים'
זה לא יהיה פורטלים
20/02/2020 | 12:54
103
קראתי בפרוטוקולים של הות"ל, בגלל הפרשי גבהים בין המסילות ועוד כמה שיקולים כאלו, זה לא יהיה הכל פורטלים, יהיו פורטלים בעיקר איפה שיש מפלגים. העמודים שכבר הותקנו הם לא עמודי פורטל
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כבר יש עבודות על קטע אוניברסיטה הרצליה'
כבר יש עבודות על קטע אוניברסיטה הרצליה
20/02/2020 | 08:31
5
146
שזה הקטע הקל כי זה בעצם על שתי מסילות חדשות עוד לא פעילות
אבל כן, לפחות שנהנשמע לי הגיוני...
כמו שכתבתי בעבר, הסיבה העיקרית שסגירת לולאת השרון לו קורית היא שזה פשוט לא בוער לאף אחד ושל פתרון שיחליטו עליו יעצבן מישהו, אז כנראה הפתרון של לא לעשות כלום מעצבן הוא הכי בטוח בתקופת בחירות...
ללא קשר, הרעיון התכנוני של תזמון הארכת מסילת השרון רק עד הרצליה עם הגעת הרכבת החשמלית מירושלים עד הרצליה הוא נכון, רק חבל על פער הזמנים בין המוכנות של שניהם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'פתרון הביניים האולטימטיבי כנראה הוא חישמול מהיר ככל הניתן'
פתרון הביניים האולטימטיבי כנראה הוא חישמול מהיר ככל הניתן
20/02/2020 | 11:43
4
143
של מסילת השרון וסיום של הרכבות מירושלים בכ״ס נורדאו תוך כדי קיצוץ חלק מהרכבות במסילת הירקון עד לראש העין.
 
בהנחה שנעשו מספיק הכנות לחישמול מסילת השרון בזמן הקמת הקמתה (פה ושם רואים הכנות כאלו) אז החישמול עצמו יכול לקחת מספר חודשים בלבד. בעייה יותר גדולה היא שהמסילה מרוחקת מתחנות ההשנאה הקיימות וחישמולה כנראה יצריך את הקמת תה״ר שפיים או את תה״ר אלישמע (אחד מהם לפחות), מה שיכול לעכב את המיזם הזה גם אם חישמול המסילה עצמו יבוצע במהירות.
 
מנגד, חישמול מהיר ככל הניתן של מסילת הירקון וסיום של הרכבות מירושלים בראש העין צפון תוך כדי שהן בכלל לא יגיעו להרצליה.
 
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הרעיון שלך מעניין מאוד, יחסית פשוט וקצר ליישום.'
הרעיון שלך מעניין מאוד, יחסית פשוט וקצר ליישום.
21/02/2020 | 22:38
3
60
המשך רכבת מירושלים לתוך לולאת השרון בכיוון השעון יד ראש העין צפון.
יכולה לתת מענה לכלל צרכי הנוסעים בתחנות הלולאה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הכנות לחישמול במסילת השרון'
הכנות לחישמול במסילת השרון
22/02/2020 | 19:29
2
93
ניתן לראות בבירור הכנות לחישמול לאורך מסילת השרון. מצב צילומי מסך משני סרטוני רחפן ביו-טיוב.
 
עם זאת, יש להזכיר שוב שייתכן מאוד ונדרש תה"ר כדי לתפעל את המסילה. אמנם המבנים האלו אינם גדולים במיוחד אך הם מורכבים למדי מבחינה טכנית ומכילים ציוד מיוחד.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אמנם זה היה די ברור שיש הכנות, כי זו מסילה חדשה.'
אמנם זה היה די ברור שיש הכנות, כי זו מסילה חדשה.
23/02/2020 | 18:23
1
25
הצילומים שצירפת הם אכן מאוד ברורים ואכן זה מאפשר פריסה מהירה יחסית.
אם משווים את הקטסטרופה שהיתה בגשרים לאורך פרויקט A1 ומאוחר יותר לאורך מסילות איילון, מסילות הרכבת 531 נראות piece of cake
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עקרונית הצפי לפני +20 שנה היה שמסילת השרון תהיה הראשונה'
עקרונית הצפי לפני +20 שנה היה שמסילת השרון תהיה הראשונה
23/02/2020 | 21:30
25
מבין המסילות בארץ שתחושמל (ביחד עם מסילת הירקון).
 
מתוך כך אני מניח שקשתות הברזל שנבנו מעל לרציפי תחנות כ״ס והוד השרון הן בעצם חלק מההכנה לחישמול.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אפשר כבר כיום להריץ 4 רכבות בשעה לסבידור'
אפשר כבר כיום להריץ 4 רכבות בשעה לסבידור
19/02/2020 | 11:14
326
2 לכל תחנות ת"א.
 
הסטת שתי רכבות קיימות שמסתיימות בהרצליה למסילת השרון תאפשר 2 רכבות בשעה לכל תחנות תל אביב.
 
הארכת 2 רכבות קו רשל"צ - רעננה להרצליה ועד סבידור תאפשר חיבוריות נוספת, 4 רכבות בשעה מרעננה לאוניברסיטה וסבידור ומשם אפשר להחליף לרכבות הקו הראשי לשאר תחנות ת"א.
 
כדי לאפשר את כל זה ההצעה כוללת קיצור רכבות ב"ש רעננה לראש העין שם יש רציף שלישי שיכול לשמש לדיור.
 
כל זה אפשרי במסילות הקיימות וברכבות הקיימות גם אם צריך לשקול הוספת מפלגים. אין תלות במסילה הרביעית או בתוספת רכבות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה לא יקרה. זה פשוט לא יקרה. לאף אחד לא אכפת מאיתנו.'
זה לא יקרה. זה פשוט לא יקרה. לאף אחד לא אכפת מאיתנו.
20/02/2020 | 00:59
2
179
,אז מה אם להגיע להרצליה ב 39 לוקח יותר משעה.
אז מה אם היציאות מ 531 בבוקר פקוקות
בעיה שלכם
יש רכבת, יש מסילה, אבל היא לא תיסע.
למה, כי יש צפיפות? צפיפות זה דבר חדש? מי שמפחד מצפיפות יכול ליסוע בכיוון השני דרך ראש העין. אבל תושבי רעננה רוצים את הכל. הם רוצים רכבת כמו שיש למלכת אנגליה - שיש לה שלוחה פרטית של הרכבת התחתית וקרונות רק לה.
אלה תושבי רעננה, והטיפשים בכ"ס והוד"ש שהצטרפו למכתב האגואיסטי שלהם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בתור רענני שנוסע ליעד שאינו תל אביב'
בתור רענני שנוסע ליעד שאינו תל אביב
20/02/2020 | 12:59
1
170
הייתי צריך לבצע החלפה בהרצליה ועוד החלפה בת"א וזה בנוסף לאוטובוס מהבית לרכבת ועוד אוטובוס מהרכבת ליעד. עד שיאמצו את הפתרון של Ccyclist איאלץ לנסוע עוד הרבה בקו 947 במהירות ממוצעת של 20 קמ"ש
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'פולךיטיקה מסריחה, יעשו הכל להקשות על האזרחים'
פולךיטיקה מסריחה, יעשו הכל להקשות על האזרחים
24/02/2020 | 20:39
11
יותר מ 25 שנה פקקים באיילון ובכביש 4 בגבעת שמואל ואף אוחד לא סופר אותנו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'משרד התחבורע דואר לרגולטורים ולמצוץ מיסי דלק כדי שימשיכו'
משרד התחבורע דואר לרגולטורים ולמצוץ מיסי דלק כדי שימשיכו
21/02/2020 | 14:30
1
101
להציף את העצבים ועוגמות הנפש בפקקי איילון מהשרון לת"א ב 45 דקות נסיעה כאשר ברכבת יהיה בפחות זמן, מה חדש בזה?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רכבת מהוד השרון נורדאו להרצליה בעשר דקות זו מהפכה של ממש'
רכבת מהוד השרון נורדאו להרצליה בעשר דקות זו מהפכה של ממש
22/02/2020 | 01:27
101
שום כלי תחבורה לא מסוגל לעשות את זה בזמן כזה.
אבל לאף אחד לא בוער.
נמשיך לראות איך השקלים שלנו מתאדים עם אדי הבנזין באטמוספירה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תתעכב אולי ב 5 או 6 חודשים, אם החישמול להרצליה יושלם'
תתעכב אולי ב 5 או 6 חודשים, אם החישמול להרצליה יושלם
24/02/2020 | 20:41
20
הרעיון הוא לנסוע להרצליה ואז להחליף לרכבת חשמלית לירושלים דרך תחנות תל אביב.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

19:43 | 31.03.20 סקורפיון36
19:21 | 31.03.20 שמואל וולף
09:39 | 29.03.20 rotem1977
07:26 | 28.03.20 ברק תחת ענן
00:29 | 27.03.20 arseny92
19:02 | 25.03.20 matrix200200
17:33 | 23.03.20 עמוד השדרה

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ