ראשי עיריות השרון בפנייה משותפת לסילוק מטרופולין

Ccyclist

Well-known member
ראשי עיריות השרון בפנייה משותפת לסילוק מטרופולין

צילום מפייסבוק, התנצלות על הרזולוציה הגרועה.

מכתב משותף של ראשי עיריות הרצליה, הוד השרון, כפר סבא ורעננה לקרן פלס במשרד התחבורה. ראשי העיריות מבקשים להחליף את חברת מטרופולין בזכיין אחר עקב תלונות מתמשכות על אי ביצוע נסיעות, מצב שאינו משתפר למרות נסיונות העיריות לעבוד מול החברה.

 

Ccyclist

Well-known member
אם היו מפעילים מערכת אחת לא היה מחסור

גאוגרפית ערי השרון הן גוש עירוני אחד. יש קווים שמביאים זאת בחשבון אך יש יותר מדי קווים פנימיים שאינם עוברים מעיר לעיר גם אם יש הגיון בכך, וגרוע מכך - קווים סיבוביים כמו 16 ו 8 הרעננים שעושים סיבוב עירוני פנימי שאורכו כפול או פי 3 מאורכה של העיר.
&nbsp
מערכת מאוחדת עם מספר פרוזדורי מפתח וענפים שונים בקצות הקווים היתה יכולה לחסוך שעות נהג ולתת שירות עירוני מאוחד לגוש.
 

אורי404

New member
יש בעיה של חוסר בנהגים ובתשתיות

עדיין זה לא מצדיק דילוג על תחנות והצורך של הנוסעים לנופף ולבלוט לנהגים לעצור. גם התנהגויות חצופות אחרות של נהגים. מה שקורה שם לא מתאים ב-2020. נוסעים סבלו מזה בגל הראשון של הרפורומה לפני קרוב לעשרים שנה. אז היו מחלות ילדות. היום זה ממש לא מתאים ולנוסעים נמאס לגמרי. פנו לא פעם ולא פעמים לחברה, היו תביעות לבית המשפט והיו פניות לרשויות המקומיות הרלוונטיות.

גם נהגים שמשאירים אוטובוסים עם מנוע דולק לזמן ממושך ועוזבים את האוטובוס. מה זה הדבר הזה!? רכב פרטי אסור לעזוב, כשהמנוע דולק. קל וחומר לרכב ציבורי. למפעיל יש כסף על דלק המתבזבז לשווא? מוכן לזיהום אוויר גבוה על הסביבה? על סיכון בטחוני ובטיחותי, שיעלה מישהו שלא נמנה עם נהגי החברה ויבצע דברים מסוכנים? לא פעם ולא פעמים זה קורה והחברה לא פתרה את המצב הזה.
 

EHP12

Active member
אני לא אוהב את מטרופולין, אבל זה לא שאצל אגד היו דיוקים

גם אצל אגד בקווי השרון הדרומי היו לך נסיעות שלא יוצאות ואי עמידה בלוחות זמנים. ועם מכשירי תיקוף הכרטיסים שיש לאגד כרגע שרק מעכבים את הנסיעה עדיף שלא יחזרו.

בארץ חוץ מחברת דן (לא, "דן בדרום"), אף חברה לא יודעת להפעיל שירות עירוני כמו שצריך.
 

אורי404

New member
בקשר לדברים שכתבת

אכן היו בעיות בשירות ב"אגד" בשרון הדרומי, כמו למשל נסיעות שלא בוצעו ובעיות אחרות. אבל זה כי קרוב לעשור הם היו על זמן-שאול. זה היה אמור להיות ארבע שנים. בפועל זה התארך לתשע שנים, כיוון שהיה קשיים שונים להוציא את המכרז הזה.
בקשר למכשירי הכרטוס - דווקא מכשירי הכרטוס בקו 567 ובקווים אחרים הם איטיים להחריד. בשונה לאשכול השני בשרון, כמו קו 149 למשל ששם הם פועלים טוב. גם האוטובוסים האלה לא טובים. איטיים עם הדלתות ותקלות אחרות.

בקשר ל"דן דרום" ומה שכתבת. שם היו בעיות שירות, כשהם החלו לפעול. אבל משרד התחבורה הורה להם לשפר שירות, אחרת הם יוצאים משירות. מאז השירות השתפר. בשרון באשכול הישן החברה ותיקה. גם הקווים החדשים מוכרים להם. זה לא אזור חדש, כפי שזה היה ל"דן בדרום". הבעיות שירות לעומת זאת לא נסבלות. זה לא מה שהיה כשהם החלו לפעול לפני עשר ובמהלך השנים. הם היו טובים, גם אם לא חפים מבעיות. אבל כשנתיים המצב לא נסבל.
בקשר לחברת האם "דן"; לפני עשור היו בעיות שירות. מבקר המדינה אמר דברו, שהיה בהם מן הצדק. מאז המצב השתנה לחלוטין והשתפר. הבעיות היו לפני הרפורמה בשנת 2011 ובוודאי לפני העבודות על הרכבת הקלה. גם אז היו פקקי תנועה, אבל לא מצב גרוע כפי שזה כיום. למרות זאת כיום עם הבעיות יוצאות נסיעות, שבעבר הרחוק מכל מיני סיבות אחרות לא יצאו. מאז 2011 ובמרוצת השנים הם טובים מאוד, לעומת מה שהיה מעט קודם לכן. נראה שהם בצעו בדק-בית ושיפרו את הדברים.

דווקא "אגד" בגוש דן השתפרו. היו בעיות שירות, אבל בשנה האחרונה מנסיעות שלי כל כיום, המצב השתפר, לעומת מה שהיה קודם לכן. נראה שגם שם החלו לקחת את הדברים בידיים. גם "קווים" בבקעת אונו בסדר גמור. יש להם בעיות, אבל לא כמו באוטובוסים החומים/כתומים. "אפיקים" יש בעיות באשכול אשדוד/יבנה-תל אביב. בפתח תקווה למרות בעיות תנועה, דווקא המצב טוב יותר.
ש.א.מ בנצרת מצויינים. יש שם גם פקקי תנועה, אבל למרות זאת הם פועלים בצורה טובה מאוד.
 

EHP12

Active member
באמת אני מרגיש בעשור האחרון שיפור בדן

לגבי אגד, כנראה מכרז שרון חולון, הסטית אוטובוסים ונהגים שעד לפני חצי שנה שירתו בסניפים של הרצליה וכפר סבא, לסניפים של חולון וראשון וזה בטח מה שהביא לשיפור השירות.

לגבי המכשירי תיקוף, אני מדבר על המכשירי תיקוף בכלים העירוניים של מטרופולין. הבעיה שלי עם מטרופולין זה האוטובוסים הזולים של איסוזו וגולדן דרגון שהם משתמשים בהם.
 

Ccyclist

Well-known member
חווית המשתמש שלי היתה שיש מה לשפר

כמבקר שלא נסע בשעות העומס והשתמש בשירותי מטרופולין בתוך ערי השרון ולרכבת החוויה היתה שהשירות די בסדר אבל יש מה לשפר בו.
&nbsp
משום שמשרד התחבורה קובע את התדירויות והמסלולים קשה לייחס את התדירויות הנמוכות או את אי התיאום עם הרכבת למטרופולין. גם החורים ברשת כמו היעדר קישור ישיר בין אחוזה למגדיאל וכל קווי הוד השרון שלא יאה להם להגיע לוויצמן הם בעיה של משרד התחבורה שכל מפעיל היה צריך לבצע.
&nbsp
הרצפות באוטובוסים של מטרופולין הן סכנת החלקה ולא רק בחורף כשהן הופכות לשלולית (יתכן שזה מרגלי הנוסעים ולא מדליפה) אלא גם בקיץ. באוטובוס או רכבת עם רצפה שטופלה נגד החלקות אני יכול לעמוד בלי להחזיק אם ארצה בכך, באלו של מטרופולין נאלצתי להאחז במהירות בעמודים בגלל הרצפה המחליקה - גם ביוני !
&nbsp
אלמנט בעייתי נוסף הוא היעדר ההכוונה ואי האחידות בשמות התחנות. בפעם הראשונה שלקחתי קו לתחנת הרכבת רעננה דרום (שהיתה פתוחה כבר חצי שנה) ביקשתי מהנהג שיגיד לי איפה לרדת לרעננה דרום. הוא אמר לי לרדת והתברר שזו בכלל צומת רעננה והייתי צריך ללכת עד למסוף שבו הוא חנה עם האוטובוס מחוץ לתחנת הרכבת.
&nbsp
אם ביטלו את התשלום במזומן אז זה מוריד את הציון לטובה שהייתי רוצה לתת. ביוני 18 לא התקנתי את אפליקציית הרב קו אז הייתי תלוי באמצעי ההטענה הפומביים. היה לי חוזה שבועי שהטענתי בנתב"ג אבל חישוב מוטעה שאפשר לנסוע באותו יום שבוע אחר כך הביא אותי לעלות על אוטובוס 8 ימים אחרי ההגעה במסגרת של עלייה ותיקוף שלא דרך הנהג ולגלות במסך הענק שבאזור העמידה שאין לי חוזה, המסך הראה את השבועי פג התוקף ותאריכיו. אני די בטוח שהטענתי אצל הנהג ₪30 במזומן.
&nbsp
יש בעיה חמורה של תחנות בעלות שמות שונים לכיוונים שונים. בביקור הראשון ברעננה מארחיי נקבו בשמה של התחנה בצד הצפוני של אחוזה כאשר לתחנה ממול שהאוטובוס הגיע אליה מהרצליה בצד הדרומי היה שם שונה (לדוגמה: אחוזה מוצקין / אחוזה סוקולוב) . היה לי איזה באג שמחק לי את כל הכוכביות במפות גוגל (יתכן שנכנסתי למסלול הקו?, לא היתה לי קישוריות אינטרנט בגלל היעדר סים מקומי.) אז לא הייתי יכול לדעת איפה לרדת לפי המידע באוטובוס וזה היה קצת מלחיץ. הפתרון היה שילוב בין איתחול מחדש של הסמארטפון ששיחזר לי את הכוכביות, סימוס למארחיי שנקבו בשמו של איזה עסק ממש מול התחנה שאדע לרדת לפי השלט, ניסיון עזרה מנוסע שראה שאני קצת בפאניקה מול מפה עיוורת (אבל הוא לא ידע שיש בעיה של שמות מקבילים).
&nbsp
&nbsp
 

אורי404

New member
מ-2020 יש שיפור ב"אגד" בגוש דן הדרומי

בהחלט מכרז שרון-חולון, גרם לשינוי בדרום גוש דן, ברחובות ובשרון הצפוני. אמנם יש עדיין בעיות, כמו למשל בקו 164. אבל חלק לא קטן מזה, באחריות משרד התחבורה, לא ש"אגד" חפים מאשמה בליקויים שעדיין יש שם, גם אם פחות ממה שהיה לפני כן.

"גולדן דרגון" העירוניים והבינעירוניים אכן פחות טובים. האיסוזו לדעתי, גם אם הם לא כמו סולאריס, הם לא רעים. לפחות הם נמוכי רצפה מלאים ולא נמוכי כניסה, כפי שזה רווח ולפעמים במקרים שלא מצדיקים זאת.
 

Bus Nerd

Active member
אני גם מסכים שדן השתפרו מאוד בעשור האחרון

אני חושב שהמעבר מקואופרטיב לחברה בע"מ בסופו של דבר עשה להם טוב. יש להם מוניטין גרוע כי הם פועלים באיזור הכי עמוס והכי פקוק, אבל בת'כלס הם פשוט יותר טובים מכל החברות האחרות באיזור
 
למעלה