שאלות על קו הרכבת החדש מת"א לירושלים, יציאה בסביבות 11

trilliane

Well-known member
מנהל
שאלות על קו הרכבת החדש מת"א לירושלים, יציאה בסביבות 11

נסיעה ראשונה בקו, כנראה אעלה בסבידור (אני חושבת שזה יהיה נוח יותר מלנסוע באוטובוס להגנה).
&nbsp
א) ראיתי שהקו יוצא מההגנה מרציף 2, אם הבנתי נכון רציף 2 בהגנה הוא הצד השני של רציף 1, והרכבות מכיוון צפון שעוברות בסבידור עוצרות בהגנה בעיקר ברציף 3, כלומר בכל מקרה צריך לעלות ולרדת כדי לעבור רציף?
&nbsp
ב) כשבודקים נסיעה מסבידור לירושלים באתר הרכבת יש המלצה על רכבת מסוימת (ובד"כ החלפה בנתב"ג ולא בהגנה...), אבל ראיתי שמסבידור יש רכבות להגנה בכל 6 דק' בערך, בעיקר מרציפים 3 ו-4. האם הם חולקים את אותו אי? (אני רוצה לעלות על הרכבת הראשונה שתגיע, והן נוטות לאחר בכמה דק', אז אין לדעת...).
&nbsp
3) אם אני קונה חופשי יומי (שמכסה את האזורים הרלוונטיים) הוא אמור להספיק, או שצריך לשריין כרטיס ייעודי לקו? זכור לי במעומעם משהו על הגבלה של כמות הנוסעים...
&nbsp
4) עוד משהו שצריך לדעת?
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה; לא הבנתי רק את תשובה 3... אפשר הבהרה? ועוד שאלה

זכור לי שאמרו שהתחנה במעמקי האדמה; כמה זמן נדרש, בערך, כדי להגיע מהרציף לרחוב? (קווים לכיוון גבעת שאול). האם היציאה היא דרך מבנה התחנה המרכזית?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
רק חוזה רלוונטי-ארצי אם באותו יום באים מחיפה, מת"א מספיק 924

או טרום תיקוף בערך צבור אם אין כוונה לחזור באותו יום
&nbsp
תחנה 80 מטר מתחת לרחוב
מעליות בצד המערבי של הרציף בלבד (כלומר אם עולים באיילון, עדיף לעלות בצפון הרציף)
בדרגנועים יכול לקחת עד 5 דקות
יציאה דרך כיכר התחנה מול המרכזית, לשני הכיוונים (לרח' יפו, ולשד' שז"ר), וכן מעבר תחתי מתחת לרח' יפו עם הכניסה למרכזית של האוטובוסים
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה, לא שאלתי מהו החוזה היומי הרלוונטי אלא רק אם הוא מספיק

אני מבינה שכן.
&nbsp
בעניין היציאות מהתחנה, את תחנת הרכבת אני לא מכירה כלל, וגם בתחנה המרכזית בירושלים אני נוטה להתבלבל... לאן צריך לצאת כדי להגיע לקווים לכיוון גבעת שאול? (באיזה רחוב התחנות?) האם עדיף להשתמש בדרגנועים או במעליות?
 

londonisrael

New member
תשובות

לגבי העלייה - המעליות מהירות יותר, אבל בביקור ראשון בתחנה אם את לא ממהרת, מומלץ מאד לעלות בדרגנועים כדי להתרשם מעומקה ועוצמתה של התחנה.
&nbsp
לגבי אוטובוסים לגבעת שאול - ביציאה את פונה לכיוון התחנה המרכזית שברחוב יפו וחוצה את הרחוב. באותו הצד של התחנה המרכזית, ישנן רציפי תחנות אוטובוסים. הרציף האחרון, כלומר התחתון ביותר הוא לקווי גבעת שאול.
 

Ccyclist

Well-known member
הדרגנועים סבירים. הם לא איטיים מדי

הדרגנועים פועלים במהירות רגילה לדרגנוע והם מתאימים לשינוע כמויות נוסעים גדולות. אם מקבלים שיקח כ 5 דקות לעלות בהם זה בהחלט סביר. בניגוד למערכות מטרו אין הליכות ארוכות במעברים תת קרקעיים מדרגנוע לדרגנוע ואין הצטרפות של תורות אחרים מקווים אחרים בקומות הביניים. המעליות נועדו לבעלי מוגבלוית והקיבולת שלהן מצומצמת. אם יותר מדי אנשים שאמורים להשתמש בדרגנועים ישתמשו בהן בגלל מהירותן אז יווצרו תורים במעליות וזה יאט את השימוש בהן.
&nbsp
לגבי היציאות:
&nbsp
היציאה העיקרית היא יציאה כפולה של דרגנועים, מדרגות ומעליות בצד המערבי של קומת המינוס 1 של התחנה (בעבר רחבת נזכור) שהיא כיכר פתוחה מתחת לגג מבנה התחנה. בתוך הכיכר ישנה הכניסה לתחנה עצמה, הבידוק וכו'. באזור שמחוץ לבידוק יש בצד ימין (לבאים מהרכבת) מסדרון מעבר תת קרקעי אל המדרכה הצפונית של רחוב יפו. כמו המעבר הדרומי לבנייני האומה זהו מעבר שהיה קיים משנות השבעים ותקופת רחבת נזכור. המנהרה הסתיימה במבנה דרגנועים בצד הצפוני של רחוב יפו מחוץ לתחנה המרכזית, ולפי המקומונים הדרגנועים הראשונים בירושלים הוצבו במבנה בשנות השבעים. המעבר אינו במרחב מאובטח וחבל. אם היו מאריכים את המעבר אל תוך התחנה המרכזית הירושלמית היה אפשר להחליף בין הרכבת לאוטובוסים אזוריים ולהיפך מבלי לעבור בידוק במעבר בין שתי התחנות והמרחבים המאובטחים שלהן. רחוב יפו כיום הוא רחוב תח"צ אז הוא לא סואן במידה שמצריכה חצייה תת קרקעית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה, לצערי כל התיאורים האלה לא אומרים לי כלום כרגע...

להבנתי מי שצריך להגיע לאוטובוס עירוני פשוט חוצה את הכביש ולא צריך לעבור בידוק (כי הוא לא נכנס לתחנה המרכזית עצמה), לא? ולתחנה המרכזית חשבתי שצריך להיכנס רק לאוטובוסים בין עירוניים, נראה לי פחות רלוונטי למי שזה עתה הגיע ברכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
תמונת גוגל לא עדכנית מרחוב יפו

שאלת אם היציאה היא מבניין התחנה המרכזית (ימין). בתמונה אפשר לראות את בניין תחנת הרכבת בעת הבנייה (שמאל), את הרק"ל (מדרכה שמאלית) ואת רחוב יפו, כיום רחוב תח"צ בן נתיב אחד לכיוון שעדיף לחצות במעבר חצייה.
&nbsp
ליד התחנה המרכזית ניתן לראות איזה מבנה כניסה חסום. זה מה שמחבר למעבר התחתי הלא כל-כך רלבנטי שיתכן שהתיאורים שלו בפורום גרמו לך להבין שיש קישור כזה. הפתח של המעבר נפתח מחדש עם פתיחת תחנת הרכבת.
&nbsp

 

londonisrael

New member
אכן לא צריך להכנס

וגם לא לעבור בידוק.
&nbsp
מחוץ לבניין התחנה המרכזית יש שורת תחנות לאוטובוסים עירוניים.
 

Ccyclist

Well-known member
תשובות

א: בהגנה רציפים 1 ו 2 הם אותם אי.
1 הוא הקו הראשי צפונה, 2 טרמינל קו ירושלים. 3 ו 4 הם אי שכן, 3 הקו הראשי דרומה, 4 קו ב"ש - רעננה צפונה. לרציף 5 אי שלישי והוא קו ב"ש - רעננה דרומה.
&nbsp
ב: בסבידור רציפים 3 ו 4 הם אותו האי, שניהם הקו הראשי דרומה. לא הייתי טורח עם רכבות דרומה מרציף 6 (קו רעננה ב"ש) אם המתכנן מעלה אותן. גם הן מגיעות להגנה. אם התיכנון אינו מסבידור יתכן שהאפליקציה מנסה לחסוך החלפות.
&nbsp
ג: חופשי יומי עובד מצויין. בשלושת בחודשים הראשונים להפעל הקו לירושלים היה צריך להזמין מקום מראש, דבר שבוטל. ברגע שבוטל אירגנתי טיסה לארץ כדי לנסוע סוף סוף בקו 20 שנה אחרי שהתחילו לתכנן אותו וכן לבקר קרובים וידידים בארץ. פורמאלית אמורה להיות הגבלה על 400 נוסעים אבל יתכן שהדבר בוטל עם ההגעה להגנה.
&nbsp
ד: נופים מהממים מהגשרים. ביציאה מירושלים נבון צריך לפנות ימינה לרחוב יפו ולרק"ל (הרציף הקרוב לתחנה הוא הרציף העירה, הרחוק - להר הרצל) אם את צריכה אוטובוס מזרחה משדרות שז"ר ולא מרחוב יפו אז יש מנהרת הולכי רגל ממפלס הקרקע שמאלית לתחנה לצד הדרומי (בנייני האומה) של שדרות ש"זר. זו מנהרה ותיקה שקיימת כנראה משנות השבעים ולכן העיצוב שלה טיפה קודר ואפור.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ד. לא יודעת מאין האוטובוסים שאני צריכה, זו הבעיה...

אני צריכה להגיע לגבעת שאול (נראה לי שזה מערבה, לא?), ויודעת מה המספרים אבל לא לאיזו תחנה/רחוב אני צריכה להגיע.
 
קו 54

יכול להיות שיש עוד קווים, אבל את הקו הזה אני מכיר טוב.
כאמור חוצים לצד השני של הכביש, בערך מול קןפיקס. מגיע כל 20 דקות.
כשאת עולה לרכבת , תנסי לעלות לאחד הקרונות האחרונים.
ולמה? כשאת יורדת, תלכי לכיוון סוף הרכבת. כמה מטרים אחרי סוף הרכבת תראי מדרגות נעות (סט אחד של מדרגות ולא 2) , הם יובילו אותך למעליות מהירות ליציאה.
בהצלחה ותבלי.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
יש גם מעלית מהרציף אל קומת הביניים, אחרי הדרגנועים

בצד המערבי של הרציף כאמור
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דווקא 54 לא הופיע לי ברשימה... 6, 52, 55, 64, 65, 67, 74, 75

לא עליתי לקרונות האחרונים, אבל נראה לי שאסתדר. תודה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הלכתי לשם, המעליות לא היו מהירות כלל כי היה תור גדול

והתכנון הוא כזה (גיליתי בדיעבד) שהן נפתחות להוצאת נוסעים לצד אחד ולהעלאת נוסעים מהצד השני. לכאורה רעיון טוב, אבל הבעיה שלא כולן נפתחות להכנסת נוסעים, רק אם לוחצים על הכפתור, ואם יש מעלית אחרת שנוסעים נכנסים אליה אז האחרות לא ייפתחו לקליטת עוד נוסעים גם אם הן כבר עצרו בקומה...
ממש לא יעיל. ככה חיכיתי מול מעלית דקות ארוכות עד שהצלחתי להידחס למעלית אחרת... וככה התברברתי 10 דק' עד שיצאתי מהתחנה (לפחות היציאה הייתה מהירה, עברתי במעבר התת-קרקעי).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אפשר להיכנס אליהן מהצד השני? אומנם יש "אין כניסה" אבל

לנוכח התכנון הלקוי, נראה לי שזה אולי פתרון לא רע...
 
למעלה