הופעה מעניינת של השר סמוטריץ'

darkshadow1

New member
בדיוק. צריך יותר מסים על שימוש ברכב ופחות מסי קנייה.

להעלות את המיסוי על הדלק, להכריח עיריות לגבות יותר כסף על חניה ברחוב, להחשיב חניה במקום העבודה כהטבה שחייבת במס ולהטיל אגרות גודש. להטיל מסים גבוהים יותר על רכבים ישנים, לא בטוחים ומזהמים.
ובמקביל להוריד את מסי הרכישה על רכבים לא מזהמים ואת אגרת הרישוי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
להעלות את המיסוי על הדלק? הוא גם ככה גבוה בטירוף

והעלאה של מס על דלק משפיעה לא רק על נהג במכונית פרטית אלא על כולם, מכיוון שדלק משמש גם לתובלה למשל.
&nbsp
אנשים שיש להם תחבורה ציבורית מהירה ויעילה לעבודה מרבים להשתמש בה. אבל לרבים זה לא המצב, ולכן כל ההצעות האלה רק יעלו את יוקר המחיה אבל לא ישפרו את המצב בכבישים.
 

ערןל1

Active member
נכון.

מעבר לזה מסים על רכב מגדילים את אי השוויון שכן אנשים עניים משלמים עליהם יותר (באחוזים) ומי שגר קרוב לעבודה משלם פחות ממי שגר רחוק.

חוץ מזה אם מדברים על "כלכלה התנהגותית"(ציטוט מהסרטון) מדובר על מס שאנשים משלמים כדי לעבוד מה שמעביר את המסר שעבודה זה דבר לא רצוי.

בכלל לפני שפונים ל"כלכלה התנהגותית" הייתי שמח שהמדינה הייתה אומרת פשוט מה היא רוצה.
 

darkshadow1

New member
אין סיבה שנטל המס הכולל יעלה.

בסך הכל צריך להפסיק עם המצב הנוכחי שבו אנשים שנוסעים מעט ברכב שלהם מסבסדים אנשים שנוסעים הרבה ברכב שלהם- אעפ"י שכמובן שהשניים עולים למדינה הרבה יותר (ביחס ישר לכמה שהם נוסעים).
 

darkshadow1

New member
בוודאי שכן.

אם תשווי למדינות אירופה- תראי שהדלק פה לא יקר באופן חריג, אבל הרכבים יקרים ב-50%-100% כתוצאה ממכסים ואגרות כאלה ואחרים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ממש לא.

גם בהשוואה לאירופה הדלק בישראל יקר:
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001098190
ואפילו נצא מנק' הנחה שמחיר הדלק בישראל "לא יקר באופן חריג", עדיין ממנה לא נגזרת המסקנה שלך ש"אנשים שנוסעים מעט ברכב שלהם מסבסדים אנשים שנוסעים הרבה ברכב שלהם".
&nbsp
ראשית, כי לא מדובר כאן ב"סבסוד"; שנית, כי אנשים שנוסעים הרבה במכוניתם עושים זאת לא פעם בלית ברירה. ואחרון חביב, מבחינת הפורום הזה, מי שמשלם הרבה על הדלק יכול להיות אדם שנוסע הרבה בשעות הפנאי או לנסיעות ארוכות, לעומת מישהו שמשתמש יום יום במכונית לנסיעה קצרה יחסית לעבודה בשעות העומס. השני יצרוך פחות דלק, אבל ההשפעה שלו על הגודש בכבישים גדולה יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
דלק? לא משתמש יותר.



 

Ccyclist

Well-known member
העתקה ממדינות עם תח"צ 7 ימים תיכשל.

כשיש תח"צ 7 ימים בשבוע אפשר להסתמך עליה ולהיות במנטאליות שרכב זה רק מטרד. כך חייתי בלונדון במשך למעלה מעשור. הכרתי גם אנשים בגילאי 40 עם דירות בבעלותם (בלונדון זה פחות נחשב מבית) שלא היה להם רישיון נהיגה. כשאפשר להסתמך על הקו שמביא אותך לעבודה שיביא אותך או למקומות הבילוי או למקום ממנו מחליפים לקו אחר למקומות הבילוי אז אין לך סיבה להיות חלק מעולם מקביל של דוחות, מיסים, עלויות ושאר ירקות. הקרובים שלי בעיר נהגו רק בפרברים ולקחו תח"צ פנימה וכך גם בעלי שפגשתי אותו אחרי כמה שנים בעיר. למקומות עמוסים כמו ברייטון היה עדיף לקחת שעה וקצת ברכבת במקום להסתכן בפקקים של ה M25. מערכת התח"צ הרכבתית בעיקרה ענתה לי על רוב צרכני. כשליווינגסטון העלה את הרעיון של מס הגודש הציבור הכללי היה לחלוטין בעד הרעיון שהמיעוט יוצא הדופן שלא נדחס ברכבות ובאוטובוסים כמו כולם ישלם על חסימת כבישי מרכז העיר. בשלב מסויים היתה סטטיסטיקה על איזה מעבר חצייה בכביש הטבעת הפנימי (יותר המסגר-בגין מאיילון) ש 5% בלבד ממי שנוסעים דרכו הם משתמשי רכב פרטי והתקדמות היתה על כך שהם זוכים ליותר זמן רמזור ממרבית משתמשי המעבר - הולכי רגל שהגיעו בתח"צ.
&nbsp
רעיונות שבאים ממערכת במצב כזה לא יכולים להצליח במקום שבו התח"צ אינו משרת את כל צרכי הנסיעה של הנוסע 7 ימים בשבוע. שהרכב פרטי הופך לתנאי בסיסי לחופש התניידות בימים החופשיים.
&nbsp
אני בהחלט בעד שקילת מס גודש מצומצם בימי חול (המקורי תקף מ 7 בבוקר עד 6 בערב) וכן בעד הקמת מערך חניוני חנה וסע סביב גוש דן שיאפשרו מעבר נוח מהרכב הפרטי לתח"צ בשולי המטרופולין. הבעיה היא שכל רעיונות הוויתור על הרכב הפרטי פשוט אינם תקפים לרוב שאינו שומר שבת כל עוד אין תח"צ ארצי אמין 7 ימים בשבוע.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

דרור 410

New member
גם בנוגע לתחבורה ציבורית בשבת הוא משמיע זמירות מעניינות

&nbsp
הוא לא אומר דברים מספיק ברורים ויכול להיות שזה רק כדי לרצות את הקהל, אבל הוא מדבר על צורך לקדם 'פתרונות' בנוגע לתחבורה ציבורית בשבת.
&nbsp
שוב, אני לא בטוח, אבל נשמע לי ממנו שהוא היה רוצה לאפשר קצת יותר תחבורה ציבורית בשבת, אולי שבית המשפט יכפה אותו.
&nbsp
בכל מקרה מה שאתה אומר על מבנה המס הוא נכון. הראוי ביותר הוא לאפשר קנייה זולה יחסית של רכב תוך תמחור יעיל של השימוש ברכב.
נדמה לי ששיעור הבעלות על רכב בישראל נמוכה מבמערב בעוד הנסועה לנפש גבוהה מבמערב. שווה לחשוב איך להפוך את המשוואה הזו. לאו דווקא שהבעלות תהיה גבוהה מבמערב אלא שהיא לא מהווה את הבעיה המרכזית שלנו, הנסועה היא הבעיה האמתית.
 

Ccyclist

Well-known member
שמעתי על "פתרונות"ישראלבלוף למצב.

המגיב הישראלי החילוני תומך התח"צ בשבת חושב שהפתרון זה מיניבוס פעם בשעה. אפילו חולדאי ניסה להפעיל את המערכת בתל אביב בתדירות חצי שעתית אך נאלץ להעלות אותה. יוזמות התח"צ פעלו להפעלת קווים לים או לתל אביב אך השיח תקוע במושגים של הרשויות המקומיות ללא דיבור על הצורך במערכת ארצית.
&nbsp
אם החילונים אינם דורשים את הסטנדרט המקובל בחו"ל - לו"ז סופ"ש מותאם ברוב המערכת, תדירות של 50% עד 100% במרבית הקווים - מה לדעתכם יציע דתי קיצוני שדירדר את שירות הרכבות במוצ"ש ?
&nbsp
במקרה הטוב הוא יציע טרמפיאדות כמו בשטחים, במקרה הרע הוא יציע לחדש את "מצעד הבהמות" שלו. האידולאגיה שלו היא שתפקידו אינו לשרת את אורך החיים החילוני אלא להפוך את החילונים לדתיים יותר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה לאפשר לאובר להיכנס לארץ?!
ראש בריא למיטה חולה

אם נדרשת רפורמה במוניות יתכבד ויגדל ביצים לעשות אותה, במקום לפתור בעיה אחת בבעיה אחרת.
 

דרור 410

New member
זה בדיוק מה שהוא אומר

&nbsp
דבר ראשון הוא תומך ברפורמה במוניות בהסכמה עם הנהגים או בלעדיה.
שנית הוא אומר שהוא יסכים לכניסה של אובר רק במסגרת תקנות שימנעו את ההשלכות השליליות שעלולות להיות למהלך כזה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אובר היא היא ההשפעה השלילית, אז במה יעזור תקנות? לא מבינה.

 
ל מה הכוונה כאשר מדובר על פיילוט עם רכבת בת 16 קרונות

עם פיצול אוטומטי?
ר״י הזמינה בחברת סימאנס 108 קרונות ממונעים, שימסרו בתצורה של מערכים בני 4 ו 6 קרונות, כל מערך יכלול שני קרונות נהיגה בקצוותיו עם ״שרפנברג״ לפיצול או חיבור אוטומטי אינטגרלי (אוויר דחוס, מעגל חשמלי לבלימת חרום ו כל מערכות הפקוד והבקרה).
נכון להיום מיוצרים 6 מערכים בני 4 קרונות+18 מערכים בני 6 קרונות, הראשוניים אמורים להגיע לארץ באוקטובר 2020, אז הם יעברו נסויים סופיים על המסילות המחושמלות אז ובגדול אפשר לחשוב שתוך שנה עד שנה וחצי מהיום, אפשר יהיה לנסות רכבת בת 16 קרונות בנויה מ מערך של 6+מערך של 4+מערך של 6, סה״כ רכבת בת 16 קרונות.
אורך רכבת כזו יהיה 307-308 מ׳ (לא מתאים לנו, לדעתי האישית).
ברור שלא יהיה מעבר בין המערכים.

אז נראה מה יהיה.....יש זמן עד אז.

דעה פרטית: נראה לי שתפעול עם מערך אחד בן 4 קרונות בשעות השפל העמוק יספיק;
אחד בן 6 קרונות בשעות השפל הרגילות
וכל מיני קומבינציות בשאר השעות כמו, 4, 6, 8, 10, 12 ואולי 14 קרונות.
 
קוראים יקרים, אבקש את סליחתכם, טעיתי בתעתיק שלי(שעות הלילה).

אורך רכבת בת 16 קרונות הוא לא 307מ׳ אלא 409מ׳.
אורך קרון רגיל כ 25מ׳ וקרון קצה עם תא ניהוג כ 26מ׳
10x25+6x26= 409 :קרי
 

luckydude

Active member
הפאקטור כאן הוא לא רק הקרונות אלא גם החישמול.

בשביל שהקרונועים האלו יוכלו להתפצל ליעדים שונים צריך לחשמל את המסילה ליעדים שונים. כמה יעדים נוספים יספיקו לחשמל תוך שנה אינו ברור.
&nbsp
אגב, אני מניח שיוכלו להרכיב מערך שלם תוך שימוש בין קרונוע אמצעי יחיד לארבעה קרונות. אני לא בטוח שיש הגבלה שמספר הקרונות האמצעיים יהיה זוגי.
 
למעלה