נתיב פלוס גם על כביש 1 וכביש 4

Ccyclist

Well-known member
בהרי ספרד נתיבים כאלו הם סטנדרט.

נתיב פלוס בעליות לירושלים יכול להיות מתכון ל-"אסון"
רקע: כאשר תכננו את ההרחבה של כביש 65 בין מחלף גולני לצומת / מחלף נחל עמוד מנתיב אחד לשניים, ברגע אחד מאוד לא ישראלי, באו המתכננים (או מי שזה לא יהיה) והבינו כי קטע אחד בין מצפה נטופה ומחלף עילבון, קטע שהוא עלייה / ירידה תלולה מאוד, מהווה בעיה כי רכב כבד ייסע שם לאט מאוד ולכן קטע זה הורחב מראש לשלושה נתיבים. התוצאה נהדרת. רכב כבד ואיטי נוסע בנתיב הימני (לפני ההרחבה נסעו בשול כדי לא לחסום את הכביש) ולכל השאר יש עדיין שני נתיבים כמו בשאר המקטעים, כלומר, אין צוואר בקבוק.
&nbsp
חבל שבכביש 1 לא חשבו / עשו את אותו הדבר.
קטע הטיפוס בין חוות שער הגיא למחלף שורש תלול מאוד. רכבים כבדים מאבדים שם הרבה מהירות. השבוע נסעתי לכיוון שורש ולקראת המחלף נכנסתי אחרי מכלית שנסעה 30 קמ"ש. לא יכלה יותר.
יש לא מעט מיקרים שרכב איטי מאוד עוקף רכב איטי מאוד מאוד מאוד ואז הכביש פשוט הופך לכביש של נתיב בודד והתוצאה ברורה (כולל לא מעט תאונות בקטע הזה).
אם למתכננים היה את אותו החזון אשר היה למתכננים בצפון, הקטע הזה היה בין 4 נתיבים והתנועה הייתה זורמת אבל לא רק שזה לא קורה היום, המעבר האקולוגי מונע את ההרחבה גם מחר.
&nbsp
להפוך את הכביש הזה לנתיב פלוס יהיה פשוט "אסון". יהיה נתיב אחד לרכב מרובה נוסעים ואוטובוסים (שחלקם נוסעים, יחסית, מהר ואחרים ממש לא), נתיב שני לרכב כבד ואיטי ביותר, ולכל שאר התנועה (שהיא הרוב ולא תרצה לנסוע לאט מאחורי המשאיות) ישאר נתיב אחד בלבד.
אתם מבינים מה יהיה שם?
&nbsp
בהרי ספרד נתיבים כאלו הם סטנדרט.
כל עלייה שיש שיפוע מסויים על האוטוסטרדה יש נתיב שלישי למשאיות שהסימון שלו מודגש ע"י קווים עבים יותר מסימון הנתיבים הסטנדרטי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

אורי404

New member
זמן רב מתבקש נת"צ בכביש 4

נתיב פלוס גם על כביש 1 וכביש 4
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.8436472

במשרד התחבורה מתכננים להרחיב לצירים נוספים את מיזם נתיב פלוס — שמייעד נסיעה בנתיב בין־עירוני רק לתחבורה ציבורית ולרכב רב־תפוסה. על הפרק נמצאים כביש 1 (ירושלים־תל אביב) וכביש 4 בחלקו הדרומי.

בכביש 4 מתוכנן הנתיב במקטע שבין מחלף גנות לבין צומת עד הלום (צפונית לאשקלון), בשני הכיוונים. בכביש 1 מתוכננים שני מקטעים: האחד מתחיל בחיבור הכביש עם כביש 38 — ועד לנתיב התחבורה הציבורית (נת"צ) שנסלל בכניסה לירושלים; המקטע השני יהיה בין מחלף בן שמן לבין מחלף קיבוץ גלויות שבכניסה לתל אביב.
החלופות נדונו בישיבה שהתקיימה בתחילת השבוע במשרד התחבורה, בהשתתפות בכירי המשרד ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. זאת, בהמשך לפגישות עדכון שמתקיימות מדי שבועיים בנושא נתיב פלוס — מאז חנוכתם באוקטובר של שני הנתיבים במודל זה בכביש החוף ובנתיבי איילון.

משרד התחבורה בוחנים כמה חלופות למיקום נתיב פלוס בכבישים 1 ו–4: ומתלבטים בין נתיב שמאלי ביותר לימני. אופציית הנתיב השמאלי עשויה לתרום למהירות נסיעה גבוהה יותר ולפחות עיכובים כתוצאה מעצירות וחיכוך עם תחבורה ציבורית, אך תיצור בעיה בהצרות במעברי מנהרות. לעומת זאת, נתיב העדפה בצד הימני של הכביש ייצור בעיה באזור מחלף חמד.

ההחלטה על מתן עדיפות לנוסע אחד נוסף לנהג או ליותר בנתיב פלוס בכבישי 1 ו–4, עדיין לא גובשה. ההחלטה על מספר הנוסעים בכלי הרכב תיעשה על בסיס תחשיב של נפח התנועה בכל ציר, לצד הקיבולת של הכביש (כלומר, כמה הוא יכול להכיל).
זמן רב מתבקש נת"צ בכביש 4
לא פעם ולא פעמים נכתב כאן בפורום, שיש מקום להרחיב את שירות האוטובוסים בכביש 4. אבל התנאי הוא נת"צ בכביש העמוס הזה ולא רק בשעות העומס. כיום המצב מקשה מאוד להפעיל קווי אוטובוסים וניצול התשומות לוקה בחסר, בגלל העידר נת"צ.
יש נהגים בפרייבטים שממש שונאים את כביש 4 בקטעים השונים. לו היה שירות אוטובוסים הגיוני יותר, היו יותר משתמשים בו, כולל אלה שבפרייבטים מתוך אילוץ. בקטע הצפוני יותר בכביש 4 מקימים נת"צ. קטע קצר יחסית מתעש לכיוון צומת רעננה ובאזור מחלף הדרים.
 

down und

New member
בלי קשר לכביש 4, ברמת גן עובדים פיסית על נת"ץ

זמן רב מתבקש נת"צ בכביש 4
לא פעם ולא פעמים נכתב כאן בפורום, שיש מקום להרחיב את שירות האוטובוסים בכביש 4. אבל התנאי הוא נת"צ בכביש העמוס הזה ולא רק בשעות העומס. כיום המצב מקשה מאוד להפעיל קווי אוטובוסים וניצול התשומות לוקה בחסר, בגלל העידר נת"צ.
יש נהגים בפרייבטים שממש שונאים את כביש 4 בקטעים השונים. לו היה שירות אוטובוסים הגיוני יותר, היו יותר משתמשים בו, כולל אלה שבפרייבטים מתוך אילוץ. בקטע הצפוני יותר בכביש 4 מקימים נת"צ. קטע קצר יחסית מתעש לכיוון צומת רעננה ובאזור מחלף הדרים.
בלי קשר לכביש 4, ברמת גן עובדים פיסית על נת"ץ
באבא הלל ממזרח למערב (מכוון אם המושבות / אלישרא / מגדל צ'מפיון
לעבר הבורסה ליהלומים.
יש עבודות עפר מתקדמות על חשבון חלק מהחניון הדרומי של קניון אילון.
 

סנוי

New member
יש לך קישור לתכנית/הודעה על כך?

בלי קשר לכביש 4, ברמת גן עובדים פיסית על נת"ץ
באבא הלל ממזרח למערב (מכוון אם המושבות / אלישרא / מגדל צ'מפיון
לעבר הבורסה ליהלומים.
יש עבודות עפר מתקדמות על חשבון חלק מהחניון הדרומי של קניון אילון.
יש לך קישור לתכנית/הודעה על כך?
 
למעלה