בהמשך לביטול יציאות מוקדמות של אוטובוסים בשבת

arseny92

Well-known member
מנהל
בהמשך לביטול יציאות מוקדמות של אוטובוסים בשבת

בהמשך לביטול יציאות מוקדמות של אוטובוסים בשבת
דיון קודם: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184608205/
כעת גם הרכבת מתחילה מאוחר

"
חידה לנוסעי הרכבת: כמה זמן לוקח להניע קטר במוצ"ש?

https://www.ynet.co.il/wheels/publictransport/article/BkkFdH2WL

גם אתם שאלתם עצמכם מדוע הרכבת יוצאת מאוחר עוד יותר לדרכה במוצ"ש? לצד טענות הרכבת לזמן הכנה ארוך במיוחד לפני תחילת פעילות, הובהר כי משרד התחבורה הוא זה שאישר לדחות את הפעלת הקווים עוד יותר. במשרד התחבורה סירבו להגיב

כמה זמן לוקח להניע רכבת במוצאי שבת? התשובה מורכבת מכפי שאתם משערים. בתקופה האחרונה זיהו נוסעי רכבת כי פעילות החברה במוצאי שבת נדחתה לשעה מאוחרת עוד יותר מכפי שהיה נהוג בעבר. במקרים רבים מדובר ברכבות ראשונות היוצאות מתחנות מרכזיות שעות ארוכות לאחר צאת השבת, מבלי שיהיה ברור מדוע.

פערי זמנים בלתי הגיוניים
לפני כשלושה שבועות חשף ynet את החלטת שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ, לבטל ולהקדים נסיעות של קווי אוטובוס שונים ברחבי הארץ בטענה כי הם מפירים את הסטטוס קוו לפיו אין להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. לצד תומכים בצעד מעורר המחלוקת של השר, נשמעו בציבור קריאות למנוע את המהלך.

ונראה כי המודעות הגוברת להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, הנתמכת באופן קבוע וברור על-ידי סקרי קהל שנערכו בעשורים האחרונים, האירה עבור צרכני התחבורה הציבורית גם פעילות רכבת ישראל המצויה לאחרונה בפעילות חישמול מואצת של קוויה במרכז. עשרות תלונות התקבלו בימים האחרונים במערכת האתר ורבות מהן עוסקות בשאלה מדוע נדרשת רכבת ישראל לשעות ארוכות - לעיתים ארבע שעות תמימות - אחרי צאת כדי להתחיל את פעילותה במוצאי שבת. זמן רב משמעותית מהנהוג בעבר.

בדיקה שערך ynet מגלה כי פערי הזמנים בלתי ניתנים להסבר. כך למשל, השבת האחרונה יצאה בכל הארץ בין השעות 17:40 ו-18:00, בעוד שהרכבות יצאו לדרכן מתחנות שונות כשעתיים עד שעתיים וחצי אחרי צאת השבת, או אף שלוש שעות וחצי כאשר מדובר בתחנת נמל התעופה בן גוריון החשובה.

דוגמאות נוספות בקווים עמוסים אינן חסרות. הרכבת הראשונה בין חיפה לתל-אביב למשל יוצאת במוצאי שבת רק ב-20:36, כמעט שלוש שעות לאחר צאת השבת. כמו הרכבת הראשונה בין תל אביב לבאר שבע שיוצאת ב-20:52, או הקו המהיר בין תל אביב לירושלים, היוקרתי והחשוב ביותר של הרכבת מבחינה תדמיתית, מתחיל לדהור במוצאי שבת רק ב-20:55 - שעות ארוכות לאחר צאת השבת.

ארגוני נוסעים: "תסכול קבוע"
הפער בן מספר השעות בין צאת השבת לתחילת פעילות הרכבת מקומם לא רק נוסעים בודדים אלא גם ארגונים שונים הפועלים לשיפור התחבורה הציבורית. לדברי שימרית נוטמן, מנכ״לית ארגון '15 דקות', ״משרד התחבורה מדבר איתנו על מעבר לתחבורה ציבורית אך מונע מנוסעים שרוצים להשאיר את הרכב בבית לעשות כן בזמן שבמקרים רבים לא קיימת חלופה טובה ויעילה בצורת אוטובוסים למסלולי נסיעת הרכבת. אין סיבה להחזיק נוסעים ב׳עוצר׳ למשך שעות רבות ולא לאפשר להם לעלות על הרכבת במוצ"ש".

מעוז ינון, המפעיל את קבוצת הפייסבוק ״בארכבת״ בה מתעדכנים מאות אלפי נוסעים, סיפר כי מדובר בתסכול שמוצף בעמוד מחדש כמעט בכל מוצאי שבת. ״ההרגשה שלנו היא שרכבת ישראל פוגעת בנו הנוסעים, איפה שהיא יכולה - במקרה הזה לו"ז שבת. אי אפשר להאשים בפגיעה הזאת בנוסעים את האוצר. אי אפשר להאשים את המסילה החסרה באיילון או את המחסור בקרונות. לנו זה נראה כמו חוסר רצון של הרכבת לעשות את מה שהיא אמורה - להסיע נוסעים ממקום למקום. וכמובן, הנפגעים העיקרים הם תושבי הפריפריה שאין להם שום פתרון אחר״.

"ברכבת מקשקשים שטויות"
מקורות ברכבת ישראל הדפו את הטענות להתמהמהות לא מחויבת המציאות בחזרה לפעילות מוצ"ש לאחר עצירת הפעילות ביום שישי בצהריים. "בניגוד לכבישים עליהם יכולים לנוע אוטובוסים מיד עם צאת השבת, מסילת רכבת היא סיפור שונה לגמרי", אמרו. "בכל פעם שמופסקת הפעילות למספר לא מבוטל של שעות, חייב לצאת 'כוח חלוץ' לבדוק כי המסילה תקינה - 'פתיחת ציר', גם בלשון הרכבת. בנוסף אומרים ברכבת כי יש צורך בהכנת מערכים וקטרים לקראת פעילות, וגם זו התנהלות הדורשת זמן.

אלא שבניגוד להנהלת הרכבת, עובדי רכבת ותיקים מבטלים לחלוטין את הטענות. "לרכבת ישראל אישור לפתוח ציר שעות ארוכות לפני צאת השבת, כדי להעניק שירות איכותי לנוסעים הבוחרים בה ולא באוטובוסים או רכב פרטי, אומר עובד ששוחח עם ynet. "מלבד זאת, הסיפור סביב פתיחת הציר מוגזם. קחו לדוגמה את תחנת נתב"ג.

"כדי לפתוח ציר ממנה יש צורך בלא יותר מ-40 דקות, במקרה הגרוע ביותר. וגם אם נניח שלא עובדים לפני צאת שבת, בזמן הזה אפשר להכין את הרכבות, להגיע לתחנה אחרי השלמת פתיחת הציר ולצאת לנסיעה ראשונה כשעה לאחר צאת השבת. איך מגיעים מזה לשלוש וחצי שעות אין לי מושג. יש כאן במקרה הטוב לפחות שעתיים וחצי של תירוצים וזלזול. אל תשכחו שהרכבת יכולה להתחיל לפעול בשבת, אין שום בעיה עם זה. הכנת הרכבות יכולה להתבצע שעות לפני תחילת הפעילות. אם הם מתנערים מהאפשרות הזאת זה אומר הכל".

מרכבת ישראל נמסר ל-ynet כי "חידוש תנועת הרכבות דורש היערכות תפעולית ולוגיסטית מורכבת, השונה משמעותית מהפעלת אמצעי תחבורה ציבורית אחרים כגון אוטובוסים. היערכות זו כוללת בין היתר, הכנת הרכבות לשירות לנוסעים, תחזוקתן, תדלוקן, ניקוי יסודי שלהן וביצוע בדיקות תקינות מסילה ופתיחת צירים של מסילות הרכבת. על מנת לספק לנוסעינו שירות רכבתי מדויק, איכותי ובטוח, הוחלט, באישור משרד התחבורה, לדחות במעט את תחילת שעות פעילות הרכבת במוצאי שבת. לצד זאת, פעלה רכבת ישראל להרחיב את שעות השירות ומספר התחנות הפועלות במוצאי השבת. כך לדוגמא הורחבו שעות הפעילות בקו המהיר לירושלים והחל שירות רכבות לילה גם מדרום הארץ, בנוסף לשירות הוותיק הקיים בין נהריה, תל אביב ונתב"ג".

במשרד התחבורה סירבו להגיב
"
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בעיה ותיקה; אני לא נוסעת ברכבות במוצ"ש (אלא רק מאוחר בלילה)

בהמשך לביטול יציאות מוקדמות של אוטובוסים בשבת
דיון קודם: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184608205/
כעת גם הרכבת מתחילה מאוחר

"
חידה לנוסעי הרכבת: כמה זמן לוקח להניע קטר במוצ"ש?

https://www.ynet.co.il/wheels/publictransport/article/BkkFdH2WL

גם אתם שאלתם עצמכם מדוע הרכבת יוצאת מאוחר עוד יותר לדרכה במוצ"ש? לצד טענות הרכבת לזמן הכנה ארוך במיוחד לפני תחילת פעילות, הובהר כי משרד התחבורה הוא זה שאישר לדחות את הפעלת הקווים עוד יותר. במשרד התחבורה סירבו להגיב

כמה זמן לוקח להניע רכבת במוצאי שבת? התשובה מורכבת מכפי שאתם משערים. בתקופה האחרונה זיהו נוסעי רכבת כי פעילות החברה במוצאי שבת נדחתה לשעה מאוחרת עוד יותר מכפי שהיה נהוג בעבר. במקרים רבים מדובר ברכבות ראשונות היוצאות מתחנות מרכזיות שעות ארוכות לאחר צאת השבת, מבלי שיהיה ברור מדוע.

פערי זמנים בלתי הגיוניים
לפני כשלושה שבועות חשף ynet את החלטת שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ, לבטל ולהקדים נסיעות של קווי אוטובוס שונים ברחבי הארץ בטענה כי הם מפירים את הסטטוס קוו לפיו אין להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. לצד תומכים בצעד מעורר המחלוקת של השר, נשמעו בציבור קריאות למנוע את המהלך.

ונראה כי המודעות הגוברת להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, הנתמכת באופן קבוע וברור על-ידי סקרי קהל שנערכו בעשורים האחרונים, האירה עבור צרכני התחבורה הציבורית גם פעילות רכבת ישראל המצויה לאחרונה בפעילות חישמול מואצת של קוויה במרכז. עשרות תלונות התקבלו בימים האחרונים במערכת האתר ורבות מהן עוסקות בשאלה מדוע נדרשת רכבת ישראל לשעות ארוכות - לעיתים ארבע שעות תמימות - אחרי צאת כדי להתחיל את פעילותה במוצאי שבת. זמן רב משמעותית מהנהוג בעבר.

בדיקה שערך ynet מגלה כי פערי הזמנים בלתי ניתנים להסבר. כך למשל, השבת האחרונה יצאה בכל הארץ בין השעות 17:40 ו-18:00, בעוד שהרכבות יצאו לדרכן מתחנות שונות כשעתיים עד שעתיים וחצי אחרי צאת השבת, או אף שלוש שעות וחצי כאשר מדובר בתחנת נמל התעופה בן גוריון החשובה.

דוגמאות נוספות בקווים עמוסים אינן חסרות. הרכבת הראשונה בין חיפה לתל-אביב למשל יוצאת במוצאי שבת רק ב-20:36, כמעט שלוש שעות לאחר צאת השבת. כמו הרכבת הראשונה בין תל אביב לבאר שבע שיוצאת ב-20:52, או הקו המהיר בין תל אביב לירושלים, היוקרתי והחשוב ביותר של הרכבת מבחינה תדמיתית, מתחיל לדהור במוצאי שבת רק ב-20:55 - שעות ארוכות לאחר צאת השבת.

ארגוני נוסעים: "תסכול קבוע"
הפער בן מספר השעות בין צאת השבת לתחילת פעילות הרכבת מקומם לא רק נוסעים בודדים אלא גם ארגונים שונים הפועלים לשיפור התחבורה הציבורית. לדברי שימרית נוטמן, מנכ״לית ארגון '15 דקות', ״משרד התחבורה מדבר איתנו על מעבר לתחבורה ציבורית אך מונע מנוסעים שרוצים להשאיר את הרכב בבית לעשות כן בזמן שבמקרים רבים לא קיימת חלופה טובה ויעילה בצורת אוטובוסים למסלולי נסיעת הרכבת. אין סיבה להחזיק נוסעים ב׳עוצר׳ למשך שעות רבות ולא לאפשר להם לעלות על הרכבת במוצ"ש".

מעוז ינון, המפעיל את קבוצת הפייסבוק ״בארכבת״ בה מתעדכנים מאות אלפי נוסעים, סיפר כי מדובר בתסכול שמוצף בעמוד מחדש כמעט בכל מוצאי שבת. ״ההרגשה שלנו היא שרכבת ישראל פוגעת בנו הנוסעים, איפה שהיא יכולה - במקרה הזה לו"ז שבת. אי אפשר להאשים בפגיעה הזאת בנוסעים את האוצר. אי אפשר להאשים את המסילה החסרה באיילון או את המחסור בקרונות. לנו זה נראה כמו חוסר רצון של הרכבת לעשות את מה שהיא אמורה - להסיע נוסעים ממקום למקום. וכמובן, הנפגעים העיקרים הם תושבי הפריפריה שאין להם שום פתרון אחר״.

"ברכבת מקשקשים שטויות"
מקורות ברכבת ישראל הדפו את הטענות להתמהמהות לא מחויבת המציאות בחזרה לפעילות מוצ"ש לאחר עצירת הפעילות ביום שישי בצהריים. "בניגוד לכבישים עליהם יכולים לנוע אוטובוסים מיד עם צאת השבת, מסילת רכבת היא סיפור שונה לגמרי", אמרו. "בכל פעם שמופסקת הפעילות למספר לא מבוטל של שעות, חייב לצאת 'כוח חלוץ' לבדוק כי המסילה תקינה - 'פתיחת ציר', גם בלשון הרכבת. בנוסף אומרים ברכבת כי יש צורך בהכנת מערכים וקטרים לקראת פעילות, וגם זו התנהלות הדורשת זמן.

אלא שבניגוד להנהלת הרכבת, עובדי רכבת ותיקים מבטלים לחלוטין את הטענות. "לרכבת ישראל אישור לפתוח ציר שעות ארוכות לפני צאת השבת, כדי להעניק שירות איכותי לנוסעים הבוחרים בה ולא באוטובוסים או רכב פרטי, אומר עובד ששוחח עם ynet. "מלבד זאת, הסיפור סביב פתיחת הציר מוגזם. קחו לדוגמה את תחנת נתב"ג.

"כדי לפתוח ציר ממנה יש צורך בלא יותר מ-40 דקות, במקרה הגרוע ביותר. וגם אם נניח שלא עובדים לפני צאת שבת, בזמן הזה אפשר להכין את הרכבות, להגיע לתחנה אחרי השלמת פתיחת הציר ולצאת לנסיעה ראשונה כשעה לאחר צאת השבת. איך מגיעים מזה לשלוש וחצי שעות אין לי מושג. יש כאן במקרה הטוב לפחות שעתיים וחצי של תירוצים וזלזול. אל תשכחו שהרכבת יכולה להתחיל לפעול בשבת, אין שום בעיה עם זה. הכנת הרכבות יכולה להתבצע שעות לפני תחילת הפעילות. אם הם מתנערים מהאפשרות הזאת זה אומר הכל".

מרכבת ישראל נמסר ל-ynet כי "חידוש תנועת הרכבות דורש היערכות תפעולית ולוגיסטית מורכבת, השונה משמעותית מהפעלת אמצעי תחבורה ציבורית אחרים כגון אוטובוסים. היערכות זו כוללת בין היתר, הכנת הרכבות לשירות לנוסעים, תחזוקתן, תדלוקן, ניקוי יסודי שלהן וביצוע בדיקות תקינות מסילה ופתיחת צירים של מסילות הרכבת. על מנת לספק לנוסעינו שירות רכבתי מדויק, איכותי ובטוח, הוחלט, באישור משרד התחבורה, לדחות במעט את תחילת שעות פעילות הרכבת במוצאי שבת. לצד זאת, פעלה רכבת ישראל להרחיב את שעות השירות ומספר התחנות הפועלות במוצאי השבת. כך לדוגמא הורחבו שעות הפעילות בקו המהיר לירושלים והחל שירות רכבות לילה גם מדרום הארץ, בנוסף לשירות הוותיק הקיים בין נהריה, תל אביב ונתב"ג".

במשרד התחבורה סירבו להגיב
"
בעיה ותיקה; אני לא נוסעת ברכבות במוצ"ש (אלא רק מאוחר בלילה)
כי השעות פשוט מגוחכות ועד שיוצאת הרכבת הראשונה הנשמה יוצאת, וכבר אין טעם לנסוע בה כי אין שום אירוע שמתחיל כ"כ מאוחר. אגב, לפני שנים רבות (יותר מעשור) נסעתי במוצ"ש ברכבת הראשונה מחיפה להרצלייה. זו הייתה רכבת מאספת איטית ודחוסה שהגיעה ליעד באיחור של יותר מחצי שעה, ורמת הצפיפות הזכירה לי תקופות חשוכות בהיסטוריה, לא נעים לומר (למרבה הצער כיום זה כבר שכיח יותר, אבל אז זו הייתה הפעם הראשונה שראיתי דבר כזה מקרוב). בקיצור, זו הייתה הפעם הראשונה והאחרונה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
"האחראים לאיחור הרכבת במוצ"ש הם עובדים והנהלה עצלנים"

בהמשך לביטול יציאות מוקדמות של אוטובוסים בשבת
דיון קודם: http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184608205/
כעת גם הרכבת מתחילה מאוחר

"
חידה לנוסעי הרכבת: כמה זמן לוקח להניע קטר במוצ"ש?

https://www.ynet.co.il/wheels/publictransport/article/BkkFdH2WL

גם אתם שאלתם עצמכם מדוע הרכבת יוצאת מאוחר עוד יותר לדרכה במוצ"ש? לצד טענות הרכבת לזמן הכנה ארוך במיוחד לפני תחילת פעילות, הובהר כי משרד התחבורה הוא זה שאישר לדחות את הפעלת הקווים עוד יותר. במשרד התחבורה סירבו להגיב

כמה זמן לוקח להניע רכבת במוצאי שבת? התשובה מורכבת מכפי שאתם משערים. בתקופה האחרונה זיהו נוסעי רכבת כי פעילות החברה במוצאי שבת נדחתה לשעה מאוחרת עוד יותר מכפי שהיה נהוג בעבר. במקרים רבים מדובר ברכבות ראשונות היוצאות מתחנות מרכזיות שעות ארוכות לאחר צאת השבת, מבלי שיהיה ברור מדוע.

פערי זמנים בלתי הגיוניים
לפני כשלושה שבועות חשף ynet את החלטת שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ, לבטל ולהקדים נסיעות של קווי אוטובוס שונים ברחבי הארץ בטענה כי הם מפירים את הסטטוס קוו לפיו אין להפעיל תחבורה ציבורית בשבת. לצד תומכים בצעד מעורר המחלוקת של השר, נשמעו בציבור קריאות למנוע את המהלך.

ונראה כי המודעות הגוברת להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, הנתמכת באופן קבוע וברור על-ידי סקרי קהל שנערכו בעשורים האחרונים, האירה עבור צרכני התחבורה הציבורית גם פעילות רכבת ישראל המצויה לאחרונה בפעילות חישמול מואצת של קוויה במרכז. עשרות תלונות התקבלו בימים האחרונים במערכת האתר ורבות מהן עוסקות בשאלה מדוע נדרשת רכבת ישראל לשעות ארוכות - לעיתים ארבע שעות תמימות - אחרי צאת כדי להתחיל את פעילותה במוצאי שבת. זמן רב משמעותית מהנהוג בעבר.

בדיקה שערך ynet מגלה כי פערי הזמנים בלתי ניתנים להסבר. כך למשל, השבת האחרונה יצאה בכל הארץ בין השעות 17:40 ו-18:00, בעוד שהרכבות יצאו לדרכן מתחנות שונות כשעתיים עד שעתיים וחצי אחרי צאת השבת, או אף שלוש שעות וחצי כאשר מדובר בתחנת נמל התעופה בן גוריון החשובה.

דוגמאות נוספות בקווים עמוסים אינן חסרות. הרכבת הראשונה בין חיפה לתל-אביב למשל יוצאת במוצאי שבת רק ב-20:36, כמעט שלוש שעות לאחר צאת השבת. כמו הרכבת הראשונה בין תל אביב לבאר שבע שיוצאת ב-20:52, או הקו המהיר בין תל אביב לירושלים, היוקרתי והחשוב ביותר של הרכבת מבחינה תדמיתית, מתחיל לדהור במוצאי שבת רק ב-20:55 - שעות ארוכות לאחר צאת השבת.

ארגוני נוסעים: "תסכול קבוע"
הפער בן מספר השעות בין צאת השבת לתחילת פעילות הרכבת מקומם לא רק נוסעים בודדים אלא גם ארגונים שונים הפועלים לשיפור התחבורה הציבורית. לדברי שימרית נוטמן, מנכ״לית ארגון '15 דקות', ״משרד התחבורה מדבר איתנו על מעבר לתחבורה ציבורית אך מונע מנוסעים שרוצים להשאיר את הרכב בבית לעשות כן בזמן שבמקרים רבים לא קיימת חלופה טובה ויעילה בצורת אוטובוסים למסלולי נסיעת הרכבת. אין סיבה להחזיק נוסעים ב׳עוצר׳ למשך שעות רבות ולא לאפשר להם לעלות על הרכבת במוצ"ש".

מעוז ינון, המפעיל את קבוצת הפייסבוק ״בארכבת״ בה מתעדכנים מאות אלפי נוסעים, סיפר כי מדובר בתסכול שמוצף בעמוד מחדש כמעט בכל מוצאי שבת. ״ההרגשה שלנו היא שרכבת ישראל פוגעת בנו הנוסעים, איפה שהיא יכולה - במקרה הזה לו"ז שבת. אי אפשר להאשים בפגיעה הזאת בנוסעים את האוצר. אי אפשר להאשים את המסילה החסרה באיילון או את המחסור בקרונות. לנו זה נראה כמו חוסר רצון של הרכבת לעשות את מה שהיא אמורה - להסיע נוסעים ממקום למקום. וכמובן, הנפגעים העיקרים הם תושבי הפריפריה שאין להם שום פתרון אחר״.

"ברכבת מקשקשים שטויות"
מקורות ברכבת ישראל הדפו את הטענות להתמהמהות לא מחויבת המציאות בחזרה לפעילות מוצ"ש לאחר עצירת הפעילות ביום שישי בצהריים. "בניגוד לכבישים עליהם יכולים לנוע אוטובוסים מיד עם צאת השבת, מסילת רכבת היא סיפור שונה לגמרי", אמרו. "בכל פעם שמופסקת הפעילות למספר לא מבוטל של שעות, חייב לצאת 'כוח חלוץ' לבדוק כי המסילה תקינה - 'פתיחת ציר', גם בלשון הרכבת. בנוסף אומרים ברכבת כי יש צורך בהכנת מערכים וקטרים לקראת פעילות, וגם זו התנהלות הדורשת זמן.

אלא שבניגוד להנהלת הרכבת, עובדי רכבת ותיקים מבטלים לחלוטין את הטענות. "לרכבת ישראל אישור לפתוח ציר שעות ארוכות לפני צאת השבת, כדי להעניק שירות איכותי לנוסעים הבוחרים בה ולא באוטובוסים או רכב פרטי, אומר עובד ששוחח עם ynet. "מלבד זאת, הסיפור סביב פתיחת הציר מוגזם. קחו לדוגמה את תחנת נתב"ג.

"כדי לפתוח ציר ממנה יש צורך בלא יותר מ-40 דקות, במקרה הגרוע ביותר. וגם אם נניח שלא עובדים לפני צאת שבת, בזמן הזה אפשר להכין את הרכבות, להגיע לתחנה אחרי השלמת פתיחת הציר ולצאת לנסיעה ראשונה כשעה לאחר צאת השבת. איך מגיעים מזה לשלוש וחצי שעות אין לי מושג. יש כאן במקרה הטוב לפחות שעתיים וחצי של תירוצים וזלזול. אל תשכחו שהרכבת יכולה להתחיל לפעול בשבת, אין שום בעיה עם זה. הכנת הרכבות יכולה להתבצע שעות לפני תחילת הפעילות. אם הם מתנערים מהאפשרות הזאת זה אומר הכל".

מרכבת ישראל נמסר ל-ynet כי "חידוש תנועת הרכבות דורש היערכות תפעולית ולוגיסטית מורכבת, השונה משמעותית מהפעלת אמצעי תחבורה ציבורית אחרים כגון אוטובוסים. היערכות זו כוללת בין היתר, הכנת הרכבות לשירות לנוסעים, תחזוקתן, תדלוקן, ניקוי יסודי שלהן וביצוע בדיקות תקינות מסילה ופתיחת צירים של מסילות הרכבת. על מנת לספק לנוסעינו שירות רכבתי מדויק, איכותי ובטוח, הוחלט, באישור משרד התחבורה, לדחות במעט את תחילת שעות פעילות הרכבת במוצאי שבת. לצד זאת, פעלה רכבת ישראל להרחיב את שעות השירות ומספר התחנות הפועלות במוצאי השבת. כך לדוגמא הורחבו שעות הפעילות בקו המהיר לירושלים והחל שירות רכבות לילה גם מדרום הארץ, בנוסף לשירות הוותיק הקיים בין נהריה, תל אביב ונתב"ג".

במשרד התחבורה סירבו להגיב
"
"האחראים לאיחור הרכבת במוצ"ש הם עובדים והנהלה עצלנים"
https://www.ynet.co.il/wheels/publictransport/article/rkf2eykMI
&nbsp
העיכוב בתחילת פעילות הרכבת במוצ"ש הוקצן משמעותית מאז נכנס לתפקידו שר ההתחבורה החדש, בצלאל סמוטריץ', והנוסעים נאלצים להמתין שעות ארוכות כדי להשתמש בשירותיה אחרי יציאת השבת. בעמוד נוסעי הרכבת יודעים לומר מי אשם בכך
&nbsp
מדוע מתחילה הרכבת את פעילותה במוצ"ש באיחור של שעות ארוכות? מפעיל עמוד הפייסבוק בארכבת , מעוז ינון, טוען כי מדובר בשילוב אינטרסים של שר המעוניין לקצץ פעילות בשבת, יחד עם עובדים והנהלה עצלים בחברת רכבת ישראל. לדבריו, מדובר במצב שנוח לכל הצדדים למעט הנוסעים המתוסכלים.
&nbsp
זה קשור לזמן שלוקח לקטר להניע?
"זה קשור לכמה דברים. (ראשית) עובדי הרכבת עצלנים. הם שמחים לא לעבוד וזה לא פוגע להם בשכר. קשה להם להתחיל לעבוד בשעה מוקדמת כמו שהיה נהוג לפני שנה-שנתיים. וגם סמוטריץ, שר התחבורה, שמח שיש פחות עובדים ברכבת שמחללים שבת לדבריו. סמוטריץ מרוויח, עובדי הרכבת מרוויחים וכרגיל, הנוסעים נדפקים בדגש על נוסעי הפריפריה, חיילים שצריכים להגיע לבסיס במוצ"ש".
&nbsp
אבל ברכבת טוענים שיש היערכות לוגיסטית מורחבת
"אין לי הסבר למה שהם אומרים. עובדה שלפני שנה הם הצליחו להוציא רכבות כבר שעה לאחר יציאה השבת. אגד מצליחים להוציא אוטובוסים עוד לפני יציאה השבת. אני לא רואה שום בעיה שרכבת חלוץ, רכבת פותחת הציר אחרי שבת, לא תצא כבר ב15:00 או ב16:00".
&nbsp
אתה חושב שאולי יש קשר לענייני דת ושר התחבורה, זו אולי נקמתו במיזמי השבת השונים?
"יכול להיות. זה שילוב שהוא לא לוחץ על הרכבת להתחיל לעבוד מיד בצאת השבת. נוח לו שזה לא קורה. וחברת הרכבת שמתעצלת להוציא רכבות בזמן".
&nbsp
בהקשר זה יש להזכיר את תגובת הרכבת לפרסום בתחילת השבוע: "חידוש תנועת הרכבות דורש היערכות תפעולית ולוגיסטית מורכבת הכוללת הכנת רכבות לשירות לנוסעים, תחזוקתן, תדלוקן, ניקוי יסודי שלהן וביצוע בדיקות תקינות מסילה ופתיחת צירים של מסילות הרכבת. באישור משרד התחבורה הוחלט לדחות במעט את תחילת שעות פעילות הרכבת במוצאי שבת". פניה למשרד התחבורה נענתה בסירוב לתגובה.
 

XrayCharlie

New member
האומנם?

"האחראים לאיחור הרכבת במוצ"ש הם עובדים והנהלה עצלנים"
https://www.ynet.co.il/wheels/publictransport/article/rkf2eykMI
&nbsp
העיכוב בתחילת פעילות הרכבת במוצ"ש הוקצן משמעותית מאז נכנס לתפקידו שר ההתחבורה החדש, בצלאל סמוטריץ', והנוסעים נאלצים להמתין שעות ארוכות כדי להשתמש בשירותיה אחרי יציאת השבת. בעמוד נוסעי הרכבת יודעים לומר מי אשם בכך
&nbsp
מדוע מתחילה הרכבת את פעילותה במוצ"ש באיחור של שעות ארוכות? מפעיל עמוד הפייסבוק בארכבת , מעוז ינון, טוען כי מדובר בשילוב אינטרסים של שר המעוניין לקצץ פעילות בשבת, יחד עם עובדים והנהלה עצלים בחברת רכבת ישראל. לדבריו, מדובר במצב שנוח לכל הצדדים למעט הנוסעים המתוסכלים.
&nbsp
זה קשור לזמן שלוקח לקטר להניע?
"זה קשור לכמה דברים. (ראשית) עובדי הרכבת עצלנים. הם שמחים לא לעבוד וזה לא פוגע להם בשכר. קשה להם להתחיל לעבוד בשעה מוקדמת כמו שהיה נהוג לפני שנה-שנתיים. וגם סמוטריץ, שר התחבורה, שמח שיש פחות עובדים ברכבת שמחללים שבת לדבריו. סמוטריץ מרוויח, עובדי הרכבת מרוויחים וכרגיל, הנוסעים נדפקים בדגש על נוסעי הפריפריה, חיילים שצריכים להגיע לבסיס במוצ"ש".
&nbsp
אבל ברכבת טוענים שיש היערכות לוגיסטית מורחבת
"אין לי הסבר למה שהם אומרים. עובדה שלפני שנה הם הצליחו להוציא רכבות כבר שעה לאחר יציאה השבת. אגד מצליחים להוציא אוטובוסים עוד לפני יציאה השבת. אני לא רואה שום בעיה שרכבת חלוץ, רכבת פותחת הציר אחרי שבת, לא תצא כבר ב15:00 או ב16:00".
&nbsp
אתה חושב שאולי יש קשר לענייני דת ושר התחבורה, זו אולי נקמתו במיזמי השבת השונים?
"יכול להיות. זה שילוב שהוא לא לוחץ על הרכבת להתחיל לעבוד מיד בצאת השבת. נוח לו שזה לא קורה. וחברת הרכבת שמתעצלת להוציא רכבות בזמן".
&nbsp
בהקשר זה יש להזכיר את תגובת הרכבת לפרסום בתחילת השבוע: "חידוש תנועת הרכבות דורש היערכות תפעולית ולוגיסטית מורכבת הכוללת הכנת רכבות לשירות לנוסעים, תחזוקתן, תדלוקן, ניקוי יסודי שלהן וביצוע בדיקות תקינות מסילה ופתיחת צירים של מסילות הרכבת. באישור משרד התחבורה הוחלט לדחות במעט את תחילת שעות פעילות הרכבת במוצאי שבת". פניה למשרד התחבורה נענתה בסירוב לתגובה.
האומנם?
האם לוח הזמנים לא מוכוון ע"י משרד התחבורה כמו בחברות האוטובוסים?
אם כן, אז אם משרד התחבורה קובע כי רכבת X יוצאת 10 דקות אחרי צאת השבת, אז כל פעולות ההכנה נעשות בשבת אבל אם המשרד פועל למנוע חילול שבת (וזה נראה כך), נותן לרכבת זמן לבצע פעילות הכנה אחרי צאת השבת (או קרוב יותר לצאתה) ומאפשר לרכבת להוציא רכבות ראשונות זמן רב אחרי צאת השבת אז זה לא עניין של עובדים עצלנים או הנהלה בעייתית. זו רק מדיניות (חדשה) של משרד התחבורה.
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
נראה לי שברכבת זה עובד הפוך

האומנם?
האם לוח הזמנים לא מוכוון ע"י משרד התחבורה כמו בחברות האוטובוסים?
אם כן, אז אם משרד התחבורה קובע כי רכבת X יוצאת 10 דקות אחרי צאת השבת, אז כל פעולות ההכנה נעשות בשבת אבל אם המשרד פועל למנוע חילול שבת (וזה נראה כך), נותן לרכבת זמן לבצע פעילות הכנה אחרי צאת השבת (או קרוב יותר לצאתה) ומאפשר לרכבת להוציא רכבות ראשונות זמן רב אחרי צאת השבת אז זה לא עניין של עובדים עצלנים או הנהלה בעייתית. זו רק מדיניות (חדשה) של משרד התחבורה.
&nbsp
נראה לי שברכבת זה עובד הפוך
באוטובוסים המשרד מחליט והחברות מבצעות, ברכבת נראה שהרכבת מחליטה על הלו"ז והמשרד מאשר (אם כחותמת גומי או באמת בודק את ההשלכות - קשה לדעת)
 
למעלה