האלמוני המאושר
New member
נתיב פלוס גם על כביש 1 וכביש 4
נתיב פלוס גם על כביש 1 וכביש 4
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.8436472
במשרד התחבורה מתכננים להרחיב לצירים נוספים את מיזם נתיב פלוס — שמייעד נסיעה בנתיב בין־עירוני רק לתחבורה ציבורית ולרכב רב־תפוסה. על הפרק נמצאים כביש 1 (ירושלים־תל אביב) וכביש 4 בחלקו הדרומי.
בכביש 4 מתוכנן הנתיב במקטע שבין מחלף גנות לבין צומת עד הלום (צפונית לאשקלון), בשני הכיוונים. בכביש 1 מתוכננים שני מקטעים: האחד מתחיל בחיבור הכביש עם כביש 38 — ועד לנתיב התחבורה הציבורית (נת"צ) שנסלל בכניסה לירושלים; המקטע השני יהיה בין מחלף בן שמן לבין מחלף קיבוץ גלויות שבכניסה לתל אביב.
החלופות נדונו בישיבה שהתקיימה בתחילת השבוע במשרד התחבורה, בהשתתפות בכירי המשרד ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. זאת, בהמשך לפגישות עדכון שמתקיימות מדי שבועיים בנושא נתיב פלוס — מאז חנוכתם באוקטובר של שני הנתיבים במודל זה בכביש החוף ובנתיבי איילון.
משרד התחבורה בוחנים כמה חלופות למיקום נתיב פלוס בכבישים 1 ו–4: ומתלבטים בין נתיב שמאלי ביותר לימני. אופציית הנתיב השמאלי עשויה לתרום למהירות נסיעה גבוהה יותר ולפחות עיכובים כתוצאה מעצירות וחיכוך עם תחבורה ציבורית, אך תיצור בעיה בהצרות במעברי מנהרות. לעומת זאת, נתיב העדפה בצד הימני של הכביש ייצור בעיה באזור מחלף חמד.
ההחלטה על מתן עדיפות לנוסע אחד נוסף לנהג או ליותר בנתיב פלוס בכבישי 1 ו–4, עדיין לא גובשה. ההחלטה על מספר הנוסעים בכלי הרכב תיעשה על בסיס תחשיב של נפח התנועה בכל ציר, לצד הקיבולת של הכביש (כלומר, כמה הוא יכול להכיל).
נתיב פלוס גם על כביש 1 וכביש 4
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.8436472
במשרד התחבורה מתכננים להרחיב לצירים נוספים את מיזם נתיב פלוס — שמייעד נסיעה בנתיב בין־עירוני רק לתחבורה ציבורית ולרכב רב־תפוסה. על הפרק נמצאים כביש 1 (ירושלים־תל אביב) וכביש 4 בחלקו הדרומי.
בכביש 4 מתוכנן הנתיב במקטע שבין מחלף גנות לבין צומת עד הלום (צפונית לאשקלון), בשני הכיוונים. בכביש 1 מתוכננים שני מקטעים: האחד מתחיל בחיבור הכביש עם כביש 38 — ועד לנתיב התחבורה הציבורית (נת"צ) שנסלל בכניסה לירושלים; המקטע השני יהיה בין מחלף בן שמן לבין מחלף קיבוץ גלויות שבכניסה לתל אביב.
החלופות נדונו בישיבה שהתקיימה בתחילת השבוע במשרד התחבורה, בהשתתפות בכירי המשרד ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. זאת, בהמשך לפגישות עדכון שמתקיימות מדי שבועיים בנושא נתיב פלוס — מאז חנוכתם באוקטובר של שני הנתיבים במודל זה בכביש החוף ובנתיבי איילון.
משרד התחבורה בוחנים כמה חלופות למיקום נתיב פלוס בכבישים 1 ו–4: ומתלבטים בין נתיב שמאלי ביותר לימני. אופציית הנתיב השמאלי עשויה לתרום למהירות נסיעה גבוהה יותר ולפחות עיכובים כתוצאה מעצירות וחיכוך עם תחבורה ציבורית, אך תיצור בעיה בהצרות במעברי מנהרות. לעומת זאת, נתיב העדפה בצד הימני של הכביש ייצור בעיה באזור מחלף חמד.
ההחלטה על מתן עדיפות לנוסע אחד נוסף לנהג או ליותר בנתיב פלוס בכבישי 1 ו–4, עדיין לא גובשה. ההחלטה על מספר הנוסעים בכלי הרכב תיעשה על בסיס תחשיב של נפח התנועה בכל ציר, לצד הקיבולת של הכביש (כלומר, כמה הוא יכול להכיל).