יש לכם חצי דקה לאפליקציה ?

Ccyclist

Well-known member
יש לכם חצי דקה לאפליקציה ?

יש לכם חצי דקה לאפליקציה ?
https://m.ynet.co.il/Articles/5665226

זה זמן התשלום המוערך ע"י מתחי אפליקציית התשלום בתח"צ של פנגו ומוביט.

לפי הכתבה בטמקא המשתמש צריך לעבור מספר שלבים באפליקציה כולל פתיחת מצלמה לצילום QR, בחירה ידנית של אורך נסיעה ואז תתקבל קבלה וירטואלית שניתן להציג לפקחים.

כל התסבוכת הזו במקום להטמיע רב קו וירטואלי באפליקציית הרב קו הקיימת ולשלם בנגיעה אחת של NFC.

להציג את העניין כיתרון מבחינת שיטת תשלום חדשה (שלישית במספרה) במקום לשפר את התשלום בערך צבור ע"י Cap ברב קו עצמו זה בלוף כי ריבוי השיטות יוביל מן הסתם לריבוי מחירים לאותה הנסיעה.

תוסיפו את ריבוי המפעילים המתוכנן לאפליקציות ואני יכול לדמיין איך יראה שירשור ההכוונה בעוד שנתיים שלושה. כל בקשה על נסיעה תתלווה בשאלות על אופן התשלום, טיפים על אופן התשלום המשתלם (מזומן או בקופות בקווים שיאפשרו זאת, רב קו, אפליקציה ושל איזה מפעיל) וכל דיון על טעות תשלום תתמקד ביתרונות ובחסרונות של שלושת האפליקציות השונות מול הרב קו. תוסיפו את אלמנט החיוב בדיעבד של האפליקציות ויהיה שמח.
 

ערןל1

Active member
למה צריך nfc?

יש לכם חצי דקה לאפליקציה ?
https://m.ynet.co.il/Articles/5665226

זה זמן התשלום המוערך ע"י מתחי אפליקציית התשלום בתח"צ של פנגו ומוביט.

לפי הכתבה בטמקא המשתמש צריך לעבור מספר שלבים באפליקציה כולל פתיחת מצלמה לצילום QR, בחירה ידנית של אורך נסיעה ואז תתקבל קבלה וירטואלית שניתן להציג לפקחים.

כל התסבוכת הזו במקום להטמיע רב קו וירטואלי באפליקציית הרב קו הקיימת ולשלם בנגיעה אחת של NFC.

להציג את העניין כיתרון מבחינת שיטת תשלום חדשה (שלישית במספרה) במקום לשפר את התשלום בערך צבור ע"י Cap ברב קו עצמו זה בלוף כי ריבוי השיטות יוביל מן הסתם לריבוי מחירים לאותה הנסיעה.

תוסיפו את ריבוי המפעילים המתוכנן לאפליקציות ואני יכול לדמיין איך יראה שירשור ההכוונה בעוד שנתיים שלושה. כל בקשה על נסיעה תתלווה בשאלות על אופן התשלום, טיפים על אופן התשלום המשתלם (מזומן או בקופות בקווים שיאפשרו זאת, רב קו, אפליקציה ושל איזה מפעיל) וכל דיון על טעות תשלום תתמקד ביתרונות ובחסרונות של שלושת האפליקציות השונות מול הרב קו. תוסיפו את אלמנט החיוב בדיעבד של האפליקציות ויהיה שמח.
למה צריך nfc?
אפשר לאתר סמרטפונים בעזרת bluttooth. כל השיטה הזאת מאוד מאכזבת, הייתי מצפה שכבר מחוץ לאוטובוס תכתוב לאן אתה צריך להגיע ואחרי זה לא תתעסק בזה יותר.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לאתר - כן, לוודא שזה אכן טלפון עם אפליקציה ולא נניח רמקול

למה צריך nfc?
אפשר לאתר סמרטפונים בעזרת bluttooth. כל השיטה הזאת מאוד מאכזבת, הייתי מצפה שכבר מחוץ לאוטובוס תכתוב לאן אתה צריך להגיע ואחרי זה לא תתעסק בזה יותר.
לאתר - כן, לוודא שזה אכן טלפון עם אפליקציה ולא נניח רמקול
שמתחזה להיות טלפון (אפשר לדמות סוג מכשיר) ואכן כולל אפליקציה - לא, וכרוך באמצעים איטיים כמו העברת קובץ בבלוטות'.

עם NFC אפשר לרשום לכרטיס מדומה עם HCE, כתבתי כל כך בעבר

אגב דימוי כרטיס כבר מזה שנתיים אם לא יותר קיים ביפן (Suica בטלפון ואפילו בטלפונים הפשוטים בקישור דרך חשבון מפעיל הסלולר) ועוד כמה מקומות. לדמות אפשר כל כרטיס ללא קשר לתקן רמת היישום (למשל קליפסו), זה ברמת תעבורה (ISO14443). למשל לפני מספר חודשים השיקו גם באסטוניה גרסת אפליקציה של הכרטיס האחיד הרגיל: https://tallinn.pilet.ee/pages/mtasku (שינוי שפה למעלה, ואם מכשיר כבר כולל HCE היה אפשר גם לעשות שזה לא היה תלוי בכרטיס SIM NFC)
 

ערןל1

Active member
האוטובוס לא צריך לדעת שעליתי.

לאתר - כן, לוודא שזה אכן טלפון עם אפליקציה ולא נניח רמקול
שמתחזה להיות טלפון (אפשר לדמות סוג מכשיר) ואכן כולל אפליקציה - לא, וכרוך באמצעים איטיים כמו העברת קובץ בבלוטות'.

עם NFC אפשר לרשום לכרטיס מדומה עם HCE, כתבתי כל כך בעבר

אגב דימוי כרטיס כבר מזה שנתיים אם לא יותר קיים ביפן (Suica בטלפון ואפילו בטלפונים הפשוטים בקישור דרך חשבון מפעיל הסלולר) ועוד כמה מקומות. לדמות אפשר כל כרטיס ללא קשר לתקן רמת היישום (למשל קליפסו), זה ברמת תעבורה (ISO14443). למשל לפני מספר חודשים השיקו גם באסטוניה גרסת אפליקציה של הכרטיס האחיד הרגיל: https://tallinn.pilet.ee/pages/mtasku (שינוי שפה למעלה, ואם מכשיר כבר כולל HCE היה אפשר גם לעשות שזה לא היה תלוי בכרטיס SIM NFC)
האוטובוס לא צריך לדעת שעליתי.
גם בשיטה שתתקיים עוד מעט מי שבודק אם עליתי זה פקח.

האוטובוס ישדר את הפרטים הנחוצים (מספר הקו, תחנה, מפעיל ואולי קוד שתדע שזה הוא) וזהו.

מדובר בקילובייט (אם לא הרבה פחות) ויש לך לפחות דקה להעביר אותו, הbluetooth לא עד כדי כך איטי.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
חייבים גם תעבורה בטוחה, שלא תזייף נסיעות חינם

האוטובוס לא צריך לדעת שעליתי.
גם בשיטה שתתקיים עוד מעט מי שבודק אם עליתי זה פקח.

האוטובוס ישדר את הפרטים הנחוצים (מספר הקו, תחנה, מפעיל ואולי קוד שתדע שזה הוא) וזהו.

מדובר בקילובייט (אם לא הרבה פחות) ויש לך לפחות דקה להעביר אותו, הbluetooth לא עד כדי כך איטי.
חייבים גם תעבורה בטוחה, שלא תזייף נסיעות חינם
 

ערןל1

Active member
איך אפשר לזייף נסיעות חינם יותר מהשיטה שתהיה מונהגת?

חייבים גם תעבורה בטוחה, שלא תזייף נסיעות חינם
איך אפשר לזייף נסיעות חינם יותר מהשיטה שתהיה מונהגת?
כל הפרטים שהאוטובוס מוסר לי הם פרטים שממילא אני יודע, לא ברור לי למה צריך אבטחה לתשדורת.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
בנוסף העברת קבצים בלוטות' מחייב רישום מכשיר אחד עם השני

איך אפשר לזייף נסיעות חינם יותר מהשיטה שתהיה מונהגת?
כל הפרטים שהאוטובוס מוסר לי הם פרטים שממילא אני יודע, לא ברור לי למה צריך אבטחה לתשדורת.
בנוסף העברת קבצים בלוטות' מחייב רישום מכשיר אחד עם השני
(pair) או קבלה/שליחה ייזומה על ידי משתמש (send/receive) במצב שידור אות שליחה/קבלה ללא התאמה (מופיע ברשימת חיפוש מכשירים של כולם באזור) ובזמן הזה למכשיר אפשר לחבר כל דבר, כולל איזה עכבר אלחוטי או מכשיר טלפון אחר עם יישום מתאים ולהשתלט לך במכשיר, בלוטות' מגיע לחצי חדר, אז חצי סלון אוטובוס, יש הבדל גדול בין בלוטות' אשר סתם פועל ומתשאל מכשירים מוכרים בלבד (מתואמים) לבין בלוטות' במצב חיפוש מכשירים לחיבור ולכן בלוטות' אינה אופציה כי לזה יש טווח קליטה רחב יותר (שים טלפון על השולחן, חבר אוזניות אלחוטיות, נגן, התרחק ושמע איפה זה יתנתק לך) מ-nearfield.
 

ערןל1

Active member
אני מודה, לא חשבתי על זה.

בנוסף העברת קבצים בלוטות' מחייב רישום מכשיר אחד עם השני
(pair) או קבלה/שליחה ייזומה על ידי משתמש (send/receive) במצב שידור אות שליחה/קבלה ללא התאמה (מופיע ברשימת חיפוש מכשירים של כולם באזור) ובזמן הזה למכשיר אפשר לחבר כל דבר, כולל איזה עכבר אלחוטי או מכשיר טלפון אחר עם יישום מתאים ולהשתלט לך במכשיר, בלוטות' מגיע לחצי חדר, אז חצי סלון אוטובוס, יש הבדל גדול בין בלוטות' אשר סתם פועל ומתשאל מכשירים מוכרים בלבד (מתואמים) לבין בלוטות' במצב חיפוש מכשירים לחיבור ולכן בלוטות' אינה אופציה כי לזה יש טווח קליטה רחב יותר (שים טלפון על השולחן, חבר אוזניות אלחוטיות, נגן, התרחק ושמע איפה זה יתנתק לך) מ-nearfield.
אני מודה, לא חשבתי על זה.
בכל אופן על פי התשובות כאן ניתן לשלוח הודעה ללא pair למשל על ידי ה"frindely name" שהוא 248 בתים שזה די והותר.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
להלן האופציות בסמל שורת המשימות במחשב לדוגמא

אני מודה, לא חשבתי על זה.
בכל אופן על פי התשובות כאן ניתן לשלוח הודעה ללא pair למשל על ידי ה"frindely name" שהוא 248 בתים שזה די והותר.
להלן האופציות בסמל שורת המשימות במחשב לדוגמא
אשר נותנות לשלוח/לקבל ללא שיוך (pair). לא חייב add device.
קבלה/שליחה במצב כזה ללא כל שיוך חייבת להיות פעולה ייזומה על ידי משתמש על ידי ממשקי מערכת ישירים ולא יכולה להתבצע על ידי אפליקציה או יישום "בעצמו" ללא מעבר במסכי בחירת קובץ לשליחה או בחירת מקום לשמירה של קובץ נכנס.
כאשר שולחים יזום ככה קובץ, המכשיר נפתח למציאה על ידי כל מכשיר בכדי לקבל את הקובץ, כך שכל דבר שתומך קבלת קבצים יכול לקבל את הקובץ.
כאשר מקבלים יזום ללא שיוך, גם כן מכשיר נפתח לקבלת קבצים מכל מכשיר.

https://www.bluetooth.com/specifications/profiles-overview/
פרופיל FTP, ניתן ללחץ בעמודת הגרסא כדי להוריד את התקן הרלוונטי

וביצוע שיוך מקדים לפני הכל כדי לשלוח/לקבל בלי יצוג ברשימה של כולם לוקח זמן, שיכול לקחת עד חצי דקה, כך שאם להחיל זאת לאוטובוס...

 

ערןל1

Active member
אין לי בעיה שכולם יראו את הקובץ.

להלן האופציות בסמל שורת המשימות במחשב לדוגמא
אשר נותנות לשלוח/לקבל ללא שיוך (pair). לא חייב add device.
קבלה/שליחה במצב כזה ללא כל שיוך חייבת להיות פעולה ייזומה על ידי משתמש על ידי ממשקי מערכת ישירים ולא יכולה להתבצע על ידי אפליקציה או יישום "בעצמו" ללא מעבר במסכי בחירת קובץ לשליחה או בחירת מקום לשמירה של קובץ נכנס.
כאשר שולחים יזום ככה קובץ, המכשיר נפתח למציאה על ידי כל מכשיר בכדי לקבל את הקובץ, כך שכל דבר שתומך קבלת קבצים יכול לקבל את הקובץ.
כאשר מקבלים יזום ללא שיוך, גם כן מכשיר נפתח לקבלת קבצים מכל מכשיר.

https://www.bluetooth.com/specifications/profiles-overview/
פרופיל FTP, ניתן ללחץ בעמודת הגרסא כדי להוריד את התקן הרלוונטי

וביצוע שיוך מקדים לפני הכל כדי לשלוח/לקבל בלי יצוג ברשימה של כולם לוקח זמן, שיכול לקחת עד חצי דקה, כך שאם להחיל זאת לאוטובוס...
אין לי בעיה שכולם יראו את הקובץ.
מי ששולח את הקובץ זה האוטבוס והקובץ מכיל רק פרטים שכולם ממילא יודעים (קו,מספר האוטובוס,מפעיל ושם התחנה).

פה(עמוד 34 סעיף 3.1.5) יש הסבר איך מתכנתים בc ראייה של כל הfriendly name של המכשירים שסביבך.
 

Bus Nerd

Active member
לא חייבים, שמעת על bluetooth low energy?

להלן האופציות בסמל שורת המשימות במחשב לדוגמא
אשר נותנות לשלוח/לקבל ללא שיוך (pair). לא חייב add device.
קבלה/שליחה במצב כזה ללא כל שיוך חייבת להיות פעולה ייזומה על ידי משתמש על ידי ממשקי מערכת ישירים ולא יכולה להתבצע על ידי אפליקציה או יישום "בעצמו" ללא מעבר במסכי בחירת קובץ לשליחה או בחירת מקום לשמירה של קובץ נכנס.
כאשר שולחים יזום ככה קובץ, המכשיר נפתח למציאה על ידי כל מכשיר בכדי לקבל את הקובץ, כך שכל דבר שתומך קבלת קבצים יכול לקבל את הקובץ.
כאשר מקבלים יזום ללא שיוך, גם כן מכשיר נפתח לקבלת קבצים מכל מכשיר.

https://www.bluetooth.com/specifications/profiles-overview/
פרופיל FTP, ניתן ללחץ בעמודת הגרסא כדי להוריד את התקן הרלוונטי

וביצוע שיוך מקדים לפני הכל כדי לשלוח/לקבל בלי יצוג ברשימה של כולם לוקח זמן, שיכול לקחת עד חצי דקה, כך שאם להחיל זאת לאוטובוס...
לא חייבים, שמעת על bluetooth low energy?
לא צריך pairing בשביל לשדר מידע פשוט על BLE. לא מדובר בקובץ גדול, מספיק סטרינג יחסית קצר.
אפשר גם שבמקום שהסמארטפון יצלם קוד QR, שהסמארטפון *יציג* קוד QR ומצלמה על הולידטור תסרוק אותו.
 

Ccyclist

Well-known member
להבנתי ביפן וקוריאה זה קיים 15 שנה

לאתר - כן, לוודא שזה אכן טלפון עם אפליקציה ולא נניח רמקול
שמתחזה להיות טלפון (אפשר לדמות סוג מכשיר) ואכן כולל אפליקציה - לא, וכרוך באמצעים איטיים כמו העברת קובץ בבלוטות'.

עם NFC אפשר לרשום לכרטיס מדומה עם HCE, כתבתי כל כך בעבר

אגב דימוי כרטיס כבר מזה שנתיים אם לא יותר קיים ביפן (Suica בטלפון ואפילו בטלפונים הפשוטים בקישור דרך חשבון מפעיל הסלולר) ועוד כמה מקומות. לדמות אפשר כל כרטיס ללא קשר לתקן רמת היישום (למשל קליפסו), זה ברמת תעבורה (ISO14443). למשל לפני מספר חודשים השיקו גם באסטוניה גרסת אפליקציה של הכרטיס האחיד הרגיל: https://tallinn.pilet.ee/pages/mtasku (שינוי שפה למעלה, ואם מכשיר כבר כולל HCE היה אפשר גם לעשות שזה לא היה תלוי בכרטיס SIM NFC)
להבנתי ביפן וקוריאה זה קיים 15 שנה
ולא רק כתשלום לתח"צ אלא גם כתשלום אשראי מגע כללי. החדשות המקומיות בלונדון היו מראות זאת כהמחשה למגבלות האויסטר.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ככרטיס - כן, כתבתי בעבר. הסבה לאפליקציות - רק בשנים האחרונות

להבנתי ביפן וקוריאה זה קיים 15 שנה
ולא רק כתשלום לתח"צ אלא גם כתשלום אשראי מגע כללי. החדשות המקומיות בלונדון היו מראות זאת כהמחשה למגבלות האויסטר.
ככרטיס - כן, כתבתי בעבר. הסבה לאפליקציות - רק בשנים האחרונות
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183270695/
 

Ccyclist

Well-known member
לפני 10 שנים הראו קוריאנים נכנסים על סמארטפון

ככרטיס - כן, כתבתי בעבר. הסבה לאפליקציות - רק בשנים האחרונות
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183270695/
לפני 10 שנים הראו קוריאנים נכנסים על סמארטפון
כל הפואנטה היתה שהם לא היו צריכים להחזיק כרטיס נפרד.
&nbsp
לונדון מודעת לכך שבתחומים רבים היא נמצאת איפשהו באמצע ושיש מקומות עם אמצעים אחרים או שימוש שונה באותם האמצעים שיכול ליצור מצב טוב יותר. כך לפני הפעלת התחתית בלילה בסופ"ש פירטו על מערכות מטרו הלילה בערים כמו ברצלונה וברלין כשנציגי המערכת והאיגודים ניסו לטעון שהדבר בלתי אפשרי, וכך עם עניין השימוש בכרטיס החכם (הפיזי או הורטואלי) כארנק בקיוסקים.
&nbsp
לשימוש בערך צבור (במטבע מקומי, לא בתסבוכת הנהוגה בארץ) יש יתרון מבחינת מתן כסף להוצאות יומיומיות לילדים או אוכלוסיות שלא מחזיקות אמצעי תשלום בנקאיים.
 
בגלל זהקוריאה היא בין המובילות בעולם בהתמכרות לסמרטפונים


לפני 10 שנים הראו קוריאנים נכנסים על סמארטפון
כל הפואנטה היתה שהם לא היו צריכים להחזיק כרטיס נפרד.
&nbsp
לונדון מודעת לכך שבתחומים רבים היא נמצאת איפשהו באמצע ושיש מקומות עם אמצעים אחרים או שימוש שונה באותם האמצעים שיכול ליצור מצב טוב יותר. כך לפני הפעלת התחתית בלילה בסופ"ש פירטו על מערכות מטרו הלילה בערים כמו ברצלונה וברלין כשנציגי המערכת והאיגודים ניסו לטעון שהדבר בלתי אפשרי, וכך עם עניין השימוש בכרטיס החכם (הפיזי או הורטואלי) כארנק בקיוסקים.
&nbsp
לשימוש בערך צבור (במטבע מקומי, לא בתסבוכת הנהוגה בארץ) יש יתרון מבחינת מתן כסף להוצאות יומיומיות לילדים או אוכלוסיות שלא מחזיקות אמצעי תשלום בנקאיים.
בגלל זהקוריאה היא בין המובילות בעולם בהתמכרות לסמרטפונים
 

Bus Nerd

Active member
חווית המשתמש הולכת להיות גרועה מאוד. סליחה - היא כבר גרועה

יש לכם חצי דקה לאפליקציה ?
https://m.ynet.co.il/Articles/5665226

זה זמן התשלום המוערך ע"י מתחי אפליקציית התשלום בתח"צ של פנגו ומוביט.

לפי הכתבה בטמקא המשתמש צריך לעבור מספר שלבים באפליקציה כולל פתיחת מצלמה לצילום QR, בחירה ידנית של אורך נסיעה ואז תתקבל קבלה וירטואלית שניתן להציג לפקחים.

כל התסבוכת הזו במקום להטמיע רב קו וירטואלי באפליקציית הרב קו הקיימת ולשלם בנגיעה אחת של NFC.

להציג את העניין כיתרון מבחינת שיטת תשלום חדשה (שלישית במספרה) במקום לשפר את התשלום בערך צבור ע"י Cap ברב קו עצמו זה בלוף כי ריבוי השיטות יוביל מן הסתם לריבוי מחירים לאותה הנסיעה.

תוסיפו את ריבוי המפעילים המתוכנן לאפליקציות ואני יכול לדמיין איך יראה שירשור ההכוונה בעוד שנתיים שלושה. כל בקשה על נסיעה תתלווה בשאלות על אופן התשלום, טיפים על אופן התשלום המשתלם (מזומן או בקופות בקווים שיאפשרו זאת, רב קו, אפליקציה ושל איזה מפעיל) וכל דיון על טעות תשלום תתמקד ביתרונות ובחסרונות של שלושת האפליקציות השונות מול הרב קו. תוסיפו את אלמנט החיוב בדיעבד של האפליקציות ויהיה שמח.
חווית המשתמש הולכת להיות גרועה מאוד. סליחה - היא כבר גרועה
כחלק מההכנות למהלך התחילו להחליף את הולידטורים המוכרים והטובים בדן בולידטורים שחורים גדולים יותר עם ממשק פחות טוב - במקום שיהיה אפשר להניח את הכרטיס ישר על המסך (שטח גדול, קשה לפספס) עכשיו יש משטח שחור בגודל של כרטיס בערך שצריך להניח עליו את הכרטיס. הם קוראים את הכרטיסים יותר לאט וגם צריך לדייק כשנוגעים עם הכרטיס, מה שגורם לתיקוף לקחת יותר זמן. אנשים שרגילים לוילדטורים הישנים לא מבינים למה החדשים לא עובדים כשהם נוגעים עם הכרטיס על המסך. גם הצפצוף שלהם פחות שימושי.

גם המדבקות עם קוד הQR הוחלפו, ועכשיו לא כתוב בהם יותר להוריד את הופ און, אלא רק שלושה אייקונים שמייצגים את השלבים לתיקוף. נוסע מזדמן שאין לו רב קו ואין לו הופ און ייראה את זה, ולא יבין איך להשתמש בקוד! במקום לעשות קוד שכשסורקים אותו עם סורק סטנדרטי מקבלים כתובת לדף שבו יהיה כתוב משהו בסגנון "לצורך תשלום על הנסיעה הורידו את האפליקציה וסרקו את הקוד דרכה" עם קישורים להורדה, הQR מקודד רק מספר סידורי כלשהו. נוסע שייסרוק אותו עם אפליקציה ג'נרית יקבל מספר ארוך ולא שימושי, ולא יבין איך לשלם על הנסיעה.

בנוסף חוסר האחידות של מספר אפליקציות שמתחרות אחת בשנייה יבלבל אנשים עוד יותר, כאילו שהבלאגן של הרב קו לא מספיק. וכמובן, אם מתכננים שהדבר הזה יחליף לגמרי את הרב קו בעתיד זה אומר ביטול האפשרות לנסיעה באנונימיות או נסיעה כשנגמרה הסוללה/חבילת הגלישה בטלפון (או אם הוא הלך לאיבוד), וגם התיקוף עצמו לוקח הרבה זמן שבמהלכו אנשים יחסמו את הדלת בזמן שהם מנסים לצלם את הקוד עם המצלמה הזולה של הסמארטפון הסיני שלהם.

אה, וגם יהיה מאוד קשה לעובדי גופים בטחוניים שעל הטלפונים שלהם מותקנות תוכנות שמנטרלות את המצלמה כשהם בקרבת המשרד/הבסיס - הם לא יוכלו לשלם על האוטובוס חזרה הביתה.
 

david80

Member
ככה הרב קו היה צריך לעבוד כל השנים

יש לכם חצי דקה לאפליקציה ?
https://m.ynet.co.il/Articles/5665226

זה זמן התשלום המוערך ע"י מתחי אפליקציית התשלום בתח"צ של פנגו ומוביט.

לפי הכתבה בטמקא המשתמש צריך לעבור מספר שלבים באפליקציה כולל פתיחת מצלמה לצילום QR, בחירה ידנית של אורך נסיעה ואז תתקבל קבלה וירטואלית שניתן להציג לפקחים.

כל התסבוכת הזו במקום להטמיע רב קו וירטואלי באפליקציית הרב קו הקיימת ולשלם בנגיעה אחת של NFC.

להציג את העניין כיתרון מבחינת שיטת תשלום חדשה (שלישית במספרה) במקום לשפר את התשלום בערך צבור ע"י Cap ברב קו עצמו זה בלוף כי ריבוי השיטות יוביל מן הסתם לריבוי מחירים לאותה הנסיעה.

תוסיפו את ריבוי המפעילים המתוכנן לאפליקציות ואני יכול לדמיין איך יראה שירשור ההכוונה בעוד שנתיים שלושה. כל בקשה על נסיעה תתלווה בשאלות על אופן התשלום, טיפים על אופן התשלום המשתלם (מזומן או בקופות בקווים שיאפשרו זאת, רב קו, אפליקציה ושל איזה מפעיל) וכל דיון על טעות תשלום תתמקד ביתרונות ובחסרונות של שלושת האפליקציות השונות מול הרב קו. תוסיפו את אלמנט החיוב בדיעבד של האפליקציות ויהיה שמח.
ככה הרב קו היה צריך לעבוד כל השנים
בשביל זה לא צריך סמארטפון אלא כאופצייה לנוסעים מזדמנים למשל!
 

Ccyclist

Well-known member
גבול תשלום יומי זה טוב, חופשי בדיעבד - מתכון לבעיות.

ככה הרב קו היה צריך לעבוד כל השנים
בשביל זה לא צריך סמארטפון אלא כאופצייה לנוסעים מזדמנים למשל!
גבול תשלום יומי זה טוב, חופשי בדיעבד - מתכון לבעיות.
יש נקודה שבה צריך לעבור מחיוב אוטומטי לקנייה אנושית.
&nbsp
עם כל ההצלחה המרובה של הרב קו (מבוך קודים, אוטובוסים שמדווחים בפורום כמחייבים לפי קוד לא נכון או בניגוד לנסיעות המשך) אני בטוח שיהיו טעויות גם בשיטת האפליקציה.
&nbsp
כשאתה פתוח לטעות או שתיים בנסיעה יומית הנזק הכלכלי לא נורא כל כך. כשאתה פתוח לקניית חודשי אוטומטי במאות שקלים הנזק המקסימלי כיום הוא ₪900 מקנייה מוטעית של חודשי "כל הארץ".
 
האמת היה אמור להתחיל החודש כבר וזה מתעכב בעוד 3 חודשים

יש לכם חצי דקה לאפליקציה ?
https://m.ynet.co.il/Articles/5665226

זה זמן התשלום המוערך ע"י מתחי אפליקציית התשלום בתח"צ של פנגו ומוביט.

לפי הכתבה בטמקא המשתמש צריך לעבור מספר שלבים באפליקציה כולל פתיחת מצלמה לצילום QR, בחירה ידנית של אורך נסיעה ואז תתקבל קבלה וירטואלית שניתן להציג לפקחים.

כל התסבוכת הזו במקום להטמיע רב קו וירטואלי באפליקציית הרב קו הקיימת ולשלם בנגיעה אחת של NFC.

להציג את העניין כיתרון מבחינת שיטת תשלום חדשה (שלישית במספרה) במקום לשפר את התשלום בערך צבור ע"י Cap ברב קו עצמו זה בלוף כי ריבוי השיטות יוביל מן הסתם לריבוי מחירים לאותה הנסיעה.

תוסיפו את ריבוי המפעילים המתוכנן לאפליקציות ואני יכול לדמיין איך יראה שירשור ההכוונה בעוד שנתיים שלושה. כל בקשה על נסיעה תתלווה בשאלות על אופן התשלום, טיפים על אופן התשלום המשתלם (מזומן או בקופות בקווים שיאפשרו זאת, רב קו, אפליקציה ושל איזה מפעיל) וכל דיון על טעות תשלום תתמקד ביתרונות ובחסרונות של שלושת האפליקציות השונות מול הרב קו. תוסיפו את אלמנט החיוב בדיעבד של האפליקציות ויהיה שמח.
האמת היה אמור להתחיל החודש כבר וזה מתעכב בעוד 3 חודשים
 
למעלה