סקר אנונימי- תחבורה ציבורית בישראל

סקר אנונימי- תחבורה ציבורית בישראל

סקר אנונימי- תחבורה ציבורית בישראל
שלום תפוזים!

אנו יזמים צעירים בכיתה ח' המנסים לשפר את התחבורה הציבורית בישראל. על מנת למצוא דרך ליעל את התחבורה הציבורית בישראל, אנו צריכים לדעת מה מפריע לכם. נשמח אם תקדישו כ 2 דקות מזמנכם כדי לתת לנו תמונת מצב.

https://forms.gle/Yv7UBGUpKhftAA7X7
 

אורי404

New member
כל הכבוד על היוזמה. בהצלחה לכם

סקר אנונימי- תחבורה ציבורית בישראל
שלום תפוזים!

אנו יזמים צעירים בכיתה ח' המנסים לשפר את התחבורה הציבורית בישראל. על מנת למצוא דרך ליעל את התחבורה הציבורית בישראל, אנו צריכים לדעת מה מפריע לכם. נשמח אם תקדישו כ 2 דקות מזמנכם כדי לתת לנו תמונת מצב.

https://forms.gle/Yv7UBGUpKhftAA7X7
כל הכבוד על היוזמה. בהצלחה לכם
עניתי לסקר.
 

Ccyclist

Well-known member
ברכות על הבחירה בתח"צ כנושא, כמה הערות:

סקר אנונימי- תחבורה ציבורית בישראל
שלום תפוזים!

אנו יזמים צעירים בכיתה ח' המנסים לשפר את התחבורה הציבורית בישראל. על מנת למצוא דרך ליעל את התחבורה הציבורית בישראל, אנו צריכים לדעת מה מפריע לכם. נשמח אם תקדישו כ 2 דקות מזמנכם כדי לתת לנו תמונת מצב.

https://forms.gle/Yv7UBGUpKhftAA7X7
ברכות על הבחירה בתח"צ כנושא, כמה הערות:
השאלון מתעלם לחלוטין מהרכבת. הוא מנוסח כאילו אוטובוסים הם אמצעי התח"צ היחיד בארץ.
&nbsp
אין בשאלון אבחנה כלשהי בין נסיעות עירוניות ובינעירוניות. יתכן שכתלמידי כיתה ח' אינכם בגיל שתבצעו נסיעות בינעירוניות בעצמכם, אבל יש הבדלים בין שני סוגי הנסיעות שמשנים את משמעות התשובות. כך למשל נוסע בתוך גוש עירוני שחייב להחליף פעמיים בין 3 אמצעי תחבורה שונים כדי להגיע ליעדו זוכה לשירות גרוע בעוד שנוסע בינעירוני שנוסע לתחנת רכבת או תחנה מרכזית, עולה על קו בינעירוני ישיר ונוסע בקו פנימי בעיר היעד עושה מספר החלפות זהה אך זוכה לשירות הטוב ביותר שניתן לתת.
&nbsp
השאלה על בחירה בתח"צ במקום ברכב הפרטי מנוסחת כאילו לכל מבוגר יש רישיון נהיגה. לפי כתבה בכלכליסט שעלתה בגיגול קצר ל 64% מהאוכלוסייה מעל גיל 16 יש רישיון, כלומר 36% בחרו לא להוציא רישיון או לא יכלו לעשות זאת.
&nbsp
בגלל שזה כנראה פרוייקט חינוכי של כיתה ח' לא אכנס לשאלת המוניות ואם הן שייכות או לא שייכות לתחום.
&nbsp
בהצלחה עם הסקר והפרוייקט.
 

down und

New member
תאחוז בעלי הרשיון מעל גיל 16 נראה לי נמוך מדי

ברכות על הבחירה בתח"צ כנושא, כמה הערות:
השאלון מתעלם לחלוטין מהרכבת. הוא מנוסח כאילו אוטובוסים הם אמצעי התח"צ היחיד בארץ.
&nbsp
אין בשאלון אבחנה כלשהי בין נסיעות עירוניות ובינעירוניות. יתכן שכתלמידי כיתה ח' אינכם בגיל שתבצעו נסיעות בינעירוניות בעצמכם, אבל יש הבדלים בין שני סוגי הנסיעות שמשנים את משמעות התשובות. כך למשל נוסע בתוך גוש עירוני שחייב להחליף פעמיים בין 3 אמצעי תחבורה שונים כדי להגיע ליעדו זוכה לשירות גרוע בעוד שנוסע בינעירוני שנוסע לתחנת רכבת או תחנה מרכזית, עולה על קו בינעירוני ישיר ונוסע בקו פנימי בעיר היעד עושה מספר החלפות זהה אך זוכה לשירות הטוב ביותר שניתן לתת.
&nbsp
השאלה על בחירה בתח"צ במקום ברכב הפרטי מנוסחת כאילו לכל מבוגר יש רישיון נהיגה. לפי כתבה בכלכליסט שעלתה בגיגול קצר ל 64% מהאוכלוסייה מעל גיל 16 יש רישיון, כלומר 36% בחרו לא להוציא רישיון או לא יכלו לעשות זאת.
&nbsp
בגלל שזה כנראה פרוייקט חינוכי של כיתה ח' לא אכנס לשאלת המוניות ואם הן שייכות או לא שייכות לתחום.
&nbsp
בהצלחה עם הסקר והפרוייקט.
תאחוז בעלי הרשיון מעל גיל 16 נראה לי נמוך מדי
האמת שאם מסתכלים רק על חילונים + מסורתיים + דתיים לאומיים + חרד"לים
+ חרדי לייט מודרני + ערבי שאיננו מהעשירון התחתון (כן כולל נשים ערביות בתשע
העשירונים שאינם התחתון. כלומר נשים ערביות כן תופיע באוכלוסיה שרשמתי לעיל)
בגילאים של בין 21 ל-68 נראה לי שבמקרה הזה התאחוז יהיה יותר סביבות 85%.
אישית אני כמעט ולא מכיר אנשים נטולי רשיון נהיגה מתחת לגיל 70 (מכיר מתי
מעט ממש ממש מתי מעט).
 
מילאתי, לעיתים מבצע החלפה כדי להתקדם במסלול או להגיע לתחנה

סקר אנונימי- תחבורה ציבורית בישראל
שלום תפוזים!

אנו יזמים צעירים בכיתה ח' המנסים לשפר את התחבורה הציבורית בישראל. על מנת למצוא דרך ליעל את התחבורה הציבורית בישראל, אנו צריכים לדעת מה מפריע לכם. נשמח אם תקדישו כ 2 דקות מזמנכם כדי לתת לנו תמונת מצב.

https://forms.gle/Yv7UBGUpKhftAA7X7
מילאתי, לעיתים מבצע החלפה כדי להתקדם במסלול או להגיע לתחנה
בה יש יותר קווים ליעד ולחכות פחות
 

Bus Nerd

Active member
נראה שהסקר בא מנקודת הנחה שהחלפות זה דבר רע

סקר אנונימי- תחבורה ציבורית בישראל
שלום תפוזים!

אנו יזמים צעירים בכיתה ח' המנסים לשפר את התחבורה הציבורית בישראל. על מנת למצוא דרך ליעל את התחבורה הציבורית בישראל, אנו צריכים לדעת מה מפריע לכם. נשמח אם תקדישו כ 2 דקות מזמנכם כדי לתת לנו תמונת מצב.

https://forms.gle/Yv7UBGUpKhftAA7X7
נראה שהסקר בא מנקודת הנחה שהחלפות זה דבר רע
החלפות זה לא דבר רע. אי אפשר שיהיו קווים ישירים מכל מקום לכל מקום - זה לא יעיל
 

N641

New member
קו ישיר - נכון שזה פחות יעיל

נראה שהסקר בא מנקודת הנחה שהחלפות זה דבר רע
החלפות זה לא דבר רע. אי אפשר שיהיו קווים ישירים מכל מקום לכל מקום - זה לא יעיל
קו ישיר - נכון שזה פחות יעיל
אבל אם תשאל 90% מהאנשים (לא מהפורום אלא הקהל הרחב), הם יגידו שהחלפות זה דבר שהם יעדיפו להמנע ממנו גם במחיר של תוספת זמן נסיעה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
החלפות הן לרוב דבר רע, בעיקר בישראל. בד"כ כאב ראש לוגיסטי

נראה שהסקר בא מנקודת הנחה שהחלפות זה דבר רע
החלפות זה לא דבר רע. אי אפשר שיהיו קווים ישירים מכל מקום לכל מקום - זה לא יעיל
החלפות הן לרוב דבר רע, בעיקר בישראל. בד"כ כאב ראש לוגיסטי
רובן ככולן לא נוחות, מסורבלות וגוזלות זמן רב (בעיקר זמן המתנה). לו היו כאן החלפות נוחות שחוסכות זמן, היה על מה לדבר. זה בד"כ לא המצב.

כמובן, אם יש גם אתגר בניידות (קשישים, נכים, הורים עם ילדים קטנים/עגלות, ציוד וכו') וכל החלפה כרוכה בלא מעט טרחה, אז על אחת כמה וכמה.

אם אתה גם רוצה לנצל במקרה את זמן הנסיעה למשהו פרודוקטיבי (כמו קריאת מאמר או עבודה במחשב נייד) גם אז תעדיף נסיעה אחת, אפילו ארוכה יותר או תדירה פחות.
 

N641

New member
- הצעת יעול של חדשות 12 - נתיב דרך כביש 531 שלא מנוצל

סקר אנונימי- תחבורה ציבורית בישראל
שלום תפוזים!

אנו יזמים צעירים בכיתה ח' המנסים לשפר את התחבורה הציבורית בישראל. על מנת למצוא דרך ליעל את התחבורה הציבורית בישראל, אנו צריכים לדעת מה מפריע לכם. נשמח אם תקדישו כ 2 דקות מזמנכם כדי לתת לנו תמונת מצב.

https://forms.gle/Yv7UBGUpKhftAA7X7
- הצעת יעול של חדשות 12 - נתיב דרך כביש 531 שלא מנוצל
https://www.mako.co.il/news-israel/...cf61027.htm?sCh=338cc3bdc7f26110&pId=25483675
&nbsp
היה לפני יומיים לדעתי במהדורת החדשות. יש את קטע הוידאו ששודר בלינק המצורף.
 

Bus Nerd

Active member
להעביר אוטובוס דרך כביש מהיר זה הגיוני רק אם יש מספיק ביקוש

- הצעת יעול של חדשות 12 - נתיב דרך כביש 531 שלא מנוצל
https://www.mako.co.il/news-israel/...cf61027.htm?sCh=338cc3bdc7f26110&pId=25483675
&nbsp
היה לפני יומיים לדעתי במהדורת החדשות. יש את קטע הוידאו ששודר בלינק המצורף.
להעביר אוטובוס דרך כביש מהיר זה הגיוני רק אם יש מספיק ביקוש
מה לעשות שהקווים הפופולריים ביותר בין רעננה לתל אביב צריכים לשרת גם יעדים שאינם רעננה? למשל 347 הפופולרי, אחת התחנות החזקות ביותר שלו היא הבין תחומי בהרצליה. נדיר שהוא יוצא מרעננה כשהוא מלא עד אפס מקום.
 

N641

New member
יתכן שזה בדיוק העניין. כרגע אין הרבה נוסעים מרעננה כי נמנעים

להעביר אוטובוס דרך כביש מהיר זה הגיוני רק אם יש מספיק ביקוש
מה לעשות שהקווים הפופולריים ביותר בין רעננה לתל אביב צריכים לשרת גם יעדים שאינם רעננה? למשל 347 הפופולרי, אחת התחנות החזקות ביותר שלו היא הבין תחומי בהרצליה. נדיר שהוא יוצא מרעננה כשהוא מלא עד אפס מקום.
יתכן שזה בדיוק העניין. כרגע אין הרבה נוסעים מרעננה כי נמנעים
ממנו מלכתחילה בשל ריבוי התחנות. אני מאמין שיש מספיק אנשים שימלאו את הקו אם הוא היה קו ישיר ומקוצר כפי שמוצג בכתבה במיוחד בשעות העומס של הבוקר בימי חול.
 

Bus Nerd

Active member
"ריבוי התחנות"?

יתכן שזה בדיוק העניין. כרגע אין הרבה נוסעים מרעננה כי נמנעים
ממנו מלכתחילה בשל ריבוי התחנות. אני מאמין שיש מספיק אנשים שימלאו את הקו אם הוא היה קו ישיר ומקוצר כפי שמוצג בכתבה במיוחד בשעות העומס של הבוקר בימי חול.
"ריבוי התחנות"?
הוא מגיע מבית לווינשטיין לתל אביב תוך חצי שעה! זה קו מאוד מהיר כבר ככה.
 

ערןל1

Active member
קו 347 לא עוצר בתחנות על כביש החוף.

להעביר אוטובוס דרך כביש מהיר זה הגיוני רק אם יש מספיק ביקוש
מה לעשות שהקווים הפופולריים ביותר בין רעננה לתל אביב צריכים לשרת גם יעדים שאינם רעננה? למשל 347 הפופולרי, אחת התחנות החזקות ביותר שלו היא הבין תחומי בהרצליה. נדיר שהוא יוצא מרעננה כשהוא מלא עד אפס מקום.
קו 347 לא עוצר בתחנות על כביש החוף.
הם כנראה לא התכוונו אליו בהשוואה.

גם בתגובה השלישית לכתבה יש התייחסות אליו.
 

טנק2

New member
אולי כדאי לנצל את 148 לצורך הזה

להעביר אוטובוס דרך כביש מהיר זה הגיוני רק אם יש מספיק ביקוש
מה לעשות שהקווים הפופולריים ביותר בין רעננה לתל אביב צריכים לשרת גם יעדים שאינם רעננה? למשל 347 הפופולרי, אחת התחנות החזקות ביותר שלו היא הבין תחומי בהרצליה. נדיר שהוא יוצא מרעננה כשהוא מלא עד אפס מקום.
אולי כדאי לנצל את 148 לצורך הזה
או לבצע חלופה נוספת ל 347, נאמר 447, שתצא מרעננה ימינה ל531 ומשם תמשיך אפילו עד מחלף ההלכה (?)
&nbsp
אני יכול לומר אישית שבשעות הבוקר כשיוצאים מרעננה הקו מלא בישיבה כמעט תמיד.
השעות החזקות של התחנה בבינתחומי הן בדרך כלל הנסיעה של 17:00 - מתי שהם מסיימים ללמוד שם
 

olli3

New member
מנהל
האנשים בכתבה נוסעים בקו אחד, ללא החלפות (502 או 504)

- הצעת יעול של חדשות 12 - נתיב דרך כביש 531 שלא מנוצל
https://www.mako.co.il/news-israel/...cf61027.htm?sCh=338cc3bdc7f26110&pId=25483675
&nbsp
היה לפני יומיים לדעתי במהדורת החדשות. יש את קטע הוידאו ששודר בלינק המצורף.
האנשים בכתבה נוסעים בקו אחד, ללא החלפות (502 או 504)
ומכיוון שהם עובדים באזור שמדרום לרכבת מרכז, קו 347 "לא טוב להם" כי חלילה לנסוע איתו עד לרכבת מרכז למשל ואז לעבור ל71,74,171,271,274,501 ואולי שכחתי עוד כמה קווים... על מנת להגיע לעזריאלי, בית קלקא והתחנות ברחוב המסגר שהשאר ירדו בהן.
&nbsp
אולי 347 גם לא טוב להם כי הוא לא עוצר בכל תחנה באחוזה, הוא מדלג על חלק מהתחנות ולכן הם כלל לא מודעים למסלול שלו ולרלוונטיות שלו אליהם.
&nbsp
בכל מקרה, 347 הרבה יותר יעיל מנסיעה דרך כביש 531 כי יש לו נת"צ.
 
אין טעם לקו נוסף מרעננה לתל אביב

האנשים בכתבה נוסעים בקו אחד, ללא החלפות (502 או 504)
ומכיוון שהם עובדים באזור שמדרום לרכבת מרכז, קו 347 "לא טוב להם" כי חלילה לנסוע איתו עד לרכבת מרכז למשל ואז לעבור ל71,74,171,271,274,501 ואולי שכחתי עוד כמה קווים... על מנת להגיע לעזריאלי, בית קלקא והתחנות ברחוב המסגר שהשאר ירדו בהן.
&nbsp
אולי 347 גם לא טוב להם כי הוא לא עוצר בכל תחנה באחוזה, הוא מדלג על חלק מהתחנות ולכן הם כלל לא מודעים למסלול שלו ולרלוונטיות שלו אליהם.
&nbsp
בכל מקרה, 347 הרבה יותר יעיל מנסיעה דרך כביש 531 כי יש לו נת"צ.
אין טעם לקו נוסף מרעננה לתל אביב
א. ריבוי קווים זה לא טוב. לפעמים הפשרה צריכה להיות בין תדירות לבין מסלול אופטימלי מבחינת מהירות בכדי לאפשר יותר "בשר" לקו ולאפשר לו לפתח תדירות.
ב. הנת"צ בדרך נמיר מנצח את האיילון. אחת הסיבות העיקריות היא הקושי לצאת מהאיילון (גם בכפר שמריהו מה שאומר שהקטע של 531 לבדו לא עוזר), גם בסינמה סיטי, גם ברוק וגם בשלום, בכל אחד מהם הרווח שאולי אתה מרוויח באיילון הולך לאיבוד ביציאה מהאיילון.
ג. האיילון עצמו רחוק מלהיות תענוג. הפקקים מתחילים כבר לפני מחלף שבעת הכוכבים (שכידוע אין בו יציאה למגיעים מצפון אלא רק כניסה מהרצליה אליו דרומה), ואח"כ בטח נפתחים קצת רק כדי להתחיל שוב ממחלף קק"ל עד השלום.

בעידן של נתיב מהיר לאורך האיילון אפשר יהיה לשקול שימוש גבוה יותר בו לתח"צ של קווים יותר ישירים, וגם אז במשורה. לפני זה זה פשוט לא רלוונטי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
"איילון" בלי ה (נתיבי איילון) בדיוק כפי שלא כתבת "הנמיר"

אין טעם לקו נוסף מרעננה לתל אביב
א. ריבוי קווים זה לא טוב. לפעמים הפשרה צריכה להיות בין תדירות לבין מסלול אופטימלי מבחינת מהירות בכדי לאפשר יותר "בשר" לקו ולאפשר לו לפתח תדירות.
ב. הנת"צ בדרך נמיר מנצח את האיילון. אחת הסיבות העיקריות היא הקושי לצאת מהאיילון (גם בכפר שמריהו מה שאומר שהקטע של 531 לבדו לא עוזר), גם בסינמה סיטי, גם ברוק וגם בשלום, בכל אחד מהם הרווח שאולי אתה מרוויח באיילון הולך לאיבוד ביציאה מהאיילון.
ג. האיילון עצמו רחוק מלהיות תענוג. הפקקים מתחילים כבר לפני מחלף שבעת הכוכבים (שכידוע אין בו יציאה למגיעים מצפון אלא רק כניסה מהרצליה אליו דרומה), ואח"כ בטח נפתחים קצת רק כדי להתחיל שוב ממחלף קק"ל עד השלום.

בעידן של נתיב מהיר לאורך האיילון אפשר יהיה לשקול שימוש גבוה יותר בו לתח"צ של קווים יותר ישירים, וגם אז במשורה. לפני זה זה פשוט לא רלוונטי.
"איילון" בלי ה (נתיבי איילון) בדיוק כפי שלא כתבת "הנמיר"
 

olli3

New member
מנהל
מסכים עם הכל

אין טעם לקו נוסף מרעננה לתל אביב
א. ריבוי קווים זה לא טוב. לפעמים הפשרה צריכה להיות בין תדירות לבין מסלול אופטימלי מבחינת מהירות בכדי לאפשר יותר "בשר" לקו ולאפשר לו לפתח תדירות.
ב. הנת"צ בדרך נמיר מנצח את האיילון. אחת הסיבות העיקריות היא הקושי לצאת מהאיילון (גם בכפר שמריהו מה שאומר שהקטע של 531 לבדו לא עוזר), גם בסינמה סיטי, גם ברוק וגם בשלום, בכל אחד מהם הרווח שאולי אתה מרוויח באיילון הולך לאיבוד ביציאה מהאיילון.
ג. האיילון עצמו רחוק מלהיות תענוג. הפקקים מתחילים כבר לפני מחלף שבעת הכוכבים (שכידוע אין בו יציאה למגיעים מצפון אלא רק כניסה מהרצליה אליו דרומה), ואח"כ בטח נפתחים קצת רק כדי להתחיל שוב ממחלף קק"ל עד השלום.

בעידן של נתיב מהיר לאורך האיילון אפשר יהיה לשקול שימוש גבוה יותר בו לתח"צ של קווים יותר ישירים, וגם אז במשורה. לפני זה זה פשוט לא רלוונטי.
מסכים עם הכל
 

raya

Well-known member
עניתי - אם כי על חלק מהשאלות קצת קשה לענות.

סקר אנונימי- תחבורה ציבורית בישראל
שלום תפוזים!

אנו יזמים צעירים בכיתה ח' המנסים לשפר את התחבורה הציבורית בישראל. על מנת למצוא דרך ליעל את התחבורה הציבורית בישראל, אנו צריכים לדעת מה מפריע לכם. נשמח אם תקדישו כ 2 דקות מזמנכם כדי לתת לנו תמונת מצב.

https://forms.gle/Yv7UBGUpKhftAA7X7
עניתי - אם כי על חלק מהשאלות קצת קשה לענות.
 
למעלה