לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2250522,505 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'יש לכם חצי דקה לאפליקציה ?'
יש לכם חצי דקה לאפליקציה ?
<< ההודעה הנוכחית
23/01/2020 | 18:49
18
322
https://m.ynet.co.il/Articles/5665226

זה זמן התשלום המוערך ע"י מתחי אפליקציית התשלום בתח"צ של פנגו ומוביט.

לפי הכתבה בטמקא המשתמש צריך לעבור מספר שלבים באפליקציה כולל פתיחת מצלמה לצילום QR, בחירה ידנית של אורך נסיעה ואז  תתקבל קבלה וירטואלית שניתן להציג לפקחים.

כל התסבוכת הזו במקום להטמיע רב קו וירטואלי באפליקציית הרב קו הקיימת ולשלם בנגיעה אחת של NFC.  

להציג את העניין כיתרון מבחינת שיטת תשלום חדשה (שלישית במספרה) במקום לשפר את התשלום בערך צבור ע"י Cap ברב קו עצמו זה בלוף כי ריבוי השיטות יוביל מן הסתם לריבוי מחירים לאותה הנסיעה.

תוסיפו את ריבוי המפעילים המתוכנן לאפליקציות ואני יכול לדמיין איך יראה שירשור ההכוונה בעוד שנתיים שלושה. כל בקשה על נסיעה תתלווה בשאלות על אופן התשלום, טיפים על אופן התשלום המשתלם (מזומן או בקופות בקווים שיאפשרו זאת, רב קו, אפליקציה ושל איזה מפעיל) וכל דיון על טעות תשלום תתמקד ביתרונות ובחסרונות של שלושת האפליקציות השונות מול הרב קו. תוסיפו את אלמנט החיוב בדיעבד של האפליקציות ויהיה שמח.



תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למה צריך nfc?'
למה צריך nfc?
24/01/2020 | 10:41
13
147
אפשר לאתר סמרטפונים בעזרת bluttooth.  כל השיטה הזאת מאוד מאכזבת, הייתי מצפה שכבר מחוץ לאוטובוס תכתוב לאן אתה צריך להגיע ואחרי זה  לא תתעסק בזה יותר.   
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לאתר - כן, לוודא שזה אכן טלפון עם אפליקציה ולא נניח רמקול'
לאתר - כן, לוודא שזה אכן טלפון עם אפליקציה ולא נניח רמקול
24/01/2020 | 11:19
12
154
שמתחזה להיות טלפון (אפשר לדמות סוג מכשיר) ואכן כולל אפליקציה - לא, וכרוך באמצעים איטיים כמו העברת קובץ בבלוטות'.
 
עם NFC אפשר לרשום לכרטיס מדומה עם HCE, כתבתי כל כך בעבר
 
אגב דימוי כרטיס כבר מזה שנתיים אם לא יותר קיים ביפן (Suica בטלפון ואפילו בטלפונים הפשוטים בקישור דרך חשבון מפעיל הסלולר) ועוד כמה מקומות. לדמות אפשר כל כרטיס ללא קשר לתקן רמת היישום (למשל קליפסו), זה ברמת תעבורה (ISO14443). למשל לפני מספר חודשים השיקו גם באסטוניה גרסת אפליקציה של הכרטיס האחיד הרגיל: https://tallinn.pilet.ee/pages/mtasku (שינוי שפה למעלה, ואם מכשיר כבר כולל HCE היה אפשר גם לעשות שזה לא היה תלוי בכרטיס SIM NFC)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האוטובוס לא צריך לדעת שעליתי.'
האוטובוס לא צריך לדעת שעליתי.
24/01/2020 | 12:02
7
123
גם בשיטה שתתקיים עוד מעט מי שבודק אם עליתי זה פקח. 
 
האוטובוס ישדר את הפרטים הנחוצים (מספר הקו, תחנה, מפעיל ואולי קוד שתדע שזה הוא) וזהו. 
 
מדובר בקילובייט (אם לא הרבה פחות)  ויש לך לפחות דקה להעביר אותו, הbluetooth לא עד כדי כך איטי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חייבים גם תעבורה בטוחה, שלא תזייף נסיעות חינם'
חייבים גם תעבורה בטוחה, שלא תזייף נסיעות חינם
24/01/2020 | 13:22
6
49
לצפיה ב-'איך אפשר לזייף נסיעות חינם יותר מהשיטה שתהיה מונהגת?'
איך אפשר לזייף נסיעות חינם יותר מהשיטה שתהיה מונהגת?
24/01/2020 | 14:01
5
98
כל הפרטים שהאוטובוס מוסר לי הם פרטים שממילא אני יודע, לא ברור לי למה צריך אבטחה לתשדורת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בנוסף העברת קבצים בלוטות' מחייב רישום מכשיר אחד עם השני'
בנוסף העברת קבצים בלוטות' מחייב רישום מכשיר אחד עם השני
24/01/2020 | 14:59
4
82
(pair) או קבלה/שליחה ייזומה על ידי משתמש (send/receive) במצב שידור אות שליחה/קבלה ללא התאמה (מופיע ברשימת חיפוש מכשירים של כולם באזור) ובזמן הזה למכשיר אפשר לחבר כל דבר, כולל איזה עכבר אלחוטי או מכשיר טלפון אחר עם יישום מתאים ולהשתלט לך במכשיר, בלוטות' מגיע לחצי חדר, אז חצי סלון אוטובוס, יש הבדל גדול בין בלוטות' אשר סתם פועל ומתשאל מכשירים מוכרים בלבד (מתואמים) לבין בלוטות' במצב חיפוש מכשירים לחיבור ולכן בלוטות' אינה אופציה כי לזה יש טווח קליטה רחב יותר (שים טלפון על השולחן, חבר אוזניות אלחוטיות, נגן, התרחק ושמע איפה זה יתנתק לך) מ-nearfield.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מודה, לא חשבתי על זה.'
אני מודה, לא חשבתי על זה.
25/01/2020 | 22:38
3
43
בכל אופן על פי התשובות כאן ניתן לשלוח הודעה ללא pair למשל על ידי ה"frindely name" שהוא 248 בתים שזה די והותר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'להלן האופציות בסמל שורת המשימות במחשב לדוגמא'
להלן האופציות בסמל שורת המשימות במחשב לדוגמא
25/01/2020 | 23:54
2
102
אשר נותנות לשלוח/לקבל ללא שיוך (pair). לא חייב add device.
קבלה/שליחה במצב כזה ללא כל שיוך חייבת להיות פעולה ייזומה על ידי משתמש על ידי ממשקי מערכת ישירים ולא יכולה להתבצע על ידי אפליקציה או יישום "בעצמו" ללא מעבר במסכי בחירת קובץ לשליחה או בחירת מקום לשמירה של קובץ נכנס.
כאשר שולחים יזום ככה קובץ, המכשיר נפתח למציאה על ידי כל מכשיר בכדי לקבל את הקובץ, כך שכל דבר שתומך קבלת קבצים יכול לקבל את הקובץ.
כאשר מקבלים יזום ללא שיוך, גם כן מכשיר נפתח לקבלת קבצים מכל מכשיר.
 
פרופיל FTP, ניתן ללחץ בעמודת הגרסא כדי להוריד את התקן הרלוונטי
 
וביצוע שיוך מקדים לפני הכל כדי לשלוח/לקבל בלי יצוג ברשימה של כולם לוקח זמן, שיכול לקחת עד חצי דקה, כך שאם להחיל זאת לאוטובוס...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין לי בעיה שכולם יראו את הקובץ.'
אין לי בעיה שכולם יראו את הקובץ.
26/01/2020 | 07:17
42
מי ששולח את הקובץ זה האוטבוס והקובץ מכיל רק פרטים שכולם ממילא יודעים (קו,מספר האוטובוס,מפעיל ושם התחנה).
 
פה(עמוד 34 סעיף 3.1.5) יש הסבר איך מתכנתים בc ראייה של כל הfriendly name של המכשירים שסביבך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא חייבים, שמעת על bluetooth low energy?'
לא חייבים, שמעת על bluetooth low energy?
26/01/2020 | 11:19
38
לא צריך pairing בשביל לשדר מידע פשוט על BLE. לא מדובר בקובץ גדול, מספיק סטרינג יחסית קצר.
אפשר גם שבמקום שהסמארטפון יצלם קוד QR, שהסמארטפון *יציג* קוד QR ומצלמה על הולידטור תסרוק אותו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'להבנתי ביפן וקוריאה זה קיים 15 שנה'
להבנתי ביפן וקוריאה זה קיים 15 שנה
24/01/2020 | 13:11
3
110
ולא רק כתשלום לתח"צ אלא גם כתשלום אשראי מגע כללי. החדשות המקומיות בלונדון היו מראות זאת כהמחשה למגבלות האויסטר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ככרטיס - כן, כתבתי בעבר. הסבה לאפליקציות - רק בשנים האחרונות'
ככרטיס - כן, כתבתי בעבר. הסבה לאפליקציות - רק בשנים האחרונות
24/01/2020 | 13:36
2
89
לצפיה ב-'לפני 10 שנים הראו קוריאנים נכנסים על סמארטפון'
לפני 10 שנים הראו קוריאנים נכנסים על סמארטפון
24/01/2020 | 14:49
1
107
כל הפואנטה היתה שהם לא היו צריכים להחזיק כרטיס נפרד.
 
לונדון מודעת לכך שבתחומים רבים היא נמצאת איפשהו באמצע ושיש מקומות עם אמצעים אחרים או שימוש שונה באותם האמצעים שיכול ליצור מצב טוב יותר. כך לפני הפעלת התחתית בלילה בסופ"ש פירטו על מערכות מטרו הלילה בערים כמו ברצלונה וברלין כשנציגי המערכת והאיגודים ניסו לטעון שהדבר בלתי אפשרי, וכך עם עניין השימוש בכרטיס החכם (הפיזי או הורטואלי) כארנק בקיוסקים.
 
לשימוש בערך צבור (במטבע מקומי, לא בתסבוכת הנהוגה בארץ) יש יתרון מבחינת מתן כסף להוצאות יומיומיות לילדים או אוכלוסיות שלא מחזיקות אמצעי תשלום בנקאיים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בגלל זהקוריאה היא בין המובילות בעולם בהתמכרות לסמרטפונים '
בגלל זהקוריאה היא בין המובילות בעולם בהתמכרות לסמרטפונים
26/01/2020 | 10:48
25
לצפיה ב-'חווית המשתמש הולכת להיות גרועה מאוד. סליחה - היא כבר גרועה'
חווית המשתמש הולכת להיות גרועה מאוד. סליחה - היא כבר גרועה
26/01/2020 | 11:09
96
כחלק מההכנות למהלך התחילו להחליף את הולידטורים המוכרים והטובים בדן בולידטורים שחורים גדולים יותר עם ממשק פחות טוב - במקום שיהיה אפשר להניח את הכרטיס ישר על המסך (שטח גדול, קשה לפספס) עכשיו יש משטח שחור בגודל של כרטיס בערך שצריך להניח עליו את הכרטיס. הם קוראים את הכרטיסים יותר לאט וגם צריך לדייק כשנוגעים עם הכרטיס, מה שגורם לתיקוף לקחת יותר זמן. אנשים שרגילים לוילדטורים הישנים לא מבינים למה החדשים לא עובדים כשהם נוגעים עם הכרטיס על המסך. גם הצפצוף שלהם פחות שימושי.
 
גם המדבקות עם קוד הQR הוחלפו, ועכשיו לא כתוב בהם יותר להוריד את הופ און, אלא רק שלושה אייקונים שמייצגים את השלבים לתיקוף. נוסע מזדמן שאין לו רב קו ואין לו הופ און ייראה את זה, ולא יבין איך להשתמש בקוד! במקום לעשות קוד שכשסורקים אותו עם סורק סטנדרטי מקבלים כתובת לדף שבו יהיה כתוב משהו בסגנון "לצורך תשלום על הנסיעה הורידו את האפליקציה וסרקו את הקוד דרכה" עם קישורים להורדה, הQR מקודד רק מספר סידורי כלשהו. נוסע שייסרוק אותו עם אפליקציה ג'נרית יקבל מספר ארוך ולא שימושי, ולא יבין איך לשלם על הנסיעה.
 
בנוסף חוסר האחידות של מספר אפליקציות שמתחרות אחת בשנייה יבלבל אנשים עוד יותר, כאילו שהבלאגן של הרב קו לא מספיק. וכמובן, אם מתכננים שהדבר הזה יחליף לגמרי את הרב קו בעתיד זה אומר ביטול האפשרות לנסיעה באנונימיות או נסיעה כשנגמרה הסוללה/חבילת הגלישה בטלפון (או אם הוא הלך לאיבוד), וגם התיקוף עצמו לוקח הרבה זמן שבמהלכו אנשים יחסמו את הדלת בזמן שהם מנסים לצלם את הקוד עם המצלמה הזולה של הסמארטפון הסיני שלהם.
 
אה, וגם יהיה מאוד קשה לעובדי גופים בטחוניים שעל הטלפונים שלהם מותקנות תוכנות שמנטרלות את המצלמה כשהם בקרבת המשרד/הבסיס - הם לא יוכלו לשלם על האוטובוס חזרה הביתה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ככה הרב קו היה צריך לעבוד כל השנים'
ככה הרב קו היה צריך לעבוד כל השנים
26/01/2020 | 13:46
1
95
בשביל זה לא צריך סמארטפון אלא כאופצייה לנוסעים מזדמנים למשל!
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גבול תשלום יומי זה טוב, חופשי בדיעבד - מתכון לבעיות.'
גבול תשלום יומי זה טוב, חופשי בדיעבד - מתכון לבעיות.
27/01/2020 | 11:59
48
יש נקודה שבה צריך לעבור מחיוב אוטומטי לקנייה אנושית.
 
עם כל ההצלחה המרובה של הרב קו (מבוך קודים, אוטובוסים שמדווחים בפורום כמחייבים לפי קוד לא נכון או בניגוד לנסיעות המשך) אני בטוח שיהיו טעויות גם בשיטת האפליקציה.  
 
כשאתה פתוח לטעות או שתיים בנסיעה יומית הנזק הכלכלי לא נורא כל כך. כשאתה פתוח לקניית חודשי אוטומטי במאות שקלים הנזק המקסימלי כיום הוא ₪900 מקנייה מוטעית של חודשי "כל הארץ".
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האמת היה אמור להתחיל החודש כבר וזה מתעכב בעוד 3 חודשים'
האמת היה אמור להתחיל החודש כבר וזה מתעכב בעוד 3 חודשים
26/01/2020 | 15:42
40

הודעות אחרונות

20:12 | 27.02.20 ברק תחת ענן
19:34 | 27.02.20 matrix200200
19:31 | 27.02.20 דודי גג
10:50 | 27.02.20 סקורפיון36
09:00 | 27.02.20 matrix200200
23:49 | 26.02.20 סקורפיון36
23:44 | 26.02.20 סקורפיון36
14:18 | 26.02.20 rotem1977
12:05 | 26.02.20 סקורפיון36
11:55 | 26.02.20 סקורפיון36
17:43 | 25.02.20 שלום 202

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ