לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2250222,502 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'נתיב פלוס גם על כביש 1 וכביש 4'
נתיב פלוס גם על כביש 1 וכביש 4
<< ההודעה הנוכחית
23/01/2020 | 12:04
25
300
https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.8436472

במשרד התחבורה מתכננים להרחיב לצירים נוספים את מיזם נתיב פלוס — שמייעד נסיעה בנתיב בין־עירוני רק לתחבורה ציבורית ולרכב רב־תפוסה. על הפרק נמצאים כביש 1 (ירושלים־תל אביב) וכביש 4 בחלקו הדרומי.

בכביש 4 מתוכנן הנתיב במקטע שבין מחלף גנות לבין צומת עד הלום (צפונית לאשקלון), בשני הכיוונים. בכביש 1 מתוכננים שני מקטעים: האחד מתחיל בחיבור הכביש עם כביש 38 — ועד לנתיב התחבורה הציבורית (נת"צ) שנסלל בכניסה לירושלים; המקטע השני יהיה בין מחלף בן שמן לבין מחלף קיבוץ גלויות שבכניסה לתל אביב.
החלופות נדונו בישיבה שהתקיימה בתחילת השבוע במשרד התחבורה, בהשתתפות בכירי המשרד ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ'. זאת, בהמשך לפגישות עדכון שמתקיימות מדי שבועיים בנושא נתיב פלוס — מאז חנוכתם באוקטובר של שני הנתיבים במודל זה בכביש החוף ובנתיבי איילון.

משרד התחבורה בוחנים כמה חלופות למיקום נתיב פלוס בכבישים 1 ו–4: ומתלבטים בין נתיב שמאלי ביותר לימני. אופציית הנתיב השמאלי עשויה לתרום למהירות נסיעה גבוהה יותר ולפחות עיכובים כתוצאה מעצירות וחיכוך עם תחבורה ציבורית, אך תיצור בעיה בהצרות במעברי מנהרות. לעומת זאת, נתיב העדפה בצד הימני של הכביש ייצור בעיה באזור מחלף חמד.

ההחלטה על מתן עדיפות לנוסע אחד נוסף לנהג או ליותר בנתיב פלוס בכבישי 1 ו–4, עדיין לא גובשה. ההחלטה על מספר הנוסעים בכלי הרכב תיעשה על בסיס תחשיב של נפח התנועה בכל ציר, לצד הקיבולת של הכביש (כלומר, כמה הוא יכול להכיל).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'צומת עד הלום נמצאת בסמוך לאשדוד'
צומת עד הלום נמצאת בסמוך לאשדוד
23/01/2020 | 22:44
2
149
ולא לאשקלון כפי שנכתב
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'"צפונית לאשקלון" כתוב'
"צפונית לאשקלון" כתוב
25/01/2020 | 21:19
1
34
לצפיה ב-'כתוב, אבל זו טעות'
כתוב, אבל זו טעות
26/01/2020 | 03:02
50
כמו שכתבתי למעלה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זינוק בנוסעים מירושלים לתל אביב ברכבת'
זינוק בנוסעים מירושלים לתל אביב ברכבת
23/01/2020 | 22:48
11
236
לאחר חודש הפעלה של הקו ללא החלפה,
דווח בport2port שבחודש האחרון היו מעל 400000 נוסעים, ובחודש לפני כן בסביבות 230,000.
חשוב לציין שהרכבת לא פועלת בימי שישי, וכן לאחר 9:30 בערב.
בקצב כזה מדובר על קו שיסיע 5 מיליון נוסעים בשנה (מן הסתם לאחר הארכה לתל אביב מרכז נראה עוד זינוק של 15%)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'טוב לדעת. תודה.'
טוב לדעת. תודה.
25/01/2020 | 21:22
35
לצפיה ב-'זה מציב את יצחק נבון מעל חוף הכרמל'
זה מציב את יצחק נבון מעל חוף הכרמל
26/01/2020 | 09:06
9
94
כלומר בחמישייה הפותחת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תיקון שלי'
תיקון שלי
26/01/2020 | 10:02
8
86
ה-400,000 זה הנוסעים בקו. שעכשיו גם כולל נוסעים מההגנה עד נתב"ג.
כלומר, אני בטוח שמספר הנוסעים בתחנת האומה עלה באופן יפה, אבל לא כל כך הרבה. נצטרך לחכות לנתונים כדי לדעת כמה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה פותח לדיון לגבי קו ישיר מרעננה לתל אביב'
זה פותח לדיון לגבי קו ישיר מרעננה לתל אביב
26/01/2020 | 10:25
7
87
אני יודע שהיריעה קצרה מלהכיל , ואין אפשרות כלל להוסיף נסיעות בתוך מסילת באיילון. אך זה באמת יכול לגרום לזינוק במספר הנוסעים מרעננה, השאלה כמה זה ישפיע על יתר התחנות והאם זה מצדיק
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' אין ממש דיון, זה ברור כשמש'
אין ממש דיון, זה ברור כשמש
26/01/2020 | 20:17
6
73
כל קשר ישיר מכל עיר לתל אביב יזניק את מספר הנוסעים.
 
אף אחד לא אמר מעולם שאולי "לא צריך" שירות ישיר מרעננה לתל אביב.
הבעיה היא האילוצים של שלוש מסילות באיילון, והעובדה שבמסילת השרון התרגלו לתדירות הכי גבוהה בארץ (שנכפתה על רכבת ישראל כהכנות לתחילת עבודות הקו האדום, אבל עכשיו הפחתה שלה תיתפס כפגיעה אנושה בשירות).
נכון שבפורום עלו שוב ושוב רעיונות להתגבר על הבעיה, ואני מקווה שהם גם נבחנו על ידי רכבת ישראל. אבל כרגע אין שום פרסום כזה. הם יעדיפו לא לזעזע את הספינה ולהאריך את קו השרון להרצליה בלבד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אז ניתן לעשות רכבת ישירה במחיר של הפחתת תדירות?'
אז ניתן לעשות רכבת ישירה במחיר של הפחתת תדירות?
27/01/2020 | 07:47
5
44
כי לי זה נראה הפתרון המתבקש וגם חנה בית הלחמי חושבת כך.
 
לעשות הרבה רכבות עם מעט נוסעים נשמע לי טמטום.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הממ...'
הממ...
27/01/2020 | 09:39
3
76
4.3 מליון נוסעים בשנה יש בתחנות על ציר השרון הנוכחי, שזה בערך 6% מנוסעי רכבת ישראל. גם אם נוריד את תחנות הציר המזרחי (כפר סבא, הוד השרון  שלא ייפגעו מהמהלך כי הם אדישים לכיוון הנסיעה ויישארו להם 4 לתל אביב, מדובר על כ-2.9 מליון נוסעים בשנה (4%) בציר המערבי (ראש העין, סגולה, קרית אריה ובני ברק) כאשר קרית אריה מתבלטת מעל השאר גם במספר הנוסעים הנוכחי וגם בקצב הגידול העתידי החזוי שלה, וגם קסם (ראש העין) גדלה די מהר.
לא פשוט לקבל החלטה לפגיעה בכמעט 3 מליון נוסעים בשנה.
מעבר לכך, אני די בטוח שברכבות הבוקר יש יותר מ-500 נוסעים לרכבת. אין בהן דיווחי סרדינים כמו בכביש החוף, אבל מבחינה מתמטית חיתוך של התדירות בחצי יביא בדיוק לזה.
מנגד החלפה בהרצליה מקו תידר של 4 נסיעות בשעה לשירות תדיר במגוון קווים (לא ספרתי כמה אבל נניח גם ארבע בשעה) היא סבירה. הבעיה שלי איתה זה שהרכבות מגיעות מהצפון להרצליה עמוסות עד אפס מקום ולכן הנסיעה בקטע הקצר הרצליה-אוניברסיטה-סבידור תהיה מאד מרתיעה. בשאר שעות היום זה פתרון סביר בהחלט, אבל מה לעשות שכולם רוצים לנסוע בבוקר...
 
אני רענני שעובד בתל אביב, ואני רוצה את הרכבת הישירה לתל אביב, אני פשוט מנסה להיות "פרקליטו של השטן" לשם הדיון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ה"פגיעה" היא בסה"כ מעבר לאוטובוס.'
ה"פגיעה" היא בסה"כ מעבר לאוטובוס.
27/01/2020 | 12:12
2
44
"מעבר לכך, אני די בטוח שברכבות הבוקר יש יותר מ-500 נוסעים לרכבת. אין בהן דיווחי סרדינים כמו בכביש החוף, אבל מבחינה מתמטית חיתוך של התדירות בחצי יביא בדיוק לזה."
500 זה הרבה? לרכבת ישראל יש רכבות של 1200 נוסעים ככה ש1000 נוסעים ברכבת זה לא המון.
"מנגד החלפה בהרצליה מקו תידר של 4 נסיעות בשעה לשירות תדיר במגוון קווים (לא ספרתי כמה אבל נניח גם ארבע בשעה) היא סבירה"
מה שמטריד אותי זה לא שהשירות לרעננה יהיה גרוע אלא שהשירות יהיה כל כך לא אטרקטיבי, בכל זאת אנחנו מדברים על שלוש החלפות, שהרכבות יסעו ריקות  מה שיהווה בזבוז של משאבים.
 
חוץ מזה  רכבות מהרצליה לא מגיעות לבני ברק יוצא שמי שרוצה לסוע לבני ברק צריך כבר להחליף ארבע פעמים. החלטות כאלה הם מה שמשמר את תל אביב כעיר מרכזית מדי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא הבנתי'
לא הבנתי
27/01/2020 | 16:43
1
57
א. אמרתי לפחות 500, אולי יש יותר. אולי אפילו 600, וברכבות עם 1,200 זה כבר מעל 100% תפוסה וזה ממש לא נעים בלשון המעטה. אם תוסיף לזה גידול עתידי (בדגש על קסם וקרית אריה שגדלות מהר) זה ממש בעייתי.
ב. אנחנו מדברים על החלפה אחת בתוך המערכת הרכבתית, שהקנס שלה לפי כל הספרות המקצועית לא גדול. אם כי בשיא בוקר כשאתה מוסיף לזה גם צפיפות שיא מהרצליה לתל אביב זה כבר הופך לגורם ממש מרתיע. לזה אתה כמובן מוסיף את המעבר מרכב פרטי או מאוטובוס לרכבת ברעננה. כאשר בתל אביב רבים כבר מתפזרים ברגל למשרדיהם לאורך האיילון ולא צריכים עוד מעבר. (וכמובן יש כאלה שכן, ויש את אלה שמגיעים עם הקורקינט...).
ג. נוסע החפץ להגיע מרעננה לקרית אריה או לבני ברק פשוט ייקח את הרכבת בכיוון ההפוך, ללא מעבר בין רכבות, ומצבו יהיה זהה למצב הנוכחי שזה טוב מאד (4 רכבות בשעה).  להפך, אם תיישם את תוכנית השתי רכבות בשעה לכל כיוון תפגע בו. אגב, זה ממש לא הרבה אנשים לפי כמות השימושים הנוכחית הנמוכה בתחנות רעננה. כך שזה בסדר לגמרי לפגוע בו כדי לתת לרעננים אחרים שירות ישיר לתל אביב.
ד. אם אתה מוטרד מזה שתל אביב מרכזית מדי, אז דווקא החלופה של שירות לא ישיר מרעננה לתל אביב טובה יותר, זה יעודד יותר רעננים לא לנסוע לתל אביב ולחפש עבודה במקום אחר. אני אישית לא מוטרד מזה שתל אביב מרכזית מדי אלא שכל מטרופולין תל אביב מרכזי מדי. הייתי רוצה לראות עסקים מתפתחים בחיפה,  ירושלים, באר שבע וכו' ולא ברעננה וראשון לציון. אבל זה משהו שכנראה המדינה לא יודעת ממש להשפיע עליו.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מתנצל שלא הסברתי כהלכה'
אני מתנצל שלא הסברתי כהלכה
27/01/2020 | 19:56
28
א. בעתיד תהינה רכבות חשמליות ולהן כבר יש 1700 מקומות ישיבה ו3400 מקומות עמידה
ב. אני לא יודע מה זה קנס.  יש פה נסיעה מאוד קצרה,מרעננה מערב לתחנת האוניברסיטה זה בערך 20 דקות ברכב. הוספה של החלפה שגם לוקחת חמש דקות מרעה מאוד את האלטרנטיבה של הרכבת.
ג. הדוגמא הספציפית הזאת אכן לא כזאת אקוטית.
ד.אני רוצה לשפר את שאר הארץ לא להזיק לתל אביב.
 
"אני אישית לא מוטרד מזה שתל אביב מרכזית מדי אלא שכל מטרופולין תל אביב מרכזי מדי. " העובדה שתל אביב מרכזית מדי היא בזבוז של משאבים ושל כספי מדינה לדוגמא לו מוזיאון הארץ  היה עובר לסביבות תחנת הרכבת בני ברק המדינה הייתה מרויחה המון אבל זה לא יקרה בין השאר כי קשה לאנשים להגיע לשם.
"הייתי רוצה לראות עסקים מתפתחים בחיפה,  ירושלים, באר שבע וכו' ולא ברעננה וראשון לציון".
בשביל להגיע מרעננה לירושלים אתה צריך להחליף רכבת בתל אביב, זה נכון גם לתושבי אשדוד שצריכים לנסוע לתל אביב אם הם רוצים להגיע ברכבת לירושליים.  
אבל זה משהו שכנראה המדינה לא יודעת ממש להשפיע עליו"
 
המדינה יודעת איך להשפיע והיא עושה את זה, אבל לאט. מהבחינה התחבורתית לדוגמא בונים את מסילת "ראשון לציון-מודיעין".  
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הצעתי, ברכבות קיימות, ל 4 רכבות מרעננה לת"א מרכז'
הצעתי, ברכבות קיימות, ל 4 רכבות מרעננה לת"א מרכז
27/01/2020 | 19:46
53
העלתי לפורום בשירשור באוקטובר 19.
 
 http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/18444760...אקטואליה/תחבורה_ציבורית
 
הדיאגרמה מייצגת את שני כיווני הנסיעה בבת אחת.
 
עקרונית ניתן להאריך שתי רכבות קיימות מהרצליה לכפ"ס ולתת לשתי רכבות שמסתיימות כיום ברעננה מערב להמשיך לת"א מרכז ולולאת השרון תזכה ב 4 רכבות ישירות בשעה לתל אביב מרכז, 2 מהן ימשיכו לשלום ולהגנה.
 
בהצעתי אני מסיים חלק מרכבות ב"ש - השרון בראש העין, אך גם מסילת הירקון נהנית מ 4 רכבות לת"א בשעה, כולן נוסעות דרך כל תחנות ת"א כמו במצב הקיים.
כל זאת בתוספת אפשרית של מפלג רכבתי אחד בכפ"ס אם אין שם מפלג קיים (או נסיעה בכיוון ההפוך עד מפלגי הוד השרון ושימוש בהם).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נתיב פלוס בעליות לירושלים יכול להיות מתכון ל-"אסון"'
נתיב פלוס בעליות לירושלים יכול להיות מתכון ל-"אסון"
24/01/2020 | 21:16
5
208
רקע: כאשר תכננו את ההרחבה של כביש 65 בין מחלף גולני לצומת / מחלף נחל עמוד מנתיב אחד לשניים, ברגע אחד מאוד לא ישראלי, באו המתכננים (או מי שזה לא יהיה) והבינו כי קטע אחד בין מצפה נטופה ומחלף עילבון, קטע שהוא עלייה / ירידה תלולה מאוד, מהווה בעיה כי רכב כבד ייסע שם לאט מאוד ולכן קטע זה הורחב מראש לשלושה נתיבים. התוצאה נהדרת. רכב כבד ואיטי נוסע בנתיב הימני (לפני ההרחבה נסעו בשול כדי לא לחסום את הכביש) ולכל השאר יש עדיין שני נתיבים כמו בשאר המקטעים, כלומר, אין צוואר בקבוק.
 
חבל שבכביש 1 לא חשבו / עשו את אותו הדבר.
קטע הטיפוס בין חוות שער הגיא למחלף שורש תלול מאוד. רכבים כבדים מאבדים שם הרבה מהירות. השבוע נסעתי לכיוון שורש ולקראת המחלף נכנסתי אחרי מכלית שנסעה 30 קמ"ש. לא יכלה יותר.
יש לא מעט מיקרים שרכב איטי מאוד עוקף רכב איטי מאוד מאוד מאוד ואז הכביש פשוט הופך לכביש של נתיב בודד והתוצאה ברורה (כולל לא מעט תאונות בקטע הזה).
אם למתכננים היה את אותו החזון אשר היה למתכננים בצפון, הקטע הזה היה בין 4 נתיבים והתנועה הייתה זורמת אבל לא רק שזה לא קורה היום, המעבר האקולוגי מונע את ההרחבה גם מחר.
 
להפוך את הכביש הזה לנתיב פלוס יהיה פשוט "אסון". יהיה נתיב אחד לרכב מרובה נוסעים ואוטובוסים (שחלקם נוסעים, יחסית,  מהר ואחרים ממש לא), נתיב שני לרכב כבד ואיטי ביותר, ולכל שאר התנועה (שהיא הרוב ולא תרצה לנסוע לאט מאחורי המשאיות) ישאר נתיב אחד בלבד.
אתם מבינים מה יהיה שם?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם יהיה קשה לנסוע ברכב פרטי'
אם יהיה קשה לנסוע ברכב פרטי
25/01/2020 | 20:21
1
144
תעבור לאוטובוסים.... להם יש עדיפות.....
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' '
25/01/2020 | 21:17
27
לצפיה ב-'אז שרכב איטי יסע בסבלנות עד שורש ולא יעקוף אחר, התחשבות'
אז שרכב איטי יסע בסבלנות עד שורש ולא יעקוף אחר, התחשבות
26/01/2020 | 10:47
1
38
לצפיה ב-'כן, בטח'
כן, בטח
26/01/2020 | 14:22
23
לצפיה ב-'בהרי ספרד נתיבים כאלו הם סטנדרט.'
בהרי ספרד נתיבים כאלו הם סטנדרט.
26/01/2020 | 11:36
81
כל עלייה שיש שיפוע מסויים על האוטוסטרדה יש נתיב שלישי למשאיות שהסימון שלו מודגש ע"י קווים עבים יותר מסימון הנתיבים הסטנדרטי.
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זמן רב מתבקש נת"צ בכביש 4'
זמן רב מתבקש נת"צ בכביש 4
25/01/2020 | 21:28
3
123
לא פעם ולא פעמים נכתב כאן בפורום, שיש מקום להרחיב את שירות האוטובוסים בכביש 4. אבל התנאי הוא נת"צ בכביש העמוס הזה ולא רק בשעות העומס. כיום המצב מקשה מאוד להפעיל קווי אוטובוסים וניצול התשומות לוקה בחסר, בגלל העידר נת"צ. 
יש נהגים בפרייבטים שממש שונאים את כביש 4 בקטעים השונים. לו היה שירות אוטובוסים הגיוני יותר, היו יותר משתמשים בו, כולל אלה שבפרייבטים מתוך אילוץ. בקטע הצפוני יותר בכביש 4 מקימים נת"צ. קטע קצר יחסית מתעש לכיוון צומת רעננה ובאזור מחלף הדרים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בלי קשר לכביש 4, ברמת גן עובדים פיסית על נת"ץ'
בלי קשר לכביש 4, ברמת גן עובדים פיסית על נת"ץ
26/01/2020 | 18:26
2
100
באבא הלל ממזרח למערב (מכוון אם המושבות / אלישרא / מגדל צ'מפיון
לעבר הבורסה ליהלומים.
יש עבודות עפר מתקדמות על חשבון חלק מהחניון הדרומי של קניון אילון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש לך קישור לתכנית/הודעה על כך?'
יש לך קישור לתכנית/הודעה על כך?
27/01/2020 | 22:42
1
21
לצפיה ב-'זה מה שה"דרוזי" ענה לי בפייסבוק שלו'
זה מה שה"דרוזי" ענה לי בפייסבוק שלו
28/01/2020 | 16:31
37
ראש עירית ר"ג, כרמל שאמה הכהן, ענה לשאלה שלי בפייסבוק.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

17:43 | 25.02.20 שלום 202
21:51 | 24.02.20 סקורפיון36
21:34 | 24.02.20 סקורפיון36
13:51 | 24.02.20 ניוטראל
20:41 | 23.02.20 נטע....
13:09 | 23.02.20 אלכס גרנשטיין
11:55 | 22.02.20 כשלוגי

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ