הרכבת לכותל

שמונו

Active member
הרכבת לכותל

הרכבת לכותל
פוסט מעניין של שבתשתיות
בצירוף הדלפה ראשונית ממפת התכנון של הרכבת לכותל (2 שלוחות)
לפוסט המלא https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1476391899179277&id=373566349461843

 

Ccyclist

Well-known member
תכנון מסורבל עם תחנות במקומות הלא נכונים.

הרכבת לכותל
פוסט מעניין של שבתשתיות
בצירוף הדלפה ראשונית ממפת התכנון של הרכבת לכותל (2 שלוחות)
לפוסט המלא https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1476391899179277&id=373566349461843
תכנון מסורבל עם תחנות במקומות הלא נכונים.
אני תומך בתוואי שיחבר בין תחנת האומה/נבון לתוואי הישן, אבל התיכנון הנוכחי מסורבל ושגוי מבחינת מיקום התחנות.
&nbsp
קודם כל - הצומת המסילתית התת קרקעית המסוכבת לשלוחה עם תחנה יחידה ללא פוטנציאל הארכה היא ביזבוז כספים משווע. אם היה לאן למשוך את הקו אחרי הכותל יתכן שהשיקול היה שונה, אך כמבוי סתום זו השקעה גדולה מדי.
&nbsp
עמדתי על תחנה תת קרקעית מתחת לארכאולוגיה של העיר העתיקה ידועה. זוהי ברבריות שתחריב שכבות ארכאולוגיה רבות הנמצאות מתחת למפלס הקרקע ומעל לשכבת סלע האם. כל מי שביקר בבית השרוף בעיר העתיקה יודע שיש מקומות בעיר העתיקה עם 3 קומות של ארכאולוגיה תת קרקעית. בימי קדם לא פינו הריסות אלא עליהן שכבה אחרי שכבה וכך הערים העתיקות יצרו תלים. נראה שהתיכנון הנוכחי הוא למסילה כפולה בגודל שמתאים לרכבות DD ותחנה עם לפחות 2 רציפים אם לא יותר.
&nbsp
אין שום סיבה שלא יסתפקו בתחנה באזור שער יפו שתשרת גם את מרכז העיר, עם חיבור לרק"ל סובב חומות סביב הרבעים הארמני והיהודי לכותל שחלק ממסלולו יכול להיות חד מסילתי (עם תחנה דו מסילתית בהר ציון).
&nbsp
באשר לרעיון העיוועים של חידוש החאן כתחנה תת קרקעית יקרה: החאן גווע בעידן הקו הישן משום שהמיקום שלו לא היה אטרקטיבי לנוסעים אל מחוץ לעיר. הוא מרכזי מדי לבאים מפרברי דרום מזרח העיר ושולי מדי לנוסעים למרכז העיר ממקומות אחרים. לדעתי תחנה מתחת לצומת אורנים מוצלחת יותר משום שהיא תהיה בלב שכונות מגורים ומתחת לצומת בין 5 רחובות עיקריים ( עמק רפאים, אלעזר המודעי, יוחנן בן זכאי, פייר קנינג, יהודה ) שעל כולם ניתו להפעיל תחבורה משלימה.
&nbsp
לתחנה עבור נהגים מדרום מזרח העיר המיקום המושלם הוא בתלפיות, ליד כל הקניונים ועל חשבון השטח הפתוח שליד גשר ברעם.
&nbsp
אני מקווה שהתיכנון הוא C&C שישמור על רצועה לפארק המסילה מעל למסילת הרכבת.
 
די כבר עם הקשקוש של תחנה בשער יפו

תכנון מסורבל עם תחנות במקומות הלא נכונים.
אני תומך בתוואי שיחבר בין תחנת האומה/נבון לתוואי הישן, אבל התיכנון הנוכחי מסורבל ושגוי מבחינת מיקום התחנות.
&nbsp
קודם כל - הצומת המסילתית התת קרקעית המסוכבת לשלוחה עם תחנה יחידה ללא פוטנציאל הארכה היא ביזבוז כספים משווע. אם היה לאן למשוך את הקו אחרי הכותל יתכן שהשיקול היה שונה, אך כמבוי סתום זו השקעה גדולה מדי.
&nbsp
עמדתי על תחנה תת קרקעית מתחת לארכאולוגיה של העיר העתיקה ידועה. זוהי ברבריות שתחריב שכבות ארכאולוגיה רבות הנמצאות מתחת למפלס הקרקע ומעל לשכבת סלע האם. כל מי שביקר בבית השרוף בעיר העתיקה יודע שיש מקומות בעיר העתיקה עם 3 קומות של ארכאולוגיה תת קרקעית. בימי קדם לא פינו הריסות אלא עליהן שכבה אחרי שכבה וכך הערים העתיקות יצרו תלים. נראה שהתיכנון הנוכחי הוא למסילה כפולה בגודל שמתאים לרכבות DD ותחנה עם לפחות 2 רציפים אם לא יותר.
&nbsp
אין שום סיבה שלא יסתפקו בתחנה באזור שער יפו שתשרת גם את מרכז העיר, עם חיבור לרק"ל סובב חומות סביב הרבעים הארמני והיהודי לכותל שחלק ממסלולו יכול להיות חד מסילתי (עם תחנה דו מסילתית בהר ציון).
&nbsp
באשר לרעיון העיוועים של חידוש החאן כתחנה תת קרקעית יקרה: החאן גווע בעידן הקו הישן משום שהמיקום שלו לא היה אטרקטיבי לנוסעים אל מחוץ לעיר. הוא מרכזי מדי לבאים מפרברי דרום מזרח העיר ושולי מדי לנוסעים למרכז העיר ממקומות אחרים. לדעתי תחנה מתחת לצומת אורנים מוצלחת יותר משום שהיא תהיה בלב שכונות מגורים ומתחת לצומת בין 5 רחובות עיקריים ( עמק רפאים, אלעזר המודעי, יוחנן בן זכאי, פייר קנינג, יהודה ) שעל כולם ניתו להפעיל תחבורה משלימה.
&nbsp
לתחנה עבור נהגים מדרום מזרח העיר המיקום המושלם הוא בתלפיות, ליד כל הקניונים ועל חשבון השטח הפתוח שליד גשר ברעם.
&nbsp
אני מקווה שהתיכנון הוא C&C שישמור על רצועה לפארק המסילה מעל למסילת הרכבת.
די כבר עם הקשקוש של תחנה בשער יפו
תחנה בשער יפו לא משרתת את מרכז העיר! מרכז העיר צריך את תחנת מרכז העיר המתוכננת!
מה שאתה קורא לו רק"ל סובב חומות הוא למעשה הקו הזהוב המתוכנן שברחוב יפו ייסע במסלול הקו האדום ולכן תחנת מרכז העיר תוכל לשרת גם אותו.
לגבי תחנת החאן - דווקא בעידן הקו הכחול של הרק"ל האיזור הזה יהפוך להיות נגיש מאד כי הוא יושב בדיוק בהתפצלות של שתי שלוחות הקו הכחול. בנוסף, מתוכנן באיזור הזה עיבוי בניה מאסיבי ומעורב שימושים שבהחלט יצדיק שם תחנה.
לדעתי האישית תחנה בחאן גם יכולה לייתר את הצורך בשלוחה לכותל בגלל הרכבל שייצא מהחאן ותהיה לו תחנה גם בשער ציון. למרות זאת, נראה שהתכנון כרגע הוא לשלוחה לכותל בכל מקרה
 

Ccyclist

Well-known member
ריאלית מדובר בתחנה מג'נרלי לממילא.

די כבר עם הקשקוש של תחנה בשער יפו
תחנה בשער יפו לא משרתת את מרכז העיר! מרכז העיר צריך את תחנת מרכז העיר המתוכננת!
מה שאתה קורא לו רק"ל סובב חומות הוא למעשה הקו הזהוב המתוכנן שברחוב יפו ייסע במסלול הקו האדום ולכן תחנת מרכז העיר תוכל לשרת גם אותו.
לגבי תחנת החאן - דווקא בעידן הקו הכחול של הרק"ל האיזור הזה יהפוך להיות נגיש מאד כי הוא יושב בדיוק בהתפצלות של שתי שלוחות הקו הכחול. בנוסף, מתוכנן באיזור הזה עיבוי בניה מאסיבי ומעורב שימושים שבהחלט יצדיק שם תחנה.
לדעתי האישית תחנה בחאן גם יכולה לייתר את הצורך בשלוחה לכותל בגלל הרכבל שייצא מהחאן ותהיה לו תחנה גם בשער ציון. למרות זאת, נראה שהתכנון כרגע הוא לשלוחה לכותל בכל מקרה
ריאלית מדובר בתחנה מג'נרלי לממילא.
המיקום ההגיוני ביותר לתחנה לאזור שער יפו הוא מתחת לרחוב שלומציון המלכה. מספר פירי דרגנועים ומעליות יאפשרו לתחנה תת קרקעית שאורך רציפיה כ 300 מטר לכסות הן את אזור שער יפו והן את רחוב יפו עם יציאה באזור הלני המלכה במקביל ליציאה באזור כיכר ספרא. מנהרת הולכי רגל באורך 400 מטר עם שני מסועים לכיוון יכולה לחבר לציר המלך ג'ורג' / שטראוס ולקו הכחול שם, עם יציאה בבניין העמודים ליד תחנת יפו מרכז.
&nbsp
זה מאפשר תחנה אחת במחיר שתיים. גם אם מערכת היציאות שלה תהיה מסובכת יחסית - העלות תהיה נמוכה בהשוואה לבניית שני רציפים נוספים בתחנה נפרדת.
&nbsp
&nbsp
 
למה תחנה אחת במחיר 2?

ריאלית מדובר בתחנה מג'נרלי לממילא.
המיקום ההגיוני ביותר לתחנה לאזור שער יפו הוא מתחת לרחוב שלומציון המלכה. מספר פירי דרגנועים ומעליות יאפשרו לתחנה תת קרקעית שאורך רציפיה כ 300 מטר לכסות הן את אזור שער יפו והן את רחוב יפו עם יציאה באזור הלני המלכה במקביל ליציאה באזור כיכר ספרא. מנהרת הולכי רגל באורך 400 מטר עם שני מסועים לכיוון יכולה לחבר לציר המלך ג'ורג' / שטראוס ולקו הכחול שם, עם יציאה בבניין העמודים ליד תחנת יפו מרכז.
&nbsp
זה מאפשר תחנה אחת במחיר שתיים. גם אם מערכת היציאות שלה תהיה מסובכת יחסית - העלות תהיה נמוכה בהשוואה לבניית שני רציפים נוספים בתחנה נפרדת.
&nbsp
&nbsp
למה תחנה אחת במחיר 2?
התחנה שאתה מציע לא מחליפה את תחנת הכותל שאתה טוען (ואני מסכים) שעדיף לשרת אותו ברק"ל. והיא גם לא מחליפה את תחנת החאן שאתה בכלל טוען שמיותרת.
כל השאלה היא איפה למקם תחנה ספציפית אחת - במרכז העיר או בשלומציון. כיוון שתחנה בשלומציון לא באמת משרתת את העיר העתיקה ובטח לא את החלקים הנמוכים שבה אזי עדיף למקם את התחנה במרכז העיר עצמו שהוא הרבה יותר חשוב מאיזור ממילא.
אנשים שמגיעים לעיר העתיקה ולכותל הם אנשים שפחות לחוצים "על הדקה" ולכן הם יהיו יכולים לרדת מהרכבת במרכז העיר ולקחת את הקו הזהוב. לעומת זאת לאנשים שיגיעו לאיזורי המגורים והתעסוקה הענקיים שיהיו בעתיד במרכז העיר יהיה הרבה יותר חשוב לרדת בתחנה כמה שיותר קרובה ליעד שלהם. כך גם לגבי המחליפים לקו הכחול להר חוצבים ורמות
 

matrix200200

Active member
השאלה, באיזה עומק מתוכננת המנהרה והתחנות

תכנון מסורבל עם תחנות במקומות הלא נכונים.
אני תומך בתוואי שיחבר בין תחנת האומה/נבון לתוואי הישן, אבל התיכנון הנוכחי מסורבל ושגוי מבחינת מיקום התחנות.
&nbsp
קודם כל - הצומת המסילתית התת קרקעית המסוכבת לשלוחה עם תחנה יחידה ללא פוטנציאל הארכה היא ביזבוז כספים משווע. אם היה לאן למשוך את הקו אחרי הכותל יתכן שהשיקול היה שונה, אך כמבוי סתום זו השקעה גדולה מדי.
&nbsp
עמדתי על תחנה תת קרקעית מתחת לארכאולוגיה של העיר העתיקה ידועה. זוהי ברבריות שתחריב שכבות ארכאולוגיה רבות הנמצאות מתחת למפלס הקרקע ומעל לשכבת סלע האם. כל מי שביקר בבית השרוף בעיר העתיקה יודע שיש מקומות בעיר העתיקה עם 3 קומות של ארכאולוגיה תת קרקעית. בימי קדם לא פינו הריסות אלא עליהן שכבה אחרי שכבה וכך הערים העתיקות יצרו תלים. נראה שהתיכנון הנוכחי הוא למסילה כפולה בגודל שמתאים לרכבות DD ותחנה עם לפחות 2 רציפים אם לא יותר.
&nbsp
אין שום סיבה שלא יסתפקו בתחנה באזור שער יפו שתשרת גם את מרכז העיר, עם חיבור לרק"ל סובב חומות סביב הרבעים הארמני והיהודי לכותל שחלק ממסלולו יכול להיות חד מסילתי (עם תחנה דו מסילתית בהר ציון).
&nbsp
באשר לרעיון העיוועים של חידוש החאן כתחנה תת קרקעית יקרה: החאן גווע בעידן הקו הישן משום שהמיקום שלו לא היה אטרקטיבי לנוסעים אל מחוץ לעיר. הוא מרכזי מדי לבאים מפרברי דרום מזרח העיר ושולי מדי לנוסעים למרכז העיר ממקומות אחרים. לדעתי תחנה מתחת לצומת אורנים מוצלחת יותר משום שהיא תהיה בלב שכונות מגורים ומתחת לצומת בין 5 רחובות עיקריים ( עמק רפאים, אלעזר המודעי, יוחנן בן זכאי, פייר קנינג, יהודה ) שעל כולם ניתו להפעיל תחבורה משלימה.
&nbsp
לתחנה עבור נהגים מדרום מזרח העיר המיקום המושלם הוא בתלפיות, ליד כל הקניונים ועל חשבון השטח הפתוח שליד גשר ברעם.
&nbsp
אני מקווה שהתיכנון הוא C&C שישמור על רצועה לפארק המסילה מעל למסילת הרכבת.
השאלה, באיזה עומק מתוכננת המנהרה והתחנות
גם אם יש כמו שאתה אומר "3 קומות ארכאולוגיה", הרי שאפשר לחפור את מנהרה בעומק גדול יותר, בלי לפגוע בשום דבר.
כמובן שתחנה, עדיין צריכה להתחבר עם מפלס הקרקע ושם מן הסתם יהיה צורך לבצע חפירות הצלה לפני שיתחילו עבודות הבניה.
אם אני הבנתי נכון את הפוסט של שבתשתיות, כרגע בדיוק מבצעים קידוחי נסיון במטרה להבין, איפה ואיך לחפור.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה שירטוט סמארטפון על מפת גבהים

השאלה, באיזה עומק מתוכננת המנהרה והתחנות
גם אם יש כמו שאתה אומר "3 קומות ארכאולוגיה", הרי שאפשר לחפור את מנהרה בעומק גדול יותר, בלי לפגוע בשום דבר.
כמובן שתחנה, עדיין צריכה להתחבר עם מפלס הקרקע ושם מן הסתם יהיה צורך לבצע חפירות הצלה לפני שיתחילו עבודות הבניה.
אם אני הבנתי נכון את הפוסט של שבתשתיות, כרגע בדיוק מבצעים קידוחי נסיון במטרה להבין, איפה ואיך לחפור.
הנה שירטוט סמארטפון על מפת גבהים
גוגל אמנם לא נותן טופוגרפיה מדוייקת אבל זה מה שאני יכול כרגע ובסיס מסויים להכרת ירושלים.
&nbsp
התוואי הישן נמצא על רמה ממערב לגיא בן הינום ועמק הקדרון. זה מכתיב עומק מסויים מצפון לתוואי הישן שגם עם מחלף תת קרקעי יקר ומסובך העומק של השלוחה לכותל (באדום) יושפע ממנו.
&nbsp
את התחנות שאני מציע סימנתי בשחור, את הרשמיות באדום. אפשר לראות את ההגיון והחסכון שבמיקומים שלי לעומת התוכנית הרשמית. התוואי הישן מיוצג בכתום והתוואי החדש (בקירוב) בכחול.
&nbsp
אני בטוח ששלוחת הכותל המסובכת בשירטוט מעלה לך את הסעיף בכל מני שיקולי עלויות. מתוכנן קו רק"ל סובב חומות ממש ליד התחנה שאני מציע במרכז העיר ושער יפו. למעט הכותל השלוחה הזו אינה מובילה או יכולה להוביל לשום מקום ולכן אין להשקעה הזו אלמנט של המשך הקו שיצדיק את ההשקעה.
&nbsp
לגבי העיר העתיקה בירושלים: התוואי שלה בנוי על מספר גבעות. ניתן לראות את הגבעה עם הר הבית ועיר דוד מצד אחד ואת הגבעה המערבית (שער יפו, הרבעים הנוצרי והארמני) מצד שני. בעמק שבין שתי הגבעות אלמנט התל חזק עוד יותר כי אלפי שנות יישוב הרימו את מפלס פני הרחוב למעלה מ 10 מטר מעל לפני השטח הטבעיים. וודאי שמעת על מנהרות הכותל. גם בתוך מפלס הקרקע ישנה ארכאולוגיה בדמות ניקבת השילוח (מעבר תת קרקעי חצוב בן 2500 שנה, וכן מנהרות טבעיות הקשורות לרשת המים התת קרקעיים שמזינים את מעיין הגיחון. כאשר בעיר כמו ירושלים יש עיר עתיקה בגודל קילומטר על קילומטר עדיף שלא להתעסק דווקא עם תא השטח שלה. ניתן לשרת אותה מבחוץ באלמנטים פחות כבדים.
&nbsp
אני מקווה שלמרות הרמה הבסיסית השירטוט מסביר את עמדתי.
&nbsp
&nbsp

 
יש לך באתר המפות הממשלתי גבהים מדויקים של פני השטח

הנה שירטוט סמארטפון על מפת גבהים
גוגל אמנם לא נותן טופוגרפיה מדוייקת אבל זה מה שאני יכול כרגע ובסיס מסויים להכרת ירושלים.
&nbsp
התוואי הישן נמצא על רמה ממערב לגיא בן הינום ועמק הקדרון. זה מכתיב עומק מסויים מצפון לתוואי הישן שגם עם מחלף תת קרקעי יקר ומסובך העומק של השלוחה לכותל (באדום) יושפע ממנו.
&nbsp
את התחנות שאני מציע סימנתי בשחור, את הרשמיות באדום. אפשר לראות את ההגיון והחסכון שבמיקומים שלי לעומת התוכנית הרשמית. התוואי הישן מיוצג בכתום והתוואי החדש (בקירוב) בכחול.
&nbsp
אני בטוח ששלוחת הכותל המסובכת בשירטוט מעלה לך את הסעיף בכל מני שיקולי עלויות. מתוכנן קו רק"ל סובב חומות ממש ליד התחנה שאני מציע במרכז העיר ושער יפו. למעט הכותל השלוחה הזו אינה מובילה או יכולה להוביל לשום מקום ולכן אין להשקעה הזו אלמנט של המשך הקו שיצדיק את ההשקעה.
&nbsp
לגבי העיר העתיקה בירושלים: התוואי שלה בנוי על מספר גבעות. ניתן לראות את הגבעה עם הר הבית ועיר דוד מצד אחד ואת הגבעה המערבית (שער יפו, הרבעים הנוצרי והארמני) מצד שני. בעמק שבין שתי הגבעות אלמנט התל חזק עוד יותר כי אלפי שנות יישוב הרימו את מפלס פני הרחוב למעלה מ 10 מטר מעל לפני השטח הטבעיים. וודאי שמעת על מנהרות הכותל. גם בתוך מפלס הקרקע ישנה ארכאולוגיה בדמות ניקבת השילוח (מעבר תת קרקעי חצוב בן 2500 שנה, וכן מנהרות טבעיות הקשורות לרשת המים התת קרקעיים שמזינים את מעיין הגיחון. כאשר בעיר כמו ירושלים יש עיר עתיקה בגודל קילומטר על קילומטר עדיף שלא להתעסק דווקא עם תא השטח שלה. ניתן לשרת אותה מבחוץ באלמנטים פחות כבדים.
&nbsp
אני מקווה שלמרות הרמה הבסיסית השירטוט מסביר את עמדתי.
&nbsp
&nbsp
יש לך באתר המפות הממשלתי גבהים מדויקים של פני השטח
 

Ccyclist

Well-known member
מצאתי ואני בתהליכי עבודה. יש הפרש גבהים בין החאן לכותל.

יש לך באתר המפות הממשלתי גבהים מדויקים של פני השטח
מצאתי ואני בתהליכי עבודה. יש הפרש גבהים בין החאן לכותל.
גובה הקרקע בחאן הוא 750מ', תחנת הכותל מתוכננת מתחת לקו הגובה 695מ'.
&nbsp
גובה הקרקע בתחנת ברעם / תלפיות שתהיה כנראה קרקעית הוא 710מ'. גובה רציפי האומה הוא כ 710מ' מעל פני הים. בהנחה שהמסילה למלחה תשמור על גובה זה או תעלה למפלס תת-שטח רדוד בקווי הגובה 730-720 במושבה הגרמנית כדי לנצל את התוואי הישן אז יהיה הפרש גבהים של עשרות מטרים בין תחנת החאן לתחנת הכותל.
&nbsp
לדעתי החאן הוא איוולת. תחנה במיקום שנכשל שתצריך פירי גישה של בין 20מ' ל40מ' - "מיני אומה" שלא תצדיק את ההשקעה.
&nbsp
בעוד כמה ימים אפרסם את המפה עם הטופוגרפיה והתחנות המוצעות שלי מול הרשמיות.
&nbsp
&nbsp
 

matrix200200

Active member
אז מדובר בעומקים של משהו כמו 50-60 מטרים?

מצאתי ואני בתהליכי עבודה. יש הפרש גבהים בין החאן לכותל.
גובה הקרקע בחאן הוא 750מ', תחנת הכותל מתוכננת מתחת לקו הגובה 695מ'.
&nbsp
גובה הקרקע בתחנת ברעם / תלפיות שתהיה כנראה קרקעית הוא 710מ'. גובה רציפי האומה הוא כ 710מ' מעל פני הים. בהנחה שהמסילה למלחה תשמור על גובה זה או תעלה למפלס תת-שטח רדוד בקווי הגובה 730-720 במושבה הגרמנית כדי לנצל את התוואי הישן אז יהיה הפרש גבהים של עשרות מטרים בין תחנת החאן לתחנת הכותל.
&nbsp
לדעתי החאן הוא איוולת. תחנה במיקום שנכשל שתצריך פירי גישה של בין 20מ' ל40מ' - "מיני אומה" שלא תצדיק את ההשקעה.
&nbsp
בעוד כמה ימים אפרסם את המפה עם הטופוגרפיה והתחנות המוצעות שלי מול הרשמיות.
&nbsp
&nbsp
אז מדובר בעומקים של משהו כמו 50-60 מטרים?
יש בכלל ארכאולוגיה בעומק כזה באיזור העיר העתיקה?
ולגבי הפרשי גבהים, די ברור שלא יוכלו לעשות את זה ככה.
כמו שאמרת, יהיו פירי גישה דומים לתחנת האומה.
 

Ccyclist

Well-known member
החומות הרומיות שונות מחומות בית שני.

אז מדובר בעומקים של משהו כמו 50-60 מטרים?
יש בכלל ארכאולוגיה בעומק כזה באיזור העיר העתיקה?
ולגבי הפרשי גבהים, די ברור שלא יוכלו לעשות את זה ככה.
כמו שאמרת, יהיו פירי גישה דומים לתחנת האומה.
החומות הרומיות שונות מחומות בית שני.
מצורף שירטוט חומות העיר מהערך הוויקיפדי של ירושלים בתקופת בית שני. ניתן לראות את ההבדל בין החומות הנוכחיות בתוואי הרומי לתוואי הקדום. שים לב לחומה הראשונה, היא חומת העיר עוד מתקופת בית ראשון.
&nbsp
אם אתה שופט את התוואי המוצע על בסיס החומות הרומיות יתכן שהוא נראה חיצוני וסביר, אבל אני מקווה שמיקום החומה הראשונה משנה את הפרספקטיבה שלך.
&nbsp
בנוסף ישנה נקבת השילוח, מנהרת מים תת קרקעית בת 2,500 שנה מתקופת בית ראשון מתחת לעיר דוד ובסמיכות מדאיגה למיקום התחנה:
&nbsp
https://he.m.wikipedia.org/wiki/נקבת_השילוח
&nbsp
בנוסף ישנן שתי אמות מים מסוף תקופת בית שני (המלך הורדוס, טכניקות בניה רומיות) מתחת לעיר העתיקה שהיו חלק מאספקת המים עד לעידן המודרני. אחת מהן עוברת ממש בתוואי דומה מאד לזה שמוצע לשלוחת הרכבת, גם אם יש הבדלי גבהים חציבה עם TBM מתחת למבנה בן 2000 עלולה להזיק לו.
https://he.m.wikipedia.org/wiki/האמה_העליונה
&nbsp
מתוכנן רק"ל עילי מכיכר ספרא לכותל. אני מציע מנהרת הולכי רגל עם מסועים (הייתי בכזו ברומא) בת כחצי קילומטר מתחנה אפשרית בממילא לרחבת הכותל. פתרונות אלו פוגעניים פחות ממה שמוצע לאזור עם 3000 שנות היסטוריה.

 

matrix200200

Active member
מה שאתה מציע נשמע מעניין, רק שזה קצת מפספס את הנקודה.

החומות הרומיות שונות מחומות בית שני.
מצורף שירטוט חומות העיר מהערך הוויקיפדי של ירושלים בתקופת בית שני. ניתן לראות את ההבדל בין החומות הנוכחיות בתוואי הרומי לתוואי הקדום. שים לב לחומה הראשונה, היא חומת העיר עוד מתקופת בית ראשון.
&nbsp
אם אתה שופט את התוואי המוצע על בסיס החומות הרומיות יתכן שהוא נראה חיצוני וסביר, אבל אני מקווה שמיקום החומה הראשונה משנה את הפרספקטיבה שלך.
&nbsp
בנוסף ישנה נקבת השילוח, מנהרת מים תת קרקעית בת 2,500 שנה מתקופת בית ראשון מתחת לעיר דוד ובסמיכות מדאיגה למיקום התחנה:
&nbsp
https://he.m.wikipedia.org/wiki/נקבת_השילוח
&nbsp
בנוסף ישנן שתי אמות מים מסוף תקופת בית שני (המלך הורדוס, טכניקות בניה רומיות) מתחת לעיר העתיקה שהיו חלק מאספקת המים עד לעידן המודרני. אחת מהן עוברת ממש בתוואי דומה מאד לזה שמוצע לשלוחת הרכבת, גם אם יש הבדלי גבהים חציבה עם TBM מתחת למבנה בן 2000 עלולה להזיק לו.
https://he.m.wikipedia.org/wiki/האמה_העליונה
&nbsp
מתוכנן רק"ל עילי מכיכר ספרא לכותל. אני מציע מנהרת הולכי רגל עם מסועים (הייתי בכזו ברומא) בת כחצי קילומטר מתחנה אפשרית בממילא לרחבת הכותל. פתרונות אלו פוגעניים פחות ממה שמוצע לאזור עם 3000 שנות היסטוריה.
מה שאתה מציע נשמע מעניין, רק שזה קצת מפספס את הנקודה.
הראיון הוא (איך שאני רואה את זה לפחות), הוא לספק גישה ישירה, עבור תיירים.
משהו בסגנון תייר שרוצה להגיע רק ליום אחד.
הוא נוחת בנתב"ג, משאיר את התיקים בשדה תעופה, לוקח מצלמה ותיק יד ונוסע ישירות לעיר העתיקה, ברכבת בלי שום החלפות וקשיים.
מטייל בעיר העתיקה וחוזר חזרה לשדה תעופה, כדי להמשיך בדרכו.
הפתרון שאתה מציע, מן הסתם לא תואם את זה.
לגבי סכנה של TBM עבור המבנים שמעליה, אני מניח שזה תלוי בטיב הקרקע ומהירות העבודה של TBM באיזור הרגיש.
תקן אותי אם אני טועה, אבל מדובר בסלעים ולא בקרקע בוצית כמו בתל אביב?
 

Ccyclist

Well-known member
הנה המסלול בקירוב על מודל הולילנד

מה שאתה מציע נשמע מעניין, רק שזה קצת מפספס את הנקודה.
הראיון הוא (איך שאני רואה את זה לפחות), הוא לספק גישה ישירה, עבור תיירים.
משהו בסגנון תייר שרוצה להגיע רק ליום אחד.
הוא נוחת בנתב"ג, משאיר את התיקים בשדה תעופה, לוקח מצלמה ותיק יד ונוסע ישירות לעיר העתיקה, ברכבת בלי שום החלפות וקשיים.
מטייל בעיר העתיקה וחוזר חזרה לשדה תעופה, כדי להמשיך בדרכו.
הפתרון שאתה מציע, מן הסתם לא תואם את זה.
לגבי סכנה של TBM עבור המבנים שמעליה, אני מניח שזה תלוי בטיב הקרקע ומהירות העבודה של TBM באיזור הרגיש.
תקן אותי אם אני טועה, אבל מדובר בסלעים ולא בקרקע בוצית כמו בתל אביב?
הנה המסלול בקירוב על מודל הולילנד
לגבי הסלע הירושלמי: "ומאה אמה היה גובה הצור על ראש החוצבים" - כתובת השילוח, 700 לפניה"ס, ניקבת השילוח. מאה אמה = כ45 מטר, סוג העומק שאליו יצטרכו למקם את התחנה. אמות המים ההרודיאניות מאזור חברון הגיעו גם הן לאזור בריכת השילוח. באזור אחר של העיר העתיקה ישנה מנהרת צדקיהו, ממצבה תת קרקעית עתיקה. ירושלים העתיקה היא לא בדיוק גבינה שוויצרית אבל היא בהחלט גבינת אידם עם בועות ארכאולוגיות רבות מתחת לקרקע.
&nbsp
מבחינת שימור וארכאולוגיה זה לא המקום לחפור בו.
&nbsp
מבחינת מחיר - תתמחר 2.3 ק"מ של מנהרת רכבת כפולה ותחנת רכבת תת קרקעית מול רק"ל שכבר מתוכנן ומנהרת מסוע. תייר שיגיע לתחנה עם יציאה באזור שער יפו יוכל להיות בכותל תוך 5 דקות על אמצעים יעילים וזולים בהרבה מרכבת עד לכותל עצמו.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp

 
למעלה