תמונת מצב תחנת אלנבי של הקו האדום ינואר 2020
תמונת מצב תחנת אלנבי של הקו האדום ינואר 2020
מצרף מספר תמונות עדכניות מהשבוע של תחנת אלנבי.
תמונה אחת לדעתי מרשימה ומעודדת – צילמתי אותה מגבוה ובה רואים שמתחילים לכסות את תקרת התחנה בחול. המפלס של החול הוא עדיין כשלושה מטר מתחת למפלס הרחוב, אך זה סימן חיובי מאד.
מצד שני רואים שיש עדיין לא מעט תומכות לבנות בחלקה המערבי של התחנה באזור של הכניסה הדרומית והכניסה המערבית, דבר המצביע על כך שבחלק המערבי נותרו עדיין עבודות שלד משמעותיות.
תמונה של הכניסה המזרחית מראה שהיא עדיין במצב שלד ולא התחילה גמרים.
התמונות של הכניסה המערבית (מרחוב אלנבי) מראות שעבודות השלד עדיין בעיצומן.
נזכיר שתחנת אלנבי ותחנת ארלוזורוב/סבידור הן שתי התחנות שאמורות להיות במצב המתקדם ביותר בקו האדום משום שהן נבנו לא מתחת לכבישים פעילים ולכן לא היו אילוצים בבנייתן. שאר התחנות התת קרקעיות (תחנות בני ברק, רמת גן, שאול המלך ויהודית), נבנו מתחת לכבישים ראשיים פעילים וברור שהן במצב מפגר יותר באופן משמעותי (ראינו זאת בביקור בתחנת יהודית לפני 5 חודשים). את תחנת קרליבך אנחנו מראש מוציאים מהדיון שהרי מראש תוכננה להימסר באיחור בשל מורכבותה.
אז מה אנחנו למדים מהתמונות הללו?
שאם בבניית בית משותף פשוט של 5 קומות, זה היה המצב, היינו אומרים שכניסת הדיירים למגורים בבניין צפויה עוד שנה/שנה וחצי. אם זה מגדל, היינו אומרים שנותרה לפחות שנה וחצי. כאן אנחנו מדברים על מערכת מורכבת מאד שצריך אחרי סיום בנייתה לבצע בה הרצות מבצעיות של חצי שנה לפחות. כלומר, להערכתי תחנת אלנבי, שהיא המתקדמת ביותר, תוכל להתחיל הרצות במקרה המוקדם ביותר לקראת מחצית 2021. אך מה עם שאר התחנות?. שמועות מדברות על דילוג על תחנות בני ברק בזמן פתיחת הקו, אך מה עם תחנות רמת גן ותל אביב הזהות במאפיניהן?
בקיצור, המסקנה שלי (שאינה חדשה), ולוא רק מניתוח בלתי מקצועי בעליל של מצב תחנת אלנבי, שתהיה דחיה משמעותית בפתיחת הקו האדום (ויש הרי עוד פרמטרים נוספים ומשמעותיים לא פחות מעבר לתחנות שצריכים להיכנס לניתוח הלו"ז).
תמונת מצב תחנת אלנבי של הקו האדום ינואר 2020
מצרף מספר תמונות עדכניות מהשבוע של תחנת אלנבי.
תמונה אחת לדעתי מרשימה ומעודדת – צילמתי אותה מגבוה ובה רואים שמתחילים לכסות את תקרת התחנה בחול. המפלס של החול הוא עדיין כשלושה מטר מתחת למפלס הרחוב, אך זה סימן חיובי מאד.
מצד שני רואים שיש עדיין לא מעט תומכות לבנות בחלקה המערבי של התחנה באזור של הכניסה הדרומית והכניסה המערבית, דבר המצביע על כך שבחלק המערבי נותרו עדיין עבודות שלד משמעותיות.
תמונה של הכניסה המזרחית מראה שהיא עדיין במצב שלד ולא התחילה גמרים.
התמונות של הכניסה המערבית (מרחוב אלנבי) מראות שעבודות השלד עדיין בעיצומן.
נזכיר שתחנת אלנבי ותחנת ארלוזורוב/סבידור הן שתי התחנות שאמורות להיות במצב המתקדם ביותר בקו האדום משום שהן נבנו לא מתחת לכבישים פעילים ולכן לא היו אילוצים בבנייתן. שאר התחנות התת קרקעיות (תחנות בני ברק, רמת גן, שאול המלך ויהודית), נבנו מתחת לכבישים ראשיים פעילים וברור שהן במצב מפגר יותר באופן משמעותי (ראינו זאת בביקור בתחנת יהודית לפני 5 חודשים). את תחנת קרליבך אנחנו מראש מוציאים מהדיון שהרי מראש תוכננה להימסר באיחור בשל מורכבותה.
אז מה אנחנו למדים מהתמונות הללו?
שאם בבניית בית משותף פשוט של 5 קומות, זה היה המצב, היינו אומרים שכניסת הדיירים למגורים בבניין צפויה עוד שנה/שנה וחצי. אם זה מגדל, היינו אומרים שנותרה לפחות שנה וחצי. כאן אנחנו מדברים על מערכת מורכבת מאד שצריך אחרי סיום בנייתה לבצע בה הרצות מבצעיות של חצי שנה לפחות. כלומר, להערכתי תחנת אלנבי, שהיא המתקדמת ביותר, תוכל להתחיל הרצות במקרה המוקדם ביותר לקראת מחצית 2021. אך מה עם שאר התחנות?. שמועות מדברות על דילוג על תחנות בני ברק בזמן פתיחת הקו, אך מה עם תחנות רמת גן ותל אביב הזהות במאפיניהן?
בקיצור, המסקנה שלי (שאינה חדשה), ולוא רק מניתוח בלתי מקצועי בעליל של מצב תחנת אלנבי, שתהיה דחיה משמעותית בפתיחת הקו האדום (ויש הרי עוד פרמטרים נוספים ומשמעותיים לא פחות מעבר לתחנות שצריכים להיכנס לניתוח הלו"ז).