חולדאי מעכב את המסילה הרביעית באיילון: "סכנה לחיי אדם"

arseny92

Well-known member
מנהל
חולדאי מעכב את המסילה הרביעית באיילון: "סכנה לחיי אדם"

חולדאי מעכב את המסילה הרביעית באיילון: "סכנה לחיי אדם"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5662793,00.html

בשל הצרת הנחל והגברת הסכנה להצפות הודיע ראש עיריית ת"א לשרי התחבורה והאוצר שלא ישתף פעולה עם פרויקט הרכבת: "האירועים האחרונים המחישו בצורה טרגית את הסכנה". הפתרון לדבריו: "הטיית נחל איילון". מנגד טוען גורם המעורה בפרויקט המסילה: "צמצמנו את הסבירות להצפה"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודיע לשרי התחבורה והאוצר כי הוא מסרב לאשר את תחילת ביצוע העבודות למסילת הרכבת הרביעית מעל איילון, עד שתשודרג מערכת הניקוז של הנחל. כך נודע היום (א') ל-ynet. במכתב ששלח להם בשבוע שעבר הוא הביע את התנגדותו "נוכח גרירת הרגליים בהקמת מובל הניקוז להטיית נחל איילון לים התיכון, מהלך שאנשי המקצוע בתחום הניקוז מסכימים כי אין מנוס אלא לקדמו בדחיפות".

חולדאי ציין כי העבודות צפויות להצר את הנחל בכ-60%, ובכך להגביר את הסיכוי להצפת נתיבי איילון בזמן גשמים ולפגיעה ברכוש.

במכתבו הוא הוסיף: "פתרונות הניקוז כיום אינם נותנים מענה מספק לסכנת השיטפונות. אירועי השבוע שעבר המחישו לצערי בצורה טרגית את סכנת השיטפונות הניצבת לפתחנו ואת נחיצותו של מובל הניקוז. לפיכך, ובשל מחויבותנו לחיי אדם, עיריית תל אביב-יפו לא תוכל להיענות לבקשתכם לתיאום הנדסי עד לקבלת התחייבות ממשרד האוצר לקידום המובל האמור".

מנגד, גורם הבקיא בנושא המסילה הרביעית אמר ל-ynet: "בזכות פרויקט הניקוז שמבצעים בשנה האחרונה בהיקף של מיליארד שקל, פרויקט שהיה תנאי לתחילת העבודות להקמת המסילה על איילון, הסבירות להצפה מצטמצמת ביותר מפי שניים".

תוכנית המסילה הרביעית מיועדת למקטע שמתחיל בתחנת סבידור ומסתיים במתחם הרכבת בלוד. כיום קיימות בין נתיבי איילון ותעלת נחל האיילון שלוש מסילות, והמקטע מהווה צוואר בקבוק לרשת המסילות הארצית. המטרה המרכזית היא כמובן לצמצם באופן משמעותי את הפקקים באחד ממוקדי התנועה המרכזיים במדינה.



גורמים בעירייה מתעקשים שהנחת המסילה מגבירה באופן משמעותי את סכנת ההצפה בשכונות הדרומיות של העיר ובשכונות הצפוניות של חולון. כבר עתה, ציינו, הוצרה תעלתו של נחל איילון באופן ניכר בהשוואה לעבר, והיא הפכה מערוץ מפותל ברוחב של 120 מטר, לתעלת בטון ישרה ברוחב של כ-20 מטר בלבד.

בנוסף, עקב הבנייה המסיבית בגוש דן, כמות מי הנגר גדלה באופן דרמטי. המשמעות היא שעוד בטרם תחילת העבודות נשקפת סכנת הצפה ממשית, ולראייה נתיבי איילון נסגרו כבר ארבע פעמים מאז 1991 עקב שיטפונות.

הפתרון המוצע על ידי נתיבי ישראל ומשרד התחבורה, ומקודם בוועדה לתשתיות לאומיות, הוא הקמת מפעל ניקוז הכולל בניית סכר בגובה של 10 מטרים וברוחב של 100 מטר, וכן גשרים, תעלות ושני מאגרי מים לתפיסת שיטפונות. אולם בעיריית תל אביב טוענים שהתוכנית הזאת – שחלקיה העיקריים ממוקמים בשטח העיר - לא תספק מענה לסכנת השיטפונות ולא מהווה פתרון ניקוז נכון לדעת כל הגורמים המקצועיים.

בעירייה טוענים כי קיימת הסכמה רחבה בקרב המומחים שלפיה הפתרון הראוי והיעיל ביותר לטווח הארוך לניקוז האיילון הוא הקמת מובל להטיית חלק משמעותי ממי הנחל לים התיכון. לדבריהם זהו תנאי מקדים והכרחי לתחילת העבודות על המסילה, והוא ייתן מענה לספיקת כמויות המים האדירות המגיעות בעת אירועי גשם מכל אגן הניקוז של האיילון. "העדפת הטווח הקצר על הארוך משמעותו סיכון הציבור, ולכולם ברור מהו הפתרון הנכון", אמרו.

חולדאי אף פנה בעבר בנושא לשרי התחבורה, הן לישראל כץ והן למחליפו בצלאל סמוטריץ', בבקשה להתערבותם בסוגייה.









 

matrix200200

Active member
אני רוצה לראות את התגובות הזועמות של כל אבירי התח"ץ


חולדאי מעכב את המסילה הרביעית באיילון: "סכנה לחיי אדם"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5662793,00.html

בשל הצרת הנחל והגברת הסכנה להצפות הודיע ראש עיריית ת"א לשרי התחבורה והאוצר שלא ישתף פעולה עם פרויקט הרכבת: "האירועים האחרונים המחישו בצורה טרגית את הסכנה". הפתרון לדבריו: "הטיית נחל איילון". מנגד טוען גורם המעורה בפרויקט המסילה: "צמצמנו את הסבירות להצפה"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודיע לשרי התחבורה והאוצר כי הוא מסרב לאשר את תחילת ביצוע העבודות למסילת הרכבת הרביעית מעל איילון, עד שתשודרג מערכת הניקוז של הנחל. כך נודע היום (א') ל-ynet. במכתב ששלח להם בשבוע שעבר הוא הביע את התנגדותו "נוכח גרירת הרגליים בהקמת מובל הניקוז להטיית נחל איילון לים התיכון, מהלך שאנשי המקצוע בתחום הניקוז מסכימים כי אין מנוס אלא לקדמו בדחיפות".

חולדאי ציין כי העבודות צפויות להצר את הנחל בכ-60%, ובכך להגביר את הסיכוי להצפת נתיבי איילון בזמן גשמים ולפגיעה ברכוש.

במכתבו הוא הוסיף: "פתרונות הניקוז כיום אינם נותנים מענה מספק לסכנת השיטפונות. אירועי השבוע שעבר המחישו לצערי בצורה טרגית את סכנת השיטפונות הניצבת לפתחנו ואת נחיצותו של מובל הניקוז. לפיכך, ובשל מחויבותנו לחיי אדם, עיריית תל אביב-יפו לא תוכל להיענות לבקשתכם לתיאום הנדסי עד לקבלת התחייבות ממשרד האוצר לקידום המובל האמור".

מנגד, גורם הבקיא בנושא המסילה הרביעית אמר ל-ynet: "בזכות פרויקט הניקוז שמבצעים בשנה האחרונה בהיקף של מיליארד שקל, פרויקט שהיה תנאי לתחילת העבודות להקמת המסילה על איילון, הסבירות להצפה מצטמצמת ביותר מפי שניים".

תוכנית המסילה הרביעית מיועדת למקטע שמתחיל בתחנת סבידור ומסתיים במתחם הרכבת בלוד. כיום קיימות בין נתיבי איילון ותעלת נחל האיילון שלוש מסילות, והמקטע מהווה צוואר בקבוק לרשת המסילות הארצית. המטרה המרכזית היא כמובן לצמצם באופן משמעותי את הפקקים באחד ממוקדי התנועה המרכזיים במדינה.



גורמים בעירייה מתעקשים שהנחת המסילה מגבירה באופן משמעותי את סכנת ההצפה בשכונות הדרומיות של העיר ובשכונות הצפוניות של חולון. כבר עתה, ציינו, הוצרה תעלתו של נחל איילון באופן ניכר בהשוואה לעבר, והיא הפכה מערוץ מפותל ברוחב של 120 מטר, לתעלת בטון ישרה ברוחב של כ-20 מטר בלבד.

בנוסף, עקב הבנייה המסיבית בגוש דן, כמות מי הנגר גדלה באופן דרמטי. המשמעות היא שעוד בטרם תחילת העבודות נשקפת סכנת הצפה ממשית, ולראייה נתיבי איילון נסגרו כבר ארבע פעמים מאז 1991 עקב שיטפונות.

הפתרון המוצע על ידי נתיבי ישראל ומשרד התחבורה, ומקודם בוועדה לתשתיות לאומיות, הוא הקמת מפעל ניקוז הכולל בניית סכר בגובה של 10 מטרים וברוחב של 100 מטר, וכן גשרים, תעלות ושני מאגרי מים לתפיסת שיטפונות. אולם בעיריית תל אביב טוענים שהתוכנית הזאת – שחלקיה העיקריים ממוקמים בשטח העיר - לא תספק מענה לסכנת השיטפונות ולא מהווה פתרון ניקוז נכון לדעת כל הגורמים המקצועיים.

בעירייה טוענים כי קיימת הסכמה רחבה בקרב המומחים שלפיה הפתרון הראוי והיעיל ביותר לטווח הארוך לניקוז האיילון הוא הקמת מובל להטיית חלק משמעותי ממי הנחל לים התיכון. לדבריהם זהו תנאי מקדים והכרחי לתחילת העבודות על המסילה, והוא ייתן מענה לספיקת כמויות המים האדירות המגיעות בעת אירועי גשם מכל אגן הניקוז של האיילון. "העדפת הטווח הקצר על הארוך משמעותו סיכון הציבור, ולכולם ברור מהו הפתרון הנכון", אמרו.

חולדאי אף פנה בעבר בנושא לשרי התחבורה, הן לישראל כץ והן למחליפו בצלאל סמוטריץ', בבקשה להתערבותם בסוגייה.
אני רוצה לראות את התגובות הזועמות של כל אבירי התח"ץ

למה יש לי הרגשה שלא נראה אותם?
למה נדמה לי שכל אלה שאחז בהם הזעם הקדוש בשרשור על ביטול נסיעות לקראת השבת, ימלאו את פיהם מים?
למה יש לי הרגשה, שלא נשמע את הזבל המתחסד על תמיכה ב"חלשים" כאן בשרשור, כשראש עירייה מעדיף "טייקונים" שבונים מגדלים בתל אביב על פני אנשים פשוטים שלהם חשובה המסילה הרביעית?
למה נדמה לי שעכשיו נשמע התפתלויות של כל ה"חברתיים" בפורום שיעשו שמיניות באוויר כדי להסביר לכולם, כמה ראש עיריית תל אביב "דואג" לחלשים בכך שהוא מנסה לעשות סחיטה באיומים על המדינה ולמנוע אחד הפרוייקטים החשובים בתחבורה ציבורית אולי בשני עשורים אחרונים?
אני מאוד מקווה שאני טועה ולא מדובר בעדר צבועים.
 

Ccyclist

Well-known member
שתי כתבות על הצפות שהיו במסילות

אני רוצה לראות את התגובות הזועמות של כל אבירי התח"ץ

למה יש לי הרגשה שלא נראה אותם?
למה נדמה לי שכל אלה שאחז בהם הזעם הקדוש בשרשור על ביטול נסיעות לקראת השבת, ימלאו את פיהם מים?
למה יש לי הרגשה, שלא נשמע את הזבל המתחסד על תמיכה ב"חלשים" כאן בשרשור, כשראש עירייה מעדיף "טייקונים" שבונים מגדלים בתל אביב על פני אנשים פשוטים שלהם חשובה המסילה הרביעית?
למה נדמה לי שעכשיו נשמע התפתלויות של כל ה"חברתיים" בפורום שיעשו שמיניות באוויר כדי להסביר לכולם, כמה ראש עיריית תל אביב "דואג" לחלשים בכך שהוא מנסה לעשות סחיטה באיומים על המדינה ולמנוע אחד הפרוייקטים החשובים בתחבורה ציבורית אולי בשני עשורים אחרונים?
אני מאוד מקווה שאני טועה ולא מדובר בעדר צבועים.
שתי כתבות על הצפות שהיו במסילות
כתבה על הצפת האיילון ב 2013, מגוללת מחדל מתמשך מאז הצפות 1991 :
https://m.ynet.co.il/Articles/4329866
&nbsp
כתבה על הצפת המעבר התחתי של הרכבות מנתב"ג גם כן ב 2013. זהו אזור במעלה אגן הניקוז, במקום שהמים אמורים להאגר בו.
https://m.ynet.co.il/Articles/4468352
&nbsp
ההצפות אמיתיות בהחלט ומאיימות על התשתית הקיימת.
&nbsp
אם כבר לתקוף משהו אז צריך לשאול אם סטנדרט רוחב רצועת המסילות של ר"י - 5 מטר רצועה לכל מסילה - אינו מ6גזם. בסטנדרט של 4 מטר אפשר למקם 4 מסילות ברצועה הקיימת. יתכן שזה מצריך האטה ל 80 קמ"ש בתוואי האיילון במקום תיכנון רשמי ל 160 שאין רכבת שתיסע במהירות כזו בין האוניברסיטה להגנה.
&nbsp
לפי הערך הוייקיפדי של נתיבי איילון כבר ב 1973 תוכנן שהנחל ינוקז דרך חיבור ישיר לאזור יפו. זה לא בוצע בעת בניית הכביש ולא יבוצע תוך 50 שנה מהתיכנון המקורי. (זה מוזכר בפיסקת ההיסטוריה)
&nbsp
https://he.m.wikipedia.org/wiki/נתיבי_איילון
 

matrix200200

Active member
תודה שהוכחת את דבריי, יש עוד מתנדבים?


שתי כתבות על הצפות שהיו במסילות
כתבה על הצפת האיילון ב 2013, מגוללת מחדל מתמשך מאז הצפות 1991 :
https://m.ynet.co.il/Articles/4329866
&nbsp
כתבה על הצפת המעבר התחתי של הרכבות מנתב"ג גם כן ב 2013. זהו אזור במעלה אגן הניקוז, במקום שהמים אמורים להאגר בו.
https://m.ynet.co.il/Articles/4468352
&nbsp
ההצפות אמיתיות בהחלט ומאיימות על התשתית הקיימת.
&nbsp
אם כבר לתקוף משהו אז צריך לשאול אם סטנדרט רוחב רצועת המסילות של ר"י - 5 מטר רצועה לכל מסילה - אינו מ6גזם. בסטנדרט של 4 מטר אפשר למקם 4 מסילות ברצועה הקיימת. יתכן שזה מצריך האטה ל 80 קמ"ש בתוואי האיילון במקום תיכנון רשמי ל 160 שאין רכבת שתיסע במהירות כזו בין האוניברסיטה להגנה.
&nbsp
לפי הערך הוייקיפדי של נתיבי איילון כבר ב 1973 תוכנן שהנחל ינוקז דרך חיבור ישיר לאזור יפו. זה לא בוצע בעת בניית הכביש ולא יבוצע תוך 50 שנה מהתיכנון המקורי. (זה מוזכר בפיסקת ההיסטוריה)
&nbsp
https://he.m.wikipedia.org/wiki/נתיבי_איילון
תודה שהוכחת את דבריי, יש עוד מתנדבים?
 

matrix200200

Active member
אני מבין שלצפות ממך לגינוי של פופוליזם זול של חולדאי זה

אני מבין שלצפות ממך לגינוי של פופוליזם זול של חולדאי זה
כמו לחכות לביאת המשיח

לצפות ממך לגינוי על כך שראש עיריית תל אביב סוחט את הממשלה בשביל הכסף ומתשמש באחד הפרוייקטים החשובים בתחבורה ציבורית בארץ כבן ארובה גם כנראה מיותר.
לצפות לגינוי על פגיעה בחלשים, באיכות הסביבה גם לא כדאי לי?
 

Ccyclist

Well-known member
חולדאי? צ'יץ' היה צריך לחסום את הבנייה.

אני מבין שלצפות ממך לגינוי של פופוליזם זול של חולדאי זה
כמו לחכות לביאת המשיח

לצפות ממך לגינוי על כך שראש עיריית תל אביב סוחט את הממשלה בשביל הכסף ומתשמש באחד הפרוייקטים החשובים בתחבורה ציבורית בארץ כבן ארובה גם כנראה מיותר.
לצפות לגינוי על פגיעה בחלשים, באיכות הסביבה גם לא כדאי לי?
חולדאי? צ'יץ' היה צריך לחסום את הבנייה.
לחולדאי יש טענות על שטפונות. לצערי הן נכונות וקשורות לאי ביצוע מתמשך של פתרון שנקבע עוד לפני שנולדנו. הבאתי דוגמה להצפת מסילה באזור כביש מס 1 שמתנקז בסוםו של דבר לאיילון (זו כנראה אחת הסיבות שהפרוזדור לאורך כביש 1 ריק למרות שהוא מגיע משולי גוש דן עד לתל אביב עצמה).
&nbsp
אם לא היו השטפונות וההיסטוריה של תיכנון הניקוז עמדתי היתה אחרת.
&nbsp
חולדאי הוא בסך הכל ראש העירייה השלישי למחדל המתמשך באיילון. אם הוא משתמש בשיטות ידועות מהפוליטיקה הישראלית כדי להשיג תשתית שהיתה צריכה להכלל בנתיבי איילון מלכתחילה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

matrix200200

Active member
יופי אז גם סמוטריץ בסה"כ משתמש בשיטות הידעות האלה


חולדאי? צ'יץ' היה צריך לחסום את הבנייה.
לחולדאי יש טענות על שטפונות. לצערי הן נכונות וקשורות לאי ביצוע מתמשך של פתרון שנקבע עוד לפני שנולדנו. הבאתי דוגמה להצפת מסילה באזור כביש מס 1 שמתנקז בסוםו של דבר לאיילון (זו כנראה אחת הסיבות שהפרוזדור לאורך כביש 1 ריק למרות שהוא מגיע משולי גוש דן עד לתל אביב עצמה).
&nbsp
אם לא היו השטפונות וההיסטוריה של תיכנון הניקוז עמדתי היתה אחרת.
&nbsp
חולדאי הוא בסך הכל ראש העירייה השלישי למחדל המתמשך באיילון. אם הוא משתמש בשיטות ידועות מהפוליטיקה הישראלית כדי להשיג תשתית שהיתה צריכה להכלל בנתיבי איילון מלכתחילה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
יופי אז גם סמוטריץ בסה"כ משתמש בשיטות הידעות האלה

אני שמח שהגענו למסקנה שאין הבדל גדול בין סמוטריץ לחלדאי ושניהם ראויים לשבח על כך שהם משתמשים בשיטות הידועות בפוליטיקה ישראלית
 

קו 415

Active member
לדעתי זה ניסיון למצוא ספונסר לעבודות ניקוז

אני רוצה לראות את התגובות הזועמות של כל אבירי התח"ץ

למה יש לי הרגשה שלא נראה אותם?
למה נדמה לי שכל אלה שאחז בהם הזעם הקדוש בשרשור על ביטול נסיעות לקראת השבת, ימלאו את פיהם מים?
למה יש לי הרגשה, שלא נשמע את הזבל המתחסד על תמיכה ב"חלשים" כאן בשרשור, כשראש עירייה מעדיף "טייקונים" שבונים מגדלים בתל אביב על פני אנשים פשוטים שלהם חשובה המסילה הרביעית?
למה נדמה לי שעכשיו נשמע התפתלויות של כל ה"חברתיים" בפורום שיעשו שמיניות באוויר כדי להסביר לכולם, כמה ראש עיריית תל אביב "דואג" לחלשים בכך שהוא מנסה לעשות סחיטה באיומים על המדינה ולמנוע אחד הפרוייקטים החשובים בתחבורה ציבורית אולי בשני עשורים אחרונים?
אני מאוד מקווה שאני טועה ולא מדובר בעדר צבועים.
לדעתי זה ניסיון למצוא ספונסר לעבודות ניקוז
יש תופעה שדובר בעבר בפורום שבמסגרת בניית תשתיות של כבישים מובילות, הרשויות המקומיות לוקחות על זה טרמפ ומשדרגים את תשתיות המים והביוב בעת החפירה בקרקע.
אני חושב שיש בין זה לבין שיקוע המסילות בחיפה דמיון רב.
אם סמוטריץ יעשה שרירים ויודיע שהוא מקדם בניית רכבת בכביש 4 ותכנון אזורי תעשייה ליד המסילה המזרחית, זה יוריד את קרנה הכלכלי של העיר תל אביב במעט. זאת אומרת נפח גדול מהכנסות עיריית תל אביב זה בזכות במסילת רכבת בנתיבי איילון, ביטול התלותיות במסילת איילון תזיק בטווח הקרוב לנוסעים רבים, אך זה ייתן מענה וחלוקת מחודשת של אזורי עסקים בערים אחרות במרכז
 


לדעתי זה ניסיון למצוא ספונסר לעבודות ניקוז
יש תופעה שדובר בעבר בפורום שבמסגרת בניית תשתיות של כבישים מובילות, הרשויות המקומיות לוקחות על זה טרמפ ומשדרגים את תשתיות המים והביוב בעת החפירה בקרקע.
אני חושב שיש בין זה לבין שיקוע המסילות בחיפה דמיון רב.
אם סמוטריץ יעשה שרירים ויודיע שהוא מקדם בניית רכבת בכביש 4 ותכנון אזורי תעשייה ליד המסילה המזרחית, זה יוריד את קרנה הכלכלי של העיר תל אביב במעט. זאת אומרת נפח גדול מהכנסות עיריית תל אביב זה בזכות במסילת רכבת בנתיבי איילון, ביטול התלותיות במסילת איילון תזיק בטווח הקרוב לנוסעים רבים, אך זה ייתן מענה וחלוקת מחודשת של אזורי עסקים בערים אחרות במרכז
 

Ccyclist

Well-known member
ספונסר? כשהניקוז תוכנן פרנקו שלט פה

לדעתי זה ניסיון למצוא ספונסר לעבודות ניקוז
יש תופעה שדובר בעבר בפורום שבמסגרת בניית תשתיות של כבישים מובילות, הרשויות המקומיות לוקחות על זה טרמפ ומשדרגים את תשתיות המים והביוב בעת החפירה בקרקע.
אני חושב שיש בין זה לבין שיקוע המסילות בחיפה דמיון רב.
אם סמוטריץ יעשה שרירים ויודיע שהוא מקדם בניית רכבת בכביש 4 ותכנון אזורי תעשייה ליד המסילה המזרחית, זה יוריד את קרנה הכלכלי של העיר תל אביב במעט. זאת אומרת נפח גדול מהכנסות עיריית תל אביב זה בזכות במסילת רכבת בנתיבי איילון, ביטול התלותיות במסילת איילון תזיק בטווח הקרוב לנוסעים רבים, אך זה ייתן מענה וחלוקת מחודשת של אזורי עסקים בערים אחרות במרכז
ספונסר? כשהניקוז תוכנן פרנקו שלט פה
חזרתי לספרד אתמול אחרי שבוע באנגליה. כשהניקוז לנתיבי איילון תוכנן דרך יפו לפני בניית הכביש פרנקו שלט בספרד, גולדה היתה ראש הממשלה בארץ (ובסיני עד גדות התעלה), ניקסון היה נשיא ארה"ב, ברז'נייב יו"ר ברה"מ, וראש ממשלת בריטניה - טד הית' עמד לשאול "מי מנהל את המדינה? הממשלה או הסתדרויות העובדים?".
&nbsp
כל זה לפני שנסלל מטר אחד של כביש בוואדי מוסררה ושנים לפני שהניחו קטע מסילה כלשהו מדרום לת"א מרכז.
&nbsp
אם ממסמסים את תל אביב קרוב ל 50 שנה לא פלא שהעירייה לא מסכימה לפתרון ביניים באזור שכבר הוצף בו מעבר רכבתי תחתי (שפירים).
 

Bus Nerd

Active member
אני חושב שהנושא מורכב

אני רוצה לראות את התגובות הזועמות של כל אבירי התח"ץ

למה יש לי הרגשה שלא נראה אותם?
למה נדמה לי שכל אלה שאחז בהם הזעם הקדוש בשרשור על ביטול נסיעות לקראת השבת, ימלאו את פיהם מים?
למה יש לי הרגשה, שלא נשמע את הזבל המתחסד על תמיכה ב"חלשים" כאן בשרשור, כשראש עירייה מעדיף "טייקונים" שבונים מגדלים בתל אביב על פני אנשים פשוטים שלהם חשובה המסילה הרביעית?
למה נדמה לי שעכשיו נשמע התפתלויות של כל ה"חברתיים" בפורום שיעשו שמיניות באוויר כדי להסביר לכולם, כמה ראש עיריית תל אביב "דואג" לחלשים בכך שהוא מנסה לעשות סחיטה באיומים על המדינה ולמנוע אחד הפרוייקטים החשובים בתחבורה ציבורית אולי בשני עשורים אחרונים?
אני מאוד מקווה שאני טועה ולא מדובר בעדר צבועים.
אני חושב שהנושא מורכב
לדעתי חולדאי מגזים ופתרונות האיגום יעזרו, אבל אני מבין את הדאגה שלו - הרי רק לפני שבוע שבועיים דרום תל אביב כולה הייתה מוצפת, אנשים איבדו את כל רכושם, שניים איבדו את חייהם, ואחרים גלשו בגלשן גלים על דרך סלמה. ההצפות האלו הן לא צחוק.

האם נכון לעכב את המסילה הרביעית בגללן? אני לא באמת יודע. לדעתי לא, כי הנזק שנגרם מהיעדר המסילה הרביעית גדול מאוד. לא יכול להגיד אם חולדאי צודק או טועה, אבל כן יכול להגיד שאתה מתלהם ומשווה ביטול נסיעות בשבת "כי סטטוס קוו" לדרישה לפתרונות ניקוז כי אנשים מתו. יש קצת הבדל.
 

matrix200200

Active member
ברור


אני חושב שהנושא מורכב
לדעתי חולדאי מגזים ופתרונות האיגום יעזרו, אבל אני מבין את הדאגה שלו - הרי רק לפני שבוע שבועיים דרום תל אביב כולה הייתה מוצפת, אנשים איבדו את כל רכושם, שניים איבדו את חייהם, ואחרים גלשו בגלשן גלים על דרך סלמה. ההצפות האלו הן לא צחוק.

האם נכון לעכב את המסילה הרביעית בגללן? אני לא באמת יודע. לדעתי לא, כי הנזק שנגרם מהיעדר המסילה הרביעית גדול מאוד. לא יכול להגיד אם חולדאי צודק או טועה, אבל כן יכול להגיד שאתה מתלהם ומשווה ביטול נסיעות בשבת "כי סטטוס קוו" לדרישה לפתרונות ניקוז כי אנשים מתו. יש קצת הבדל.
ברור

כשמדובר במישהו שאנחנו מסכימים עם דעותיו הפוליטיות, אז זה "מורכב".
כשמדובר במישהו שאנחנו לא אוהבים את דעותיו, אז הוא "פאשיסט", "חשוך", "דמאגוג", "הורס תחבורה ציבורית", "פוגע בחלשים" וכל השאר.
תסתכל על הדיון הזה מהצד, כאילו מישהו ממאדים קורא אותו.
אתה באמת חושב שהטיעונים שלך נראים סבירים?
ועכשיו לגופו של עניין.
חולדאי מתנהג בדיוק כמו ביתן, אורן חזן, מירי רגב (גם סמוטריץ אגב).
או במילים אחרות, הוא פופוליסט שידע שלו בנושא הוא כמובן אפסי (עם כל הכבוד הוא לא מהנדס) והוא בסה"כ מנסה להסית את הביקורת (אגב לא מוצדקת) שהופנתה נגדו אחרי המוות בדרום תל אביב אחרי הצפות.
רק כשזה מירי רגב או סמוטריץ אז כל הפורום נאחז בזעם קדוש ושזה "נאור" ואחד "משלנו", אז פתאום הנושא "מורכב"

הרי ברור לכולנו שהקשר בין הצפות בדרום תל אביב לפתרונות הניקוז באיילון הוא מקרי בהחלט.
ברור לנו גם, שמסילה רביעית היא פרוייקט אולי החשוב ביותר בתחבורה הציבורית (פרט למתע"ן בגוש דן אולי).
עיכוב של מסילה רביעית בוודאי יגרור הרבה יותר מקרי מוות מיותרים כתוצאה מזיהום אוויר, תאונות דרכים ומיליארדי שקלים כתוצאה מפרודוקטיביות שתלך לאיבוד בגלל אנשים שיעמדו בפקקים.
לעומת זאת כמות האנשים שאולי יהרגו כתוצאה מהצפות (גם אם יהיו) היא זניחה ביותר.
כמה אנשים נהרגו בהצפות בגלל ניקוז לקוי וכמה תאונות דרכים?
מה הנזק הכלכלי מהצפות (גדול ככל שיהיה) לעומת הנזק הכלכלי ממצב קטסטרופאלי בתחבורה ציבורית ומהפקקים?
זה באמת כל כך קשה לגנות פוליטיקאי ששם מקלות בגלגלים של פרוייקט כזה וגם מנסה לסחוט כסף מהמדינה כשהוא ראש עירייה אולי העשירה ביותר בארץ?
איפה כל הדאגה לחלשים, איפה דאגה לאיכות הסביבה, איפה שיקולים ענייניים?
פתאום רק בגלל שהוא אומר את המילים הנכונות, אז זה "מורכב"?
אני בסה"כ דורש קצת יושרה אינטלקטואלית, זה כל כך יותר מדי לבקש?
 

Bus Nerd

Active member
זה נושא מורכב. שבת זה לא נושא מורכב. זה כל מה שאני אומר

ברור

כשמדובר במישהו שאנחנו מסכימים עם דעותיו הפוליטיות, אז זה "מורכב".
כשמדובר במישהו שאנחנו לא אוהבים את דעותיו, אז הוא "פאשיסט", "חשוך", "דמאגוג", "הורס תחבורה ציבורית", "פוגע בחלשים" וכל השאר.
תסתכל על הדיון הזה מהצד, כאילו מישהו ממאדים קורא אותו.
אתה באמת חושב שהטיעונים שלך נראים סבירים?
ועכשיו לגופו של עניין.
חולדאי מתנהג בדיוק כמו ביתן, אורן חזן, מירי רגב (גם סמוטריץ אגב).
או במילים אחרות, הוא פופוליסט שידע שלו בנושא הוא כמובן אפסי (עם כל הכבוד הוא לא מהנדס) והוא בסה"כ מנסה להסית את הביקורת (אגב לא מוצדקת) שהופנתה נגדו אחרי המוות בדרום תל אביב אחרי הצפות.
רק כשזה מירי רגב או סמוטריץ אז כל הפורום נאחז בזעם קדוש ושזה "נאור" ואחד "משלנו", אז פתאום הנושא "מורכב"

הרי ברור לכולנו שהקשר בין הצפות בדרום תל אביב לפתרונות הניקוז באיילון הוא מקרי בהחלט.
ברור לנו גם, שמסילה רביעית היא פרוייקט אולי החשוב ביותר בתחבורה הציבורית (פרט למתע"ן בגוש דן אולי).
עיכוב של מסילה רביעית בוודאי יגרור הרבה יותר מקרי מוות מיותרים כתוצאה מזיהום אוויר, תאונות דרכים ומיליארדי שקלים כתוצאה מפרודוקטיביות שתלך לאיבוד בגלל אנשים שיעמדו בפקקים.
לעומת זאת כמות האנשים שאולי יהרגו כתוצאה מהצפות (גם אם יהיו) היא זניחה ביותר.
כמה אנשים נהרגו בהצפות בגלל ניקוז לקוי וכמה תאונות דרכים?
מה הנזק הכלכלי מהצפות (גדול ככל שיהיה) לעומת הנזק הכלכלי ממצב קטסטרופאלי בתחבורה ציבורית ומהפקקים?
זה באמת כל כך קשה לגנות פוליטיקאי ששם מקלות בגלגלים של פרוייקט כזה וגם מנסה לסחוט כסף מהמדינה כשהוא ראש עירייה אולי העשירה ביותר בארץ?
איפה כל הדאגה לחלשים, איפה דאגה לאיכות הסביבה, איפה שיקולים ענייניים?
פתאום רק בגלל שהוא אומר את המילים הנכונות, אז זה "מורכב"?
אני בסה"כ דורש קצת יושרה אינטלקטואלית, זה כל כך יותר מדי לבקש?
זה נושא מורכב. שבת זה לא נושא מורכב. זה כל מה שאני אומר
אני לא מתומכי חולדאי. הוא גזען עלוב והעירייה ברשותו מזניחה את דרום העיר בצורה שאין לתאר.

הצפות זה לא צחוק. אני לא רוצה שהרחוב שלי יוצף. אני לא רוצה שמשפחות עניות עם ילדים קטנים יצטרכו לקושש תרומות באינטרנט כדי שיוכלו לקנות מקרר ומיטות אחרי ששלהם נהרסו בהצפה. לכן אני חושב שיש לבדוק את הנושא לעומק ולהבטיח שיוקם מוביל הניקוז לים. לא לעכב את המסילה עד הקמת המוביל כמו שחולדאי רוצה, אבל בהחלט להקים אותו.

אתה טוען שאין כאן "יושרה אינטלקטואלית" אבל אני טוען שאתה פשוט מתעצבן על כל מי שלא מסכים איתך פוליטית.

כשמשהו מורכב אז אני אומר שהוא מורכב. זה נושא מורכב.
 

matrix200200

Active member
כל נושא אפשר להפוך למורכב, אם אתה רוצה לעשות אותו מורכב

זה נושא מורכב. שבת זה לא נושא מורכב. זה כל מה שאני אומר
אני לא מתומכי חולדאי. הוא גזען עלוב והעירייה ברשותו מזניחה את דרום העיר בצורה שאין לתאר.

הצפות זה לא צחוק. אני לא רוצה שהרחוב שלי יוצף. אני לא רוצה שמשפחות עניות עם ילדים קטנים יצטרכו לקושש תרומות באינטרנט כדי שיוכלו לקנות מקרר ומיטות אחרי ששלהם נהרסו בהצפה. לכן אני חושב שיש לבדוק את הנושא לעומק ולהבטיח שיוקם מוביל הניקוז לים. לא לעכב את המסילה עד הקמת המוביל כמו שחולדאי רוצה, אבל בהחלט להקים אותו.

אתה טוען שאין כאן "יושרה אינטלקטואלית" אבל אני טוען שאתה פשוט מתעצבן על כל מי שלא מסכים איתך פוליטית.

כשמשהו מורכב אז אני אומר שהוא מורכב. זה נושא מורכב.
כל נושא אפשר להפוך למורכב, אם אתה רוצה לעשות אותו מורכב
הנושא של הצפות הוא מורכב, הנושא של התנהגות בריונית של ראשי ערים שסוחטים באיומים את המדינה, זה לא נושא מורכב.
גם העובדה שחולדאי מתנהג כאן כמו פופוליטס עלוב, בגלל יח"ץ שלילי שקיבל על שני אנשים שמתו בדרום תל אביב (אגב אני לא מאשים אותו בזה אפילו לרגע ומי שמאשים הם גם פופוליסטים בזויים בעיני).
עד אותו מקרה טראגי, עניין אותו נושא ההצפות ומסילה רביעית כקליפת השום.
אחרת היה מדבר על זה חודשים לפני ולא היה פתאום נזכר.
אז תעשה לי טובה ועל תיתמם.
לא צריך להיות קשה לגנות את ראש העיר כאן ואין שום סיבה שכל אותם אנשים שאחז בהם זעם קדום בנושא השבת (אגב גם נושא מורכב, אם אתה רוצה לעשות אותו מורכב כמובן), פתאום מילאו פיהם מים.

ולא, אני לא כועס על זה שיש לכם דעות פוליטיות, אני כועס על זה שאתם צבועים ובוחרים להתייחס לבעיות כשזה נוח לכם.
 
אתה צודק, חולדאי פופוליסט ותופס טרמפ על ההצפות בדרום תל אביב

כל נושא אפשר להפוך למורכב, אם אתה רוצה לעשות אותו מורכב
הנושא של הצפות הוא מורכב, הנושא של התנהגות בריונית של ראשי ערים שסוחטים באיומים את המדינה, זה לא נושא מורכב.
גם העובדה שחולדאי מתנהג כאן כמו פופוליטס עלוב, בגלל יח"ץ שלילי שקיבל על שני אנשים שמתו בדרום תל אביב (אגב אני לא מאשים אותו בזה אפילו לרגע ומי שמאשים הם גם פופוליסטים בזויים בעיני).
עד אותו מקרה טראגי, עניין אותו נושא ההצפות ומסילה רביעית כקליפת השום.
אחרת היה מדבר על זה חודשים לפני ולא היה פתאום נזכר.
אז תעשה לי טובה ועל תיתמם.
לא צריך להיות קשה לגנות את ראש העיר כאן ואין שום סיבה שכל אותם אנשים שאחז בהם זעם קדום בנושא השבת (אגב גם נושא מורכב, אם אתה רוצה לעשות אותו מורכב כמובן), פתאום מילאו פיהם מים.

ולא, אני לא כועס על זה שיש לכם דעות פוליטיות, אני כועס על זה שאתם צבועים ובוחרים להתייחס לבעיות כשזה נוח לכם.
אתה צודק, חולדאי פופוליסט ותופס טרמפ על ההצפות בדרום תל אביב
אבל אתה לא הססת להצדיק פופוליזם של שר התחבורה הקודם וטענת שכל הפוליטיקאים פופוליסטים.
אז כדי שלא נעסוק בצביעות האם אתה מוכן לגנות את הפופוליזם של השר כץ?
בפופוליזם חולדאי = כץ ולא משנות העמדות הפוליטיות.
מי שמגנה את חולדאי על פופוליזם, ראוי שיגנה גם את כץ על פופוליזם ולא יסביר שכל הפוליטיקאים דואגים לאיך הם נראים בציבור בטווח הקצר כי ברוב ההשקעות לטווח הארוך לא הם יגזרו את הסרט, אחרת הוא צבוע.
אתה הצדקת פתיחה של פרויקטים כמו מסילת החוף הדרומי ומסילת השרון ודחיית המסילה הרביעית באיילון בגלל מורכבותה.
 

matrix200200

Active member
בוודאי, אין לי שום בעיה לגנות את ישראל כץ

אתה צודק, חולדאי פופוליסט ותופס טרמפ על ההצפות בדרום תל אביב
אבל אתה לא הססת להצדיק פופוליזם של שר התחבורה הקודם וטענת שכל הפוליטיקאים פופוליסטים.
אז כדי שלא נעסוק בצביעות האם אתה מוכן לגנות את הפופוליזם של השר כץ?
בפופוליזם חולדאי = כץ ולא משנות העמדות הפוליטיות.
מי שמגנה את חולדאי על פופוליזם, ראוי שיגנה גם את כץ על פופוליזם ולא יסביר שכל הפוליטיקאים דואגים לאיך הם נראים בציבור בטווח הקצר כי ברוב ההשקעות לטווח הארוך לא הם יגזרו את הסרט, אחרת הוא צבוע.
אתה הצדקת פתיחה של פרויקטים כמו מסילת החוף הדרומי ומסילת השרון ודחיית המסילה הרביעית באיילון בגלל מורכבותה.
בוודאי, אין לי שום בעיה לגנות את ישראל כץ
ברור שהוא היה פופוליסט בהרבה מאוד מדברים שקידם.
מה שכן, לא תוכל להאשים את כץ בכך שניסה לסחוט את ממשלתו באיום על כך שלא יקדם פרוייקט לאומי כזה או אחר.
פופוליזם שלו התמקד בכך שהוא הפנה את המשאבים של משרדו לפריפריה.
הוא לפחות בנה משהו, לעומת חולדאי שסתם רוצה לסחוט כסף מהמדינה.
ישראל כץ נמנע מלהתעסק בפרוייקטים מאתגרים כי פחד שלא יוכל להשאיר רושם על בוחריו שזה כמובן גרוע, אבל הוא לא פעל בכוונה תחילה לחבל בפרוייקטים אחרים.
כמו שאומרים באנגלית החטא של ישראל כץ הוא חטא של OMISSION לעומת חטאו של חולדאי כאן שהוא חטא של COMMISSION.
ושלא תחשוב לרגע, בניגוד לפופוליסטים מהימין שרצו להאשים את חולדאי במצב הניקוז בדרום תל אביב, אנ מהתחלה טענתי שזאת לא אשמתו וזה פופוליזם בזוי להאשים אותו באסון שקרה.
 

matrix200200

Active member
רק להבהיר, אני לא מגנה את חלדאי על כך שהוא פופוליסט

אתה צודק, חולדאי פופוליסט ותופס טרמפ על ההצפות בדרום תל אביב
אבל אתה לא הססת להצדיק פופוליזם של שר התחבורה הקודם וטענת שכל הפוליטיקאים פופוליסטים.
אז כדי שלא נעסוק בצביעות האם אתה מוכן לגנות את הפופוליזם של השר כץ?
בפופוליזם חולדאי = כץ ולא משנות העמדות הפוליטיות.
מי שמגנה את חולדאי על פופוליזם, ראוי שיגנה גם את כץ על פופוליזם ולא יסביר שכל הפוליטיקאים דואגים לאיך הם נראים בציבור בטווח הקצר כי ברוב ההשקעות לטווח הארוך לא הם יגזרו את הסרט, אחרת הוא צבוע.
אתה הצדקת פתיחה של פרויקטים כמו מסילת החוף הדרומי ומסילת השרון ודחיית המסילה הרביעית באיילון בגלל מורכבותה.
רק להבהיר, אני לא מגנה את חלדאי על כך שהוא פופוליסט
אני מגנה אותו על כך שהוא סוחט באיומים את המדינה ומנסה לדפוק (מצטער אין לי מילה אחרת) מאות אלפי אנשים רק כדי לעשות לעצמו יח"צ חיובי.
אגב זה די דומה לסמוטריץ ונושא השבת שהוא בסה"כ עושה את מה שהוא עושה על מנת לפנות לבייס שלו.
מגנים אותו על כך, אלה שבעד תחבורה ציבורית בשבת והם צודקים מנקודת מבטם, אבל בשרשור הזה, משום מה כשחולדאי עושה את בדיוק אותוה הדבר, קולם לא נשמע.
אני מצטער, אבל אם זאת לא צביעות, אז אני לא יודע מה זה צביעות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


אני חושב שהנושא מורכב
לדעתי חולדאי מגזים ופתרונות האיגום יעזרו, אבל אני מבין את הדאגה שלו - הרי רק לפני שבוע שבועיים דרום תל אביב כולה הייתה מוצפת, אנשים איבדו את כל רכושם, שניים איבדו את חייהם, ואחרים גלשו בגלשן גלים על דרך סלמה. ההצפות האלו הן לא צחוק.

האם נכון לעכב את המסילה הרביעית בגללן? אני לא באמת יודע. לדעתי לא, כי הנזק שנגרם מהיעדר המסילה הרביעית גדול מאוד. לא יכול להגיד אם חולדאי צודק או טועה, אבל כן יכול להגיד שאתה מתלהם ומשווה ביטול נסיעות בשבת "כי סטטוס קוו" לדרישה לפתרונות ניקוז כי אנשים מתו. יש קצת הבדל.
 
למעלה