לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2249422,494 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'חולדאי מעכב את המסילה הרביעית באיילון: "סכנה לחיי אדם"'
חולדאי מעכב את המסילה הרביעית באיילון: "סכנה לחיי אדם"
<< ההודעה הנוכחית
19/01/2020 | 23:54
47
306
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5662793,0...

בשל הצרת הנחל והגברת הסכנה להצפות הודיע ראש עיריית ת"א לשרי התחבורה והאוצר שלא ישתף פעולה עם פרויקט הרכבת: "האירועים האחרונים המחישו בצורה טרגית את הסכנה". הפתרון לדבריו: "הטיית נחל איילון". מנגד טוען גורם המעורה בפרויקט המסילה: "צמצמנו את הסבירות להצפה"

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הודיע לשרי התחבורה והאוצר כי הוא מסרב לאשר את תחילת ביצוע העבודות למסילת הרכבת הרביעית מעל איילון, עד שתשודרג מערכת הניקוז של הנחל. כך נודע היום (א') ל-ynet. במכתב ששלח להם בשבוע שעבר הוא הביע את התנגדותו "נוכח גרירת הרגליים בהקמת מובל הניקוז להטיית נחל איילון לים התיכון, מהלך שאנשי המקצוע בתחום הניקוז מסכימים כי אין מנוס אלא לקדמו בדחיפות".

חולדאי ציין כי העבודות צפויות להצר את הנחל בכ-60%, ובכך להגביר את הסיכוי להצפת נתיבי איילון בזמן גשמים ולפגיעה ברכוש.

במכתבו הוא הוסיף: "פתרונות הניקוז כיום אינם נותנים מענה מספק לסכנת השיטפונות. אירועי השבוע שעבר המחישו לצערי בצורה טרגית את סכנת השיטפונות הניצבת לפתחנו ואת נחיצותו של מובל הניקוז. לפיכך, ובשל מחויבותנו לחיי אדם, עיריית תל אביב-יפו לא תוכל להיענות לבקשתכם לתיאום הנדסי עד לקבלת התחייבות ממשרד האוצר לקידום המובל האמור".

מנגד, גורם הבקיא בנושא המסילה הרביעית אמר ל-ynet: "בזכות פרויקט הניקוז שמבצעים בשנה האחרונה בהיקף של מיליארד שקל, פרויקט שהיה תנאי לתחילת העבודות להקמת המסילה על איילון, הסבירות להצפה מצטמצמת ביותר מפי שניים".

תוכנית המסילה הרביעית מיועדת למקטע שמתחיל בתחנת סבידור ומסתיים במתחם הרכבת בלוד. כיום קיימות בין נתיבי איילון ותעלת נחל האיילון שלוש מסילות, והמקטע מהווה צוואר בקבוק לרשת המסילות הארצית. המטרה המרכזית היא כמובן לצמצם באופן משמעותי את הפקקים באחד ממוקדי התנועה המרכזיים במדינה.



גורמים בעירייה מתעקשים שהנחת המסילה מגבירה באופן משמעותי את סכנת ההצפה בשכונות הדרומיות של העיר ובשכונות הצפוניות של חולון. כבר עתה, ציינו, הוצרה תעלתו של נחל איילון באופן ניכר בהשוואה לעבר, והיא הפכה מערוץ מפותל ברוחב של 120 מטר, לתעלת בטון ישרה ברוחב של כ-20 מטר בלבד.

בנוסף, עקב הבנייה המסיבית בגוש דן, כמות מי הנגר גדלה באופן דרמטי. המשמעות היא שעוד בטרם תחילת העבודות נשקפת סכנת הצפה ממשית, ולראייה נתיבי איילון נסגרו כבר ארבע פעמים מאז 1991 עקב שיטפונות.

הפתרון המוצע על ידי נתיבי ישראל ומשרד התחבורה, ומקודם בוועדה לתשתיות לאומיות, הוא הקמת מפעל ניקוז הכולל בניית סכר בגובה של 10 מטרים וברוחב של 100 מטר, וכן גשרים, תעלות ושני מאגרי מים לתפיסת שיטפונות. אולם בעיריית תל אביב טוענים שהתוכנית הזאת – שחלקיה העיקריים ממוקמים בשטח העיר - לא תספק מענה לסכנת השיטפונות ולא מהווה פתרון ניקוז נכון לדעת כל הגורמים המקצועיים.

בעירייה טוענים כי קיימת הסכמה רחבה בקרב המומחים שלפיה הפתרון הראוי והיעיל ביותר לטווח הארוך לניקוז האיילון הוא הקמת מובל להטיית חלק משמעותי ממי הנחל לים התיכון. לדבריהם זהו תנאי מקדים והכרחי לתחילת העבודות על המסילה, והוא ייתן מענה לספיקת כמויות המים האדירות המגיעות בעת אירועי גשם מכל אגן הניקוז של האיילון. "העדפת הטווח הקצר על הארוך משמעותו סיכון הציבור, ולכולם ברור מהו הפתרון הנכון", אמרו.

חולדאי אף פנה בעבר בנושא לשרי התחבורה, הן לישראל כץ והן למחליפו בצלאל סמוטריץ', בבקשה להתערבותם בסוגייה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אחרי שיסתיימו העבודות על הקו האדום'
אחרי שיסתיימו העבודות על הקו האדום
20/01/2020 | 01:08
9
189
שיסגרו את איילון דרום,כדי לבנות שם שלוש מסילות רכבת,במקום איפה שהנחל נמצא היום,בשתי מסילות יוכלו להשתמש בקווי ירושלים,בשתיים האחרות בקווי הצפון
ובעוד שתיים לקו רעננה-באר שבע
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'די עם השטויות האלה'
די עם השטויות האלה
20/01/2020 | 01:18
8
171
זה לא הולך לקרות וגם אסור שזה יקרה.
ההפסדים למשק אם יסגרו חצי מאיילון יהיו אסטרונומים.
כעסו על חרדים, שבגללם רצו לסגור את איילון ביום חול (ואפילו חלקית) בשביל כמה ימים בודדים (ובצדק כעסו כמובן), ואתה מציע לסגור חצי מאיילון לצמיתות?
אתה בכלל מבין מה יהיו ההשלכות של זה?
מעבר לסיסמאות הריקות על תחבורה ציבורית והצורך להעביר אנשים אליה?
אגב, אתה באמת חושב שגם אם באופן פלא פתאום ביום אחד תוכל להחליף את איילון דרום במסילות נוספות, הן יהוו תחליף ראוי?
פתאום יהיו מספיק רכבות?
פתאום כל הקווים יהיו מחושמלים?
פתאום תקום מערכת תחבורה ציבורית יעילה שתפזר את היוממים מתחנות הרכבת בתל אביב ליעדים שלהם?
פתאום, באופן פלא בכל עיר יופיעו יש מאין, תחנות רכבת במרכזי ערים?
פתאום לא יהיו שביתות ותקלות?
יש לי דרך עוד הרבה יותר טובה לשפר את המצב של תחבורה ציבורית בתל אביב, פצצת אטום של ככה 100 קילוטון על איזור עזריאלי
מבטיח לך שזה יהיה אחלה פתרון ופתאום לא נסבול מפקקים במשך הרבה מאוד שנים (אלה מאיתנו שלא יהפכו לעפר כמובן
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כל כביש מהיר זה עידוד לעוד כלי רכב'
כל כביש מהיר זה עידוד לעוד כלי רכב
20/01/2020 | 01:58
7
134
בכסף שהשקיעו על כביש 531,ועל איילון לאורך שנים,ועל התחנה המרכזית החדשה היו יכולים מראש לבנות שש מסילות רכבת באיילון,ולשקול להסב את הסינרמה שהיה מבנה מעפן שנהרס להיות תחנת רכבת בסמוך לגשר יצחק שדה
(במידה והיה אפשר לעשות מעבר למסילות על איילון),לא היו צריכים להרוס את התחנה המרכזית הישנה(אלה להעביר את מרבית הקוים לרכבת ארלוזורוב ולצומת חולון,והיו צריכים להשאיר שם רק את קוים 37,475,163,201,451,461,457)
לגבי עזריאלי-לא קראתי שיפציצו את המקום ולא קראתי לכך שאנשיעם יהיו אפר,לדעתי לא היה צריך להיות עזריאלי,אבל זה הוקם ואין מה לעשות,יש רכבת סמוכה ועוד כמה מסילות תאפשר בעתיד ליותר אנשים להגיע לשם למקום עבודה שלהם ברכבת.
מה שהיה היה ואי אפשר לחזור בזמן,אבל בהחלט אפשר לעשות תיקונים שיעזרו לשפר את התחבורה הציבורית,כגון:
1.העלאת שכר נהגי האוטובוסים,קביעת עדיפות למקצוע הנ"ל(שאינו מוגדר בישראל כמקצוע),שיפור תנאי העבודה והתעסוקה,כגון:לחייב שירותים וחדרי רענון בתחנות מוצא שאינם בהן כגון:מסוף רכבת קרית אריה,מסוף אזורי חן,מסוף טרנר באר שבע,מסוף הביג בבית שמש ועוד.
2.הפיכת חניון החנה וסע ליד משרד הרישוי בחולון למסוף אוטובוסים על ידי פינוי משחתת הרכב ג'יפ סנטר הסמוכה ע"י מתן פיצויים לבעלי המשחטה,והעברה לשם של מספר קוים שיוצאים ממסוף ולפסון והתחנה המרכזית בתל אביב.
3.פיצול קוים מסורבלים כגון: 947 ועוד
4.הוספת קווי אוטובוסים מזינים לתחנות רכבת בארץ ולצמצם מקומות חניה
בתחנות הרכבתץ,לטובת מקומות עמידה וחניה לאוטובוסים.
5.ביטול גיל המקסימום לאוטובוסים.
6.הסבת שטח החניון הסמוך למסוף כרמלית לשטח נוסף לחנייה ועמידת אוטובוסים של קווי המסוף.
7.הוספת מסוף אוטובוסים בשטח של אחד החניונים בגני יהושוע הסמוך לשדגרות רוקח כמסוף נוסף לקווי אוניברסיטת תל אביב.
8.הוספת מסוף אוטובוסים ליד בית העלמין קרית שאול
9.החזרה לפעילות של קוים 11,139 לאחר שמסוף רדינג המחודש יפתח.
 
 
 


 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'פעם אחרונה שבדקתי בנו גם רכבת במסגרת פרוייקט של 531'
פעם אחרונה שבדקתי בנו גם רכבת במסגרת פרוייקט של 531
20/01/2020 | 09:44
6
92
זה שחסר מסילות באיילון, זה לא אשמתם של נהגים שנוסעים באיילון וב531.
לפני שפולטים שטויות בקצב על עידוד כבישים מהירים, כדאי לבדוק את המצב ולהשוות למדינות מפותחות.
כי אז מגלים (נכון זה מפתיע) שבעצם ישראל מפגרת שנים גם בתחום בניית הכבישים ויש צורך דחוף לבנות גם יותר כבישים.
לגבי עזריאלי, סתם מעניין אותי, מה היית מעדיף שיהיה במקום עזריאלי?
ואיפה לדעתך היה צריך לבנות אותו?
עכשין להצעות שלך:
1. כן ברור, כי לזרוק כסף לפח לתחום שכך או כך בעוד כמה שנים יהפוך ללא רלוונטי ולטפח עוד  מגזר של "פועלים" זה עבד כל כך טוב במדינת ישראל עד היום.
לא היו לנו חברת חשמל, תעשייות הצבאיות, נמלים ושאר בהמות הפרזיטים, אז בו נוסיף עוד כמה אלפי כאלה.
2. כן זה ממש ישפר את החוויה של נוסעי התחבורה הציבורית.
פתאום זמני הנסיעה שלהם לעבודה יתקצרו בחצי שעה ויהיו זהים לזמני נסיעה ברכבם הפרטי.
3. מצידי גם תבטל אותם, לא ממש איכפת לי
4. הייתי שמח להסכים אם רק לא הייתי מכיר את הקווים "המזינים" כמו קווי 11 ו12 אצלי ברחובות שממקום מגוריי לוקח חצי שעה להגיע לתחנת רכבת.
רוצה לנחש כמה זמן לוקח ברכב?
5. לא הבנתי אתה רוצה שניסע בגרוטאות עוד יותר מטונפות ממה שאנחנו נוסעים היום?
6. ואיך זה יעזור ליוממים שגרים מחוץ לתל אביב ונוסעים כל יום לעבודה בעיר?
7. ראה 6.
8. ראה 7
9. ראה 8
ולסיכום, אולי די לדחוף את הזבל הסוציאליסטי הזה בכל פינה.
בא לך לחיות במדינה שכולם אומללים טוס כבר היום לוונצואלה (שם הנשיא הוא מאהובי נפשך נהגי אוטובוס) ותהנה שם.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'במקום עזריאלי היה אפשר להשאיר את המרכז'
במקום עזריאלי היה אפשר להשאיר את המרכז
20/01/2020 | 20:13
4
54
הלוגיסטי של עיריית ת"א שם,ולא להעביר אותו ליד משרד הרישוי שם היה ניתן לעשות תחנת מוצא,לקוים 34,51,53,60,160,68,268,501,502,524,525,531,532
561,567,565,600,601,605 ועוד.
עזריאלי לא היה קורה אסון אם הוא לא היה נבנה כלל,הוא מיותר כמו רוב הקניונים
לגבי אוטובוסים לא היה קורה את אוטובוסים מהסדרה 85,87 (לא ה0405)
 458-549  ו7001-7435 היו עדיין בשירות במקום כל הזבל הסיני שיש היום
במרבית חברות התחבורה הציבורית,במיוחד העגלות החשמליות
ומה קשור סויציליזם למה שכתבתי ?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ברור, כי מרכז משאיות זבל במרכז העיר זה דבר נפלא'
ברור, כי מרכז משאיות זבל במרכז העיר זה דבר נפלא
20/01/2020 | 20:46
3
52
עשרות גרוטאות מזהמות ורועשות (אני מדבר על אוטובוסים כמובן) במרכז העיר, זה ראיון שלך לעיר נחמדה?
ומאיפה אתה מסיק שמרכז עזריאלי מיותר כמו הקניונים?
הוא בוודאי תרם יותר לכלכלת ישראל הרבה יותר מכל נהגי אוטובוסים שאי פעם חיו במדינת ישראל בכל שנות קיומה.
אם היה מיותר, כנראה שלא היה מצליח להתמלא בחנויות ומגדלי עזריאלי במשרדים והחברה היתה פושטת רגל.
אני מאמין שכוחות השוק, הם אינדיקטור הכי טוב למה "מיותר".
במבחן המציאות מגדלי עזריאלי, זה דבר מאוד נחוץ, כי יש ביקוש עדיר למשרדים ולחנויות שם.
אם כבר יש דבר מיותר הרי זה אוטובוסים מזהמים ורועשים שהופכים לא מעט רחובות תל אביב (כמו מסגר היום ובגין לפני שנסגר לבניית הקו האדום) לסיוט מעולם שלישי.
גם נהגי אוטובוסים (בהינתן העובדה שאנחנו שנים בודדות מרכבים אוטונומיים, זה דבר מיותר.
אני בהחלט מאמין (וגם מקווה) לראות את היום שבו כל נהגי האוטובוסים ללא יוצא מן הכלל יהפכו למובטלים.
וממש לא אוזיל דמעה עליהם, כמו שלא אוזיל דמעה על נהגי מוניות ועל עוד אלף ואחד מקצועות שקידמה טכנולוגית הכחידה מהעולם.
לגבי סוגי האוטובוסים, יש על זה פתגם שדוברי רוסית מרבים להשתמש בו, הרשה לי לתרגם - "אני לא מומחה לזיהוי והפרדה ביו סוגים שונים של חר*".
לגבי הקשר לסוציאליזם (חיזקת אותו עוד יותר בפוסט הנוכחי).
קודם כל הרטוריקה הרגילה על "זכויות עובדים" עבור נהגי אוטובוסים, אחרי זה המשפט על "קניונים ומגדלי משרדים מיותרים".
סלח לי, אבל זכויות עובדים של נהגי אוטובוסים מעניינים אותי כקליפת השום.
אני כן רוצה תחבורה ציבורית יעילה וטובה, אבל "זכויות עובדים" שאתה דוגל בהם די סותרת את מטרת העל שציינתי.
התקציב לתחבורה ציבורית הוא לא אין סופי ואם אני צריך להחליט האם להקצות עוד מיליארד בקו רכבת, בחשמול, בבניית קווי הרק"ל בתל אביב או ב"זכויות עובדים" של נהגי אוטובוסים, אז ברור מה אני אעדיף.
אם הייתי חושב לרגע שלתת יותר תנאים לנהגי אוטובוסים היה משפר את התחבורה ציבורית, לא היה לי איכפת לתת להם, אבל אני כבר יודע שזה לא המצב.
היו זמנים שלנהגי אוטובוסים היו תנאים ותחבורה ציבורית בישראל אז היתה זבל מעולם שלישי בדיוק כמו שהיא היום.
אני גם יודע שבתחומים אחרים שבהם המדינה משקיעה מיליארדים ב"זכויות עובדים" כמו חברת חשמל, נמלים, מורים, רופאים ופקידי הממשלה, הדבר לא מביא לשום שיפור, אז למה שאני אחזור על משהו שכבר נוכחתי לדעת שלא עובד?
מתוך חמלה?
אבל למה שתהיה לי חמלה לאנשים מבוגרים ובריאים?
זה בעיה שלי שיש להם תנאים גרועים בעבודה?
מישהו מכריח אותם לעבוד בתחום?
אם הם חסרי יכולת לעבוד במקצוע אחר, אז בעיה שלי?
אם הם יכולים לעזוב את המקצוע , אבל בוחרים להישאר נהגי אוטובוסים, אז אולי התנאים לא כל כך גרועים כמו שאתה מתאר?
בקיצור, כמו שאמר ספוק במסע בין כוכבים "needs of the many outweigh the needs of the few"
במקרה הנ"ל הציבור וצרכיו יותר חשובים מבעיות של נהגי אוטובוסים.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'היו תנאים לא טובים לעבוד כנהג אוטובוס'
היו תנאים לא טובים לעבוד כנהג אוטובוס
20/01/2020 | 21:25
1
44
יגדל המחסור בנהגי אוטובוסים במדינה,וכבר היום יש מחסור משמעותי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ברור שיהיה מחסור, כי לא מדובר בעבודה שאנשים רוצים לעבוד בה.'
ברור שיהיה מחסור, כי לא מדובר בעבודה שאנשים רוצים לעבוד בה.
20/01/2020 | 23:25
32
מה שכן, בגלל שלא מדובר בשוק חופשי (המדינה היא הקובעת בתחום התחבורה ציבורית, למרות שחברות הן פרטיות), הוספת כסף לא תעזור.
הנהגים הקיימים יקבלו יותר, השרות ישאר גרוע באותה מידה.
גם על מורים ורופאים אומרים שיש מחסור, כל הזמן שופכים עוד ועוד כסף למערכת החינוך הממלכתית ולתחום רפואה ציבורית וראה איזה פלא, המצב לא משתפר, אבל דרישות של הוועדים גדלים.
כמו אומרים - "התאבון בא בזמן האוכל".
הפתרון האמיתי, זה לא להגדיל סובסידיות, אלה להתייעל.
לבטל קווי אוטובוס מיותרים, ליישר את הקווים הקיימים, לצמצם מספר תחנות, להוסיף יותר מסלולים בכבישים שמיועדים רק לאוטובוסים ולאכוף את העניין.
לבטל כבר את הבזיון הזה שהנהג עובד בתור קופאית ומורה לדרך.
כך אן כך, מערכת כפי שהיא היום, לא תשתפר בצורה ניכרת ולא משנה כמה תשקיע בה.
היא לא יכולה להיות מוצלחת ויעילה בגלל תכנון לקוי מלכתחילה ובגלל שהיא משמשמת בתור הסעת המונים.
אני אחזור בפעם המיליון שאוטובוסים לא יכולים לשמש בתור מערכת הסעת המונים אפילו אם כל נהג יקבל משכורת כמו רופא בכיר באסותא ויעבוד רק שעה ביום.
אין מה לעשות,  צריך לסבול, עד שתבנה מערכת הסעת המונים נורמלית, עם רכבות תחתיות, עם רק"לים, עם רכבת פרברית וכן גם עם יותר מסילות באיילון.
ולגבי נהגי אוטובוסים, נשאר רק לקוות ולהתפלל לאלון מאסק, אובר, מובילאי ועוד כמה חברות שיביאו לנו רכב אוטונומי ויפתרו אותנו מעונשם של אלה.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למה להוזיל דמעה אם אפשר לייקר אותה?'
למה להוזיל דמעה אם אפשר לייקר אותה?
26/01/2020 | 23:33
5
לצפיה ב-'לגבי 4 - כל רחובות 15 דק' מהרכבת באופניים.'
לגבי 4 - כל רחובות 15 דק' מהרכבת באופניים.
21/01/2020 | 08:55
29
מצד אחד זה אומר שהאוטובוסים מסורבלים ובלתי יעילים, אך מצד שני זה אומר שאם זה רלבנטי שווה לנסות אמצעי הגעה אישי. הקביעה שלי היא על בסיס 4 ק"מ = 15 דקות רכיבה. אם אי פעם הלכת לתחנה או ממנה תחלק את זמן ההליכה ב 3 או 4 ותקבל את זמן הרכיבה הפוטנציאלי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני רוצה לראות את התגובות הזועמות של כל אבירי התח"ץ '
אני רוצה לראות את התגובות הזועמות של כל אבירי התח"ץ
20/01/2020 | 01:08
18
142
למה יש לי הרגשה שלא נראה אותם?
למה נדמה לי שכל אלה שאחז בהם הזעם הקדוש בשרשור על ביטול נסיעות לקראת השבת, ימלאו את פיהם מים?
למה יש לי הרגשה, שלא נשמע את הזבל המתחסד על תמיכה ב"חלשים" כאן בשרשור, כשראש עירייה מעדיף "טייקונים" שבונים מגדלים בתל אביב על פני אנשים פשוטים שלהם חשובה המסילה הרביעית?
למה נדמה לי שעכשיו נשמע התפתלויות של כל ה"חברתיים" בפורום שיעשו שמיניות באוויר כדי להסביר לכולם, כמה ראש עיריית תל אביב "דואג" לחלשים בכך שהוא מנסה לעשות סחיטה באיומים על המדינה ולמנוע אחד הפרוייקטים החשובים בתחבורה ציבורית אולי בשני עשורים אחרונים?
אני מאוד מקווה שאני טועה ולא מדובר בעדר צבועים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שתי כתבות על הצפות שהיו במסילות'
שתי כתבות על הצפות שהיו במסילות
20/01/2020 | 09:11
5
120
כתבה על הצפת האיילון ב 2013, מגוללת מחדל מתמשך מאז הצפות 1991 :
 
כתבה על הצפת המעבר התחתי של הרכבות מנתב"ג גם כן ב 2013. זהו אזור במעלה אגן הניקוז, במקום שהמים אמורים להאגר בו.
 
ההצפות אמיתיות בהחלט ומאיימות על התשתית הקיימת.
 
אם כבר לתקוף משהו אז צריך לשאול אם סטנדרט רוחב רצועת המסילות של ר"י - 5 מטר רצועה לכל מסילה - אינו מ6גזם. בסטנדרט של 4 מטר אפשר למקם 4 מסילות ברצועה הקיימת. יתכן שזה מצריך האטה ל 80 קמ"ש בתוואי האיילון במקום תיכנון רשמי ל 160 שאין רכבת שתיסע במהירות כזו בין האוניברסיטה להגנה.
 
לפי הערך הוייקיפדי של נתיבי איילון כבר ב 1973 תוכנן שהנחל ינוקז דרך חיבור ישיר לאזור יפו. זה לא בוצע בעת בניית הכביש ולא יבוצע תוך 50 שנה מהתיכנון המקורי. (זה מוזכר בפיסקת ההיסטוריה)
 
https://he.m.wikipedia.org/wiki/נתיבי_איילון   
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה שהוכחת את דבריי, יש עוד מתנדבים? '
תודה שהוכחת את דבריי, יש עוד מתנדבים?
20/01/2020 | 09:45
4
41
לצפיה ב-'בשבילך. '
בשבילך.
20/01/2020 | 11:35
3
110
לצפיה ב-'אני מבין שלצפות ממך לגינוי של פופוליזם זול של חולדאי זה '
אני מבין שלצפות ממך לגינוי של פופוליזם זול של חולדאי זה
20/01/2020 | 13:31
2
68
כמו לחכות לביאת המשיח
לצפות ממך לגינוי על כך שראש עיריית תל אביב סוחט את הממשלה בשביל הכסף ומתשמש באחד הפרוייקטים החשובים בתחבורה ציבורית בארץ כבן ארובה גם כנראה מיותר.
לצפות לגינוי על פגיעה בחלשים, באיכות הסביבה גם לא כדאי לי?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חולדאי? צ'יץ' היה צריך לחסום את הבנייה.'
חולדאי? צ'יץ' היה צריך לחסום את הבנייה.
20/01/2020 | 18:23
1
55
לחולדאי יש טענות על שטפונות. לצערי הן נכונות וקשורות לאי ביצוע מתמשך של פתרון שנקבע עוד לפני שנולדנו. הבאתי דוגמה להצפת מסילה באזור כביש מס 1 שמתנקז בסוםו של דבר לאיילון (זו כנראה אחת הסיבות שהפרוזדור לאורך כביש 1 ריק למרות שהוא מגיע משולי גוש דן עד לתל אביב עצמה).
 
אם לא היו השטפונות וההיסטוריה של תיכנון הניקוז עמדתי היתה אחרת.
 
חולדאי הוא בסך הכל ראש העירייה השלישי למחדל המתמשך באיילון. אם הוא משתמש בשיטות ידועות מהפוליטיקה הישראלית כדי להשיג תשתית שהיתה צריכה להכלל בנתיבי איילון מלכתחילה.
 
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יופי אז גם סמוטריץ בסה"כ משתמש בשיטות הידעות האלה'
יופי אז גם סמוטריץ בסה"כ משתמש בשיטות הידעות האלה
20/01/2020 | 18:44
49
אני שמח שהגענו למסקנה שאין הבדל גדול בין סמוטריץ לחלדאי ושניהם ראויים לשבח על כך שהם משתמשים בשיטות הידועות בפוליטיקה ישראלית
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי זה ניסיון למצוא ספונסר לעבודות ניקוז'
לדעתי זה ניסיון למצוא ספונסר לעבודות ניקוז
20/01/2020 | 09:32
3
89
יש תופעה שדובר בעבר בפורום שבמסגרת בניית תשתיות של כבישים מובילות, הרשויות המקומיות לוקחות על זה טרמפ ומשדרגים את תשתיות המים והביוב בעת החפירה בקרקע.
אני חושב שיש בין זה לבין שיקוע המסילות בחיפה דמיון רב.
אם סמוטריץ יעשה שרירים ויודיע שהוא מקדם בניית רכבת בכביש 4 ותכנון אזורי תעשייה ליד המסילה המזרחית, זה יוריד את קרנה הכלכלי של העיר תל אביב במעט. זאת אומרת נפח גדול מהכנסות עיריית תל אביב זה בזכות במסילת רכבת בנתיבי איילון, ביטול התלותיות במסילת איילון תזיק בטווח הקרוב לנוסעים רבים, אך זה ייתן מענה וחלוקת מחודשת של אזורי עסקים בערים אחרות במרכז
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
20/01/2020 | 12:02
1
13
לצפיה ב-'יש מצב של איזה גינוי?'
יש מצב של איזה גינוי?
20/01/2020 | 13:33
51
תקווה לאיזה פוסט זועם על כך שחולדאי "הורס תחבורה ציבורית"?
פוגע בחלשים?
משהו?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ספונסר? כשהניקוז תוכנן פרנקו שלט פה'
ספונסר? כשהניקוז תוכנן פרנקו שלט פה
20/01/2020 | 12:22
61
חזרתי לספרד אתמול אחרי שבוע באנגליה. כשהניקוז לנתיבי איילון תוכנן דרך יפו לפני בניית הכביש פרנקו שלט בספרד, גולדה היתה ראש הממשלה בארץ (ובסיני עד גדות התעלה), ניקסון היה נשיא ארה"ב, ברז'נייב יו"ר ברה"מ, וראש ממשלת בריטניה - טד הית' עמד לשאול "מי מנהל את המדינה? הממשלה או הסתדרויות העובדים?".
 
כל זה לפני שנסלל מטר אחד של כביש בוואדי מוסררה ושנים לפני שהניחו קטע מסילה כלשהו מדרום לת"א מרכז.
 
אם ממסמסים את תל אביב קרוב ל 50 שנה לא פלא שהעירייה לא מסכימה לפתרון ביניים באזור שכבר הוצף בו מעבר רכבתי תחתי (שפירים).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני חושב שהנושא מורכב'
אני חושב שהנושא מורכב
20/01/2020 | 10:13
7
82
לדעתי חולדאי מגזים ופתרונות האיגום יעזרו, אבל אני מבין את הדאגה שלו - הרי רק לפני שבוע שבועיים דרום תל אביב כולה הייתה מוצפת, אנשים איבדו את כל רכושם, שניים איבדו את חייהם, ואחרים גלשו בגלשן גלים על דרך סלמה. ההצפות האלו הן לא צחוק.
 
האם נכון לעכב את המסילה הרביעית בגללן? אני לא באמת יודע. לדעתי לא, כי הנזק שנגרם מהיעדר המסילה הרביעית גדול מאוד. לא יכול להגיד אם חולדאי צודק או טועה, אבל כן יכול להגיד שאתה מתלהם ומשווה ביטול נסיעות בשבת "כי סטטוס קוו" לדרישה לפתרונות ניקוז כי אנשים מתו. יש קצת הבדל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ברור'
ברור
20/01/2020 | 13:25
5
51
כשמדובר במישהו שאנחנו מסכימים עם דעותיו הפוליטיות, אז זה "מורכב".
כשמדובר במישהו שאנחנו לא אוהבים את דעותיו, אז הוא "פאשיסט", "חשוך", "דמאגוג", "הורס תחבורה ציבורית", "פוגע בחלשים" וכל השאר.
תסתכל על הדיון הזה מהצד, כאילו מישהו ממאדים קורא אותו.
אתה באמת חושב שהטיעונים שלך נראים סבירים?
ועכשיו לגופו של עניין.
חולדאי מתנהג בדיוק כמו ביתן, אורן חזן, מירי רגב (גם סמוטריץ אגב).
או במילים אחרות, הוא פופוליסט  שידע שלו בנושא הוא כמובן אפסי (עם כל הכבוד הוא לא מהנדס) והוא בסה"כ מנסה להסית את הביקורת (אגב לא מוצדקת) שהופנתה נגדו אחרי המוות בדרום תל אביב אחרי הצפות.
רק כשזה מירי רגב או סמוטריץ אז כל הפורום נאחז בזעם קדוש ושזה "נאור"  ואחד "משלנו", אז פתאום הנושא "מורכב"
הרי ברור לכולנו שהקשר בין הצפות בדרום תל אביב לפתרונות הניקוז באיילון הוא מקרי בהחלט.
ברור לנו גם, שמסילה רביעית היא פרוייקט אולי החשוב ביותר בתחבורה הציבורית (פרט למתע"ן בגוש דן אולי).
עיכוב של מסילה רביעית בוודאי יגרור הרבה יותר מקרי מוות מיותרים כתוצאה מזיהום אוויר, תאונות דרכים ומיליארדי שקלים כתוצאה מפרודוקטיביות שתלך לאיבוד בגלל אנשים שיעמדו בפקקים.
לעומת זאת כמות האנשים שאולי יהרגו כתוצאה מהצפות (גם אם יהיו) היא זניחה ביותר.
כמה אנשים נהרגו בהצפות בגלל ניקוז לקוי וכמה תאונות דרכים?
מה הנזק הכלכלי מהצפות (גדול ככל שיהיה) לעומת הנזק הכלכלי ממצב קטסטרופאלי בתחבורה ציבורית ומהפקקים?
זה באמת כל כך קשה לגנות פוליטיקאי ששם מקלות בגלגלים של פרוייקט כזה וגם מנסה לסחוט כסף מהמדינה כשהוא ראש עירייה אולי העשירה ביותר בארץ?
איפה כל הדאגה לחלשים, איפה דאגה לאיכות הסביבה, איפה שיקולים ענייניים?
פתאום רק בגלל שהוא אומר את המילים הנכונות, אז זה "מורכב"?
אני בסה"כ דורש קצת יושרה אינטלקטואלית, זה כל כך יותר מדי לבקש?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה נושא מורכב. שבת זה לא נושא מורכב. זה כל מה שאני אומר'
זה נושא מורכב. שבת זה לא נושא מורכב. זה כל מה שאני אומר
20/01/2020 | 15:01
4
45
אני לא מתומכי חולדאי. הוא גזען עלוב והעירייה ברשותו מזניחה את דרום העיר בצורה שאין לתאר.
 
הצפות זה לא צחוק. אני לא רוצה שהרחוב שלי יוצף. אני לא רוצה שמשפחות עניות עם ילדים קטנים יצטרכו לקושש תרומות באינטרנט כדי שיוכלו לקנות מקרר ומיטות אחרי ששלהם נהרסו בהצפה. לכן אני חושב שיש לבדוק את הנושא לעומק ולהבטיח שיוקם מוביל הניקוז לים. לא לעכב את המסילה עד הקמת המוביל כמו שחולדאי רוצה, אבל בהחלט להקים אותו.
 
אתה טוען שאין כאן "יושרה אינטלקטואלית" אבל אני טוען שאתה פשוט מתעצבן על כל מי שלא מסכים איתך פוליטית.
 
כשמשהו מורכב אז אני אומר שהוא מורכב. זה נושא מורכב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כל נושא אפשר להפוך למורכב, אם אתה רוצה לעשות אותו מורכב'
כל נושא אפשר להפוך למורכב, אם אתה רוצה לעשות אותו מורכב
20/01/2020 | 16:11
3
37
הנושא של הצפות הוא מורכב, הנושא של התנהגות בריונית של ראשי ערים שסוחטים באיומים את המדינה, זה לא נושא מורכב.
גם העובדה שחולדאי מתנהג כאן כמו פופוליטס עלוב, בגלל יח"ץ שלילי שקיבל על שני אנשים שמתו בדרום תל אביב (אגב אני לא מאשים אותו בזה אפילו לרגע ומי שמאשים הם גם פופוליסטים בזויים בעיני).
עד אותו מקרה טראגי, עניין אותו נושא ההצפות ומסילה רביעית כקליפת השום.
אחרת היה מדבר על זה חודשים לפני ולא היה פתאום נזכר.
אז תעשה לי טובה ועל תיתמם.
לא צריך להיות קשה לגנות את ראש העיר כאן ואין שום סיבה שכל אותם אנשים שאחז בהם זעם קדום בנושא השבת (אגב גם נושא מורכב, אם אתה רוצה לעשות אותו מורכב כמובן), פתאום מילאו פיהם מים.
 
ולא, אני לא כועס על זה שיש לכם דעות פוליטיות, אני כועס על זה שאתם צבועים ובוחרים להתייחס לבעיות כשזה נוח לכם.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה צודק, חולדאי פופוליסט ותופס טרמפ על ההצפות בדרום תל אביב'
אתה צודק, חולדאי פופוליסט ותופס טרמפ על ההצפות בדרום תל אביב
20/01/2020 | 16:28
2
43
אבל אתה לא הססת להצדיק פופוליזם של שר התחבורה הקודם וטענת שכל הפוליטיקאים פופוליסטים.
אז כדי שלא נעסוק בצביעות האם אתה מוכן לגנות את הפופוליזם של השר כץ?
בפופוליזם חולדאי = כץ ולא משנות העמדות הפוליטיות.
מי שמגנה את חולדאי על פופוליזם, ראוי שיגנה גם את כץ על פופוליזם ולא יסביר שכל הפוליטיקאים דואגים לאיך הם נראים בציבור בטווח הקצר כי ברוב ההשקעות לטווח הארוך לא הם יגזרו את הסרט, אחרת הוא צבוע.
אתה הצדקת פתיחה של פרויקטים כמו מסילת החוף הדרומי ומסילת השרון ודחיית המסילה הרביעית באיילון בגלל מורכבותה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בוודאי, אין לי שום בעיה לגנות את ישראל כץ'
בוודאי, אין לי שום בעיה לגנות את ישראל כץ
20/01/2020 | 18:52
40
ברור שהוא היה פופוליסט בהרבה מאוד מדברים שקידם.
מה שכן, לא תוכל להאשים את כץ בכך שניסה לסחוט את ממשלתו באיום על כך שלא יקדם פרוייקט לאומי כזה או אחר.
פופוליזם שלו התמקד בכך שהוא הפנה את המשאבים של משרדו לפריפריה.
הוא לפחות בנה משהו, לעומת חולדאי שסתם רוצה לסחוט כסף מהמדינה.
ישראל כץ נמנע מלהתעסק בפרוייקטים מאתגרים כי פחד שלא יוכל להשאיר רושם על בוחריו שזה כמובן גרוע, אבל הוא לא פעל בכוונה תחילה לחבל בפרוייקטים אחרים.
כמו שאומרים באנגלית החטא של ישראל כץ הוא חטא של OMISSION לעומת חטאו של חולדאי כאן שהוא חטא של COMMISSION.
ושלא תחשוב לרגע, בניגוד לפופוליסטים מהימין שרצו להאשים את חולדאי במצב הניקוז בדרום תל אביב, אנ מהתחלה טענתי שזאת לא אשמתו וזה פופוליזם בזוי להאשים אותו באסון שקרה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רק להבהיר, אני לא מגנה את חלדאי על כך שהוא פופוליסט'
רק להבהיר, אני לא מגנה את חלדאי על כך שהוא פופוליסט
20/01/2020 | 18:58
39
אני מגנה אותו על כך שהוא סוחט באיומים את המדינה ומנסה לדפוק (מצטער אין לי מילה אחרת) מאות אלפי אנשים רק כדי לעשות לעצמו יח"צ חיובי.
אגב זה די דומה לסמוטריץ ונושא השבת שהוא בסה"כ עושה את מה שהוא עושה על מנת לפנות לבייס שלו.
מגנים אותו על כך, אלה שבעד תחבורה ציבורית בשבת והם צודקים מנקודת מבטם, אבל בשרשור הזה, משום מה כשחולדאי עושה את בדיוק אותוה הדבר, קולם לא נשמע.
אני מצטער, אבל אם זאת לא צביעות, אז אני לא יודע מה זה צביעות.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
26/01/2020 | 23:39
2
לצפיה ב-'אז שיסכים לביטול 2 נתיבים לרכב שם אפשר לסלול את הרביעית'
אז שיסכים לביטול 2 נתיבים לרכב שם אפשר לסלול את הרביעית
20/01/2020 | 12:03
11
82
ואולי גם חמישית ושישית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יתכן שיש מקום ל 4 מסילות בתוואי הקיים.'
יתכן שיש מקום ל 4 מסילות בתוואי הקיים.
20/01/2020 | 12:28
9
94
הבעיה בסטנדרט של ר"י שדורש רצועה של 5 מטר לכל מסילה. רוחב התוואי הקיים באיילון הוא כ 16 מטר ואם היה אפשר לאמץ סטנדרט של 4 מטר ומהירות תוכן נמוכה יותר (80-100 קמ"ש, ממילא המהירות שם נמוכה בגלל כל התחנות) היה אפשר להעביר את ארבעת המסילות בתוואי הקיים.
 
להבנתי אי אפשר פשוט להעמיק את תעלת הניקוז הקיימת בגלל תשתית תת קרקעית וחבל שכך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה עם תחנת השלום?'
מה עם תחנת השלום?
20/01/2020 | 14:08
8
84
אתה צריך שני רציפי אי ו4 מסילות.
ממה שאני רואה, אין שם מקום בלי לתפוס את שטח הנחל.

 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש מספר אופציות לפתרון ביניים.'
יש מספר אופציות לפתרון ביניים.
20/01/2020 | 19:26
7
62
כל פתרון ביניים בשלום יהיה מסובך ומסורבל, אך ישפר את המצב בהשוואה לסקנדל של 3.5 ק"מ חד מסילתיים בלב האזור העמוס ביותר ברשת.
 
"מסילה 0 ורציף 0" - גריעת אחד מארבעת נתיבי איילון דרום לקטע בן כ 500 מטר כדי להרחיב את התחנה מערבה ברציף ומסילה אחת. זה אינו צד הנחל. רציף 1 יוסט ל0, 2 ל1, 3 ל2 ו 4 יהיה המספר החדש של 3. אפשר אפילו להשאיר 3 מסילות בין ההגנה לת"א מרכז ולהנות מהכפלת התדירות במסילה השלישית הודות לכך שרציפים 3 ו 4 בשלום יפעלו כתחנה תפעולית. אם יקבלו את צימצום הרצועות ל4מ' אז אפשר אפילו להגיע לעידן המסילה הרביעית.
 
פתרון אחר יכול להיות העברת התפעול הדו כיווני למסילה 2, שימוש במסילה 3 כמסילה דרומה והעברת 2-3 רכבות בקטעים הדו כיווניים. זה יצריך מפלגים חדשים משני עברי השלום אך יגביר את האפקטיביות של השימוש בתשתית הקיימת. האיילון נפתח כקטע דו מסילתי. כשהקימו את המסילה השלישית בתחילת שנות האלפיים טענו שהרכבת זקוקה ל 3 מסילות כדי לאפשר עקיפה. העובדה שנתנו לה להפעיל את המסילה השלישית כפי שהיא מופעלת מאד בעייתית בעיניי. בעבר סקורפיון שיתף בפורום דיאגרמת הפעלה של קטע משותף בין שני קווי RER שיש בו הפעלה דומה על קטע תלת מסילתי עם מסילה אמצעית דו כיוונית.
 
בניית רציף רביעי ומסילה על תעלת הנחל כפתרון נקודתי אפשריים אולי עם Syphon בנפח גדול יותר מזה של תעלת הנחל מתחל לקטע הבנייה. לא אידאלי כי זה מחייב תחזוקה וניקוי ולכן אני מונה את הפתרון הנקודתי הזה כאופציה האחרונה.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תוכל לפרט על האופצייה של syphon?'
תוכל לפרט על האופצייה של syphon?
20/01/2020 | 19:43
6
53
לאן בדיוק המים האלה ילכו ממנו והלאה?
לא מובנת לי גם האופציה של לקחת נתיב אחד מאיילון.
מה שאני לא מבין, איך אתה רואה את זה כאופציה "זמנית".
הרי כחלק מהוספת המסילה, צריך להקים רציף ולהרחיב את הטרמינלים בהתאם.
אם תעשה את זה, זה יהיה די סופי.
חוץ מזה, איך אתה רואה את זה נבנה?
הרי בשביל לקחת נתיב אחד מאיילון, תצטרך לסגור את איילון דרום כולו לתקופות ממושכות בזמן הבניה.
עזוב שבתות, או כמה ימים.
תצטרך לסגור אותו לתקופה של משהו כמו שנה (במקרה הטוב).
גם הפרוייקט הקיים כנראה יצריך אין ספור השבתות של איילון בתקופת הבניה, אז אתה מציע להחמיר עוד יותר את המצב?
איך אתה רואה את זה קורה בכלל?
הראיון של לנסות להגדיל את הקיבולת על ידי התקנת מפלגים חדשים ושינוי ייעוד המסילות השונות נראה לי נחמד, אבל אני חושב שזה פשוט לא מספיק.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה עיקרון פיזי שגם הרומאים ניצלו. '
זה עיקרון פיזי שגם הרומאים ניצלו.
21/01/2020 | 08:46
5
39
 
בצורה הפשוטה ביותר אם דואגים לחלל ( צינורות בטון, מנהרה חסינת מים או שילוב של השניים) בין תעלת האיילון שמדרום לשלום לזו שמצפון לתוספת הבנייה המזרחית בשלום, ולכך שנפח החיבור גדול כמו נפח התעלה אז המים יכנסו לצד אחד של החלל ויצאו מצידו השני בגלל הלחץ הפיזי שלהם גם אם התוואי יורד ועולה מחדש.
 
הרומאים השתמשו בעיקרו בבניית אקווהדוקטים ארוכיםן כדי להעביר מים מצד אחד של עמק לצידו השני אם זה היה פרקטי לבנות גשר.
 
זו יותר פיזיקה מטכנולוגיה.
 
אם נפח החלל שווה לנפח התעלה או גדול ממנה אז אי אפשר לטעון שהחלל הוא המחסום בפני המים.
 
לגבי טענתך על הצרת הכביש - לפני כמה חודשים נהגתי הלוך חזור על קטע אוטוסטרדה שהנתיב האמצעי שלה נחסם לצורך עבודות תשתית לאורך למעלה מ 10 ק"מ. היתה הפרדה קשיחה בין הנתיב החסום למה שבדרך כלל הנתיב השני והיו סימוני נתיבים חדשים צרים יותר, חלקם על חשבון השוליים, שאיפשרו לכל 3 הנתיבים להתקיים. הטרייד אוף היה שהורידו את המהירות מ 70 (110) ל 50 (80). הפרדה קשיחה והצרה זו טכניקה די מקובלת כשצריך לשפץ חלק מכביש מהיר והיא אינה דורשת סגירה מוחלטת.
 
לכידת מסילות באמצע כבישים מהירים עירוניים כמקובל בישראל ( 531, 20, 1 ) היא בעייתית כי אי אפשר לשפר את התשתית המסילתית ללא השלכות על הכביש. בבריטניה יש שימוש בתוואי מקביל כאשר הכביש כולו מצד אחד של המסילה. בצרפת ראיתי כבישים מהירים על ויאדוקטים מעל למסילות הרכבת בריביירה.
 
בעיה ישראלית נוספת היא השימוש בצמתים במקום כיכרות רב נתיביות. זה מגדיל את זמני ההמתנה כי חייבים לחסום את כל הצומת לפניות שמאלה שבכיכר אפשר לבצע אותן או כחלק מתנועה רציפה או בפרקי רמזור אדום קצר יותר לקטע הנגדי. כמו כן בגישה לכיכר רב נתיבית אפשר להסתפק ב 2-3 נתיבים בעוד  שבגישה לצומת חשובה בארץ מגיעים אפילו ל 5.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא ממש ענית לי על השאלה, איפה המים האלה יהיו מאוחסנים'
לא ממש ענית לי על השאלה, איפה המים האלה יהיו מאוחסנים
21/01/2020 | 19:59
1
20
סבבה, העברת אותם מהנחל הלאה.
איפה אתה מתכוון לאחסן את המים העודפים?
לאן אתה רוצה להזרים את הכמות הזאת של המים?
או שאתה מציע להקים מאגר ענקי איפה שהוא שיאחסן את המים האלה?
לגבי הצרת איילון.
השאלה היא, כמה נתיבים אתה צריך לקחת בנוסף לאותו נתיב שאתה מציע להפוך למסילה.
אני חושב, שעוד נתיב לא יהיה מספיק ולעיתים קרובות למדי, עדיין תצטרך לחסום את איילון לגמרי.
אלה אם כן אתה מתכנן לבנות את זה בקצב של מסוף החדש של תחנת השלום.
אתה צריך להביא חומרי בנייה, ציוד הנדסי כבד, אתה צריך שטחי התארגנות, לא ברור לי איך כל זה ייכנס לך לנתיב אחד נוסף.
לגבי הסיבה לכך שבונים מסילות בין נתיבי כבישים מהירים.
לדעתי עושים את זה בארץ, כי זה פשוט ניצול יותר יעיל של שטח.
אם תבנה את המסילה בצד של הכביש, תצטרך להפקיע עוד רצועה של שטח וזה די חבל במדינת ישראל שבה ערך הקרקע יותר גבוה מצרפת, גרמניה או ספרד.
לגבי הצמתים.
ראיתי כיכרות רב נתיביים בחו"ל והלגיד לך את האמת, לא ממש התלהבתי מהראיון.
בכנות אני גם לא מתלהב יותר מדי מכיכרות עם נתיב בודד שנהיו מאוד פופלארים בשנים אחרונות ואפילו ברחובות המון צמתים מרומזרים הפכו לכיכרות כאלה.
ממה שאני רואה בצומת אחד שנמצאת ליד מקום מגוריי, עומס המכוניות בכביש רק גדל ובשעות הבוקר המצב רע, עד רע מאוד וזה במקום שלפני זה כמעט בכלל לא היו פקקים.
אני חושב שזה גם עניין של תרבות נהיגה, מה שכמובן לא ממש נמצא ברמה גבוהה בארץ.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המים ימשיכו במורד התעלה הקיימת.'
המים ימשיכו במורד התעלה הקיימת.
21/01/2020 | 20:41
17
הרעיון הוא שפיזית יהיו צינורות או חללים בנפח דומה לאזור שיכוסה. ניתן למקם אותם מתחת לרציפים "4", מסילות "4" ו3 וכן מתחת לאי הרציפים 2 ו 3.
 
רעיון גריעת הנתיב הוא בצד ההפוך מהנחל. מסיבה זו אני קורא למסילה ולרציף "0".
 
כיכרות רב נתיביים הן רעיון גאוני שיכול לחסוך אפילו מיחלוף בכבישים  בינעירוניים של 80 קמ"ש. הם בטוחים כל כך שאני רוכב דרכם בקלות על אופניים 20 שנה, רישיון יש לי רק 6 שנים. הם מאפשרים לך הכל כולל לטעות ולעשות סיבוב נוסף ליציאה במחלף שמבוסס עליהם במקום מערכת של פניות.  יש דרכים לרמזר ולנהל אותם כולל רמזורים בדרכים המובילות אליהם ובתוך הסיבוב עצמו כשנפח התנועה מצריך זאת. סימון קופסאות צהובות מונע בדרך כלל חסימות נתיב. ממה שאני מבין בארץ מסמנים בהן נתיבים טבעתיים כמו בספרד, טעות חמורה כי זה מקשה על יציאה מהנתיבים הפנימיים. בבריטניה הם מנוהלים כמו ספיראלה. (אתאר לפי כיוון בנהיגה בצד ימין כדי שלא יהיה האלמנט של הנהיגה בצד שמאל). לפני ההגעה לכיכר מסומן בנתיבים להיות בנתיב הימני לנסוע ליעדים שנמצאים ימינה, אמצעי קדימה ושמאלי שמאלה. הנהג מגיע לכיכר בנתיב המתאים ליעדו.בכיכר הנתיב שמוביל ימינה חיצוני יותר ומסומן אל תוך הפנייה הראשונה מהכיכר. הנתיב האמצעי עושה את הסיבוב מעבר ליציאה הראשונה ומנותב למעגל החיצוני של הכיכר אחרי שעוברים את היציאה הראשונה ומוביל ליציאה השניה. הנתיב השלישי, הפנימי ביותר, עושה את הסיבוב מפנים המעגל, הופך לאמצעי אחרי הפניה הראשונה, לימני אחרי הפניה השניה ומוביל החוצה בפניה השלישית. כשהנתיב השלישי מוסט לנתיב האמצעי "נוצר" נתיב "רביעי" ממרכז המעגל ומשלים את הספיראלה. מי שצריך להמשיך את הסיבוב סביב המעגל עובר מהנתיב השלישי לרביעי בתוך המעגל וככל שנתיב זה עושה את הסיבוב כך הוא מודרך החוצה והפעם לכביש שממנו נכנסנו למעגל מלכתחילה בדוגמה הזו. בדרכים מהירות הכביש הראשי יכול לעבור מתחת או מעל למעגל כשהגישה אליו היא עם רמפות והמעגל מחבר 3-4 דרכים מקומיות לכביש הראשי. בלונדון יש כמה דוגמאות למעגלים במפלס ביניים בין כביש ראשי מתחת למעגל וכביש ראשי מעל למעגל כאשר המעגל משמש כחלק המחיבור ביניהם. בהשוואה למחלפים עם פניות השימוש בגשר כפול או מנהרה כפולה ליצור מעגל במחלף היא יותר אינטואיטיבית כי אין עיקולים בניגוד לכיוון הפנייה הרגיל שנהג היה מבצע במעגל במפלס הרחוב. כמו כן זה מסדיר פניות פרסה וחוסך ברמזורים.
 
מעגלים של נתיב בודד נועדו לרחובות חד נתיביים. אם שמים אותם על רחובות דו נתיביים זו טעות.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה שוב כותב "כיכר" במקום "מעגל תנועה". זה לא אותו הדבר...'
אתה שוב כותב "כיכר" במקום "מעגל תנועה". זה לא אותו הדבר...
26/01/2020 | 23:51
2
13
לצפיה ב-'באנגלית קוראים לזה roundabout square '
באנגלית קוראים לזה roundabout square
27/01/2020 | 00:26
1
4
לצפיה ב-'באנגלית קוראים לזה roundabout, ובעברית "מעגל תנועה" זה המונח'
באנגלית קוראים לזה roundabout, ובעברית "מעגל תנועה" זה המונח
27/01/2020 | 10:30
7
 
כמובן, רבים טועים וקוראים לכל מעגל תנועה בשם השגוי "כיכר", אבל זה לא אותו הדבר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'5-6 במנהרה מתחת לאיילון'
5-6 במנהרה מתחת לאיילון
20/01/2020 | 22:10
21
לצפיה ב-'ייתכן שהיה טוב יותר להקים את המסילה במנהרה'
ייתכן שהיה טוב יותר להקים את המסילה במנהרה
20/01/2020 | 22:06
4
58
ישנו תכנון עתידי להקים את מסילות 5,6 במנהרה. שמעתי ממישהו שבוועדה רלוונטית עלה הרעיון שבכלל היה מהיר וזול יותר לבנות את המסילות האלה קודם לכן - זה לא מצריך פתרונות ניקוז לאיילון ואין סיבה שמישהו יעלה התנגדויות, אבל איכשהו היו "נעולים" כבר על המסילה הרביעית ע"ח האיילון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עלות מטורפת, 30 מיליון שקל, מהיכן הכסף במצב כזה שיש בור'
עלות מטורפת, 30 מיליון שקל, מהיכן הכסף במצב כזה שיש בור
20/01/2020 | 22:19
3
55
בתקציב המדינה?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא בהכרח עלות מטורפת'
לא בהכרח עלות מטורפת
20/01/2020 | 22:34
2
54
פרויקט תשתית הכרחי מסוג זה נותן למשק תשואה גדולה שאפשר לכמת מבחינה כלכלית (חסכון בשעות עבודה אבודות בפקקים, זיהום אוויר וכו'). כמובן, אין לי התחשיבים, אבל זה פרויקט כל כך חיוני שסביר להניח שהוא יחזיר את ההשקעה. צריך לזכור שגם לעיכובים יש מחיר (מאחר שלא מרוויחים את התשואה), ופרויקט המסילה הרביעית מתעכב הרבה זמן בגלל דיונים על עניין הניקוז.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם לא צריך מנהרה לאורך כל התוואי עד לוד'
גם לא צריך מנהרה לאורך כל התוואי עד לוד
20/01/2020 | 23:12
1
45
המסילה צריכה להכנס למנהרה רק בקטע המצומצם שבו יש בעיה בגלל ההיצרות של נחל האיילון (האם רק בין תחנת ההגנה לתחנת סבידור?). זו כנראה מנהרה הרבה יותר קצרה מאשר זו של הקו האדום של הרכבת הקלה, וגם יש פחות תחנות תת קרקעיות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זאת מנהרה הרבה יותר מורכבת מבחינה הנדסית מזאת של קו אדום.'
זאת מנהרה הרבה יותר מורכבת מבחינה הנדסית מזאת של קו אדום.
20/01/2020 | 23:36
55
היא גם גדולה יותר בקוטר, יש שם המון תשתיות בעייתיות, היא גם תצריך פתרונות איטום הרבה יותר רציניים מהקו האדום, בגלל שהיא סמוכה לאיילון.
יש שם כבר מנהרת שרות ממש קרוב, יש גם מנהרה של הקו האדום שחוצה אותה.
יש גם עניין של ניהול סיכונים.
לאחרונה דובר כאן בפורום על בניית רכבת תחתית במוסקווה והזכרתי תחנה שפתיחתה התעכבה בגלל פריצת מי תהום לתוך המנהרה.
רק תחשוב לרגע, איזה אסון זה יהיה, אם בזמן הבניה תהיה פריצה כזאת ופתאום ייפתח בולען פרוזדור אילון.
ההשבתה כזאת תהיה לא פחות מקטסטרופה תחבורתית של ממש.
ואיפה אתה מציע לשגר את הTBM?
אני לא אומר שזה בלתי אפשרי כמובן, הכל אפשרי בהינתן מספיק ידע וכסף.
אבל זה פרוייקט מאוד מורכב ולא בכדי, דוחים אותו לעתיד די רחוק (שנות ה40 אם אני לא טועה).
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תוהה אם זה בעקבות מכרז לבדיקת הנזק הכלכלי מביטול המובל לים'
תוהה אם זה בעקבות מכרז לבדיקת הנזק הכלכלי מביטול המובל לים
29/01/2020 | 16:39
2
רשות המים פרסמה בדצמבר מכרז לבחינת הנזק הכלכלי מביטול המובל לים:
"2.2 התרחישים שייבחנו במסגרת השירותים
1.2.2 תרחיש אפס - עלות הנזק הכלכלי בעקבות הקמת המסילה הרביעית וללא ביצוע אף אחד מהאמצעים למיתון השיטפונות המפורטים בסעיף 2.1 לעיל.
2.2.2 תרחיש 1 - עלות הנזק הכלכלי לאחר ביצוע הפתרונות המפורטים בסעיף 2.1 לעיל, ללא הפתרון של המובל לים )סעיף 5.2.1 לעיל(.
3.2.2 יובהר כי פירוט התרחישים בחלופות הנבחנות לוויסות במעלה יעשו עבור טווחי זמן שונים כמפורט לדוגמא בסעיף 3.1 לעיל יועברו לזוכה עם תחילת ההתקשרות לביצוע העבודה ויכללו שכבות ממ"ג )מערכת מידע גאוגרפית( של פשטי ההצפה ומשך זמן ההצפה. "
 
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

07:07 | 17.02.20 EHP12
17:02 | 16.02.20 איליה קוגן
15:45 | 16.02.20 סקורפיון36
22:15 | 15.02.20 סקורפיון36
07:39 | 14.02.20 כוס אליהו
23:53 | 13.02.20 גילביון
19:12 | 13.02.20 arseny92
10:14 | 13.02.20 נתנאל531
15:53 | 12.02.20 עמוד השדרה

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ