לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2249422,494 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'מחר פתיחה של גשר יהודית'
מחר פתיחה של גשר יהודית
<< ההודעה הנוכחית
19/01/2020 | 00:35
42
272
מעניין איך הדבר ישפיע בשבועות הקרובים, על האיזור ועל המצב בתחנת השלום.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'השפעה חשובה אך לא מהפכה'
השפעה חשובה אך לא מהפכה
19/01/2020 | 08:04
25
251
זה מה שכתבתי אז, בעת מלחמות השבת
 
הגשר בוודאות ישפר את הניידות בתל אביב לחסרי רכב, גם מבחינת זמן הליכה וגם מבחינת איכות ההליכה. לא פחות חשוב, הגשר יספק אלטרנטיבה להליכה הלא נעימה לאורך גשר השלום (גבעת התחמושת) ויקטין במקצת את העומס עליו. הגשר יספק חמצן חשוב לעסקים החמודים לאורך שדרות יהודית כי יהיו שם הולכי רגל חולפים לאורך כל היום.   
הגשר לא יעשה מהפכה גדולה, הוא פשוט יצטרף לשורה ארוכה של פתרונות אחרים שמשפרים במקצת את החיים של הולכי הרגל ורוכבי האופניים. תל אביב יצרה עשרות פתרונות כאלה בשנים האחרונות וברור לנו כיום שתל אביב היא העיר מוטת הולכי הרגל ביותר במדינה (בתחרות עם מרכז ירושלים). אף פרויקט לא עשה את זה לבדו, אבל כולם ביחד מייצרים שינוי. לכן, כל אחד שטוען שהוא לא מבין למה צריך את הגשר כי הוא לא ישנה הרבה, פשוט לא מבין שעירוניות מעולם לא בנויה על פרויקט אחד ויחיד אלא על תפיסה כוללת.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא מבין מה הוא מחבר בעבר הירקון.'
אני לא מבין מה הוא מחבר בעבר הירקון.
19/01/2020 | 20:19
24
139
אין שם חיבור לדרך ראשית הפונה מזרחה. רחוב משה דיין נראה לי מחסום די משמעותי בפני רוכבים שמנסים לרכב מערבה ומבנה הרחובות בינו לגשר יהודית מצריך רכיבה במסלולים מסובכים ופתלתלים.
 
אם תנאי הרכיבה בת"א היו דומים לאלו שבאירופה (רכיבת כביש ב 30 קמ"ש +) אז היה אפשר להגיע משדרות ההשכלה לגן לונדון ב 10 דקות רכיבה בערך. להבנתי בת"א יש העדפה לשבילים במפלס המדרכה שמצריכים חצייה בפאזה של הולכי רגל וכן מכשולים שונים על המדרכות שאינם מאפשרים רכיבה ב 30 קמ"ש.
 
פרוייקטים גרנדיוזיים שאינם חלק ממסלול רכיבה רציף אינם תורמים הרבה לרוכבי האופניים. אופניים הם רכב שיכול לכסות 8 ק"מ בחצי שעה או 16 ק"מ בשעה בשטח עירוני ולתת פייט טוב לכלי רכב ממונעים או תח"צ. אם כבר הסיפור מזכיר לי את שביל עוקף קמדן, 1.7 ק"מ של שביל שהיה נגיש בעיקר לבאים מצפון, אך בלתי נגיש מדרום בגלל שימוש נרחב ברחובות חד כיווניים כציר יחיד. ניסיתי להתחקות אחריו בגוגל ונראה שרק החצי הצפוני שרד, דבר שלא מפתיע אותי כי מעולם לא השתמשתי בחצי הדרומי שלו אלא במסלולים אחרים.  בלונדון עיריית הגג הבינה לפני כעשור שאי אפשר לתכנן שבילים מקומיים שלא כחלק מרשת עירונית ובמקום שעיריות הרובע יתכננו שבילים בתחומן (עוקף קמדן הוביל לשום מקום משרדי צפונית להולבורן בקרבת משרדי עיריית קמדן כשהכביש הראשי מקמדן הוביל ללב הווסט אנד, מרכז הבילויים של העיר)  עיריית הגג תתכנן שבילים כלל עירוניים חוצי רבעים במסלולים ישירים למרכז העיר. כשרכבתי בלונדון לפני כעשור שבילי האופניים היו מבחינת המלצה בלבד ואפילו ברמת "כבדהו וחשדהו" כי היו מספר שבילים שהובילו את הרוכב לפניות בלתי רצויות לפי איזה הגיון פנימי של עיריות הרובע כאשר הציר המשיך הלאה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הוא מחבר את ציר יגאל אלון כמוקד בפני עצמו'
הוא מחבר את ציר יגאל אלון כמוקד בפני עצמו
20/01/2020 | 08:58
22
103
בביקורת שלך על איכות שבילי האופניים בתל אביב אתה צודק כמובן.
אבל זה אף פעם לא 0 או 1. גשר יהודית הוא חלק ממגמה של שיפור המצב הקיים.
1. כל שכונת מונטיפיורי ממותנת תנועה ולכן אידיאלית לרוכב אופניים על הכביש, אבל היום אין סיבה לרוכב לאופניים לנסוע שם אלא אם יעדו בתוך השכונה, כי זוש כונה שלמה שהיא די "cul-de-sac". גשר יהודית משנה זאת והופך את השכונה לשכונה שבה הולכי רגל ורוכבי אופניים יכולים לעבור.
לאן? למגדלים שנבנו ועוד ייבנו לאורך יגאל אלון. זו מסה אדירה.
 
כאמור, זו רק חוליה בשרשרת. חוליה טובה, אבל אתה צודק שהשרשרת כולה עדיין חלשה. תוסיף לה את שבילי האופניים בקפלן ובחשמונאים, את מרחב שרונה מוטה הולכי הרגל וכיכר גבעון, את השביל לאורך שדרות ההשכלה הנעימות, את תחנת הרק"ל בשדרות יהודית ועוד ועוד ותקבל לאט לאט עיר שמעצימה הולכי רגל ורוכבי אופניים על פני רכב פרטי.
מרבית משתמשי האופניים והקורקינטים גרים דווקא במרכז תל אביב וכעת יהיה למי מהם שעובד במגדלים האלה גישה נחה מאד, כי הרכיבה על גשר השלום פשוט לא אפשרית. זו החוזקה העיקרית של הגשר.
 
מהצד השני, אפשר להגיע מגבעתיים (דרך הגבורה) שכונת רמת ישראל וביצרון בקלות למגדלים על בגין והלאה לאזור כיכר הבימה והסנטר. (כרגע פחות נוח להגיע עד לים אבל יש איזושהי תוכנית לבוגרשוב). יש גם תוכנית למעבר נוח יותר משדרות יהודית לרחוב הארבעה).
ציר משה דיין כולל נתיב אופניים איכותי צפון דרום שיכול לנקז תנועה למעבר דרך ביצרון (ממותנת התנועה) לגשר יהודית.
זו דווקא החוזקה המשנית, לדעתי הפחות חשובה של הגשר. אבל מי שיבחר להשתמש בה יחסוך עמידה בפקקי גשר השלום (באוטובוס או ברכב). וזה כשלעצמו חוסך זמן משמעותי.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אזור הרכיבה צריך להיות כבישים 5,4 ועד יוספטל '
אזור הרכיבה צריך להיות כבישים 5,4 ועד יוספטל
20/01/2020 | 13:07
70
זה לב טווח הרכיבה בלונדון בין אזור 2, שולי אזור 3 ואזור 1.
 
מכל האזור הזה ניתן לרכב לגן לונדון בחצי שעה או בתשתית מתאימה או ב"הזנחה ברוכה" ותנאי כביש מתאימים (נתיב ימני רחב מספיק לאופניים לצד רכב, באמת שלא צריך יותר מכך בקטעי האורך).
 
חיבור צירי צפון-דרום קצרצרים בעבר הירקון בגשר יקר מאד לכיוון מזרח-מערב שאין לו צירי המשך מיידיים בכיוון זה אינו חיבור הגיוני מהשכונות לעיר ומבזבז את זמנו של הרוכב בפניות וזיגזוגים למקום הלא נכון שמאריכות את הרכיבה. הצירים שציינת מחייבים טיול ברחובות שממזרח לאיילון, דבר שקשה באופניים כי אי אפשר לשים סמארטפון על הכידון בלי לסכן אותו בנפילה. כתוצאה רוכבים שאינם מכירים את האזור יעדיפו את הדרכים הראשיות.
 
לגבי הצמתים בגשרי האיילון - אילו פקקים בדיוק ? רוכבי דו גלגלי קיימים במצב צבירה אחר וחסין פקקים. יתכן שמפחיד לעבור בין הנתיבים המרכזיים לנתיבי הפנייה ימינה אבל בלונדון מצאו פתרון של סימון שביל אופניים בין הנתיבים ויצירת המרווח בין הנתיבים לשם כך.
 
מהניק אני מבין שאתה רוכב אופניים. הבעיה בתיכנון לאופניים היא שלעיתים מי שמתכנן או מדבר עליהן אינו רוכב אופניים וקשה לו להבין את קנה המידה שלהן. אופניים הן כלי רכב שיכול להגיע למהירות של 30 קמ"ש (ויש הטוענים גם לספרינטים של 50 קמ"ש) ולכסות 16 ק"מ בשעה, 8 ק"מ בחצי שעה, 4 ק"מ ברבע שעה או 2 ב 7:30. נדיר שרוכב אופניים יטריח את עצמו לרכב קילומטר ב 3:45 אם זו אינה עצירה בדרך כי זמן ההתעסקות עם הנעילה בשני הצדדים משתווה כמעט לרכיבה. אני רואה שאתה רואה בנגישות הולכי רגל דבר טוב לאופניים. מבחינתי מרחב משותף בעיר הינו מטרד לרכיבה משום שהוא אינו מאפשר שמירה על מהירות סבירה. אופניים מהירות פי 3 או 4 מהליכה (תמיד מתסכל ללכת במקומות שאני רוכב ולראות שלוקח לי הרבה יותר זמן). רכיבה יעילה תלוייה ביכולת לשמור על מהירות לאורך זמן. יש גם בעיה של זילזול הולכי רגל בתשתית האופניים והיחס שלהם לסימונים השונים כאילו מדובר בכבישי צעצוע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי, הגשר יהפוך לחלק חשוב מתחבורה ציבורית'
לדעתי, הגשר יהפוך לחלק חשוב מתחבורה ציבורית
20/01/2020 | 16:50
3
94
אחרי פתיחת הקו האדום.
זה בעצם יאפשר ליוממים שיגיעו בקו האדום לעבוד במגדלים בצד המזרחי של איילון.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מתכוון לתפקידו כציר אופניים.'
אני מתכוון לתפקידו כציר אופניים.
21/01/2020 | 09:28
2
68
אם למשל היו מחברים את עמק ברכה לשאול המלך זה היה יוצר ציר אופניים אטקרטיבי מכצנלסון ושינקין של גבעתיים לאזור דיזינגוף סנטר ב 8 דקות רכיבה. רכיבה של 5-10 דקות אל הציר וממנו מרחיבה את הכיסוי שלו ב 2.5-4.5 ק"מ משני צידיו. גשר על ציר כזה היה גורר דרישה לגשר דומה מעל גהה כדי לחבר את אוניברסיטת בר אילן לציר כי זה היה מחבר אותה לדיזינגוף ב 30 דקות או לאזור הקריה בפחות מ 20 דקות.
 
זה ההבדל בין פתרון מקומי להולכי רגל עם טווח קצר לבין פתרון עירוני לרוכבי אופניים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מתוכנן גשר בעמק ברכה'
מתוכנן גשר בעמק ברכה
21/01/2020 | 10:26
1
63
אבל לא נראה לי שהוא יהיה מחובר בצורה נוחה לאופניים לשאול המלך...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נקווה שיחברו אותו מצפון לקרייה.'
נקווה שיחברו אותו מצפון לקרייה.
21/01/2020 | 14:16
27
לצפיה ב-'אכן, אזור המגדלים ביגאל אלון הוא היעד הראשי'
אכן, אזור המגדלים ביגאל אלון הוא היעד הראשי
20/01/2020 | 17:24
16
91
כבר יש שם כמה מגדלי משרדים גדולים, ויש עוד כמה בתכנית. המלבן שבין השלום מצפון, יצחק שדה מדרום, יגאל אלון ממערב ושדרות ההשכלה ממזרח מתוכנן להיות מרכז עסקים ראשי (יש שם כל מני מוסכים וכו' שאמורים להיהרס ולהפוך לגורדי שחקים).
 
מה שאני מתקשה להבין הוא מדוע הגשר מסתיים בצד המערבי של יגאל אלון, שם אין כלום, במקום בצידו המזרחי. כפי שהוא נבנה, כל מי שיעבור בו צריך לחצות את יגאל אלון. מעבר החציה שם כבר עכשיו עמוס, והולכי הרגל נתקעים באי תנועה קטן שאין בו די מקום להולכי הרגל - זה רק יחמיר עם פתיחת הגשר.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נראה שלא חשבו על זה עד הסוף. ולמה החיבור ליגאל אלון מוגבה?'
נראה שלא חשבו על זה עד הסוף. ולמה החיבור ליגאל אלון מוגבה?
21/01/2020 | 00:56
2
42
לצפיה ב-'זה אילוץ'
זה אילוץ
21/01/2020 | 08:34
1
92
בגלל הקרבה של יגאל אלון לאיילון והגובה המינימלי של הגשר מעל הנתיב הכי מזרחי של האיילון.
עוד לא הלכתי שם, אבל נראה שהתמודדו עם האילוץ הזה בכבוד (היה עדיף כמובן אם לא היה אילוץ כזה...).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אוקיי, עכשיו מובן. אצטרך לחנוך אותו ולראות גם '
אוקיי, עכשיו מובן. אצטרך לחנוך אותו ולראות גם
21/01/2020 | 19:34
27
לצפיה ב-'האמת שזה ממש הגיוני - היו יכולים לסיים את הגשר מהצד המזרחי '
האמת שזה ממש הגיוני - היו יכולים לסיים את הגשר מהצד המזרחי
21/01/2020 | 19:10
12
83
של יגאל אלון, ורק בודדים הצועדים על המדרכה המערבית יחצו את הכביש ויעלו על הגשר או שהיו מוסיפים גרם מדרגות.
אכן נראה שיש כאן פספוס קטן בתכנון
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי מה שעשו זה נכון יותר'
לדעתי מה שעשו זה נכון יותר
21/01/2020 | 22:23
11
98
א. הגשר משרת גם הולכי רגל וגם רוכבי אופניים. במקרה כזה הולכי הרגל חשובים יותר מרוכבי האופניים.
ב. גם באופניים, הגשר מעולם לא היה ולא תוכנן להיות חלק מאוטוטראדת אופניים מהירה אלא חיבור עירוני.
 
הארכה מעל יגאל אלון הית דורשת הגבהה של הגשר בערך ב-5 מטר יותר מאשר עכשיו (ההגבהה הקיימת לא גבוהה במיוחד). מה שהיה גורר לצורך בעשיית גשר בשיפוע כלפי מעלה מיהודית ועד ליגאל אלון  (זה כשלעצמו לא נורא כי הגשר ארוך מאד, אבל זה כן מקשה על חלק, גם הולכים וגם רוכבים)
יותר נורא, זה היה גורר מבנה מאד לא אלגנטי שאין שום דרך לעשות אותו נוח לאף אחד בצד המזרחי של יגאל אלון. וכלל לא בטוח שזה בכלל היה אפשרי מאחר והוא היה צריך לחרוג מזכות הדרך. עליה וירידה מכל גשר היא פשוט סיוט.
 
עיר צריכה להתנהל עד כמה שניתן במפלס אחד. מעברי החציה ממתנים את התנועה ביגאל אלון וזה מאד לטובה.
איפה שאפשר לעשות מעבר חציה, אסור לעשות גשר.
 
ועוד לא דיברנו על התוספות לעלויות...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה יודע מה? חשבתי שזה פספוס, אבל שכנעת אותי '
אתה יודע מה? חשבתי שזה פספוס, אבל שכנעת אותי
22/01/2020 | 00:00
8
69
מה שכן, אני חושב שזה קצת חבל שהגשר די "השתלט" על המדרכה של יגאל אלון.
הייתי רוצה לראות מדרכה רחבה מספיק, כך שלא היה צורך לעלות על הרמפה של הגשר בשביל סתם להמשיך ללכת על יגאל אלון.
לגבי מעבר חצייה, אני יודע שדיברו על זה הרבה פעמים, אבל למה בעצם לא משתמשים במעברי חצייה תת קרקעיים בארץ?
אני יודע שזה הופך למקום של הומלסים, אבל האם בכל זאת אפשר איך שהוא גם קצת להקל על הולכי רגל (פחות חשיפה לשמש בקיץ וקור בחורף) ועדיין להימנע מהפיכתם למקומות של הזנחה?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה שוב אילוץ של בחירה בין רע לרע'
זה שוב אילוץ של בחירה בין רע לרע
22/01/2020 | 08:27
7
73
שנובע מהמרחק הקטן בין האיילון ליגאל אלון. לא היה מקום להרחבת המדרכה באופן מספק בקטע הזה.
אם היו מפצלים את המדרכה ל-2 (חצי במפלס הרחוב וחצי במפלס הרמפות), הייתי מקבל רמפות ומדרכות צרות שלא היו מאפשרים בשום צורה שילוב של שביל אופניים. היית אומר לרוכבי האופניים. בקצה הגשר תרדו מהאופניים ותלכו לידם. והם כמובן לא היו מקשיבים לך...
העובדה שמי שממשיך ישר על המדרכה צריך לעלות במתינות מטר גובה ואז לרדת במתינות מטר גובה היא לא אידיאלית, אבל בבחירה בין רע לרע זה הרע במיעוטו.
 
לגבי מעבר חציה תת קרקעיים (או גשרים). ברמת העקרון אני נגד. כי לתפיסתי להכריח הולכי רגל לרדת ואז לעלות (או לעלות ואז לרדת), רק כדי לא להפריע לזרימת התנועה. 
א. לא חוסך להם זמן לעומת הרמזור כי יש את העליה והירידה.
ב. מוסיף להם מאמץ (ולא בכל מקום אפשר לשים דרגנועים)
ג. מקשה על הנגישות עבור אוכלוסיות מתקשות ולרוב דופק גם רוכבי אופניים. ומייצר רתיעה בשעות מסוימות לאוכלוסיות מסוימות (נשים בעיקר סובלות ממעברים תת קרקעיים בשעות החשכה).
ד. תופס שטח מדרכה יקר, מקשה על ההתמצאות במטלה הפשוטה של חציית כביש וכמו שאמרת לרוב גם קשה לתחזוקה ברמה טובה ועשוי לשמש מקום לפעולויות לא רצויות.
 
לא בכדי הפתרון הזה שאומץ בשני מקומות בתל אביב (כיכר המושבות וכיכר מגן דוד) בוטל והוחלף במעברי חציה ידידותיים יותר להולכי רגל.
 
יחד עם זאת כמובן שאין שחור ולבן, ויש מקומות שבהם זה מתאים.
א. היכן שהטופוגרפיה בכל מקרה תעבוד טוב יותר לטובת הולכי הרגל ורוכבי האופניים במעבר מתחת לכביש (לדוגמה המעברים מתחת לגשרים צמוד לירקון, או חלק מהמעברים בעמק המצלבה בירושלים, או המעבר בין בריכת הסולטן לסינמטק שמנצלים את טופוגרפיית העמק שהכביש עובר מעליו).
ב. היכן שהמעבר התת קרקעי צריך להיות מאד רחב ומזמין מאחר ובנוסף להיותו מעבר הוא משמש גם כניסה/יציאה לתחנה חזקה של מערכת הסעת המונים. במקרה כזה ריבוי הפעילות האנושית (שלעתים גם מצדיק מסחר) מקל על הבעיה הפסיכולוגית המעבר.
 
לדוגמה אם ניקח את תחנת שאול המלך, מעבר תת קרקעי דרך הכניסה לתחנה מהצד המערבי (מגדל הספירלה של עזריאלי) לצד המזרחי (מגדלי קרן קריה לעתיד לבוא) יכול לעבוד מצוין ולהרגיש בטוח ונוח לכולם, לגבי המנהרה ממנו ועד לאיכילוב אני לא בטוח. זה עשוי להיות קטע מאד לא נעים שעדיף לעשות אותו במפלס הרחוב, גם אם זה ייקח עוד כמה דקות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מסכים לגבי המדרכה, לא ממש מסכים לגבי מעברים תת"ק'
מסכים לגבי המדרכה, לא ממש מסכים לגבי מעברים תת"ק
23/01/2020 | 01:45
1
33
נכון, זה מעייף וקצת נוגד את הראיון של נגישות.
מצד שני, יש גם יתרונות של מעבר תת"ק.
בעיקר, הגנה מפני השמש של הקיץ והקור וגשם של החורף.
לא בכדי, זה נפוץ במדינות צפוניות, אבל גם בארץ זה בכלל לא כיף גדול להמתין במעבר חצייה תחת השמש של הקיץ.
אתה צודק שמעברים כאלה שמובילים אל/מ תחנות רכבת תחתית (או הקו האדום אצלינו) הופכים את זה ליותר מתבקש והגיוני.
אני לא חושב שמעברים קיימים נזנחו לטובת מעברי חצייה במפלס הרחוב.
נדמה לי שהסיבה העיקרית היתה חשש  מאיכלוס על ידי נרקומנים והומלסים.
היות שהזכרת את תחנות הקו האדום, הרי שזאת גם סיבה לדאגה שם.
לסיכום, גם במוסקווה בימי ילדותי וגם בערים גדולות בעולם שטיילתי בהם, מעברי חצייה מעולם לא גרמו לא לתחושה של אי נוחות למרות המאמץ הפיזי הדרוש.
אולי בגלל הרקע שלי והעובדה שאני יותר רגיל אליהם.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רק שלשום עברתי במעבר תת"ק בכיכר תחנת הרכבת'
רק שלשום עברתי במעבר תת"ק בכיכר תחנת הרכבת
23/01/2020 | 12:12
45
המרכזית של אודסה... לאחר הגעה ברכבת 148КА של המוקדם לפנות בוקר.*
צד הכניסה (לתחנה) / צד היציאה (לתחנת הטרוליבוס)
היה נקי ללא סימני קיום הומלסים, וכרגיל כלל כמה בתי עסקים (סגורים לאור השעה המוקדמת) ונראה ששיפצו שם לא מזמן. הסטריט וויו לא מעודכן, כיכר יפה וריקה מכל המכוניות, כי רוב קווי המוניות שירות והאוטובוסים עברו למסוף אוטובוסים "פריווז" (автовокзал Привоз) שנמצא ליד הרכבת, רק הטרוליבוסים נשארו באותו מקום.
 
[אגב קו טרוליבוס 14 לא נוסע, שרפנו שעה בתחנה (עם השלט הקווים הבאים והכל שהראה שזה "קיים", ומפת קווים בתחנה), שאלנו נהגים של קווי טרוליבוס 10 ו-8 שבאו, שאמרו "עוד מעט יבוא ה-14", בהיותו אומר זאת, כל הנוסעים בסלון: "לאא, ביטלו אותו", נהג אומר "לא ביטלו, יבוא" - בסוף החלטנו להאמין לנוסעים ולנסוע עם החלפה]
 
*טיסה אחר הצהריים באותו יום (שלישי) משד"ת ODS לבודפשט BUD, משם למחרת (בוקר רביעי) ל-TLV.
למוטב לציין רמת השירות הדפוקה של האוקראינים בשדה ODS, שדה תעופה ללא מסכי רשימת טיסות (וגם האתר בגרסתו לטלפונים לא כולל עמודה של איזה טרמינל) : עומדים בתור לבידוק, בסוף אומרים לך שהטיסה שלך מהטרמינל הישן ליד, אתה יוצא ועובר לשם, שם אומרים לך (אחרי התור כמובן) "לא, זה בחדש", בסוף אכן היה מהחדש.... בהמשך גם את מספר היציאה למטוס קובעים ברגע אחרון (גם שם בלי מסכים), נוסעים אשר רצים מכל עברי הדיוטי כבר לתור הטיסה....
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כמו שאתה אומר, זה לא שחור ולבן וצריך לבדוק כל מקרה לגופו'
כמו שאתה אומר, זה לא שחור ולבן וצריך לבדוק כל מקרה לגופו
24/01/2020 | 11:35
4
29
כאשר מדובר בכביש עירוני רגיל, כלומר כזה שיש מה לחפש בשני צידי הכביש, אז אני מסכים לגמרי שצריך מעבר חציה ולא גשר או מעבר תת קרקעי. המעבר צריך להיות כזה שמתעדף הולכי רגל: מעבר רציף באור ירוק, ולא כזה שתוקע אותם באי תנועה בשמש או בגשם, גם אם זה פחות נוח למהנדס שמתכנן את הרמזורים.
 
לעומת זאת, קח כדוגמה את החיבור הישיר בין תחנת השלום למגדל עזריאלי. האם היית מציע לוותר עליו ושמי שצריך ייצא מתחנת השלום ויחצה את הכביש כדי להגיע למגדלים? אני חושב שרוב האנשים יסכימו שיש ייתרון בחיבור הישיר הזה. עכשיו כשבונים את החלק הדרומי של תחנת השלום, היה צריך לתכנן מעברים דומים (ארוכים יותר) שיקשרו בינו לבין משרדי המממשלה ממערב והמגדלים ביגאל אלון ממזרח, במקום לשלוח את הנוסעים ישר מהתחנה לאי תנועה. כנ"ל לדעתי לגבי הגשר. אלה מקרים יוצאים מן הכלל - הכלל, כפי שכתבת, הוא שצריך מעברי חציה ידידותיים במפלס הכביש.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הבאת דוגמה טובה שגם רציתי להביא.'
הבאת דוגמה טובה שגם רציתי להביא.
24/01/2020 | 13:01
21
מעבר תת"ק היה נהדר שם.
די ברור ששם הוא די בלתי אפשרי בגלל שמדובר בגשר ומעבר תת"ק בעצם צריך להיחפר מתחת לאיילון שזה לא ממש ניתן לביצוע.
שם לדעתי צריך לעשות משהו אחר.
הייתי חושב על מעברים משוקעים לרכבים הפונים מדרך השלום לאיילון.
הבעיה העיקרית זה אפילו לא חציית הגשר עצמו, אלה המעברים האלה שאנשים נאלצים להמתין שם הרבה מאוד זמן, עד שהרמזור מתחלף.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'והנה נקודה למחשבה'
והנה נקודה למחשבה
26/01/2020 | 09:39
2
19
בתוכנית המקורית של המבנה הדרומי של תחנת השלום, היצה גם יציאה נוספת ישירות ליגאל אלון. אם אני לא טועה היא היתה אמורה להיות קומה מעל היציאה העיקרית לגשר השלום, כדי שתוכל לעבור גם מעל רמפת היציאה מהאיילון שבדיוק מתחילה להתגבה שם, כלומר היא אמורה להגיע ליגאל אלון גבוה יותר מגשר יהודית (ומנגד במקום שיש קצת יותר שטח בין רמת האיילון ליגאל אלון).
בדיוק פורסם שמתכננים מגדל של 48 קומות על שטח מפעל סיפולוקס (מצפון למגדל אלקטרה).
בתכנון נכון היציאה הזו מהרכבת יכולה לחלוף בגשר מעל יגאל אלון ולהתחבר בחיבור דרגנועים נוח לרחבה ציבורית נאה שתוקם בחזיתו (כמו החיבור של גשר הקריה).
זה אומר שהגשר יצטרך להיות אלכסוני וארוך קצת אבל זה בהחלט אפשרי.
מגדל סיפולוקס עצמו לא מצריך כניסה נפרדת לרכבת, רק חיבור איכותי לרחוב יגאל אלון לכל התעסוקה והמגורים לאורכו יכול הלצדיק זאת. לכן חשוב החיבור האיכותי עם מפלס הרחוב. (זה לא שולל חיבור נוסף ישירות ללובי הבניין אם ירצו אך לא במקום החיבור לרחוב).
 
חשוב שזה יהיה חיבור עם תכנון איכותי במיוחד כי כדוגמה הפוכה אפשר להביא את הגשר בין בית המשפט למגדל המוזיאון מעל רחוב ברקוביץ', שהינו יוזמה פרטית למכור את המגדל לחבורת עורכי דין שילכו בקלות לבית המשפט ובגלל זה החיבור שלו לרחוב בשני הצדדים בעייתי מאד, הוא לא נעים להליכה כי הוא צר וארוך והתחזוקה שלו לקויה. לעיר כעיר כנראה היה עדיף בלעדיו.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מעניין! האם יש לך קישור לתכנית הזו של המבנה הדרומי?'
מעניין! האם יש לך קישור לתכנית הזו של המבנה הדרומי?
26/01/2020 | 15:03
1
13
הייתי לפני שנה-שנתיים באיזשהו מפגש של העיריה עם תושבים שבו הוצגה התכנית של המגדלים במתחם איווקו. שאלתי לגבי הקישור הגרוע לתחנת הרכבת של הולכי הרגל. נציג העיריה אמר לי שעקרונית בניה של מעבר עילי להולכי רגל לא רק שאפשרי, אלא לדעתו אפילו היזמים יסכימו לממן אותם מכספם כי זה כדאי להם. אלא שמסיבה שלא הובהרה, דווקא העיריה לא הייתה מעוניינת בכך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין לי'
אין לי
26/01/2020 | 20:21
36
זה מהזכרון, וגם אני חושב שכשהתחילו לעבוד על היציאה החדשה האדריכל של ה"גל" המקורי סיפר את זה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עכשיו זה כבר לבכות על חלב שנשפך'
עכשיו זה כבר לבכות על חלב שנשפך
22/01/2020 | 00:59
65
אני לא רואה מה הייתרון של מעבר חציה במקרה הזה, כאשר המטרה היחידה של חציית הכביש היא להתחבר לגשר. אפשר היה לסיים את הגשר בצד המזרחי, עם עליה וירידה באמצעות דרגנוע, כפי שיש בגשר הולכי הרגל בין הקריה למגדלי עזריאלי, למשל. אנשים משתמשים בגשר הולכי הרגל הזה כל הזמן, ועליה וירידה ממנו היא ממש לא "סיוט".
 
אפשר גם היה ליצור פיצול שמחבר בין הגשר ישירות למגדל אלקטרה בקומה השניה או השלישית (התוספת לעלות במימון של בעלי הבניין - כדאי להם כי זה מעלה את ערך הנכס שלהם).
אולי זה פחות נוח לרוכבי אופניים, אבל ודאי יותר נוח להולכי הרגל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הערת את הנושא מזוויחות שבהחלט לא עלו בראשי בראשונה.'
הערת את הנושא מזוויחות שבהחלט לא עלו בראשי בראשונה.
22/01/2020 | 23:31
35
גם אותי שכנעת.  הטיעונים שלך חזקים וטובים.
יש אמנם משנו מעט מוזר שאתה חוצה גשר מגיע למדרכה והדבר הראשון שאתה מחפש זה מעבר חצייה כדי לחצות את הכביש כי אין לך מה לעשות על המדרכה המערבית.
תודה על ההסברים !
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כתבה בטמקא לפיה שביל הגשר לא מתחבר מזרחה'
כתבה בטמקא לפיה שביל הגשר לא מתחבר מזרחה
24/01/2020 | 17:14
44
 
מצורף שירטוט מבנים חדשים שהיה בכתבה. שימו לב שלא רק שאין המשך כלשהו לשביל יש ייצוג של בניין שחלק ממנן יחסום המשך ישיר מזרחה.
 
גשר שהקמתו חסמה חצי מדינה צריך להיות חיבור ראשי על ציר אופניים ממזרח למערב.
 
בשלב זה נטען בכתבה שאין חיבור ישיר לתשתית אופניים בצד המזרחי של הגשר ושגם חיבורו ממערב הוא שאיפה עתידית. אני חוזר על קביעתי שחיבור אופניים יעיל דרך הגשר היה מאפשר לרכב מגן לונדון לאוניברסיטת בר אילן או מסוף אלוף שדה תוך חצי שעה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מעניין מאוד'
מעניין מאוד
19/01/2020 | 10:47
7
208
חשבתי שאמרו שתהיה דחייה של לפחות שנה, והנה פתאום פתוח והכל בסדר. מה קרה לכל התחזיות הקודרות?
 
בכל מקרה אני חושב שייקחו כמה חודשים במקרה הטוב מהפתיחה של הגשר עד שתהיה השפעה מורגשת על האיזור, לאנשים לוקח זמן לשנות הרגלים (כמו קווי אוטובוס חדשים שנפתחים, בהתחלה נוסעים ריקים, כמה חודשים אחר כך מפוצצים לגמרי). סביר שבהתחלה רוב התנועה עליו תהיה בעיקר הייטקיסטים מהמגדלים ביגאל אלון שישתמשו בו כדי להגיע לארוחת צהריים בשרונה ורחוב הארבעה, ורק אחר כך אנשים יתחילו להשתמש בו כדי לשנות הרגלי יוממות (למשל להסתמך על קווי האוטובוס של בגין במקום רק על קווי האוטובוס של יגאל אלון). לדעתי זה לא ישפיע על תחנת השלום עצמה, אבל כן יעזור לקיבולת הולכי הרגל המוגבלת של גשר השלום שצר מלהכיל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם כשלא דיברו על כך עבדו בשבתות'
גם כשלא דיברו על כך עבדו בשבתות
19/01/2020 | 11:31
74
לצפיה ב-'היה צדק מסוים בתחזתיות הקודרות בכל זאת'
היה צדק מסוים בתחזתיות הקודרות בכל זאת
19/01/2020 | 16:52
5
140
הגשר לא מוכן ובעצם הוא ייפתח כשאין את כל האלמנטים של ההצלללה.
אלה יתווספו במהלך 2020 וייקח כנראה עוד כמה חודשים עד להשלמת כל הפרוייקט.
פשוט החליטו לפתוח אותו במצב הנוכחי (אני כמובן בעד).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אה, אז מתוכננת הצללה? חשבתי שויתרו על זה לגמרי'
אה, אז מתוכננת הצללה? חשבתי שויתרו על זה לגמרי
19/01/2020 | 16:59
1
113
גם אני בעד לפתוח את הגשר כל עוד אפשר לחצות בבטחה. צל וכו' זה נחמד אבל לא קריטי
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חשוב שהגשר יהיה מוארק היטב ושכל חלקיו המתכתיים יהיו '
חשוב שהגשר יהיה מוארק היטב ושכל חלקיו המתכתיים יהיו
19/01/2020 | 19:04
2
142
מחוברים עם  חבורים אקוויפוטנציאלים לפני הפתיחה לצבור בימים אלה; לא מזמן היו בארץ קורבנות בגלל פגיעות ברקים.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הרצפה שלו עשויה מדק של במבו (עץ)'
הרצפה שלו עשויה מדק של במבו (עץ)
19/01/2020 | 20:17
1
122
מה שאמור להוות הגנה.
חוץ מזה, במרחק של מאות מטרים מהגשר יש לך מספר מגדלים שבאופן טבעי אמורים למשוך את הברקים אליהם.
מה שמטריד אותי יותר, זה שמעקה של הגשר נראה די נמוך.
אני מקווה מאוד שהמקום לא יהפוך ל"פופולארי" בקרב אנשים שרוצים להתאבד.
אני בכל אופן הייתי מתקין מעקה בגובה של בן אדם ולא מה שיש שם כרגע.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עקרונית אתה צודק, עם רצפת עץ(במיוחד בבית) אין כמעט סכנה, אבל'
עקרונית אתה צודק, עם רצפת עץ(במיוחד בבית) אין כמעט סכנה, אבל
20/01/2020 | 00:38
190
כאשר מדברים על ברקים(קרי 100000000 וולט), חוקי החשמל לא ״תופסים״ כל כך ושכבת במבו הופכת ל״צחוק״.
לא פעם ראיתי בגרמניה סימני הזהרה מהסוג שבתמונה המצורפת(לשמור מרחק של 3מ׳ לפחות מ הארקה או מתשתית מתכתית  יחודית).
הנה גם צלום של הארקת  מעקה מתכתי על גשר קטן באורכו, מעל מסילה מחושמלת.

סה״כ אני מאמין שהנושא טופל כי הוא מאוד חשוב, כך שאין בגשר סכנה, אבל אין ספק שביום עם רעמים וברקים, מוטב לעזוב אותו כמה שאפשר יותר מהר, ליתר בטחון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ידוע באיזו שעה מחר? אם לא יהיה גשם שוטף אשמח לחנוך את הגשר.'
ידוע באיזו שעה מחר? אם לא יהיה גשם שוטף אשמח לחנוך את הגשר.
19/01/2020 | 15:12
1
45
לצפיה ב-'נדחה למחר'
נדחה למחר
19/01/2020 | 16:50
45
לצפיה ב-'תמונות שלי מגשר יהודית'
תמונות שלי מגשר יהודית
21/01/2020 | 12:49
4
218
גשר יפה מאוד ושימושי מאוד
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא הייתי מציע במזג האוויר הנ"ל לעבור בגשר'
לא הייתי מציע במזג האוויר הנ"ל לעבור בגשר
21/01/2020 | 16:18
2
86
לצפיה ב-'למה לא? אין הבדל מבחינת מזג האוויר בין הגשר לכביש או מדרכה.'
למה לא? אין הבדל מבחינת מזג האוויר בין הגשר לכביש או מדרכה.
21/01/2020 | 20:42
1
95
תסביר למה לא היית מציע לעבור בגשר במזג אוויר שכזה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תלוי איפה'
תלוי איפה
21/01/2020 | 21:05
103
הייתי חושב שזה ממש לא נעים לצעוד על הגשר אם יש רוחות חזקות.
על המדרחה בדרך כלל יש לך בתים מסביב שקצת מגנים עליך מפני הרוחות.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תמונות ממש (ר)טובות! {סליחה הייתי חייב את הpun}'
תמונות ממש (ר)טובות! {סליחה הייתי חייב את הpun}
21/01/2020 | 19:36
48

הודעות אחרונות

07:07 | 17.02.20 EHP12
17:02 | 16.02.20 איליה קוגן
15:45 | 16.02.20 סקורפיון36
22:15 | 15.02.20 סקורפיון36
07:39 | 14.02.20 כוס אליהו
23:53 | 13.02.20 גילביון
19:12 | 13.02.20 arseny92
10:14 | 13.02.20 נתנאל531
15:53 | 12.02.20 עמוד השדרה

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ