כמה מכוניות עוקף אוטובוס?

down und

New member
טוב לדעת ומשמח לראות או טוב לראות ומשמח לדעת

כמה מכוניות עוקף אוטובוס?
נסיון עריכת וידאו ראשון שלי

[URL]https://www.youtube.com/watch?v=xH3ugQvgz18&t=125s[/URL]
טוב לדעת ומשמח לראות או טוב לראות ומשמח לדעת
כאן רואים, בצורה ברורה ומובהקת, את היתרון של נת"ץ.
לנת"ץ יש יתרון (ולכן נגזרת מכך, אדון רמי נש' דמתקרא רמי'ש, זכות קיום)
במקרה שהוא שילוב של כל הגורמים הבאים גם יחד:
נתיב/מסלול יחסית ארוך (בנמיר שבכביש 2 אורכו מגלילות ועד לקריה הוא
לפחות 6 ק"מ)
ריבוי אוטובוסים שנוסעים בו
מיעוט פניות ימינה (שכן רכבים הפונים ימינה מותר להם להכנסת לנת"ץ מרחק
סביר לפני הצומת)
מיעוט תחנות אוטובוס או למצער הרבה תחנות עם מפרץ רחב ועמוק כך שאוטובוס
שמוריד/מעלה נוסעים לא יעכב קו מהיר שנוסע בנת"ץ ולא צריך את התחנה.

את כל אלו יש לנו בנמיר, יש לנו בציר 44 מאזור אזור בואך ליפו.
את כל אלו יש לנו מצומת בית דגן ועד לכניסה לראשון.

את כל אלו אין לנו בכצנלסון של תביא זמן, אופס, גיב א טיים, נו, גבעתיים.
מסלול יחסית קצר, המון פניות ימינה, כמות לא גדולה של אוטובוסים שנוסעת
בציר הזה.

ז'בוטינסקי של ר"ג עם ב"ב הוא די גבולי.
 
אז לפי התנאים הללו רצוי שיהיה נתץ ממחלף מוצא עד תחנה מרכזית

טוב לדעת ומשמח לראות או טוב לראות ומשמח לדעת
כאן רואים, בצורה ברורה ומובהקת, את היתרון של נת"ץ.
לנת"ץ יש יתרון (ולכן נגזרת מכך, אדון רמי נש' דמתקרא רמי'ש, זכות קיום)
במקרה שהוא שילוב של כל הגורמים הבאים גם יחד:
נתיב/מסלול יחסית ארוך (בנמיר שבכביש 2 אורכו מגלילות ועד לקריה הוא
לפחות 6 ק"מ)
ריבוי אוטובוסים שנוסעים בו
מיעוט פניות ימינה (שכן רכבים הפונים ימינה מותר להם להכנסת לנת"ץ מרחק
סביר לפני הצומת)
מיעוט תחנות אוטובוס או למצער הרבה תחנות עם מפרץ רחב ועמוק כך שאוטובוס
שמוריד/מעלה נוסעים לא יעכב קו מהיר שנוסע בנת"ץ ולא צריך את התחנה.

את כל אלו יש לנו בנמיר, יש לנו בציר 44 מאזור אזור בואך ליפו.
את כל אלו יש לנו מצומת בית דגן ועד לכניסה לראשון.

את כל אלו אין לנו בכצנלסון של תביא זמן, אופס, גיב א טיים, נו, גבעתיים.
מסלול יחסית קצר, המון פניות ימינה, כמות לא גדולה של אוטובוסים שנוסעת
בציר הזה.

ז'בוטינסקי של ר"ג עם ב"ב הוא די גבולי.
אז לפי התנאים הללו רצוי שיהיה נתץ ממחלף מוצא עד תחנה מרכזית
ירושלים, כמובן אחרי שירחיבו את הכביש מגינות סחרוב.
 
אכן כן

אז לפי התנאים הללו רצוי שיהיה נתץ ממחלף מוצא עד תחנה מרכזית
ירושלים, כמובן אחרי שירחיבו את הכביש מגינות סחרוב.
אכן כן
ההרחבה מגינות סחרוף לכניסה לעיר מיועדת למיטב ידיעתי לנת"צ בכל כיוון.
אני מאד מקווה שיאריכו אותו גם לפחות ממוצא (רצוי ממבשרת).

חשוב לציין את ההשפעה שתהיה לכביש 16, מצד אחד הוא יפצל את התנועות לתוך ירושלים, ולכן הפקק המקביל בכביש 1 לכיוון ירושלים יתקצר (או יותר נכון ישנה מקום ויהפוך לפקק מחמד ועד לפיצול לכביש 16). לכן כדאי כבר כעת לקחת את הנתיב השלישי ולהפוך אותו לנת"צ (מחמד או אפילו משער הגיא) היקף האוטובוסים על הקטע הזה, בדגש על אלה שמגיעים מבית שמש, אבל גם מיעדים אחרים שהם לא תל אביב ולא ידוללו כתוצאה מהרכבת, ורק ימשיכו לגדול ולגדול.

בכיוון ההפוך כביש 16 יעשה פקק לא מבוטל גם בכביש 1 וגם בכביש 9 ביציאה מירושלים ולכן חייבים נת"צ בכיוון ההפוך לפחות עד מבשרת.
 
, המקום נקרא גינות סחרוב.

אכן כן
ההרחבה מגינות סחרוף לכניסה לעיר מיועדת למיטב ידיעתי לנת"צ בכל כיוון.
אני מאד מקווה שיאריכו אותו גם לפחות ממוצא (רצוי ממבשרת).

חשוב לציין את ההשפעה שתהיה לכביש 16, מצד אחד הוא יפצל את התנועות לתוך ירושלים, ולכן הפקק המקביל בכביש 1 לכיוון ירושלים יתקצר (או יותר נכון ישנה מקום ויהפוך לפקק מחמד ועד לפיצול לכביש 16). לכן כדאי כבר כעת לקחת את הנתיב השלישי ולהפוך אותו לנת"צ (מחמד או אפילו משער הגיא) היקף האוטובוסים על הקטע הזה, בדגש על אלה שמגיעים מבית שמש, אבל גם מיעדים אחרים שהם לא תל אביב ולא ידוללו כתוצאה מהרכבת, ורק ימשיכו לגדול ולגדול.

בכיוון ההפוך כביש 16 יעשה פקק לא מבוטל גם בכביש 1 וגם בכביש 9 ביציאה מירושלים ולכן חייבים נת"צ בכיוון ההפוך לפחות עד מבשרת.
, המקום נקרא גינות סחרוב.
 

אורי404

New member
תודה אמיר. יפה מאוד ביצעת את הסרטון

כמה מכוניות עוקף אוטובוס?
נסיון עריכת וידאו ראשון שלי

[URL]https://www.youtube.com/watch?v=xH3ugQvgz18&t=125s[/URL]
תודה אמיר. יפה מאוד ביצעת את הסרטון
גם טוב שלא ניצלת את זה לנתונים מניפולטיביים. למשל לספור את כלי הרכב הפונים שמאלה.
בקטע קצר יחסית מגלילות לקק"ל הרבה מאוד כלי רכב נעקפו.
 
וכדי לתת את התמונה המלאה

תודה אמיר. יפה מאוד ביצעת את הסרטון
גם טוב שלא ניצלת את זה לנתונים מניפולטיביים. למשל לספור את כלי הרכב הפונים שמאלה.
בקטע קצר יחסית מגלילות לקק"ל הרבה מאוד כלי רכב נעקפו.
וכדי לתת את התמונה המלאה
א. ציר ה-2+ בין כפר שמריהו לגלילות לא כל כך עובד, בעיקר בגלל התור הארוך של הנכנסים לא"ת הרצליה בבוקר (שזה גם רוב האוטובוסים, למעט ה-347 שלי). ואחר כך בגלל ההשתלבות מהסירה חזרה לכביש 2 ומיד אחר כך הירידה ימינה לגשר מחלף גלילות. מאחר שאר הנתיבים די פנויים האוטובוס פשוט לא נוסע בנת"צ. מה שצריך להוסיף שם זה נת"צ ברמפות של הסירה כי שם עוברים רוב האוטובוסים.
ב. הפקק עד קק"ל הוא "פקק רמזור" ואפשר לראות לאורך הסרטון את המקטעים שבהם הפקק נפתח לרגע ונסגר והם די מסונכרנים עם התדירות של הרמזור הירוק ישר. מאחר ומרבית הרכבים ממשיכים ישר, התוצאה היא שהקטע מקק"ל עד איינשטיין לא עמוס. הרמזור ישר באיינשטיין מותאם לנפח התנועה שמגיע (שהתמתן על ידי הרמזור בקק"ל). האוטובוס מרוויח להיות ראשון ברמזור של איינשטיין אבל לא מעבר לכך.
ג. קטע איינשטיין-עגנון - בשעות הבוקר גם הוא לא מאד עמוס, כי הרמזורים מוכוונים לישר ארוך לכיוון תל אביב, אבל אני יודע שבשעות אחר הצהריים, כשהרמזורים מוכוונים לישר קצר יותר (כדי לתת לתנועות שיוצאות מממרכז תל אביב יותר זמן ירוק), הוא מאד עמוס ואז הקטע הזה של הנת"צ עובד יופי. מה שאומר שחשוב לא לקבל החלטות על סמך שעה ספציפית ביום אלא להתסכל מערכתית.
ד. מעגנון/לבנון מצטרפים המוןו אוטובוסים ולמעשה הנת"צ בקצה גבול הקיבולת שלו. ואז כל פניה ימינה הופכת לממש בעייתית, הן הפנייה לרוקח ובעיקר הירידה לאוסישקין שתמיד מייצרת שובל ממתינים ארוך על הנת"צ. כאן לכאורה מה שצריך לעשות זה לאסור על פנייה ימינה בשעות השיא (ואני לא רואה את זה הולך לקרות) או לחלופין לקחת אחד משלושת נתיבי הרכב הפרטי שיש בין רוקח לפנקס ולהפוך אותו ל-2+ (בנוסף לנת"צ שיישאר בנתיב הרביעי כמו היום).
ה. לאורך בבלי. הנת"צ עובד במובן של "זוחל אבל פחות". זה טבעי כתוצאה מחתך הרחוב וצפיפות הצמתים במקביל לריבוי האוטובוסים. אחרי פנקס כל התנועה קצת נפתחת והנת"צ בבוקר לא מוסיף המון אבל אחר הצהריים לפעמים יש פקקים גדולים בארלוזרוב (שוב כי הרמזורים מכוונים לכיוונים אחרים) ואז הוא מאד משמעותי.
ו. על הנת"צ בבגין אין טעם לדבר כל כך, עומס האוטובוסים שם דורש פתרונות יצירתיים במיוחד כדי שהכל יזרום (לדוגמה רק"ל
 

down und

New member
אתה רק מחזק, בצורה עקיפה, את הטענה שלי

וכדי לתת את התמונה המלאה
א. ציר ה-2+ בין כפר שמריהו לגלילות לא כל כך עובד, בעיקר בגלל התור הארוך של הנכנסים לא"ת הרצליה בבוקר (שזה גם רוב האוטובוסים, למעט ה-347 שלי). ואחר כך בגלל ההשתלבות מהסירה חזרה לכביש 2 ומיד אחר כך הירידה ימינה לגשר מחלף גלילות. מאחר שאר הנתיבים די פנויים האוטובוס פשוט לא נוסע בנת"צ. מה שצריך להוסיף שם זה נת"צ ברמפות של הסירה כי שם עוברים רוב האוטובוסים.
ב. הפקק עד קק"ל הוא "פקק רמזור" ואפשר לראות לאורך הסרטון את המקטעים שבהם הפקק נפתח לרגע ונסגר והם די מסונכרנים עם התדירות של הרמזור הירוק ישר. מאחר ומרבית הרכבים ממשיכים ישר, התוצאה היא שהקטע מקק"ל עד איינשטיין לא עמוס. הרמזור ישר באיינשטיין מותאם לנפח התנועה שמגיע (שהתמתן על ידי הרמזור בקק"ל). האוטובוס מרוויח להיות ראשון ברמזור של איינשטיין אבל לא מעבר לכך.
ג. קטע איינשטיין-עגנון - בשעות הבוקר גם הוא לא מאד עמוס, כי הרמזורים מוכוונים לישר ארוך לכיוון תל אביב, אבל אני יודע שבשעות אחר הצהריים, כשהרמזורים מוכוונים לישר קצר יותר (כדי לתת לתנועות שיוצאות מממרכז תל אביב יותר זמן ירוק), הוא מאד עמוס ואז הקטע הזה של הנת"צ עובד יופי. מה שאומר שחשוב לא לקבל החלטות על סמך שעה ספציפית ביום אלא להתסכל מערכתית.
ד. מעגנון/לבנון מצטרפים המוןו אוטובוסים ולמעשה הנת"צ בקצה גבול הקיבולת שלו. ואז כל פניה ימינה הופכת לממש בעייתית, הן הפנייה לרוקח ובעיקר הירידה לאוסישקין שתמיד מייצרת שובל ממתינים ארוך על הנת"צ. כאן לכאורה מה שצריך לעשות זה לאסור על פנייה ימינה בשעות השיא (ואני לא רואה את זה הולך לקרות) או לחלופין לקחת אחד משלושת נתיבי הרכב הפרטי שיש בין רוקח לפנקס ולהפוך אותו ל-2+ (בנוסף לנת"צ שיישאר בנתיב הרביעי כמו היום).
ה. לאורך בבלי. הנת"צ עובד במובן של "זוחל אבל פחות". זה טבעי כתוצאה מחתך הרחוב וצפיפות הצמתים במקביל לריבוי האוטובוסים. אחרי פנקס כל התנועה קצת נפתחת והנת"צ בבוקר לא מוסיף המון אבל אחר הצהריים לפעמים יש פקקים גדולים בארלוזרוב (שוב כי הרמזורים מכוונים לכיוונים אחרים) ואז הוא מאד משמעותי.
ו. על הנת"צ בבגין אין טעם לדבר כל כך, עומס האוטובוסים שם דורש פתרונות יצירתיים במיוחד כדי שהכל יזרום (לדוגמה רק"ל
אתה רק מחזק, בצורה עקיפה, את הטענה שלי
שזה מיותר וטפשי (ולדעתי אפילו רשעי ונבזי) הנת"ץ המיועד בכצנלסון גבעתיים.
לאמלל אלפי נהגי רכב פרטי מבלי לתרום ולו גרם, שניה או מילימטר לנוסעי האוטובוס.
 
תסתכל על הצד השני של המשוואה

אתה רק מחזק, בצורה עקיפה, את הטענה שלי
שזה מיותר וטפשי (ולדעתי אפילו רשעי ונבזי) הנת"ץ המיועד בכצנלסון גבעתיים.
לאמלל אלפי נהגי רכב פרטי מבלי לתרום ולו גרם, שניה או מילימטר לנוסעי האוטובוס.
תסתכל על הצד השני של המשוואה
מיותר וטפשי, (ולדעתי אפילו מרושע ונבזי) לא לאפשר לאוטובוס לאסוף ולהוריד מאות נוסעים על המדרכה בגלל חניות לא חוקיות וחניות כפולות, שזה המצב הקבוע בכצנלסון. בדגש על קשישים ובעלי מוגבלויות אבל לא רק.
למיטב הבנתי הנת"צ יבוא על חשבון חניות ברחוב, שכבר הוכח בעשרות מחקרים וגם בעולם האמיתי שתרומתם לעיר שולית במקרה הטוב (או שלילית אפילו).
עוד הוכח שנת"צ משפר לעיתים קרובות גם את זרימת התנועה בכל הנתיבים האחרים בזכות "עשיית סדר", (פחות רכבים שמזגזגים מנתיב לנתיב בהקשר של החניות הכפולות בכצנלסון שפוגעות בכולם זה מובן מאליו. אגב זה מבדיקה שעשתה עיריית נייו-יורק על אחד מהנת"צים החדשים במנהטן, בשדרה העשירית כמדומני, אה יודע מאלה שיש להם צומת כל כמה עשרות מטרים, אפילו יותר מאשר בכצנלסון.
מה שנכון זה שהנת"צ אמנם יביא לשיפור עבור כל הרכבים והאוטובוסים, אבל כנראה לא יביא לשיפור יחסי גדול בזמן הנסיעה של אוטובוס ביחס לרכב פרטי.
(לשיפור קטן הוא כן עשוי להביא).
 

down und

New member
הנת"ץ בכביש החוף דרומה מנתניה לגלילות

תסתכל על הצד השני של המשוואה
מיותר וטפשי, (ולדעתי אפילו מרושע ונבזי) לא לאפשר לאוטובוס לאסוף ולהוריד מאות נוסעים על המדרכה בגלל חניות לא חוקיות וחניות כפולות, שזה המצב הקבוע בכצנלסון. בדגש על קשישים ובעלי מוגבלויות אבל לא רק.
למיטב הבנתי הנת"צ יבוא על חשבון חניות ברחוב, שכבר הוכח בעשרות מחקרים וגם בעולם האמיתי שתרומתם לעיר שולית במקרה הטוב (או שלילית אפילו).
עוד הוכח שנת"צ משפר לעיתים קרובות גם את זרימת התנועה בכל הנתיבים האחרים בזכות "עשיית סדר", (פחות רכבים שמזגזגים מנתיב לנתיב בהקשר של החניות הכפולות בכצנלסון שפוגעות בכולם זה מובן מאליו. אגב זה מבדיקה שעשתה עיריית נייו-יורק על אחד מהנת"צים החדשים במנהטן, בשדרה העשירית כמדומני, אה יודע מאלה שיש להם צומת כל כמה עשרות מטרים, אפילו יותר מאשר בכצנלסון.
מה שנכון זה שהנת"צ אמנם יביא לשיפור עבור כל הרכבים והאוטובוסים, אבל כנראה לא יביא לשיפור יחסי גדול בזמן הנסיעה של אוטובוס ביחס לרכב פרטי.
(לשיפור קטן הוא כן עשוי להביא).
הנת"ץ בכביש החוף דרומה מנתניה לגלילות
בתקופה של תחילת כהונת סמוטריץ' לא הועיל אלא תקע.
כי הפקיעו נתיב קיים והפחיתו את מספר הנתיבים הכלליים מ-3 לשניים.

אותו דבר יקרה בכצנלסון. משני נתיבים אתה הופך את הדרך לבעלת נתיב אחד
בלבד.


בכביש החוף כעבור 3 חודשים המצב הסתדר, שכן החזירו לצבור 3 נתיבים
והנתיב הרביעי (הכי ימני) הפך לנת"ץ וכן לנתיב שיתופי.

לכל כמות מכוניות יש את רוחב הכביש (קרי כמות נתיבים) שמתחת להם
זה יהפוך לפקק.
בכביש החוף צמצמו למשך 3 חודשים את כמות הנתיבים בשליש, בכצנלסון
זה צמצום בחצי (יש כיום שניים).
אלא אם כן אכן יבטלו את החניה ויהיו 3 נתיבים, כאשר הכי ימני הוא נת"ץ
 
אני מאמין שיבטלו את החניות

הנת"ץ בכביש החוף דרומה מנתניה לגלילות
בתקופה של תחילת כהונת סמוטריץ' לא הועיל אלא תקע.
כי הפקיעו נתיב קיים והפחיתו את מספר הנתיבים הכלליים מ-3 לשניים.

אותו דבר יקרה בכצנלסון. משני נתיבים אתה הופך את הדרך לבעלת נתיב אחד
בלבד.


בכביש החוף כעבור 3 חודשים המצב הסתדר, שכן החזירו לצבור 3 נתיבים
והנתיב הרביעי (הכי ימני) הפך לנת"ץ וכן לנתיב שיתופי.

לכל כמות מכוניות יש את רוחב הכביש (קרי כמות נתיבים) שמתחת להם
זה יהפוך לפקק.
בכביש החוף צמצמו למשך 3 חודשים את כמות הנתיבים בשליש, בכצנלסון
זה צמצום בחצי (יש כיום שניים).
אלא אם כן אכן יבטלו את החניה ויהיו 3 נתיבים, כאשר הכי ימני הוא נת"ץ
אני מאמין שיבטלו את החניות
ולכן לא יהיה צממצום בכמות הנתיבים בכצנלסון.

לגבי הנת"צ בין נתניה לתל אביב. אתה מוזמן להסתכל דווקא על הקטע שממחלף נתניה עד פולג.. הקטע הזה היה מגרש חניה אחד גדול כל בוקר. כל פעם שנסעתי לכיוון ההפוך וראיתי את הפקק הענק הזה ריחמתי על כולם, ובעיקר על הנוסעים באוטובוס שתקועים בפקק עם כולם. ועכשיו, אחרי שלקחו נתיב מהרכב הפרטי הוא זורם יותר טוב. לא רק בנתיב שלקחו אלא גם בשני הנתיבים האחרים.

היה צריך להתמודד עם כל מיני בעיות, והתמודדו איתן ועכשיו הנת"צ עובד טוב, ויכול להיות שהתכנון הראשוני היה צריך להיות מהודק יותר. (לדוגמה אני מתחיל את הנת"צ באזור חבלת השרון, היכן שמתחיל הנתיב השלישי ולא במחלף נתניה, כי נוצר מצב שהכביש מתרחב מ-2 ל-3 נתיבים לרכב פרטי ואז "לוקחים אחד" וזה יוצר פקק מלאכותי ומיותר במקום לשמור על פרופיל שווה לרכב הפרטי). גם צריך לשנות את הכניסות והיציאות לתחנות הדלק כך שלא יהיה שווה "לחתוך דרכן".
 

סנוי

New member
ממה שהבנתי בכתבה שפורסמה, נת"צ בשעות השיא, חניה בשפל ולילה

אני מאמין שיבטלו את החניות
ולכן לא יהיה צממצום בכמות הנתיבים בכצנלסון.

לגבי הנת"צ בין נתניה לתל אביב. אתה מוזמן להסתכל דווקא על הקטע שממחלף נתניה עד פולג.. הקטע הזה היה מגרש חניה אחד גדול כל בוקר. כל פעם שנסעתי לכיוון ההפוך וראיתי את הפקק הענק הזה ריחמתי על כולם, ובעיקר על הנוסעים באוטובוס שתקועים בפקק עם כולם. ועכשיו, אחרי שלקחו נתיב מהרכב הפרטי הוא זורם יותר טוב. לא רק בנתיב שלקחו אלא גם בשני הנתיבים האחרים.

היה צריך להתמודד עם כל מיני בעיות, והתמודדו איתן ועכשיו הנת"צ עובד טוב, ויכול להיות שהתכנון הראשוני היה צריך להיות מהודק יותר. (לדוגמה אני מתחיל את הנת"צ באזור חבלת השרון, היכן שמתחיל הנתיב השלישי ולא במחלף נתניה, כי נוצר מצב שהכביש מתרחב מ-2 ל-3 נתיבים לרכב פרטי ואז "לוקחים אחד" וזה יוצר פקק מלאכותי ומיותר במקום לשמור על פרופיל שווה לרכב הפרטי). גם צריך לשנות את הכניסות והיציאות לתחנות הדלק כך שלא יהיה שווה "לחתוך דרכן".
ממה שהבנתי בכתבה שפורסמה, נת"צ בשעות השיא, חניה בשפל ולילה
 
למעלה