לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2249422,494 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'הרכבת לכותל'
הרכבת לכותל
<< ההודעה הנוכחית
16/01/2020 | 14:30
12
622
פוסט מעניין של שבתשתיות
בצירוף הדלפה ראשונית ממפת התכנון של הרכבת לכותל (2 שלוחות)
לפוסט המלא https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1476391899179277&id=373566349461843

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תכנון מסורבל עם תחנות במקומות הלא נכונים.'
תכנון מסורבל עם תחנות במקומות הלא נכונים.
16/01/2020 | 17:10
11
231
אני תומך בתוואי שיחבר בין תחנת האומה/נבון לתוואי הישן, אבל התיכנון הנוכחי מסורבל ושגוי מבחינת מיקום התחנות.
 
קודם כל - הצומת המסילתית התת קרקעית המסוכבת לשלוחה עם תחנה יחידה ללא פוטנציאל הארכה היא ביזבוז כספים משווע. אם היה לאן למשוך את הקו אחרי הכותל יתכן שהשיקול היה שונה, אך כמבוי סתום זו השקעה גדולה מדי.
 
עמדתי על תחנה תת קרקעית מתחת לארכאולוגיה של העיר העתיקה ידועה. זוהי ברבריות שתחריב שכבות ארכאולוגיה רבות הנמצאות מתחת למפלס הקרקע ומעל לשכבת סלע האם. כל מי שביקר בבית השרוף בעיר העתיקה יודע שיש מקומות בעיר העתיקה עם 3 קומות של ארכאולוגיה תת קרקעית. בימי קדם לא פינו הריסות אלא עליהן שכבה אחרי שכבה וכך הערים העתיקות יצרו תלים. נראה שהתיכנון הנוכחי הוא למסילה כפולה בגודל שמתאים לרכבות DD ותחנה עם לפחות 2 רציפים אם לא יותר.
 
אין שום סיבה שלא יסתפקו בתחנה באזור שער יפו שתשרת גם את מרכז העיר, עם חיבור לרק"ל סובב חומות סביב הרבעים הארמני והיהודי לכותל שחלק ממסלולו יכול להיות חד מסילתי (עם תחנה דו מסילתית בהר ציון).
 
באשר לרעיון העיוועים של חידוש החאן כתחנה תת קרקעית יקרה: החאן גווע בעידן הקו הישן משום שהמיקום שלו לא היה אטרקטיבי לנוסעים אל מחוץ לעיר. הוא מרכזי מדי לבאים מפרברי דרום מזרח העיר ושולי מדי לנוסעים למרכז העיר ממקומות אחרים. לדעתי תחנה מתחת לצומת אורנים מוצלחת יותר משום שהיא תהיה בלב שכונות מגורים ומתחת לצומת בין 5 רחובות עיקריים ( עמק רפאים, אלעזר המודעי, יוחנן בן זכאי, פייר קנינג, יהודה ) שעל כולם ניתו להפעיל תחבורה משלימה.
 
לתחנה עבור נהגים מדרום מזרח העיר המיקום המושלם הוא בתלפיות, ליד כל הקניונים ועל חשבון השטח הפתוח שליד גשר ברעם.
 
אני מקווה שהתיכנון הוא C&C שישמור על רצועה לפארק המסילה מעל למסילת הרכבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'די כבר עם הקשקוש של תחנה בשער יפו'
די כבר עם הקשקוש של תחנה בשער יפו
16/01/2020 | 22:00
2
193
תחנה בשער יפו לא משרתת את מרכז העיר! מרכז העיר צריך את תחנת מרכז העיר המתוכננת!
מה שאתה קורא לו רק"ל סובב חומות הוא למעשה הקו הזהוב המתוכנן שברחוב יפו ייסע במסלול הקו האדום ולכן תחנת מרכז העיר תוכל לשרת גם אותו.
לגבי תחנת החאן - דווקא בעידן הקו הכחול של הרק"ל האיזור הזה יהפוך להיות נגיש מאד כי הוא יושב בדיוק בהתפצלות של שתי שלוחות הקו הכחול. בנוסף, מתוכנן באיזור הזה עיבוי בניה מאסיבי ומעורב שימושים שבהחלט יצדיק שם תחנה.
לדעתי האישית תחנה בחאן גם יכולה לייתר את הצורך בשלוחה לכותל בגלל הרכבל שייצא מהחאן ותהיה לו תחנה גם בשער ציון. למרות זאת, נראה שהתכנון כרגע הוא לשלוחה לכותל בכל מקרה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ריאלית מדובר בתחנה מג'נרלי לממילא.'
ריאלית מדובר בתחנה מג'נרלי לממילא.
17/01/2020 | 00:26
1
143
המיקום ההגיוני ביותר לתחנה לאזור שער יפו הוא מתחת לרחוב שלומציון המלכה. מספר פירי דרגנועים ומעליות יאפשרו לתחנה תת קרקעית שאורך רציפיה כ 300 מטר לכסות הן את אזור שער יפו והן את רחוב יפו עם יציאה באזור הלני המלכה במקביל ליציאה באזור כיכר ספרא. מנהרת הולכי רגל באורך 400 מטר עם שני מסועים לכיוון יכולה לחבר לציר המלך ג'ורג' / שטראוס ולקו הכחול שם, עם יציאה בבניין העמודים ליד תחנת יפו מרכז.
 
זה מאפשר תחנה אחת במחיר שתיים. גם אם מערכת היציאות שלה תהיה מסובכת יחסית - העלות תהיה נמוכה בהשוואה לבניית שני רציפים נוספים בתחנה נפרדת.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למה תחנה אחת במחיר 2?'
למה תחנה אחת במחיר 2?
18/01/2020 | 21:14
92
התחנה שאתה מציע לא מחליפה את תחנת הכותל שאתה טוען (ואני מסכים) שעדיף לשרת אותו ברק"ל. והיא גם לא מחליפה את תחנת החאן שאתה בכלל טוען שמיותרת.
כל השאלה היא איפה למקם תחנה ספציפית אחת - במרכז העיר או בשלומציון. כיוון שתחנה בשלומציון לא באמת משרתת את העיר העתיקה ובטח לא את החלקים הנמוכים שבה אזי עדיף למקם את התחנה במרכז העיר עצמו שהוא הרבה יותר חשוב מאיזור ממילא.
אנשים שמגיעים לעיר העתיקה ולכותל הם אנשים שפחות לחוצים "על הדקה" ולכן הם יהיו יכולים לרדת מהרכבת במרכז העיר ולקחת את הקו הזהוב. לעומת זאת לאנשים שיגיעו לאיזורי המגורים והתעסוקה הענקיים שיהיו בעתיד במרכז העיר יהיה הרבה יותר חשוב לרדת בתחנה כמה שיותר קרובה ליעד שלהם. כך גם לגבי המחליפים לקו הכחול להר חוצבים ורמות
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'השאלה, באיזה עומק מתוכננת המנהרה והתחנות'
השאלה, באיזה עומק מתוכננת המנהרה והתחנות
19/01/2020 | 00:31
7
76
גם אם יש כמו שאתה אומר "3 קומות ארכאולוגיה", הרי שאפשר לחפור את מנהרה בעומק גדול יותר, בלי לפגוע בשום דבר.
כמובן שתחנה, עדיין צריכה להתחבר עם מפלס הקרקע ושם מן הסתם יהיה צורך לבצע חפירות הצלה לפני שיתחילו עבודות הבניה.
אם אני הבנתי נכון את הפוסט של שבתשתיות, כרגע בדיוק מבצעים קידוחי נסיון במטרה להבין, איפה ואיך לחפור.
 

 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הנה שירטוט סמארטפון על מפת גבהים'
הנה שירטוט סמארטפון על מפת גבהים
19/01/2020 | 09:20
6
139
גוגל אמנם לא נותן טופוגרפיה מדוייקת אבל זה מה שאני יכול כרגע ובסיס מסויים להכרת ירושלים.
 
התוואי הישן נמצא על רמה ממערב לגיא בן הינום ועמק הקדרון. זה מכתיב עומק מסויים מצפון לתוואי הישן שגם עם מחלף תת קרקעי יקר ומסובך העומק של השלוחה לכותל (באדום) יושפע ממנו.
 
את התחנות שאני מציע סימנתי בשחור, את הרשמיות באדום. אפשר לראות את ההגיון והחסכון שבמיקומים שלי לעומת התוכנית הרשמית. התוואי הישן מיוצג בכתום והתוואי החדש (בקירוב) בכחול.
 
אני בטוח ששלוחת הכותל המסובכת בשירטוט מעלה לך את הסעיף בכל מני שיקולי עלויות. מתוכנן קו רק"ל סובב חומות ממש ליד התחנה שאני מציע במרכז העיר ושער יפו. למעט הכותל השלוחה הזו אינה מובילה או יכולה להוביל לשום מקום ולכן אין להשקעה הזו אלמנט של המשך הקו שיצדיק את ההשקעה.
 
לגבי העיר העתיקה בירושלים: התוואי שלה בנוי על מספר גבעות. ניתן לראות את הגבעה עם הר הבית ועיר דוד מצד אחד ואת הגבעה המערבית (שער יפו, הרבעים הנוצרי והארמני) מצד שני. בעמק שבין שתי הגבעות אלמנט התל חזק עוד יותר כי אלפי שנות יישוב הרימו את מפלס פני הרחוב למעלה מ 10 מטר מעל לפני השטח הטבעיים. וודאי שמעת על מנהרות הכותל. גם בתוך מפלס הקרקע ישנה ארכאולוגיה בדמות ניקבת השילוח (מעבר תת קרקעי חצוב בן 2500 שנה, וכן מנהרות טבעיות הקשורות לרשת המים התת קרקעיים שמזינים את מעיין הגיחון. כאשר בעיר כמו ירושלים יש עיר עתיקה בגודל קילומטר על קילומטר עדיף שלא להתעסק דווקא עם תא השטח שלה. ניתן לשרת אותה מבחוץ באלמנטים פחות כבדים.
 
אני מקווה שלמרות הרמה הבסיסית השירטוט מסביר את עמדתי.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש לך באתר המפות הממשלתי גבהים מדויקים של פני השטח'
יש לך באתר המפות הממשלתי גבהים מדויקים של פני השטח
19/01/2020 | 12:54
5
29
לצפיה ב-'מצאתי ואני בתהליכי עבודה. יש הפרש גבהים בין החאן לכותל.'
מצאתי ואני בתהליכי עבודה. יש הפרש גבהים בין החאן לכותל.
20/01/2020 | 03:50
4
49
גובה הקרקע בחאן הוא 750מ', תחנת הכותל מתוכננת מתחת לקו הגובה 695מ'.
 
גובה הקרקע בתחנת ברעם / תלפיות שתהיה כנראה קרקעית הוא 710מ'. גובה רציפי האומה הוא כ 710מ' מעל פני הים. בהנחה שהמסילה למלחה תשמור על גובה זה או תעלה למפלס תת-שטח רדוד בקווי הגובה 730-720 במושבה הגרמנית כדי לנצל את התוואי הישן אז יהיה הפרש גבהים של עשרות מטרים בין תחנת החאן לתחנת הכותל.
 
לדעתי החאן הוא איוולת. תחנה במיקום שנכשל שתצריך פירי גישה של בין 20מ' ל40מ' - "מיני אומה" שלא תצדיק את ההשקעה.
 
בעוד כמה ימים אפרסם את המפה עם הטופוגרפיה והתחנות המוצעות שלי מול הרשמיות.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אז מדובר בעומקים של משהו כמו 50-60 מטרים?'
אז מדובר בעומקים של משהו כמו 50-60 מטרים?
20/01/2020 | 19:47
3
32
יש בכלל ארכאולוגיה בעומק כזה באיזור העיר העתיקה?
ולגבי הפרשי גבהים, די ברור שלא יוכלו לעשות את זה ככה.
כמו שאמרת, יהיו פירי גישה דומים לתחנת האומה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'החומות הרומיות שונות מחומות בית שני.'
החומות הרומיות שונות מחומות בית שני.
21/01/2020 | 12:20
2
53
מצורף שירטוט חומות העיר מהערך הוויקיפדי של ירושלים בתקופת בית שני. ניתן לראות את ההבדל בין החומות הנוכחיות בתוואי הרומי לתוואי הקדום. שים לב לחומה הראשונה, היא חומת העיר עוד מתקופת בית ראשון.
 
אם אתה שופט את התוואי המוצע על בסיס החומות הרומיות יתכן שהוא נראה חיצוני וסביר, אבל אני מקווה שמיקום החומה הראשונה משנה את הפרספקטיבה שלך.
 
בנוסף ישנה נקבת השילוח, מנהרת מים תת קרקעית בת 2,500 שנה מתקופת בית ראשון מתחת לעיר דוד ובסמיכות מדאיגה למיקום התחנה:
 
 
בנוסף ישנן שתי אמות מים מסוף תקופת בית שני (המלך הורדוס, טכניקות בניה רומיות) מתחת לעיר העתיקה שהיו חלק מאספקת המים עד לעידן המודרני. אחת מהן עוברת ממש בתוואי דומה מאד לזה שמוצע לשלוחת הרכבת, גם אם יש הבדלי גבהים חציבה עם TBM מתחת למבנה בן 2000 עלולה להזיק לו.
  https://he.m.wikipedia.org/wiki/האמה_העליונה
 
מתוכנן רק"ל עילי מכיכר ספרא לכותל. אני מציע מנהרת הולכי רגל עם מסועים (הייתי בכזו ברומא) בת כחצי קילומטר מתחנה אפשרית בממילא לרחבת הכותל. פתרונות אלו פוגעניים פחות ממה שמוצע לאזור עם 3000 שנות היסטוריה.   
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה שאתה מציע נשמע מעניין, רק שזה קצת מפספס את הנקודה.'
מה שאתה מציע נשמע מעניין, רק שזה קצת מפספס את הנקודה.
22/01/2020 | 00:17
1
25
הראיון הוא (איך שאני רואה את זה לפחות), הוא לספק גישה ישירה, עבור תיירים.
משהו בסגנון תייר שרוצה להגיע רק ליום אחד.
הוא נוחת בנתב"ג, משאיר את התיקים בשדה תעופה, לוקח מצלמה ותיק יד ונוסע ישירות לעיר העתיקה, ברכבת בלי שום החלפות וקשיים.
מטייל בעיר העתיקה וחוזר חזרה לשדה תעופה, כדי להמשיך בדרכו.
הפתרון שאתה מציע, מן הסתם לא תואם את זה.
לגבי סכנה של TBM עבור המבנים שמעליה, אני מניח שזה תלוי בטיב הקרקע ומהירות העבודה של TBM באיזור הרגיש.
תקן אותי אם אני טועה, אבל מדובר בסלעים ולא בקרקע בוצית כמו בתל אביב?
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הנה המסלול בקירוב על מודל הולילנד'
הנה המסלול בקירוב על מודל הולילנד
22/01/2020 | 09:40
32
לגבי הסלע הירושלמי: "ומאה אמה היה גובה הצור על ראש החוצבים" - כתובת השילוח, 700 לפניה"ס, ניקבת השילוח. מאה אמה = כ45 מטר, סוג העומק שאליו יצטרכו למקם את התחנה. אמות המים ההרודיאניות מאזור חברון הגיעו גם הן לאזור בריכת השילוח. באזור אחר של העיר העתיקה ישנה מנהרת צדקיהו, ממצבה תת קרקעית עתיקה. ירושלים העתיקה היא לא בדיוק גבינה שוויצרית אבל היא בהחלט גבינת אידם עם בועות ארכאולוגיות רבות מתחת לקרקע.
 
מבחינת שימור וארכאולוגיה זה לא המקום לחפור בו.
 
מבחינת מחיר - תתמחר 2.3 ק"מ של מנהרת רכבת כפולה ותחנת רכבת תת קרקעית מול רק"ל שכבר מתוכנן ומנהרת מסוע. תייר שיגיע לתחנה עם יציאה באזור שער יפו יוכל להיות בכותל תוך 5 דקות על אמצעים יעילים וזולים בהרבה מרכבת עד לכותל עצמו.
 
 
 
 
 
 
 
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

07:07 | 17.02.20 EHP12
17:02 | 16.02.20 איליה קוגן
15:45 | 16.02.20 סקורפיון36
22:15 | 15.02.20 סקורפיון36
07:39 | 14.02.20 כוס אליהו
23:53 | 13.02.20 גילביון
19:12 | 13.02.20 arseny92
10:14 | 13.02.20 נתנאל531
15:53 | 12.02.20 עמוד השדרה

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ