מחירי נסיעה בודדת בחיפה בערך צבור

פלג9494

New member
מחירי נסיעה בודדת בחיפה בערך צבור

מחירי נסיעה בודדת בחיפה בערך צבור
היי מה נשמע?
יש לי כמה שאלות בנוגע למחירי נסיעות בחיפה ואשמח אם מישהו יוכל לענות לי.
1. מה מחיר הנסיעה של נתיב אקספרס בתוך חיפה? למשל קו 173 מאוניברסיטת חיפה לטכניון.

2. למה יש הפרשים במחירים של נסיעות של אותה חברת האוטובסים באותה העיר? מה ההיגיון מאחורי זה?
למשל נסיעה בתוך חיפה של סופרבוס בקו 180 עולה 5 ש"ח אבל נסיעה בתוך חיפה של סופרבוס של קו 793 עולה 5.9


3. יש חוק מעבר של 90 דקות בחיפה כמו שיש בתל אביב? אם כן, הוא תופס על כל חברות האוטובוסים או שיש מגבלות כלשהן?

תודה רבה לעונים
 
נסיעה בחיפה שעולה 5 ש"ח זו טעות. נסיעה עירונית בנשר עולה 5

מחירי נסיעה בודדת בחיפה בערך צבור
היי מה נשמע?
יש לי כמה שאלות בנוגע למחירי נסיעות בחיפה ואשמח אם מישהו יוכל לענות לי.
1. מה מחיר הנסיעה של נתיב אקספרס בתוך חיפה? למשל קו 173 מאוניברסיטת חיפה לטכניון.

2. למה יש הפרשים במחירים של נסיעות של אותה חברת האוטובסים באותה העיר? מה ההיגיון מאחורי זה?
למשל נסיעה בתוך חיפה של סופרבוס בקו 180 עולה 5 ש"ח אבל נסיעה בתוך חיפה של סופרבוס של קו 793 עולה 5.9


3. יש חוק מעבר של 90 דקות בחיפה כמו שיש בתל אביב? אם כן, הוא תופס על כל חברות האוטובוסים או שיש מגבלות כלשהן?

תודה רבה לעונים
נסיעה בחיפה שעולה 5 ש"ח זו טעות. נסיעה עירונית בנשר עולה 5
ש"ח ולכן יש נסיעות בקו 180 ב-5 ש"ח, אבל בתוך חיפה או בין נשר לחיפה המחיר צריך להיות 5.9 ש"ח.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ערך צבור מטרופולין חיפה

נסיעה בחיפה שעולה 5 ש"ח זו טעות. נסיעה עירונית בנשר עולה 5
ש"ח ולכן יש נסיעות בקו 180 ב-5 ש"ח, אבל בתוך חיפה או בין נשר לחיפה המחיר צריך להיות 5.9 ש"ח.
ערך צבור מטרופולין חיפה
הינו חלק ממערך מעבר שעתי

מפה זו עורכה על ידי מזמן מהקובץ farezone90minute.kml מתוך zones.zip מאתר ה-GTFS של משרד התחבורה (זה עדיין שם)
https://drive.google.com/open?id=1hMggTpIHxBLXRUlqFMczorBTUqZxjxO1&usp=sharing

מקרה של נסיעה של 5.00 ערך צבור בתוך חיפה - אז כעת מסתבר שכל מפעיל עם מכשירי תיקוף/מכשירי נהג האלה לא יודע היכן הוא נמצא על המסלול (והאם בכלל במסלול).
מקרה מטרופולין וקווים מפורט בשרשור אחר בעמוד זה. מי יהיה הבא שידווח מקרה דומה באפיקים וברמה??

בין אזור רכסים/עתלית/קריות לאזור חיפה המחיר אמור להיות 9.10 מעבר בין אזורים סמוכים עם שמירת זכות מעבר 90 דקות. נסיעה פנימית בתוך אזור שאינו חיפה הוא 5 עם מעברים.
בתוך אזור חיפה 5.90 עם מעברים. מאזור יקנעם-קרית טבעון לאזור חיפה 12.50 עם מעברים.
רכסים-יקנעם, קריות-רכסים 9.10 עם מעברים.
קריות-עתלית, קריות-יקנעם, עתלית-רכסים, עתלית-יקנעם 12.50 עם מעברים.
מרכזית המפרץ שייכת לשני האזורים בו זמנית. תעריף בין אזור עתלית למרכזית חוף כרמל (בלבד) בתעריף הפנימי של 5.

כל המכרטס בנפרד לכל אזור היה יכול לחסוך במעברים, אך כעת נוצר מצב ש-"אף אחד" (לרבות אף נהגים אם מכרטסים קוד ואזור לא נכון) לא יודע את התעריף (למעט אלו במסלול המטרונית כי התיקוף מבוצע ומוצג במכונת הכרטוס בחוץ), כי הטבלה הרשמית עם התעריפים האלה מזמן חדלה מלהתקיים (רק מפה עברה לאתר ה-GTFS ) כי מזמן סגרו את האתר הישן של המטרונית metrobus.gov.il אשר עליו זה (הטבלה והמפה הסכמטית) היה מפורסם.

למזלי שמרתי את המידע (אך לא את נראות תוכן הדף כפי שהוא היה פורסם במקור באתר המטרונית הישן), כך שזה די עזר כאשר שכתבתי את המדריך הזה עבור תיירים :
https://en.wikivoyage.org/wiki/Public_transit_in_Israel

אם המידע עודכן מאז, כמו אלו שטוענים (לרבות אתר אגד) שנסיעה בתוך רכסים, דימונה, ירוחם 2.30 ללא מעברים, או נסיעה בתוך נשר 5.00 ללא מעברים, אז כבר לא פלא שמדובר בכפילות תעריפים נוספת בתוך תעריפים למעבר שעתי (רכסים), שהציבור לא מודע לה.
ואם מפת הגבולות היא זו שלא מעודכנת (מעבר שעתי ב-5 בנשר, כלומר נשר עברה לאזור רכסים או קריות) אז משרד התחבורה זה שלא טורח לעדכן את המידע במקור ואת הציבור (כפי שלא טרח לעדכן כאשר ביצע את השינויים של אזורי התקופתיים בתחנות בחצבה ועידן, אך לא עדכן את מפת התקופתיים שגם באתר GTFS כך שאין לי מקור כדי לעדכן את
https://drive.google.com/open?id=1uq2Xu5lGgg71kJguUnv1ZpWGBzIpodyn&usp=sharing )

 

arseny92

Well-known member
מנהל
המשך

ערך צבור מטרופולין חיפה
הינו חלק ממערך מעבר שעתי

מפה זו עורכה על ידי מזמן מהקובץ farezone90minute.kml מתוך zones.zip מאתר ה-GTFS של משרד התחבורה (זה עדיין שם)
https://drive.google.com/open?id=1hMggTpIHxBLXRUlqFMczorBTUqZxjxO1&usp=sharing

מקרה של נסיעה של 5.00 ערך צבור בתוך חיפה - אז כעת מסתבר שכל מפעיל עם מכשירי תיקוף/מכשירי נהג האלה לא יודע היכן הוא נמצא על המסלול (והאם בכלל במסלול).
מקרה מטרופולין וקווים מפורט בשרשור אחר בעמוד זה. מי יהיה הבא שידווח מקרה דומה באפיקים וברמה??

בין אזור רכסים/עתלית/קריות לאזור חיפה המחיר אמור להיות 9.10 מעבר בין אזורים סמוכים עם שמירת זכות מעבר 90 דקות. נסיעה פנימית בתוך אזור שאינו חיפה הוא 5 עם מעברים.
בתוך אזור חיפה 5.90 עם מעברים. מאזור יקנעם-קרית טבעון לאזור חיפה 12.50 עם מעברים.
רכסים-יקנעם, קריות-רכסים 9.10 עם מעברים.
קריות-עתלית, קריות-יקנעם, עתלית-רכסים, עתלית-יקנעם 12.50 עם מעברים.
מרכזית המפרץ שייכת לשני האזורים בו זמנית. תעריף בין אזור עתלית למרכזית חוף כרמל (בלבד) בתעריף הפנימי של 5.

כל המכרטס בנפרד לכל אזור היה יכול לחסוך במעברים, אך כעת נוצר מצב ש-"אף אחד" (לרבות אף נהגים אם מכרטסים קוד ואזור לא נכון) לא יודע את התעריף (למעט אלו במסלול המטרונית כי התיקוף מבוצע ומוצג במכונת הכרטוס בחוץ), כי הטבלה הרשמית עם התעריפים האלה מזמן חדלה מלהתקיים (רק מפה עברה לאתר ה-GTFS ) כי מזמן סגרו את האתר הישן של המטרונית metrobus.gov.il אשר עליו זה (הטבלה והמפה הסכמטית) היה מפורסם.

למזלי שמרתי את המידע (אך לא את נראות תוכן הדף כפי שהוא היה פורסם במקור באתר המטרונית הישן), כך שזה די עזר כאשר שכתבתי את המדריך הזה עבור תיירים :
https://en.wikivoyage.org/wiki/Public_transit_in_Israel

אם המידע עודכן מאז, כמו אלו שטוענים (לרבות אתר אגד) שנסיעה בתוך רכסים, דימונה, ירוחם 2.30 ללא מעברים, או נסיעה בתוך נשר 5.00 ללא מעברים, אז כבר לא פלא שמדובר בכפילות תעריפים נוספת בתוך תעריפים למעבר שעתי (רכסים), שהציבור לא מודע לה.
ואם מפת הגבולות היא זו שלא מעודכנת (מעבר שעתי ב-5 בנשר, כלומר נשר עברה לאזור רכסים או קריות) אז משרד התחבורה זה שלא טורח לעדכן את המידע במקור ואת הציבור (כפי שלא טרח לעדכן כאשר ביצע את השינויים של אזורי התקופתיים בתחנות בחצבה ועידן, אך לא עדכן את מפת התקופתיים שגם באתר GTFS כך שאין לי מקור כדי לעדכן את
https://drive.google.com/open?id=1uq2Xu5lGgg71kJguUnv1ZpWGBzIpodyn&usp=sharing )
המשך
אוקי, מסתבר שאת המידע "מעדכנים", אך לא מפות רשמיות כאמור (המפות בדרייב הן ייבוא של הרשמיות מ-GTFS וצובעו למראה טוב יותר בלבד - תקופתיים - לפי הצבעים, אזמ"ש - להבדלה כי המקור ממולא באותו הצבע את כל האזורים)...

שימו לב שאין מידע זה בעברית
http://www.dannorth.co.il/?page_id=54
http://www.dannorth.co.il/wp-content/uploads/2013/07/Table-for-the-Regional-Tariff-Codes.pdf
(אגב רכסים, אין קוד 81, יש 61.. ואיפה זה Rakim)
 

פלג9494

New member
תודה!

המשך
אוקי, מסתבר שאת המידע "מעדכנים", אך לא מפות רשמיות כאמור (המפות בדרייב הן ייבוא של הרשמיות מ-GTFS וצובעו למראה טוב יותר בלבד - תקופתיים - לפי הצבעים, אזמ"ש - להבדלה כי המקור ממולא באותו הצבע את כל האזורים)...

שימו לב שאין מידע זה בעברית
http://www.dannorth.co.il/?page_id=54
http://www.dannorth.co.il/wp-content/uploads/2013/07/Table-for-the-Regional-Tariff-Codes.pdf
(אגב רכסים, אין קוד 81, יש 61.. ואיפה זה Rakim)
תודה!
תודה על התשובה הממש מפורטת.

חשבתי שה-GTFS מעודכן לפי איזורים של הרפורמה של מנויים של יומי/שבועי/חודשי, ושלא מדובר באיזורים של כרטיס של נסיעה בודדת...
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ב-zones.zip יש שני קבצים, שלא בדיוק מעודכנים כאמור

תודה!
תודה על התשובה הממש מפורטת.

חשבתי שה-GTFS מעודכן לפי איזורים של הרפורמה של מנויים של יומי/שבועי/חודשי, ושלא מדובר באיזורים של כרטיס של נסיעה בודדת...
ב-zones.zip יש שני קבצים, שלא בדיוק מעודכנים כאמור
 

פלג9494

New member
בעיקרון הסתמכתי על האתר של סופרבוס

נסיעה בחיפה שעולה 5 ש"ח זו טעות. נסיעה עירונית בנשר עולה 5
ש"ח ולכן יש נסיעות בקו 180 ב-5 ש"ח, אבל בתוך חיפה או בין נשר לחיפה המחיר צריך להיות 5.9 ש"ח.
בעיקרון הסתמכתי על האתר של סופרבוס
ששם יש נסיעות של קו 180 בתוך חיפה ב-5 ש"ח
וגם, הבנתי מ-GB שהאוטובוסים שלהם שמאפשרים נסיעה בין תחנות בחיפה (יש מעט כאלה, אבל יש) זה בכלל 8.2 ש"ח
מלא בלאגן בתעריפים :(
 

olli3

New member
מנהל
כרטיס מעבר 90 דקות תקף באגד, דן בצפון (מטרונית) וסופרבוס.

מחירי נסיעה בודדת בחיפה בערך צבור
היי מה נשמע?
יש לי כמה שאלות בנוגע למחירי נסיעות בחיפה ואשמח אם מישהו יוכל לענות לי.
1. מה מחיר הנסיעה של נתיב אקספרס בתוך חיפה? למשל קו 173 מאוניברסיטת חיפה לטכניון.

2. למה יש הפרשים במחירים של נסיעות של אותה חברת האוטובסים באותה העיר? מה ההיגיון מאחורי זה?
למשל נסיעה בתוך חיפה של סופרבוס בקו 180 עולה 5 ש"ח אבל נסיעה בתוך חיפה של סופרבוס של קו 793 עולה 5.9


3. יש חוק מעבר של 90 דקות בחיפה כמו שיש בתל אביב? אם כן, הוא תופס על כל חברות האוטובוסים או שיש מגבלות כלשהן?

תודה רבה לעונים
כרטיס מעבר 90 דקות תקף באגד, דן בצפון (מטרונית) וסופרבוס.
ככל שאני יודע לא תקף בכרמלית.
&nbsp
כמו כן, לא תקף בנתיב אקספרס, נסיעות ותיירות וג'יבי.
 

פלג9494

New member
לפי האתר של כרמלית נראה שזה תקף :)

כרטיס מעבר 90 דקות תקף באגד, דן בצפון (מטרונית) וסופרבוס.
ככל שאני יודע לא תקף בכרמלית.
&nbsp
כמו כן, לא תקף בנתיב אקספרס, נסיעות ותיירות וג'יבי.
לפי האתר של כרמלית נראה שזה תקף :)
בקישור כתוב "רכישת הכרטיסים אפשרית רק על גבי רב-קו בלבד. ניתן לרכוש כרטיס נסיעה בודד מנייר (ללא הנחה) המאפשר נסיעה אחת בכרמלית בלבד ללא נסיעות מעבר" ואז בטבלה בשורה הראשונה יש "כרטיס בודד אזור חיפה" שנקנה בערך צבור ברב קו שכתוב בו על מעבר באיזור חיפה ב"אזור", ובשורה האחרונה יש את כרטיס הנייר, שכתוב באזור "בכרמלית בלבד"
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אז כן, קוד 2/4/6 תקף, השאלה האם מזהה מעבר קיים

לפי האתר של כרמלית נראה שזה תקף :)
בקישור כתוב "רכישת הכרטיסים אפשרית רק על גבי רב-קו בלבד. ניתן לרכוש כרטיס נסיעה בודד מנייר (ללא הנחה) המאפשר נסיעה אחת בכרמלית בלבד ללא נסיעות מעבר" ואז בטבלה בשורה הראשונה יש "כרטיס בודד אזור חיפה" שנקנה בערך צבור ברב קו שכתוב בו על מעבר באיזור חיפה ב"אזור", ובשורה האחרונה יש את כרטיס הנייר, שכתוב באזור "בכרמלית בלבד"
אז כן, קוד 2/4/6 תקף, השאלה האם מזהה מעבר קיים
שתוקף ממפעיל אחר
 

arseny92

Well-known member
מנהל
קווים שם "שייכים" לחדרה, כך שלא

אתה יודע אם קווים נכללים בנסיעת מעבר או לא?
קווים שם "שייכים" לחדרה, כך שלא
 
למעלה