קווי תלמידים 948/949 וכו'

luis13

New member
קווי תלמידים 948/949 וכו'

קווי תלמידים 948/949 וכו'
עקרונית קווי תלמידים מיועדים לשרת תלמידים. במיוחד ואולי בעיקר במקומות ורחובות שבהם אין שירות תחבורה אחר ונדרש פתרון לתלמידים.
לרוב הם עוברים במסלול שהוא לא אופטימלי לנוסע הממוצע והמטרה שלהם היא פשוט לעבור בשכונות ולהביא ילדים מ\אל בתי ספר.
יחד עם זאת, כל אחד יכול לנסוע בהם.

קווי 948/949 הם מקרה מיוחד. הם נוסעים על מסלול סופר סופר סופר מבוקש לאזרח הממוצע. הם חוצים את ז'בוטינסקי ובן יהודה. והם עוברים בצירים שיש בהם אלטרנטיבות לצורך העניין, אין זכות קיום לקווים האלה. מהנקודות איסוף בבני ברק ומהיעד אפשר להגיע באמצעי תחבורה אחרים ותדירים במיוחד!

לכן, רעיונית הקווים האלה אמורים להיות משאב ציבורי של כולם.
אבל נשים את זה לרגע בצד, אני לא מבין למה איאפשר להוסיף להם עצירות בתחנות עיקריות לאורך הציר למשל:
בורסה, רכבת מרכז ותחנה בבן יהודה.
כך לא יפגע אופי הקו כ"קו תלמידים" אבל הוא כן ישרת גם את האוכלוסיה הכללית.

אשכרה מפעילים כאן קו שחוצה את הצירי נסיעה הכי מבוקשים נוסע קילומטרים רבים בלי עצירה באף תחנה מטעמים לא ברורים.

כבר אמרנו שמשרד התחבורה משלם לפי קילומטרים? אז למה הבזבוז הזה?
 

שלום 202

Active member
לפי דעתי

קווי תלמידים 948/949 וכו'
עקרונית קווי תלמידים מיועדים לשרת תלמידים. במיוחד ואולי בעיקר במקומות ורחובות שבהם אין שירות תחבורה אחר ונדרש פתרון לתלמידים.
לרוב הם עוברים במסלול שהוא לא אופטימלי לנוסע הממוצע והמטרה שלהם היא פשוט לעבור בשכונות ולהביא ילדים מ\אל בתי ספר.
יחד עם זאת, כל אחד יכול לנסוע בהם.

קווי 948/949 הם מקרה מיוחד. הם נוסעים על מסלול סופר סופר סופר מבוקש לאזרח הממוצע. הם חוצים את ז'בוטינסקי ובן יהודה. והם עוברים בצירים שיש בהם אלטרנטיבות לצורך העניין, אין זכות קיום לקווים האלה. מהנקודות איסוף בבני ברק ומהיעד אפשר להגיע באמצעי תחבורה אחרים ותדירים במיוחד!

לכן, רעיונית הקווים האלה אמורים להיות משאב ציבורי של כולם.
אבל נשים את זה לרגע בצד, אני לא מבין למה איאפשר להוסיף להם עצירות בתחנות עיקריות לאורך הציר למשל:
בורסה, רכבת מרכז ותחנה בבן יהודה.
כך לא יפגע אופי הקו כ"קו תלמידים" אבל הוא כן ישרת גם את האוכלוסיה הכללית.

אשכרה מפעילים כאן קו שחוצה את הצירי נסיעה הכי מבוקשים נוסע קילומטרים רבים בלי עצירה באף תחנה מטעמים לא ברורים.

כבר אמרנו שמשרד התחבורה משלם לפי קילומטרים? אז למה הבזבוז הזה?
לפי דעתי
אלה קווים שמיועדים לשרת את תלמידות הסמינר החרדי ש'רנסקי
 
זה לא אמור לשנות

לפי דעתי
אלה קווים שמיועדים לשרת את תלמידות הסמינר החרדי ש'רנסקי
זה לא אמור לשנות
לפי החוק מותר לכולם לעלות עליהם. הנושא המגדרי בכלל לא אמור להיות שיקול
אפשר לשלוח בקשה למשרד התחבורה להוספת תחנות ואולי היא תיענה בחיוב.
קח בחשבון שלעיתים קרובות קווי תלמידים מאד מלאים (לא יודע לגבי אלה), כך שלא בטוח שיהיה מקום לעלות עליהם בתחנות שיתווספו וזה יכול להיות שיקול לגיטימי לדחיית הבקשה. אבל לא תדע עד שלא תנסה.
במקביל ניתן לבקש להפוך את הקו מקו תלמידים לקו סדיר (בשלב ראשון זה אומר שהוא יפעל גם בחופשות בית ספר שהם ימי חול, אחר כך אולי אפשר יהיה להוסיף לו נסיעות בשעות שאינן בהכרח שעות תלמידים).
ברמת העקרון משרד התחבורה מעדיף קווים סדירים על קווי תלמידים אז אולי בקשה שכזו תיפול על אוזניים קשובות.
 

846

Active member
קווי תלמידים הם בד"כ תיגבור של קטע נסיעה

קווי תלמידים 948/949 וכו'
עקרונית קווי תלמידים מיועדים לשרת תלמידים. במיוחד ואולי בעיקר במקומות ורחובות שבהם אין שירות תחבורה אחר ונדרש פתרון לתלמידים.
לרוב הם עוברים במסלול שהוא לא אופטימלי לנוסע הממוצע והמטרה שלהם היא פשוט לעבור בשכונות ולהביא ילדים מ\אל בתי ספר.
יחד עם זאת, כל אחד יכול לנסוע בהם.

קווי 948/949 הם מקרה מיוחד. הם נוסעים על מסלול סופר סופר סופר מבוקש לאזרח הממוצע. הם חוצים את ז'בוטינסקי ובן יהודה. והם עוברים בצירים שיש בהם אלטרנטיבות לצורך העניין, אין זכות קיום לקווים האלה. מהנקודות איסוף בבני ברק ומהיעד אפשר להגיע באמצעי תחבורה אחרים ותדירים במיוחד!

לכן, רעיונית הקווים האלה אמורים להיות משאב ציבורי של כולם.
אבל נשים את זה לרגע בצד, אני לא מבין למה איאפשר להוסיף להם עצירות בתחנות עיקריות לאורך הציר למשל:
בורסה, רכבת מרכז ותחנה בבן יהודה.
כך לא יפגע אופי הקו כ"קו תלמידים" אבל הוא כן ישרת גם את האוכלוסיה הכללית.

אשכרה מפעילים כאן קו שחוצה את הצירי נסיעה הכי מבוקשים נוסע קילומטרים רבים בלי עצירה באף תחנה מטעמים לא ברורים.

כבר אמרנו שמשרד התחבורה משלם לפי קילומטרים? אז למה הבזבוז הזה?
קווי תלמידים הם בד"כ תיגבור של קטע נסיעה
של מסלולי קווים קיימים כדי למנוע עומס של מאות תלמידים על קווי השרות הסדירים בשעות מסויימות של היום, בד"כ קויי התלמידים עמוסים לעיפה בשעות בהן הם פועלים, תוספת תחנות רק תיצור עומס מיותר ותגביר את התיסכול לנוסעים "הרגילים" שמחכים בתחנות.
&nbsp
 

luis13

New member
אז אני צריך להלחם על מקומי בקו 166 בזמן שהם מקבלים קו ישיר?

קווי תלמידים הם בד"כ תיגבור של קטע נסיעה
של מסלולי קווים קיימים כדי למנוע עומס של מאות תלמידים על קווי השרות הסדירים בשעות מסויימות של היום, בד"כ קויי התלמידים עמוסים לעיפה בשעות בהן הם פועלים, תוספת תחנות רק תיצור עומס מיותר ותגביר את התיסכול לנוסעים "הרגילים" שמחכים בתחנות.
&nbsp
אז אני צריך להלחם על מקומי בקו 166 בזמן שהם מקבלים קו ישיר?
גם קו 166 וכל שאר קווי זבוטינסקי עמוסים לעייפה.
למה התלמידים צריכים לקבל עדיפות על פני נוסעים אחרים ועוד בקו ישיר למקום חפצם!
 
אז אתה רוצה לבטל את תקציב החינוך ושרק ילדי עשירים ילכו לבי"ס

אז אני צריך להלחם על מקומי בקו 166 בזמן שהם מקבלים קו ישיר?
גם קו 166 וכל שאר קווי זבוטינסקי עמוסים לעייפה.
למה התלמידים צריכים לקבל עדיפות על פני נוסעים אחרים ועוד בקו ישיר למקום חפצם!
אז אתה רוצה לבטל את תקציב החינוך ושרק ילדי עשירים ילכו לבי"ס
אז יהיה תקציב לעוד אלפי אוטובוסים ונהגים, רק לא ברור מי יחזיק את המדינה עוד עשור,
חינוך זה השקעה לדורות, כולל קווי תלמידים.
 

luis13

New member
לא, אני טוען שהקו הזה צריך להיות לכולם.

אז אתה רוצה לבטל את תקציב החינוך ושרק ילדי עשירים ילכו לבי"ס
אז יהיה תקציב לעוד אלפי אוטובוסים ונהגים, רק לא ברור מי יחזיק את המדינה עוד עשור,
חינוך זה השקעה לדורות, כולל קווי תלמידים.
לא, אני טוען שהקו הזה צריך להיות לכולם.
לא מדובר על קו תלמידים סטנדרטי.
קווי תלמידים לרוב קיימים היכן שאין תחבורה ציבורית הולמת במסלול המדובר.
אם צריך קו תלמידים שיהיה בין בני ברק לז'בוטינסקי..
מזב'וטינסקי ועד היעד יש הרבה מאוד קווים כולם עמוסים.
אין שום סיבה לתת לתלמידים קו ישיר עד הבית ספר תוך פגיעה בשאר הציבור.
התלמידים אינם מיוחדים.
&nbsp
הם מקבלים קו עירוני ישיר שנוסע עשרות קילומטרים מבני ברק ועד היעד שלהם בדרום תל אביב בספיישל!!! איפה נשמע דבר כזה?
 

Ccyclist

Well-known member
יש בטחון מסויים בקווים לתלמידים בלבד.

לא, אני טוען שהקו הזה צריך להיות לכולם.
לא מדובר על קו תלמידים סטנדרטי.
קווי תלמידים לרוב קיימים היכן שאין תחבורה ציבורית הולמת במסלול המדובר.
אם צריך קו תלמידים שיהיה בין בני ברק לז'בוטינסקי..
מזב'וטינסקי ועד היעד יש הרבה מאוד קווים כולם עמוסים.
אין שום סיבה לתת לתלמידים קו ישיר עד הבית ספר תוך פגיעה בשאר הציבור.
התלמידים אינם מיוחדים.
&nbsp
הם מקבלים קו עירוני ישיר שנוסע עשרות קילומטרים מבני ברק ועד היעד שלהם בדרום תל אביב בספיישל!!! איפה נשמע דבר כזה?
יש בטחון מסויים בקווים לתלמידים בלבד.
הנושא עלה בהקשר אחר של שימוש המערך ההסעות בישובים כפריים. כשהורים מעלים את ילדיהם על הסעת תלמידים לבית הספר יש להם בטחון בכך שאין נוסעים רגילים ושההסעה מגיעה בדיוק לבית הספר ומורידה שם את כל התלמידים. אישית נסעתי מבית הספר באוטובוס סדיר מאמצע כיתה א' אבל דברים השתנו משנות השמונים.
&nbsp
לשלוח תלמידים מבני ברק לדרום תל אביב נשמע כמו אחד מתעלולי הקולוניזציה של החרדים (אלא אם מדובר בשארית הפליטה של פרדס כץ והיעדר חינוך ממלכתי בעיר) אבל בכל מקרה לא הייתי מצפה שישלחו תלמידים לעשות נסיעה ארוכה עם החלפה בימינו כשלבתי ספר רבים יש מערכת קווי תלמידים.
 

luis13

New member
אז שבית הספר יממן מערכת הסעה כזאת מתקציבו

יש בטחון מסויים בקווים לתלמידים בלבד.
הנושא עלה בהקשר אחר של שימוש המערך ההסעות בישובים כפריים. כשהורים מעלים את ילדיהם על הסעת תלמידים לבית הספר יש להם בטחון בכך שאין נוסעים רגילים ושההסעה מגיעה בדיוק לבית הספר ומורידה שם את כל התלמידים. אישית נסעתי מבית הספר באוטובוס סדיר מאמצע כיתה א' אבל דברים השתנו משנות השמונים.
&nbsp
לשלוח תלמידים מבני ברק לדרום תל אביב נשמע כמו אחד מתעלולי הקולוניזציה של החרדים (אלא אם מדובר בשארית הפליטה של פרדס כץ והיעדר חינוך ממלכתי בעיר) אבל בכל מקרה לא הייתי מצפה שישלחו תלמידים לעשות נסיעה ארוכה עם החלפה בימינו כשלבתי ספר רבים יש מערכת קווי תלמידים.
אז שבית הספר יממן מערכת הסעה כזאת מתקציבו
בדיוק כמו שעושים בריאלי חיפה.
&nbsp
לא הגיוני שמשרד התחבורה ממן הסעה כזאת לתלמידים למרחק כזה ארוך מבלי שיש בה צורך תחבורתי אמיתי. זו פגיעה קשה בשאר האוכלוסיה במיוחד בעידן שבו כל הצעה לשיפור נדחית כי:אין נהגים, אין אוטובוסים ואין תקציב.
&nbsp
שוב, מבין את גישתך. ולקווי תלמידים בהחלט יש מקום אבל לא במקרה הנ"ל.
קווי תלמידים צריכים להיות רק היכן שאין שירות של קווי תח"צ רגילים.
 
ברמה העקרונית

אז שבית הספר יממן מערכת הסעה כזאת מתקציבו
בדיוק כמו שעושים בריאלי חיפה.
&nbsp
לא הגיוני שמשרד התחבורה ממן הסעה כזאת לתלמידים למרחק כזה ארוך מבלי שיש בה צורך תחבורתי אמיתי. זו פגיעה קשה בשאר האוכלוסיה במיוחד בעידן שבו כל הצעה לשיפור נדחית כי:אין נהגים, אין אוטובוסים ואין תקציב.
&nbsp
שוב, מבין את גישתך. ולקווי תלמידים בהחלט יש מקום אבל לא במקרה הנ"ל.
קווי תלמידים צריכים להיות רק היכן שאין שירות של קווי תח"צ רגילים.
ברמה העקרונית
ככל שמדובר בעיר גדולה יותר, כך הצורך בקווי תלמידים הולך ויורד מאחר ויש מספיק שירות סדיר שעונה גם על צרכי התלמידים, ומהגדלת תדירות בבוקר של הקווים הסדירים כולם מרוויחים.
גוש דן הוא בהחלט עיר גדולה, ואכן מספר קווי התלמידים בו (ביחס לקווים הסדירים וגם ביחס לכמות התלמידים) לא גבוה. תלמידים רבים נוסעים בשירות הסדיר.
היוצאים מן הכלל, לדעתי שלא בצדק, הם קווי התלמידים החרדיים, גם בגלל היקף התלמידים הגבוה וגם בגלל הנורמה להתעלם מגיאוגרפיה כשאתה רושם למוסד חינוך (חשוב יותר שהוא יהיה מהזרם הנכון מאשר שיהיה קרוב לבית). לפעמים אין שירות סדיר בין שכונות המגורים למוסדות הלימוד וגם כשיש מסת התלמידים היא גדולה מאד.
כך בירושלים, אין כמעט בכלל (או בכלל) קווי תלמידים עבור האוכלוסיה הלא חרדית, אבל יש המון קווי תלמידים לאוכלוסיה החרדית. גם בגוש דן אין כמעט קווי תלמידים לאוכלוסיה הכללית, אבל בני ברק משופעת בשירות לתלמידים.

לדעתי היכן שיש קווים סדירים חופפים לחלוטין בקטע התלמידים עדיף לבטל את קו התלמידים ולתגבר את הקו הסדיר. ללא קשר לסוג האוכלוסיה. אבל חשוב לדעת שזה ייצור בעיות עומס על הקו הסדיר בקטע הספציפי בשעות מסוימות וזה יהיה לא נעים לכולם.
 

EHP12

Active member
הבעיה של קווי תלמידים זה שהיא משבשת את תחילת השירות

ברמה העקרונית
ככל שמדובר בעיר גדולה יותר, כך הצורך בקווי תלמידים הולך ויורד מאחר ויש מספיק שירות סדיר שעונה גם על צרכי התלמידים, ומהגדלת תדירות בבוקר של הקווים הסדירים כולם מרוויחים.
גוש דן הוא בהחלט עיר גדולה, ואכן מספר קווי התלמידים בו (ביחס לקווים הסדירים וגם ביחס לכמות התלמידים) לא גבוה. תלמידים רבים נוסעים בשירות הסדיר.
היוצאים מן הכלל, לדעתי שלא בצדק, הם קווי התלמידים החרדיים, גם בגלל היקף התלמידים הגבוה וגם בגלל הנורמה להתעלם מגיאוגרפיה כשאתה רושם למוסד חינוך (חשוב יותר שהוא יהיה מהזרם הנכון מאשר שיהיה קרוב לבית). לפעמים אין שירות סדיר בין שכונות המגורים למוסדות הלימוד וגם כשיש מסת התלמידים היא גדולה מאד.
כך בירושלים, אין כמעט בכלל (או בכלל) קווי תלמידים עבור האוכלוסיה הלא חרדית, אבל יש המון קווי תלמידים לאוכלוסיה החרדית. גם בגוש דן אין כמעט קווי תלמידים לאוכלוסיה הכללית, אבל בני ברק משופעת בשירות לתלמידים.

לדעתי היכן שיש קווים סדירים חופפים לחלוטין בקטע התלמידים עדיף לבטל את קו התלמידים ולתגבר את הקו הסדיר. ללא קשר לסוג האוכלוסיה. אבל חשוב לדעת שזה ייצור בעיות עומס על הקו הסדיר בקטע הספציפי בשעות מסוימות וזה יהיה לא נעים לכולם.
הבעיה של קווי תלמידים זה שהיא משבשת את תחילת השירות
יש קווים עירוניים בערים רבות בארץ שמתחילים לפעול רק ב8 ו9 בבוקר כי צריך את הצי לקווי התלמידים.

קו 901 מנחלת יצחק לעירוני ד מראה את הצורך בקווי תלמידים, במקום שיתווספו עשרות תלמידים על קו 7 שגם ככה מפוצץ בבוקר בתלמידים שנוסעים מדרום מזרח העיר לתיכונים של הצפון החדש. וכנראה שגם אם תפעיל מפרקיות בקו זה עדיין תצטרך את הקווי תלמידים האלה.
 

luis13

New member
אני לא מבין את האבחנה הזאת.

הבעיה של קווי תלמידים זה שהיא משבשת את תחילת השירות
יש קווים עירוניים בערים רבות בארץ שמתחילים לפעול רק ב8 ו9 בבוקר כי צריך את הצי לקווי התלמידים.

קו 901 מנחלת יצחק לעירוני ד מראה את הצורך בקווי תלמידים, במקום שיתווספו עשרות תלמידים על קו 7 שגם ככה מפוצץ בבוקר בתלמידים שנוסעים מדרום מזרח העיר לתיכונים של הצפון החדש. וכנראה שגם אם תפעיל מפרקיות בקו זה עדיין תצטרך את הקווי תלמידים האלה.
אני לא מבין את האבחנה הזאת.
למה שלתלמיד יהיו אופציות שלי אין?
הוא נוסע כמו כל שאר הנוסעים.
&nbsp
כפי שאמרתי אם יש צורך בחיבור בין נקודות שאין בינהן שירות סדיר אז הגיוני לעשות קו תלמידים שיחבר בין הנקודות בצורה יעילה ובשעות המתאימות לבתי הספר.
אבל במקרה של קווי בני ברק - ת"א אין צורך כזה.
&nbsp
מדובר כאן בהסטת משאבים מכלל הציבור לטובת אוכלוסיה מסוימת (ואין לזה קשר לחרידים חילונים). אני מוחה על זה.
זו אינה מחאה לשם הצטדקות. אני אשכרה מחכה בתחנה לקו אוטובוס שנוסע בדיוק באותו מסלול של קו התלמידים ואני רואה איך קו התלמידים חולף על פניי ומעניק שירות של קו אקספרס לתלמידים. גם אני רוצה לעלות עליו.
 
למעלה