האם גם לכם נדמה שעבודות החשמול ברצועת האיילון מתקדמות....

GLSRA

Active member
האם גם לכם נדמה שעבודות החשמול ברצועת האיילון מתקדמות....

האם גם לכם נדמה שעבודות החשמול ברצועת האיילון מתקדמות....
אמנם, סגרו מסילה אחת לשלושה שבועות אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה זה יהיה משמעותי.
לכל אורך הנתיבים, ומשום מה משני צידי המסילות רואים יותר ויותר עמודי חשמול, פורטלים בכניסות וביציאות מהתחנות, ובלא מעט מקומות גם כבלי חשמל (זרם חוזר) כבר פרוסים.
האם ההתקדמות הזו היא תולדה של הפסקת השרות במסילה אחת או שזה קרה בלי קשר.
 

GLSRA

Active member
משום מה יש מן תחושת אופטימיות שהדברים התחילו לזוז כראוי.

האם גם לכם נדמה שעבודות החשמול ברצועת האיילון מתקדמות....
אמנם, סגרו מסילה אחת לשלושה שבועות אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה זה יהיה משמעותי.
לכל אורך הנתיבים, ומשום מה משני צידי המסילות רואים יותר ויותר עמודי חשמול, פורטלים בכניסות וביציאות מהתחנות, ובלא מעט מקומות גם כבלי חשמל (זרם חוזר) כבר פרוסים.
האם ההתקדמות הזו היא תולדה של הפסקת השרות במסילה אחת או שזה קרה בלי קשר.
משום מה יש מן תחושת אופטימיות שהדברים התחילו לזוז כראוי.
 
קראתי איפה שהוא שבמאי הרכבת מירושלים תגיע עד סבידור

האם גם לכם נדמה שעבודות החשמול ברצועת האיילון מתקדמות....
אמנם, סגרו מסילה אחת לשלושה שבועות אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה זה יהיה משמעותי.
לכל אורך הנתיבים, ומשום מה משני צידי המסילות רואים יותר ויותר עמודי חשמול, פורטלים בכניסות וביציאות מהתחנות, ובלא מעט מקומות גם כבלי חשמל (זרם חוזר) כבר פרוסים.
האם ההתקדמות הזו היא תולדה של הפסקת השרות במסילה אחת או שזה קרה בלי קשר.
קראתי איפה שהוא שבמאי הרכבת מירושלים תגיע עד סבידור
 

GLSRA

Active member
בעיניי זה לגמרי לא ריאלי.

לפי "ישראל היום" הקו יגיע לסבידור עד סוף פברואר
israelhayom.co.il/article/715029
בעיניי זה לגמרי לא ריאלי.
לא מאמין שהעבודות יסתיימו על כל המשימות שבכך, לכל אורך המסילות עד צפונית לסבידור, וגם אם כן, נדרשים מספר רב של שבועות לבדיקות והרצות.
אני מעריך שזה יקרה כמתוכנן בספטמבר או ממש מעט לפני.
בפברואר, אני משוכנע שזה לא יקרה.
 

XrayCharlie

New member
לא סגרו מסילה כדי ששום דבר לא יזוז...

האם גם לכם נדמה שעבודות החשמול ברצועת האיילון מתקדמות....
אמנם, סגרו מסילה אחת לשלושה שבועות אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה זה יהיה משמעותי.
לכל אורך הנתיבים, ומשום מה משני צידי המסילות רואים יותר ויותר עמודי חשמול, פורטלים בכניסות וביציאות מהתחנות, ובלא מעט מקומות גם כבלי חשמל (זרם חוזר) כבר פרוסים.
האם ההתקדמות הזו היא תולדה של הפסקת השרות במסילה אחת או שזה קרה בלי קשר.
לא סגרו מסילה כדי ששום דבר לא יזוז...
 
פרשנות שלי

האם גם לכם נדמה שעבודות החשמול ברצועת האיילון מתקדמות....
אמנם, סגרו מסילה אחת לשלושה שבועות אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה זה יהיה משמעותי.
לכל אורך הנתיבים, ומשום מה משני צידי המסילות רואים יותר ויותר עמודי חשמול, פורטלים בכניסות וביציאות מהתחנות, ובלא מעט מקומות גם כבלי חשמל (זרם חוזר) כבר פרוסים.
האם ההתקדמות הזו היא תולדה של הפסקת השרות במסילה אחת או שזה קרה בלי קשר.
פרשנות שלי
החישמול מתקדם בשני צירים
הציר הלא נראה לעין הוא ציר התכנון, שכולל את הפתרונות ההנדסיים לכל מקטע ומקטע. נאמר פעמים רבות שציר האיילון ספציפית כולל המון פתרונות יצירתיים וייחודייים.
הציר הנראה לעין הוא ציר הביצוע, שמורכב גם מהכנת האביזרים השונים הנדרשים לחישמול לפי התכנון (לרבות כל מיני פתרונות "מסגרות" לפתרונות הייחודיים הנדרשים), וגם מהפרישה שלהם בשטח.

בהתחלה לפחות חלק מההתקדמות האיטית עד להגנה נבעה מצוואר בקבוק בתחום התכנון (בדגש על הקטע התפעולי שמדרום להגנה שכולל הרבה מסילות, תחנת ההגנה עצמה וה-600 מ' שמצפון לתחנת ההגנה).
אחר כך, ועם צבירת הנסיון הנדרש, התכנון התחיל להתקדם מהר יותר ויותר והחוליה שתקעה את השרשרת היתה ייצור הפתרונות הייחודיים הנדרשים.
גם כאן הנסיון שנצבר , במקביל להתקדמות התכנון איפשר לקצר תהליכים (כי הרבה יותר קל להגיד תייצר לי 5 חלקים כמו זה שכבר עשית מאשר לבנת מאפס).
בשלב הזה החוליה הבעייתית הפכה להיות חלונות העבודה הקצרים על המסילה ונכנס ולכן "השבתת סמוטריץ'", הגיע בדיוק בזמן כדי להאיץ מאד את קצב העבודות.
ועדיין, מאחר שבשביל הגעה עד סבידור נדרש לחשמל גם את כל תחנת סבידור ואת כל החניה התפעולית שמצפון לה, וזה כבר יעשה בלי השבתה, אני מאמין שספטמבר הוא ריאלי ולא ניתן להקדימו.
 

scooby5

Member
עובדים גם צפונית לתל אביב מרכז

פרשנות שלי
החישמול מתקדם בשני צירים
הציר הלא נראה לעין הוא ציר התכנון, שכולל את הפתרונות ההנדסיים לכל מקטע ומקטע. נאמר פעמים רבות שציר האיילון ספציפית כולל המון פתרונות יצירתיים וייחודייים.
הציר הנראה לעין הוא ציר הביצוע, שמורכב גם מהכנת האביזרים השונים הנדרשים לחישמול לפי התכנון (לרבות כל מיני פתרונות "מסגרות" לפתרונות הייחודיים הנדרשים), וגם מהפרישה שלהם בשטח.

בהתחלה לפחות חלק מההתקדמות האיטית עד להגנה נבעה מצוואר בקבוק בתחום התכנון (בדגש על הקטע התפעולי שמדרום להגנה שכולל הרבה מסילות, תחנת ההגנה עצמה וה-600 מ' שמצפון לתחנת ההגנה).
אחר כך, ועם צבירת הנסיון הנדרש, התכנון התחיל להתקדם מהר יותר ויותר והחוליה שתקעה את השרשרת היתה ייצור הפתרונות הייחודיים הנדרשים.
גם כאן הנסיון שנצבר , במקביל להתקדמות התכנון איפשר לקצר תהליכים (כי הרבה יותר קל להגיד תייצר לי 5 חלקים כמו זה שכבר עשית מאשר לבנת מאפס).
בשלב הזה החוליה הבעייתית הפכה להיות חלונות העבודה הקצרים על המסילה ונכנס ולכן "השבתת סמוטריץ'", הגיע בדיוק בזמן כדי להאיץ מאד את קצב העבודות.
ועדיין, מאחר שבשביל הגעה עד סבידור נדרש לחשמל גם את כל תחנת סבידור ואת כל החניה התפעולית שמצפון לה, וזה כבר יעשה בלי השבתה, אני מאמין שספטמבר הוא ריאלי ולא ניתן להקדימו.
עובדים גם צפונית לתל אביב מרכז
נראה לי שמאי הוא תאריך לא מופרך, אם ימשיכו בקצב הנוכחי, גם אם זה אומר עוד השבתה (שלישית) בציר האיילון.
 

GLSRA

Active member
אם סגירה של מסילה אחת מאפשרת כזו התקדמות, אכן שווה

עובדים גם צפונית לתל אביב מרכז
נראה לי שמאי הוא תאריך לא מופרך, אם ימשיכו בקצב הנוכחי, גם אם זה אומר עוד השבתה (שלישית) בציר האיילון.
אם סגירה של מסילה אחת מאפשרת כזו התקדמות, אכן שווה
לבצע עוד השבתה. אם זה הפער בקצב ההתקדמות, חבל שלא חשבו על זה קודם.
 
לפי הכריזה אתמול בתחנת נתב"ג

אם סגירה של מסילה אחת מאפשרת כזו התקדמות, אכן שווה
לבצע עוד השבתה. אם זה הפער בקצב ההתקדמות, חבל שלא חשבו על זה קודם.
לפי הכריזה אתמול בתחנת נתב"ג
בחנוכה הרכבת תחזור לסדרה כשההשבתה תיגמר
אבל ב-08.01.2020 תהיה עוד השבתה, כנראה לפרק זמן דומה. וכנראה שאחר כך תהיה עוד אחת. (אני מניח שבכל השבתה משביתים מסילה אחרת מבין השלוש שבצוואר הבקבוק.

ועוד רשמים.
הרכבת מירושלים שנסעתי עליה אמנם הורידה בנתב"ג, אבל המשיכה להגנה. וכנ"ל רכבת שבדיוק הגיעה מההגנה (ריקה) לכיוון ירושלים.
ההבדל ברעש שנשמע בתחנה וכן בהאצה האטה שלהן לעומת הרכבות הרגילות שאיתן המשכתי לתל אביב היה מדהים.

אה, וראיתי כבר פרזולים ראשונים על הקורות של סבידור.
 

Ccyclist

Well-known member
הדבר שיש לכם בתחילת הרכבת מחריש אוזניים

לפי הכריזה אתמול בתחנת נתב"ג
בחנוכה הרכבת תחזור לסדרה כשההשבתה תיגמר
אבל ב-08.01.2020 תהיה עוד השבתה, כנראה לפרק זמן דומה. וכנראה שאחר כך תהיה עוד אחת. (אני מניח שבכל השבתה משביתים מסילה אחרת מבין השלוש שבצוואר הבקבוק.

ועוד רשמים.
הרכבת מירושלים שנסעתי עליה אמנם הורידה בנתב"ג, אבל המשיכה להגנה. וכנ"ל רכבת שבדיוק הגיעה מההגנה (ריקה) לכיוון ירושלים.
ההבדל ברעש שנשמע בתחנה וכן בהאצה האטה שלהן לעומת הרכבות הרגילות שאיתן המשכתי לתל אביב היה מדהים.

אה, וראיתי כבר פרזולים ראשונים על הקורות של סבידור.
הדבר שיש לכם בתחילת הרכבת מחריש אוזניים
אצלנו אין דברים כאלו ברכבות פרבריות, רק מערכים עם תא נהג בקרון הראשון והאחרון.
&nbsp
מצורף וידאו מתחנת צומת קלאפהאם בדרום לונדון. כל הסטטיסטיקות בכתוביות. יש צלילי האצה, בלימה ושיקשוק קרונות אבל הכל שם חשמלי (חישמול פס שלישי נוסח דרום אנגליה, הגבלה ל 160 קמ"ש) אז לכם זה ישמע שקט.


https://youtu.be/ccG2nKn-zgs
 

scooby5

Member
להערכתי הן ממשיכות ריקות להגנה מצרכים תפעוליים

לפי הכריזה אתמול בתחנת נתב"ג
בחנוכה הרכבת תחזור לסדרה כשההשבתה תיגמר
אבל ב-08.01.2020 תהיה עוד השבתה, כנראה לפרק זמן דומה. וכנראה שאחר כך תהיה עוד אחת. (אני מניח שבכל השבתה משביתים מסילה אחרת מבין השלוש שבצוואר הבקבוק.

ועוד רשמים.
הרכבת מירושלים שנסעתי עליה אמנם הורידה בנתב"ג, אבל המשיכה להגנה. וכנ"ל רכבת שבדיוק הגיעה מההגנה (ריקה) לכיוון ירושלים.
ההבדל ברעש שנשמע בתחנה וכן בהאצה האטה שלהן לעומת הרכבות הרגילות שאיתן המשכתי לתל אביב היה מדהים.

אה, וראיתי כבר פרזולים ראשונים על הקורות של סבידור.
להערכתי הן ממשיכות ריקות להגנה מצרכים תפעוליים
אכן תוכננה מראש סגירה שניה.
אתמול התראיין מנכל הרכבת בגלצ, ואמר שעד מחצית 2020 צפויה הפעלה מסחרית עד תא מרכז, אחרי כל עבודות התשתית והאישורים הנדרשים מכלל הגורמים.
אגב, לא בטוח שצריך השבתה שלישית, כי העבודות הקריטיות הן במסילה המזרחית והמערבית (היכן שמתקינים את העמודים). את העבודות לפריסת הכבלים ניתן להמשיך בלילות.
 
באתר הרכבת רשום במדויק משך ההשבתה בינואר

לפי הכריזה אתמול בתחנת נתב"ג
בחנוכה הרכבת תחזור לסדרה כשההשבתה תיגמר
אבל ב-08.01.2020 תהיה עוד השבתה, כנראה לפרק זמן דומה. וכנראה שאחר כך תהיה עוד אחת. (אני מניח שבכל השבתה משביתים מסילה אחרת מבין השלוש שבצוואר הבקבוק.

ועוד רשמים.
הרכבת מירושלים שנסעתי עליה אמנם הורידה בנתב"ג, אבל המשיכה להגנה. וכנ"ל רכבת שבדיוק הגיעה מההגנה (ריקה) לכיוון ירושלים.
ההבדל ברעש שנשמע בתחנה וכן בהאצה האטה שלהן לעומת הרכבות הרגילות שאיתן המשכתי לתל אביב היה מדהים.

אה, וראיתי כבר פרזולים ראשונים על הקורות של סבידור.
באתר הרכבת רשום במדויק משך ההשבתה בינואר
מראש תוכננו שתי ההשבתות, בדצמבר ובינואר, עם הפסקה בחנוכה ובתחילת ינואר.
[URL]https://www.rail.co.il/pages/updates/west-line-closure.aspx[/URL]
"

השינויים יחולו בתאריכים הבאים: בין יום א' ה-8.12.19 ובין יום ו' ה-20.12.19 ; בין יום ב' ה-6.1.20 ובין יום ג' ה-28.1.20
לצורך האצת עבודות להקמת תשתית להפעלת רכבות חשמליות בין תחנות ת"א ההגנה לבין ת"א סבידור מרכז, יחולו שינויים בתנועת הרכבות בקו באר שבע-ראשל"צ משה דיין-ת"א-רעננה, בשני הכיוונים והוא יפעל במתכונת מפוצלת:
...
"
 

Bus Nerd

Active member
כן, נראה שהעבודות הואצו בזמן האחרון

האם גם לכם נדמה שעבודות החשמול ברצועת האיילון מתקדמות....
אמנם, סגרו מסילה אחת לשלושה שבועות אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה זה יהיה משמעותי.
לכל אורך הנתיבים, ומשום מה משני צידי המסילות רואים יותר ויותר עמודי חשמול, פורטלים בכניסות וביציאות מהתחנות, ובלא מעט מקומות גם כבלי חשמל (זרם חוזר) כבר פרוסים.
האם ההתקדמות הזו היא תולדה של הפסקת השרות במסילה אחת או שזה קרה בלי קשר.
כן, נראה שהעבודות הואצו בזמן האחרון
סגירת המסילה כנראה מאפשרת להם לעבוד בצורה יותר רציפה והקצב התגבר משמעותית. פתאום להגיע עד סבידור בפברואר לא נראה כל כך רחוק מהמציאות.

אני תוהה אם בתוואי בין תפעולית תל ברוך להרצליה יוכלו להעביר בזמן העבודות חלק מהרכבות לעבור על זוג המסילות החדשות של הקו הפרברי כדי לאפשר עבודה רציפה לצד מסילות הקו הראשי
בין סבידור לתפעולית תל ברוך כנראה אי אפשר ממש לסגור רק אחת מהמסילות, אז יצטרכו לעבוד לאט שוב כנראה, או לעשות השבתה רצינית. מצד שני צפונית לסבידור התוואי רחב יותר וכנראה יצריך הרבה פחות "פתרונות מיוחדים"

עריכה - תיקון:
גשר הרכבת מעל רוקח בכניסה לתחנת האוניברסיטה כנראה כן יצריך "פתרונות מיוחדים" - בעצם מדובר שם בשלושה גשרים, כשעל המערבי ביותר יש מסילה בודדת, על האמצעי שתי מסילות, ועל המזרחי ביותר עוד מסילה בודדת. בתצורה כזו אפשר בכלל להציב פורטלים לכל רוחב הגשרים, או שכל גשר יהיה עם עמודים משלו?
 
בימים אלה המסילה המזרחית ביותר בין סבידור לאוניברסיטה סגורה

כן, נראה שהעבודות הואצו בזמן האחרון
סגירת המסילה כנראה מאפשרת להם לעבוד בצורה יותר רציפה והקצב התגבר משמעותית. פתאום להגיע עד סבידור בפברואר לא נראה כל כך רחוק מהמציאות.

אני תוהה אם בתוואי בין תפעולית תל ברוך להרצליה יוכלו להעביר בזמן העבודות חלק מהרכבות לעבור על זוג המסילות החדשות של הקו הפרברי כדי לאפשר עבודה רציפה לצד מסילות הקו הראשי
בין סבידור לתפעולית תל ברוך כנראה אי אפשר ממש לסגור רק אחת מהמסילות, אז יצטרכו לעבוד לאט שוב כנראה, או לעשות השבתה רצינית. מצד שני צפונית לסבידור התוואי רחב יותר וכנראה יצריך הרבה פחות "פתרונות מיוחדים"

עריכה - תיקון:
גשר הרכבת מעל רוקח בכניסה לתחנת האוניברסיטה כנראה כן יצריך "פתרונות מיוחדים" - בעצם מדובר שם בשלושה גשרים, כשעל המערבי ביותר יש מסילה בודדת, על האמצעי שתי מסילות, ועל המזרחי ביותר עוד מסילה בודדת. בתצורה כזו אפשר בכלל להציב פורטלים לכל רוחב הגשרים, או שכל גשר יהיה עם עמודים משלו?
בימים אלה המסילה המזרחית ביותר בין סבידור לאוניברסיטה סגורה
לכן לא משתמשים ברציף 4 בתחנת האוניברסיטה.
 

אוהד1110

New member
לא רק סגרו מסילה, גם עובדים בכל שבת

האם גם לכם נדמה שעבודות החשמול ברצועת האיילון מתקדמות....
אמנם, סגרו מסילה אחת לשלושה שבועות אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה זה יהיה משמעותי.
לכל אורך הנתיבים, ומשום מה משני צידי המסילות רואים יותר ויותר עמודי חשמול, פורטלים בכניסות וביציאות מהתחנות, ובלא מעט מקומות גם כבלי חשמל (זרם חוזר) כבר פרוסים.
האם ההתקדמות הזו היא תולדה של הפסקת השרות במסילה אחת או שזה קרה בלי קשר.
לא רק סגרו מסילה, גם עובדים בכל שבת
 

1Fighter1

New member
היום בשמונה בוקר לאורך כל תוואי העבודות אף לא פועל אחד...

לא רק סגרו מסילה, גם עובדים בכל שבת
היום בשמונה בוקר לאורך כל תוואי העבודות אף לא פועל אחד...
מתחנת האוניברסיטה ועד לתחנת השלום, הסתכלתי מחלון הרכבת לכיוון מזרח.
כלים שוממים עומדים על המסילה, אף לא עובד אחד נראה לאורך כל הקטע הסגור...
שעה שמונה בבוקר, מזג אוויר נפלא לעבודות תשתית.
איפה הפועלים? איפה מנהלי עבודה?
שממה...
&nbsp
נוסע מתוסכל מראש העין צפון שנאלץ להידחק לתוך רכבת מפוצצת ולהחליף רכבת באמצע הנסיעה בשביל להגיע לתחנת השלום...
&nbsp
&nbsp
 

gal-or

New member
היום ראיתי גם את הרכבת עצמה מתחנת ההגנה לירושלים יצחק נבון

האם גם לכם נדמה שעבודות החשמול ברצועת האיילון מתקדמות....
אמנם, סגרו מסילה אחת לשלושה שבועות אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה זה יהיה משמעותי.
לכל אורך הנתיבים, ומשום מה משני צידי המסילות רואים יותר ויותר עמודי חשמול, פורטלים בכניסות וביציאות מהתחנות, ובלא מעט מקומות גם כבלי חשמל (זרם חוזר) כבר פרוסים.
האם ההתקדמות הזו היא תולדה של הפסקת השרות במסילה אחת או שזה קרה בלי קשר.
היום ראיתי גם את הרכבת עצמה מתחנת ההגנה לירושלים יצחק נבון
כנראה נסיעות מבחן שלה.
 
למעלה