לא בהכרח
במקרה של הקו האדום מדובר בחברות שמתמחות ספציפית בהנדסה אזרחית ובניית רכבות ומסילות.
שם עיקר הכסף (מכונות הTBM, בניית תחנות, התקנת מערכות שליטה ובקרה).
כמה מהנדסים בארץ מנוסים בבנייה מתחת לקרקע?
לכמה יש נסיון בעבודה עם TBM?
מתי פעם אחרונה בנו בארץ משהו דומה לתחנות התת קרקעיות של הקו האדום?
להזכירך אפילו בA1 המהנדס הראשי בכלל היה בחור מברית המועצות
כמה נסיון יש בארץ בבניית רכבות בכלל, וציוד נייד מונע על ידי חשמל?
הדבר הכי מתאים לחברה ישראלית בכל פרוייקט הקו האדום, זה כנראה המכרז לאספקה והתקנת ריצוף בתחנות
הדבר הכי קרוב לכל זה, אולי מערכות שליטה ובקרה, אבל למה שחברה סינית תרכוש טכנולוגיה של חברות ישראליות, כשאין לה שום נסיון באינטגרציה של מערכות אלו עם ה"ברזל" שלה?
גם ככה, אמרו לנו שיש סיכון לא קטן בכך שלקחו טכנולוגיה סינית של רכבות, חשמל ומסילות ומנסים לעשות אינטגרציה עם מערכות של חברות מערביות (בשליטה ובקרה).
אז אתה רוצה לסכן את הפרוייקט עוד יותר ולהכריח את הסינים ללמוד לבצע אינטגרציה עם טכנולוגיה ישראלית שמעולם לא הוכנסה בשום מערכת הסעת המונים בעולם?
אתה רוצה שאיזה סטארטאפ ישראלי יכתוב את תוכנת הבקרה בתנועת הרכבות?
אתה בטוח שזה ראיון כל כך טוב?
ראית פעם טכנולוגיה ישראלית (כמו שהיא, לפני שנקנתה על ידי חברת ענק עולמית)?
אני ראיתי הרבה ועם כל הכבוד לישראלים, אני לא בטוח שאני ארצה לנסוע ברכבת כזאת.
ישראלים טובים מאוד, בלהמציא משהו חדש, לבנות משהו חפיף ולהראות שראיון "עובד" ולמכור אותו.
הם לא טובים במערכת שצריכים שנים רבות (ואף עשורים) בשביל לפתח ולהגיע לרמת האמינות הנדרשת.