חדשות מנת"ע

matrix200200

Active member
חדשות מנת"ע

חדשות מנת"ע
הסתיימה הוצאת אחת המכונות מתחנת בן גוריון.
כך לפחות, לפי סרטון שפורסם בפייסבוק שלה.
 

Ccyclist

Well-known member
משרד הכלכלה (?) הקפיא את מכרזי הקווים הירוק והסגול

חדשות מנת"ע
הסתיימה הוצאת אחת המכונות מתחנת בן גוריון.
כך לפחות, לפי סרטון שפורסם בפייסבוק שלה.
משרד הכלכלה (?) הקפיא את מכרזי הקווים הירוק והסגול
https://m.ynet.co.il/Articles/5640274
&nbsp
מה תפקידו של משרד שלישי אחרי משרדי האוצר והתחבורה? סתם תקיעת מקלות בגלגלים בתירוץ מיותר ובתחום שאין בו ייצור ישראלי.
 
התירוץ לא מיותר - זה החוק. משרד ממשלתי לא יכול סתם להתעלם.

משרד הכלכלה (?) הקפיא את מכרזי הקווים הירוק והסגול
https://m.ynet.co.il/Articles/5640274
&nbsp
מה תפקידו של משרד שלישי אחרי משרדי האוצר והתחבורה? סתם תקיעת מקלות בגלגלים בתירוץ מיותר ובתחום שאין בו ייצור ישראלי.
התירוץ לא מיותר - זה החוק. משרד ממשלתי לא יכול סתם להתעלם.
לגבי הצורך - אכן אין כאן יצור ישראלי משמעותי, אבל יכול להיות. המדינה הולכת להשקיע עשרות ומאות מיליארדים בפרוייקטים של תחבורה מסילתית. אפשר למנף את זה לפיתוח תעשיה מקומית לפחות בחלק קטן מהמערכות הדרושות. אם זה יעשה נכון, התעשיה הזו יכולה להיות גם תחרותית בעולם
 

Ccyclist

Well-known member
ישראל מייצרת ציוד נייד? פלדה? כבלים?

התירוץ לא מיותר - זה החוק. משרד ממשלתי לא יכול סתם להתעלם.
לגבי הצורך - אכן אין כאן יצור ישראלי משמעותי, אבל יכול להיות. המדינה הולכת להשקיע עשרות ומאות מיליארדים בפרוייקטים של תחבורה מסילתית. אפשר למנף את זה לפיתוח תעשיה מקומית לפחות בחלק קטן מהמערכות הדרושות. אם זה יעשה נכון, התעשיה הזו יכולה להיות גם תחרותית בעולם
ישראל מייצרת ציוד נייד? פלדה? כבלים?
מה שמיוצר בישראל בהצלחה רבה הם שבבים ומרכיבים של יצרניות בינלאומיות גדולות בתחום המיחשוב. אם מערכות האיתות לא מגיעות מחו"ל כמו שהן יש אופציה מסויימת לשלב ייצור ישראלי שם. גם מלט ובטון וכל מני חיפויי מייצרים בארץ אבל אני בספק אם זה מגיע ל 25%. בגדול מדובר בפרוייקט חיוני שיתבסס על יבוא.
 

matrix200200

Active member


ישראל מייצרת ציוד נייד? פלדה? כבלים?
מה שמיוצר בישראל בהצלחה רבה הם שבבים ומרכיבים של יצרניות בינלאומיות גדולות בתחום המיחשוב. אם מערכות האיתות לא מגיעות מחו"ל כמו שהן יש אופציה מסויימת לשלב ייצור ישראלי שם. גם מלט ובטון וכל מני חיפויי מייצרים בארץ אבל אני בספק אם זה מגיע ל 25%. בגדול מדובר בפרוייקט חיוני שיתבסס על יבוא.

אין בישראל תעשייות כאלה ואין גם שום צורך בתעשייות האלה.
בשביל זה צריך הרבה מאוד אנרגיה, מים, שטח פנוי וגם כוח עבודה מיומן.
צריך גם עשורים של נסיון וצבירת ידע (וגם לא מעט חברות שיפשטו רגל, או שיצטרכו תמיכה ממשלתית כדי לשרוד).
רק מזכיר לכולם, כמה כסף ממשל בדרום קוריאה השקיע בזמנו כשציאבולים התחילו לקרוס.
אין לישראל שהיא מדינה קטנה שום עניין כלכלי, לפתח תעשייות כבדות ותעשייות לייצור בתחום עיבוד מתכות, ייצור מכונות וכו.
יש לישראל ייתרון יחסי בתחומים אחרים לגמרי ושם צריך להשקיע.
ועוד דבר בעניין פרוייקט המטרו.
לא רוצה להגיד "אמרתי לכם", אבל אמרתי לכם

עכשיו תדמיינו מה יקרה בפרוייקט הזה.
שיהיה בהצלחה למצוא חברות ישראליות במימדים של בניית קווי המטרו ושיהיה לכולנו בהצלחה, כשחלילה ימצאו חברות כאלה ואנחנו ניאלץ להשתמש בזבל שהם ייצרו.
ואני אפילו לא מדבר על שחיתות שבוודאי תהיה במכרזים, על תביעות, על מוסר עבודה לקוי ועל עיכובים בפרוייקט בגלל מוסר עבודה לקוי, חוסר יציבות פיננסית וחוסר נסיון בתחום.

ישראלים אוהבים לקטר על כך שפרוייקטים של תשתיות לוקחים הרבה יותר זמן בארץ מאשר באירופה (שלא לדבר על סין), אבל חלק מזה נובע בדיוק, שמדובר בחברות ישראליות, בעובדים ישראלים ובמוסר עבודה ישראלי.
מי יהיה אשם, אם בפרוייקט המטרו תיבחר חברה ישראלית כלשהיא והיא תחליט לפשוט רגל באמצע העבודה, כי הקבלן שיקר וזייף מסמכי תאגיד ונכנס לכלא?
או פשוט "עיגל פינות" ולא שילם לעובדים או לספקים שלו בזמן וכשנתבע התברר שלא היה לו את הכסף והוא בכלל ברח מהארץ?
איפה המדינה תמצא חברות אמינות בתחום הבנייה, ייצור ותשתיות בקנה מידה הנדרש?
הרי אם יהיו דרישות סף כמו שמקובל בפרוייקטים האלה, לא תימצא שום חברה ישראלית שתעמוד בדרישות האלה.
 

darkshadow1

New member
בומברדייה חתמה על הסכם כזה מול הממשלה כחלק מהמכרז האחרון.

ישראל מייצרת ציוד נייד? פלדה? כבלים?
מה שמיוצר בישראל בהצלחה רבה הם שבבים ומרכיבים של יצרניות בינלאומיות גדולות בתחום המיחשוב. אם מערכות האיתות לא מגיעות מחו"ל כמו שהן יש אופציה מסויימת לשלב ייצור ישראלי שם. גם מלט ובטון וכל מני חיפויי מייצרים בארץ אבל אני בספק אם זה מגיע ל 25%. בגדול מדובר בפרוייקט חיוני שיתבסס על יבוא.
בומברדייה חתמה על הסכם כזה מול הממשלה כחלק מהמכרז האחרון.
ספציפית מהפרסומים בתחילת אוקטובר- דובר על 20% ולא על 25%. עדיין סכום מכובד ומדובר על מאות מיליוני שקלים.
אם נת"ע בכלל לא התייחסה לעניין הזה- מדובר על פאשלה ענקית. כל אחוז של רכש גומלין במכרז בסדר גודל כזה הוא סכום משמעותי- גם אם לא סביר להגיע ל-25%, אפשר להגיע לאחוז קטן יותר ולהסביר למה. בסך הכל מדובר בפרקטיקה מקובלת.
בכל מקרה, מעניין את העיכוב הזה ישפיע על החסימות בתל אביב שלפי הפרסומים תוכננו למרץ 2020.
 
לא רלוונטי אם היא מייצרת בתחום הזה או לא

ישראל מייצרת ציוד נייד? פלדה? כבלים?
מה שמיוצר בישראל בהצלחה רבה הם שבבים ומרכיבים של יצרניות בינלאומיות גדולות בתחום המיחשוב. אם מערכות האיתות לא מגיעות מחו"ל כמו שהן יש אופציה מסויימת לשלב ייצור ישראלי שם. גם מלט ובטון וכל מני חיפויי מייצרים בארץ אבל אני בספק אם זה מגיע ל 25%. בגדול מדובר בפרוייקט חיוני שיתבסס על יבוא.
לא רלוונטי אם היא מייצרת בתחום הזה או לא
מדובר ברכש גומלין, הזוכים במכרז הם לרוב חברות תאגידיות גדולות, שמתפרסות על עוד תחומים.
רכש הגומלין לא חייב להיות דווקא בתחום מסילות הברזל, יכול להיות מצב שאגף אחר בתאגיד הזוכה מבצע את הרכש, לאו דווקא החברה עצמה.
 

matrix200200

Active member
לא בהכרח

לא רלוונטי אם היא מייצרת בתחום הזה או לא
מדובר ברכש גומלין, הזוכים במכרז הם לרוב חברות תאגידיות גדולות, שמתפרסות על עוד תחומים.
רכש הגומלין לא חייב להיות דווקא בתחום מסילות הברזל, יכול להיות מצב שאגף אחר בתאגיד הזוכה מבצע את הרכש, לאו דווקא החברה עצמה.
לא בהכרח
במקרה של הקו האדום מדובר בחברות שמתמחות ספציפית בהנדסה אזרחית ובניית רכבות ומסילות.
שם עיקר הכסף (מכונות הTBM, בניית תחנות, התקנת מערכות שליטה ובקרה).
כמה מהנדסים בארץ מנוסים בבנייה מתחת לקרקע?
לכמה יש נסיון בעבודה עם TBM?
מתי פעם אחרונה בנו בארץ משהו דומה לתחנות התת קרקעיות של הקו האדום?
להזכירך אפילו בA1 המהנדס הראשי בכלל היה בחור מברית המועצות

כמה נסיון יש בארץ בבניית רכבות בכלל, וציוד נייד מונע על ידי חשמל?
הדבר הכי מתאים לחברה ישראלית בכל פרוייקט הקו האדום, זה כנראה המכרז לאספקה והתקנת ריצוף בתחנות

הדבר הכי קרוב לכל זה, אולי מערכות שליטה ובקרה, אבל למה שחברה סינית תרכוש טכנולוגיה של חברות ישראליות, כשאין לה שום נסיון באינטגרציה של מערכות אלו עם ה"ברזל" שלה?
גם ככה, אמרו לנו שיש סיכון לא קטן בכך שלקחו טכנולוגיה סינית של רכבות, חשמל ומסילות ומנסים לעשות אינטגרציה עם מערכות של חברות מערביות (בשליטה ובקרה).
אז אתה רוצה לסכן את הפרוייקט עוד יותר ולהכריח את הסינים ללמוד לבצע אינטגרציה עם טכנולוגיה ישראלית שמעולם לא הוכנסה בשום מערכת הסעת המונים בעולם?
אתה רוצה שאיזה סטארטאפ ישראלי יכתוב את תוכנת הבקרה בתנועת הרכבות?
אתה בטוח שזה ראיון כל כך טוב?
ראית פעם טכנולוגיה ישראלית (כמו שהיא, לפני שנקנתה על ידי חברת ענק עולמית)?
אני ראיתי הרבה ועם כל הכבוד לישראלים, אני לא בטוח שאני ארצה לנסוע ברכבת כזאת.

ישראלים טובים מאוד, בלהמציא משהו חדש, לבנות משהו חפיף ולהראות שראיון "עובד" ולמכור אותו.
הם לא טובים במערכת שצריכים שנים רבות (ואף עשורים) בשביל לפתח ולהגיע לרמת האמינות הנדרשת.
 
אבל דווקא בקו האדום בגוש דן יש התחייבות לרכש גומלין

לא בהכרח
במקרה של הקו האדום מדובר בחברות שמתמחות ספציפית בהנדסה אזרחית ובניית רכבות ומסילות.
שם עיקר הכסף (מכונות הTBM, בניית תחנות, התקנת מערכות שליטה ובקרה).
כמה מהנדסים בארץ מנוסים בבנייה מתחת לקרקע?
לכמה יש נסיון בעבודה עם TBM?
מתי פעם אחרונה בנו בארץ משהו דומה לתחנות התת קרקעיות של הקו האדום?
להזכירך אפילו בA1 המהנדס הראשי בכלל היה בחור מברית המועצות

כמה נסיון יש בארץ בבניית רכבות בכלל, וציוד נייד מונע על ידי חשמל?
הדבר הכי מתאים לחברה ישראלית בכל פרוייקט הקו האדום, זה כנראה המכרז לאספקה והתקנת ריצוף בתחנות

הדבר הכי קרוב לכל זה, אולי מערכות שליטה ובקרה, אבל למה שחברה סינית תרכוש טכנולוגיה של חברות ישראליות, כשאין לה שום נסיון באינטגרציה של מערכות אלו עם ה"ברזל" שלה?
גם ככה, אמרו לנו שיש סיכון לא קטן בכך שלקחו טכנולוגיה סינית של רכבות, חשמל ומסילות ומנסים לעשות אינטגרציה עם מערכות של חברות מערביות (בשליטה ובקרה).
אז אתה רוצה לסכן את הפרוייקט עוד יותר ולהכריח את הסינים ללמוד לבצע אינטגרציה עם טכנולוגיה ישראלית שמעולם לא הוכנסה בשום מערכת הסעת המונים בעולם?
אתה רוצה שאיזה סטארטאפ ישראלי יכתוב את תוכנת הבקרה בתנועת הרכבות?
אתה בטוח שזה ראיון כל כך טוב?
ראית פעם טכנולוגיה ישראלית (כמו שהיא, לפני שנקנתה על ידי חברת ענק עולמית)?
אני ראיתי הרבה ועם כל הכבוד לישראלים, אני לא בטוח שאני ארצה לנסוע ברכבת כזאת.

ישראלים טובים מאוד, בלהמציא משהו חדש, לבנות משהו חפיף ולהראות שראיון "עובד" ולמכור אותו.
הם לא טובים במערכת שצריכים שנים רבות (ואף עשורים) בשביל לפתח ולהגיע לרמת האמינות הנדרשת.
אבל דווקא בקו האדום בגוש דן יש התחייבות לרכש גומלין
אז לא הצלחתי להבין, אם למרות כל מה שרשמת, בקו האדום יש רכש גומלין, אז למה דווקא בשאר הקווים לא יהיה?
 

matrix200200

Active member
מעניין באמת במה הושקע כל העניין של רכש גומלין בקו האדום.

אבל דווקא בקו האדום בגוש דן יש התחייבות לרכש גומלין
אז לא הצלחתי להבין, אם למרות כל מה שרשמת, בקו האדום יש רכש גומלין, אז למה דווקא בשאר הקווים לא יהיה?
מעניין באמת במה הושקע כל העניין של רכש גומלין בקו האדום.
יש לי הרגשה שהרוב היה בקבלנות בנייה (כידוע חברות ישראליות בונות את התחנות בשיתוף עם הסינים).
אז כמובן כל חומרי הבנייה, כל מיני קבלני משנה, לביצוע עבודות הבנייה עצמן.
בעבודות המנהור, לדעתי לא היה שום גומלין.
אין לישראל מה להציע בתחום הזה.
במאמר מוסגר, אני חושב שהיה עדיף שלא היה שום רכש גומלין בעבודות הבניה בקו האדום, והיו מביעים פועלים סינים, לעשות את כל העבודה, זה גם היה מתבצע יותר מהר, העבודה היתה איכותית יותר וזה גם היה עולה פחות למשלם המיסים.
אם כל הכבוד, אני לא מבין למה אני כאזרח משלם המיסים, צריך לממן את החברות הישראליות הפרטיות.

דווקא מבחינת עבודות בניה, יש פחות בקווים הירוק והסגול.
אז החלק של מערכות באופן טבעי, הוא משמעותי יותר, מה שאומר שיש פחות לחברות ישראליות מה להציע.
 

matrix200200

Active member
אוסיף שלדעתי בהחלט יש מקום לרכש גומלין, אבל לא בפרוייקט עצמו

אבל דווקא בקו האדום בגוש דן יש התחייבות לרכש גומלין
אז לא הצלחתי להבין, אם למרות כל מה שרשמת, בקו האדום יש רכש גומלין, אז למה דווקא בשאר הקווים לא יהיה?
אוסיף שלדעתי בהחלט יש מקום לרכש גומלין, אבל לא בפרוייקט עצמו
ההסכם צריך להיות מול ממשלה של המדינה ממנה מגיעה אותה חברה (נניח לשם פשטות שמדובר בממשלה סינית).
בהחלט אפשר לדרוש מממשלת סין לרכש גומלין כלשהוא (למשל שחברות הייטק ישראליות יקבלו גישה לשוק ה הסיני (מדובר בשוק ענק עם המון הזדמנויות).
זה הרבה יותר בריא ונכון, מלהכריח אותם, לפנות לקבלנים ישראלים ש"יעזרו" להם בעבודות הבניה.
זאת גם הסיבה שלדעתי, צריך לבחור בחברות סיניות, כי אי אפשר לעשות דבר דומה עם חברות גרמניות או צרפתיות (הממשלה תגיד, שאין לה שום קשר ושמדובר בחברות בינלאומיות ללא שום זיקה אליה).
 

sweetums

New member
טיסנקרופ חוייבה ברכש גומלין...

אוסיף שלדעתי בהחלט יש מקום לרכש גומלין, אבל לא בפרוייקט עצמו
ההסכם צריך להיות מול ממשלה של המדינה ממנה מגיעה אותה חברה (נניח לשם פשטות שמדובר בממשלה סינית).
בהחלט אפשר לדרוש מממשלת סין לרכש גומלין כלשהוא (למשל שחברות הייטק ישראליות יקבלו גישה לשוק ה הסיני (מדובר בשוק ענק עם המון הזדמנויות).
זה הרבה יותר בריא ונכון, מלהכריח אותם, לפנות לקבלנים ישראלים ש"יעזרו" להם בעבודות הבניה.
זאת גם הסיבה שלדעתי, צריך לבחור בחברות סיניות, כי אי אפשר לעשות דבר דומה עם חברות גרמניות או צרפתיות (הממשלה תגיד, שאין לה שום קשר ושמדובר בחברות בינלאומיות ללא שום זיקה אליה).
טיסנקרופ חוייבה ברכש גומלין...
 

matrix200200

Active member
אתה מתכוון לסיפור של המכרז המעליות ודרגנועים בפרוייקט?

טיסנקרופ חוייבה ברכש גומלין...
אתה מתכוון לסיפור של המכרז המעליות ודרגנועים בפרוייקט?
בסופו של דבר היא לא זכתה במכרז וגם שינדלר נחושתן נפסלה, כי לא עמדה בתנאי המכרז (אפרופו נסיון לקדם חברות ישראליות).
אז בסוף חברה פינית זכתה.
אז היא חויבה ברכש גומלין?
ממי?
אני מקווה שלא משינדלר נחושתן שנפסלה כי לא עמדה בתנאי המכרז
 

sweetums

New member
דווקא למכרז הצוללות

אתה מתכוון לסיפור של המכרז המעליות ודרגנועים בפרוייקט?
בסופו של דבר היא לא זכתה במכרז וגם שינדלר נחושתן נפסלה, כי לא עמדה בתנאי המכרז (אפרופו נסיון לקדם חברות ישראליות).
אז בסוף חברה פינית זכתה.
אז היא חויבה ברכש גומלין?
ממי?
אני מקווה שלא משינדלר נחושתן שנפסלה כי לא עמדה בתנאי המכרז
דווקא למכרז הצוללות
 

matrix200200

Active member
לא הבנתי מה הקשר למכרזים בתחום התחבורה.

דווקא למכרז הצוללות
לא הבנתי מה הקשר למכרזים בתחום התחבורה.
מעולם לא אמרתי שאף פעם לא צריך לעשות רכש גומלין.
בוודאי שבתחום הנשק ותעשייות צבאיות, חברות ישראליות לא נופלות מחברות מערביות ואף עולות עליהן בתחומים מסוימים.
לא כך בתחום הנדסה אזרחית, תעשייה כבדה ו ייצור תעשייתי.
 

sweetums

New member
בשני מקרים המקור התקציבי זהה

לא הבנתי מה הקשר למכרזים בתחום התחבורה.
מעולם לא אמרתי שאף פעם לא צריך לעשות רכש גומלין.
בוודאי שבתחום הנשק ותעשייות צבאיות, חברות ישראליות לא נופלות מחברות מערביות ואף עולות עליהן בתחומים מסוימים.
לא כך בתחום הנדסה אזרחית, תעשייה כבדה ו ייצור תעשייתי.
בשני מקרים המקור התקציבי זהה
טענת שאי אפשר לעשות דבר דומה עם חברות אירופאיות.
בפועל טינסקרופ רכשו הקמת מתקן טיפול בשפכים מחברה ישראליות בנוסף להשקעה בטכנולוגיות ישראליות.

סביר גם שחברות גרמניות או צרפתיות לא ייתקלו בבעיות מיוחדות בוועדה לבחינת השקעות זרות.
 

matrix200200

Active member
עדיין לא הבנתי מה הקשר.

בשני מקרים המקור התקציבי זהה
טענת שאי אפשר לעשות דבר דומה עם חברות אירופאיות.
בפועל טינסקרופ רכשו הקמת מתקן טיפול בשפכים מחברה ישראליות בנוסף להשקעה בטכנולוגיות ישראליות.

סביר גם שחברות גרמניות או צרפתיות לא ייתקלו בבעיות מיוחדות בוועדה לבחינת השקעות זרות.
עדיין לא הבנתי מה הקשר.
לא טענתי שאי אפשר לעשות את זה בכלליות, עדיין טוען שאי אפשר לעשות את זה בתחום הספציפי של תחבורה.
אה, ומי אמר לך שחברה גרמנית או צרפתית תזכה במכרזים בקווים הללו?
אני אישית כמובן מעדיף שחברה סינית תזכה.
ואז איזה רכש גומלין אתה מציע לעשות מול חברה שמתמקדת אך ורק בפעילות בתחום התחבורה?
אתה רוצה לקבל התחייבות של ממשל הסיני, שיבצע רכישת גומלין בתחום לא קשור, כי "סתם ככה"?
ואני בטוח ש הוועדה לבחינת השקעות זרות, מאוד תשמח

אה מכמובן מחדשות האחרונות, מסתבר שנת"ע בכלל הגישה כבר לפני מספר חודשים את הבקשה לקבל פטור מרכישת גומלין, אז הם בכל זאת יודעים מה הם עושים.
תשמע, אני רוצה במכרזים האלה, רק דבר אחד, החברה שתציע את המחיר הזול ביותר ועדיין תעשה עבודה טובה ובזמן.
מעניין אותי הרכישות גומלין האלה כקליפת השום.
אם להאמין למשרד האוצר, יש סיכוי טוב שהעיכוב שיידרש על מנת למצוא חברה זוכה שתסכים לבצע את רכישת גומלין, יעלה למשלמי המיסים הרבה יותר כסף מהרווח מהמיסים שאותה חברה ישראלית תקבל מרכישת גומלין.
השיקול היחיד צריך להיות השורה התחתונה.
אם משתלם לדרוש רכישת גומלין, תדרשו, אם לא, אז עזבו את השטויות האלה.
 

GLSRA

Active member
מתסכל - גם ככה הכל זז בהעצלתיים. הנה עוד נדבך של צרות שרק

משרד הכלכלה (?) הקפיא את מכרזי הקווים הירוק והסגול
https://m.ynet.co.il/Articles/5640274
&nbsp
מה תפקידו של משרד שלישי אחרי משרדי האוצר והתחבורה? סתם תקיעת מקלות בגלגלים בתירוץ מיותר ובתחום שאין בו ייצור ישראלי.
מתסכל - גם ככה הכל זז בהעצלתיים. הנה עוד נדבך של צרות שרק
יעכב את כל הפרויקט.
גם ככה אין ממשלה, גם ככה הנהלת נת"ע פספסה חצי שנה או יותר עקב השינוי העצום באיוש המשרות הבכירות, עכשיו גם הבעייה המשפטית מסחרית הזו שיכולה לקחת שנה-שנתיים.
2025 אמרו לקו הירוק ? אפשר כבר להתחיל לדבר על 2028 וצפונה
 

matrix200200

Active member
תחשוב קדימה לפרוייקט המטרו ואיך זה ישפיע על הלו"ז שמה

מתסכל - גם ככה הכל זז בהעצלתיים. הנה עוד נדבך של צרות שרק
יעכב את כל הפרויקט.
גם ככה אין ממשלה, גם ככה הנהלת נת"ע פספסה חצי שנה או יותר עקב השינוי העצום באיוש המשרות הבכירות, עכשיו גם הבעייה המשפטית מסחרית הזו שיכולה לקחת שנה-שנתיים.
2025 אמרו לקו הירוק ? אפשר כבר להתחיל לדבר על 2028 וצפונה
תחשוב קדימה לפרוייקט המטרו ואיך זה ישפיע על הלו"ז שמה
שם לא מדובר על סכומים "זניחים" של כמה מאות מיליוני שקלים.
שם מדובר על הצורך להביא רכישות גומלין בעשרות מיליארדים.
שיהיה למשרד הכלכלה בהצלחה למצוא, איך להעסיק חברות ישראליות.
 

yairp4

Active member
וכצפוי - משרד האוצר מגבה את נת״ע

משרד הכלכלה (?) הקפיא את מכרזי הקווים הירוק והסגול
https://m.ynet.co.il/Articles/5640274
&nbsp
מה תפקידו של משרד שלישי אחרי משרדי האוצר והתחבורה? סתם תקיעת מקלות בגלגלים בתירוץ מיותר ובתחום שאין בו ייצור ישראלי.
וכצפוי - משרד האוצר מגבה את נת״ע
[URL]https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5641055,00.html[/URL]
 
למעלה