אתמול התאכזבתי מקוי השבת.

אתמול התאכזבתי מקוי השבת.

אתמול התאכזבתי מקוי השבת.
בשבוע שעבר השתמשתי בקו 709 שיוצא מגלילות לתל אביב.
בדקתי ב"אוטובוס קרוב" ואכן האוטובוס הגיע בתוך 5 דקות ממה שתוכנן.
אתמול הגעתי לתחנה (1410 בערך) כ5 דקות לפני הזמן המתוכנן והמתנתי... והמתנתי... והמתנתי, מכיוון וגם לא ראיתי אוטובוסים בכיוון ההפוך החלטתי לוותר והתחלתי לחזור הביתה, כשהייתי במרחק 300 מטר מהתחנה ראיתי את השרות מגיע. כלומר לפחות חצי שעה מאוחר ממה שהאפפ המליצה.
 

Ccyclist

Well-known member
הבעיה בתדירות נמוכה שכל אי דיוק מתרגם להמתנה

אתמול התאכזבתי מקוי השבת.
בשבוע שעבר השתמשתי בקו 709 שיוצא מגלילות לתל אביב.
בדקתי ב"אוטובוס קרוב" ואכן האוטובוס הגיע בתוך 5 דקות ממה שתוכנן.
אתמול הגעתי לתחנה (1410 בערך) כ5 דקות לפני הזמן המתוכנן והמתנתי... והמתנתי... והמתנתי, מכיוון וגם לא ראיתי אוטובוסים בכיוון ההפוך החלטתי לוותר והתחלתי לחזור הביתה, כשהייתי במרחק 300 מטר מהתחנה ראיתי את השרות מגיע. כלומר לפחות חצי שעה מאוחר ממה שהאפפ המליצה.
הבעיה בתדירות נמוכה שכל אי דיוק מתרגם להמתנה
על פניו נשמע שהאפליקציה לא עידכנה זמני אמת אלא זמני לו"ז, בעיה שמדווחת פעמים רבות בפורום וכנראה שצריך לחזור לחושים מימים עברו - לחשוד בתחנה ריקה או לשאול נוסעים אחרים אם ישנם.
&nbsp
לפני עידן האפליקציות הייתי תלוי בקווים עם תדירות חצי שעתית ואלמנט מסויים של חוסר דיוק ביציאה והדרך היחידה להיות בטוח ב 100% היתה להיות בתחנה לפחות 10 דקות לפני זמן ההגעה המשוער (לא היו זמנים מדוייקים לתחנות הביניים, בארץ היה זמן יציאה בלבד, בספרד סימנו 2 תחנות ביניים עיקריות שלא היו התחנות שנסעתי מהן). כשיוצאים לקו עם תדירות כזו צריך להביא בחשבון שיתכן שתפספס אותו, בייחוד אם אין תחנות וויסות והקו דוהר לו בתנועה של שישי - שבת. לצערי צריך להביא בחשבון את הסיכוי שתמתין את מלוא הזמן לאוטובוס הבא ולהיות מוכן לכך.
&nbsp
הפתרון לבעיה אינו בוויתור אלא בהמתנה ארוכה. אם וויתרת המערכת לא יודעת שהיה שם נוסע ויחשבו שהתדירות מתאימה לדרישה. אם תמתין ותעלה (אם יהיה מקום לעלות) המערכת תדע שיש נוסעים ואם צריך לשקול תיגבור.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
איך המערכת "תדע"? אין רישום של נוסעים, לפחות לא בכזה פירוט

הבעיה בתדירות נמוכה שכל אי דיוק מתרגם להמתנה
על פניו נשמע שהאפליקציה לא עידכנה זמני אמת אלא זמני לו"ז, בעיה שמדווחת פעמים רבות בפורום וכנראה שצריך לחזור לחושים מימים עברו - לחשוד בתחנה ריקה או לשאול נוסעים אחרים אם ישנם.
&nbsp
לפני עידן האפליקציות הייתי תלוי בקווים עם תדירות חצי שעתית ואלמנט מסויים של חוסר דיוק ביציאה והדרך היחידה להיות בטוח ב 100% היתה להיות בתחנה לפחות 10 דקות לפני זמן ההגעה המשוער (לא היו זמנים מדוייקים לתחנות הביניים, בארץ היה זמן יציאה בלבד, בספרד סימנו 2 תחנות ביניים עיקריות שלא היו התחנות שנסעתי מהן). כשיוצאים לקו עם תדירות כזו צריך להביא בחשבון שיתכן שתפספס אותו, בייחוד אם אין תחנות וויסות והקו דוהר לו בתנועה של שישי - שבת. לצערי צריך להביא בחשבון את הסיכוי שתמתין את מלוא הזמן לאוטובוס הבא ולהיות מוכן לכך.
&nbsp
הפתרון לבעיה אינו בוויתור אלא בהמתנה ארוכה. אם וויתרת המערכת לא יודעת שהיה שם נוסע ויחשבו שהתדירות מתאימה לדרישה. אם תמתין ותעלה (אם יהיה מקום לעלות) המערכת תדע שיש נוסעים ואם צריך לשקול תיגבור.
איך המערכת "תדע"? אין רישום של נוסעים, לפחות לא בכזה פירוט
 

Ccyclist

Well-known member
כבר תיגברו תדירויות ואוטובוסים בגלל עומס.

איך המערכת "תדע"? אין רישום של נוסעים, לפחות לא בכזה פירוט
כבר תיגברו תדירויות ואוטובוסים בגלל עומס.
בנוסף יש איסור על "הסעות" להסיע אפילו נוסע אחד בעמידה כך שאם יש צפיפות אי אפשר פשוט להעמיס נוסעים במעבר כמו במערכת הסדירה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ידוע; אבל עומס הוא דבר כללי, לא פרטני ברמה הזאת

כבר תיגברו תדירויות ואוטובוסים בגלל עומס.
בנוסף יש איסור על "הסעות" להסיע אפילו נוסע אחד בעמידה כך שאם יש צפיפות אי אפשר פשוט להעמיס נוסעים במעבר כמו במערכת הסדירה.
ידוע; אבל עומס הוא דבר כללי, לא פרטני ברמה הזאת
ומהדיווחים שקראתי ומהתמונות שראיתי הסיעו נוסעים בעמידה (לפחות באוטובוסים).
 

Ccyclist

Well-known member
במיניבוס של 19 נוסע אחד הוא 5.25%

ידוע; אבל עומס הוא דבר כללי, לא פרטני ברמה הזאת
ומהדיווחים שקראתי ומהתמונות שראיתי הסיעו נוסעים בעמידה (לפחות באוטובוסים).
במיניבוס של 19 נוסע אחד הוא 5.25%
התרומה של נוסע מיניבוס אחד לתפוסה כפולה מזו של נוסע אוטובוס. כדי להגיע לעבור חצי תפוסה צריך 10 נוסעים בלבד. גם ללא תיעוד מדוייק ההשפעה של נוסע יחיד מוכפלת.
&nbsp
רק קו אחד (710 קריית אונו) הוסב לאוטובוס.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ושוב – אז? איך זה סותר את דבריי? הנהג מדווח על כל נוסע?

במיניבוס של 19 נוסע אחד הוא 5.25%
התרומה של נוסע מיניבוס אחד לתפוסה כפולה מזו של נוסע אוטובוס. כדי להגיע לעבור חצי תפוסה צריך 10 נוסעים בלבד. גם ללא תיעוד מדוייק ההשפעה של נוסע יחיד מוכפלת.
&nbsp
רק קו אחד (710 קריית אונו) הוסב לאוטובוס.
&nbsp
&nbsp
ושוב – אז? איך זה סותר את דבריי? הנהג מדווח על כל נוסע?
כל נוסע ונוסע נספר או רק העומס הכללי? (אני הבנתי שזו האפשרות השנייה, אבל תקנו אותי אם אני טועה).
&nbsp
אתה טענת "אם תמתין ותעלה (אם יהיה מקום לעלות) המערכת תדע שיש נוסעים ואם צריך לשקול תגבור" ואני טוענת שאם אין רישום מדוקדק (כמו שיש כשמשתמשים ברב-קו) המערכת ממש לא תדע על איזשהו "עומס" או "חוסר ביקוש" ע"ס נוסע אחד ויחיד שעלה או לא עלה בתחנה כלשהי.
&nbsp
"הפתרון לבעיה אינו בוויתור אלא בהמתנה ארוכה" – לא, הפתרון לבעיה הוא דיווח לאחראים בלי להעניש את עצמך.
 

Ccyclist

Well-known member
הנהגים דיווחו על עומסים מהיום הראשון

ושוב – אז? איך זה סותר את דבריי? הנהג מדווח על כל נוסע?
כל נוסע ונוסע נספר או רק העומס הכללי? (אני הבנתי שזו האפשרות השנייה, אבל תקנו אותי אם אני טועה).
&nbsp
אתה טענת "אם תמתין ותעלה (אם יהיה מקום לעלות) המערכת תדע שיש נוסעים ואם צריך לשקול תגבור" ואני טוענת שאם אין רישום מדוקדק (כמו שיש כשמשתמשים ברב-קו) המערכת ממש לא תדע על איזשהו "עומס" או "חוסר ביקוש" ע"ס נוסע אחד ויחיד שעלה או לא עלה בתחנה כלשהי.
&nbsp
"הפתרון לבעיה אינו בוויתור אלא בהמתנה ארוכה" – לא, הפתרון לבעיה הוא דיווח לאחראים בלי להעניש את עצמך.
הנהגים דיווחו על עומסים מהיום הראשון
" משהתברר לאנשי התפעול של המערך מה גודל הביקוש, תיגברה עיריית תל אביב את השירות והוסיפה עוד מיניבוס לכל אחד מששת הקווים הנוסעים ברשת – שלושה במקום שניים. "
&nbsp
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8164490
&nbsp
עובדה שהנהגים בקשר עם העירייה מיומה הראשון של המערכת ומדווחים על הנסועה.
&nbsp
גם נתון 10,000 הנוסעים שמיטל להבי מתהדרת בו לא מגיע משום מקום גם אם הוא ממוצע דיווחים על מצב הנסועה ולא ספירה פרטנית.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בקיצור, רק חיזקת את דבריי, תודה. למה להתווכח סתם, למה.

הנהגים דיווחו על עומסים מהיום הראשון
" משהתברר לאנשי התפעול של המערך מה גודל הביקוש, תיגברה עיריית תל אביב את השירות והוסיפה עוד מיניבוס לכל אחד מששת הקווים הנוסעים ברשת – שלושה במקום שניים. "
&nbsp
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8164490
&nbsp
עובדה שהנהגים בקשר עם העירייה מיומה הראשון של המערכת ומדווחים על הנסועה.
&nbsp
גם נתון 10,000 הנוסעים שמיטל להבי מתהדרת בו לא מגיע משום מקום גם אם הוא ממוצע דיווחים על מצב הנסועה ולא ספירה פרטנית.
בקיצור, רק חיזקת את דבריי, תודה. למה להתווכח סתם, למה.
 
בשבת שעברה נסעתי ב709 שהיה אוטובוס,

במיניבוס של 19 נוסע אחד הוא 5.25%
התרומה של נוסע מיניבוס אחד לתפוסה כפולה מזו של נוסע אוטובוס. כדי להגיע לעבור חצי תפוסה צריך 10 נוסעים בלבד. גם ללא תיעוד מדוייק ההשפעה של נוסע יחיד מוכפלת.
&nbsp
רק קו אחד (710 קריית אונו) הוסב לאוטובוס.
&nbsp
&nbsp
בשבת שעברה נסעתי ב709 שהיה אוטובוס,
(זה היה ב13:10) רק כשהגענו לדיזינגוף הוא החל להתמלא, ירדתי בכיכר ולהערכתי הוא היה מלא כדי חצי .
השבת , כשפיספסתי, ראיתי מרחוק שזהו מיניבוס
 
למעלה