דילמת הקו האדום: לדלג על בני ברק או לאחר בפתיחת הקו

matrix200200

Active member
אני בכנות לא מבין בשביל מה רשמת את התגובה הזאת.

הקו האדום יפעל בשבת, החרדים לא ישלטו פה לנצח
נאבק על הזכויות של רוב העם
אני בכנות לא מבין בשביל מה רשמת את התגובה הזאת.
הסיסמאות האלה לא ממש מעניינות אותי.
אתה חושב שתוכל להגיע למצב שבו המפלגות הדתיות יהפכו ללא רלוונטיות בכנסת?
סבבה, לך על זה.
עצתי אליך שתתחיל בפוליטיקאים מהמחנה שלך (שאמרו רק לאחרונה שהם בכיף ישבו בממשלה עם חרדים).
הם הכתובת שלך, לא אני.
אני לא פוליטיקאי ואני גם לא ממחנה שלך, אז מה אתה מקווה להשיג ממני?
מצידי תפריטו את נת"ע ושתסע גם ביום כיפור.
כל עוד כספי המיסים מממנים תחבורה ציבורית, תצטרך לשכנע גם נציגים של הבוחרים החרדים והדתיים, או למצוא דרך להקים ממשלה שהם לא יהיו חברים בה.
ככה זה בדמוקרטיה.
אפרופו, רק עכשיו המועצה בחיפה סיכלה הפעלה של כרמלית בשבת בחיפה.
בפעם אחרונה שבדקתי, ראש עיריית חיפה לא חברה במפלגת ליכוד, או בכלל נמצאת במחינה של הימין.
 

bralor4247

New member
התגובה נרשמה כי כתבת את ההפך

אני בכנות לא מבין בשביל מה רשמת את התגובה הזאת.
הסיסמאות האלה לא ממש מעניינות אותי.
אתה חושב שתוכל להגיע למצב שבו המפלגות הדתיות יהפכו ללא רלוונטיות בכנסת?
סבבה, לך על זה.
עצתי אליך שתתחיל בפוליטיקאים מהמחנה שלך (שאמרו רק לאחרונה שהם בכיף ישבו בממשלה עם חרדים).
הם הכתובת שלך, לא אני.
אני לא פוליטיקאי ואני גם לא ממחנה שלך, אז מה אתה מקווה להשיג ממני?
מצידי תפריטו את נת"ע ושתסע גם ביום כיפור.
כל עוד כספי המיסים מממנים תחבורה ציבורית, תצטרך לשכנע גם נציגים של הבוחרים החרדים והדתיים, או למצוא דרך להקים ממשלה שהם לא יהיו חברים בה.
ככה זה בדמוקרטיה.
אפרופו, רק עכשיו המועצה בחיפה סיכלה הפעלה של כרמלית בשבת בחיפה.
בפעם אחרונה שבדקתי, ראש עיריית חיפה לא חברה במפלגת ליכוד, או בכלל נמצאת במחינה של הימין.
התגובה נרשמה כי כתבת את ההפך
צודק, כל עוד לא יסכימו לתת זכויות לחילונים, לא תהיה ממשלה
יש כבר תחבורה ציבורית בשבת, זה נקרא מוניות ואין שום קשר בין דתיים לתחבורה ציבורית בשבת למעט הרצון לדפוק את הציבור שנוסע בשבת שזה בעצם 90 אחוז מהאוכלוסיה בישראל.
אז עכשיו זה נהיה נושא פוליטי קריטי ולא תקום ממשלה (ליברמן לא יכנע)
אם לא ידאגו לזכויות בסיסיות של החילונים.
&nbsp
 

matrix200200

Active member
אני מבין שאתה אוהב סיסמאות, אבל עדיין לא מבין מה הקשר.

התגובה נרשמה כי כתבת את ההפך
צודק, כל עוד לא יסכימו לתת זכויות לחילונים, לא תהיה ממשלה
יש כבר תחבורה ציבורית בשבת, זה נקרא מוניות ואין שום קשר בין דתיים לתחבורה ציבורית בשבת למעט הרצון לדפוק את הציבור שנוסע בשבת שזה בעצם 90 אחוז מהאוכלוסיה בישראל.
אז עכשיו זה נהיה נושא פוליטי קריטי ולא תקום ממשלה (ליברמן לא יכנע)
אם לא ידאגו לזכויות בסיסיות של החילונים.
&nbsp
אני מבין שאתה אוהב סיסמאות, אבל עדיין לא מבין מה הקשר.
מצידי שגם 146 אחוז מהאוכלוסייה יסעו, מה זה קשור לדיון?
אתה רוצה הישג פוליטי?
תשיד אותו במשחק הדמוקרטי.
אתה לא יכול, שב ותסבול.
גם אני חולם על דברים (אתה לא תאהב את החלומות שלי
) ומבין שהם כרגע לא ניתנים להשגה, אז אתה רואה אותי מתבכיין על קיפוח וזורק סיסמאות לאוויר?
שלא תחשוב, שאני חלילה סותם לך את הפה, לך על זה ותמשיך, אם זה מה שעושה לך טוב בלב


אה, ולעניין מה שכתבת, אני לגמרי בעד שלא תהיה ממשלה עוד הרבה מאוד זמן.
ככה כל הזבל המרקסיסתי וכל וה"חברתיים" לא יכולים להכניס את ידם המטונפת לכיס שלי, יותר ממה שהם כבר שם.
אותי אישית זה משמח.
רק מוכיח את מה שאמרתי תמיד, אפשר לחיות עם הרבה פחות מדינה וזה לא כזה נורא כמו שאנשים אולי חושבים.
הליברטריאן שבי, מאוד שמח.
פחות ממשלה, פחות חוקי זבל שמשתוקקים לשדוד אותי לאור יום ולחלק לכל מסכני העולם (כמו שאני קורה להם, הזבל האנושי).
שליברמן לא יכנע גם עוד מאה שנה, אני לא מתנגד.
 

darkshadow1

New member
מוניות הם לא תחבורה ציבורית.

התגובה נרשמה כי כתבת את ההפך
צודק, כל עוד לא יסכימו לתת זכויות לחילונים, לא תהיה ממשלה
יש כבר תחבורה ציבורית בשבת, זה נקרא מוניות ואין שום קשר בין דתיים לתחבורה ציבורית בשבת למעט הרצון לדפוק את הציבור שנוסע בשבת שזה בעצם 90 אחוז מהאוכלוסיה בישראל.
אז עכשיו זה נהיה נושא פוליטי קריטי ולא תקום ממשלה (ליברמן לא יכנע)
אם לא ידאגו לזכויות בסיסיות של החילונים.
&nbsp
מוניות הם לא תחבורה ציבורית.
 

bralor4247

New member
מה הקשר בין נסיעה בשבת לימין או שמאל

אני בכנות לא מבין בשביל מה רשמת את התגובה הזאת.
הסיסמאות האלה לא ממש מעניינות אותי.
אתה חושב שתוכל להגיע למצב שבו המפלגות הדתיות יהפכו ללא רלוונטיות בכנסת?
סבבה, לך על זה.
עצתי אליך שתתחיל בפוליטיקאים מהמחנה שלך (שאמרו רק לאחרונה שהם בכיף ישבו בממשלה עם חרדים).
הם הכתובת שלך, לא אני.
אני לא פוליטיקאי ואני גם לא ממחנה שלך, אז מה אתה מקווה להשיג ממני?
מצידי תפריטו את נת"ע ושתסע גם ביום כיפור.
כל עוד כספי המיסים מממנים תחבורה ציבורית, תצטרך לשכנע גם נציגים של הבוחרים החרדים והדתיים, או למצוא דרך להקים ממשלה שהם לא יהיו חברים בה.
ככה זה בדמוקרטיה.
אפרופו, רק עכשיו המועצה בחיפה סיכלה הפעלה של כרמלית בשבת בחיפה.
בפעם אחרונה שבדקתי, ראש עיריית חיפה לא חברה במפלגת ליכוד, או בכלל נמצאת במחינה של הימין.
מה הקשר בין נסיעה בשבת לימין או שמאל
ימניים נוסעים בשבת חופשי
 

matrix200200

Active member
תתחילו מזה שתגידו לפוליטיקאים שלכם שחרדים זה פויה


הלוואי! השאלה מה צריך לגרום לזה כדי לקרות
תתחילו מזה שתגידו לפוליטיקאים שלכם שחרדים זה פויה

כי משום מה מרץ ועבודה היו בכיף גם מכריחים את כולם להניח תפילון שלוש פעמים ביום, אם החרדים רק היו מצטרפים ל"מחנה השלום".
אחרי שהפוליטיקאים שלכם, יבינו שיושרה ועמוד השדרה זה דבר חשוב, תנסו גם לשנכע מספיק אנשים בעם, להצביע להם.
בסה"כ פשוט, לא?
 
אז כדאי שתמהר

הקו האדום יפעל בשבת, החרדים לא ישלטו פה לנצח
נאבק על הזכויות של רוב העם
אז כדאי שתמהר
רוב העם הוא כבר פחות מ-50% וזה רק ילך וירד.

על אף שהציבור החילוני "נותן בראש" במאבק הדמוגרפי עם מספר ילודים גבוה לאשה יחסית לעולם המערבי, עדיין מספר הילדים לאשה במגזר החרדי והדתי גבוה יותר.
תוך כמה עשורים זה מאבק של מיעוט על זכויותיו מול רוב דתי.
 

bralor4247

New member
מאיפה הבאת את הנתון הזה

אז כדאי שתמהר
רוב העם הוא כבר פחות מ-50% וזה רק ילך וירד.

על אף שהציבור החילוני "נותן בראש" במאבק הדמוגרפי עם מספר ילודים גבוה לאשה יחסית לעולם המערבי, עדיין מספר הילדים לאשה במגזר החרדי והדתי גבוה יותר.
תוך כמה עשורים זה מאבק של מיעוט על זכויותיו מול רוב דתי.
מאיפה הבאת את הנתון הזה
תספור כמה אחוז שלחברי כנסת חרדים ודתיים יש בכנסת
31 חכ"ים (מתוכם 2 בכחול לבן), זה 25% מהציבור.
הם לא יהיו בחיים 50%, המשמעות היא קץ המדינה והם מבינים את זה.
יותר ויותר חרדים הופכים להיות חילונים, ותחבורה ציבורית בשבת בכלל לא קשורה לנושא. אף אחד לא כופה על חרדי לעבוד בשבת או ליסוע בשבת, אז הכל בסדר.
מדובר בחברי כנסת אנטי חילונים ולא ההפך.
&nbsp
&nbsp
 
שכחת ש% גדול מהחרדים חוזרים בשאלה, או נהיים פחות חרדים

אז כדאי שתמהר
רוב העם הוא כבר פחות מ-50% וזה רק ילך וירד.

על אף שהציבור החילוני "נותן בראש" במאבק הדמוגרפי עם מספר ילודים גבוה לאשה יחסית לעולם המערבי, עדיין מספר הילדים לאשה במגזר החרדי והדתי גבוה יותר.
תוך כמה עשורים זה מאבק של מיעוט על זכויותיו מול רוב דתי.
שכחת ש% גדול מהחרדים חוזרים בשאלה, או נהיים פחות חרדים
 

matrix200200

Active member
קודם כל יש גם חילונים שחוזרים בתשובה

שכחת ש% גדול מהחרדים חוזרים בשאלה, או נהיים פחות חרדים
קודם כל יש גם חילונים שחוזרים בתשובה
ושנית, כמות החרדים והדתיים שמתנגדים לפתיחת תחבורה ציבורית בשבת לא צריכה לגדול, בשביל לחסום את זה.
מספיקה הכמות שיש היום, בהינתן המצב הפוליטי, שחרדים מהווים לשון המאוזניים בין המחנות.
הדרך היחידה שבה זה יכול לקרות, אם המדינה תעבור הליך של חילון דרמטי וכמותם תירד משמעותית.
נכון להיום, הסיכוי לכך נמוך עד לא קיים.
אין שום מקום בעולם שבו זה קורה חוץ מאירופה וגם שם התהליך לא חד משמעי, כי יש גידול משמעותי למשל לכאלה שהופכים למוסלמים או מאמצים כל מיני הזיות דמויות דת כמו תנועת הXR למשל.
הרגש הדתי, קיים ברוב האנשים, הוא חלק מטבע האדם והוא לא הולך לשום מקום, גם במדינת ישראל.
 

bralor4247

New member
אתה תקוע בהסטוריה

קודם כל יש גם חילונים שחוזרים בתשובה
ושנית, כמות החרדים והדתיים שמתנגדים לפתיחת תחבורה ציבורית בשבת לא צריכה לגדול, בשביל לחסום את זה.
מספיקה הכמות שיש היום, בהינתן המצב הפוליטי, שחרדים מהווים לשון המאוזניים בין המחנות.
הדרך היחידה שבה זה יכול לקרות, אם המדינה תעבור הליך של חילון דרמטי וכמותם תירד משמעותית.
נכון להיום, הסיכוי לכך נמוך עד לא קיים.
אין שום מקום בעולם שבו זה קורה חוץ מאירופה וגם שם התהליך לא חד משמעי, כי יש גידול משמעותי למשל לכאלה שהופכים למוסלמים או מאמצים כל מיני הזיות דמויות דת כמו תנועת הXR למשל.
הרגש הדתי, קיים ברוב האנשים, הוא חלק מטבע האדם והוא לא הולך לשום מקום, גם במדינת ישראל.
אתה תקוע בהסטוריה
עכשיו החילונים הם לשון המוזניים ולא יתנו להקים ממשלה בלי תחבורה ציבורית בשבת. ולכן תהייה תחבורה ציבורית בשבת.
 

matrix200200

Active member
כן ברור, שתי המחנות החליטו שהם לעולם לא יצטרכו חרדים

אתה תקוע בהסטוריה
עכשיו החילונים הם לשון המוזניים ולא יתנו להקים ממשלה בלי תחבורה ציבורית בשבת. ולכן תהייה תחבורה ציבורית בשבת.
כן ברור, שתי המחנות החליטו שהם לעולם לא יצטרכו חרדים
בקואליציה ותמיד יוכלו בקלות להחליף אותם במפלגה שרק לפני הבחירות האחרונות, היה ספק עם תעבור את אחוז החסימה.
הרי כל הפוליטיקאים הם טפשים ולא רואים מעבר לאף שלהם

אגב תחליט, או שהחילונים הם רוב מוחלט במדינה, טיעון שאתה חוזר עליו פעם אחר פעם, או "לשון המאוזניים"?
כי לשון המאוזניים, זה ביטוי למיעוט שקיבל הרבה כוח בגלל המצב הפוליטי.
אתה הרי אומר שזה מה שדווקא מאפיין את החרדים, לא?
 
חוזרים בתשובה לא נקלטים בחברה החרדית

קודם כל יש גם חילונים שחוזרים בתשובה
ושנית, כמות החרדים והדתיים שמתנגדים לפתיחת תחבורה ציבורית בשבת לא צריכה לגדול, בשביל לחסום את זה.
מספיקה הכמות שיש היום, בהינתן המצב הפוליטי, שחרדים מהווים לשון המאוזניים בין המחנות.
הדרך היחידה שבה זה יכול לקרות, אם המדינה תעבור הליך של חילון דרמטי וכמותם תירד משמעותית.
נכון להיום, הסיכוי לכך נמוך עד לא קיים.
אין שום מקום בעולם שבו זה קורה חוץ מאירופה וגם שם התהליך לא חד משמעי, כי יש גידול משמעותי למשל לכאלה שהופכים למוסלמים או מאמצים כל מיני הזיות דמויות דת כמו תנועת הXR למשל.
הרגש הדתי, קיים ברוב האנשים, הוא חלק מטבע האדם והוא לא הולך לשום מקום, גם במדינת ישראל.
חוזרים בתשובה לא נקלטים בחברה החרדית
יוצרים קהילות משל עצמן, שונות מאוד מהקהילות חרדיות.
בנוסף רבים מבני חוזרים בתשובה יוצאים בשאלה או הופכים לדתיים לייט.
 

matrix200200

Active member
לא יודע, וגם אם נכון, שאלת אותם, מה הם חושבים על תח"ץ בשבת?

חוזרים בתשובה לא נקלטים בחברה החרדית
יוצרים קהילות משל עצמן, שונות מאוד מהקהילות חרדיות.
בנוסף רבים מבני חוזרים בתשובה יוצאים בשאלה או הופכים לדתיים לייט.
לא יודע, וגם אם נכון, שאלת אותם, מה הם חושבים על תח"ץ בשבת?
אגב, תופעה ידועה של חוזרים בתשובה, שהם ברבה מקרים יותר אדוקים בדת מדתיים "רגילים".
ואגב זה בכלל לא משנה, לעניין תחבורה ציבורית בשבת, מה שמעניין זה כמה מקומות בכנסת מקבלות מפלגות דתיות וחרדיות.
לאלה מפלגות אתה חושב מצביעים החוזרים בתשובה?
ישראל ביתינו?
אולי מרץ ועבודה?
הרשה לי להיות סקפטי שזה המצב

אגב אף אחד לא הגיב על מה שכתבתי, בעניין ההחלטה שלא להפעיל כרמלית בשבת בחיפה.
רוצה להסביר את ההחלטה הזאת לאור האופטימיות שלך?
 
דברתי על צאצאים של חוזרים בתשובה, והשלכות דמוגרפיות

לא יודע, וגם אם נכון, שאלת אותם, מה הם חושבים על תח"ץ בשבת?
אגב, תופעה ידועה של חוזרים בתשובה, שהם ברבה מקרים יותר אדוקים בדת מדתיים "רגילים".
ואגב זה בכלל לא משנה, לעניין תחבורה ציבורית בשבת, מה שמעניין זה כמה מקומות בכנסת מקבלות מפלגות דתיות וחרדיות.
לאלה מפלגות אתה חושב מצביעים החוזרים בתשובה?
ישראל ביתינו?
אולי מרץ ועבודה?
הרשה לי להיות סקפטי שזה המצב

אגב אף אחד לא הגיב על מה שכתבתי, בעניין ההחלטה שלא להפעיל כרמלית בשבת בחיפה.
רוצה להסביר את ההחלטה הזאת לאור האופטימיות שלך?
דברתי על צאצאים של חוזרים בתשובה, והשלכות דמוגרפיות
לא על דפוסי ההצבעה שלהם
 
כל הדיון הזה בכלל לא בכיוון. הפוליטיקה הארצית הופכת לפחות

אז כדאי שתמהר
רוב העם הוא כבר פחות מ-50% וזה רק ילך וירד.

על אף שהציבור החילוני "נותן בראש" במאבק הדמוגרפי עם מספר ילודים גבוה לאשה יחסית לעולם המערבי, עדיין מספר הילדים לאשה במגזר החרדי והדתי גבוה יותר.
תוך כמה עשורים זה מאבק של מיעוט על זכויותיו מול רוב דתי.
כל הדיון הזה בכלל לא בכיוון. הפוליטיקה הארצית הופכת לפחות
רלוונטית בהקשר של תחבורה ציבורית בשבת.
כבר מזמן התייאשו מכך שהפוליטיקה ברמה הארצית תטפל בכך.
המענה יהיה ברמה המוניציפלית, כי גם רוב של 90% לדתיים ולחרדים ברמה הארצית לא יהפוך את החילונים לדתיים או חרדים וחילונים שמהווים רוב בוחרים בערים מסויימות ידרשו את המענה מנבחריהם המקומיים.
מה שהפוליטיקה הארצית לא תסכים לבזר מרצון - יבוזר בכוח.
נראה את הפוליטיקאים ברמה הארצית עוצרים את מיזם "נעים בסופ"ש"...
 

matrix200200

Active member
הדיון התחיל מעניין הפעלת קווי הרק"ל בשבת

כל הדיון הזה בכלל לא בכיוון. הפוליטיקה הארצית הופכת לפחות
רלוונטית בהקשר של תחבורה ציבורית בשבת.
כבר מזמן התייאשו מכך שהפוליטיקה ברמה הארצית תטפל בכך.
המענה יהיה ברמה המוניציפלית, כי גם רוב של 90% לדתיים ולחרדים ברמה הארצית לא יהפוך את החילונים לדתיים או חרדים וחילונים שמהווים רוב בוחרים בערים מסויימות ידרשו את המענה מנבחריהם המקומיים.
מה שהפוליטיקה הארצית לא תסכים לבזר מרצון - יבוזר בכוח.
נראה את הפוליטיקאים ברמה הארצית עוצרים את מיזם "נעים בסופ"ש"...
הדיון התחיל מעניין הפעלת קווי הרק"ל בשבת
גם אם מה שאתה אומר נכון, ועירייות יקחו לעצמן סמכות להפעיל תח"ץ בשבת, הן לא יוכלו לעשות את זה עם הקו אדום, כי הוא נבנא וממומן על ידי משרד התחבורה ברמה הארצית.
לשום עירייה לא תהיה שליטה על המערכת הזאת, לא היום וגם לא בעתיד הנראה לעין.
 
בחלק גדול מהמסלול של הקו האדום פועלות מוניות שירות וגם קו 51

הדיון התחיל מעניין הפעלת קווי הרק"ל בשבת
גם אם מה שאתה אומר נכון, ועירייות יקחו לעצמן סמכות להפעיל תח"ץ בשבת, הן לא יוכלו לעשות את זה עם הקו אדום, כי הוא נבנא וממומן על ידי משרד התחבורה ברמה הארצית.
לשום עירייה לא תהיה שליטה על המערכת הזאת, לא היום וגם לא בעתיד הנראה לעין.
בחלק גדול מהמסלול של הקו האדום פועלות מוניות שירות וגם קו 51
הממומן על ידי המדינה פועל לפני צאת השבת.
אם הקו האדום לא יפעל בשעות בהן פועל קו 51, אז קו 51 ימשיך לפעול בשעות הללו.
ואם הפוליטיקאים ברמה הארצית יבטלו את קו 51 אז יימצאו פוליטיקאים ברמה המקומית שיתנו לו תחליף.
הפוליטיקאים ברמה המקומית (שהם נבחרים לא פחות מהפוליטיקאים ברמה הארצית ואף יותר - ראש עיריה נבחר בבחירות ישירות, ראש ממשלה לא) לא יתנו לפוליטיקאים ברמה הארצית לכפות אורח חיים על בוחריהם.
אם הקו האדום לא יפעל - יפעל משהו אחר.

אגב, מנכ"לית משרד התחבורה כבר אמרה שהיא הייתה מעדיפה לתת את האחריות על התח"צ בגוש דן לעיריית תל אביב.
 

matrix200200

Active member
מה שאתה אומר זה נכון, רק שלא על זה היה הדיון

בחלק גדול מהמסלול של הקו האדום פועלות מוניות שירות וגם קו 51
הממומן על ידי המדינה פועל לפני צאת השבת.
אם הקו האדום לא יפעל בשעות בהן פועל קו 51, אז קו 51 ימשיך לפעול בשעות הללו.
ואם הפוליטיקאים ברמה הארצית יבטלו את קו 51 אז יימצאו פוליטיקאים ברמה המקומית שיתנו לו תחליף.
הפוליטיקאים ברמה המקומית (שהם נבחרים לא פחות מהפוליטיקאים ברמה הארצית ואף יותר - ראש עיריה נבחר בבחירות ישירות, ראש ממשלה לא) לא יתנו לפוליטיקאים ברמה הארצית לכפות אורח חיים על בוחריהם.
אם הקו האדום לא יפעל - יפעל משהו אחר.

אגב, מנכ"לית משרד התחבורה כבר אמרה שהיא הייתה מעדיפה לתת את האחריות על התח"צ בגוש דן לעיריית תל אביב.
מה שאתה אומר זה נכון, רק שלא על זה היה הדיון
לגבי מנכ"לית משרד התחבורה, כן ראיתי את זה, אבל ברור לכולנו, שפוליטיקאים לא ירצו לוותר על השליטה שלהם וזה לא יקרה בעתיד הנראה לעין.
כפי שכבר אמרתי, זה מסוכן כי בסוף נהיה במצב שראש העיר תל אביב, יהפוך לפוליטיקאי ברמה הארצית, כמו שזה קיים באנגליה עם ראש עיריית לונדון, או ארה"ב עם ראש עיריית ניו יורק.
למה שפוליטיקאים ברמה הארצית ירצו את זה?
ואני אפילו לא מדבר, על המציאות של ההבדל בין פוליטיקה ברמה הארצית, לפוליטיקה של גוש דן בכלל ותל אביב בפרט.
כפי שכבר אמרתי, לא אופתע אם ראש העיר הבא של תל אביב יהיה ממפלגת חד"ש. (אם יהיה ממרץ הרי שזה יהיה נצחון "המתונים" בעיר

אתה באמת חושב, שזה ראיון טוב, לתת לפוליטיקאי כזה, שליטה במערכות שכל המדינה מממנת ומתחזקת?
במערכות שיהיו תשתית קריטית מבחינת כלכלה כלל ארצית?
מערכת שעלתה למשלמי המיסים מיליארדים רבים ועוד תעלה להם אולי בעתיד קרוב עוד עשרות מיליארדים (אם אכן פרוייקט המטרו יקרה)?
איך זה בכלל הגיוני, לתת לראש עיריית תל אביב את השליטה במערכת שכל אזרחי המדינה מממנים?
איך אמרו אמריקאים פעם?
no taxation without representation

אם כבר, צריך לעשות את ההיפך ולהתחיל לחשוב איך מגבילים את השלטון המוניציפלי בתל אביב, שחלילה הטרלול לא יתחיל להישפך אל מחוץ לתל אביב ולהשפיע על כולנו (אני לא מדבר על תחבורה ציבורית בשבת שזה נושא די שולי).
דוגמה פשוטה.
מה מפריע לראש העיר המטורלל העתידי של תל אביב להחליט שזה "גזעני" שיש שומרים בכניסה לתחנות הרק"ל העתידיות ולבטל אותם?
תסתכל על התנהגות של ראשי ערים כמו ניו יורק, או סאן פרנציסקו בארה"ב, או גם על מדיניות של ראשי ערים בלונדון.
מי יהיה אחראי, אם אחרי שהוא יעשה את זה, לא יהיה פיגוע המוני?
אתה חושב שהוא יהיה אחראי?
ברור שמי שיהיה אשם, יהיה ראש הממשלה באותה תקופה ועליו תופנה הביקורת.
אז למה שאותו ר"ם עתידי ירצה לתת לראש עיריית תל אביב שליטה במערכת הזאת?
 
למעלה