לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2247322,473 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'מתברר שרכבת ישראל השביתה את ה-WiFi בקרונות ובתחנות'
מתברר שרכבת ישראל השביתה את ה-WiFi בקרונות ובתחנות
<< ההודעה הנוכחית
03/12/2019 | 12:05
47
366
ב"תוכנית חיסכון" נרעשו מאוד, אבל זו באמת לא מציאה גדולה... גם ככה לא השתמשתי בו כי הוא בקושי עבד. ברכבת צודקים שכיום חבילות הגלישה הסלולריות גדולות וזולות, ונראה לי סביר שלא ישקיעו בזה, שיתמקדו במה שחשוב (ועם הגלישה נסתדר).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה אינטרנט סלולרי על WiFi אבל טוב כגיבוי'
זה אינטרנט סלולרי על WiFi אבל טוב כגיבוי
03/12/2019 | 17:34
37
225
אין לאמצעי התחבורה השונים חיבור קסם לרשת שאינו סלולרי. אם יש חיבור אינטרנט סלולרי פרטי זה עדיף אבל יש מצבים כמו תייר שרק הגיע לארץ ולא קנה סים מקומי בחנות עצמאית או נוסע עם טאבלט ללא סים שתלויים בחיבורי WiFi ציבוריים.
 
אישית ביוני 2018 השתמשתי בWiFi הציבורי בנתב"ג וברכבת כדי להיות בקשר אחרי ההגעה ובזמן הנסיעה. היתרון למי שמגיע לארץ ללא סים מקומי הוא שאפשר לתאם הקפצה או לבדוק תחבורה משלימה בזמן הנסיעה ברכבת מנתב"ג. השבתת החיבור ברכבת קוטעת את הקישוריות ביציאה מנתב"ג.
 
מאז ביטול דמי הנדידה בתוך אירופה הטריק של החברות האירופאיות הוא "להציע" מחוץ לאיחוד חבילה יומית מתגלגלת, כ 5£/€ ליום לכל תקופת הביקור. בהשוואה לסים מקומי החבילה משתלמת אולי למי שמבקר בארץ ל3-4 ימים ולא יבצע שיחות מקומיות. אי אפשר להשתמש בחיבור הזר לכמה דקות ולשכוח ממנו כי חייבים לאשר את החבילה שתקפה לכל ימי הביקור.
 
אם השאלה היתה על יצירת WiFi ברכבת היה אפשר לשאול מדוע צריך לתת שירות חדש, אבל השאלה היא על הפסקת שירות קיים שיש לו מקבילות במקומות אחרים ויש מי שתלויים בו.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש עמדת מודיעין למידע על תח"ץ, וטלפון בשקל לתיאומים'
יש עמדת מודיעין למידע על תח"ץ, וטלפון בשקל לתיאומים
03/12/2019 | 18:57
8
131
האינטרנט בנתבג רק הופך את התהליך ליותר נוח.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לפני הסים המקומי זה הרבה יותר משקל'
לפני הסים המקומי זה הרבה יותר משקל
03/12/2019 | 20:15
7
112
המידע מנתב"ג יכול להשתנות לפני שיורדים בתחנת היעד, בין אם האיחור הוא באשמת הרכבת (ואז יתכן שצריך לעדכן את ההקפצה אם ישנה) או האוטובוס המשלים.
 
בדקתי והחברה הסלולרית שלי הציעה לי חבילה ב£6 ליום עם כמות מידע במגבייטים שהיא בדיחה. הסים המקומי עלה לי חצי או שליש ממה ששימוש של שבוע פלוס היה עולה ונתן לי עשרות גיגה ומאות או אלפי דקות ומסרונים מקומיים כלולים.
 
אני מאמין בעיקרון של Value for money ומוציא כספים על דברים ששווים זאת בעיניי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'דברתי על עמדת המודיעין בנתב"ג וטלפון ציבורי שעולה שקל'
דברתי על עמדת המודיעין בנתב"ג וטלפון ציבורי שעולה שקל
03/12/2019 | 22:06
6
78
העמדה בחינם ואפילו 5 שיחות טלפון זולות בהרבה ביחס לעלות הטיול.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא רלבנטי אם המידע משתנה בזמן הנסיעה.'
לא רלבנטי אם המידע משתנה בזמן הנסיעה.
04/12/2019 | 12:33
5
57
אם הרכבת מאחרת מכל סיבה שהיא אז מה שמבררים בנתב"ג משתנה.
 
דוגמה קונקרטית: בשתי תחנות רעננה יש חורי לו"ז של רבע שעה באוטובוס המשלים. אם הרכבת מתעכבת ויש עליה ויפי אפשר לברר בקלות באיזו תחנה האוטובוס המשלים יצריך המתנה של 15 דקות ובאיזו הוא יצריך 5. המידע הכי מדוייק מנתב"ג לא יתעדכן אחרי שהתחלת את הנסיעה. אם מארחיי ברעננה היו נוהגים יתכן שהייתי מבקש מהם להקפיץ אותי מתחנות רעננה או הרצליה, אם הרכבת היתה מאחרת הייתי יכול לעדכן אותם בוואטסאפ בעלות אפסית תוך כדי נסיעה כדי שלא יקדימו וימתינו לשווא.
 
אם אני מתכוון לקנות סים מקומי אין לי סיבה לבזבז זמן על קניית כרטיס לטלפונים ציבוריים, מה גם שלפי הכתבה הבאה ב the marker  https://www.themarker.com/advertising/.premium-MAG... עיריית ת"א מתכוונת להסיר אותם וכך גם עיריות אחרות באזור המרכז ומצבם כיום הוא שרובם אינם תקינים. אעמוד בתור למשהו שישרת אותי שבוע-שבועיים, לא בחור כיסוי של שעה-שעתיים שממילא אין מכשירים כאלו על הרכבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'דברתי לתיירים באופן כללי, לא למי שמחפש איך לחסוך חצי שעה במע'
דברתי לתיירים באופן כללי, לא למי שמחפש איך לחסוך חצי שעה במע
05/12/2019 | 08:07
4
45
כשאני נוסע ליעד חדש חשוב לי לדעת איך מגיעים ליעד ולא האם קו 366 פחות טוב משילוב של 388 רכבת והחלפה. לזה מודיעין מספיק טוב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זמנו של התייר יקר ומוגבל.'
זמנו של התייר יקר ומוגבל.
07/12/2019 | 14:00
3
29
תייר = הוצאות טיסה ולינה למטרת ביקור במקומות מסויימים או אנשים מסויימים בארץ היעד.
 
נראה שיש (לא רק בארץ) יחס מזלזל לזמנו של התייר כאילו אם הוא בחופש יש לו זמן שלא מביא זאת בחשבון. הגיוני שהתייר ירצה לנהל את זמנו ביעילות.
 
גוגל מפות היא אפליקציה מדהימה שהשתמשתי בה ב 8 מדינות על 3 יבשות לתח"צ, נהיגה (הן כמיפוי פקקים והן כ GPS), ספר טלפונים (כל עסק ומוסד מופיע שם עם מספר, אתר וכו') ומפה אפילו עד לרמה של צילומי רחוב מדוייקים. היא נמצאת בכיס של מיליארדים והגיוני שירצו להפעיל את החלקים בה שדורשים קישור מידע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ברור, אבל זמן = כסף, ואיש לא מבטיח לך שירות חינם מעבר לים'
ברור, אבל זמן = כסף, ואיש לא מבטיח לך שירות חינם מעבר לים
07/12/2019 | 14:55
25
הסיבה שיכולנו לנהל את זמננו ביעילות בחו"ל היא שהשקענו זמן רב מראש בשיעורי בית. יש כמובן תיירים שלא עושים זאת, וכשלא נערכים מראש לא פעם משלמים יותר. זה לגיטימי כך או כך, כל אחד ושיקוליו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה סוג אחד של תיירות, אנשים שעובדים קשה וחושבים שטיול'
זה סוג אחד של תיירות, אנשים שעובדים קשה וחושבים שטיול
07/12/2019 | 20:50
1
21
זה כמו עבודה שצריך למלא משימות בכמה שפחות זמן, מקווה שהתייר לא מגיש דו"ח משימה אחרי טיול.
אני בגישה שטיול בחול וגם בארץ הם צבירה של חוויות והתנסות ולא רק הנסיעה הכי מהירה,
בנוסף אני חושב שדווקא נחוץ יותר זמן בייחוד כאשר המדינה חדשה ולא מוכרת להתרגל למראות לשפה למזג אוויר לאיזור הזמן (מי שבא מאמריקה למשל) וחצי שעת המתנה דווקא טוב לזה.
דווקא בהמתנה ארוכה לאוטובוס תייר יכיר טוב טוב ישראלים (:-
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ממתי להמתין באיזה מסוף פרברי ריק זו חוויה? '
ממתי להמתין באיזה מסוף פרברי ריק זו חוויה?
08/12/2019 | 11:11
17
כל התחנות הפרבריות של ר"י נמצאות באמצע שום מקום ומחייבות תח"צ משלים או הקפצות. אף אחד לא רוצה לשהות במסופים שלהן שניה יותר ממה שצריך. תייר שבא לבטן גב על החוף לא ירצה לבזבז את זמנו בהן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כמאמר האמרה, "קבצנים לא יכולים להיות בררנים"... יש מה שיש'
כמאמר האמרה, "קבצנים לא יכולים להיות בררנים"... יש מה שיש
04/12/2019 | 12:27
27
96
וכשאין אז אין, מה לעשות? הרכבת צריכה לספק שירותי הסעה ולהתמקד בהם, היא לא מחויבת לספק שירותי אינטרנט חינם. העובדה שהשירות (היה) קיים לא משנה, מאחר שלא מדובר בהשקעה חד-פעמית אלא נדרשים תחזוקה ושדרוג, וכשאין עודף תקציב מקצצים במה שאפשר (ואפשר). בלאו הכי השירות די קרטע ומניסיוני הוא היה משענת קנה רצוץ... כל עוד הרכבת תספק שירותי הסעה טובים ואמינים – דיינו.
 
אבל יש כיום חלופה נוחה, פשוטה ולא יקרה שזמינה לכולם (כן, גם לתיירים) ולכן גם אין צורך לטרוח. בדיוק כפי שהטלפונים הציבוריים נעלמו מהנוף כי כבר אין בהם צורך, אין באמת סיבה שהרכבת תשקיע ב-WiFi לציבור, גם אם לתיירים זה נחמד שיש להם גיבוי ועוד בחינם. תמיד נחמד לקבל שירותים בחינם, אבל זה לא צריך להיות השיקול של הרכבת.
 
מי שמעוניין בשיחות ואינטרנט מרגע הנחיתה יכול לקנות סים זר מראש, זו לא בעיה; עשינו זאת בטיסות לחו"ל. כשהיינו בסופ"ש קצר בפריז חשבתי שנסתדר עם סים אחד ואני מקסימום "אקושש" קצת WiFi ציבורי פה ושם. זה היה מאוד לא נוח והקשה עליי, בדיעבד הצטערתי שכך בחרתי. היה עדיף לשלם עוד קצת וליהנות מאינטרנט זמין כמו שצריך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'וכרגיל- חבל שהמדינה לא טורחת לעזור לתיירים:'
וכרגיל- חבל שהמדינה לא טורחת לעזור לתיירים:
05/12/2019 | 00:45
26
77
אפשר לדאוג לכרטיסי sim במחירים סבירים בנתב"ג, ואפשר למקם מכונות אוטומטיות למכירת כרטיסי sim ושטויות אחרות בתחנות הרכבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נו באמת... שתטרח יותר לעזור לאזרחים. התיירים יסתדרו'
נו באמת... שתטרח יותר לעזור לאזרחים. התיירים יסתדרו
05/12/2019 | 01:11
2
63
לא מתפקידה של המדינה "לדאוג לכרטיסי sim במחירים סבירים בנתב"ג". המדינה דאגה שתהיה תחרות בשוק הסלולר, ומכאן ואילך כל תייר יעשה את שיקוליו ואת שיעורי הבית שלו, בדיוק כפי שאנחנו עשינו לפני טיולים בחו"ל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם תצטרפו לאזור הנדידה האירופאי זה יעזור לכולם.'
אם תצטרפו לאזור הנדידה האירופאי זה יעזור לכולם.
05/12/2019 | 04:16
1
86
ב28 מדינות האיחוד האירופאי ובמספר מדינות נוספות עם הסכמים עם האיחוד אין דמי נדידה כשעוברים ממדינה למדינה. אם ישראל תצטרף לזה (יש לה הסכמים רבים עם האיחוד כמו הסכמי סחר חופשי ושמיים פתוחים) אז גם אזרחי ישראל יהנו מהחבילות הקיימות שלהם בכל אירופה ללא גביית דמי נדידה. כך המדינה יכולה לעזור לאזרחיה ולמבקרים בה כפי שעשתה עם תחום הטיסות הזולות.
 
כל תחום התקשורת כיום ממוחשב וכשחברי הפרלמנט האירופאי מכל האיחוד שיושבים בבריסל שאלו למה הם צריכים לשלם דמי נדידה גבוהים החברות לא יכלו לתת תשובות מספקות, אז דמי הנדידה בתוך האיחוד הורדו בהדרגה עד שבוטלו. חברות הסלולר נאלצו להודות שלא עולה להם יותר לחבר טלפון במצב ניוד לרשת או לספק לו שירותים כלשהם. בעידן הדיגיטלי זה לא שונה מהותית מסקייפ או וואטסאפ.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בהחלט רעיון טוב'
בהחלט רעיון טוב
05/12/2019 | 13:01
55
חברות הסלולר הישראליות מרוויחות באופן חזירי מחבילות החו"ל (שזה כמובן מסבסד את מחירי הרצפה שהן נאלצות לתת עקב התחרות לחבילות בארץ).
הוזלת חבילות אלה היא בהחלט מטרה שפוליטיקאים נחושים יכולים לעמוד מאחוריה ואז כולם ירוויחו, גם ישראלים וגם תיירים.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האם המדינה גם צריכה לספק נייר טואלט שחלילה לא ישכחו לנגב?'
האם המדינה גם צריכה לספק נייר טואלט שחלילה לא ישכחו לנגב?
05/12/2019 | 14:03
22
64
מה זה קשור למדינה בכלל?
הדבר היחיד שהמדינה צריכה לעשות, זה להפסיק לדחוף את האף שלה לכל מקום.
שתיתן לחברות הסלולר (ובעצם לכל עסק מכל סוג) לפתוח סניף בנתב"ג ומהר מאוד תראה שגם ללא המדינה, יהיו מכונות כאלה (אם זה משתלם וזה כנראה משתלם).
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המדינה דורשת מאפיינים כמו וויפי ושקעי USB ממתמודדים במכרזים'
המדינה דורשת מאפיינים כמו וויפי ושקעי USB ממתמודדים במכרזים
05/12/2019 | 21:35
1
63
תפקידה של המדינה אינו לספק נייר טואלט אלא לדרוש שמי שפותח שירותים ציבוריים ינקה אותם מספר פעמים ביום וידאג שיהיה שם נייר טואלט.
 
אמנם מבחינתך עסק צריך להיות חופשי להציע בור מתקופת צ'ארלס דיקנס, אבל רובנו מעדיפים שהמדינה תגן על האף שלנו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם יש ביקוש לשרותים מימי דיקנס, למה לא?'
אם יש ביקוש לשרותים מימי דיקנס, למה לא?
05/12/2019 | 22:13
57
ואולי המדינה מחר גם תכניס רגולציות על כמות הגזים שאנחנו פולטים בשרותים, כי זה גורם להתחממות הגלובאלית, גם תהיה בעד?
או שזה נוגע רק לעניין הוויפי והUSB?
עוד רגע גם תספר לי שיש לנו USB וWIFI כי המדינה בחוכמתה האינסופית המציאה אותם?
תן לי לנחש, גם שרותי הWC המדינה המציאה?
מצטער, אבל אתה לא ממש משכנע
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה פשוט טועה- כרגיל.'
אתה פשוט טועה- כרגיל.
05/12/2019 | 21:54
19
57
המצב כיום הוא תוצאה של העובדה שרש"ת משכירה חנויות בנתב"ג למרבה במחיר. לכן חנויות מציעות לשלם שכירות מאוד גבוהה, וכדי לכסות אותה מוכרות מוצרים במחירים גבוהים- והן יודעים שיהיה מי שיקנה כי מדובר בלקוחות שבויים. אז רש"ת מרוויחה עוד כמה גרושים, והמדינה מקבלת תיירים פחות מרוצים.
לא טענתי שהמדינה צריכה לספק משהו. כל מה שהיא צריכה לעשות זה לדאוג שהמכרזים יהיו או לפי מחיר קבוע מראש למוצרים ושיזכה מי שיציע לשלם הכי הרבה עבור שכירות, או לפי מחיר קבוע עבור שכירות- ושיזכה מי שיציע את המחיר הכי נמוך עבור סל מוצרים קבוע מראש.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'צר לי, אבל לא השכתנעתי שזה תפקידה של המדינה.'
צר לי, אבל לא השכתנעתי שזה תפקידה של המדינה.
05/12/2019 | 22:08
18
42
אם מדובר בשרות שכל כך נחוץ עבור התיירים, אז בוודאי שגם עם מחירי השכירות הגבוהים, תהיה חברה שתרצה לספק שרות כזה, כי היא תוכל להרוויח בגלל כמות התיירים שכל כך רוצים את זה.
זה הרי הכל עניין של הצע וביקוש.
אם תיירים כל כך רוצים סים בשדה התעופה, אז הם גם יהיו מוכנים לשלם קצת אקסטרה, בשביל להשיג אותו.
אם הם לא באמת כל כך רוצים, אז למה שהמדינה תממן את זה (זה מה שאתה מציע בכך שמדינה תסבסד עלויות השכירות עבור עסק כזה).
אני יכול להבין שהמדינה צריכה לספק שרותי תחבורה ראויים משדה תעופה (תשתיות לאומיות), אבל אתה באמת נתפס לקטנות.
איפה זה נעצר?
באותה מידה, אתה יכול להגיד שתיירים לא מרוצים, כי בתי מלון מאוד יקרים בארץ, אז אולי נסבסד גם את זה?
ומה עם עלות האוכל במסעדות?
עם עלות המוניות?
אולי גם מדריכי טיולים צריך לסבסד?
אתה מבין שלא תוכל לספק שום הסבר רציונלי למה לסבסד שכירת חנות כזאת בנתב"ג כן, ומוניות משדה תעופה ושאר הדברים לא?
הרי זה הכל עניין של "הרגשה" אצלך שתייירם יהיו מרוצים?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נראה שרש"ת יצרה עיוות מחירים.'
נראה שרש"ת יצרה עיוות מחירים.
06/12/2019 | 03:00
44
בביקור ב18 קניתי סים של 019 בחנות עצמאית בעיר כי זה היה הדיל המשתלם ביותר בחנות. בביקור ב19 לא קניתי את סים התיירים היקר שהוא הסים היחיד ש 019 מוכרת בחנות שלה בנתב"ג וכמוני רבים מדלגים על החנות הזו שאיננה עמוסה במיוחד. אם הם היו מציעים את מלוא המבחר (כולל סים התיירים היקר שאולי שימושי למי שצריך לעשות שיחות קוליות) אז היו להם יותר לקוחות כי כל צרכן אחראי שעושה טיפה סקר שוק (אפילו ברמה של לבדוק טריפ אדוויזר) יודע שהחנות הזו אינה משתלמת. אנחנו בעידן הווב 2.0 ותיירים יודעים מתי מופעלת נגדם אפליית מחירים.
 
בביקור הבא יקנסו אותי אם אשתמש בפלאפון בעת נהיגה (מארחיי רוצים טיול באתרי טבע) אז אישית אין לי צורך ממשי בסים בין נתב"ג לביתם (אצור קשר ואברר תנועה בוויפי של נתב"ג).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש עיקרון שנקרא "עלות תועלת".'
יש עיקרון שנקרא "עלות תועלת".
06/12/2019 | 15:06
16
44
לדוגמה, נניח למען הדיון שסים בנתב"ג עולה 100 ש"ח ובחוץ הוא עולה 50 ש"ח. אז אם המדינה תסבסד כל סים בנתב"ג ב-50 ש"ח- אז היא הרוויחה אלפי תיירים מרוצים שמעכשיו לא ירגישו שדופקים אותם. לעומת זאת, לסבסד את הלינה של כל תייר ב-50 ש"ח לכל אורך הביקור שלו זאת תוספת זניחה שהוא כמעט ולא ירגיש. כמובן שאין שום סיכוי שמדובר בסבסוד של 50%- לעניות דעתי קיצוץ של המחיר למה שנהוג מחוץ לנתב"ג אמנם יוריד את הרווח לכל מוצר אבל יגדיל בהרבה את נפח המכירות.
לגבי מוניות- גם המחיר שלהן מפוקח, לטוב ולרע.
ולגבי למה זה הגיוני לסבסד שכירות כזאת- לא מדובר על המצאה שלי. במכרזים האחרונים לבתי קפה בנתב"ג המדינה הכניסה כחלק מהמכרז חובה למכור מוצרים מסויימים במחירים קבועים מראש ונמוכים בכ-50% מהמחירים שהיו קודם לכן, אחרי שאנשים התלוננו באופן קבוע על המחירים המנופחים של מזון ושתייה בנתב"ג. ההבדל הוא שממחירי הקפה בנתב"ג סבלו בעיקר ישראלים, שיודעים להתלונן והם באמת לקוחות שבויים. תייר שמרגיש שדופקים אותו פעם אחר פעם- פשוט לא יחזור.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל גם אם נחשב לפי עלות תועלת, אנחנו צריכים להוכיח את התועלת'
אבל גם אם נחשב לפי עלות תועלת, אנחנו צריכים להוכיח את התועלת
06/12/2019 | 15:34
4
35
בשביל העלות, צריך להראות שבאמת צריכים את המדינה וזה לא יכול לקרות רק בעזרת כוחות השוק.
בצד העלות, תוסיף את החשש התמידי משחיתות (מכרז תפור למקורב של איזה שר או סתם קרוב משפחה של פקיד ממשלתי שבאופן פלא, יקבל את המכרז הזה).
חוץ מזה, איך שלא תסתכל, סבסוד של חברות הסלולאר (שכולנו יודעים מי מחזיק בבעלות עליהם) זה לא דבר "סקסי" למכור לציבור וגם שם יש חשש לשחיתות מובנית.
 
אחרי שעשית את זה, אתה צריך גם להראות את התועלת, כלמור שאכן הצעד הזה יגרום לעלייה בכמות התיירים, או יותר טוב בעלייה של הכנסות מתיירות.
ואפילו עוד יותר טוב ביצירת מקומות עבודה נוספים בענף התיירות.
כי בסופו של דבר, המטרה של התערבות המדינה, צריכה להיות לא בשביל אגו, או רצון להיות "חברתי", אלה בשביל לגרום ליותר אנשים למצוא תעסוקה בסקטור הפרטי ולפתור את המדינה (כלומר את משלמי המיסים) לדאוג לפרנסתם.
אני מצטער, אבל הקשר הזה נראה לי קלוש למדי וכזה שלא ממש מצדיק התערבות של המדינה.
 
לגבי מוניות, אתה יודע טוב מאוד, מה אני חושב על הענף הזה (יש לי מילה אחת בשבילך והיא "אובר").
כמובן אני לגמרי בעד כשהמדינה יוצרת אלטרנטיבה ראוייה למוניות בכך שבנתה רכבת (בקרוב חשמלית) שתשרת את התיירים ותיתן להם אופציה נוחה להגיע גם לירושלים וגם לתל אביב תוך חצי שעה עד שעה וגם בעלות מינימלית.
לעניין פיקוח המחירים, גם שם המדינה מתערבת כי יש עיוות שהיא בעצמה יצרה.
ואני אפילו לא מדבר על שחיתות (אם נאמר בכנות, מוניות זה תחום שבו נוכלות ועבריינות חוגגים ולמדינה יש חלק לא מבוטל בכך).
אז לא, המחיר מפוקח זה לא לטוב, זה בוודאי לרע.
 
לגבי המסעדות ומחירי הקפה בנתב"ג והתערבות המדינה, לא חשבת על ראיון מבריק, פשוט לאפשר תחרות חופשית ולהפחית רגולציה?
אם תתן לכל בעל פיצוציה, (אני מגזים אבל שהיה) לפתוח סניף בנתב"ג גם המחירים ירדו.
נדמה לי שזה די ברור.
על זה יש בדיחה סובייטית ידועה, שצעירי המפלגה (הקומוניסטית)  הם גיבורים, כי הם יודעים היטב איך לייצר בעיות שעליהם הם אחרי זה יודעים להתגבר בגבורה רבה.
מדינת ישראל מזכירה לי את צעירי המפלגה הקומוניסטית האלה
 
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין לי כוח להתווכח איתך.'
אין לי כוח להתווכח איתך.
06/12/2019 | 23:43
1
35
אתה כותב שטויות ולא מבין דבר בנושא. המקרה המדובר לא רלוונטי לשוק חופשי כי אי אפשר לתת לכל דורש לבנות עוד חנויות בנתב"ג ובוודאי שאי אפשר לתת לכל דורש לבנות שדה תעופה חדש. הדיבורים שלך על שחיתות לא רלוונטיים כי גם היום מוציאים מכרזים להפעלת חנויות בנתב"ג לפי תנאים שרש"ת קובעת. לא הצעתי בשום שלב לסבסד חברות סלולאר- ההשפעה היחידה של מה שהצעתי זה שרש"ת תרוויח פחות מהשכרת החנויות הרלוונטיות ובתמורה המפעיל ימכור את המוצר הרלוונטי בזול יותר.
ובזה סיימתי. אתה מוזמן לרשום עוד 500 שורות על כמה אתה אוהב את אובר, זה כבר נהיה מגוחך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה מוזמן לכתוב, כמה הייתה רוצה שהמדינה תנגב לנו את הת*ת'
אתה מוזמן לכתוב, כמה הייתה רוצה שהמדינה תנגב לנו את הת*ת
07/12/2019 | 17:25
24
תודה לאל, שהיא לא הגיע (עדיין) לרמות כאלה של טמטום.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'התועלת ממסחר ומידע אינטרנטי עצומה.'
התועלת ממסחר ומידע אינטרנטי עצומה.
08/12/2019 | 12:13
1
20
קודם כל הזכרת את אובר, איך אמורים להשיג אחד ללא קישור מידע? אם נמצאים על רכבת ורוצים אובר הביתה צריך שלאפליקציה תהיה גישה לרשת.
 
אחר כך יש את אלמנט המסחר הפיזי. תייר יכול למצוא כל עסק ואת שעות הפתיחה שלו במפות גוגל. מי שטס מטען יד בלבד צריך להצטייד בכל מני נוזלים ופריטים זניחים שעדיף שלא להטיס אז גישה למידע כזה יכולה לעזור למסחר המקומי.
 
כשמסתכלים על התחום הסלולרי ומשווים אותו למצב בשנות השמונים כשטלפון סלולרי היה סמל סטטוס למעטי מעט ודקת שיחה עלתה לפחות דולר אפשר לראות איך נדיבות מחירים איפשרה שוק נרחב שמניב הכנסות רבות יותר מציבור נרחב בהשוואה למחירים יקרים לקבוצה מצומצמת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן גישה לרשת חשובה והיא עולה כסף. מישהו צריך לממן אותה'
אכן גישה לרשת חשובה והיא עולה כסף. מישהו צריך לממן אותה
08/12/2019 | 13:34
15
אבל זו ממש לא חייבת להיות הרכבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ממממ לא. התיירים לא ידעו שהמדינה סבסדה אותם ב-50 ש"ח'
ממממ לא. התיירים לא ידעו שהמדינה סבסדה אותם ב-50 ש"ח
07/12/2019 | 13:33
10
48
וגם אם כן, הם יראו בזה מובן מאליו. הקטע של "ירגישו שדופקים אותם" לא רלוונטי; בכל מקום בעולם ידוע שקהל שבוי משלם יותר, זה ממש לא משהו אופייני לישראל. התיירים לא יפסיקו לבוא כי זה לא שבמדינות אחרות הם נהנים ממחירי רצפה בנמלי התעופה (ובשלל אזורי תיירות אחרים) ורק פורשים לפניהם את השטיח האדום. תייר נבון מכין שיעורי בית ובודק מראש מה משתלם לו ולא בא בטענות למדינה שהוא מבקר בה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין צורך לסבסד, רק להציע את כל המבחר.'
אין צורך לסבסד, רק להציע את כל המבחר.
08/12/2019 | 11:34
9
24
בין התיירים יהיו גם מי שצריכים את הסים היקר עם שיחות החו"ל הכלולות. יש סיבה שהחנות של 019 ריקה והדלת סגורה.
 
איננו בשנות השבעים, מי שרואה את התייר כארנק מהלך בעידן טריפאדוויזר יגלה לצערו שהתייר אינו עומד לבד אלא חלק מציבור נרחב ומודע.
 
באשר לוויפי - גם ברכבות ובאוטובוסים באזורי באנגליה מפרסמים שיש וויפי. מעולם לא השתמשתי כי הקישור הפרטי עדיף, אבל כנוסע טוב לראות שיש רוחב לב ותודעת שירות מצד החברות הפרטיות השונות שבתחום. זו לא המצאה ייחודית לר"י. יש לצערי מצבים שהוויפי הסלולרי הוא בדיחה - הייתי על מעבורת לג'רזי שהוויפי פעל רק בנמלים ולא בהפלגה שארכה כשעתיים.
 
כלונדוני בעבר אני מורגל בחורי כיסוי בעת הנסיעה בתחתית (שבניגוד לר"י בדרך כלל מגיעה למרחק הליכה מהיעד) ובעבר חוסר יכולת ליצור קשר היה סימן מובהק שמישהו נמצא בדרך. אני מוכן לסבול חור כיסוי שיחסוך לי כ ₪50 בטווח הארוך, אבל בעידן שבו וויפי בתח"צ הוא מאפיין די נפוץ זכותי המלאה לרטון על ביטול דבר שיצא לי להסתמך עליו (גם אם לשעה בלבד) כי זה מבטא הרעה בשירות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה עסק פרטי, הוא יציע מה שהוא יציע... לא תפקיד המדינה להתערב'
זה עסק פרטי, הוא יציע מה שהוא יציע... לא תפקיד המדינה להתערב
08/12/2019 | 11:44
5
22
בכך, וזה לא קשור לכך שהתייר אינו "ארנק מהלך". המדינה צריכה לוודא שהעסק עובד לפי החוק, שכמובן אין רמאות וכו'; אבל מעבר לכך זה לא עניינה מה הוא מחליט ומה התייר מחליט. אם התייר הוא חלק מציבור רחב ומודע זה מצוין, אלה בדיוק שיעורי הבית שדיברתי עליהם. מי שמגיע מוכן לא ייאלץ לשלם סתם יותר.
 
נחמד שבלונדון יש WiFi בתח"ץ, זה ממש לא סטנדרט בכל עיר בעולם. אם יש אחלה, אבל לא חייב להיות. כאמור, האינטרנט ברכבת ישראל היה בדיחה בכל הפעמים שניסיתי, מעולם לא הצלחתי לגלוש בו באמת (ואני לא מדברת על יוטיוב או משהו כבד).
 
תרטון על מה שבא לך, אבל כשאני רוטנת על רכבת ישראל זה על היכולת להסתמך על שירותי התחבורה שלה, לא על האינטרנט. היא לא ספק אינטרנט, והרעה בשירות זה כשפתאום אין לי איך להגיע הביתה או שאני נתקעת בדרך בלי יכולת לדעת מתי אגיע. לאינטרנט הדפוק של הרכבת יש חלופות טובות, אז באמת שלא צריך טובות. שיתמקדו קודם בשירות שהם מחויבים לספק, אחרי שהוא יהיה מושלם ויישאר תקציב, אפשר יהיה לדבר על שדרוגים ופינוקים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אז תבטלי את רשות התחרות ? '
אז תבטלי את רשות התחרות ?
08/12/2019 | 13:23
1
20
 
במדינת ישראל, כמו במדינות רבות בעולם, יש גוף שתפקידו לפקח שעסקים פרטיים לא יהפכו למונופולים ולא יתאמו מחירים בקרטלים. הרשות נועדה לטפל בכשלי שוק.
 
בנוסף יש פיקוח על מוצרי מזון, זכות להחזיר מוצרים פגומים, נגד אפלייה במתן שירות וזכויות צרכניות נוספות שבפירוש לא נותנות לעסק פרטי לעשות ככל העולה ברוחו אלא לפעול לפי כללים שמאזנים את כוחו של הלקוח מול העסק.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה לא "כשל שוק". יש תחרות ולא חייבים לקנות דווקא שם.'
זה לא "כשל שוק". יש תחרות ולא חייבים לקנות דווקא שם.
08/12/2019 | 13:31
22
המדינה צריכה לדאוג לתנאים שיאפשרו תחרות, אבל אין פירוש הדבר שהחלופה הזולה ביותר תהיה גם הזמינה והנוחה ביותר. זה בד"כ לא עובד כך.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
08/12/2019 | 16:20
2
12
לצפיה ב-'למען הסר הספק, אני לא בדעתך הכללית ולא בעד קפיטליזם חזירי'
למען הסר הספק, אני לא בדעתך הכללית ולא בעד קפיטליזם חזירי
08/12/2019 | 16:51
1
25
אני חושבת שהמדינה צריכה לעודד תחרות וגם מתנגדת נחרצות ל"אובר"; אבל לא כל דבר ולא בכל מחיר. זה פשוט לא מקרה שמצדיק בעיניי התערבות של הממשלה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני יודע, אבל כאן אין בכלל את העניין הסוציאלי בשום צורה.'
אני יודע, אבל כאן אין בכלל את העניין הסוציאלי בשום צורה.
08/12/2019 | 17:51
7
לצפיה ב-'סתם אנקדוטה מעצבנת בעניין מבריטניה (גם שם אגב דופקים תיירים)'
סתם אנקדוטה מעצבנת בעניין מבריטניה (גם שם אגב דופקים תיירים)
08/12/2019 | 15:24
2
30
כשנחתתי בהית׳רו (כתייר) לפני מספר שנים ראיתי לשמחתי שיש מכונה אוטומטית שמוכרת כרטיסי סים פריפייד.
 
המחיר היה ״כמו בעיר״ אז קניתי אחד כזה. כשהפקט יצא מהמכונה הבחנתי שאמנם היה סים של T-Mobile בתוכו אבל הפקט היה פתוח. כשניסיתי לאתחל את הסים הבנתי את התעלול... בעל המכונה ״הוריד״ את הסכום להטענה שהיה כלול עם הסים מהחבילה (10 פאונד אאל״ט) כך שמה שקרה זה שבמקום שיהיה לי סים טעון ומוכן לפעולה ביציאה מהשדה היה לי סים חסר תכלית והייתי צריך להגיע לעיר כדי שאוכל להטעין אותו (וגם ״איבדתי״ את ה£10 קרדיט שחשבתי שאקבל).
 
מהו הלקח... בארץ אולי לוקחים ממך יותר כסף בשדה אבל לפחות אתה מבין מה אתה מקבל. מה שעשו בהית׳רו גובל ברמאות לדעתי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לגבי "דופקים תיירים בלונדון", ניסית פעם לקבל vat refund?'
לגבי "דופקים תיירים בלונדון", ניסית פעם לקבל vat refund?
08/12/2019 | 16:23
22
אני ניסיתי, ואיך נאמר, לישראל יש עוד הרבה לאן לשאוף כשזה מגיע למושג הזה "מדינה שדופקת תיירים"
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי זה לא "גובל" אלא רמאות לשמה. שווה להתלונן אם יש למי'
לדעתי זה לא "גובל" אלא רמאות לשמה. שווה להתלונן אם יש למי
08/12/2019 | 16:35
17
ואיך... אולי הוא בונה על כך שלתייר הממוצע אין פנאי או רצון להתעסק בזה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חבל, באמת היה חסר לי, '
חבל, באמת היה חסר לי,
03/12/2019 | 18:56
145
גולש אך ורק בטאבלט עם WIFI.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לגבי האינטרנט הסלולארי'
לגבי האינטרנט הסלולארי
04/12/2019 | 07:37
7
134
יש הרבה מקומות שבהם הרכבת עוברת ושם הקליטה חלשה מאוד (ולא שמישה), ולא לדבר על זה שבמנהרות כמובן אין קליטה בכלל (שזו לא אשמת הרכבת).
 
לעומת זאת, באוטובוס יש קליטה טובה מאוד ב- 99% מהזמן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האמת שגם במנהרות אפשר לארגן קליטה וזה אפילו לא כל כך קשה.'
האמת שגם במנהרות אפשר לארגן קליטה וזה אפילו לא כל כך קשה.
05/12/2019 | 22:16
6
69
יש וויפי במטרו המוסקוואי למשל.
פשוט מתקינים כמה משדרים בתוך המנהרה, מחברים ביניהים בסיב אופטי ומחברים אותם באותו סיב, למגדל שידור הקרוב.
עניין של רצון של הספקי שרות.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קליטה אלחוטית במנהרות רכבת ארוכות'
קליטה אלחוטית במנהרות רכבת ארוכות
06/12/2019 | 01:27
5
69
מסופקת באמצעות כבל leaky feeder שמשמש כאנטנה
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא בשביל יישומים שצריכים פס רחב כמו אינטרנט אלחוטי או 3G 4G'
לא בשביל יישומים שצריכים פס רחב כמו אינטרנט אלחוטי או 3G 4G
06/12/2019 | 08:05
4
49
בשביל אלה, צריך להתקין תחנות בסיס בתוך המנהרות.

 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אלו שני דברים שונים.'
אלו שני דברים שונים.
06/12/2019 | 14:16
3
50
תחנות בסיס נחוצות בכל מקרה. כאן מדובר על האנטנה שמשדרת את האות האלחוטי שהיא בעצם כבל שנמתח לאורך המנהרה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כן אני מכיר את הראיון.'
כן אני מכיר את הראיון.
06/12/2019 | 15:02
2
43
לא נראה לי שזה שימושי לטכנולוגיות כמו וויפי ואותות של תקושרת סלולארית.
האנטנה שלך צריכה להתאים באורך שלה, לתדר שאתה רוצה לשדר.
אני חושב שהכבל החשוף די ארוך, אז הוא לא יכול לשדר בתדרים גבוהים.

 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא.'
לא.
06/12/2019 | 20:44
1
55
זה יכול, ומשמש כל מיני מערכות תקשורת. דוגמא:
 
 
לא מדובר בכבל רגיל אלא בכבל מיוחד שנקרא גם radiating cable או leaky coax
 
אורך של כל מקטע של כבל כזה הוא מאות מטרים
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'וואו, מעניין '
וואו, מעניין
07/12/2019 | 17:27
29
לא חשבתי שיעשו את זה ככה בגלל האי יעילות של הדבר.
כנראה שזה עדיין יותר זול, מאשר להתקין תחנות בסיס בתוך המנהרות עצמן.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

19:48 | 21.01.20 its not really me
18:51 | 21.01.20 עמוד השדרה
09:20 | 20.01.20 האלמוני המאושר
08:11 | 20.01.20 הרוכב לאוטובוסים1
18:57 | 19.01.20 סקורפיון36
23:35 | 18.01.20 matrix200200
14:35 | 18.01.20 עמוד השדרה
04:54 | 18.01.20 ברק תחת ענן
15:50 | 16.01.20 האלמוני המאושר
13:30 | 16.01.20 שמונו
10:01 | 16.01.20 הרוכב לאוטובוסים1

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ