דילמת הקו האדום: לדלג על בני ברק או לאחר בפתיחת הקו

דילמת הקו האדום: לדלג על בני ברק או לאחר בפתיחת הקו

דילמת הקו האדום: לדלג על בני ברק או לאחר בפתיחת הקו
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8202654

לא קראתי את כל הכתבה כי אין לי מנוי, אבל הכוונה ברורה.
בעיניי זו לא דילמה בכלל, לדלג, ברור שלדלג. לא בגלל שמדובר בבני ברק , אלא כי עדיף שהקו יפעל חלקית בזמן, מאשר יפעל באופן מלא באיחור. בדיוק כמו שהיה עם הקו המחושמל ירושלים תל אביב.


הקו האדום של הרכבת בגוש דן יפעל מסחרית רק במארס 2022, לכל המוקדם ■ הסיבה: עיכוב בעבודות ואיחור בהקמת תחנות בן־גוריון ואהרונוביץ' בבני ברק ■ חברת הבקרה על הפרויקט ממליצה להפעיל את הקו תחילה באופן חלקי, אך התנגדות פוליטית עשויה לסכל זאת
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יוכל להתחיל לעבוד בשירות סדיר בתוך פחות משנתיים, אם ידלג בחודשי הפעלתו הראשונים על תחנות המתוכננות בבני ברק. אם לא ידלג עליהן, יתעכב בחצי שנה לפחות. כך עולה מדו"ח שהציגה איג׳יס (egis), חברת הבקרה הממונה מטעם הממשלה לעקוב אחר הפרויקט. החברה הציגה את מצבת התקדמות העבודות ואת המלצותיה להמשך הביצוע, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפות דרגים מקצועיים ממשרדי האוצר והתחבורה. במפגש השתתפו גם נציגים מחברת נת״ע המקימה את הפרויקט.
 

asifp

New member
סתם ניסיון לתת נופך פוליטי לשיקול תשתיתי

דילמת הקו האדום: לדלג על בני ברק או לאחר בפתיחת הקו
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8202654

לא קראתי את כל הכתבה כי אין לי מנוי, אבל הכוונה ברורה.
בעיניי זו לא דילמה בכלל, לדלג, ברור שלדלג. לא בגלל שמדובר בבני ברק , אלא כי עדיף שהקו יפעל חלקית בזמן, מאשר יפעל באופן מלא באיחור. בדיוק כמו שהיה עם הקו המחושמל ירושלים תל אביב.


הקו האדום של הרכבת בגוש דן יפעל מסחרית רק במארס 2022, לכל המוקדם ■ הסיבה: עיכוב בעבודות ואיחור בהקמת תחנות בן־גוריון ואהרונוביץ' בבני ברק ■ חברת הבקרה על הפרויקט ממליצה להפעיל את הקו תחילה באופן חלקי, אך התנגדות פוליטית עשויה לסכל זאת
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יוכל להתחיל לעבוד בשירות סדיר בתוך פחות משנתיים, אם ידלג בחודשי הפעלתו הראשונים על תחנות המתוכננות בבני ברק. אם לא ידלג עליהן, יתעכב בחצי שנה לפחות. כך עולה מדו"ח שהציגה איג׳יס (egis), חברת הבקרה הממונה מטעם הממשלה לעקוב אחר הפרויקט. החברה הציגה את מצבת התקדמות העבודות ואת המלצותיה להמשך הביצוע, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפות דרגים מקצועיים ממשרדי האוצר והתחבורה. במפגש השתתפו גם נציגים מחברת נת״ע המקימה את הפרויקט.
סתם ניסיון לתת נופך פוליטי לשיקול תשתיתי
פתיחתן או אי פתיחתן של אהרונוביץ'-בן גוריון היא נטו מתוך שיקול "האם התשתית מוכנה" ולא משיקול בני ברק או לא בני ברק.
&nbsp
להבנתי- העיכוב גם לא נובע מענייני "עבודה בשבת" אלא ב"אי-עמידה בלוחות הזמנים"- משהו שבוודאי קורה.
 
טוב, נסיונות החבלה של עיריית ב"ב בוודאי לא עזרו ללו"ז.

סתם ניסיון לתת נופך פוליטי לשיקול תשתיתי
פתיחתן או אי פתיחתן של אהרונוביץ'-בן גוריון היא נטו מתוך שיקול "האם התשתית מוכנה" ולא משיקול בני ברק או לא בני ברק.
&nbsp
להבנתי- העיכוב גם לא נובע מענייני "עבודה בשבת" אלא ב"אי-עמידה בלוחות הזמנים"- משהו שבוודאי קורה.
טוב, נסיונות החבלה של עיריית ב"ב בוודאי לא עזרו ללו"ז.
 

matrix200200

Active member
בפועל התוצאה של אותן הפרעות היתה זניחה עד לא קיימת.

טוב, נסיונות החבלה של עיריית ב"ב בוודאי לא עזרו ללו"ז.
בפועל התוצאה של אותן הפרעות היתה זניחה עד לא קיימת.
זה כנראה הפריע לעובדים באותם נקודות הזמן (במיוחד הקטע עם נסיון לנתק את המים), אבל על הלו"ז הכולל כנראה לא השפיע.
צריך לזכור שהיו גם קשיים אובייקטיבים בחלק המזרחי של המנהרות שגרמו לעיכובים גם כן.
 
איזה קשיים אובייקטיבים היו?

בפועל התוצאה של אותן הפרעות היתה זניחה עד לא קיימת.
זה כנראה הפריע לעובדים באותם נקודות הזמן (במיוחד הקטע עם נסיון לנתק את המים), אבל על הלו"ז הכולל כנראה לא השפיע.
צריך לזכור שהיו גם קשיים אובייקטיבים בחלק המזרחי של המנהרות שגרמו לעיכובים גם כן.
איזה קשיים אובייקטיבים היו?
 

matrix200200

Active member
היו מספר בולענים שנפערו בקירבת האתרים.

איזה קשיים אובייקטיבים היו?
היו מספר בולענים שנפערו בקירבת האתרים.
ממה שזכור לי, היה צורך לעצור את העבודות לזמן מה בעקבות אותם בולענים.
נדמה לי שגם קצב התקדמות החפירה בחלק המזרחי היה איטי יותר מבמערבי.
נזכיר שגם הצ'אמבר נמצא במקטע המזרחי והוא היה בנתיב הקריטי של עבודות החפירה.
העבודות על התחנות "הבעייתיות" ובמיוחד על תחנת בן גוריון גם התחילו טיפה אחרי תחילת העבודה על תחנות במקטע המערבי.
כל אלו תרמו לכך שעבודות המנהור בקטע המזרחי הסתיימו חודשים אחרי קטע המערבי.
חוץ מזה, מבחינת כמות החפירה, אין הבדל משמעותי בין תחנת קרליבך (שהיא ללא קשר תסתיים כשנה אחרי) לבין תחנת בן גוריון.
אז נכון שיש בקרליבך יותר עבודות הבנייה וסיבוך הנדסי (גם בגלל שזה יותר מפלסים וגם בגלל המעבר לכלי רכב, אבל עד לכל אלה, זה לא מפתיע שתחנת בן גוריון ותחנת קרליבך נמצאות בערך באותו מצב (שלא מאפשר סיום העבודות בזמן).
 

matrix200200

Active member
אני מסכים, אבל לא לגמרי סגור לגבי תחנת אהרונובויץ'

דילמת הקו האדום: לדלג על בני ברק או לאחר בפתיחת הקו
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8202654

לא קראתי את כל הכתבה כי אין לי מנוי, אבל הכוונה ברורה.
בעיניי זו לא דילמה בכלל, לדלג, ברור שלדלג. לא בגלל שמדובר בבני ברק , אלא כי עדיף שהקו יפעל חלקית בזמן, מאשר יפעל באופן מלא באיחור. בדיוק כמו שהיה עם הקו המחושמל ירושלים תל אביב.


הקו האדום של הרכבת בגוש דן יפעל מסחרית רק במארס 2022, לכל המוקדם ■ הסיבה: עיכוב בעבודות ואיחור בהקמת תחנות בן־גוריון ואהרונוביץ' בבני ברק ■ חברת הבקרה על הפרויקט ממליצה להפעיל את הקו תחילה באופן חלקי, אך התנגדות פוליטית עשויה לסכל זאת
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יוכל להתחיל לעבוד בשירות סדיר בתוך פחות משנתיים, אם ידלג בחודשי הפעלתו הראשונים על תחנות המתוכננות בבני ברק. אם לא ידלג עליהן, יתעכב בחצי שנה לפחות. כך עולה מדו"ח שהציגה איג׳יס (egis), חברת הבקרה הממונה מטעם הממשלה לעקוב אחר הפרויקט. החברה הציגה את מצבת התקדמות העבודות ואת המלצותיה להמשך הביצוע, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפות דרגים מקצועיים ממשרדי האוצר והתחבורה. במפגש השתתפו גם נציגים מחברת נת״ע המקימה את הפרויקט.
אני מסכים, אבל לא לגמרי סגור לגבי תחנת אהרונובויץ'
תחנת בן גוריון אכן הכי מפגרת מכל התחנות, בגלל גודלה וגם בגלל הצורך לפנות את ראשי מכונות הTBM.
בגדול, גם אם יפסחו בהתחלה על שתי התחנות, זה לא כזה נורא, עם הפתיחה בהן תתרחש בעוד כמה חודשים.
חשוב מאוד לפתוח את הקו בהקדם, כי לא משנה באיזו מתכונת תיפתח, יהיו הרבה בעיות בהפעלה בחודשים הראשונים ואולי אפילו עדיף אם היתה נפתחת במתכונת מצומצמת, כך שיהיה יותר קל לצוותים המפעילים ללמוד את הבעיות עם מערכת שהיא טיפה פשוטה יותר.
אני לא יודע על "בעיות פוליטיות", זה נראה לי סתם נסיון ניגוח זול על ידי העיתונאים.
בכלל לא ידוע מה יהיה המצב הפוליטי בעוד שנתיים, גם לא בטוח איך החרדים יתייחסו למערכת החדשה.
והכי מצחיק, לפחות תחנת בן גוריון בכלל לא תשרת את הציבור החרדי כקהל עיקרי, כי אם הקהל הרחב של יוממים בכל המגדלים של BBC.
כנראה שעיתונאי לא ממש סגור על מיקום של התחנה כי בני ברק מבחינתו אי שם מעבר להרי החושך
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הכתבה

דילמת הקו האדום: לדלג על בני ברק או לאחר בפתיחת הקו
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8202654

לא קראתי את כל הכתבה כי אין לי מנוי, אבל הכוונה ברורה.
בעיניי זו לא דילמה בכלל, לדלג, ברור שלדלג. לא בגלל שמדובר בבני ברק , אלא כי עדיף שהקו יפעל חלקית בזמן, מאשר יפעל באופן מלא באיחור. בדיוק כמו שהיה עם הקו המחושמל ירושלים תל אביב.


הקו האדום של הרכבת בגוש דן יפעל מסחרית רק במארס 2022, לכל המוקדם ■ הסיבה: עיכוב בעבודות ואיחור בהקמת תחנות בן־גוריון ואהרונוביץ' בבני ברק ■ חברת הבקרה על הפרויקט ממליצה להפעיל את הקו תחילה באופן חלקי, אך התנגדות פוליטית עשויה לסכל זאת
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יוכל להתחיל לעבוד בשירות סדיר בתוך פחות משנתיים, אם ידלג בחודשי הפעלתו הראשונים על תחנות המתוכננות בבני ברק. אם לא ידלג עליהן, יתעכב בחצי שנה לפחות. כך עולה מדו"ח שהציגה איג׳יס (egis), חברת הבקרה הממונה מטעם הממשלה לעקוב אחר הפרויקט. החברה הציגה את מצבת התקדמות העבודות ואת המלצותיה להמשך הביצוע, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפות דרגים מקצועיים ממשרדי האוצר והתחבורה. במפגש השתתפו גם נציגים מחברת נת״ע המקימה את הפרויקט.
הכתבה
דילמה ברכבת הקלה: לדלג על בני ברק - או לאחר בחצי שנה
הקו האדום של הרכבת בגוש דן יפעל מסחרית רק במארס 2022, לכל המוקדם ■ הסיבה: עיכוב בעבודות ואיחור בהקמת תחנות בן־גוריון ואהרונוביץ' בבני ברק ■ חברת הבקרה על הפרויקט ממליצה להפעיל את הקו תחילה באופן חלקי, אך התנגדות פוליטית עשויה לסכל זאת
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יוכל להתחיל לעבוד בשירות סדיר בתוך פחות משנתיים, אם ידלג בחודשי הפעלתו הראשונים על תחנות המתוכננות בבני ברק. אם לא ידלג עליהן, יתעכב בחצי שנה לפחות. כך עולה מדו"ח שהציגה איג׳יס (egis), חברת הבקרה הממונה מטעם הממשלה לעקוב אחר הפרויקט. החברה הציגה את מצבת התקדמות העבודות ואת המלצותיה להמשך הביצוע, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפות דרגים מקצועיים ממשרדי האוצר והתחבורה. במפגש השתתפו גם נציגים מחברת נת״ע המקימה את הפרויקט.
זו הפעם היחידה בשנים האחרונות שבה נחשף דו"ח של egis. זאת, לאחר שמשרדי התחבורה והאוצר, כמו גם חברת נת"ע, סירבו עד כה לפרסם את דו"חות הבקרה — והשיבו בשלילה גם לבקשות שהוגשו לפי חוק חופש המידע.
את האינדיקציה הרשמית היחידה לגבי מצב הפרויקט סיפק עד כה מבקר המדינה הקודם, יוסף שפירא. בדו"ח שפירסם לפני שנה נטען כי מועד הפעלת הפרויקט עלול להידחות בשנה — עד לסוף 2022 — בגלל עיכוב משמעותי באחת התחנות.
בדילוג הזמני על תחנות בני ברק טמון פתרון לתחבורה בשבת
בנת"ע שקלו דילוג על בני ברק — אבל ויתרו
מדו"ח egis שהגיע לידי TheMarker עולה כי קצב העבודה ברוב התחנות התת־קרקעיות של הקו האדום הוא 60%–90% מהרצוי — שמשמעותו דחייה של עד שלושה חודשים במועד סיום העבודות. מדובר בדחייה סבירה יחסית למיזמי תשתית בסדר גודל כזה וכפי הנראה, היא לא תוביל לדחיית מועד ההפעלה שהובטח (נובמבר 2021).
הקו האדום של הרכבת הקלה ייסע במסלול זהה לקו אוטובוס מספר 1 שמפעילה כיום חברת דן: נסיעה בצירים הראשיים של המטרופולין, בין פתח תקוה לבת ים, דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב, וישרת יותר מ–200 אלף נוסעים ביום. בדרום תל אביב הרכבת תרד למנהרות תת־קרקעיות ותעבור בעשר תחנות שבנייתן היא המרכיב ההנדסי המסובך ביותר בפרויקט.
כריית המנהרות הסתיימה בקיץ האחרון, וכעת נותר להשלים את בניית התחנות התת־קרקעיות — תחנות אלנבי, קרליבך, יהודית, שאול המלך וארלוזורוב בתל אביב; אבא הלל וביאליק ברמת גן; גשר אם המושבות, בן גוריון ואהרונוביץ׳ בבני ברק.
לפי דו״ח חברת הבקרה, בשמונה מתוך עשר התחנות התת־קרקעיות הושלמה בניית השלד של חלל התחנה ואף החלו עבודות הגמר של הקבלנים, והן צפויות להיות מוכנות באפריל־מאי 2021 לכל המאוחר. מנגד, בתחנות אהרונוביץ' ובן גוריון שבבני ברק, בניית השלד הפנימי עדיין בעיצומה וצפויה להסתיים רק בסתיו 2021. השלמת עבודות הגמר בתחנות אלה צפויה בדצמבר 2021.
בפגישה בשבוע שעבר טענו נציגי נת״ע כי ניתן לסיים גם את שתי התחנות המדוברות בבני ברק במסגרת לוח הזמנים המקורי של הפרויקט, ולהפעיל את הקו במלואו במועד — ואולם הדו״ח של חברת הבקרה כלל הצעה להפעיל את הקו האדום בלי התחנות שבבני ברק כדי לא לעכב את הקו כולו. כלומר, המלצת חברת הבקרה היא שהקו האדום יתחיל לפעול כשהוא נוסע מקצה לקצה, בלי לעצור בשתי התחנות המאחרות. הן יצטרפו לשירות כשבנייתן תסתיים, בדומה לדילוג על תחנת קרליבך בתל אביב עד לסיום העבודות בה.
{תמונה 1}
בעיריית בני ברק העבירו ל–TheMarker פרוטוקול של ישיבה במטה הדיור מיולי האחרון, שבה התנגד ראש העירייה, אברהם רובינשטיין, לאפשרות של ניתוק — גם זמני — של מרחב בני ברק מהקו האדום. "התוודענו לכוונה של נת"ע להפעיל את הקו האדום כאשר התחנות העיקריות בעיר בני ברק יפעלו במתכונת של 'רכבת חולפת', ללא העלאה והורדה של נוסעים. לא יעלה על הדעת שמרחב בני ברק ינותק מהקו, גם לא באופן זמני", אמר רובינשטיין בדיון.
על כך השיב לו ראש נת"ע דאז, יהודה בר־און: "...כל תחנות הקו האדום יפעלו באופן מלא במקביל עם העלאה והורדה של נוסעים, ללא יוצא מן הכלל. הפתרון של 'רכבת חולפת' נוגע רק לתקופה של טרום הפעלת הקו ולצורך ביצוע פעולות הדרושות לשם הפעלת הקו והכשרת התחנות". פירוש הדבר הוא כי גם בנת"ע שקלו דילוג על תחנות בני ברק כדי לא לעכב את שאר הקו, אך ההצעה נדחתה.
העיכוב בעבודות בתחנות בני ברק לא נולד יש מאין: לפני כשנה, כשעבודות כריית המנהרות הגיעו לתחום השיפוט של בני ברק, יזמה העירייה מאבק ציבורי כדי למנוע כרייה בשבתות. לשם כך עתרה העירייה לבתי משפט, עודדה הפגנות המוניות וחסימת צירי תנועה. בשיא המחאה, ביצעה העירייה ניתוקי מים וחשמל יזומים לאתרי העבודות של תחנות הרכבת הקלה בשטחה, באופן שהקשה על הקבלנים ושיבש את לוח הזמנים.
בימים אלה עוסקים בנת״ע בהליך גיוס של הנהלה החדשה. המנכ"ל הקודם, יהודה בר־און, התפטר בעקבות חילוקי דעות ומשבר אמון מתוקשר עם יו"ר הדירקטוריון, רם בלינקוב. אחרי התפטרות בר־און, נטשו את החברה בזה אחר זה בעלי תפקידים בכירים ובהם המשנה למנכ״ל, סמנכ״ל המשאבים, היועצת המשפטית, סמנכ״ל התכנון והדוברת.
גליק, המנכ״ל החדש, נכנס לתפקידו לפני זמן קצר ונחשב איש אמונו של שר התחבורה. בתפקידו הקודם, שימש גליק מנכ״ל עיריית ראשון לציון, ואין לו רקע מקצועי קודם בתחום התשתיות.
אופטימיות זהירה וסיכונים חדשים
בחודש שעבר הגיעו לישראל הקרונות הראשונים שישמשו את הקו האדום, ובימים הקרובים יתחילו נסיעות מבחן במנהרות, על המסילות שכבר הונחו בתוכן. הנחת המסילות בתוואי העל־קרקעי מתקדמת אף היא, לצד הקמת התשתית הנלווית.
{תמונה 2 : הפגנה בבני ברק נגד עבודות הרכבת הקלה בשבת, באוגוסט 2018 | צילום: עופר וקנין}
המסילות המתקדמות ביותר הן באזור בת ים: 42% ממסילת כ״ט בנובמבר הושלמו, וכן 25% מהמסילות ברחוב רוטשילד, ו–16% מהמסילות בשדרות העצמאות. העיכוב הגדול ביותר הוא באזור יוספטל שבו בוצעו רק 11% מהמסילה.
הצבת המסילות במנהרות מחכה לשלב האחרון שהוא יציקת שכבת הבטון השנייה. עד כה הונחו 28% מהמסילות התת קרקעיות, ולפיכך האיחור בהנחתן מסתכם בין חודשיים לחמישה חודשים, אך לפי חברת הבקרה הוא אינו מעכב את הפעלת הקו ואף מאפשר ניסויים בהרצת קרונות בקטעים מהמסילות. הנחת המסילות במקטע המזרחי לאורך פתח תקוה צפויה להתחיל בינואר 2020 במקטע שבין בני ברק לרחוב היצירה בפתח תקוה, ובאפריל במקטע שמחבר לתחנת הקצה בפתח תקוה.
אם יתקבלו המלצות חברת הבקרה, נסיעות ההרצה של הקו האדום יוכלו להתחיל בראשית אוגוסט, יימשכו שלושה חודשים ויאפשרו את פתיחת הקו לשירות סדיר בסוף אוקטובר 2021 — בלי בני ברק.
העבודות על הקו האדום החלו באוגוסט 2015, ומאז התריעה חברת הבקרה על עיכובים בשלבים שונים של התקדמותן. העיכובים נחשפו בדו״ח מבקר המדינה שפורסם בשנה שעברה וניבא דחייה של שנה לפחות בפתיחת הקו האדום, בגלל עיכוב באחת התחנות בקו.
{תמונה 3 : רם בלינקוב, יו"ר דירקטוריון נת"ע | צילום: דודו בכר}
מקורות בענף טענו כי מדובר בתחנת קרליבך, אחת מארבע התחנות שבאחריות דניה סיבוס. מדובר בתחנה מורכבת לביצוע, שאליה צפוי להתחבר קו נוסף של הרכבת הקלה בעתיד, הקו הירוק. עלות ההקמה של תחנה זו בלבד נאמדת ביותר מחצי מיליארד שקל.
מורכבות הביצוע נובעת מכך שהתחנה תהיה בנויה בארבע שכבות — הקו האדום יעבור במפלס התחתון; מעליו יעבור הקו הירוק שיחצה את התוואי; מעל שניהם יהיה מעבר משוקע ברחובות קרליבך ולינקולן; ומעליהם — כביש.
מקור המעורב בפרויקט הרכבת הקלה טוען כי העבודות בתחנת קרליבך מתעכבות משום שנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) שעברו בשטחה המשיכו להיות פתוחים לנסיעת אוטובוסים במשך שנה לאחר המועד שבו היו אמורים להיסגר לטובת העבודות. המשך פעילות הנת"צים בלם את התקדמות העבודות באתר ואת הקמתו של גשר זמני במקום.
לטענת המקור, סיבה נוספת לעיכוב היא גילוי תשתיות חשמל ותקשורת בנות יותר מ–70 שנה, שלא התגלו בשלב התכנון. הדבר הצריך פרישה והטמנה של מערך חשמל תת־קרקעי חדש.
{תמונה 4: חיים גליק מנכ"ל נת"ע}
בנוסף, התגלעו בשנים האחרונות מאבקים בין נת״ע לבין קבלני הביצוע, וגם הם איימו על התקדמות הפרויקט. התביעות ההדדיות בין נת״ע לקבלניה הסתיימו באחרונה בתום הליך בוררות, שהניב הסכמים שיעלו למשלם המסים קרוב לחצי מיליארד שקלים. כפיצוי מסוים על כך, החברות התחייבו להשלים את המשימות בלוח זמנים מואץ, עם איום בקנסות כבדים על כל פיגור.

מהדו״ח הנוכחי של חברת הבקרה משתמע כי נת״ע הצליחה לכאורה להדביק את הפערים בלוח הזמנים. עם זאת, הדו״ח מצביע על סיכונים אחרים שעלולים לגרום לעיכוב הפתיחה, גם אם







 

arseny92

Well-known member
מנהל
סוף כתבה (לא נכנס למגבלת תווים להודעה)

הכתבה
דילמה ברכבת הקלה: לדלג על בני ברק - או לאחר בחצי שנה
הקו האדום של הרכבת בגוש דן יפעל מסחרית רק במארס 2022, לכל המוקדם ■ הסיבה: עיכוב בעבודות ואיחור בהקמת תחנות בן־גוריון ואהרונוביץ' בבני ברק ■ חברת הבקרה על הפרויקט ממליצה להפעיל את הקו תחילה באופן חלקי, אך התנגדות פוליטית עשויה לסכל זאת
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יוכל להתחיל לעבוד בשירות סדיר בתוך פחות משנתיים, אם ידלג בחודשי הפעלתו הראשונים על תחנות המתוכננות בבני ברק. אם לא ידלג עליהן, יתעכב בחצי שנה לפחות. כך עולה מדו"ח שהציגה איג׳יס (egis), חברת הבקרה הממונה מטעם הממשלה לעקוב אחר הפרויקט. החברה הציגה את מצבת התקדמות העבודות ואת המלצותיה להמשך הביצוע, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפות דרגים מקצועיים ממשרדי האוצר והתחבורה. במפגש השתתפו גם נציגים מחברת נת״ע המקימה את הפרויקט.
זו הפעם היחידה בשנים האחרונות שבה נחשף דו"ח של egis. זאת, לאחר שמשרדי התחבורה והאוצר, כמו גם חברת נת"ע, סירבו עד כה לפרסם את דו"חות הבקרה — והשיבו בשלילה גם לבקשות שהוגשו לפי חוק חופש המידע.
את האינדיקציה הרשמית היחידה לגבי מצב הפרויקט סיפק עד כה מבקר המדינה הקודם, יוסף שפירא. בדו"ח שפירסם לפני שנה נטען כי מועד הפעלת הפרויקט עלול להידחות בשנה — עד לסוף 2022 — בגלל עיכוב משמעותי באחת התחנות.
בדילוג הזמני על תחנות בני ברק טמון פתרון לתחבורה בשבת
בנת"ע שקלו דילוג על בני ברק — אבל ויתרו
מדו"ח egis שהגיע לידי TheMarker עולה כי קצב העבודה ברוב התחנות התת־קרקעיות של הקו האדום הוא 60%–90% מהרצוי — שמשמעותו דחייה של עד שלושה חודשים במועד סיום העבודות. מדובר בדחייה סבירה יחסית למיזמי תשתית בסדר גודל כזה וכפי הנראה, היא לא תוביל לדחיית מועד ההפעלה שהובטח (נובמבר 2021).
הקו האדום של הרכבת הקלה ייסע במסלול זהה לקו אוטובוס מספר 1 שמפעילה כיום חברת דן: נסיעה בצירים הראשיים של המטרופולין, בין פתח תקוה לבת ים, דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב, וישרת יותר מ–200 אלף נוסעים ביום. בדרום תל אביב הרכבת תרד למנהרות תת־קרקעיות ותעבור בעשר תחנות שבנייתן היא המרכיב ההנדסי המסובך ביותר בפרויקט.
כריית המנהרות הסתיימה בקיץ האחרון, וכעת נותר להשלים את בניית התחנות התת־קרקעיות — תחנות אלנבי, קרליבך, יהודית, שאול המלך וארלוזורוב בתל אביב; אבא הלל וביאליק ברמת גן; גשר אם המושבות, בן גוריון ואהרונוביץ׳ בבני ברק.
לפי דו״ח חברת הבקרה, בשמונה מתוך עשר התחנות התת־קרקעיות הושלמה בניית השלד של חלל התחנה ואף החלו עבודות הגמר של הקבלנים, והן צפויות להיות מוכנות באפריל־מאי 2021 לכל המאוחר. מנגד, בתחנות אהרונוביץ' ובן גוריון שבבני ברק, בניית השלד הפנימי עדיין בעיצומה וצפויה להסתיים רק בסתיו 2021. השלמת עבודות הגמר בתחנות אלה צפויה בדצמבר 2021.
בפגישה בשבוע שעבר טענו נציגי נת״ע כי ניתן לסיים גם את שתי התחנות המדוברות בבני ברק במסגרת לוח הזמנים המקורי של הפרויקט, ולהפעיל את הקו במלואו במועד — ואולם הדו״ח של חברת הבקרה כלל הצעה להפעיל את הקו האדום בלי התחנות שבבני ברק כדי לא לעכב את הקו כולו. כלומר, המלצת חברת הבקרה היא שהקו האדום יתחיל לפעול כשהוא נוסע מקצה לקצה, בלי לעצור בשתי התחנות המאחרות. הן יצטרפו לשירות כשבנייתן תסתיים, בדומה לדילוג על תחנת קרליבך בתל אביב עד לסיום העבודות בה.
{תמונה 1}
בעיריית בני ברק העבירו ל–TheMarker פרוטוקול של ישיבה במטה הדיור מיולי האחרון, שבה התנגד ראש העירייה, אברהם רובינשטיין, לאפשרות של ניתוק — גם זמני — של מרחב בני ברק מהקו האדום. "התוודענו לכוונה של נת"ע להפעיל את הקו האדום כאשר התחנות העיקריות בעיר בני ברק יפעלו במתכונת של 'רכבת חולפת', ללא העלאה והורדה של נוסעים. לא יעלה על הדעת שמרחב בני ברק ינותק מהקו, גם לא באופן זמני", אמר רובינשטיין בדיון.
על כך השיב לו ראש נת"ע דאז, יהודה בר־און: "...כל תחנות הקו האדום יפעלו באופן מלא במקביל עם העלאה והורדה של נוסעים, ללא יוצא מן הכלל. הפתרון של 'רכבת חולפת' נוגע רק לתקופה של טרום הפעלת הקו ולצורך ביצוע פעולות הדרושות לשם הפעלת הקו והכשרת התחנות". פירוש הדבר הוא כי גם בנת"ע שקלו דילוג על תחנות בני ברק כדי לא לעכב את שאר הקו, אך ההצעה נדחתה.
העיכוב בעבודות בתחנות בני ברק לא נולד יש מאין: לפני כשנה, כשעבודות כריית המנהרות הגיעו לתחום השיפוט של בני ברק, יזמה העירייה מאבק ציבורי כדי למנוע כרייה בשבתות. לשם כך עתרה העירייה לבתי משפט, עודדה הפגנות המוניות וחסימת צירי תנועה. בשיא המחאה, ביצעה העירייה ניתוקי מים וחשמל יזומים לאתרי העבודות של תחנות הרכבת הקלה בשטחה, באופן שהקשה על הקבלנים ושיבש את לוח הזמנים.
בימים אלה עוסקים בנת״ע בהליך גיוס של הנהלה החדשה. המנכ"ל הקודם, יהודה בר־און, התפטר בעקבות חילוקי דעות ומשבר אמון מתוקשר עם יו"ר הדירקטוריון, רם בלינקוב. אחרי התפטרות בר־און, נטשו את החברה בזה אחר זה בעלי תפקידים בכירים ובהם המשנה למנכ״ל, סמנכ״ל המשאבים, היועצת המשפטית, סמנכ״ל התכנון והדוברת.
גליק, המנכ״ל החדש, נכנס לתפקידו לפני זמן קצר ונחשב איש אמונו של שר התחבורה. בתפקידו הקודם, שימש גליק מנכ״ל עיריית ראשון לציון, ואין לו רקע מקצועי קודם בתחום התשתיות.
אופטימיות זהירה וסיכונים חדשים
בחודש שעבר הגיעו לישראל הקרונות הראשונים שישמשו את הקו האדום, ובימים הקרובים יתחילו נסיעות מבחן במנהרות, על המסילות שכבר הונחו בתוכן. הנחת המסילות בתוואי העל־קרקעי מתקדמת אף היא, לצד הקמת התשתית הנלווית.
{תמונה 2 : הפגנה בבני ברק נגד עבודות הרכבת הקלה בשבת, באוגוסט 2018 | צילום: עופר וקנין}
המסילות המתקדמות ביותר הן באזור בת ים: 42% ממסילת כ״ט בנובמבר הושלמו, וכן 25% מהמסילות ברחוב רוטשילד, ו–16% מהמסילות בשדרות העצמאות. העיכוב הגדול ביותר הוא באזור יוספטל שבו בוצעו רק 11% מהמסילה.
הצבת המסילות במנהרות מחכה לשלב האחרון שהוא יציקת שכבת הבטון השנייה. עד כה הונחו 28% מהמסילות התת קרקעיות, ולפיכך האיחור בהנחתן מסתכם בין חודשיים לחמישה חודשים, אך לפי חברת הבקרה הוא אינו מעכב את הפעלת הקו ואף מאפשר ניסויים בהרצת קרונות בקטעים מהמסילות. הנחת המסילות במקטע המזרחי לאורך פתח תקוה צפויה להתחיל בינואר 2020 במקטע שבין בני ברק לרחוב היצירה בפתח תקוה, ובאפריל במקטע שמחבר לתחנת הקצה בפתח תקוה.
אם יתקבלו המלצות חברת הבקרה, נסיעות ההרצה של הקו האדום יוכלו להתחיל בראשית אוגוסט, יימשכו שלושה חודשים ויאפשרו את פתיחת הקו לשירות סדיר בסוף אוקטובר 2021 — בלי בני ברק.
העבודות על הקו האדום החלו באוגוסט 2015, ומאז התריעה חברת הבקרה על עיכובים בשלבים שונים של התקדמותן. העיכובים נחשפו בדו״ח מבקר המדינה שפורסם בשנה שעברה וניבא דחייה של שנה לפחות בפתיחת הקו האדום, בגלל עיכוב באחת התחנות בקו.
{תמונה 3 : רם בלינקוב, יו"ר דירקטוריון נת"ע | צילום: דודו בכר}
מקורות בענף טענו כי מדובר בתחנת קרליבך, אחת מארבע התחנות שבאחריות דניה סיבוס. מדובר בתחנה מורכבת לביצוע, שאליה צפוי להתחבר קו נוסף של הרכבת הקלה בעתיד, הקו הירוק. עלות ההקמה של תחנה זו בלבד נאמדת ביותר מחצי מיליארד שקל.
מורכבות הביצוע נובעת מכך שהתחנה תהיה בנויה בארבע שכבות — הקו האדום יעבור במפלס התחתון; מעליו יעבור הקו הירוק שיחצה את התוואי; מעל שניהם יהיה מעבר משוקע ברחובות קרליבך ולינקולן; ומעליהם — כביש.
מקור המעורב בפרויקט הרכבת הקלה טוען כי העבודות בתחנת קרליבך מתעכבות משום שנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) שעברו בשטחה המשיכו להיות פתוחים לנסיעת אוטובוסים במשך שנה לאחר המועד שבו היו אמורים להיסגר לטובת העבודות. המשך פעילות הנת"צים בלם את התקדמות העבודות באתר ואת הקמתו של גשר זמני במקום.
לטענת המקור, סיבה נוספת לעיכוב היא גילוי תשתיות חשמל ותקשורת בנות יותר מ–70 שנה, שלא התגלו בשלב התכנון. הדבר הצריך פרישה והטמנה של מערך חשמל תת־קרקעי חדש.
{תמונה 4: חיים גליק מנכ"ל נת"ע}
בנוסף, התגלעו בשנים האחרונות מאבקים בין נת״ע לבין קבלני הביצוע, וגם הם איימו על התקדמות הפרויקט. התביעות ההדדיות בין נת״ע לקבלניה הסתיימו באחרונה בתום הליך בוררות, שהניב הסכמים שיעלו למשלם המסים קרוב לחצי מיליארד שקלים. כפיצוי מסוים על כך, החברות התחייבו להשלים את המשימות בלוח זמנים מואץ, עם איום בקנסות כבדים על כל פיגור.

מהדו״ח הנוכחי של חברת הבקרה משתמע כי נת״ע הצליחה לכאורה להדביק את הפערים בלוח הזמנים. עם זאת, הדו״ח מצביע על סיכונים אחרים שעלולים לגרום לעיכוב הפתיחה, גם אם
סוף כתבה (לא נכנס למגבלת תווים להודעה)
מהדו״ח הנוכחי של חברת הבקרה משתמע כי נת״ע הצליחה לכאורה להדביק את הפערים בלוח הזמנים. עם זאת, הדו״ח מצביע על סיכונים אחרים שעלולים לגרום לעיכוב הפתיחה, גם אם יוחלט לאמץ את ההמלצה ולדלג על תחנות בני ברק בתקופת השירות הראשונה.
בין הסיבות האפשריות לעיכובים נוספים: ריבוי קבלנים והצורך לתאם בין לוחות הזמנים של כניסתם לעבודות, כשהם תלויים זה בזה; ותיאום מערכות התפעול של הרכבת, שמקורן בספקים שונים והחיבור ביניהן מתבצע בשלבים האחרונים שלפני הפעלת השירות.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
והכתבה המקושרת

סוף כתבה (לא נכנס למגבלת תווים להודעה)
מהדו״ח הנוכחי של חברת הבקרה משתמע כי נת״ע הצליחה לכאורה להדביק את הפערים בלוח הזמנים. עם זאת, הדו״ח מצביע על סיכונים אחרים שעלולים לגרום לעיכוב הפתיחה, גם אם יוחלט לאמץ את ההמלצה ולדלג על תחנות בני ברק בתקופת השירות הראשונה.
בין הסיבות האפשריות לעיכובים נוספים: ריבוי קבלנים והצורך לתאם בין לוחות הזמנים של כניסתם לעבודות, כשהם תלויים זה בזה; ותיאום מערכות התפעול של הרכבת, שמקורן בספקים שונים והחיבור ביניהן מתבצע בשלבים האחרונים שלפני הפעלת השירות.
והכתבה המקושרת
בדילוג הזמני על תחנות בני ברק טמון פתרון לתחבורה בשבת

חיים גליק, המנכ״ל החדש של נת"ע, יכול להחליט כי על כל תחנות הרכבת הקלה בגוש דן להיפתח יחד כדי להימנע מאפליה לכאורה. ואולם אם יפעל כך הוא יצטייר כמי שמעכב שירות חשוב לרבים — בשל החשש לעורר רגשות קיפוח בקרב מעטים

{תמונת פתיח : קרון של הרכבת הקלה שהוצג בתל אביב | צילום: אייל טואג}

חיים גליק, המנכ״ל החדש של נת"ע, החברה הממשלתית שאמונה על הקמת הרכבת הקלה בגוש דן, קיבל הזדמנות לקצור תהילה שזרעו בשבילו קודמיו בתפקיד. לאור ההתקדמות הניכרת בעבודות, לגליק יש סיכוי לנצח על סיומו המוצלח של פרויקט לאומי גדול — הקו הראשון ברשת הרכבות הקלות של גוש דן.

דילמה ברכבת הקלה: לדלג על בני ברק - או לאחר בחצי שנה

ואולם לפתחו של גליק רובצת דילמה: לפי דו״ח הבקרה המעודכן לאוקטובר 2019, אם גליק ירצה להיצמד ללוח הזמנים המקורי, הקו האדום יוכל להיפתח במתכונת חלקית בלבד. זאת, משום שבנייתן של שתיים מ–34 התחנות בקו מתעכבת, והן יהיו מוכנות לקליטת נוסעים כחצי שנה אחרי יתר התחנות.

גליק יכול להחליט כי על כל התחנות להיפתח יחד כדי להימנע מאפליה לכאורה. ואולם אם יפעל כך הוא יצטייר כמי שמעכב שירות חשוב לרבים — בשל החשש לעורר רגשות קיפוח בקרב מעטים. זאת, כשהעלות למשק של אי־הפעלת הרכבת הקלה נאמדת בהון עתק.

{תמונה 1}

אם לא די בכך, ובאופן אירוני, שתי התחנות שבנייתן מתעכבת נמצאות בתחום שיפוטה של העיר בני ברק. זאת, לאחר שבעיר החרדית הערימו קשיים על עבודות הכרייה בשבת, וכשסוגיית ההשבתה של הרכבת הקלה בשבתות ובחגים עוד צפויה לעורר ויכוחים נוקבים עם חנוכתה.

לאור זאת, מוטב שגליק יאמץ את ההמלצה שקיבל מחברת הבקרה של הפרויקט. זו ייעצה להשיק את התחנות המוכנות במועדן, ולצרף אליהן בהמשך את התחנות המעוכבות, תוך כדי תנועה.

מעבר לתועלת הכלכלית למשק, השקת הקו האדום בלעדי תחנות בני ברק — באופן זמני — טומנת בחובה פתרון אפשרי לסוגיה חשובה: עד שתחנות בני ברק יהיו מוכנות, הרכבת פשוט תדלג עליהן מבלי לעצור, דבר שיכול להיות בסיס למתכונת פעילות בשבת וחג. ואולם בעיני גליק, אדם שומר מצוות, ייתכן שלא מדובר בפתרון ברור מאליו.



 

matrix200200

Active member
על הבאת הדברים!

והכתבה המקושרת
בדילוג הזמני על תחנות בני ברק טמון פתרון לתחבורה בשבת

חיים גליק, המנכ״ל החדש של נת"ע, יכול להחליט כי על כל תחנות הרכבת הקלה בגוש דן להיפתח יחד כדי להימנע מאפליה לכאורה. ואולם אם יפעל כך הוא יצטייר כמי שמעכב שירות חשוב לרבים — בשל החשש לעורר רגשות קיפוח בקרב מעטים

{תמונת פתיח : קרון של הרכבת הקלה שהוצג בתל אביב | צילום: אייל טואג}

חיים גליק, המנכ״ל החדש של נת"ע, החברה הממשלתית שאמונה על הקמת הרכבת הקלה בגוש דן, קיבל הזדמנות לקצור תהילה שזרעו בשבילו קודמיו בתפקיד. לאור ההתקדמות הניכרת בעבודות, לגליק יש סיכוי לנצח על סיומו המוצלח של פרויקט לאומי גדול — הקו הראשון ברשת הרכבות הקלות של גוש דן.

דילמה ברכבת הקלה: לדלג על בני ברק - או לאחר בחצי שנה

ואולם לפתחו של גליק רובצת דילמה: לפי דו״ח הבקרה המעודכן לאוקטובר 2019, אם גליק ירצה להיצמד ללוח הזמנים המקורי, הקו האדום יוכל להיפתח במתכונת חלקית בלבד. זאת, משום שבנייתן של שתיים מ–34 התחנות בקו מתעכבת, והן יהיו מוכנות לקליטת נוסעים כחצי שנה אחרי יתר התחנות.

גליק יכול להחליט כי על כל התחנות להיפתח יחד כדי להימנע מאפליה לכאורה. ואולם אם יפעל כך הוא יצטייר כמי שמעכב שירות חשוב לרבים — בשל החשש לעורר רגשות קיפוח בקרב מעטים. זאת, כשהעלות למשק של אי־הפעלת הרכבת הקלה נאמדת בהון עתק.

{תמונה 1}

אם לא די בכך, ובאופן אירוני, שתי התחנות שבנייתן מתעכבת נמצאות בתחום שיפוטה של העיר בני ברק. זאת, לאחר שבעיר החרדית הערימו קשיים על עבודות הכרייה בשבת, וכשסוגיית ההשבתה של הרכבת הקלה בשבתות ובחגים עוד צפויה לעורר ויכוחים נוקבים עם חנוכתה.

לאור זאת, מוטב שגליק יאמץ את ההמלצה שקיבל מחברת הבקרה של הפרויקט. זו ייעצה להשיק את התחנות המוכנות במועדן, ולצרף אליהן בהמשך את התחנות המעוכבות, תוך כדי תנועה.

מעבר לתועלת הכלכלית למשק, השקת הקו האדום בלעדי תחנות בני ברק — באופן זמני — טומנת בחובה פתרון אפשרי לסוגיה חשובה: עד שתחנות בני ברק יהיו מוכנות, הרכבת פשוט תדלג עליהן מבלי לעצור, דבר שיכול להיות בסיס למתכונת פעילות בשבת וחג. ואולם בעיני גליק, אדם שומר מצוות, ייתכן שלא מדובר בפתרון ברור מאליו.
על הבאת הדברים!
סה"כ נשמע כמו חדשות טובות, למרות שאני לא לגמרי מסכים עם הכתב בעניין מצב המוכנות.
הטענה שב8 תחנות מבין ה10 יש כבר שלד מוכן, נשמעת לי קצת אופטימית מדי.
אלא אם כן, הוא מתכוון רק ל"קופסה" (כלומר רצפה יצוקה וקירות).
כי אין עדיין בכל התחנות את כל הקומות הבנויות.
אולי בשלושה מהן, זה המצב (ארלוזורוב, אלנבי ואם המושבות).
במיוחד זה צורם לאור הדיווחים שראינו מתחנת שדרות יהודית שרק לפני חודשיים היתה במצב של רצפה יצוקה ותחילת העבודה על הקומות.
 
עשינו על זה הימורים?

על הבאת הדברים!
סה"כ נשמע כמו חדשות טובות, למרות שאני לא לגמרי מסכים עם הכתב בעניין מצב המוכנות.
הטענה שב8 תחנות מבין ה10 יש כבר שלד מוכן, נשמעת לי קצת אופטימית מדי.
אלא אם כן, הוא מתכוון רק ל"קופסה" (כלומר רצפה יצוקה וקירות).
כי אין עדיין בכל התחנות את כל הקומות הבנויות.
אולי בשלושה מהן, זה המצב (ארלוזורוב, אלנבי ואם המושבות).
במיוחד זה צורם לאור הדיווחים שראינו מתחנת שדרות יהודית שרק לפני חודשיים היתה במצב של רצפה יצוקה ותחילת העבודה על הקומות.
עשינו על זה הימורים?
אני זוכר שאמרתי שיהיה עיכוב סביר של חצי שנה.
לראשונה אנחנו שומעים באופן רשמי על תאריך פתיחה אופציונאלי חדש (מרס/אפריל 2022). זה אמנם עוד לא חלוט, אבל אחרי שכל השנים תמהו בפורום על כך שנת"ע מתעקשת על תאריך היעד כריאלי, מתחיל סדק בחומה הזו.
 

matrix200200

Active member
אני הסכמתי עם המצב שזה יהיה האיחור כבר די מזמן

עשינו על זה הימורים?
אני זוכר שאמרתי שיהיה עיכוב סביר של חצי שנה.
לראשונה אנחנו שומעים באופן רשמי על תאריך פתיחה אופציונאלי חדש (מרס/אפריל 2022). זה אמנם עוד לא חלוט, אבל אחרי שכל השנים תמהו בפורום על כך שנת"ע מתעקשת על תאריך היעד כריאלי, מתחיל סדק בחומה הזו.
אני הסכמתי עם המצב שזה יהיה האיחור כבר די מזמן
אגב, גם הראיון של לפסוח על התחנות הפחות מוכנות, רשמתי כאן בפורום לפני חודשים בוויכוחים שלי עם GLSRA.
לדעתי זה חדשות טובות, ולפחות כרגע נראה שהתחזיות היותר פסימיות של גולשים כאן, לא היו נכונות.
 
אכן הנתונים שמובאים בכתבה אופטמיים יחסית.

אני הסכמתי עם המצב שזה יהיה האיחור כבר די מזמן
אגב, גם הראיון של לפסוח על התחנות הפחות מוכנות, רשמתי כאן בפורום לפני חודשים בוויכוחים שלי עם GLSRA.
לדעתי זה חדשות טובות, ולפחות כרגע נראה שהתחזיות היותר פסימיות של גולשים כאן, לא היו נכונות.
אכן הנתונים שמובאים בכתבה אופטמיים יחסית.
גם אם הפתיחה תתעכב בחצי שנה מהמתוכנן, זה בסדר.
גם אם ידלגו על 2 , 3 תחנות זה בסדר.
הפתיע אותי הנתונים על אחוזי ביצוע המסילות בבת ים. חשבתי שהנתונים גבוהים בהרבה. מקווה שמדי פעם יעדכנו את אחוזי ביצוע המסילות.
 
כתבה נוספת בנושא בדה מרקר

דילמת הקו האדום: לדלג על בני ברק או לאחר בפתיחת הקו
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8202654

לא קראתי את כל הכתבה כי אין לי מנוי, אבל הכוונה ברורה.
בעיניי זו לא דילמה בכלל, לדלג, ברור שלדלג. לא בגלל שמדובר בבני ברק , אלא כי עדיף שהקו יפעל חלקית בזמן, מאשר יפעל באופן מלא באיחור. בדיוק כמו שהיה עם הקו המחושמל ירושלים תל אביב.


הקו האדום של הרכבת בגוש דן יפעל מסחרית רק במארס 2022, לכל המוקדם ■ הסיבה: עיכוב בעבודות ואיחור בהקמת תחנות בן־גוריון ואהרונוביץ' בבני ברק ■ חברת הבקרה על הפרויקט ממליצה להפעיל את הקו תחילה באופן חלקי, אך התנגדות פוליטית עשויה לסכל זאת
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יוכל להתחיל לעבוד בשירות סדיר בתוך פחות משנתיים, אם ידלג בחודשי הפעלתו הראשונים על תחנות המתוכננות בבני ברק. אם לא ידלג עליהן, יתעכב בחצי שנה לפחות. כך עולה מדו"ח שהציגה איג׳יס (egis), חברת הבקרה הממונה מטעם הממשלה לעקוב אחר הפרויקט. החברה הציגה את מצבת התקדמות העבודות ואת המלצותיה להמשך הביצוע, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפות דרגים מקצועיים ממשרדי האוצר והתחבורה. במפגש השתתפו גם נציגים מחברת נת״ע המקימה את הפרויקט.
כתבה נוספת בנושא בדה מרקר
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8202689

אשמח אם מישהו יעתיק את הכתבה במלואה לכאן.

 

bralor4247

New member
החרדים לעולם לא יסכימו לתחבורה ציבורית בשבת

כתבה נוספת בנושא בדה מרקר
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8202689

אשמח אם מישהו יעתיק את הכתבה במלואה לכאן.
החרדים לעולם לא יסכימו לתחבורה ציבורית בשבת
כמובן שלא מסיבות דתיות אלא רק בגלל שהם יכולות לדפוק פוליטית את הציבור שאינו דתי.
גם אם יציעו שהרכבת תעבור בבני ברק בזמן שהתחנות נעולות, ימצאו החרדי דרך לפרוץ את התחנות ולזרוק אבנים על הרכבת. עם חרדים תמיד צריכים להיות מוכנים למלחמה.
 

Ccyclist

Well-known member
שידגישו שגם קרליבך לא תפתח עם הקו

דילמת הקו האדום: לדלג על בני ברק או לאחר בפתיחת הקו
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8202654

לא קראתי את כל הכתבה כי אין לי מנוי, אבל הכוונה ברורה.
בעיניי זו לא דילמה בכלל, לדלג, ברור שלדלג. לא בגלל שמדובר בבני ברק , אלא כי עדיף שהקו יפעל חלקית בזמן, מאשר יפעל באופן מלא באיחור. בדיוק כמו שהיה עם הקו המחושמל ירושלים תל אביב.


הקו האדום של הרכבת בגוש דן יפעל מסחרית רק במארס 2022, לכל המוקדם ■ הסיבה: עיכוב בעבודות ואיחור בהקמת תחנות בן־גוריון ואהרונוביץ' בבני ברק ■ חברת הבקרה על הפרויקט ממליצה להפעיל את הקו תחילה באופן חלקי, אך התנגדות פוליטית עשויה לסכל זאת
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יוכל להתחיל לעבוד בשירות סדיר בתוך פחות משנתיים, אם ידלג בחודשי הפעלתו הראשונים על תחנות המתוכננות בבני ברק. אם לא ידלג עליהן, יתעכב בחצי שנה לפחות. כך עולה מדו"ח שהציגה איג׳יס (egis), חברת הבקרה הממונה מטעם הממשלה לעקוב אחר הפרויקט. החברה הציגה את מצבת התקדמות העבודות ואת המלצותיה להמשך הביצוע, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפות דרגים מקצועיים ממשרדי האוצר והתחבורה. במפגש השתתפו גם נציגים מחברת נת״ע המקימה את הפרויקט.
שידגישו שגם קרליבך לא תפתח עם הקו
כשמגדירים את העניין "דילוג על בני ברק" פותחים חזית פוליטית שעדיף להמנע ממנה.
&nbsp
דילוג על תחנות אינו תופעה נדירה. ב1989 רכבות הקו הצפוני דילגו על תחנת מורנינגטון קרסנט, ב2015 רכבות הקו המרכזי דילגו על טוטנהאם קורט רוד. בשני המקרים היו שיפוצים נרחבים שהצריכו זאת (בטוטנהאם קורט רוד מדובר בחלק מפרוייקט הקרוסרייל) ובעת המעבר בתחנות הרכבות היו צריכות להאט בגלל הצריפים כך שהאפקט על הנסיעה היה קצת מייגע. התחנות היו מוארות אז אפקט ההאטה והמעבר היה שונה מנסיעה במהירות רגילה דרך תחנה לשעבר מושבתת ומוחשכת (קנטיש טאון סאות' או המוזיאון הבריטי למשל).
&nbsp
ברק"ל של גוש דן יש את אלמנט דלתות הרציף, שקשה לי לראות איך מפעילים רכבות דרך התחנות באופן רצוף ומסחרי לפני התקנתן. התקנת הדלתות במקביל להפעלה תצריך השבתות שייתרו את ההפעלה, והשלב שבו אפשר להתקין דלתות ידרוש רמת גימור מסויימת ברציפים שתגמד את החיסכון בזמן בין הפתיחה המוקדמת להפעלה הכוללת.
&nbsp
לגבי הפעלה בשבת - יתכן שצריך להתייחס לבני ברק כמו שהתייחסו למזרח ברלין. אחרי 61 הרכבות המערב גרמניות המשיכו לנסוע מתחת למזרח ברלין אך תחנות האובאהן היו סגורות.


אגב פתיחה מוקדמת - המטרו-רק"ל של מאלגה פתוח כבר 5 שנים אבל שתי התחנות במרכז העיר יפתחו כנראה רק בשנה הבאה. הבחירה בין חיבור מהיר לשולי המרכז ואי הפעלה עד שיהיה מושלם היתה בפתרון שמאפשר שני קווים פעילים שתושבי העיר נהנים מהם כבר כמה שנים.
 

matrix200200

Active member
אני בכנות לא ממש רואה, למה לא לפתוח בבני ברק בזמן זה בעיה.

שידגישו שגם קרליבך לא תפתח עם הקו
כשמגדירים את העניין "דילוג על בני ברק" פותחים חזית פוליטית שעדיף להמנע ממנה.
&nbsp
דילוג על תחנות אינו תופעה נדירה. ב1989 רכבות הקו הצפוני דילגו על תחנת מורנינגטון קרסנט, ב2015 רכבות הקו המרכזי דילגו על טוטנהאם קורט רוד. בשני המקרים היו שיפוצים נרחבים שהצריכו זאת (בטוטנהאם קורט רוד מדובר בחלק מפרוייקט הקרוסרייל) ובעת המעבר בתחנות הרכבות היו צריכות להאט בגלל הצריפים כך שהאפקט על הנסיעה היה קצת מייגע. התחנות היו מוארות אז אפקט ההאטה והמעבר היה שונה מנסיעה במהירות רגילה דרך תחנה לשעבר מושבתת ומוחשכת (קנטיש טאון סאות' או המוזיאון הבריטי למשל).
&nbsp
ברק"ל של גוש דן יש את אלמנט דלתות הרציף, שקשה לי לראות איך מפעילים רכבות דרך התחנות באופן רצוף ומסחרי לפני התקנתן. התקנת הדלתות במקביל להפעלה תצריך השבתות שייתרו את ההפעלה, והשלב שבו אפשר להתקין דלתות ידרוש רמת גימור מסויימת ברציפים שתגמד את החיסכון בזמן בין הפתיחה המוקדמת להפעלה הכוללת.
&nbsp
לגבי הפעלה בשבת - יתכן שצריך להתייחס לבני ברק כמו שהתייחסו למזרח ברלין. אחרי 61 הרכבות המערב גרמניות המשיכו לנסוע מתחת למזרח ברלין אך תחנות האובאהן היו סגורות.


אגב פתיחה מוקדמת - המטרו-רק"ל של מאלגה פתוח כבר 5 שנים אבל שתי התחנות במרכז העיר יפתחו כנראה רק בשנה הבאה. הבחירה בין חיבור מהיר לשולי המרכז ואי הפעלה עד שיהיה מושלם היתה בפתרון שמאפשר שני קווים פעילים שתושבי העיר נהנים מהם כבר כמה שנים.
אני בכנות לא ממש רואה, למה לא לפתוח בבני ברק בזמן זה בעיה.
רק על תחנת אהרונוביץ' אפשר בכלל להגיד שהיא משרתת את תושבי העיר עצמם.
איזור שבו ממקומת התחנה בן גוריון, הוא לא איזור מגורים, אלה עסקים, כך שהפגיעה מהעיכוב של כמה חודשים היא לא גדולה.
לא נראה לי שרבים מתושבי בני ברק עובדים במשרדים באיזור הBBC.
השימושיות של הרק"ל לתושבי בני ברק בכלל, היא לא גבוהה.
היעדים אליהם הקו האדום נוסע, לא ממש רלוונטיים לרוב התושבים החרדים של העיר.
נכון, יש אוכלוסיות מסוימות שייפגעו (כמו העובדים בבורסת יהלומים למשל), אבל זה ממש לא נראה לי סיפור כל כך גדול.

לגבי דלתות הרציף, לא ירדתי לסוף דעתך.
למה זה בעיה מבחינתך?
בוודאי שהרכבת יכולה לחלוף בתחנות האלה, גם בלי שהדלתות הותקנו.
אתה צודק, שההתקנה תצריך השבתה, אבל זה לא נשמע כמשהוא שלא ניתן לעשות בזמנים שהרכבת לא פועלת (למשל בלילות או בסופי שבוע).
עובדה שיש לזה פתרון בתחנת קרליבך שמלכתחילה תוכנן להיפתח שנה אחרי פתיחת הקו.

לגבי השבת, זה דיון עקר.
הקו האדום לא יפעל בשבת, בדיוק כמו שתחבורה ציבורית לא פועלת בשבת, אז בכנות, אני לא מבין, על מה הדיון.
 

bralor4247

New member
הקו האדום יפעל בשבת, החרדים לא ישלטו פה לנצח

אני בכנות לא ממש רואה, למה לא לפתוח בבני ברק בזמן זה בעיה.
רק על תחנת אהרונוביץ' אפשר בכלל להגיד שהיא משרתת את תושבי העיר עצמם.
איזור שבו ממקומת התחנה בן גוריון, הוא לא איזור מגורים, אלה עסקים, כך שהפגיעה מהעיכוב של כמה חודשים היא לא גדולה.
לא נראה לי שרבים מתושבי בני ברק עובדים במשרדים באיזור הBBC.
השימושיות של הרק"ל לתושבי בני ברק בכלל, היא לא גבוהה.
היעדים אליהם הקו האדום נוסע, לא ממש רלוונטיים לרוב התושבים החרדים של העיר.
נכון, יש אוכלוסיות מסוימות שייפגעו (כמו העובדים בבורסת יהלומים למשל), אבל זה ממש לא נראה לי סיפור כל כך גדול.

לגבי דלתות הרציף, לא ירדתי לסוף דעתך.
למה זה בעיה מבחינתך?
בוודאי שהרכבת יכולה לחלוף בתחנות האלה, גם בלי שהדלתות הותקנו.
אתה צודק, שההתקנה תצריך השבתה, אבל זה לא נשמע כמשהוא שלא ניתן לעשות בזמנים שהרכבת לא פועלת (למשל בלילות או בסופי שבוע).
עובדה שיש לזה פתרון בתחנת קרליבך שמלכתחילה תוכנן להיפתח שנה אחרי פתיחת הקו.

לגבי השבת, זה דיון עקר.
הקו האדום לא יפעל בשבת, בדיוק כמו שתחבורה ציבורית לא פועלת בשבת, אז בכנות, אני לא מבין, על מה הדיון.
הקו האדום יפעל בשבת, החרדים לא ישלטו פה לנצח
נאבק על הזכויות של רוב העם
 
למעלה