לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2247722,477 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'דילמת הקו האדום: לדלג על בני ברק או לאחר בפתיחת הקו'
דילמת הקו האדום: לדלג על בני ברק או לאחר בפתיחת הקו
<< ההודעה הנוכחית
02/12/2019 | 16:04
60
524
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.8...

לא קראתי את כל הכתבה כי אין לי מנוי, אבל הכוונה ברורה.
בעיניי זו לא דילמה בכלל, לדלג, ברור שלדלג. לא בגלל שמדובר בבני ברק , אלא כי עדיף שהקו יפעל חלקית בזמן, מאשר יפעל באופן מלא באיחור. בדיוק כמו שהיה עם הקו המחושמל ירושלים תל אביב.


הקו האדום של הרכבת בגוש דן יפעל מסחרית רק במארס 2022, לכל המוקדם ■ הסיבה: עיכוב בעבודות ואיחור בהקמת תחנות בן־גוריון ואהרונוביץ' בבני ברק ■ חברת הבקרה על הפרויקט ממליצה להפעיל את הקו תחילה באופן חלקי, אך התנגדות פוליטית עשויה לסכל זאת
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יוכל להתחיל לעבוד בשירות סדיר בתוך פחות משנתיים, אם ידלג בחודשי הפעלתו הראשונים על תחנות המתוכננות בבני ברק. אם לא ידלג עליהן, יתעכב בחצי שנה לפחות. כך עולה מדו"ח שהציגה איג׳יס (egis), חברת הבקרה הממונה מטעם הממשלה לעקוב אחר הפרויקט. החברה הציגה את מצבת התקדמות העבודות ואת המלצותיה להמשך הביצוע, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפות דרגים מקצועיים ממשרדי האוצר והתחבורה. במפגש השתתפו גם נציגים מחברת נת״ע המקימה את הפרויקט.


תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סתם ניסיון לתת נופך פוליטי לשיקול תשתיתי'
סתם ניסיון לתת נופך פוליטי לשיקול תשתיתי
02/12/2019 | 18:09
4
189
פתיחתן או אי פתיחתן של אהרונוביץ'-בן גוריון היא נטו מתוך שיקול "האם התשתית מוכנה" ולא משיקול בני ברק או לא בני ברק.
 
להבנתי- העיכוב גם לא נובע מענייני "עבודה בשבת" אלא ב"אי-עמידה בלוחות הזמנים"- משהו שבוודאי קורה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'טוב, נסיונות החבלה של עיריית ב"ב בוודאי לא עזרו ללו"ז.'
טוב, נסיונות החבלה של עיריית ב"ב בוודאי לא עזרו ללו"ז.
02/12/2019 | 18:43
3
69
לצפיה ב-'בפועל התוצאה של אותן הפרעות היתה זניחה עד לא קיימת.'
בפועל התוצאה של אותן הפרעות היתה זניחה עד לא קיימת.
03/12/2019 | 08:04
2
119
זה כנראה הפריע לעובדים באותם נקודות הזמן (במיוחד הקטע עם נסיון לנתק את המים), אבל על הלו"ז הכולל כנראה לא השפיע.
צריך לזכור שהיו גם קשיים אובייקטיבים בחלק המזרחי של המנהרות שגרמו לעיכובים גם כן.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איזה קשיים אובייקטיבים היו?'
איזה קשיים אובייקטיבים היו?
04/12/2019 | 14:54
1
31
לצפיה ב-'היו מספר בולענים שנפערו בקירבת האתרים.'
היו מספר בולענים שנפערו בקירבת האתרים.
04/12/2019 | 19:26
70
ממה שזכור לי,  היה צורך לעצור את העבודות לזמן מה בעקבות אותם בולענים.
נדמה לי שגם קצב התקדמות החפירה בחלק המזרחי היה איטי יותר מבמערבי.
נזכיר שגם הצ'אמבר  נמצא במקטע המזרחי והוא היה בנתיב הקריטי של עבודות החפירה.
העבודות על התחנות "הבעייתיות" ובמיוחד על תחנת בן גוריון גם התחילו טיפה אחרי תחילת העבודה על תחנות במקטע המערבי.
כל אלו תרמו לכך שעבודות המנהור בקטע המזרחי הסתיימו חודשים אחרי קטע המערבי.
חוץ מזה, מבחינת כמות החפירה, אין הבדל משמעותי בין תחנת קרליבך (שהיא ללא קשר תסתיים כשנה אחרי) לבין תחנת בן גוריון.
אז נכון שיש בקרליבך יותר עבודות הבנייה וסיבוך הנדסי (גם בגלל שזה יותר מפלסים וגם בגלל המעבר לכלי רכב, אבל עד לכל אלה, זה לא מפתיע שתחנת בן גוריון ותחנת קרליבך נמצאות בערך באותו מצב (שלא מאפשר סיום העבודות בזמן).
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מסכים, אבל לא לגמרי סגור לגבי תחנת אהרונובויץ''
אני מסכים, אבל לא לגמרי סגור לגבי תחנת אהרונובויץ'
02/12/2019 | 21:11
153
תחנת בן גוריון אכן הכי מפגרת מכל התחנות, בגלל גודלה וגם בגלל הצורך לפנות את ראשי מכונות הTBM.
בגדול, גם אם יפסחו בהתחלה על שתי התחנות, זה לא כזה נורא, עם הפתיחה בהן תתרחש בעוד כמה חודשים.
חשוב מאוד לפתוח את הקו בהקדם, כי לא משנה באיזו מתכונת תיפתח, יהיו הרבה בעיות בהפעלה בחודשים הראשונים ואולי אפילו עדיף אם היתה נפתחת במתכונת מצומצמת, כך שיהיה יותר קל לצוותים המפעילים ללמוד את הבעיות עם מערכת שהיא טיפה פשוטה יותר.
אני לא יודע על "בעיות פוליטיות", זה נראה לי סתם נסיון ניגוח זול על ידי העיתונאים.
בכלל לא ידוע מה יהיה המצב הפוליטי בעוד שנתיים, גם לא בטוח איך החרדים יתייחסו למערכת החדשה.
והכי מצחיק, לפחות תחנת בן גוריון בכלל לא תשרת את הציבור החרדי כקהל עיקרי, כי אם הקהל הרחב  של יוממים בכל המגדלים של BBC.
כנראה שעיתונאי לא ממש סגור על מיקום של התחנה כי בני ברק מבחינתו אי שם מעבר להרי החושך
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הכתבה'
הכתבה
03/12/2019 | 07:04
6
330
דילמה ברכבת הקלה: לדלג על בני ברק - או לאחר בחצי שנה
הקו האדום של הרכבת בגוש דן יפעל מסחרית רק במארס 2022, לכל המוקדם ■ הסיבה: עיכוב בעבודות ואיחור בהקמת תחנות בן־גוריון ואהרונוביץ' בבני ברק ■ חברת הבקרה על הפרויקט ממליצה להפעיל את הקו תחילה באופן חלקי, אך התנגדות פוליטית עשויה לסכל זאת
הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן יוכל להתחיל לעבוד בשירות סדיר בתוך פחות משנתיים, אם ידלג בחודשי הפעלתו הראשונים על תחנות המתוכננות בבני ברק. אם לא ידלג עליהן, יתעכב בחצי שנה לפחות. כך עולה מדו"ח שהציגה איג׳יס (egis), חברת הבקרה הממונה מטעם הממשלה לעקוב אחר הפרויקט. החברה הציגה את מצבת התקדמות העבודות ואת המלצותיה להמשך הביצוע, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בהשתתפות דרגים מקצועיים ממשרדי האוצר והתחבורה. במפגש השתתפו גם נציגים מחברת נת״ע המקימה את הפרויקט.
זו הפעם היחידה בשנים האחרונות שבה נחשף דו"ח של egis. זאת, לאחר שמשרדי התחבורה והאוצר, כמו גם חברת נת"ע, סירבו עד כה לפרסם את דו"חות הבקרה — והשיבו בשלילה גם לבקשות שהוגשו לפי חוק חופש המידע.
את האינדיקציה הרשמית היחידה לגבי מצב הפרויקט סיפק עד כה מבקר המדינה הקודם, יוסף שפירא. בדו"ח שפירסם לפני שנה נטען כי מועד הפעלת הפרויקט עלול להידחות בשנה — עד לסוף 2022 — בגלל עיכוב משמעותי באחת התחנות.
בנת"ע שקלו דילוג על בני ברק — אבל ויתרו
מדו"ח egis שהגיע לידי TheMarker עולה כי קצב העבודה ברוב התחנות התת־קרקעיות של הקו האדום הוא 60%–90% מהרצוי — שמשמעותו דחייה של עד שלושה חודשים במועד סיום העבודות. מדובר בדחייה סבירה יחסית למיזמי תשתית בסדר גודל כזה וכפי הנראה, היא לא תוביל לדחיית מועד ההפעלה שהובטח (נובמבר 2021).
הקו האדום של הרכבת הקלה ייסע במסלול זהה לקו אוטובוס מספר 1 שמפעילה כיום חברת דן: נסיעה בצירים הראשיים של המטרופולין, בין פתח תקוה לבת ים, דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב, וישרת יותר מ–200 אלף נוסעים ביום. בדרום תל אביב הרכבת תרד למנהרות תת־קרקעיות ותעבור בעשר תחנות שבנייתן היא המרכיב ההנדסי המסובך ביותר בפרויקט.
כריית המנהרות הסתיימה בקיץ האחרון, וכעת נותר להשלים את בניית התחנות התת־קרקעיות — תחנות אלנבי, קרליבך, יהודית, שאול המלך וארלוזורוב בתל אביב; אבא הלל וביאליק ברמת גן; גשר אם המושבות, בן גוריון ואהרונוביץ׳ בבני ברק.
לפי דו״ח חברת הבקרה, בשמונה מתוך עשר התחנות התת־קרקעיות הושלמה בניית השלד של חלל התחנה ואף החלו עבודות הגמר של הקבלנים, והן צפויות להיות מוכנות באפריל־מאי 2021 לכל המאוחר. מנגד, בתחנות אהרונוביץ' ובן גוריון שבבני ברק, בניית השלד הפנימי עדיין בעיצומה וצפויה להסתיים רק בסתיו 2021. השלמת עבודות הגמר בתחנות אלה צפויה בדצמבר 2021.
בפגישה בשבוע שעבר טענו נציגי נת״ע כי ניתן לסיים גם את שתי התחנות המדוברות בבני ברק במסגרת לוח הזמנים המקורי של הפרויקט, ולהפעיל את הקו במלואו במועד — ואולם הדו״ח של חברת הבקרה כלל הצעה להפעיל את הקו האדום בלי התחנות שבבני ברק כדי לא לעכב את הקו כולו. כלומר, המלצת חברת הבקרה היא שהקו האדום יתחיל לפעול כשהוא נוסע מקצה לקצה, בלי לעצור בשתי התחנות המאחרות. הן יצטרפו לשירות כשבנייתן תסתיים, בדומה לדילוג על תחנת קרליבך בתל אביב עד לסיום העבודות בה.
{תמונה 1}
בעיריית בני ברק העבירו ל–TheMarker פרוטוקול של ישיבה במטה הדיור מיולי האחרון, שבה התנגד ראש העירייה, אברהם רובינשטיין, לאפשרות של ניתוק — גם זמני — של מרחב בני ברק מהקו האדום. "התוודענו לכוונה של נת"ע להפעיל את הקו האדום כאשר התחנות העיקריות בעיר בני ברק יפעלו במתכונת של 'רכבת חולפת', ללא העלאה והורדה של נוסעים. לא יעלה על הדעת שמרחב בני ברק ינותק מהקו, גם לא באופן זמני", אמר רובינשטיין בדיון.
על כך השיב לו ראש נת"ע דאז, יהודה בר־און: "...כל תחנות הקו האדום יפעלו באופן מלא במקביל עם העלאה והורדה של נוסעים, ללא יוצא מן הכלל. הפתרון של 'רכבת חולפת' נוגע רק לתקופה של טרום הפעלת הקו ולצורך ביצוע פעולות הדרושות לשם הפעלת הקו והכשרת התחנות". פירוש הדבר הוא כי גם בנת"ע שקלו דילוג על תחנות בני ברק כדי לא לעכב את שאר הקו, אך ההצעה נדחתה.
העיכוב בעבודות בתחנות בני ברק לא נולד יש מאין: לפני כשנה, כשעבודות כריית המנהרות הגיעו לתחום השיפוט של בני ברק, יזמה העירייה מאבק ציבורי כדי למנוע כרייה בשבתות. לשם כך עתרה העירייה לבתי משפט, עודדה הפגנות המוניות וחסימת צירי תנועה. בשיא המחאה, ביצעה העירייה ניתוקי מים וחשמל יזומים לאתרי העבודות של תחנות הרכבת הקלה בשטחה, באופן שהקשה על הקבלנים ושיבש את לוח הזמנים.
בימים אלה עוסקים בנת״ע בהליך גיוס של הנהלה החדשה. המנכ"ל הקודם, יהודה בר־און, התפטר בעקבות חילוקי דעות ומשבר אמון מתוקשר עם יו"ר הדירקטוריון, רם בלינקוב. אחרי התפטרות בר־און, נטשו את החברה בזה אחר זה בעלי תפקידים בכירים ובהם המשנה למנכ״ל, סמנכ״ל המשאבים, היועצת המשפטית, סמנכ״ל התכנון והדוברת.
גליק, המנכ״ל החדש, נכנס לתפקידו לפני זמן קצר ונחשב איש אמונו של שר התחבורה. בתפקידו הקודם, שימש גליק מנכ״ל עיריית ראשון לציון, ואין לו רקע מקצועי קודם בתחום התשתיות.
אופטימיות זהירה וסיכונים חדשים
בחודש שעבר הגיעו לישראל הקרונות הראשונים שישמשו את הקו האדום, ובימים הקרובים יתחילו נסיעות מבחן במנהרות, על המסילות שכבר הונחו בתוכן. הנחת המסילות בתוואי העל־קרקעי מתקדמת אף היא, לצד הקמת התשתית הנלווית.
{תמונה 2 : הפגנה בבני ברק נגד עבודות הרכבת הקלה בשבת, באוגוסט 2018 | צילום: עופר וקנין}
המסילות המתקדמות ביותר הן באזור בת ים: 42% ממסילת כ״ט בנובמבר הושלמו, וכן 25% מהמסילות ברחוב רוטשילד, ו–16% מהמסילות בשדרות העצמאות. העיכוב הגדול ביותר הוא באזור יוספטל שבו בוצעו רק 11% מהמסילה.
הצבת המסילות במנהרות מחכה לשלב האחרון שהוא יציקת שכבת הבטון השנייה. עד כה הונחו 28% מהמסילות התת קרקעיות, ולפיכך האיחור בהנחתן מסתכם בין חודשיים לחמישה חודשים, אך לפי חברת הבקרה הוא אינו מעכב את הפעלת הקו ואף מאפשר ניסויים בהרצת קרונות בקטעים מהמסילות. הנחת המסילות במקטע המזרחי לאורך פתח תקוה צפויה להתחיל בינואר 2020 במקטע שבין בני ברק לרחוב היצירה בפתח תקוה, ובאפריל במקטע שמחבר לתחנת הקצה בפתח תקוה.
אם יתקבלו המלצות חברת הבקרה, נסיעות ההרצה של הקו האדום יוכלו להתחיל בראשית אוגוסט, יימשכו שלושה חודשים ויאפשרו את פתיחת הקו לשירות סדיר בסוף אוקטובר 2021 — בלי בני ברק.
העבודות על הקו האדום החלו באוגוסט 2015, ומאז התריעה חברת הבקרה על עיכובים בשלבים שונים של התקדמותן. העיכובים נחשפו בדו״ח מבקר המדינה שפורסם בשנה שעברה וניבא דחייה של שנה לפחות בפתיחת הקו האדום, בגלל עיכוב באחת התחנות בקו.
{תמונה 3 : רם בלינקוב, יו"ר דירקטוריון נת"ע | צילום: דודו בכר}
מקורות בענף טענו כי מדובר בתחנת קרליבך, אחת מארבע התחנות שבאחריות דניה סיבוס. מדובר בתחנה מורכבת לביצוע, שאליה צפוי להתחבר קו נוסף של הרכבת הקלה בעתיד, הקו הירוק. עלות ההקמה של תחנה זו בלבד נאמדת ביותר מחצי מיליארד שקל.
מורכבות הביצוע נובעת מכך שהתחנה תהיה בנויה בארבע שכבות — הקו האדום יעבור במפלס התחתון; מעליו יעבור הקו הירוק שיחצה את התוואי; מעל שניהם יהיה מעבר משוקע ברחובות קרליבך ולינקולן; ומעליהם — כביש.
מקור המעורב בפרויקט הרכבת הקלה טוען כי העבודות בתחנת קרליבך מתעכבות משום שנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ) שעברו בשטחה המשיכו להיות פתוחים לנסיעת אוטובוסים במשך שנה לאחר המועד שבו היו אמורים להיסגר לטובת העבודות. המשך פעילות הנת"צים בלם את התקדמות העבודות באתר ואת הקמתו של גשר זמני במקום.
לטענת המקור, סיבה נוספת לעיכוב היא גילוי תשתיות חשמל ותקשורת בנות יותר מ–70 שנה, שלא התגלו בשלב התכנון. הדבר הצריך פרישה והטמנה של מערך חשמל תת־קרקעי חדש.
{תמונה 4: חיים גליק מנכ"ל נת"ע}
בנוסף, התגלעו בשנים האחרונות מאבקים בין נת״ע לבין קבלני הביצוע, וגם הם איימו על התקדמות הפרויקט. התביעות ההדדיות בין נת״ע לקבלניה הסתיימו באחרונה בתום הליך בוררות, שהניב הסכמים שיעלו למשלם המסים קרוב לחצי מיליארד שקלים. כפיצוי מסוים על כך, החברות התחייבו להשלים את המשימות בלוח זמנים מואץ, עם איום בקנסות כבדים על כל פיגור.
 
מהדו״ח הנוכחי של חברת הבקרה משתמע כי נת״ע הצליחה לכאורה להדביק את הפערים בלוח הזמנים. עם זאת, הדו״ח מצביע על סיכונים אחרים שעלולים לגרום לעיכוב הפתיחה, גם אם
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סוף כתבה (לא נכנס למגבלת תווים להודעה)'
סוף כתבה (לא נכנס למגבלת תווים להודעה)
03/12/2019 | 07:10
5
121
מהדו״ח הנוכחי של חברת הבקרה משתמע כי נת״ע הצליחה לכאורה להדביק את הפערים בלוח הזמנים. עם זאת, הדו״ח מצביע על סיכונים אחרים שעלולים לגרום לעיכוב הפתיחה, גם אם יוחלט לאמץ את ההמלצה ולדלג על תחנות בני ברק בתקופת השירות הראשונה.
בין הסיבות האפשריות לעיכובים נוספים: ריבוי קבלנים והצורך לתאם בין לוחות הזמנים של כניסתם לעבודות, כשהם תלויים זה בזה; ותיאום מערכות התפעול של הרכבת, שמקורן בספקים שונים והחיבור ביניהן מתבצע בשלבים האחרונים שלפני הפעלת השירות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'והכתבה המקושרת'
והכתבה המקושרת
03/12/2019 | 07:30
4
158
בדילוג הזמני על תחנות בני ברק טמון פתרון לתחבורה בשבת
 
חיים גליק, המנכ״ל החדש של נת"ע, יכול להחליט כי על כל תחנות הרכבת הקלה בגוש דן להיפתח יחד כדי להימנע מאפליה לכאורה. ואולם אם יפעל כך הוא יצטייר כמי שמעכב שירות חשוב לרבים — בשל החשש לעורר רגשות קיפוח בקרב מעטים
 
{תמונת פתיח : קרון של הרכבת הקלה שהוצג בתל אביב | צילום: אייל טואג}
 
חיים גליק, המנכ״ל החדש של נת"ע, החברה הממשלתית שאמונה על הקמת הרכבת הקלה בגוש דן, קיבל הזדמנות לקצור תהילה שזרעו בשבילו קודמיו בתפקיד. לאור ההתקדמות הניכרת בעבודות, לגליק יש סיכוי לנצח על סיומו המוצלח של פרויקט לאומי גדול — הקו הראשון ברשת הרכבות הקלות של גוש דן.
 
 
ואולם לפתחו של גליק רובצת דילמה: לפי דו״ח הבקרה המעודכן לאוקטובר 2019, אם גליק ירצה להיצמד ללוח הזמנים המקורי, הקו האדום יוכל להיפתח במתכונת חלקית בלבד. זאת, משום שבנייתן של שתיים מ–34 התחנות בקו מתעכבת, והן יהיו מוכנות לקליטת נוסעים כחצי שנה אחרי יתר התחנות.
 
גליק יכול להחליט כי על כל התחנות להיפתח יחד כדי להימנע מאפליה לכאורה. ואולם אם יפעל כך הוא יצטייר כמי שמעכב שירות חשוב לרבים — בשל החשש לעורר רגשות קיפוח בקרב מעטים. זאת, כשהעלות למשק של אי־הפעלת הרכבת הקלה נאמדת בהון עתק.
 
{תמונה 1}
 
אם לא די בכך, ובאופן אירוני, שתי התחנות שבנייתן מתעכבת נמצאות בתחום שיפוטה של העיר בני ברק. זאת, לאחר שבעיר החרדית הערימו קשיים על עבודות הכרייה בשבת, וכשסוגיית ההשבתה של הרכבת הקלה בשבתות ובחגים עוד צפויה לעורר ויכוחים נוקבים עם חנוכתה.
 
לאור זאת, מוטב שגליק יאמץ את ההמלצה שקיבל מחברת הבקרה של הפרויקט. זו ייעצה להשיק את התחנות המוכנות במועדן, ולצרף אליהן בהמשך את התחנות המעוכבות, תוך כדי תנועה.
 
מעבר לתועלת הכלכלית למשק, השקת הקו האדום בלעדי תחנות בני ברק — באופן זמני — טומנת בחובה פתרון אפשרי לסוגיה חשובה: עד שתחנות בני ברק יהיו מוכנות, הרכבת פשוט תדלג עליהן מבלי לעצור, דבר שיכול להיות בסיס למתכונת פעילות בשבת וחג. ואולם בעיני גליק, אדם שומר מצוות, ייתכן שלא מדובר בפתרון ברור מאליו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' על הבאת הדברים!'
על הבאת הדברים!
03/12/2019 | 08:02
3
89
סה"כ נשמע כמו חדשות טובות, למרות שאני לא לגמרי מסכים עם הכתב בעניין מצב המוכנות.
הטענה שב8 תחנות מבין ה10 יש כבר שלד מוכן, נשמעת לי קצת אופטימית מדי.
אלא אם כן,  הוא מתכוון רק ל"קופסה" (כלומר רצפה יצוקה וקירות).
כי אין עדיין בכל התחנות את כל הקומות הבנויות.
אולי בשלושה מהן, זה המצב (ארלוזורוב, אלנבי ואם המושבות).
במיוחד זה צורם לאור הדיווחים שראינו מתחנת שדרות יהודית שרק לפני חודשיים היתה במצב של רצפה יצוקה ותחילת העבודה על הקומות.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עשינו על זה הימורים?'
עשינו על זה הימורים?
03/12/2019 | 08:44
2
123
אני זוכר שאמרתי שיהיה עיכוב סביר של חצי שנה. 
לראשונה אנחנו שומעים באופן רשמי על תאריך פתיחה אופציונאלי חדש (מרס/אפריל 2022). זה אמנם עוד לא חלוט, אבל אחרי שכל השנים תמהו בפורום על כך שנת"ע מתעקשת על תאריך היעד כריאלי, מתחיל סדק בחומה הזו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני הסכמתי עם המצב שזה יהיה האיחור כבר די מזמן'
אני הסכמתי עם המצב שזה יהיה האיחור כבר די מזמן
03/12/2019 | 14:47
1
78
אגב, גם הראיון של לפסוח על התחנות הפחות מוכנות, רשמתי כאן בפורום לפני חודשים בוויכוחים שלי עם GLSRA.
לדעתי זה חדשות טובות, ולפחות כרגע נראה שהתחזיות היותר פסימיות של גולשים כאן, לא היו נכונות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן הנתונים שמובאים בכתבה אופטמיים יחסית.'
אכן הנתונים שמובאים בכתבה אופטמיים יחסית.
03/12/2019 | 15:00
77
גם אם הפתיחה תתעכב בחצי שנה מהמתוכנן, זה בסדר.
גם אם ידלגו על 2 , 3 תחנות זה בסדר.
הפתיע אותי הנתונים על אחוזי ביצוע המסילות בבת ים. חשבתי שהנתונים גבוהים בהרבה. מקווה שמדי פעם יעדכנו את אחוזי ביצוע המסילות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כתבה נוספת בנושא בדה מרקר'
כתבה נוספת בנושא בדה מרקר
03/12/2019 | 15:48
2
157
 
אשמח אם מישהו יעתיק את הכתבה במלואה לכאן.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הלינק מוביל לכתבה אשר כבר הועתקה בתגובה למעלה'
הלינק מוביל לכתבה אשר כבר הועתקה בתגובה למעלה
03/12/2019 | 16:03
42
לצפיה ב-'החרדים לעולם לא יסכימו לתחבורה ציבורית בשבת'
החרדים לעולם לא יסכימו לתחבורה ציבורית בשבת
04/12/2019 | 15:11
72
כמובן שלא מסיבות דתיות אלא רק בגלל שהם יכולות לדפוק פוליטית את הציבור שאינו דתי.
גם אם יציעו שהרכבת תעבור בבני ברק בזמן שהתחנות נעולות, ימצאו החרדי דרך לפרוץ את התחנות ולזרוק אבנים על הרכבת. עם חרדים תמיד צריכים להיות מוכנים למלחמה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שידגישו שגם קרליבך לא תפתח עם הקו'
שידגישו שגם קרליבך לא תפתח עם הקו
03/12/2019 | 19:00
41
118
כשמגדירים את העניין "דילוג על בני ברק" פותחים חזית פוליטית שעדיף להמנע ממנה.
 
דילוג על תחנות אינו תופעה נדירה. ב1989 רכבות הקו הצפוני דילגו על תחנת מורנינגטון קרסנט, ב2015 רכבות הקו המרכזי דילגו על טוטנהאם קורט רוד. בשני המקרים היו שיפוצים נרחבים שהצריכו זאת (בטוטנהאם קורט רוד מדובר בחלק מפרוייקט הקרוסרייל) ובעת המעבר בתחנות הרכבות היו צריכות להאט בגלל הצריפים כך שהאפקט על הנסיעה היה קצת מייגע. התחנות היו מוארות אז אפקט ההאטה והמעבר היה שונה מנסיעה במהירות רגילה דרך תחנה לשעבר מושבתת ומוחשכת (קנטיש טאון סאות' או המוזיאון הבריטי למשל).
 
ברק"ל של גוש דן יש את אלמנט דלתות הרציף, שקשה לי לראות איך מפעילים רכבות דרך התחנות באופן רצוף ומסחרי לפני התקנתן. התקנת הדלתות במקביל להפעלה תצריך השבתות שייתרו את ההפעלה, והשלב שבו אפשר להתקין דלתות ידרוש רמת גימור מסויימת ברציפים שתגמד את החיסכון בזמן בין הפתיחה המוקדמת להפעלה הכוללת.
 
לגבי הפעלה בשבת - יתכן שצריך להתייחס לבני ברק כמו שהתייחסו למזרח ברלין. אחרי 61 הרכבות המערב גרמניות המשיכו לנסוע מתחת למזרח ברלין אך תחנות האובאהן היו סגורות.


אגב פתיחה מוקדמת - המטרו-רק"ל של מאלגה פתוח כבר 5 שנים אבל שתי התחנות במרכז העיר יפתחו כנראה רק בשנה הבאה. הבחירה בין חיבור מהיר לשולי המרכז ואי הפעלה עד שיהיה מושלם היתה בפתרון שמאפשר שני קווים פעילים שתושבי העיר נהנים מהם כבר כמה שנים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני בכנות לא ממש רואה, למה לא לפתוח בבני ברק בזמן זה בעיה.'
אני בכנות לא ממש רואה, למה לא לפתוח בבני ברק בזמן זה בעיה.
03/12/2019 | 20:25
40
136
רק על תחנת אהרונוביץ' אפשר בכלל להגיד שהיא משרתת את תושבי העיר עצמם.
איזור שבו ממקומת התחנה בן גוריון, הוא לא איזור מגורים, אלה עסקים, כך שהפגיעה מהעיכוב של כמה חודשים היא לא גדולה.
לא נראה לי שרבים מתושבי בני ברק עובדים במשרדים באיזור הBBC.
השימושיות של הרק"ל לתושבי בני ברק בכלל, היא  לא גבוהה.
היעדים אליהם הקו האדום נוסע, לא ממש רלוונטיים לרוב התושבים החרדים של העיר.
נכון, יש אוכלוסיות מסוימות שייפגעו (כמו העובדים בבורסת יהלומים למשל), אבל זה ממש לא נראה לי סיפור כל כך גדול.
 
לגבי דלתות הרציף, לא ירדתי לסוף דעתך.
למה זה בעיה מבחינתך?
בוודאי שהרכבת יכולה לחלוף בתחנות האלה, גם בלי שהדלתות הותקנו.
אתה צודק, שההתקנה תצריך השבתה, אבל זה לא נשמע כמשהוא שלא ניתן לעשות בזמנים שהרכבת לא פועלת (למשל בלילות או בסופי שבוע).
עובדה שיש לזה פתרון בתחנת קרליבך שמלכתחילה תוכנן להיפתח שנה אחרי פתיחת הקו.
 
לגבי השבת, זה דיון עקר.
הקו האדום לא יפעל בשבת, בדיוק כמו שתחבורה ציבורית לא פועלת בשבת, אז בכנות, אני לא מבין, על מה הדיון.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הקו האדום יפעל בשבת, החרדים לא ישלטו פה לנצח'
הקו האדום יפעל בשבת, החרדים לא ישלטו פה לנצח
04/12/2019 | 15:14
39
121
נאבק על הזכויות של רוב העם
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני בכנות לא מבין בשביל מה רשמת את התגובה הזאת.'
אני בכנות לא מבין בשביל מה רשמת את התגובה הזאת.
04/12/2019 | 19:34
4
108
הסיסמאות האלה לא ממש מעניינות אותי.
אתה חושב שתוכל להגיע למצב שבו המפלגות הדתיות יהפכו ללא רלוונטיות בכנסת?
סבבה, לך על זה.
עצתי אליך שתתחיל בפוליטיקאים מהמחנה שלך (שאמרו רק לאחרונה שהם בכיף ישבו בממשלה עם חרדים).
הם הכתובת שלך, לא אני.
אני לא פוליטיקאי ואני גם לא ממחנה שלך, אז מה אתה מקווה להשיג ממני?
מצידי תפריטו את נת"ע ושתסע גם ביום כיפור.
כל עוד כספי המיסים מממנים תחבורה ציבורית, תצטרך לשכנע גם נציגים של הבוחרים החרדים והדתיים, או למצוא דרך להקים ממשלה שהם לא יהיו חברים בה.
ככה זה בדמוקרטיה.
אפרופו, רק עכשיו המועצה בחיפה סיכלה הפעלה של כרמלית בשבת בחיפה.
בפעם אחרונה שבדקתי, ראש עיריית חיפה לא חברה במפלגת ליכוד, או בכלל נמצאת במחינה של הימין.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'התגובה נרשמה כי כתבת את ההפך'
התגובה נרשמה כי כתבת את ההפך
05/12/2019 | 14:28
2
56
צודק, כל עוד לא יסכימו לתת זכויות לחילונים, לא תהיה ממשלה
יש כבר תחבורה ציבורית בשבת, זה נקרא מוניות ואין שום קשר בין דתיים לתחבורה ציבורית בשבת למעט הרצון לדפוק את הציבור שנוסע בשבת שזה בעצם 90 אחוז מהאוכלוסיה בישראל.
אז עכשיו זה נהיה נושא פוליטי קריטי ולא תקום ממשלה (ליברמן לא יכנע)
אם לא ידאגו לזכויות בסיסיות של החילונים.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מבין שאתה אוהב סיסמאות, אבל עדיין לא מבין מה הקשר.'
אני מבין שאתה אוהב סיסמאות, אבל עדיין לא מבין מה הקשר.
05/12/2019 | 16:43
38
מצידי שגם 146 אחוז מהאוכלוסייה יסעו, מה זה קשור לדיון?
אתה רוצה הישג פוליטי?
תשיד אותו במשחק הדמוקרטי.
אתה לא יכול, שב ותסבול.
גם אני חולם על דברים (אתה לא תאהב את החלומות שלי ) ומבין שהם כרגע לא ניתנים להשגה, אז אתה רואה אותי מתבכיין על קיפוח וזורק סיסמאות לאוויר?
שלא תחשוב, שאני חלילה סותם לך את הפה, לך על זה ותמשיך, אם זה מה שעושה לך טוב בלב
 
אה, ולעניין מה שכתבת, אני לגמרי בעד שלא תהיה ממשלה עוד הרבה מאוד זמן.
ככה כל הזבל המרקסיסתי וכל וה"חברתיים" לא יכולים להכניס את ידם המטונפת לכיס שלי, יותר ממה שהם כבר שם.
אותי אישית זה משמח.
רק מוכיח את מה שאמרתי תמיד, אפשר לחיות עם הרבה פחות מדינה וזה לא כזה נורא כמו שאנשים אולי חושבים.
הליברטריאן שבי, מאוד שמח.
פחות ממשלה, פחות חוקי זבל שמשתוקקים לשדוד אותי לאור יום ולחלק לכל מסכני העולם (כמו שאני קורה להם, הזבל האנושי).
שליברמן לא יכנע גם עוד מאה שנה, אני לא מתנגד.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מוניות הם לא תחבורה ציבורית.'
מוניות הם לא תחבורה ציבורית.
05/12/2019 | 21:56
15
לצפיה ב-'מה הקשר בין נסיעה בשבת לימין או שמאל'
מה הקשר בין נסיעה בשבת לימין או שמאל
05/12/2019 | 14:30
47
ימניים נוסעים בשבת חופשי
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הלוואי! השאלה מה צריך לגרום לזה כדי לקרות'
הלוואי! השאלה מה צריך לגרום לזה כדי לקרות
05/12/2019 | 08:09
1
25
לצפיה ב-'תתחילו מזה שתגידו לפוליטיקאים שלכם שחרדים זה פויה'
תתחילו מזה שתגידו לפוליטיקאים שלכם שחרדים זה פויה
05/12/2019 | 10:58
54
כי משום מה מרץ ועבודה היו בכיף גם מכריחים את כולם להניח תפילון שלוש פעמים ביום,  אם החרדים רק היו מצטרפים ל"מחנה השלום".
אחרי שהפוליטיקאים שלכם, יבינו שיושרה ועמוד השדרה זה דבר חשוב, תנסו גם לשנכע מספיק אנשים בעם, להצביע להם.
בסה"כ פשוט, לא?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אז כדאי שתמהר'
אז כדאי שתמהר
05/12/2019 | 12:54
31
80
רוב העם הוא כבר פחות מ-50% וזה רק ילך וירד.
 
על אף שהציבור החילוני "נותן בראש" במאבק הדמוגרפי עם מספר ילודים גבוה לאשה יחסית לעולם המערבי, עדיין מספר הילדים לאשה במגזר החרדי והדתי גבוה יותר.
תוך כמה עשורים זה מאבק של מיעוט על זכויותיו מול רוב דתי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מאיפה הבאת את הנתון הזה'
מאיפה הבאת את הנתון הזה
05/12/2019 | 14:36
59
תספור כמה אחוז שלחברי כנסת חרדים ודתיים יש בכנסת
31 חכ"ים (מתוכם 2 בכחול לבן), זה 25% מהציבור.
הם לא יהיו בחיים 50%, המשמעות היא קץ המדינה והם מבינים את זה.
יותר ויותר חרדים הופכים להיות חילונים, ותחבורה ציבורית בשבת בכלל לא קשורה לנושא. אף אחד לא כופה על חרדי לעבוד בשבת או ליסוע בשבת, אז הכל בסדר.
מדובר בחברי כנסת אנטי חילונים ולא ההפך.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שכחת ש% גדול מהחרדים חוזרים בשאלה, או נהיים פחות חרדים'
שכחת ש% גדול מהחרדים חוזרים בשאלה, או נהיים פחות חרדים
05/12/2019 | 22:23
6
23
לצפיה ב-'קודם כל יש גם חילונים שחוזרים בתשובה'
קודם כל יש גם חילונים שחוזרים בתשובה
05/12/2019 | 22:42
5
50
ושנית, כמות החרדים והדתיים שמתנגדים לפתיחת תחבורה ציבורית בשבת לא צריכה לגדול, בשביל לחסום את זה.
מספיקה הכמות שיש היום, בהינתן המצב הפוליטי, שחרדים מהווים לשון המאוזניים בין המחנות.
הדרך היחידה שבה זה יכול לקרות, אם המדינה תעבור הליך של חילון דרמטי וכמותם תירד משמעותית.
נכון להיום, הסיכוי לכך נמוך עד לא קיים.
אין שום מקום בעולם שבו זה קורה חוץ מאירופה וגם שם התהליך לא חד משמעי, כי יש גידול משמעותי למשל לכאלה שהופכים למוסלמים או מאמצים כל מיני הזיות  דמויות דת כמו תנועת הXR למשל.
הרגש הדתי, קיים ברוב האנשים, הוא חלק מטבע האדם והוא לא הולך לשום מקום, גם  במדינת ישראל.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה תקוע בהסטוריה'
אתה תקוע בהסטוריה
06/12/2019 | 00:01
1
43
עכשיו החילונים הם לשון המוזניים ולא יתנו להקים ממשלה בלי תחבורה ציבורית בשבת. ולכן תהייה תחבורה ציבורית בשבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כן ברור, שתי המחנות החליטו שהם לעולם לא יצטרכו חרדים'
כן ברור, שתי המחנות החליטו שהם לעולם לא יצטרכו חרדים
06/12/2019 | 08:32
34
בקואליציה ותמיד יוכלו בקלות להחליף אותם במפלגה שרק לפני הבחירות האחרונות, היה ספק עם תעבור את אחוז החסימה.
הרי כל הפוליטיקאים הם טפשים ולא רואים מעבר לאף שלהם
אגב תחליט, או שהחילונים הם רוב מוחלט במדינה, טיעון שאתה חוזר עליו פעם אחר פעם, או "לשון המאוזניים"?
כי לשון המאוזניים, זה ביטוי למיעוט שקיבל הרבה כוח בגלל המצב הפוליטי.
אתה הרי אומר שזה מה שדווקא מאפיין את החרדים, לא?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חוזרים בתשובה לא נקלטים בחברה החרדית'
חוזרים בתשובה לא נקלטים בחברה החרדית
06/12/2019 | 08:56
2
35
יוצרים קהילות משל עצמן, שונות מאוד מהקהילות חרדיות.
בנוסף רבים מבני חוזרים בתשובה יוצאים בשאלה או הופכים לדתיים לייט.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא יודע, וגם אם נכון, שאלת אותם, מה הם חושבים על תח"ץ בשבת?'
לא יודע, וגם אם נכון, שאלת אותם, מה הם חושבים על תח"ץ בשבת?
06/12/2019 | 09:09
1
29
אגב, תופעה ידועה של חוזרים בתשובה, שהם ברבה מקרים יותר אדוקים בדת מדתיים "רגילים".
ואגב זה בכלל לא משנה, לעניין תחבורה ציבורית בשבת, מה שמעניין זה כמה מקומות בכנסת מקבלות מפלגות דתיות וחרדיות.
לאלה מפלגות אתה חושב מצביעים החוזרים בתשובה?
ישראל ביתינו?
אולי מרץ ועבודה?
הרשה לי להיות סקפטי שזה המצב
אגב אף אחד לא הגיב על מה שכתבתי, בעניין ההחלטה שלא להפעיל כרמלית בשבת בחיפה.
רוצה להסביר את ההחלטה הזאת לאור האופטימיות שלך?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' דברתי על צאצאים של חוזרים בתשובה, והשלכות דמוגרפיות'
דברתי על צאצאים של חוזרים בתשובה, והשלכות דמוגרפיות
06/12/2019 | 21:37
21
לא על דפוסי ההצבעה שלהם
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כל הדיון הזה בכלל לא בכיוון. הפוליטיקה הארצית הופכת לפחות'
כל הדיון הזה בכלל לא בכיוון. הפוליטיקה הארצית הופכת לפחות
07/12/2019 | 12:06
22
33
רלוונטית בהקשר של תחבורה ציבורית בשבת.
כבר מזמן התייאשו מכך שהפוליטיקה ברמה הארצית תטפל בכך.
המענה יהיה ברמה המוניציפלית, כי גם רוב של 90% לדתיים ולחרדים ברמה הארצית לא יהפוך את החילונים לדתיים או חרדים וחילונים שמהווים רוב בוחרים בערים מסויימות ידרשו את המענה מנבחריהם המקומיים.
מה שהפוליטיקה הארצית לא תסכים לבזר מרצון - יבוזר בכוח.
נראה את הפוליטיקאים ברמה הארצית עוצרים את מיזם "נעים בסופ"ש"...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הדיון התחיל מעניין הפעלת קווי הרק"ל בשבת'
הדיון התחיל מעניין הפעלת קווי הרק"ל בשבת
07/12/2019 | 17:36
18
22
גם אם מה שאתה אומר נכון, ועירייות יקחו לעצמן סמכות להפעיל תח"ץ בשבת, הן לא יוכלו לעשות את זה עם הקו אדום, כי הוא נבנא וממומן על ידי משרד התחבורה ברמה הארצית.
לשום עירייה לא תהיה שליטה על המערכת הזאת, לא היום וגם לא בעתיד הנראה לעין.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בחלק גדול מהמסלול של הקו האדום פועלות מוניות שירות וגם קו 51'
בחלק גדול מהמסלול של הקו האדום פועלות מוניות שירות וגם קו 51
07/12/2019 | 18:14
17
77
הממומן על ידי המדינה פועל לפני צאת השבת.
אם הקו האדום לא יפעל בשעות בהן פועל קו 51, אז קו 51 ימשיך לפעול בשעות הללו.
ואם הפוליטיקאים ברמה הארצית יבטלו את קו 51 אז יימצאו פוליטיקאים ברמה המקומית שיתנו לו תחליף.
הפוליטיקאים ברמה המקומית (שהם נבחרים לא פחות מהפוליטיקאים ברמה הארצית ואף יותר - ראש עיריה נבחר בבחירות ישירות, ראש ממשלה לא) לא יתנו לפוליטיקאים ברמה הארצית לכפות אורח חיים על בוחריהם.
אם הקו האדום לא יפעל - יפעל משהו אחר.
 
אגב, מנכ"לית משרד התחבורה כבר אמרה שהיא הייתה מעדיפה לתת את האחריות על התח"צ בגוש דן לעיריית תל אביב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה שאתה אומר זה נכון, רק שלא על זה היה הדיון'
מה שאתה אומר זה נכון, רק שלא על זה היה הדיון
07/12/2019 | 18:54
16
21
לגבי מנכ"לית משרד התחבורה, כן ראיתי את זה, אבל ברור לכולנו, שפוליטיקאים לא ירצו לוותר על השליטה שלהם וזה לא יקרה בעתיד הנראה לעין.
כפי שכבר אמרתי, זה מסוכן כי בסוף נהיה במצב שראש העיר תל אביב, יהפוך לפוליטיקאי ברמה הארצית, כמו שזה קיים באנגליה עם ראש עיריית לונדון, או ארה"ב עם ראש עיריית ניו יורק.
למה שפוליטיקאים ברמה הארצית ירצו את זה?
ואני אפילו לא מדבר, על המציאות של ההבדל בין פוליטיקה ברמה הארצית, לפוליטיקה של גוש דן בכלל ותל אביב בפרט.
כפי שכבר אמרתי, לא אופתע אם ראש העיר הבא של תל אביב יהיה ממפלגת חד"ש. (אם יהיה ממרץ הרי שזה יהיה נצחון "המתונים" בעיר
אתה באמת חושב, שזה ראיון טוב, לתת לפוליטיקאי כזה, שליטה במערכות שכל המדינה מממנת ומתחזקת?
במערכות שיהיו תשתית קריטית מבחינת כלכלה כלל ארצית?
מערכת שעלתה למשלמי המיסים מיליארדים רבים ועוד תעלה להם אולי בעתיד קרוב עוד עשרות מיליארדים (אם אכן פרוייקט המטרו יקרה)?
איך זה בכלל הגיוני, לתת לראש עיריית תל אביב את השליטה במערכת שכל אזרחי המדינה מממנים?
איך אמרו אמריקאים פעם?
no taxation without representation
אם כבר, צריך לעשות את ההיפך ולהתחיל לחשוב איך מגבילים את השלטון המוניציפלי בתל אביב, שחלילה הטרלול לא יתחיל להישפך אל מחוץ לתל אביב ולהשפיע על כולנו (אני לא מדבר על תחבורה ציבורית בשבת שזה נושא די שולי).
דוגמה פשוטה.
מה מפריע לראש העיר המטורלל העתידי של תל אביב להחליט שזה "גזעני" שיש שומרים בכניסה לתחנות הרק"ל העתידיות ולבטל אותם?
תסתכל על התנהגות של ראשי ערים כמו ניו יורק, או סאן פרנציסקו בארה"ב, או גם על מדיניות של ראשי ערים בלונדון.
מי יהיה אחראי, אם אחרי שהוא יעשה את זה, לא יהיה פיגוע המוני?
אתה חושב שהוא יהיה אחראי?
ברור שמי שיהיה אשם, יהיה ראש הממשלה באותה תקופה ועליו תופנה הביקורת.
אז למה שאותו ר"ם עתידי ירצה לתת לראש עיריית תל אביב שליטה במערכת הזאת?
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'א. אתה מאוד מגזים לגבי ראש עיריית תל אביב'
א. אתה מאוד מגזים לגבי ראש עיריית תל אביב
07/12/2019 | 19:07
15
26
ב. אני לא הצעתי להעביר את האחריות על המערכות שהמדינה מקימה לידי עיריית תל אביב. מי שציינה את זה הייתה מנכ"לית משרד התחבורה שעובדת תחת השרים כ"ץ וסמוטריץ'.
 
אני כתבתי שכאשר המדינה לא נותנת מענה, המענה יינתן על ידי גורמים אחרים, כולל רשויות מוניציפליות.
המדינה תוכל להחליט לא לתת מענה, אבל היא לא תוכל למנוע מאחרים לתת מענה במקומה.
גם אם כל שרי הממשלה יהיו דתיים וחרדים - החילונים יקבלו מענה על אפם וחמתם של השרים הדתיים והחרדים.
 
אתה מדבר על ראש עירייה עתידי של תל אביב שיהיה מטורלל ויש כאלה שחושבים ששר התחבורה הנוכחי הוא אדם מטורלל שרוצה להנחיל את משפט התורה ולחזור למלכות דוד.
עובדה שאדם כזה קיבל את האחריות על מערכות התחבורה של המדינה.
אם הוא יכול לקבל, אז כנראה גם ראש עיריה עתידי מטורלל של תל אביב יוכל לקבל.
טרלול זה עניין של השקפה ונקודת ראות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תזכיר לי שוב, מי התמודד מול חולדאי בבחירות האחרונות?'
תזכיר לי שוב, מי התמודד מול חולדאי בבחירות האחרונות?
07/12/2019 | 19:38
14
22
זה לא היה דוב חנין במקרה?
לגבי סמוטריץ, אתה צודק יש גם כאלה שחובשים שהוא מטורלל.
אני לא אוהב אותו בכלל (אטטיזם זה לא כוס התה שלי).
אבל דעותיו, הרבה יותר קרובות למיינסטרים, מאשר אלה של דוב חנין.
גם אלה שלא מסכימים איתו לגבי האמונות הדתיות שלו, לפחות באחוז גבוהה, עדיין מסכימים איתו לגבי נושאי הליבה.
לעומת זאת, אחוז הישראלים (אם נשים בצד את המגזר הערבי שמצביע מסיבות אחרות), שמצביעים לדוב חנין בכל הארץ, משמעותית יותר נמוך מאלה שמצביעים לו בתל אביב.
 
ואני לא מדבר על משהו שלא קורה בפועל.
כמו שאמרתי, תסתכל על ראשי ערים גדולות בארה"ב (כמו ניו יורק וסאן פרנציסקו) או ראש עיריית לונדון ותגיד לי בכנותף האם הדעות שלהם קרובות למיינסטרים שמדינות אלה?
הנקודה שלי, היא שתושבי הערים הגדולות כמעט תמיד משמעותית יותר מוטים שמאלה מדעות של המדינות הסובבות אותם.
זאת תופעה ידועה ואני לא המצאתי אותה.
בשנים האחרונות, עם הקיטוב הגובר, זה לוקח את הערים האלה והפוליטיקה שלהן ביחס לפוליטיקה הארצית למחוזות הזויים (למשל לקריאות פתוחות לעבור על החוק של המדינה).
אני לא רוצה את זה בישראל.
שראש עיריית תל אביב יטפל בפינוי הזבל ובניהול רמזורים ושלא יתקרב לפוליטיקה "הגדולה".
כי אם זה יקרה, השנאה והקיטוב רק יגברו וזה פשוט מיותר.
זה כבר קורה במידה מסוימת (ועניין תח"ץ בשבת זה ביטוי לכך), אבל שיהיה בנושאים האלה ולא בדברים מהותיים באמת.
כמה שתיתן יותר שליטה לראשי הערים, כך תגדיל את השפעתם על השיח הציבורי, ואני לא חושב שאתה רוצה שדב חנין יהיה במרכז של השיח הציבורי.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בממשלת ישראל הנוכחית יש כמה אנשים שלא הייתי רוצה שיהיו במרכז'
בממשלת ישראל הנוכחית יש כמה אנשים שלא הייתי רוצה שיהיו במרכז
07/12/2019 | 19:43
6
19
השיח הציבורי ושלא תורמים ל"איחוד" ולמניעת קיטוב.
דב חנין, דרך אגב, היה חבר כנסת מאוד מוערך גם בקרב עמיתיו בימין.
העובדה היא שדב חנין לא נבחר בתל אביב.
ובצלאל סמוטריץ' הוא שר התחבורה של מדינת ישראל אחרי שהציג את חזון משפט התורה ומלכות דוד שלו.
אז בינתיים אני נוטה להעדיף את עיריית תל אביב על ממשלת ישראל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין לי שום בעיה עם דוב חנין בכנסת'
אין לי שום בעיה עם דוב חנין בכנסת
07/12/2019 | 19:59
5
18
יש לי בעיה גדולה מאוד, עם דוב חנין שיקבל לרשותו תקציבים במיליארדים ויכולת להשפיע על אחוז ניכר מכלכלת מדינת ישראל.
נסיון היסטורי מלמד אותנו שכשאנשים כמו דוב חנין מגיעים לשם, אזרחים בסוף נעמדים בתור לנייר טואלט.
אלה לא השקפות עולם, אלה עובדות היסטוריות שאני מקווה לא תתחיל לחהתווכח איתם.
לגבי סמוטריץ, אתה מתפרץ לדלת פתוחה, כפי שכבר אמרתי, הוא לא כוס התה שלי.
זכותך לרצות שעיריית תל אביב תחליף את ממשלת ישראל, אבל נכון להיום, רוב אזרחי המדינה כנראה לא מסכימים איתך (וטוב שכך).
בשביל זה יש את הקלפי ויש את הבחירות ששם לכולנו שמורה הזכות להחליט, את מי אנחנו מעדיפים בממשלת ישראל ואת מי בעיריית תל אביב.
כל עוד, כל אחד פועל במסגרת החוקים כפי שקבעה כנסת ישראל, הכל טוב.
נכון להיום כנסת ישראל לא העבירה לידי עיריית תל אביב את הסמכות לשלוט במערכת הסעת המונים העתידית של גוש דן.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא רוצה שעיריית תל אביב תחליף את ממשלת ישראל'
אני לא רוצה שעיריית תל אביב תחליף את ממשלת ישראל
07/12/2019 | 20:13
3
54
אני רוצה שעיריית תל אביב תדאג לתושבי תל אביב כאשר ממשלת ישראל מתנכרת אליהם.
שר מבני ברק או משכונת הר נוף בירושלים לא יקבע את אורח חיי תושבי תל אביב.
חילוניות הייתה, קיימת ותהיה גם בעתיד במדינת ישראל.
אף סמוטריץ' ואף ליצמן לא ישנו את זה.
 
תל אביב לא תקבע לבית שמש כיצד לחיות ובית שמש לא תקבע לתל אביב כיצד לחיות.
רק תל אביבים יקבעו לתל אביבים כיצד לחיות בתל אביב.
 
אני מקווה שאתה לא תומך בכך שתושבי בית שמש או בני ברק יקבעו לתושבי תל אביב כיצד לחיות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ברור, שכל אחד יהיה כמו שהוא רוצה.'
ברור, שכל אחד יהיה כמו שהוא רוצה.
07/12/2019 | 20:42
2
12
רק אני לא בטוח, שזה מה שתושבי תל אביב (או ציבור "חילוני, ליברלי" בכלל) רוצים.
אלה אם כן, הם תומכים בזכותם של תושבי בני ברק לקיים אירועים ציבוריים בהפרדה מגדרית.
אני כמובן לא יכול לעשות משאל עם ולבדוק, את כל תושבי ישראל החילונים והליברלים, אז אני נאלץ להסתפק בנציגיהם בפוליטיקה ובארגונים חוץ פרלמטנרים.
נכון להיום, אני לא רואה את העקרון הזה בא לידי ביטוי, לא בהצהרות של חברי כנסת ממרץ ולא בפעילות של ארגונים חוץ פרלמנטרים כגון שדולה למען נשים.
כל עוד זה לא המצב, אני מייחל בהצלחה לשני הצדדים  שאני אישית מתעב במידה שווה.
זאת הסיבה העיקרית שאני בצידם של חרדים במאבק הספציפי הזה, כי אולי ביום מן הימים אותם "ליברלים" יבינו ש"היה ותן להיות, זה רחוב דו כיווני".
אני לא ראה את ההפנמה של העובדה הפשוטה הזאת אצלם, נכון להיום, אז כנראה הם לא למדו מספיק וצריכים לסבול עד קצת, עד שילמדו.
צר לי, שזאת הדרך שבה הם לומדים, הייתי מעדיף שילמדו זאת על ידי דו שיח והבנה של הצד השני, אבל זה לא קורה.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני בהחלט נגד התערבות באירועים ציבוריים במגזר החרדי בהפרדה'
אני בהחלט נגד התערבות באירועים ציבוריים במגזר החרדי בהפרדה
07/12/2019 | 20:49
1
17
מגדרית.
כשהייתה ההופעה המדוברת בעפולה - אני התנגדתי להתערבות נגד ההפרדה.
כשהייתה ההתערבות באירוע של הרב פירר - אני התנגדתי להתערבות.
אני בהחלט נגד התערבות של חילונים בחיי חרדים.
אבל בינתיים שרים חרדים וחרד"לים מנסים להכתיב לחילונים את אורח חייהם.
 
אתה בצד של החרדים כי מה? כי הם כן מבינים את הצד השני?  אצלם אתה כן רואה הפנמה? או שהפוליטיקאים החרדים והחרד"לים בכלל נגד חייה ותן לחיות כך שאצלם זה בכלל רחוב אפס כיווני?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא בצד של חרדים.'
אני לא בצד של חרדים.
07/12/2019 | 21:04
13
אני בצד של עצמי.
אני מתעב, כל מי שחושב שיכול לכפות את דעותיו על אחרים בעזרת מנגנוני המדינה.
אני כן מסמפט את החרדים יותר במאבק הזה, כי לדעתי הצד השני הרבה יותר מסוכן.
לא בגלל שחרדים זה כאלה נחמדים (הם לא), אלה כי הם לא במיינסטרים ואין סכנה שיהיה להם כוח להכריח אותי לעשות משהו, או למנוע ממני לעשות משהו (בתחום שלא קשור ממה שאני מקבל מהמדינה לפחות).
כן יש סכנה כזאת, מצד הצד "החילוני, הליברלי".
אני רואה את זה קורה בכל מדינות המערב ואני ממש לא רוצה לראות את זה במדינת ישראל.
אם הדרך היחידה לעצור את הגל החשוך הזה כאן בארץ זה החרדים, אז אני בעד החרדים.
אני אהיה גם בצד השטן, אם הוא יתייצב למאבק הזה מול ה"נאורים".
אתה יודע מה?
אני גם בצד המוסלמים במאבק הזה ולא רק בצד החרדים, כי אפילו הם מסוכנים פחות במצב הנוכחי.
לצורך העניין, אני מאוד מכבד את עמדתך, כי היא  בעלת יושרה אינטלקטואלית, אבל לצערי גם בצד שלך (כמו בצד החרדים אגב) מי שנשמע, זה המיעוט הקיצוני שצועק יותר חזק.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אגב, דב חנין היה יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת'
אגב, דב חנין היה יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת
07/12/2019 | 20:24
9
לצפיה ב-'המתמודד העיקרי מול חולדאי היה אסף זמיר,'
המתמודד העיקרי מול חולדאי היה אסף זמיר,
07/12/2019 | 20:13
6
24
שהוא כיום ח"כ מטעם כחול לבן. בבחירות לכנסת ה-21 חד"ש-תע"ל זכתה ב-1.63% מהקולות בתל אביב מול 4.49% במדינה, אז אתה קצת (הרבה) מגזים. בכל מקרה לא נכון להשוות את הבחירות המוניציפליות לבחירות הארציות- דפוסי ההצבעה שונים לחלוטין, ומסיבה טובה: יכול להיות שאדם מאוד לא מסכים עם מר"צ בתחום הכלכלי ובתחום המדינה-ביטחוני ולכן לעולם לא יצביע לה בבחירות הארציות- אבל כן יצביע למר"צ בבחירות המוניציפליות כי הוא רוצה עירייה חילונית-ליברלית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ב-2018, אבל ב-2008 דב חנין היה המתמודד העיקרי'
ב-2018, אבל ב-2008 דב חנין היה המתמודד העיקרי
07/12/2019 | 20:23
5
14
לצפיה ב-'לא רק התמודד, אלה גם זכה במקום שני וקיבל יותר משליש הקולות'
לא רק התמודד, אלה גם זכה במקום שני וקיבל יותר משליש הקולות
07/12/2019 | 20:46
4
11
לצפיה ב-'אתה מוטרד ממקום שני בבחירות לראשות עיריית תל אביב לפני 11'
אתה מוטרד ממקום שני בבחירות לראשות עיריית תל אביב לפני 11
07/12/2019 | 20:54
3
20
שנים, אבל ממש היום חוזה משפט התורה ומלכות דוד מכהן כשר התחבורה של כל אזרחי מדינת ישראל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כן, כי אותו שר שחולם על מלכות דויד גם אמר שהוא מבין '
כן, כי אותו שר שחולם על מלכות דויד גם אמר שהוא מבין
07/12/2019 | 21:43
2
17
שהציבור הכללי לא שותף לדעותיו והוא לא יוכל לקדם את חזונו.
הוא אמר שהוא לא מתכוון לכפות את דעותיו על אחרים בנידון.
דוב חנין וראשי מרץ (שלא לדבר על דינה זילבר) בכיף מנסים לכפות את דעותיהם על הציבור.
מהחינתם, מי שלא מסכים עם דעותיהם, הוא פאשיסט, חבר של היטלר ושאר הדברים ולכן אין להם שום בעיה לכפות עליו את דעותיהם.
יותר מכך, הם (או אחיהם מחו"ל) גם לא מתנגדים לאלימות המופעלת על יריביהם הפוליטיים.
בינתיים השר סמוטריץ, לא הורה לעצור את ראש עיריית תל אביב, או אפילו למנוע את המיזם שלו של תח"ץ בשבת.
לעומת זאת דינה זילבר בלי שום בעיה גם החליטה וגם הכריחה את החרדים להסכים עם דעותיה.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה עושה עוול לדב חנין. לגבי דינה זילבר וחלק מראשי מרצ אני'
אתה עושה עוול לדב חנין. לגבי דינה זילבר וחלק מראשי מרצ אני
07/12/2019 | 21:47
1
43
מסכים איתך, אבל דב חנין אף פעם לא פעל בדרך של כפיה אלא של שכנוע.
אתה יכול להתנגד לעמדות שלו, אבל אתה טועה לגבי אופן ההתנהלות שלו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יכול להיות, אני מודה שאני לא ממש מכיר אותו'
יכול להיות, אני מודה שאני לא ממש מכיר אותו
07/12/2019 | 22:07
19
אכן קראתי במקום כלשהו, שנאמר עליו שהיה אדם שקט בניגוד לזה שהחליף אותו (עופר כסיף).
דעותיו שלו כשלעצמו, לא ממש רלונטיים כשדיברתי על סכנה של ראש עיר מטורלל בתל אביב, כי התייחסתי לציבור בוחריו ולא אליו כשלעצמו.
עוד פעם, לפי מה שאני שומע (וייתכן שיש עיוות מסוים), קולות של הקיצוניים שרוצים לכפות אידאולוגיה הזאת על החברה נשמעים יותר ואני לא שומע קולות שכנגד.
בדיוק כמו שמאשימים את החרדים (ובצדק מסוים) שלא יוצאים נגד חסידות סאתמר, או נגד נטורי קרתא, כך גם קולם של "ליברלים" מתונים לא נשמע.
כשהיה הסיפור של איסור אירוע בהפרדה מגדרית, לא ראיתי שום חילוני שיצא בקול חד וברור נגד הכפייה הדתית של דינה זילבר (כן לדעתי מדובר בכפיה דתית לכל דבר ועניין).
אז אני נאלץ לקבוע (כי אין מידע שסותר זאת) שזה הלך הרוח באותו המגזר וכפי שכבר אמרתי המגזר הזה לדעתי הרבה יותר מסוכן מחרדים, כי לפחות כרגע, הוא לא מתיימר להציד "היה ותן להיות" אלה מחפש לכפות את דעותיו על כולם.
אצל החרדים לעומת זאת, אני דווקא רואה הרבה יותר רציונאליות ובעיקר רצון ליצור "מראית עין" על מנת לא לעצבן את היותר קיצוניים ביניהים, אבל בעיקר רצון לקחת יותר לקהילה שלהם ופחות להתערב בחיי שאר החברה.
לא שאני בהכרח אוהב את הרצון לקחת כסף מהקופה הציבורית בשביל לשרת אינטרסים של המגזר הזה (זה גם פסול בעיני), אבל לפחות במישור האידאולוגי, הם פחות מסוכנים.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הפוליטיקה הארצית דווקא תהפוך ליותר ויותר רלוונטית,'
הפוליטיקה הארצית דווקא תהפוך ליותר ויותר רלוונטית,
07/12/2019 | 17:37
2
23
עם הפתיחה של עוד מערכות הסעת המונים בערים הגדולות שלרשויות המקומיות לא תהיה כמעט שום שליטה עליהן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא צריך בסופי שבוע מערכות הסעת המונים'
לא צריך בסופי שבוע מערכות הסעת המונים
07/12/2019 | 18:18
1
21
את הרמה הנדרשת בסופי שבוע יספקו עיריות שתושביהן ירצו בכך.
כשהמדינה יוצרת ואקום, גורמים אחרים ממלאים אותו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ה"פתרון" הנוכחי לא יכול לעבוד בקנה מידה גדול.'
ה"פתרון" הנוכחי לא יכול לעבוד בקנה מידה גדול.
07/12/2019 | 19:50
18
העיריות לא יוכלו לעמוד בהוצאה התקציבית שנדרשת כדי להפעיל עשרות קווי אוטובוס עם מאות אוטובוסים. הנוסעים לא יכולים להסתדר עם אוטובוסים שעוצרים בעשרות תחנות.
לדעתי, המדינה תמצא את עצמה בצומת דרכים עם התקדמות M1: המדינה תרצה להגדיל את הבנייה בצמוד לתחנות המטרו, ותצמצם את תקני החנייה כדי לאפשר זאת- אבל המצב הזה לא ישים מחוץ לתל אביב בלי תחבורה ציבורית עובדת 7 ימים בשבוע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שר התחבורה פתיחת הרקל"ה בזמן'
שר התחבורה פתיחת הרקל"ה בזמן
05/12/2019 | 17:56
1
101
שר התחבורה
"לא יהיו תירוצים דחיית מועד פתיחת הרכבת הקלה אינה מקובלת"
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא הייתי מתייחס להצהרה הזאת ברצינות.'
לא הייתי מתייחס להצהרה הזאת ברצינות.
05/12/2019 | 22:48
69
הוא לא יהיה השר התחבורה ביום שקו האדום יושק, גם אם יושר בזמן.
אז מה זה משנה, מה הוא אמר?
 
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

11:41 | 29.01.20 Ccyclist
17:38 | 28.01.20 Palsci
15:46 | 28.01.20 אסיק1
14:23 | 28.01.20 aryeri
13:10 | 28.01.20 האלמוני המאושר
09:35 | 28.01.20 האלמוני המאושר
14:03 | 27.01.20 שמונו
21:08 | 24.01.20 עמוד השדרה
11:04 | 23.01.20 האלמוני המאושר

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ