חדש מירושלים, מכונות התיקוף באוטובוסים החדשות

חדש מירושלים, מכונות התיקוף באוטובוסים החדשות

חדש מירושלים, מכונות התיקוף באוטובוסים החדשות
עובדות סוף סוף.
אחרי כל האלו שניסו לתקף ללא הצלחה, האלו שחשבו שהם תקפו, והנהגים ששמו שקיות נילון מדבקות ושאר אלתורים על המתקפת.
מקווה שכך כל האוטובוסים יפתחו את כל הדלתות בתחנות.
 
באוטובוסים שנסעתי אתמול והבוקר עדיין לא עובד

חדש מירושלים, מכונות התיקוף באוטובוסים החדשות
עובדות סוף סוף.
אחרי כל האלו שניסו לתקף ללא הצלחה, האלו שחשבו שהם תקפו, והנהגים ששמו שקיות נילון מדבקות ושאר אלתורים על המתקפת.
מקווה שכך כל האוטובוסים יפתחו את כל הדלתות בתחנות.
באוטובוסים שנסעתי אתמול והבוקר עדיין לא עובד

תמונה מעכשיו (חסרים גם ברגים כנהוג באוטובוסים המוזנחים של אגד בקווים מסויימים)

 

שמונו

Active member
רק תיקוף רב קו?

חדש מירושלים, מכונות התיקוף באוטובוסים החדשות
עובדות סוף סוף.
אחרי כל האלו שניסו לתקף ללא הצלחה, האלו שחשבו שהם תקפו, והנהגים ששמו שקיות נילון מדבקות ושאר אלתורים על המתקפת.
מקווה שכך כל האוטובוסים יפתחו את כל הדלתות בתחנות.
רק תיקוף רב קו?
או גם כרטיס אשראי?
מה משמעות הברקוד?
יש אפשרות לבחור כמות נוסעים?
 
מותאם גם לכרטיס אשראי ולניידים

רק תיקוף רב קו?
או גם כרטיס אשראי?
מה משמעות הברקוד?
יש אפשרות לבחור כמות נוסעים?
מותאם גם לכרטיס אשראי ולניידים
כמובן שכרגע זה רק רב קו, אבל ביום שבו יפתחו את האופציות האלה החומרה לא תהווה חסם. זה נכון לכל הולידטורים החדשים בכל החברות.
בארץ עוד לא נתקלתי באנשים שיש להם כרטיס אשראי עם NFC אבל בחו"ל זה די נפוץ.
 

Ccyclist

Well-known member
באנגליה וספרד ה NFC בכל כרטיס תשלום

מותאם גם לכרטיס אשראי ולניידים
כמובן שכרגע זה רק רב קו, אבל ביום שבו יפתחו את האופציות האלה החומרה לא תהווה חסם. זה נכון לכל הולידטורים החדשים בכל החברות.
בארץ עוד לא נתקלתי באנשים שיש להם כרטיס אשראי עם NFC אבל בחו"ל זה די נפוץ.
באנגליה וספרד ה NFC בכל כרטיס תשלום
זה לא מאפיין בונוס אלא מאפיין שחוסך לבנקים הרבה מאמץ וכסף בהפצת שטרות לכספומטים.
&nbsp
אם בעבר כצרכן השימוש באשראי או דביט היה לסכומים גבוהים שלא מחזיקים בארנק הרי שכיום השימוש במזומן מצטמצם רק למקומות מפוקפקים כמו שווקים או למקומות שלא מקבלים אשראי מתחת ל ₪25-₪20 כי זה גורר עמלות. בשנים הראשונות של האשראי מגע אנשים די חשדו בזה, אבל היום התרגלו שזה הרבה יותר נוח.
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
בישראל אשראי contactless / EMV ייכנס עד 2023

באנגליה וספרד ה NFC בכל כרטיס תשלום
זה לא מאפיין בונוס אלא מאפיין שחוסך לבנקים הרבה מאמץ וכסף בהפצת שטרות לכספומטים.
&nbsp
אם בעבר כצרכן השימוש באשראי או דביט היה לסכומים גבוהים שלא מחזיקים בארנק הרי שכיום השימוש במזומן מצטמצם רק למקומות מפוקפקים כמו שווקים או למקומות שלא מקבלים אשראי מתחת ל ₪25-₪20 כי זה גורר עמלות. בשנים הראשונות של האשראי מגע אנשים די חשדו בזה, אבל היום התרגלו שזה הרבה יותר נוח.
&nbsp
&nbsp
בישראל אשראי contactless / EMV ייכנס עד 2023
בנק ישראל מעלה הילוך עם המהלך שלו שיכניס תמיכה בטכנולוגיה, כשבהתחלה יחייבו עסקים גדולים לתמוך, ואחר כך זה יגיע כבר לקטנים. כל הבנקים יהיו חייבים להנפיק כרטיסים שתומכים בטכנולוגיה. מאמין שבעתיד גם באוטובוסים בארץ יתמכו בזה, זה רק עניין של זמן עד שמשרד התחבורה יבין שאין טעם להישאר מאחור

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001305881
 

Ccyclist

Well-known member
אצלנו זה היה שני שלבים- צ'יפ וNFC

בישראל אשראי contactless / EMV ייכנס עד 2023
בנק ישראל מעלה הילוך עם המהלך שלו שיכניס תמיכה בטכנולוגיה, כשבהתחלה יחייבו עסקים גדולים לתמוך, ואחר כך זה יגיע כבר לקטנים. כל הבנקים יהיו חייבים להנפיק כרטיסים שתומכים בטכנולוגיה. מאמין שבעתיד גם באוטובוסים בארץ יתמכו בזה, זה רק עניין של זמן עד שמשרד התחבורה יבין שאין טעם להישאר מאחור

https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001305881
אצלנו זה היה שני שלבים- צ'יפ וNFC
השלב של הצ'יפ היה כבר ב 2006 (בצרפת אפילו קודם, יתכן שכבר ב2000, בספרד זה הופעל ב 2010 בערך) והשלב של תשלומי המגע בכל מקום הגיע רק ב 2014 (וגם אז היה אפשר להתקל במקומות עם מכשיר צ'יפ שלא כלל מגע).
&nbsp
החשיבות של הצ'יפ היתה בווידוא מיידי, ללא החשש של החנות שהקונה אולי לא בעל הכרטיס. לא צריך להציד מסמך מזהה (בספרד, דבר בעייתי כי בבריטניה אין חובת נשיאת תעודות) לא צריך למלא פרטים נוספים, הכרטיס לא עוזב את ידך כי במקום למסור אותו או שאתה מכניס אותו למכשיר שמעל לקופה או שהמלצר מביא לך מכשיר תשלום נייד. החולשה של הצ'יפ היא שהמגעים מתלכלכים ואפשר להתקע מול מכשיר שלא קורא את הצ'יפ עד שמנגבים אותו כמה פעמים. זה קורה כל הזמן וגם אם כל היום הסתובבת וקנית בכרטיס זה יכול לקרות דווקא בתור ארוך בסופר. מאפיין מעצבן נוסף בשיטה הבריטית הוא שאחרי 5-10 קניות מגע תהיה קנייה שתדרוש הכנסת כרטיס למכשיר כדי להקיש קוד.
&nbsp
המגע פשוט קל יותר, וחבל שבחרתם לאמץ את השיטה הבריטית במקום השיטה הספרדית. בבריטניה עד £30 אפשר לקנות במגע ללא אימות ומעל £30 אין תשלום מגע וחייבים לחזור לשיטת הצ'יפ. בספרד מגע ללא אימות טוב ל €20 בלבד אבל מעל €20 מקישים את הקוד ואפשר לשלם כל סכום במגע מאומת קוד. לא צריך להתעסק עם הכנסת הכרטיס לחריץ ובעיות המגעים למיניהם. משום שגם הכרטיס הבריטי יכול לשלם כך, עם הקוד דרך מערכת המגע, ההחלטה אם לדרוש קוד בחריץ או במגע היא בחירה של הרשויות ולא מגבלה טכנית. בספרד יש גם מסכי מגע שאפשר לחתום עליהם, כנראה משלב הצ'יפ, אבל הם מחוברים למקלדת נומרית ובדרך כלל יש עליהם הוראה להקיש קוד. בכרטיס הבריטי הם מאפשרים לבחור גבייה ביורו או ליש"ט.
&nbsp
בפברואר הייתי במקדונלדס או בורגר קינג של קניון רננים וניסיתי להזמין משהו מהמסך. נגעתי (היה סמל) וכלום. הכנסתי לחריץ והקשתי קוד - כלום. לא טרחתי עם השורה המגנטית כי איפה אני אמור לחתום.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
נראה שכאשר זה יפעל, "פתאום" נגלה שהמפעילים לא הגדירו תמיכה

מותאם גם לכרטיס אשראי ולניידים
כמובן שכרגע זה רק רב קו, אבל ביום שבו יפתחו את האופציות האלה החומרה לא תהווה חסם. זה נכון לכל הולידטורים החדשים בכל החברות.
בארץ עוד לא נתקלתי באנשים שיש להם כרטיס אשראי עם NFC אבל בחו"ל זה די נפוץ.
נראה שכאשר זה יפעל, "פתאום" נגלה שהמפעילים לא הגדירו תמיכה
בסליקה בינלאומית מול הסולק ואז זה יהיה אסון כי כמעט אף אחד לא יוכל להשתמש בזה, כי כרגיל בארץ, עושים כל קינפוג ללא הרצות מהיום למחר.

דן בצפון למשל ידועה בקרב תיירים בכך שגם בסליקה הרגילה (הפס), מכונת התיקוף ומכירת רב-קו אנונימי, או לא מקבלת חלק מכרטיסי אשראי כלל, או מקבלת, מחייבת, נותנת שגיאות הנפקת כרטיס אנונימי/שגיאות טעינת כרטיס קיים בחוזה כלשהו, אך לא מבטלת את החיוב (כאשר כרטיסי אשראי ישראליים פועלים חלק). התייר לבסוף מכניס מטבע ₪5 או טוען במזומן ומגלה שאכן יש בה מלאי רב-קו כי אז אז זה נותן/כן טוען את החוזה.
 

846

Active member
זה לא המפעילים סולקים, כל התקנים הם של משרד התחבורה

נראה שכאשר זה יפעל, "פתאום" נגלה שהמפעילים לא הגדירו תמיכה
בסליקה בינלאומית מול הסולק ואז זה יהיה אסון כי כמעט אף אחד לא יוכל להשתמש בזה, כי כרגיל בארץ, עושים כל קינפוג ללא הרצות מהיום למחר.

דן בצפון למשל ידועה בקרב תיירים בכך שגם בסליקה הרגילה (הפס), מכונת התיקוף ומכירת רב-קו אנונימי, או לא מקבלת חלק מכרטיסי אשראי כלל, או מקבלת, מחייבת, נותנת שגיאות הנפקת כרטיס אנונימי/שגיאות טעינת כרטיס קיים בחוזה כלשהו, אך לא מבטלת את החיוב (כאשר כרטיסי אשראי ישראליים פועלים חלק). התייר לבסוף מכניס מטבע ₪5 או טוען במזומן ומגלה שאכן יש בה מלאי רב-קו כי אז אז זה נותן/כן טוען את החוזה.
זה לא המפעילים סולקים, כל התקנים הם של משרד התחבורה
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הכוונה לסליקה וחוזה חב. אשראי שהוטמע במסוף התשלום באשראי

זה לא המפעילים סולקים, כל התקנים הם של משרד התחבורה
הכוונה לסליקה וחוזה חב. אשראי שהוטמע במסוף התשלום באשראי
במכונה (מול שב"א וחברות האשראי) וכן הגדרות קבלת דיווחים של קבלת תשלום מכרטיסי אשראי חו"ל (שעל פי קבלת דיווח זה כשורה, אמור להינפק כרטיס או חוזה אמור להיטען) ולא לתקני קליפסו ורישום חוזה ברב-קו
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
אבל הסליקה נעשית בצד של המפעילה, לא בצד של המשרד

זה לא המפעילים סולקים, כל התקנים הם של משרד התחבורה
אבל הסליקה נעשית בצד של המפעילה, לא בצד של המשרד
כשקונים כרטיס באשראי במכונה של דן, מופיעה המילה דן בחיוב האשראי. לא "משרד התחבורה". המפעילים צריכים לבחור חומרה, לבחור תוכנה (במקרה של אגד כנראה לכתוב תוכנה משלהם מותאמת אישית), לבחור ספק סליקה, וכו'. בכל שלב של התהליך יש הזדמנויות לתקלות, טעויות, ובחירות שפשוט לא חשבו לכתוב אותן בתקן.

למשל העובדה שרכבת ישראל מחייבת כרטיסי אשראי עם קטגוריה לא נכונה של "מיסים וקנסות"
 

Ccyclist

Well-known member
ירושלים - חניון ממילא או ג.התחמושת?

חדש מירושלים, מכונות התיקוף באוטובוסים החדשות
עובדות סוף סוף.
אחרי כל האלו שניסו לתקף ללא הצלחה, האלו שחשבו שהם תקפו, והנהגים ששמו שקיות נילון מדבקות ושאר אלתורים על המתקפת.
מקווה שכך כל האוטובוסים יפתחו את כל הדלתות בתחנות.
ירושלים - חניון ממילא או ג.התחמושת?
תיכנון עתידי לשילוב עצירת ביניים לא תח"צית בירושלים בדרך מהמרכז לים המלח, האם למרכז העיר עדיף לחנות בחניון במרכז (ממילא וכו') או שזול ובטוח לעצור בחניון גבעת התחמושת? לפי גוגל מדובר ב 10 דק' ברק"ל ממרכז העיר, טוב לקפיצה מהירה למרכז העיר וחזרה.
&nbsp
חניון הר הרצל רחוק מדי לקפיצה מהירה לעיר ואינו קרוב לפרברים שאבקר בהם לפני הקפיצה למרכז העיר.
&nbsp
כמו כן איך משלמים על ילדים ברק"ל? האם כל אדם צריך רב קו משלו או שאפשר לתקף מספר פעמים מערך צבור (ואם כן - איך לבחור מחיר ילדים/נוער) ?
 
אאל"ט חניון גבעת התחמושת בחינם לעומת ממילא בתשלום

ירושלים - חניון ממילא או ג.התחמושת?
תיכנון עתידי לשילוב עצירת ביניים לא תח"צית בירושלים בדרך מהמרכז לים המלח, האם למרכז העיר עדיף לחנות בחניון במרכז (ממילא וכו') או שזול ובטוח לעצור בחניון גבעת התחמושת? לפי גוגל מדובר ב 10 דק' ברק"ל ממרכז העיר, טוב לקפיצה מהירה למרכז העיר וחזרה.
&nbsp
חניון הר הרצל רחוק מדי לקפיצה מהירה לעיר ואינו קרוב לפרברים שאבקר בהם לפני הקפיצה למרכז העיר.
&nbsp
כמו כן איך משלמים על ילדים ברק"ל? האם כל אדם צריך רב קו משלו או שאפשר לתקף מספר פעמים מערך צבור (ואם כן - איך לבחור מחיר ילדים/נוער) ?
אאל"ט חניון גבעת התחמושת בחינם לעומת ממילא בתשלום
כל ילד חייב בכרטיס, קנה כרטיס במכונה אם אין להם רב קו.
לא ניתן לתקף פעמיים על אותו רב קו, אלא אם זאת נסיעת המשך באוטובוס
עוד פרטים באתר של סיטי פס. www.citypass.co.il
 

yair480

Active member
יש לתקף באחד מהאוטובוסים העוברים במקום

ירושלים - חניון ממילא או ג.התחמושת?
תיכנון עתידי לשילוב עצירת ביניים לא תח"צית בירושלים בדרך מהמרכז לים המלח, האם למרכז העיר עדיף לחנות בחניון במרכז (ממילא וכו') או שזול ובטוח לעצור בחניון גבעת התחמושת? לפי גוגל מדובר ב 10 דק' ברק"ל ממרכז העיר, טוב לקפיצה מהירה למרכז העיר וחזרה.
&nbsp
חניון הר הרצל רחוק מדי לקפיצה מהירה לעיר ואינו קרוב לפרברים שאבקר בהם לפני הקפיצה למרכז העיר.
&nbsp
כמו כן איך משלמים על ילדים ברק"ל? האם כל אדם צריך רב קו משלו או שאפשר לתקף מספר פעמים מערך צבור (ואם כן - איך לבחור מחיר ילדים/נוער) ?
יש לתקף באחד מהאוטובוסים העוברים במקום
כדי לשלם על מספר נוסעים ברב קו יש לעלות על אוטובוס שעובר בתחנה הצמודה לרק"ל ואז ניתן לעלות ל'נסיעת המשך' ברכבת הקלה
 
"קומבינה" נחמדה

יש לתקף באחד מהאוטובוסים העוברים במקום
כדי לשלם על מספר נוסעים ברב קו יש לעלות על אוטובוס שעובר בתחנה הצמודה לרק"ל ואז ניתן לעלות ל'נסיעת המשך' ברכבת הקלה
"קומבינה" נחמדה
רק צריך שהנהג ימתין ולא יתחיל לנסוע בינתיים ויוריד אותם בתחנה הבאה...
 

Ccyclist

Well-known member
נשמע לי מסובך מדי לעצירת ביניים.

"קומבינה" נחמדה
רק צריך שהנהג ימתין ולא יתחיל לנסוע בינתיים ויוריד אותם בתחנה הבאה...
נשמע לי מסובך מדי לעצירת ביניים.
מרכז ירושלים מאד נגיש בתח"צ ולא צריך "אמצעי לא תח"צי" כדי לבקר בו. יש יעד פרברי בעיר שנבקר בו ואז נמשיך בנסיעה. אם נסיעה עם נוף חומות העיר העתיקה תספיק אז לא נעצור. כולנו היינו בעיר בשנה-שנתיים האחרונים אז זה לא כזה קריטי אבל אם נחליט שחייבים לעצור אז אני חושב שחנייה במרכז העיר עדיפה מכל הסיבוך שתואר פה.
 
למעלה