חדשות מנת"ע

matrix200200

Active member
חדשות מנת"ע

חדשות מנת"ע
פוסט של מתן קורצווייל.
https://www.facebook.com/matan.kurzweil/posts/10157777785461665
ניתן לראות שתחנת אם המושבות המצב די דומה לתחנת אלנבי מבחינת עבודות השלד.
כל קומות מוכנות (חבל שלא רואים את המצב מבחוץ והאם כבר יש תקרה לתחנה (ניחוש שלי, עדיין לא).
גם דלתות הדף ברציפים מותקנות וגם הSLAB שעליו תונח המסילה נראה מוכן.
 

matrix200200

Active member
עוד חדשות משבתשתיות, מתכוננים לחפור את המקטע האחרון

חדשות מנת"ע
פוסט של מתן קורצווייל.
https://www.facebook.com/matan.kurzweil/posts/10157777785461665
ניתן לראות שתחנת אם המושבות המצב די דומה לתחנת אלנבי מבחינת עבודות השלד.
כל קומות מוכנות (חבל שלא רואים את המצב מבחוץ והאם כבר יש תקרה לתחנה (ניחוש שלי, עדיין לא).
גם דלתות הדף ברציפים מותקנות וגם הSLAB שעליו תונח המסילה נראה מוכן.
עוד חדשות משבתשתיות, מתכוננים לחפור את המקטע האחרון
מנהרת שרות שתחבר בין הקו שעובר ברחוב זיבוטינסקי בפתח תקווה לדפו.
החפירה צפוייה להתחיל בתחילת 2020 והיא תבוצע עם TBM.
מדובר בסה"כ בכ330 מטר של מנהרה.
 

GLSRA

Active member
החפירה של המקטע הזה מתעכבת כבר חודשים.

עוד חדשות משבתשתיות, מתכוננים לחפור את המקטע האחרון
מנהרת שרות שתחבר בין הקו שעובר ברחוב זיבוטינסקי בפתח תקווה לדפו.
החפירה צפוייה להתחיל בתחילת 2020 והיא תבוצע עם TBM.
מדובר בסה"כ בכ330 מטר של מנהרה.
החפירה של המקטע הזה מתעכבת כבר חודשים.
כון שזה לא בנתיב הקריטי, אבל מדובר על תהליכי הרכבת מכונת ה TBM שמתארכת באופן בלתי סביר.
אמנם 330 מטר הם לא הרבה, גם קצב ה"רגיל" של חפירה מדובר על שבועות ספורים. ובכל זאת זה לא ייגמר לפני אפריל -מאי 2020.
אין צורך להזכיר שאין עדיין בנת"ע אף אחד שמעיז כבר להודות שבאוקטובר 2021 לא יקרה כלום. נשארו 22 חודשים להפעלה ?!
האם כבר ריאלי לדבר על 2023 ? או שיש עדיין ספקנים שמאמינים שהרק"ל ייסע ב- 2022 ?
 
2024 במקרה הטוב.

החפירה של המקטע הזה מתעכבת כבר חודשים.
כון שזה לא בנתיב הקריטי, אבל מדובר על תהליכי הרכבת מכונת ה TBM שמתארכת באופן בלתי סביר.
אמנם 330 מטר הם לא הרבה, גם קצב ה"רגיל" של חפירה מדובר על שבועות ספורים. ובכל זאת זה לא ייגמר לפני אפריל -מאי 2020.
אין צורך להזכיר שאין עדיין בנת"ע אף אחד שמעיז כבר להודות שבאוקטובר 2021 לא יקרה כלום. נשארו 22 חודשים להפעלה ?!
האם כבר ריאלי לדבר על 2023 ? או שיש עדיין ספקנים שמאמינים שהרק"ל ייסע ב- 2022 ?
2024 במקרה הטוב.
 

matrix200200

Active member
כפי שכבר אמרתי מספר פעמים, הרכבת יכולה לנסוע אפילו בסוף 2021

החפירה של המקטע הזה מתעכבת כבר חודשים.
כון שזה לא בנתיב הקריטי, אבל מדובר על תהליכי הרכבת מכונת ה TBM שמתארכת באופן בלתי סביר.
אמנם 330 מטר הם לא הרבה, גם קצב ה"רגיל" של חפירה מדובר על שבועות ספורים. ובכל זאת זה לא ייגמר לפני אפריל -מאי 2020.
אין צורך להזכיר שאין עדיין בנת"ע אף אחד שמעיז כבר להודות שבאוקטובר 2021 לא יקרה כלום. נשארו 22 חודשים להפעלה ?!
האם כבר ריאלי לדבר על 2023 ? או שיש עדיין ספקנים שמאמינים שהרק"ל ייסע ב- 2022 ?
כפי שכבר אמרתי מספר פעמים, הרכבת יכולה לנסוע אפילו בסוף 2021
או אולי ברבעון הראשון של 2022, אם יוחלט לפתוח במתכונת מצומצמת.
יש כבר שתי תחנות עם שלד מוכן (עם מעט עבודות שנשארו עם הכניסות.
אם מוסיפים את תחנת הפורטל אליפלט, אז אפילו שלושה.
עבודות תשתית בתחנות כבר התחילו (על כך כתוב גם בפוסט של מתן).
השאלה היא פוליטית תדמיתית, עם כמה תחנות הנהגה של נת"ע תחליט לפתוח את הקו.
אין שום בעיה, לפתוח את הקו בצורה הדרגתית, המון מערכות רכבת תחתית בעולם מתפתחות בצורה כזאת.
זה אולי לא סקסי, כמו לפתוח את כל הקו, אבל זה אפילו עדיף מבחינה תפעולית.
אני מסכים איתך שאם רוצים לעשות זאת, אז ההנהלה צריכה להודיע על כך כבר היום, לעשות חישוב מסלול מחדש ולרכז מאמץ בתחנות שיהיה אפשר לסיים עד התאריך שייקבע.
 

darkshadow1

New member
אני מקווה שאין משמעות ל"ריכוז מאמץ" בתחנות ספציפיות.

כפי שכבר אמרתי מספר פעמים, הרכבת יכולה לנסוע אפילו בסוף 2021
או אולי ברבעון הראשון של 2022, אם יוחלט לפתוח במתכונת מצומצמת.
יש כבר שתי תחנות עם שלד מוכן (עם מעט עבודות שנשארו עם הכניסות.
אם מוסיפים את תחנת הפורטל אליפלט, אז אפילו שלושה.
עבודות תשתית בתחנות כבר התחילו (על כך כתוב גם בפוסט של מתן).
השאלה היא פוליטית תדמיתית, עם כמה תחנות הנהגה של נת"ע תחליט לפתוח את הקו.
אין שום בעיה, לפתוח את הקו בצורה הדרגתית, המון מערכות רכבת תחתית בעולם מתפתחות בצורה כזאת.
זה אולי לא סקסי, כמו לפתוח את כל הקו, אבל זה אפילו עדיף מבחינה תפעולית.
אני מסכים איתך שאם רוצים לעשות זאת, אז ההנהלה צריכה להודיע על כך כבר היום, לעשות חישוב מסלול מחדש ולרכז מאמץ בתחנות שיהיה אפשר לסיים עד התאריך שייקבע.
אני מקווה שאין משמעות ל"ריכוז מאמץ" בתחנות ספציפיות.
במצב נורמלי- אמורים לעבוד בהיקף מקסימאלי על כל התחנות שיש ספק כלשהו שלא יפתחו בזמן (וכרגע נראה שמדובר כמעט בכל התחנות).
 
כרגע החוליה הקריטית היא אורכית

אני מקווה שאין משמעות ל"ריכוז מאמץ" בתחנות ספציפיות.
במצב נורמלי- אמורים לעבוד בהיקף מקסימאלי על כל התחנות שיש ספק כלשהו שלא יפתחו בזמן (וכרגע נראה שמדובר כמעט בכל התחנות).
כרגע החוליה הקריטית היא אורכית
קשה מאד לעשות פתיחה לקטעי ביניים, יש יותר מדי חוליות בשרשרת שלא יכולות לעבוד אם לא גומרים את כל השרשרשת. בעיקר בתחום המסילות והחישמול.
הקו האדום הוא בעצם שני קווים. האחד קצר (מהדיפו בפ"ת ועד אליפלט) והאחד ארוך ממרכז פתח תקווה עד קצה בת-ים.
למעט דילוג על תחנה אחת שתוכנן מראש (תחנת קרליבך) כל התחנות בקו הקצר חייבות להיות מוכנות ברמה של 95% (שיישארו רק פינישים) כדי שיהיה אפשר לפתוח אפילו את הקו הקצר. ק/ה לייצר תהליך בו הקו הקצר נפתח ומדלג על עוד תחנות חוץ מהתחנה שנפתחה מראש כי אם כבר המסילות והחישמול מוכנות בתחנות זה לא סביר שלא נשאר יותר מפינישים. המסילות והחישמול הם הנתיב הקריטי.
כך שלדעתי בהחלט יש היתכנות לפתיחת הקו הקצר קרוב למועד שנקבע. (כמה חודשים איחור) ואת הקו הארוך בשנה איחור. כאשר הפינישים שלא בנתיב הקריטי בהחלט יחכו. לא מן הנמנע שתצא מתחנה מודרנית ומתוקתקת אל פני השטח שייראו כמו עזה ביום רע.
קחו בחשבון שנניח החלטה על הרצה של כמה חודשים חינם תיתן זמן נוסף להשלים את שערי הכירטוס לדוגמה ועדיין לכאורה לפתוח במועד (אני יודע שזה מראית עין אבל זה כנראה מה שיהיה).
 

matrix200200

Active member


כרגע החוליה הקריטית היא אורכית
קשה מאד לעשות פתיחה לקטעי ביניים, יש יותר מדי חוליות בשרשרת שלא יכולות לעבוד אם לא גומרים את כל השרשרשת. בעיקר בתחום המסילות והחישמול.
הקו האדום הוא בעצם שני קווים. האחד קצר (מהדיפו בפ"ת ועד אליפלט) והאחד ארוך ממרכז פתח תקווה עד קצה בת-ים.
למעט דילוג על תחנה אחת שתוכנן מראש (תחנת קרליבך) כל התחנות בקו הקצר חייבות להיות מוכנות ברמה של 95% (שיישארו רק פינישים) כדי שיהיה אפשר לפתוח אפילו את הקו הקצר. ק/ה לייצר תהליך בו הקו הקצר נפתח ומדלג על עוד תחנות חוץ מהתחנה שנפתחה מראש כי אם כבר המסילות והחישמול מוכנות בתחנות זה לא סביר שלא נשאר יותר מפינישים. המסילות והחישמול הם הנתיב הקריטי.
כך שלדעתי בהחלט יש היתכנות לפתיחת הקו הקצר קרוב למועד שנקבע. (כמה חודשים איחור) ואת הקו הארוך בשנה איחור. כאשר הפינישים שלא בנתיב הקריטי בהחלט יחכו. לא מן הנמנע שתצא מתחנה מודרנית ומתוקתקת אל פני השטח שייראו כמו עזה ביום רע.
קחו בחשבון שנניח החלטה על הרצה של כמה חודשים חינם תיתן זמן נוסף להשלים את שערי הכירטוס לדוגמה ועדיין לכאורה לפתוח במועד (אני יודע שזה מראית עין אבל זה כנראה מה שיהיה).
 
למעלה