זהו הזמן זה היום זה הרגע החופש הגיע לגוש תל אביב

Bus Nerd

Active member
היו איחורים רבים ומיניבוסים רבים התמלאו

זהו הזמן זה היום זה הרגע החופש הגיע לגוש תל אביב
קווי סופשבוע מתחילים!
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5630030,00.html
היו איחורים רבים ומיניבוסים רבים התמלאו
בכל הקווים נרשם עומס גדול מהצפוי, והיו לא מעט אנשים מאוכזבים שלא נשאר להם מקום על המיניבוס
 
טוב מאוד שיש ביקוש רב

היו איחורים רבים ומיניבוסים רבים התמלאו
בכל הקווים נרשם עומס גדול מהצפוי, והיו לא מעט אנשים מאוכזבים שלא נשאר להם מקום על המיניבוס
טוב מאוד שיש ביקוש רב
זה אומר שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מוצדקת ויש לה ביקוש רב.
ולכתבה:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5630171,00.html#autoplay
 

Ccyclist

Well-known member
טוב שהביקוש עולה על ההיצע.

טוב מאוד שיש ביקוש רב
זה אומר שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מוצדקת ויש לה ביקוש רב.
ולכתבה:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5630171,00.html#autoplay
טוב שהביקוש עולה על ההיצע.
אין סיכוי שמערכת עם קיבולת של 420 נוסעים בשעה תענה על צרכי 4 ערים עם מעל חצי מיליון תושבים. מה שחשוב כאן הוא העיקרון. אם המערכת לא תעמוד בדרישה יצטרכו לשפר אותה מבחינת תדירות, רכבים וקווים. חשוב לא לוותר על הנסיון לעלות למיניבוסים, ע"ע החרדים והאוטובוס האחרון שכיום מביאים להם מספר אוטובוסים לפי צרכי הציבור.
 
ועיריית ת"א כבר תגברה את המערך

טוב מאוד שיש ביקוש רב
זה אומר שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מוצדקת ויש לה ביקוש רב.
ולכתבה:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5630171,00.html#autoplay
ועיריית ת"א כבר תגברה את המערך
[URL]https://www.ynet.co.il/Ext/Comp/CdaNewsFlash/0,2297,L-5630185_184,00.html[/URL]
"
עיריית תל אביב תגברה את מערך הסעות השבת בשל עומסים

עיריית תל אביב תגברה את מערך ההסעות המטרופוליני בשבת "נעים בסופ"ש" בעקבות דיווחים על עומסים בקווים ועל נוסעים שנותרו בתחנות. היוזמה יצאה לדרך הערב אחרי כניסת השבת, ובמסגרתה יפעל בכל סוף שבוע מערך של מיניבוסים בשישה קווים שינועו בתל אביב, בגבעתיים, בקריית אונו וברמת השרון. בדף הפייסבוק של עיריית תל אביב נכתב: "אנחנו מתנצלים על העומס ומבטיחים להסיק מסקנות לקראת סופי השבוע הבאים".
"

טענת ה"אין ביקוש" התנפצה כבר בשעות הראשונות להפעלת מערך ההסעות.
 
הביקוש גובר בגלל שהשירות חינמי, בדומה לרקלת בירושלים בהתחלה

טוב מאוד שיש ביקוש רב
זה אומר שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מוצדקת ויש לה ביקוש רב.
ולכתבה:

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5630171,00.html#autoplay
הביקוש גובר בגלל שהשירות חינמי, בדומה לרקלת בירושלים בהתחלה
 

Ccyclist

Well-known member
הביקוש נובע מכ 200,000 תושבים בלי רכב

הביקוש גובר בגלל שהשירות חינמי, בדומה לרקלת בירושלים בהתחלה
הביקוש נובע מכ 200,000 תושבים בלי רכב
אם לוקחים את הנסועה בתח"צ הסדיר בתשלום הרגיל בבוקר שישי ובמוצ"ש מינוס אחוז שומרי השבת בארבעת הערים אני בטוח שמגיעים לנסועת פנאי גדולה בהרבה מ 420 נוסעים בשעה. אם היו מתכננים (אפילו על הנייר בלבד ורק לצורך הוויכוח) לו"ז ערב שישי ולו"ז יום שבת בקווים הסדירים על בסיס נתונים אלו היו מגיעים למערכת גדולה בהרבה.
&nbsp
גם ממוניות השירות בתעריף שבת אפשר להסיק מסקנות על הדרישה.
&nbsp
אלמנט החינמיות עוזר וודאי לעומת הצורך לתשלום חברות מראש בקואופרטיבים, אבל הוא לא הגורם העיקרי לדרישה. מערכות הלילה שנסעתי בהן בברייטון ובלונדון בלילות סוף השבוע בשנות התשעים ותחילת האלפיים (בלונדון הכללת מערכת הלילה בכרטיס היומי הרגיל החלה ב 2003 בלבד) היו במחיר נפרד וגבוה יותר ממערכות היום ועדיין האוטובוסים היו מלאים בבליינים.
&nbsp
האלמנטים שעלולים להוריד את הדרישה בהשוואה לבקרי שישי ומוצ"ש הם התדירות הנמוכה יחסית של המערכת, שאלת אמינותה, והעובדה שקהל היעד שלה לא רגיל שיש תח"צ בשבת.
 

down und

New member
אל תשווה עיר של 3 עד 5 מיליון שנמצאת במטרופולין של כמעט 15

הביקוש נובע מכ 200,000 תושבים בלי רכב
אם לוקחים את הנסועה בתח"צ הסדיר בתשלום הרגיל בבוקר שישי ובמוצ"ש מינוס אחוז שומרי השבת בארבעת הערים אני בטוח שמגיעים לנסועת פנאי גדולה בהרבה מ 420 נוסעים בשעה. אם היו מתכננים (אפילו על הנייר בלבד ורק לצורך הוויכוח) לו"ז ערב שישי ולו"ז יום שבת בקווים הסדירים על בסיס נתונים אלו היו מגיעים למערכת גדולה בהרבה.
&nbsp
גם ממוניות השירות בתעריף שבת אפשר להסיק מסקנות על הדרישה.
&nbsp
אלמנט החינמיות עוזר וודאי לעומת הצורך לתשלום חברות מראש בקואופרטיבים, אבל הוא לא הגורם העיקרי לדרישה. מערכות הלילה שנסעתי בהן בברייטון ובלונדון בלילות סוף השבוע בשנות התשעים ותחילת האלפיים (בלונדון הכללת מערכת הלילה בכרטיס היומי הרגיל החלה ב 2003 בלבד) היו במחיר נפרד וגבוה יותר ממערכות היום ועדיין האוטובוסים היו מלאים בבליינים.
&nbsp
האלמנטים שעלולים להוריד את הדרישה בהשוואה לבקרי שישי ומוצ"ש הם התדירות הנמוכה יחסית של המערכת, שאלת אמינותה, והעובדה שקהל היעד שלה לא רגיל שיש תח"צ בשבת.
אל תשווה עיר של 3 עד 5 מיליון שנמצאת במטרופולין של כמעט 15
מיליון איש ואשר ידועה כעיר לא הכי ידידותית לפרייבטים ומנגד היא במאיון העליון
של ערים בעולם עם תח"ץ טוב עד כמעט מעולה לגוש דן.
כוונתי לעיר שחוברה לה יחדיו משני צדי התמזה ואשר חווה אלברשטיין שרה עליה
שיר ובין היתר יש בה את סנט פול קתדרל עם האקוסטיקה היותר ממאוד מאוד מדהימה
(אדם לוחש לקיר העגול שבקומה העליונה וזה שנמצא בדיוק ממול במעגל, מרחק
של כמה מטרים טובים שומע את מה שההוא לחש).


ולעניינינו.
ברור שיש ביקוש לתח"ץ ב-25 השעות של בין כניסת השבת ליציאתה.
גם אם כל נסיעה היתה עולה 5 ש"ח והיית מפעיל 80% מקווי דן הסדירים
היו לך, להערכתי, כמה אלפי נוסעים באותם 25 שעות.
הפעם היו כ-10,000 גם בשל החינמיות, גם בשל הסקרנות, גם בשל הרצון
לעשות נא באוזן או נא בעין לחרדים, גם בשל החידוש וגם בשל תפוח
(התאהבו דעת בשל מה אהבתי? אני אהבתי בשל תפוח).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין ספק שחינם, חדש ומזג אוויר נוח משפיעים לטובה

אל תשווה עיר של 3 עד 5 מיליון שנמצאת במטרופולין של כמעט 15
מיליון איש ואשר ידועה כעיר לא הכי ידידותית לפרייבטים ומנגד היא במאיון העליון
של ערים בעולם עם תח"ץ טוב עד כמעט מעולה לגוש דן.
כוונתי לעיר שחוברה לה יחדיו משני צדי התמזה ואשר חווה אלברשטיין שרה עליה
שיר ובין היתר יש בה את סנט פול קתדרל עם האקוסטיקה היותר ממאוד מאוד מדהימה
(אדם לוחש לקיר העגול שבקומה העליונה וזה שנמצא בדיוק ממול במעגל, מרחק
של כמה מטרים טובים שומע את מה שההוא לחש).


ולעניינינו.
ברור שיש ביקוש לתח"ץ ב-25 השעות של בין כניסת השבת ליציאתה.
גם אם כל נסיעה היתה עולה 5 ש"ח והיית מפעיל 80% מקווי דן הסדירים
היו לך, להערכתי, כמה אלפי נוסעים באותם 25 שעות.
הפעם היו כ-10,000 גם בשל החינמיות, גם בשל הסקרנות, גם בשל הרצון
לעשות נא באוזן או נא בעין לחרדים, גם בשל החידוש וגם בשל תפוח
(התאהבו דעת בשל מה אהבתי? אני אהבתי בשל תפוח).
אין ספק שחינם, חדש ומזג אוויר נוח משפיעים לטובה
ועדיין, טוב שיש ביקוש, גם אם הוא ירד מעט עם הזמן.
&nbsp
ואציין בהקשר לכך שבחיפה קווי הלילה פועלים גם בשישי (בתשלום נסיעה רגיל) והם ממש לא ריקים...
 

darkshadow1

New member
אתה מתעלם מגורמים שיכלו דווקא להוריד את מספר המשתמשים:

אל תשווה עיר של 3 עד 5 מיליון שנמצאת במטרופולין של כמעט 15
מיליון איש ואשר ידועה כעיר לא הכי ידידותית לפרייבטים ומנגד היא במאיון העליון
של ערים בעולם עם תח"ץ טוב עד כמעט מעולה לגוש דן.
כוונתי לעיר שחוברה לה יחדיו משני צדי התמזה ואשר חווה אלברשטיין שרה עליה
שיר ובין היתר יש בה את סנט פול קתדרל עם האקוסטיקה היותר ממאוד מאוד מדהימה
(אדם לוחש לקיר העגול שבקומה העליונה וזה שנמצא בדיוק ממול במעגל, מרחק
של כמה מטרים טובים שומע את מה שההוא לחש).


ולעניינינו.
ברור שיש ביקוש לתח"ץ ב-25 השעות של בין כניסת השבת ליציאתה.
גם אם כל נסיעה היתה עולה 5 ש"ח והיית מפעיל 80% מקווי דן הסדירים
היו לך, להערכתי, כמה אלפי נוסעים באותם 25 שעות.
הפעם היו כ-10,000 גם בשל החינמיות, גם בשל הסקרנות, גם בשל הרצון
לעשות נא באוזן או נא בעין לחרדים, גם בשל החידוש וגם בשל תפוח
(התאהבו דעת בשל מה אהבתי? אני אהבתי בשל תפוח).
אתה מתעלם מגורמים שיכלו דווקא להוריד את מספר המשתמשים:
תדירות נמוכה, קיבולת חסרה, אינטגרציה גרועה עד לא קיימת עם מנועי חיפוש התחבורה הציבורית למיניהם והותק הנמוך של השירות (שכנראה גרם לכך שמי שהיה צריך להגיע למקום בשעה ספציפית העדיף בכל מקרה להשתמש באמצעי תחבורה אחר, כי קשה לסמוך על דבר כ"כ חדש).
 

Ccyclist

Well-known member
ברייטון היא עיר של 300,000 בלבד.

הביקוש נובע מכ 200,000 תושבים בלי רכב
אם לוקחים את הנסועה בתח"צ הסדיר בתשלום הרגיל בבוקר שישי ובמוצ"ש מינוס אחוז שומרי השבת בארבעת הערים אני בטוח שמגיעים לנסועת פנאי גדולה בהרבה מ 420 נוסעים בשעה. אם היו מתכננים (אפילו על הנייר בלבד ורק לצורך הוויכוח) לו"ז ערב שישי ולו"ז יום שבת בקווים הסדירים על בסיס נתונים אלו היו מגיעים למערכת גדולה בהרבה.
&nbsp
גם ממוניות השירות בתעריף שבת אפשר להסיק מסקנות על הדרישה.
&nbsp
אלמנט החינמיות עוזר וודאי לעומת הצורך לתשלום חברות מראש בקואופרטיבים, אבל הוא לא הגורם העיקרי לדרישה. מערכות הלילה שנסעתי בהן בברייטון ובלונדון בלילות סוף השבוע בשנות התשעים ותחילת האלפיים (בלונדון הכללת מערכת הלילה בכרטיס היומי הרגיל החלה ב 2003 בלבד) היו במחיר נפרד וגבוה יותר ממערכות היום ועדיין האוטובוסים היו מלאים בבליינים.
&nbsp
האלמנטים שעלולים להוריד את הדרישה בהשוואה לבקרי שישי ומוצ"ש הם התדירות הנמוכה יחסית של המערכת, שאלת אמינותה, והעובדה שקהל היעד שלה לא רגיל שיש תח"צ בשבת.
ברייטון היא עיר של 300,000 בלבד.
 

Ccyclist

Well-known member
הבהרה: ההשוואה ללילה נכונה לליל שישי

הביקוש נובע מכ 200,000 תושבים בלי רכב
אם לוקחים את הנסועה בתח"צ הסדיר בתשלום הרגיל בבוקר שישי ובמוצ"ש מינוס אחוז שומרי השבת בארבעת הערים אני בטוח שמגיעים לנסועת פנאי גדולה בהרבה מ 420 נוסעים בשעה. אם היו מתכננים (אפילו על הנייר בלבד ורק לצורך הוויכוח) לו"ז ערב שישי ולו"ז יום שבת בקווים הסדירים על בסיס נתונים אלו היו מגיעים למערכת גדולה בהרבה.
&nbsp
גם ממוניות השירות בתעריף שבת אפשר להסיק מסקנות על הדרישה.
&nbsp
אלמנט החינמיות עוזר וודאי לעומת הצורך לתשלום חברות מראש בקואופרטיבים, אבל הוא לא הגורם העיקרי לדרישה. מערכות הלילה שנסעתי בהן בברייטון ובלונדון בלילות סוף השבוע בשנות התשעים ותחילת האלפיים (בלונדון הכללת מערכת הלילה בכרטיס היומי הרגיל החלה ב 2003 בלבד) היו במחיר נפרד וגבוה יותר ממערכות היום ועדיין האוטובוסים היו מלאים בבליינים.
&nbsp
האלמנטים שעלולים להוריד את הדרישה בהשוואה לבקרי שישי ומוצ"ש הם התדירות הנמוכה יחסית של המערכת, שאלת אמינותה, והעובדה שקהל היעד שלה לא רגיל שיש תח"צ בשבת.
הבהרה: ההשוואה ללילה נכונה לליל שישי
וכן לנקודות הדמיון של מערכת שלד ותעריף נפרד שהיו במערכות הלילה שהזכרתי.
&nbsp
בלו"ז יום א' עצמו אין מערכת שלד אלא הפעלה של רובם המכריע של הקווים במערכות השונות. מבנה לו"ז שבת ולו"ז א' מתבטא בהתאמות לפי צרכי הנוסעים בימים אלו בהשוואה לימי חול. לפעמים זה מורגש בתדירות מופחתת, לפעמים התדירות המופחתת לא מורגשת (מי ירגיש ברכבת תחתית כל 3 דקות במקום 2 ?) ולפעמים זה מתבטא בשעת פתיחה טיפה יותר מאוחרת. לוח יום א' תקף גם בחגים הציבוריים ונהוג לקיים ברבים מהם ארועים ציבוריים רבי משתתפים בזכות התח"צ.
&nbsp
מה שנפתח בגוש דן הוא אכן צעד חיובי וחשוב לעומת המצב הקודם של מערכת מוניות השירות הבלתי מתוכננת אבל אל תטעו לחשוב שהוא דומה במשהו ללו"ז יום א' מערבי.
 

down und

New member
אשמח אם תענה לשאלה הבאה שתגיע עוד 4 שניות ושלוש עשיריות

הבהרה: ההשוואה ללילה נכונה לליל שישי
וכן לנקודות הדמיון של מערכת שלד ותעריף נפרד שהיו במערכות הלילה שהזכרתי.
&nbsp
בלו"ז יום א' עצמו אין מערכת שלד אלא הפעלה של רובם המכריע של הקווים במערכות השונות. מבנה לו"ז שבת ולו"ז א' מתבטא בהתאמות לפי צרכי הנוסעים בימים אלו בהשוואה לימי חול. לפעמים זה מורגש בתדירות מופחתת, לפעמים התדירות המופחתת לא מורגשת (מי ירגיש ברכבת תחתית כל 3 דקות במקום 2 ?) ולפעמים זה מתבטא בשעת פתיחה טיפה יותר מאוחרת. לוח יום א' תקף גם בחגים הציבוריים ונהוג לקיים ברבים מהם ארועים ציבוריים רבי משתתפים בזכות התח"צ.
&nbsp
מה שנפתח בגוש דן הוא אכן צעד חיובי וחשוב לעומת המצב הקודם של מערכת מוניות השירות הבלתי מתוכננת אבל אל תטעו לחשוב שהוא דומה במשהו ללו"ז יום א' מערבי.
אשמח אם תענה לשאלה הבאה שתגיע עוד 4 שניות ושלוש עשיריות
הנה היא הגיעה.
האם יש עיר בריטית סבירה, לא ערי שדה של 10 עד 50 אלף תושבים אלא מעל 100
אלף איש שבהן יש נפילה דרמטית או כמעט דרמטית בין כמות המשתמשים בתח"ץ
בימי "חול" (קרי ב' עד ו' כולל) לבין סופ"ש (שבת/ראשון)?


כי באוסטרליה אהובתי זה תלוי.
בסידני כמעט ואין הבדל אבל במלבורן, כמעט אותו גודל אוכלוסיה, הבדל לא דרמטי
אלא האמ אמ אמא והסב סב סבתא של המאוד דרמטי בין יום חול לבין שבת/ראשון.

בשבת/ראשון ממוצע בכל מלבורן הגדולה יש נפילה של בין 80 ל-95 אחוז, כן, כן,
בכמות משתמשי התח"ץ.
קווים של רכבת כבדה שיש כל 8 עד 10 דקות בימי השבוע היו כל 20 דקות בסופ"ש.
וביום חול מערך כפול של 6 קרונות בסה"כ לעומת לעולם ועד מערך אחד של 3 קרונות
בסופ"ש.
בימי חול בשעות הלחץ של הבוקר והערב אין מקומות ישיבה ולעתים בקושי מקומות
עמידה ברכבות הללו ובשבת למרות שהיא בדיוק אבל בדיוק יוק יוק חצי אורך
ולכן חצי ממקומות הישיבה לא רק שלא עמדו אלא כל נוסע יכול היה לשבת במושב שלם משלו.

החשמליות במרכז, מה שנקרא באמריקאית down town ובאוסטרלית CBD
יעני סנטרל ביזנס דיסטריקט, הטראמים המפורסמים של מלבורן (במרכז אין
חיה כזו שנקראת אוטובוס ציבורי-מסחרי. יש מעט והם בינעירוניים. אין אפילו
קו פנים אחד בכל מרכז מלבורן באוטובוס. רק רכבות כבדות על חשמל, רכבות קלות
על חשמל ומוניות ספיישל על גז) בימי חול גדושות נוסעים,
לעתים גם בעמידה בימי שבת או ראשון שליש עד רבע מכמות הנוסעים,
כלומר ירידה של כ-70% בכמות.
בימי חול המוניות עמוסות נוסעים בסופ"ש קל לתפוס מונית ספיישל.


לא הייתי בלוס אנג'לס (לא הייתי בכלל באמריקה צפונית לקו המשווה אלא רק מקו
המשווה דרומה, עד לדרום צ'ילה וארגנטינה)
אבל הבנתי שמלבורן די דומה.
מלא בתים פרטיים, רחובות בד"כ שתי וערב, דאון טאון שריק בלילה ובסופ"ש
והרוב מסתמכים על הפרייבט שלהם.

אה, כן, גם הכבישים בימי חול עמוסים וגדושים במלבורן ובסופ"שים נדיר מאוד
היה לראות פקקי תנועה. בד"כ היו נראים אפילו נטושים למדי וכמעט הזכירו
סרט דיסטופי. טוב, הגזמתי קצת אבל ב-CBD היו להערכתי 95% פחות כלי
רכב לעומת ימי חול.

היכן כן היו פקקי תנועה, והיו, בסופי שבוע?
בשני הפרברים הקרובים למרכז (בין רבע שעה לשלושת רבעי שעה הליכה מהמרכז) שהיו גם ידועים כפרברי בילויים (פאבים, מסעדות, לונה פארק, בתי קפה, בתי קולנוע, קניון).
סנט קילדה וסאות' יאררה. שם הפקקים היו בליל שבת (הלילה של סוף יום ו'
ולעתים גם הלילה של סוף השבת בואך יום א').
אבל שבת בבוקר ובצהריים וביום א' בוקר וצהריים הכבישים גם בפרברים הללו היו די ריקים.
 

darkshadow1

New member
אני מניח שתמצא גם ערים בריטיות כאלה.

אשמח אם תענה לשאלה הבאה שתגיע עוד 4 שניות ושלוש עשיריות
הנה היא הגיעה.
האם יש עיר בריטית סבירה, לא ערי שדה של 10 עד 50 אלף תושבים אלא מעל 100
אלף איש שבהן יש נפילה דרמטית או כמעט דרמטית בין כמות המשתמשים בתח"ץ
בימי "חול" (קרי ב' עד ו' כולל) לבין סופ"ש (שבת/ראשון)?


כי באוסטרליה אהובתי זה תלוי.
בסידני כמעט ואין הבדל אבל במלבורן, כמעט אותו גודל אוכלוסיה, הבדל לא דרמטי
אלא האמ אמ אמא והסב סב סבתא של המאוד דרמטי בין יום חול לבין שבת/ראשון.

בשבת/ראשון ממוצע בכל מלבורן הגדולה יש נפילה של בין 80 ל-95 אחוז, כן, כן,
בכמות משתמשי התח"ץ.
קווים של רכבת כבדה שיש כל 8 עד 10 דקות בימי השבוע היו כל 20 דקות בסופ"ש.
וביום חול מערך כפול של 6 קרונות בסה"כ לעומת לעולם ועד מערך אחד של 3 קרונות
בסופ"ש.
בימי חול בשעות הלחץ של הבוקר והערב אין מקומות ישיבה ולעתים בקושי מקומות
עמידה ברכבות הללו ובשבת למרות שהיא בדיוק אבל בדיוק יוק יוק חצי אורך
ולכן חצי ממקומות הישיבה לא רק שלא עמדו אלא כל נוסע יכול היה לשבת במושב שלם משלו.

החשמליות במרכז, מה שנקרא באמריקאית down town ובאוסטרלית CBD
יעני סנטרל ביזנס דיסטריקט, הטראמים המפורסמים של מלבורן (במרכז אין
חיה כזו שנקראת אוטובוס ציבורי-מסחרי. יש מעט והם בינעירוניים. אין אפילו
קו פנים אחד בכל מרכז מלבורן באוטובוס. רק רכבות כבדות על חשמל, רכבות קלות
על חשמל ומוניות ספיישל על גז) בימי חול גדושות נוסעים,
לעתים גם בעמידה בימי שבת או ראשון שליש עד רבע מכמות הנוסעים,
כלומר ירידה של כ-70% בכמות.
בימי חול המוניות עמוסות נוסעים בסופ"ש קל לתפוס מונית ספיישל.


לא הייתי בלוס אנג'לס (לא הייתי בכלל באמריקה צפונית לקו המשווה אלא רק מקו
המשווה דרומה, עד לדרום צ'ילה וארגנטינה)
אבל הבנתי שמלבורן די דומה.
מלא בתים פרטיים, רחובות בד"כ שתי וערב, דאון טאון שריק בלילה ובסופ"ש
והרוב מסתמכים על הפרייבט שלהם.

אה, כן, גם הכבישים בימי חול עמוסים וגדושים במלבורן ובסופ"שים נדיר מאוד
היה לראות פקקי תנועה. בד"כ היו נראים אפילו נטושים למדי וכמעט הזכירו
סרט דיסטופי. טוב, הגזמתי קצת אבל ב-CBD היו להערכתי 95% פחות כלי
רכב לעומת ימי חול.

היכן כן היו פקקי תנועה, והיו, בסופי שבוע?
בשני הפרברים הקרובים למרכז (בין רבע שעה לשלושת רבעי שעה הליכה מהמרכז) שהיו גם ידועים כפרברי בילויים (פאבים, מסעדות, לונה פארק, בתי קפה, בתי קולנוע, קניון).
סנט קילדה וסאות' יאררה. שם הפקקים היו בליל שבת (הלילה של סוף יום ו'
ולעתים גם הלילה של סוף השבת בואך יום א').
אבל שבת בבוקר ובצהריים וביום א' בוקר וצהריים הכבישים גם בפרברים הללו היו די ריקים.
אני מניח שתמצא גם ערים בריטיות כאלה.
הסיבה הפשוטה לתופעה שאתה מתאר באוסטרליה היא שכמו שאמרת מדובר בערים שרובן ככולן הן פרברים מוטי רכב פרטי עם אוטוסטרדות ענק שמגיעות למרכז העיר, כך שכמעט כולם מחזיקים רכב בכל מקרה. בסופ"ש הרי התנועה הרבה פחות כבדה ואין כמעט פקקים- אז אם יש חניה זמינה (ואני מניח שברוב המקרים יש), אין סיבה להעדיף את התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי. אני מניח שגם בבריטניה יש פה ושם ערים כאלה.
רק כדי לחזק את הטענה- לפי ויקיפדיה, הצפיפות במרכז מלבורן (36 הקמ"ר שבמרכז) היא בערך 3,800 תושבים לקמ"ר, בעוד שהצפיפות במרכז סידני יותר מכפולה (8300 תושבים לקמ"ר). רק לשם השוואה- הצפיפות במחוז תל אביב כולו (176 קמ"ר) היא 7500 תושבים לקמ"ר, והיא רק עולה. בגוש דן כרגע אין כמעט בכלל פקקים בסופ"ש, פשוט כי המטרופולין עדיין לא גדול מספיק (כ-3.5 מיליון בני אדם). עוד 10-20 שנים, כשגוש דן יתקרב ל-5 מיליון בני אדם ובמקביל גם רמת המינוע תעלה- סביר להניח שבתרחיש "עסקים כרגיל" נראה פקקים גם בסופ"ש.
 

down und

New member
מה יהיה?

אשמח אם תענה לשאלה הבאה שתגיע עוד 4 שניות ושלוש עשיריות
הנה היא הגיעה.
האם יש עיר בריטית סבירה, לא ערי שדה של 10 עד 50 אלף תושבים אלא מעל 100
אלף איש שבהן יש נפילה דרמטית או כמעט דרמטית בין כמות המשתמשים בתח"ץ
בימי "חול" (קרי ב' עד ו' כולל) לבין סופ"ש (שבת/ראשון)?


כי באוסטרליה אהובתי זה תלוי.
בסידני כמעט ואין הבדל אבל במלבורן, כמעט אותו גודל אוכלוסיה, הבדל לא דרמטי
אלא האמ אמ אמא והסב סב סבתא של המאוד דרמטי בין יום חול לבין שבת/ראשון.

בשבת/ראשון ממוצע בכל מלבורן הגדולה יש נפילה של בין 80 ל-95 אחוז, כן, כן,
בכמות משתמשי התח"ץ.
קווים של רכבת כבדה שיש כל 8 עד 10 דקות בימי השבוע היו כל 20 דקות בסופ"ש.
וביום חול מערך כפול של 6 קרונות בסה"כ לעומת לעולם ועד מערך אחד של 3 קרונות
בסופ"ש.
בימי חול בשעות הלחץ של הבוקר והערב אין מקומות ישיבה ולעתים בקושי מקומות
עמידה ברכבות הללו ובשבת למרות שהיא בדיוק אבל בדיוק יוק יוק חצי אורך
ולכן חצי ממקומות הישיבה לא רק שלא עמדו אלא כל נוסע יכול היה לשבת במושב שלם משלו.

החשמליות במרכז, מה שנקרא באמריקאית down town ובאוסטרלית CBD
יעני סנטרל ביזנס דיסטריקט, הטראמים המפורסמים של מלבורן (במרכז אין
חיה כזו שנקראת אוטובוס ציבורי-מסחרי. יש מעט והם בינעירוניים. אין אפילו
קו פנים אחד בכל מרכז מלבורן באוטובוס. רק רכבות כבדות על חשמל, רכבות קלות
על חשמל ומוניות ספיישל על גז) בימי חול גדושות נוסעים,
לעתים גם בעמידה בימי שבת או ראשון שליש עד רבע מכמות הנוסעים,
כלומר ירידה של כ-70% בכמות.
בימי חול המוניות עמוסות נוסעים בסופ"ש קל לתפוס מונית ספיישל.


לא הייתי בלוס אנג'לס (לא הייתי בכלל באמריקה צפונית לקו המשווה אלא רק מקו
המשווה דרומה, עד לדרום צ'ילה וארגנטינה)
אבל הבנתי שמלבורן די דומה.
מלא בתים פרטיים, רחובות בד"כ שתי וערב, דאון טאון שריק בלילה ובסופ"ש
והרוב מסתמכים על הפרייבט שלהם.

אה, כן, גם הכבישים בימי חול עמוסים וגדושים במלבורן ובסופ"שים נדיר מאוד
היה לראות פקקי תנועה. בד"כ היו נראים אפילו נטושים למדי וכמעט הזכירו
סרט דיסטופי. טוב, הגזמתי קצת אבל ב-CBD היו להערכתי 95% פחות כלי
רכב לעומת ימי חול.

היכן כן היו פקקי תנועה, והיו, בסופי שבוע?
בשני הפרברים הקרובים למרכז (בין רבע שעה לשלושת רבעי שעה הליכה מהמרכז) שהיו גם ידועים כפרברי בילויים (פאבים, מסעדות, לונה פארק, בתי קפה, בתי קולנוע, קניון).
סנט קילדה וסאות' יאררה. שם הפקקים היו בליל שבת (הלילה של סוף יום ו'
ולעתים גם הלילה של סוף השבת בואך יום א').
אבל שבת בבוקר ובצהריים וביום א' בוקר וצהריים הכבישים גם בפרברים הללו היו די ריקים.
מה יהיה?
 
למעלה