לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2243422,434 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'דעתכם?'
דעתכם?
<< ההודעה הנוכחית
22/11/2019 | 21:14
4
370
https://hashiloach.org.il/%D7%9C%D7%A6%D7%90%D7%AA...
אני שמעתי קולות שאפשר לייעל את התשומות שנוסעות ריקות במועצות האזוריות לטובת המטרופולינים, ששם משוועים לאוטובוסים ונהגים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רעיון קיצוני מדי כי אין גורם שמחוייב להסיע.'
רעיון קיצוני מדי כי אין גורם שמחוייב להסיע.
23/11/2019 | 11:20
2
174
על פניו מעבר לתחבורה מבוססת דרישה באזורים דלים באוכלוסייה במקום העברת קווים שחוסר התדירות והיעילות שלהם גורם לבעלי היכולת שלא להשתמש במערכת זה רעיון הגיוני, אבל הרעיון שהאחריות להסעת הנוסעים שזקוקים לתח"צ תיפול על רוחב ליבם של הנהגים הפרטיים מאד בעייתי.
 
המאמר, באתר דתי יחסית ותוך ציטוט מקורות במדיה דתית-לאומית, מדבר על מערכת הטרמפים ב"ישובים בעלי אופי הומוגני". ברגע שיש הבדלים כלשהם בין הנוסע לנהג כל חזקת הניטראליות של התח"צ נעלמת ונוצרים מצבים של אי נעימות ואי התאמה בציפיות בין הנוסע לנהג הפרטי, אפילו בהשוואה לנהג מונית דעתני שעולה לכביש כדי להסיע. רק לחשוב על הרכילות ב"ישוב הומוגני" על מי נסע לאן ובאילו שעות מספיק כדי להבין שזה מועד לפורענות. (כדובר אנגלית הרקע שלי בארץ כולל חיבור של דור ההורים לאוכלוסיות דוברות אנגלית בציבור הדתי לאומי על בסיס השפה המשותפת, אני יודע על מה אני מדבר).
 
מה שלדעתי ניתן לעשות הוא מה שמתבצע במקומות מסויימים בגליל ובגולן שהמועצות המקומיות מפעילות שירות לפי דרישה לנקודות מעבר לתח"צ סדיר ותדיר. נקודת הגישה לתח"צ יכולה להיות מוקד כלשהו כמו מרכז מסחרי לצד כביש ראשי, מקום שהגיוני לרשת בתח"צ תדיר, בעוד שאת ההקפצות לשם מבצע אמצעי ציבורי יותר שאינו מסיע את הנוסע עד ליעדו אלא רק לנקודת הביניים. במקרה של נוער אני חושב שאין מנוס אלא לכלול בתי ספר ומתנ"סים בכיסוי הישיר כדי לאפשר חזרה מחוגים ופעילויות, במקרה של אוכלוסייה ותיקה צריך לכלול מרפאות במרחב בכיסוי הישיר. בצורה כזו הקו התדיר לעיר הגדולה יהיה תדיר ויעיל, והאמצעי המקומי יוכל להתרכז בהסעות רבות יותר לנקודת ההחלפה במקום שיהיו עשרות קווים לא תדירים מהישובים לעיר עצמה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לגבי בתי ספר ומתנסים במועצות אזוריות'
לגבי בתי ספר ומתנסים במועצות אזוריות
23/11/2019 | 11:32
1
95
האוטובוסים הצהובים של המועצות האזוריות ממלאות את התפקיד של הסעת ילדים ונוער לבית הספר לחוגים לתנועות הנוער ובחזרה. מדי פעם עולים רעיונות שאותם אוטובוסים ונהגיהם יכולים לשמש כתחבורה ציבורית באותן מועצות. 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה בסיס הגיוני יותר אך מצריך הרחבה.'
זה בסיס הגיוני יותר אך מצריך הרחבה.
23/11/2019 | 15:44
84
בגדול מדובר במערך שנועד לקיים שתי הסעות מרוכזות גדולות ביום,  הקיבולת שלו בבוקר מותאמת לגודל אוכלוסיית התלמידים כך שספק אם יוכל להסיע גם נוסעים רגילים, כנראה שזו הסיבה שהדיבורים לא התקדמו הלאה למרות שעל פניו זו מערכת שעומדת ללא שימוש מהבוקר ועד סוף יום הלימודים.
 
השימוש באוטובוסים עלול להיות יקר מאד בשעות השפל ויהיה צורך בכוח אדם נוסף להאריך את הכיסוי אל שעות הערב והלילה (לפחות אלו שבהן יש תח"צ בקווים הארציים והאזוריים החזקים לנקודת ההשקה).
 
אישית נסעתי מכיתה ב' באוטובוסים ירושלמים רגילים לבית הספר שהיה בצד השני של השכונה, אבל כשהורים רגילים שיש אוטובוס ייעודי לילדיהם הם יחששו מהעלאת נוסעים רגילים.
 
עניין נוסף שחוסם כל אפשרות הגבלה לתושבי הישובים בלבד הוא תרבות ההתארחות הדתית. אמנם הייתי חלק ממנה בעיקר במרחק הליכה מביתי בירושלים, אך יצא לי להזדמן אליה גם בצהלה וגם בגולדרס גרין (שם לפחות יש תח"צ 7 ימים בשבוע). בציבור הדתי לאומי פחות תלויים בתח"צ לעניין אבל אני בטוח שיש אורחים שמפחדים לנהוג לישובים מרוחקים בלב הגדה, בציבור החרדי יש תלות גבוהה בתח"צ כך שאם יש איזה ישוב כפרי חרדי או קשר משפחתי / חברתי בין משפחה חרדית למשפחה דתית-לאומית אז ההגעה להתארחות והחזרה ממנה (במיוחד אם זו משפחה גדולה שאי אפשר להעלות לרכב עם 5-7 מושבים) תחייב זכות שימוש במערך ההסעות של המועצה.
 
על פניו יש רכבים ויש נהגים, אז זה בסיס טוב להתחיל ממנו, אבל לא מדובר במערך שיכולים להסב אותו לתח"צ ל 5-10 הק"מ האחרונים בלי שידרוג משמעותי.
 
אציין שפתרון ציבורי מסוג זה עדיף בעיניי מהסתמכות על נהגים פרטיים ברכבם בזמנם החופשי, בייחוד כשהמאמר שממליץ על כך טוען שמוניות לא מגיעות למרחב הזה.
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'צודק לחלוטין!'
צודק לחלוטין!
24/11/2019 | 06:51
71
1. אני מתפלא שהוא לא הציע להרחיב את bubble לישובים קטנים.
2. מעבר לבעיה של כסף יש את הבעיה של זיהום ופד"ח. כשאתה שולח אוטובוס לנוסע  הזיהום יותר גדול מאשר מכוניות.
3. פתרון אחר לחסרי הרכב הוא רכב אוטונומי לדוגמא, גם אם אתה נוסע 40 קמ"ש אבל ישר זה יותר מהיר מאוטובוס.
4. לא צריך לפחד מרכבים פרטיים הגיע הזמן להוזיל אותם ובמקום זה לשים אגרות גודש.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ