לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2243422,434 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'זהו הזמן זה היום זה הרגע החופש הגיע לגוש תל אביב'
זהו הזמן זה היום זה הרגע החופש הגיע לגוש תל אביב
<< ההודעה הנוכחית
22/11/2019 | 16:36
37
370
לצפיה ב-'תודה, בתקווה שאלו יהפכו לקווים רגילים בחיפוש באתר משרד התחבו'
תודה, בתקווה שאלו יהפכו לקווים רגילים בחיפוש באתר משרד התחבו
22/11/2019 | 17:42
2
61
לצפיה ב-'הם לא,צוין במפורש שאלו אינם קווי משרד התחבורה ולכן לא בשלטים'
הם לא,צוין במפורש שאלו אינם קווי משרד התחבורה ולכן לא בשלטים
22/11/2019 | 18:24
1
66
לצפיה ב-'מבין, התקווה לעתיד שהם יהפכו להיות קווי אוטובוס מאושרים על מ'
מבין, התקווה לעתיד שהם יהפכו להיות קווי אוטובוס מאושרים על מ
22/11/2019 | 19:51
115
משרד התחבורה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שהחיינו !! בהצלחה!!'
שהחיינו !! בהצלחה!!
22/11/2019 | 17:37
38
לצפיה ב-'היו איחורים רבים ומיניבוסים רבים התמלאו'
היו איחורים רבים ומיניבוסים רבים התמלאו
22/11/2019 | 21:25
15
187
בכל הקווים נרשם עומס גדול מהצפוי, והיו לא מעט אנשים מאוכזבים שלא נשאר להם מקום על המיניבוס
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'טוב מאוד שיש ביקוש רב'
טוב מאוד שיש ביקוש רב
22/11/2019 | 21:34
14
163
זה אומר שהפעלת תחבורה ציבורית בשבת מוצדקת ויש לה ביקוש רב.
ולכתבה:
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'טוב שהביקוש עולה על ההיצע.'
טוב שהביקוש עולה על ההיצע.
22/11/2019 | 22:01
153
אין סיכוי שמערכת עם קיבולת של 420 נוסעים בשעה תענה על צרכי 4 ערים עם מעל חצי מיליון תושבים. מה שחשוב כאן הוא העיקרון. אם המערכת לא תעמוד בדרישה יצטרכו לשפר אותה מבחינת תדירות, רכבים וקווים. חשוב לא לוותר על הנסיון לעלות למיניבוסים, ע"ע החרדים והאוטובוס האחרון שכיום מביאים להם מספר אוטובוסים לפי צרכי הציבור.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ועיריית ת"א כבר תגברה את המערך'
ועיריית ת"א כבר תגברה את המערך
22/11/2019 | 22:17
167
"
עיריית תל אביב תגברה את מערך הסעות השבת בשל עומסים
 
עיריית תל אביב תגברה את מערך ההסעות המטרופוליני בשבת "נעים בסופ"ש" בעקבות דיווחים על עומסים בקווים ועל נוסעים שנותרו בתחנות. היוזמה יצאה לדרך הערב אחרי כניסת השבת, ובמסגרתה יפעל בכל סוף שבוע מערך של מיניבוסים בשישה קווים שינועו בתל אביב, בגבעתיים, בקריית אונו וברמת השרון. בדף הפייסבוק של עיריית תל אביב נכתב: "אנחנו מתנצלים על העומס ומבטיחים להסיק מסקנות לקראת סופי השבוע הבאים".
"
 
טענת ה"אין ביקוש" התנפצה כבר בשעות הראשונות להפעלת מערך ההסעות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הביקוש גובר בגלל שהשירות חינמי, בדומה לרקלת בירושלים בהתחלה'
הביקוש גובר בגלל שהשירות חינמי, בדומה לרקלת בירושלים בהתחלה
23/11/2019 | 08:05
11
65
לצפיה ב-'הביקוש נובע מכ 200,000 תושבים בלי רכב'
הביקוש נובע מכ 200,000 תושבים בלי רכב
23/11/2019 | 10:46
10
164
אם לוקחים את הנסועה בתח"צ הסדיר בתשלום הרגיל בבוקר שישי ובמוצ"ש מינוס אחוז שומרי השבת בארבעת הערים אני בטוח שמגיעים לנסועת פנאי גדולה בהרבה מ 420 נוסעים בשעה. אם היו מתכננים (אפילו על הנייר בלבד ורק לצורך הוויכוח) לו"ז ערב שישי ולו"ז יום שבת בקווים הסדירים על בסיס נתונים אלו היו מגיעים למערכת גדולה בהרבה.
 
גם ממוניות השירות בתעריף שבת אפשר להסיק מסקנות על הדרישה.
 
אלמנט החינמיות עוזר וודאי לעומת הצורך לתשלום חברות מראש בקואופרטיבים, אבל הוא לא הגורם העיקרי לדרישה. מערכות הלילה שנסעתי בהן בברייטון ובלונדון בלילות סוף השבוע בשנות התשעים ותחילת האלפיים (בלונדון הכללת מערכת הלילה בכרטיס היומי הרגיל החלה ב 2003 בלבד) היו במחיר נפרד וגבוה יותר ממערכות היום ועדיין האוטובוסים היו מלאים בבליינים.
 
האלמנטים שעלולים להוריד את הדרישה בהשוואה לבקרי שישי ומוצ"ש הם התדירות הנמוכה יחסית של המערכת, שאלת אמינותה, והעובדה שקהל היעד שלה לא רגיל שיש תח"צ בשבת.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אל תשווה עיר של 3 עד 5 מיליון שנמצאת במטרופולין של כמעט 15'
אל תשווה עיר של 3 עד 5 מיליון שנמצאת במטרופולין של כמעט 15
23/11/2019 | 21:20
2
92
מיליון איש ואשר ידועה כעיר לא הכי ידידותית לפרייבטים ומנגד היא במאיון העליון
של ערים בעולם עם תח"ץ טוב עד כמעט מעולה לגוש דן.
כוונתי לעיר שחוברה לה יחדיו משני צדי התמזה ואשר חווה אלברשטיין שרה עליה
שיר ובין היתר יש בה את סנט פול קתדרל עם האקוסטיקה היותר ממאוד מאוד מדהימה
(אדם לוחש לקיר העגול שבקומה העליונה וזה שנמצא בדיוק ממול במעגל, מרחק
של כמה מטרים טובים שומע את מה שההוא לחש).


ולעניינינו.
ברור שיש ביקוש לתח"ץ ב-25 השעות של בין כניסת השבת ליציאתה.
גם אם כל נסיעה היתה עולה 5 ש"ח והיית מפעיל 80% מקווי דן הסדירים
היו לך, להערכתי, כמה אלפי נוסעים באותם 25 שעות.
הפעם היו כ-10,000 גם בשל החינמיות, גם בשל הסקרנות, גם בשל הרצון
לעשות נא באוזן או נא בעין לחרדים, גם בשל החידוש וגם בשל תפוח
(התאהבו דעת בשל מה אהבתי? אני אהבתי בשל תפוח).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' אין ספק שחינם, חדש ומזג אוויר נוח משפיעים לטובה'
אין ספק שחינם, חדש ומזג אוויר נוח משפיעים לטובה
23/11/2019 | 21:37
82
ועדיין, טוב שיש ביקוש, גם אם הוא ירד מעט עם הזמן.
 
ואציין בהקשר לכך שבחיפה קווי הלילה פועלים גם בשישי (בתשלום נסיעה רגיל) והם ממש לא ריקים...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה מתעלם מגורמים שיכלו דווקא להוריד את מספר המשתמשים:'
אתה מתעלם מגורמים שיכלו דווקא להוריד את מספר המשתמשים:
23/11/2019 | 22:48
83
תדירות נמוכה, קיבולת חסרה, אינטגרציה גרועה עד לא קיימת עם מנועי חיפוש התחבורה הציבורית למיניהם והותק הנמוך של השירות (שכנראה גרם לכך שמי שהיה צריך להגיע למקום בשעה ספציפית העדיף בכל מקרה להשתמש באמצעי תחבורה אחר, כי קשה לסמוך על דבר כ"כ חדש).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ברייטון היא עיר של 300,000 בלבד.'
ברייטון היא עיר של 300,000 בלבד.
23/11/2019 | 23:13
32
לצפיה ב-'הבהרה: ההשוואה ללילה נכונה לליל שישי'
הבהרה: ההשוואה ללילה נכונה לליל שישי
24/11/2019 | 01:28
5
75
וכן לנקודות הדמיון של מערכת שלד ותעריף נפרד שהיו במערכות הלילה שהזכרתי.
 
בלו"ז יום א' עצמו אין מערכת שלד אלא הפעלה של רובם המכריע של הקווים במערכות השונות. מבנה לו"ז שבת ולו"ז א' מתבטא בהתאמות לפי צרכי הנוסעים בימים אלו בהשוואה לימי חול. לפעמים זה מורגש בתדירות מופחתת, לפעמים התדירות המופחתת לא מורגשת (מי ירגיש ברכבת תחתית כל 3 דקות במקום 2 ?) ולפעמים זה מתבטא בשעת פתיחה טיפה יותר מאוחרת. לוח יום א' תקף גם בחגים הציבוריים ונהוג לקיים ברבים מהם ארועים ציבוריים רבי משתתפים בזכות התח"צ.
 
מה שנפתח בגוש דן הוא אכן צעד חיובי וחשוב לעומת המצב הקודם של מערכת מוניות השירות הבלתי מתוכננת אבל אל תטעו לחשוב שהוא דומה במשהו ללו"ז יום א' מערבי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אשמח אם תענה לשאלה הבאה שתגיע עוד 4 שניות ושלוש עשיריות '
אשמח אם תענה לשאלה הבאה שתגיע עוד 4 שניות ושלוש עשיריות
24/11/2019 | 16:46
2
56
הנה היא הגיעה.
האם יש עיר בריטית סבירה, לא ערי שדה של 10 עד 50 אלף תושבים אלא מעל 100
אלף איש שבהן יש נפילה דרמטית או כמעט דרמטית בין כמות המשתמשים בתח"ץ
בימי "חול" (קרי ב' עד ו' כולל) לבין סופ"ש (שבת/ראשון)?
 
 
כי באוסטרליה אהובתי זה תלוי.
בסידני כמעט ואין הבדל אבל במלבורן, כמעט אותו גודל אוכלוסיה, הבדל לא דרמטי
אלא האמ אמ אמא והסב סב סבתא של המאוד דרמטי בין יום חול לבין שבת/ראשון.
 
בשבת/ראשון ממוצע בכל מלבורן הגדולה יש נפילה של בין 80 ל-95 אחוז, כן, כן,
בכמות משתמשי התח"ץ.
קווים של רכבת כבדה שיש כל 8 עד 10 דקות בימי השבוע היו כל 20 דקות בסופ"ש.
וביום חול מערך כפול של 6 קרונות בסה"כ לעומת לעולם ועד מערך אחד של 3 קרונות
בסופ"ש.
בימי חול בשעות הלחץ של הבוקר והערב אין מקומות ישיבה ולעתים בקושי מקומות
עמידה ברכבות הללו ובשבת למרות שהיא בדיוק אבל בדיוק יוק יוק חצי אורך
ולכן חצי ממקומות הישיבה לא רק שלא עמדו אלא כל נוסע יכול היה לשבת במושב שלם משלו.
 
החשמליות במרכז, מה שנקרא באמריקאית down town  ובאוסטרלית CBD
יעני סנטרל ביזנס דיסטריקט, הטראמים המפורסמים של מלבורן (במרכז אין
חיה כזו שנקראת אוטובוס ציבורי-מסחרי. יש מעט והם בינעירוניים. אין אפילו
קו פנים אחד בכל מרכז מלבורן באוטובוס. רק רכבות כבדות על חשמל, רכבות קלות
על חשמל ומוניות ספיישל על גז) בימי חול גדושות נוסעים,
לעתים גם בעמידה בימי שבת או ראשון שליש עד רבע מכמות הנוסעים,
כלומר ירידה של כ-70% בכמות.
בימי חול המוניות עמוסות נוסעים בסופ"ש קל לתפוס מונית ספיישל.
 
 
לא הייתי בלוס אנג'לס (לא הייתי בכלל באמריקה צפונית לקו המשווה אלא רק מקו
המשווה דרומה, עד לדרום צ'ילה וארגנטינה)
אבל הבנתי שמלבורן די דומה.
מלא בתים פרטיים, רחובות בד"כ שתי וערב, דאון טאון שריק בלילה ובסופ"ש
והרוב מסתמכים על הפרייבט שלהם.
 
אה, כן, גם הכבישים בימי חול עמוסים וגדושים במלבורן ובסופ"שים נדיר מאוד
היה לראות פקקי תנועה. בד"כ היו נראים אפילו נטושים למדי וכמעט הזכירו
סרט דיסטופי. טוב, הגזמתי קצת אבל ב-CBD היו להערכתי 95% פחות כלי
רכב לעומת ימי חול.
 
היכן כן היו פקקי תנועה, והיו, בסופי שבוע?
בשני הפרברים הקרובים למרכז (בין רבע שעה לשלושת רבעי שעה הליכה מהמרכז) שהיו גם ידועים כפרברי בילויים (פאבים, מסעדות, לונה פארק, בתי קפה, בתי קולנוע, קניון).
סנט קילדה וסאות' יאררה. שם הפקקים היו בליל שבת (הלילה של סוף יום ו'
ולעתים גם הלילה של סוף השבת בואך יום א').
אבל שבת בבוקר ובצהריים וביום א' בוקר וצהריים הכבישים גם בפרברים הללו היו די ריקים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מניח שתמצא גם ערים בריטיות כאלה.'
אני מניח שתמצא גם ערים בריטיות כאלה.
24/11/2019 | 21:19
43
הסיבה הפשוטה לתופעה שאתה מתאר באוסטרליה היא שכמו שאמרת מדובר בערים שרובן ככולן הן פרברים מוטי רכב פרטי עם אוטוסטרדות ענק שמגיעות למרכז העיר, כך שכמעט כולם מחזיקים רכב בכל מקרה. בסופ"ש הרי התנועה הרבה פחות כבדה ואין כמעט פקקים- אז אם יש חניה זמינה (ואני מניח שברוב המקרים יש), אין סיבה להעדיף את התחבורה הציבורית על פני הרכב הפרטי. אני מניח שגם בבריטניה יש פה ושם ערים כאלה.
רק כדי לחזק את הטענה- לפי ויקיפדיה, הצפיפות במרכז מלבורן (36 הקמ"ר שבמרכז) היא בערך 3,800 תושבים לקמ"ר, בעוד שהצפיפות במרכז סידני יותר מכפולה (8300 תושבים לקמ"ר). רק לשם השוואה- הצפיפות במחוז תל אביב כולו (176 קמ"ר) היא 7500 תושבים לקמ"ר, והיא רק עולה. בגוש דן כרגע אין כמעט בכלל פקקים בסופ"ש, פשוט כי המטרופולין עדיין לא גדול מספיק (כ-3.5 מיליון בני אדם). עוד 10-20 שנים, כשגוש דן יתקרב ל-5 מיליון בני אדם ובמקביל גם רמת המינוע תעלה- סביר להניח שבתרחיש "עסקים כרגיל" נראה פקקים גם בסופ"ש.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה יהיה?'
מה יהיה?
26/11/2019 | 22:01
9
לצפיה ב-''
25/11/2019 | 15:30
13
לצפיה ב-'אתה תופתע, אולי קלות או אפילו הפתעה גדולה ומרעישה'
אתה תופתע, אולי קלות או אפילו הפתעה גדולה ומרעישה
25/11/2019 | 23:08
30
אבל אני מאשר לך ומרשה לך להשיב על שאלתי אודות ערים בבריטניה הגדולה...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ברכות על הניצחון התקדימי. '
ברכות על הניצחון התקדימי.
22/11/2019 | 21:26
144
כאשר דבר מסויים הופך לשירות עירוני בתל אביב וגוש דן קשה לעיריות אחרות לסרב להעניק אותו לציבורים בתחומן, לא רק מבחינת רצונן אלא גם מבחינת בג"ץ - ע"ע חיוב ההקצבות העירוניות לבית הפתוח בירושלים. העיקרון לכך אינו שלטון הרוב אלא זכויות המיעוטים השונים המרכיבים את החברה להתייחסות שיוויונית לשורת שירותים שונים לפי צרכיהם. מהיום כל אדם תלוי תח"צ יכול לתבוע את העירייה שלו בטענה שהוא אינו שווה פחות מתושב תל אביב ושאין בדרישתו להסעות עירוניות במסגרת החוק הקיים שבירת "הסטטוס קוו".
 
בכניסת שבת כי תישא ("כי תיסע") ביום שישי 22.2.19 כשהייתי בירושלים הן לחוות את קו הרכבת החדש אחרי 20 שנות תיכנון ובנייה והן כדי לנסוע בשבוס לא ידעתי שתוך 9 חודשים בלבד יושג ניצחון משמעותי כל כך בתל אביב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רשמים מנסיעה בשבת בצהריים'
רשמים מנסיעה בשבת בצהריים
23/11/2019 | 14:45
1
274
נסעתי בקו 707, עליתי בדרך סלמה, ירדתי בכיכר רבין.
הדבר הראשון ששמתי לב אליו זה שהאוטובוס איחר. לפחות ברבע שעה. איתי בתחנה עלו עוד שני אנשים ועל המיניבוס היו עוד שניים.
הנהג לא הכיר את הדרך, פנה להרצל במקום לעלייה, ואז בהזדמנות הראשונה פנה שמאלה כדי להסתובב ולחזור למקום הנכון.
 
באלנבי הוא נפגש עם קו 707 אחר לאותו כיוון. מדהים שהם bunched גם בתדירות כל כך נמוכה של שני אוטובוסים בשעה (או שמא זה היה תגבור)? בקינג ג'ורג' המיניבוס כבר התחיל להתמלא, אבל היו עוד מקומות פנויים. הנהג כמעט פספס נוסעים כמה וכמה פעמים למרות שנופפו לו, כך שבבירור לא היה לו ניסיון בנהיגה בתחבורה ציבורית.
 
בדרך חזרה בכיכר רבין שוב עם 707, המיניבוס היה כמעט מלא עד הסוף - היו רק שלושה מקומות פנויים.
 
טווח הגילאים רחב - אמהות עם ילדים, צעירים בני 20 ומשהו, ולא מעט פנסיונרים. נראה שזה שירות מעולה לפנסיונרים שקשה להם ללכת הרבה וקשה להם לרכב על אופניים (וקורקינט זה ממש לא בשבילם), אז במקום שיצטרכו להוציא 50 ש"ח לפחות על מונית, יש להם מיניבוסים בחינם והם לא תקועים בבית. זה מעולה!
 
מבחינת חווית הנסיעה, זה כמו הכלאה בין מונית שירות לאוטבוס - יש תחנות קבועות ולו"ז קבוע, אבל השירות במיניבוסים ובמקום כפתור עצירה צריך לבקש מהנהג במילים "תעצור לי בבקשה בתחנה הבאה".
ב"איפה בוס" יש לפעמים נתוני זמן אמת (כולל מיקום על מפה) לקווים האלו, אבל לפעמים זה פשוט לא עובד והמיניבוס מגיע למרות שלא הופיע במערכת זמן האמת. שלטי זמן האמת של משרד התחבורה מראים תמיד "אין נסיעות בקרוב" וזה כמובן מבלבל נוסעים מזדמנים. לא על כל התחנות הדביקו את מספרי הקווים והמסלולים. המיניבוסים העמוסים הם קצת בעיה כי אין מקום לעמוד בהם, אז מיניבוס מלא עלול לא לעצור לנוסעים - חבל שהחוק לא מאפשר הפעלה עם אוטובוס/מיניבוס עירוני נמוך רצפה עם הרבה מקומות עמידה.
 
בעיה נוספת היא שמספר הקו על המדבקה שבחזית ובצד המיניבוס מאוד קטן, וקשה לראות אותו מרחוק. כמו כן, מכוניות שחונות בתחנות האוטובוס (לעיריית תל אביב כנראה יש בעיות פוליטיות או משפטיות לגרור אותן) מפריעות לנהגים לראות את הנוסעים שממתינים בתחנה, ומפריעות למי שקשה לו ללכת להגיע לדלת המיניבוס. לא יודע מה היה עושה נוסע עם כיסא גלגלים.
 
בקיצור - בישראל כמו בישראל, יש לא מעט בעיות (בטח לא ביום ההפעלה הראשון בלי שעשו הרצה) ואיחורים משמעותיים ולא מוסברים (זה לא יכול להיות פקקים, הכבישים פנויים לגמרי). אבל זה עובד. ואנשים משתמשים בזה. אני מניח שהביקוש בשבועות הראשונים יהיה גדול יחסית (אנשים מתלהבים מדבר חדש, בעיקר כשהוא בחינם) ושבטח עוד כמה שבועות הביקוש יירד והמיניבוסים יהיו פחות עמוסים. אבל זה מוכיח חד משמעית שיש המון ביקוש לתחבורה בשבת במרכז.
 
אני מחכה לראות איך המצב יתפתח ואיך השירות ישתפר, אבל מה שבטוח - אני מאוד שמח שיש לנו כזה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הצגת חצות בגת '
הצגת חצות בגת
23/11/2019 | 21:06
114
חלומי מתקרב לאט
אך היא חמקה עם עוד אחת
השעה הארורה 
היא כבר שלוש כמעט...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'"חגיגה של שפיות" עדכון ב ynet על הביקוש הגדול גם היום'
"חגיגה של שפיות" עדכון ב ynet על הביקוש הגדול גם היום
23/11/2019 | 14:56
5
125
 
ששת הקווים שהחלו לפעול אתמול נרשמו עומסים גם הבוקר. בעיריית ת"א תגברו את מספר המיניבוסים ויבחנו הוספת אוטובוסים בשבוע הבא. "לא ציפינו שזה יהיה כל כך מוצלח", אמר גורם בעירייה. נוסעת בת 83: "חגיגה של שפיות"
 
אחרי שכבר אתמול נרשמו עומסים בקווי השבת החדשים בגוש דן, גם הבוקר (שבת) השתמשו תושבים רבים במערך ההסעות שמופעל לראשונה בחינם על ידי ארבע רשויות בגוש דן. אתמול בלטו בעיקר הצעירים שיצאו לארוחות שישי ולבילוי במרכז העיר והבוקר זה היה בעיקר יומם של המשפחות, בני נוער והגמלאים שיצאו לטיול של שבת. הקווים פועלים היום עד 17:00.
 
בעיריית תל אביב אמרו כי החלו כבר בהסקת מסקנות להמשך, ובינתיים תגברו את מספר המיניבוסים כדי להתמודד עם הביקוש העצום. בין היתר תבחן בשבוע הבא האפשרות להכניס אוטובוסים לחלק מהקווים שיאפשרו העלאת הרבה יותר נוסעים. גורם בעירייה אמר ל-ynet כי "לא ציפינו שזה יהיה כל כך מוצלח".
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בחינת האוטובוסים לשבוע הבא = ניצחון '
בחינת האוטובוסים לשבוע הבא = ניצחון
23/11/2019 | 16:09
4
148
מלחמתו של חולדאי במפרקיות בימי חול וחיבתו למיניבוסים ידועה לכל משתתפי הפורום.  העובדה שגם הוא נאלץ לזנוח חלומות מיניבוסים עבור מציאות שמצריכה אוטובוסים של ממש היא ניצחון נוסף לציבור הנוסעים.
 
כמו כן שימו לב לכמות תגובות האינטרנט בשבת שמגנות את "חילול השבת". מחללי שבת שמטיפים לכפייה דתית ! המשת"פים האלו הם האויב הגדול של הציבור החופשי - בורים, מנהלים אורח חיים חופשי בעצמם, מונעים חופש מאחרים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חולדאי כבר שנים לא מתנגד למפרקיות. הוא למד והתפתח'
חולדאי כבר שנים לא מתנגד למפרקיות. הוא למד והתפתח
23/11/2019 | 16:44
3
145
הוא גם היה הומופוב פעם, והיום הוא כבר לא
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גודוביץ' הוא זה שהתנגד למפרקיות.'
גודוביץ' הוא זה שהתנגד למפרקיות.
24/11/2019 | 00:33
2
98
וגרם לחולדאי לפעול כך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גודוביץ' גם רצה להרוס את מסוף כרמלית, מזל שזה לא קרה'
גודוביץ' גם רצה להרוס את מסוף כרמלית, מזל שזה לא קרה
24/11/2019 | 14:53
1
38
לצפיה ב-'בלי מסוף כרמלית יהיה אסון תחבורתי.'
בלי מסוף כרמלית יהיה אסון תחבורתי.
24/11/2019 | 23:16
26
לצפיה ב-'בשעה טובה!'
בשעה טובה!
23/11/2019 | 18:53
91
הגיע הזמן שבממשלה חדשה תתחיל להרים כפפה ולהפסיק את השטויות של חוק האוסר תח"צ בשבת בכלל כפיה דתית, כל מדינה מתוקנת יש תחבורה ציבורית 7 ימים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'החילוניים נוהרים בכמויות למיניבוסים'
החילוניים נוהרים בכמויות למיניבוסים
23/11/2019 | 19:15
1
122
עוד כתבה, הפעם מוואלה
 
בתחנה 705 בגבעתיים ממתינים 13 אנשים להסעה לתל אביב, אלא שהמיניבוס מגיע כשהוא מלא בנוסעים, הנהג מסמן שאין מקום וממשיך הלאה. מדובר בקו מבוקש שעוצר גם בבית החולים איכילוב, בחוף הים ובשוק הפשפשים, ולכן ההיענות גדולה. אלא שגם אתמול (שישי), לאחר כניסת השבת, התחנות היו מלאות בצעירים שרצו לצאת לבלות בלי לקחת רכב או לבזבז כסף על מונית. הבוקר, במסגרת המיזם החדש לתחבורה ציבורית בשבת בגוש דן, כבר ניתן לראות את כל סוגי האוכלוסייה - מבוגרים, צעירים וזוגות.
"אנחנו מחכים למיניבוס אבל הוא לא מגיע", אומרת אחת הנוסעות. "אם שמו אחד או שניים והוא כבר מגיע עם 19 נוסעים, אז אין מקום. חייבים לתגבר בנהגים". רוני דשא, בת 31, אמרה: "רצינו לנסוע כדי לראות איך זה. אני שמחה שזה מפוצץ, זה אומר שיש דרישה. אני רוצה שזה יתפוס תאוצה ויגדל. מצדי שיהיה עם תשלום, זו לא הבעיה. עד עכשיו היינו הולכים ברגל ותקועים בגבעתיים".
 
לילך מחברת השאטלים מרימה טלפון לחברת ההסעות בגלל העומס. "תתגברו לי את 705", היא אומרת. לאחר מכן מגיע רכב נוסף - אך גם הוא מלא, ופעם נוספת הנהג מסמן שאין מקום וממשיך הלאה. לילך מתקשרת פעם נוספת: "תשלחו לי עוד שני רכבים".
אל הקו מגיע רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים. "הסיכום שלי עם חברת ההסעות הוא שאם תוך שבועיים נראה דרישה גדולה, יהפכו את המיניבוסים לאוטובוסים".
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא היה מספיק תגבור ובשבוע הבא יהיו גם אוטובוסים'
לא היה מספיק תגבור ובשבוע הבא יהיו גם אוטובוסים
23/11/2019 | 19:17
119
כי לא ציפו לעומס של נוסעים היום, בנוסף למיניבוסים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נסעתי לתל אביב לראות את השירות'
נסעתי לתל אביב לראות את השירות
23/11/2019 | 19:55
162
הייתי בקווים 708 ו710 הרושם שלי שבמרכז תל אביב הם יותר מלאים, איפה ש4 ו5 עוברות. לעומת שאר המסלול שם תושבי השכונות הפרבריות עוד לא הפנימו את האוטובוס, למרות שהיו גם אנשים.
פארק הירקון בו החנייה בתשלום ולא הייתה בו תחץ קודם בסופשבוע מונגש עכשו מומלץ.
בנוסף נחמד שהדביקו על כל תחנה מדבקה שעובר בה האוטובוס.
נראה גם שרוב הנוסעים הסתדרו, היו כמה שאלות אך לא היה קשה לקלוט את העניין.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מבורך מאוד!'
מבורך מאוד!
24/11/2019 | 00:34
2
109
הגיע זמן לשים סוף למצור שיש במדינה במשך כ 26 שעות מדי שבוע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
24/11/2019 | 07:42
19
לצפיה ב-'שקודם יבטלו את הדבר ההזוי הזה של מלא קווים'
שקודם יבטלו את הדבר ההזוי הזה של מלא קווים
24/11/2019 | 16:53
158
פופולריים בימי חול אשר לא פועלים במוצאי שבת.
נניח קו 52 של דן.
נניח קו 70 (גם הוא של דן).
 
בעיני זה גובל בחוסר לגיטימיות.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ