צירוף מקרים "מצחיק"

צירוף מקרים "מצחיק"

צירוף מקרים "מצחיק"
היום (20/11/2019) שוב הגעתי ברכבת מתל אביב לתחנת לוד גני אביב,בדיוק ב-13:08 (איחור של שתי דקות) וראיתי את הזנב של אוטובוס קווים קו 13 יוצא מהתחנה ב-13:10 בדיוק, ריק לחלוטין.
דווקא יצא קהל רב מהרכבת, הרוב היו צעירים, והלכו מייד ברגל (האוטובוס עובר דרך שכונת גני אביב, מהלך של 10-15 דקות בערך מתחנת הרכבת). אשתי ואני גם הלכנו ברגל, וגברת אחת, צולעת, נשארה בתחנה לחכות לאוטובוס הבא, וקיללה את הכל ואת כולם על ה"סידור" הזה.

ובינתיים, אני עדיין מצפה לתגובתו של משרד התחבורה לתלונתי על חברת קווים, שמכריזה שהיא בכלל לא חייבת לאסוף נוסעים בתחנות. מן הסתם סמוטריץ' עסוק עכשיו בדברים "יותר חשובים"
 

darkshadow1

New member
הפיתרון הוא לשנות את הלו"ז של האוטובוס.

צירוף מקרים "מצחיק"
היום (20/11/2019) שוב הגעתי ברכבת מתל אביב לתחנת לוד גני אביב,בדיוק ב-13:08 (איחור של שתי דקות) וראיתי את הזנב של אוטובוס קווים קו 13 יוצא מהתחנה ב-13:10 בדיוק, ריק לחלוטין.
דווקא יצא קהל רב מהרכבת, הרוב היו צעירים, והלכו מייד ברגל (האוטובוס עובר דרך שכונת גני אביב, מהלך של 10-15 דקות בערך מתחנת הרכבת). אשתי ואני גם הלכנו ברגל, וגברת אחת, צולעת, נשארה בתחנה לחכות לאוטובוס הבא, וקיללה את הכל ואת כולם על ה"סידור" הזה.

ובינתיים, אני עדיין מצפה לתגובתו של משרד התחבורה לתלונתי על חברת קווים, שמכריזה שהיא בכלל לא חייבת לאסוף נוסעים בתחנות. מן הסתם סמוטריץ' עסוק עכשיו בדברים "יותר חשובים"
הפיתרון הוא לשנות את הלו"ז של האוטובוס.
לכאורה- הנהגים צריכים לצאת בזמן. אם כל איחור של 2 דקות ברכבת גורם לנוסעים לפספס את האוטובוס- אז הפתרון הוא שהאוטובוס יצא כמה דקות יותר מאוחר.
 
זו כבר שאלה אחרת,

הפיתרון הוא לשנות את הלו"ז של האוטובוס.
לכאורה- הנהגים צריכים לצאת בזמן. אם כל איחור של 2 דקות ברכבת גורם לנוסעים לפספס את האוטובוס- אז הפתרון הוא שהאוטובוס יצא כמה דקות יותר מאוחר.
זו כבר שאלה אחרת,
והגיונית ביותר, מה גם שהרכבות מגיעות לתחנת לוד גני אביב רק אחת לשעה


השאלה שלי היתה, האם זה נכון שהנהג טורק את הדלת בפני אנשים המתקרבים לאוטובוס, על מנת לצאת בזמן ויהי מה. האם זהו יעודה של תחבורה ציבורית.
 
משרד התחבורה מאשר: נהג אינו חייב לאסוף את הנוסעים


צירוף מקרים "מצחיק"
היום (20/11/2019) שוב הגעתי ברכבת מתל אביב לתחנת לוד גני אביב,בדיוק ב-13:08 (איחור של שתי דקות) וראיתי את הזנב של אוטובוס קווים קו 13 יוצא מהתחנה ב-13:10 בדיוק, ריק לחלוטין.
דווקא יצא קהל רב מהרכבת, הרוב היו צעירים, והלכו מייד ברגל (האוטובוס עובר דרך שכונת גני אביב, מהלך של 10-15 דקות בערך מתחנת הרכבת). אשתי ואני גם הלכנו ברגל, וגברת אחת, צולעת, נשארה בתחנה לחכות לאוטובוס הבא, וקיללה את הכל ואת כולם על ה"סידור" הזה.

ובינתיים, אני עדיין מצפה לתגובתו של משרד התחבורה לתלונתי על חברת קווים, שמכריזה שהיא בכלל לא חייבת לאסוף נוסעים בתחנות. מן הסתם סמוטריץ' עסוק עכשיו בדברים "יותר חשובים"
משרד התחבורה מאשר: נהג אינו חייב לאסוף את הנוסעים

קיבלתי תשובה רשמית ממשרד התחבורה: הנהג אינו חייב לאסוף את כל הנוסעים בתחנה! אליבא ד"תקנות משרד התחבורה", אפילו... אסור לעשות את זה


השאלה הקטנטנה היא, מהו בעצם יעודה של תחבורה ציבורית
 

שמונו

Active member
איפה כתוב?

משרד התחבורה מאשר: נהג אינו חייב לאסוף את הנוסעים

קיבלתי תשובה רשמית ממשרד התחבורה: הנהג אינו חייב לאסוף את כל הנוסעים בתחנה! אליבא ד"תקנות משרד התחבורה", אפילו... אסור לעשות את זה


השאלה הקטנטנה היא, מהו בעצם יעודה של תחבורה ציבורית
איפה כתוב?
במכתב אין שום התייחסות למשפט שכתבת "הנהג אינו חייב לאסוף את כל הנוסעים בתחנה"
ההתייחסות היחידה היא שאם הנהג סגר דלתות ואח"כ הגיעו אנשים
אתה צודק בבעיה שנוצרה ובתלונה, אבל לא להגיד משפטים שמשרד התחבורה לא אמר
 
בוא נגדיר מה זה "הגיעו"

איפה כתוב?
במכתב אין שום התייחסות למשפט שכתבת "הנהג אינו חייב לאסוף את כל הנוסעים בתחנה"
ההתייחסות היחידה היא שאם הנהג סגר דלתות ואח"כ הגיעו אנשים
אתה צודק בבעיה שנוצרה ובתלונה, אבל לא להגיד משפטים שמשרד התחבורה לא אמר
בוא נגדיר מה זה "הגיעו"
מטר אחד מהתחנה זה נחשב הגיעו?
שני מטרים?
שלושה מטרים?
אם אישה צולעת מדדדה לכיוון האוטובוס אבל לא הגיעה 10 מטרים, האם לפי הטקסט של התשובה הנהג אמור להמתין לה? או עדיף שיסע ריק?

לפי הטקסט, גם אם מישהו זריז מאוד הגיע בריצה, וכבר עומד ממש מול דלת האוטובוס, אבל הנהג הספיק לסגור את הדלת, אז אסור לנהג לאסוף את הנוסע הזה מהתחנה!
 

GLSRA

Active member
מתסכל שהנהלים והפרוצדורה גוברים על ההגיון.

בוא נגדיר מה זה "הגיעו"
מטר אחד מהתחנה זה נחשב הגיעו?
שני מטרים?
שלושה מטרים?
אם אישה צולעת מדדדה לכיוון האוטובוס אבל לא הגיעה 10 מטרים, האם לפי הטקסט של התשובה הנהג אמור להמתין לה? או עדיף שיסע ריק?

לפי הטקסט, גם אם מישהו זריז מאוד הגיע בריצה, וכבר עומד ממש מול דלת האוטובוס, אבל הנהג הספיק לסגור את הדלת, אז אסור לנהג לאסוף את הנוסע הזה מהתחנה!
מתסכל שהנהלים והפרוצדורה גוברים על ההגיון.
לא רק מצד הנהגים וחברות התחבורה אלא גם מכיוון משרד התחבורה.
ומה באמת היה קורה אם הנהג היה קצת ראש גדול ורואה שהרכבת איחרה בדקה או שתיים והיהה "סתם" מחכה להם.
האוטובוס לא היה נוסע ריק והנוסעים לא היו הולכים ברגל, ואף אחד, אבל באמת אף אחד לא היה נפגע מזה.
למה, הפרוצדורה והנהלים וחוזרי המנכ"ל השתלטו על חיינו ?
 

iritilan

New member
הזוי לגמרי, נשמע כמו משהו מפרק מ yes minister/prime minister

מתסכל שהנהלים והפרוצדורה גוברים על ההגיון.
לא רק מצד הנהגים וחברות התחבורה אלא גם מכיוון משרד התחבורה.
ומה באמת היה קורה אם הנהג היה קצת ראש גדול ורואה שהרכבת איחרה בדקה או שתיים והיהה "סתם" מחכה להם.
האוטובוס לא היה נוסע ריק והנוסעים לא היו הולכים ברגל, ואף אחד, אבל באמת אף אחד לא היה נפגע מזה.
למה, הפרוצדורה והנהלים וחוזרי המנכ"ל השתלטו על חיינו ?
הזוי לגמרי, נשמע כמו משהו מפרק מ yes minister/prime minister
כאילו שכחו שמטרת האוטובוסים לא רק להסיע את עצמם מתחנה לתחנה אלא להסיע נוסעים ליעדם. על אחת כמה וכמה שמדובר באוטובוס שייעודו הסעה מתחנת רכבת, אבל לא מתאים עצמו לזמני הגעת הרכבת.
מזכיר לי פרק מהסדרה הבריטית yes minster או מהמשכה yes prime minister שבו סר האמפרי מתייחס לבית חולים שנחשב יעיל ביותר ועומד בהצטיינות בכל הכללים - רק שבבית החולים הנ"ל אין כלל חולים מפני שנגמר להם התקציב אחרי שבנו אותו! ממש יכולה לדמות לעצמי את סר האמפרי מסביר את 'ההיגיון' בכך שאוטובוס לא יתעכב למטרות שוליות כמו העלאת נוסעים וכך יהיה מופת ליעילות ודיוק. די ברור שמי שאחראי על תכנון התחבורה הציבורית במדינה לא בדיוק נוסע בה...
 
ובכל זאת יש הגיון

הזוי לגמרי, נשמע כמו משהו מפרק מ yes minister/prime minister
כאילו שכחו שמטרת האוטובוסים לא רק להסיע את עצמם מתחנה לתחנה אלא להסיע נוסעים ליעדם. על אחת כמה וכמה שמדובר באוטובוס שייעודו הסעה מתחנת רכבת, אבל לא מתאים עצמו לזמני הגעת הרכבת.
מזכיר לי פרק מהסדרה הבריטית yes minster או מהמשכה yes prime minister שבו סר האמפרי מתייחס לבית חולים שנחשב יעיל ביותר ועומד בהצטיינות בכל הכללים - רק שבבית החולים הנ"ל אין כלל חולים מפני שנגמר להם התקציב אחרי שבנו אותו! ממש יכולה לדמות לעצמי את סר האמפרי מסביר את 'ההיגיון' בכך שאוטובוס לא יתעכב למטרות שוליות כמו העלאת נוסעים וכך יהיה מופת ליעילות ודיוק. די ברור שמי שאחראי על תכנון התחבורה הציבורית במדינה לא בדיוק נוסע בה...
ובכל זאת יש הגיון
כאמור, הפתרון במקרה הזה אינו בתלונה לנהג אלא בפנייה בבקשה להתאים את הלו"ז טוב יותר לרכבת.
לא מדובר בקו שמטרתו אך ורק הסעת נוסעים מתחנת רכבת גני אביב לשכונת גני אביב, אלא בקו שעושה שירות פנימי בלוד ויש עוד די הרבה נוסעים שמחכים לו בתחנות הביניים בדרך.
נהג שיחכה לנוסעים ברכבת מעבר לזמן היציאה הרשמי של הקו יעזור אולי לנוסעים האלה אבל יפגע בכל הנוסעים האחרים שמחכים.
במקרה הזה מדובר במקרה די ייחודי של קו שמתחיל בתחנת רכבת (ולכן לנכון להתאים את הלו"ז לרכבת), רוב הקווים בישראל מתחילים בתחנת קצה שאינה תחנת רכבת, אבל הסוגייה לכאורה רלוונטית גם להם. נוסעים מטפטפים כל הזמן לתחנה, וכל פעם הנהג עשוי למצוא עצמו מתעכב עוד דקה ועוד דקה ועוד דקה רק כי ראה בזווית המראה מישהו מתקרב בריצה או בהליכה. המתנה לכולם תפגע באמינות השירות (שביננו, גם ככה סובלת מבעיות רבות).
זה גם נכון לתחנות ביניים, הנהג חייב לאסוף את כל מי שממתין בתחנה, אבל האם הוא חייב לחכות עבור מי שמגיע בריצה ועוד לא הספיק להגיע לתחנה? הנהגים מפעילים שיקול דעת ופעמים רבות ראיתי נהג שמתחיל בנסיעתו, ואז עוצר ופותח את הדלת למישהו שרץ, אבל טוב שמשרד התחבורה מגבה אותם כשהם מחליטים לא לעשות זאת וכותב כללים ברורים כי טובתם של רבים (אלה שכבר על האוטובוס או הממתינים בתחנות ההמשך) גוברת על טובתו של היחיד שאיחר.

זה נכון גם לרכבות, לא אחת רכבת מתעכבת כי נוסע שמאחר מצליח ברגע האחרון לפתוח דלת שכבר כמעט נסגרה. ברכבות יש מנגנון נעילה שקובע שאחרי שכל הדלתות ננעלו כבר אי אפשר לפתוח אותם.
 

iritilan

New member
התכוונתי למצב שבו אסור לפתוח דלת שנסגרה

ובכל זאת יש הגיון
כאמור, הפתרון במקרה הזה אינו בתלונה לנהג אלא בפנייה בבקשה להתאים את הלו"ז טוב יותר לרכבת.
לא מדובר בקו שמטרתו אך ורק הסעת נוסעים מתחנת רכבת גני אביב לשכונת גני אביב, אלא בקו שעושה שירות פנימי בלוד ויש עוד די הרבה נוסעים שמחכים לו בתחנות הביניים בדרך.
נהג שיחכה לנוסעים ברכבת מעבר לזמן היציאה הרשמי של הקו יעזור אולי לנוסעים האלה אבל יפגע בכל הנוסעים האחרים שמחכים.
במקרה הזה מדובר במקרה די ייחודי של קו שמתחיל בתחנת רכבת (ולכן לנכון להתאים את הלו"ז לרכבת), רוב הקווים בישראל מתחילים בתחנת קצה שאינה תחנת רכבת, אבל הסוגייה לכאורה רלוונטית גם להם. נוסעים מטפטפים כל הזמן לתחנה, וכל פעם הנהג עשוי למצוא עצמו מתעכב עוד דקה ועוד דקה ועוד דקה רק כי ראה בזווית המראה מישהו מתקרב בריצה או בהליכה. המתנה לכולם תפגע באמינות השירות (שביננו, גם ככה סובלת מבעיות רבות).
זה גם נכון לתחנות ביניים, הנהג חייב לאסוף את כל מי שממתין בתחנה, אבל האם הוא חייב לחכות עבור מי שמגיע בריצה ועוד לא הספיק להגיע לתחנה? הנהגים מפעילים שיקול דעת ופעמים רבות ראיתי נהג שמתחיל בנסיעתו, ואז עוצר ופותח את הדלת למישהו שרץ, אבל טוב שמשרד התחבורה מגבה אותם כשהם מחליטים לא לעשות זאת וכותב כללים ברורים כי טובתם של רבים (אלה שכבר על האוטובוס או הממתינים בתחנות ההמשך) גוברת על טובתו של היחיד שאיחר.

זה נכון גם לרכבות, לא אחת רכבת מתעכבת כי נוסע שמאחר מצליח ברגע האחרון לפתוח דלת שכבר כמעט נסגרה. ברכבות יש מנגנון נעילה שקובע שאחרי שכל הדלתות ננעלו כבר אי אפשר לפתוח אותם.
התכוונתי למצב שבו אסור לפתוח דלת שנסגרה
או שסוגרים דלת בפניו של נוסע שנמצא שנייה מהאוטובוס. בפועל מתוך נסיון אישי במקרים רבים מדי הנהגים ממהרים מדי לסגור את הדלת - לפעמים עוד לפני שנוסעים שנמצאים בתוך האוטובוס סיימו לרדת. יישנם גם מקרים שבהם יותר מאוטובוס אחד עוצר בתחנה באותו זמן או במצב שבו האוטובוס לא עצר בדיוק במקום שבו הנוסעים המתינו (למשל כאשר אין סככה או כאשר האוטובוס לא עצר בדיוק במקום הנכון) או שיש נוסעים מבוגרים שלוקח להם יותר זמן להגיע בחלק מהמקרים הנהגים ממש ממהרים 'לברוח' ובמקרה הטוב כאשר הנוסעים בתוך האוטובוס מפנים את תשומת לבו של הנהג או שהנוסעים בתחנה דופקים על הדלת, הנהג עוצר שוב. אם אסור יהיה לפתוח מחדש דלת באף אחד מהמצבים האלה יותר מדי נוסעים פשוט לא יצליחו לעלות או לרדת...
מובן שאי אפשר לצפות מנהג אוטובוס שייחכה כל הזמן למי שעדיין לא נמצא בתחנה, אבל אם נוסע רץ לתחנה כאשר האוטובוס עדיין שם במיוחד אם מדובר בתחנה שאין אליה אוטובוס בתדירות סבירה ומדובר בתחנת רכבת שבה הנוסעים תלויים בשעת ההגעה של הרכבת, אז אולי זה מצב שבו כן צריך לחכות רגע לנוסעים.
ובלי קשר למקרים הנקודתיים הללו חשוב שברירת המחדל של אוטובוס תהיה לעצור בתחנה באופן שיאפשר לנוסעים להעלות ולא למהר לברוח (אולי כדאי לעמוד בלוחות זמנים...)
 

Ccyclist

Well-known member
אין הצדקה שלא להתאים ללו"ז הרכבת.

ובכל זאת יש הגיון
כאמור, הפתרון במקרה הזה אינו בתלונה לנהג אלא בפנייה בבקשה להתאים את הלו"ז טוב יותר לרכבת.
לא מדובר בקו שמטרתו אך ורק הסעת נוסעים מתחנת רכבת גני אביב לשכונת גני אביב, אלא בקו שעושה שירות פנימי בלוד ויש עוד די הרבה נוסעים שמחכים לו בתחנות הביניים בדרך.
נהג שיחכה לנוסעים ברכבת מעבר לזמן היציאה הרשמי של הקו יעזור אולי לנוסעים האלה אבל יפגע בכל הנוסעים האחרים שמחכים.
במקרה הזה מדובר במקרה די ייחודי של קו שמתחיל בתחנת רכבת (ולכן לנכון להתאים את הלו"ז לרכבת), רוב הקווים בישראל מתחילים בתחנת קצה שאינה תחנת רכבת, אבל הסוגייה לכאורה רלוונטית גם להם. נוסעים מטפטפים כל הזמן לתחנה, וכל פעם הנהג עשוי למצוא עצמו מתעכב עוד דקה ועוד דקה ועוד דקה רק כי ראה בזווית המראה מישהו מתקרב בריצה או בהליכה. המתנה לכולם תפגע באמינות השירות (שביננו, גם ככה סובלת מבעיות רבות).
זה גם נכון לתחנות ביניים, הנהג חייב לאסוף את כל מי שממתין בתחנה, אבל האם הוא חייב לחכות עבור מי שמגיע בריצה ועוד לא הספיק להגיע לתחנה? הנהגים מפעילים שיקול דעת ופעמים רבות ראיתי נהג שמתחיל בנסיעתו, ואז עוצר ופותח את הדלת למישהו שרץ, אבל טוב שמשרד התחבורה מגבה אותם כשהם מחליטים לא לעשות זאת וכותב כללים ברורים כי טובתם של רבים (אלה שכבר על האוטובוס או הממתינים בתחנות ההמשך) גוברת על טובתו של היחיד שאיחר.

זה נכון גם לרכבות, לא אחת רכבת מתעכבת כי נוסע שמאחר מצליח ברגע האחרון לפתוח דלת שכבר כמעט נסגרה. ברכבות יש מנגנון נעילה שקובע שאחרי שכל הדלתות ננעלו כבר אי אפשר לפתוח אותם.
אין הצדקה שלא להתאים ללו"ז הרכבת.
זמן ההגעה המשוער של הרכבת ידוע, וחלק מתפקידו של הקו הוא כתחבורה משלימה לנוסעי הרכבת.
&nbsp
הייתי במצבים כאלו של אי תיאום וזה מעיד על ביצוע גרוע.
&nbsp
במקרה אחד הייתי על אוטובוס שאטל שהחליף קטע רכבתי סגור בקו הדו מסילתי שבין ברייטון להייווארד'ס הית'. השאטל נכנס למסוף בכניסה להייווארד'ס הית' בדיוק כשהרכבת ללונדון יצאה צפונה. במקרה כזה אפשר לומר שהרכבת חייבת לדייק והשאטל אשם בכך שיצא 5-10 דקות מאוחר מדי.
&nbsp
במקרה אחר היינו בטיול יום באי וויט, השארנו את הרכב בסאות'המפטון כדי לעלות על מעבורת הקטמרן המהירה ולא מעבורת הרכב האיטית, הלכנו מהנמל במערב קאווס למעבורת עירונית שנקראת "גשר צף" שחוצה את נהר המדינה למזרח קאווס, והלכנו ממנה לתחנת האוטובוס הסמוכה כדי לראות איך האוטובוס נוסע לו ותוקע אותנו עם 20 דקות המתנה. היעד היה ארמון אוסבורן האוס ואם היינו לוקחים את הרחפת לרייד אז היינו תלויים בקו אוטובוס של פעם בשעה. התירוץ במקרה הזה הוא שאין לגשר הצף לו"ז, ולכן אי אפשר לתאם איתו (לדעתי חדר בקרה משותף יכול לתאם דברים כאלו). משום שאין לאי חיבור יבשתי לאי העיקרי הוא סובל מנתק מסויים שהופך אותו לעני יחסית למיקומו בדרום מזרח אנגליה (מכנים אותו בין השאר "גטו לבן") והתיירות היא חלק חשוב מכלכלת האי. אי תיאום תחבורה בין אחת ממעבורות הולכי הרגל העיקריות לאי ואחד היעדים הבולטים בו (ארמון פרטי של המלכה ויקטוריה שהתגוררה בו עשרות שנים ואף נפטרה בו) היא מכה לתיירות שם.
&nbsp
כשנוסע ללא אמצעי משלים כמו אופניים עולה על רכבת שמחייבת נסיעה משלימה הוא נותן אמון לא רק ברכבת אלא גם באוטובוס שיביא אותו ליעדו. אם האוטובוס לא ממלא את תפקידו הנוסע לא ישקול רק את קטע המסלול של האוטובוס אלא גם את הנסיעה הכוללת ואם להשתמש באמצעי ציבורי או פרטי.
 

Ccyclist

Well-known member
בעצם, יש בעיית תיאום בתחנות רעננה

אין הצדקה שלא להתאים ללו"ז הרכבת.
זמן ההגעה המשוער של הרכבת ידוע, וחלק מתפקידו של הקו הוא כתחבורה משלימה לנוסעי הרכבת.
&nbsp
הייתי במצבים כאלו של אי תיאום וזה מעיד על ביצוע גרוע.
&nbsp
במקרה אחד הייתי על אוטובוס שאטל שהחליף קטע רכבתי סגור בקו הדו מסילתי שבין ברייטון להייווארד'ס הית'. השאטל נכנס למסוף בכניסה להייווארד'ס הית' בדיוק כשהרכבת ללונדון יצאה צפונה. במקרה כזה אפשר לומר שהרכבת חייבת לדייק והשאטל אשם בכך שיצא 5-10 דקות מאוחר מדי.
&nbsp
במקרה אחר היינו בטיול יום באי וויט, השארנו את הרכב בסאות'המפטון כדי לעלות על מעבורת הקטמרן המהירה ולא מעבורת הרכב האיטית, הלכנו מהנמל במערב קאווס למעבורת עירונית שנקראת "גשר צף" שחוצה את נהר המדינה למזרח קאווס, והלכנו ממנה לתחנת האוטובוס הסמוכה כדי לראות איך האוטובוס נוסע לו ותוקע אותנו עם 20 דקות המתנה. היעד היה ארמון אוסבורן האוס ואם היינו לוקחים את הרחפת לרייד אז היינו תלויים בקו אוטובוס של פעם בשעה. התירוץ במקרה הזה הוא שאין לגשר הצף לו"ז, ולכן אי אפשר לתאם איתו (לדעתי חדר בקרה משותף יכול לתאם דברים כאלו). משום שאין לאי חיבור יבשתי לאי העיקרי הוא סובל מנתק מסויים שהופך אותו לעני יחסית למיקומו בדרום מזרח אנגליה (מכנים אותו בין השאר "גטו לבן") והתיירות היא חלק חשוב מכלכלת האי. אי תיאום תחבורה בין אחת ממעבורות הולכי הרגל העיקריות לאי ואחד היעדים הבולטים בו (ארמון פרטי של המלכה ויקטוריה שהתגוררה בו עשרות שנים ואף נפטרה בו) היא מכה לתיירות שם.
&nbsp
כשנוסע ללא אמצעי משלים כמו אופניים עולה על רכבת שמחייבת נסיעה משלימה הוא נותן אמון לא רק ברכבת אלא גם באוטובוס שיביא אותו ליעדו. אם האוטובוס לא ממלא את תפקידו הנוסע לא ישקול רק את קטע המסלול של האוטובוס אלא גם את הנסיעה הכוללת ואם להשתמש באמצעי ציבורי או פרטי.
בעצם, יש בעיית תיאום בתחנות רעננה
בשתי התחנות היו, לפחות בפברואר שעבר, מצבים של רבע שעה עד אולי 20 דקות בין ההגעה ברכבת ובין האוטובוס הבא למרכז רחוב אחוזה.
&nbsp
אם לרעננה מערב אפשר להתייחס בסלחנות מסויימת כי מדובר בקווי ה 29-39 מהרצליה, הרי שברעננה דרום מדובר במסוף ייעודי ליד התחנה שמהווה תחנת מוצא של הקווים כמו בדוגמה שבפתיחת השירשור.
&nbsp
בשתי נסיעות הרכבת שעשיתי מירושלים לרעננה הייתי צריך לחפש את האוטובוסים כשהרכבת יצאה מראש העין, ויצא לי לרדת בשתי התחנות כי פעם היה עדיף לרדת באחת ופעם בשניה. בשני המקרים התחנה שלא ירדתי בה סבלה מזמן המתנה לא סביר בעוד שהתחנה שירדתי בה היתה עם זמן המתנה סביר של 5-7 דקות.
 
גם ברכבת הקלה, בהתחלה לא

ובכל זאת יש הגיון
כאמור, הפתרון במקרה הזה אינו בתלונה לנהג אלא בפנייה בבקשה להתאים את הלו"ז טוב יותר לרכבת.
לא מדובר בקו שמטרתו אך ורק הסעת נוסעים מתחנת רכבת גני אביב לשכונת גני אביב, אלא בקו שעושה שירות פנימי בלוד ויש עוד די הרבה נוסעים שמחכים לו בתחנות הביניים בדרך.
נהג שיחכה לנוסעים ברכבת מעבר לזמן היציאה הרשמי של הקו יעזור אולי לנוסעים האלה אבל יפגע בכל הנוסעים האחרים שמחכים.
במקרה הזה מדובר במקרה די ייחודי של קו שמתחיל בתחנת רכבת (ולכן לנכון להתאים את הלו"ז לרכבת), רוב הקווים בישראל מתחילים בתחנת קצה שאינה תחנת רכבת, אבל הסוגייה לכאורה רלוונטית גם להם. נוסעים מטפטפים כל הזמן לתחנה, וכל פעם הנהג עשוי למצוא עצמו מתעכב עוד דקה ועוד דקה ועוד דקה רק כי ראה בזווית המראה מישהו מתקרב בריצה או בהליכה. המתנה לכולם תפגע באמינות השירות (שביננו, גם ככה סובלת מבעיות רבות).
זה גם נכון לתחנות ביניים, הנהג חייב לאסוף את כל מי שממתין בתחנה, אבל האם הוא חייב לחכות עבור מי שמגיע בריצה ועוד לא הספיק להגיע לתחנה? הנהגים מפעילים שיקול דעת ופעמים רבות ראיתי נהג שמתחיל בנסיעתו, ואז עוצר ופותח את הדלת למישהו שרץ, אבל טוב שמשרד התחבורה מגבה אותם כשהם מחליטים לא לעשות זאת וכותב כללים ברורים כי טובתם של רבים (אלה שכבר על האוטובוס או הממתינים בתחנות ההמשך) גוברת על טובתו של היחיד שאיחר.

זה נכון גם לרכבות, לא אחת רכבת מתעכבת כי נוסע שמאחר מצליח ברגע האחרון לפתוח דלת שכבר כמעט נסגרה. ברכבות יש מנגנון נעילה שקובע שאחרי שכל הדלתות ננעלו כבר אי אפשר לפתוח אותם.
גם ברכבת הקלה, בהתחלה לא
בתחילת השירות כל פעם יכלו ללחוץ על הכפתורים ואז הדלתות נפתחו שוב, כמובן שלקח המון זמן עד שהרכבת יצאה מהתחנה בגלל זה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הנכדים עלו לאוטובוס, הסבתא נשארה בתחנה: "בכו וצעקו"

צירוף מקרים "מצחיק"
היום (20/11/2019) שוב הגעתי ברכבת מתל אביב לתחנת לוד גני אביב,בדיוק ב-13:08 (איחור של שתי דקות) וראיתי את הזנב של אוטובוס קווים קו 13 יוצא מהתחנה ב-13:10 בדיוק, ריק לחלוטין.
דווקא יצא קהל רב מהרכבת, הרוב היו צעירים, והלכו מייד ברגל (האוטובוס עובר דרך שכונת גני אביב, מהלך של 10-15 דקות בערך מתחנת הרכבת). אשתי ואני גם הלכנו ברגל, וגברת אחת, צולעת, נשארה בתחנה לחכות לאוטובוס הבא, וקיללה את הכל ואת כולם על ה"סידור" הזה.

ובינתיים, אני עדיין מצפה לתגובתו של משרד התחבורה לתלונתי על חברת קווים, שמכריזה שהיא בכלל לא חייבת לאסוף נוסעים בתחנות. מן הסתם סמוטריץ' עסוק עכשיו בדברים "יותר חשובים"
הנכדים עלו לאוטובוס, הסבתא נשארה בתחנה: "בכו וצעקו"
בריאיון לאולפן ynet סיפרה אינה ויסוקי-פולישוק על רגעי החרדה שבהם, לדבריה, עלו בתה ואחיינה - כבני שמונה - לאוטובוס, כשהנהג סגר את הדלת בפני סבתם בת ה-82 ולא הסכים לפתוח: "הוא פשוט נסע. רק במזל הייתה להם תושייה להתקשר לסבתם שנותרה בתחנה"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5629507,00.html
....
- פנית אליהם?
"פניתי אליהם, כתבתי להם מכתב, שלחתי מכתב למשרד התחבורה. עדיין לא קיבלתי תשובה, שכחתם איפה אנחנו חיים?".
&nbsp
&nbsp

 
חבל שדיווחים על דברים כאלה נשארים ללא המשך.

הנכדים עלו לאוטובוס, הסבתא נשארה בתחנה: "בכו וצעקו"
בריאיון לאולפן ynet סיפרה אינה ויסוקי-פולישוק על רגעי החרדה שבהם, לדבריה, עלו בתה ואחיינה - כבני שמונה - לאוטובוס, כשהנהג סגר את הדלת בפני סבתם בת ה-82 ולא הסכים לפתוח: "הוא פשוט נסע. רק במזל הייתה להם תושייה להתקשר לסבתם שנותרה בתחנה"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5629507,00.html
....
- פנית אליהם?
"פניתי אליהם, כתבתי להם מכתב, שלחתי מכתב למשרד התחבורה. עדיין לא קיבלתי תשובה, שכחתם איפה אנחנו חיים?".
&nbsp
&nbsp
חבל שדיווחים על דברים כאלה נשארים ללא המשך.
חייבת להיות תגובה ממשרד התחבורה, ולמען הסדר הטוב רצוי קישור להמשך!
לא שאני יודע איך המפרסמים אמורים לארגן את זה. מן הסתם, אם הקישור עדיין פועל, הוא אמור להכיל לינק נוסף - להמשך הפרשה!
 

0bama11

New member
נמאס

צירוף מקרים "מצחיק"
היום (20/11/2019) שוב הגעתי ברכבת מתל אביב לתחנת לוד גני אביב,בדיוק ב-13:08 (איחור של שתי דקות) וראיתי את הזנב של אוטובוס קווים קו 13 יוצא מהתחנה ב-13:10 בדיוק, ריק לחלוטין.
דווקא יצא קהל רב מהרכבת, הרוב היו צעירים, והלכו מייד ברגל (האוטובוס עובר דרך שכונת גני אביב, מהלך של 10-15 דקות בערך מתחנת הרכבת). אשתי ואני גם הלכנו ברגל, וגברת אחת, צולעת, נשארה בתחנה לחכות לאוטובוס הבא, וקיללה את הכל ואת כולם על ה"סידור" הזה.

ובינתיים, אני עדיין מצפה לתגובתו של משרד התחבורה לתלונתי על חברת קווים, שמכריזה שהיא בכלל לא חייבת לאסוף נוסעים בתחנות. מן הסתם סמוטריץ' עסוק עכשיו בדברים "יותר חשובים"
נמאס
נמאס מהאיחורים של הרכבת ובריחת האוטובוסים שאמורים לפזר אותנו בשכונות .מי שאומר שמודיעים לנהגים להמתין שהרכבת תגיע אז הוא אומר .
 

846

Active member
רק חלק מהקווים מוגדרים כך, לא כל הקווים

נמאס
נמאס מהאיחורים של הרכבת ובריחת האוטובוסים שאמורים לפזר אותנו בשכונות .מי שאומר שמודיעים לנהגים להמתין שהרכבת תגיע אז הוא אומר .
רק חלק מהקווים מוגדרים כך, לא כל הקווים
שיוצאים מתחנות הרכבת שייכים "להסדר"
 

846

Active member
בקווים שמוגדרים כקווים מזינים, הפיקוח של הרכבת מודיע לחברה

צירוף מקרים "מצחיק"
היום (20/11/2019) שוב הגעתי ברכבת מתל אביב לתחנת לוד גני אביב,בדיוק ב-13:08 (איחור של שתי דקות) וראיתי את הזנב של אוטובוס קווים קו 13 יוצא מהתחנה ב-13:10 בדיוק, ריק לחלוטין.
דווקא יצא קהל רב מהרכבת, הרוב היו צעירים, והלכו מייד ברגל (האוטובוס עובר דרך שכונת גני אביב, מהלך של 10-15 דקות בערך מתחנת הרכבת). אשתי ואני גם הלכנו ברגל, וגברת אחת, צולעת, נשארה בתחנה לחכות לאוטובוס הבא, וקיללה את הכל ואת כולם על ה"סידור" הזה.

ובינתיים, אני עדיין מצפה לתגובתו של משרד התחבורה לתלונתי על חברת קווים, שמכריזה שהיא בכלל לא חייבת לאסוף נוסעים בתחנות. מן הסתם סמוטריץ' עסוק עכשיו בדברים "יותר חשובים"
בקווים שמוגדרים כקווים מזינים, הפיקוח של הרכבת מודיע לחברה
המפעילה על איחור צפוי ומבקש לאחר במס' דקות ( נקוב, לא על סמך "אינטואיציה")
&nbsp
החברה רושמת את האיחור היזום ביציאה ביומן האירועים שמועבר למשרד התחבורה.
&nbsp
אוטובוס לא יכול לצאת באיחור של מס' דקות ( 2+ ) "סתם" ללא גיבוי מתאים.
&nbsp
ע"פ הבקרה התפעולית האלקטרונית, האוטובוס יצא באיחור (אי דיוק) ללא סיבה מתועדת.
 

0bama11

New member
איחורים

בקווים שמוגדרים כקווים מזינים, הפיקוח של הרכבת מודיע לחברה
המפעילה על איחור צפוי ומבקש לאחר במס' דקות ( נקוב, לא על סמך "אינטואיציה")
&nbsp
החברה רושמת את האיחור היזום ביציאה ביומן האירועים שמועבר למשרד התחבורה.
&nbsp
אוטובוס לא יכול לצאת באיחור של מס' דקות ( 2+ ) "סתם" ללא גיבוי מתאים.
&nbsp
ע"פ הבקרה התפעולית האלקטרונית, האוטובוס יצא באיחור (אי דיוק) ללא סיבה מתועדת.
איחורים
אתה מסביר מה צריך להיות נו אז ? ואני אומר לך שלא רק שמאחרים כתצואה מניהול כושל יש כאלו שפשוט לא באים גם לא באיחור .הגשתי למשרד התחבורה תלונות ,נראה אם יש אם מי לדבר שם
 
אל תשכח לפרסם כאן את התשובה שלהם.

איחורים
אתה מסביר מה צריך להיות נו אז ? ואני אומר לך שלא רק שמאחרים כתצואה מניהול כושל יש כאלו שפשוט לא באים גם לא באיחור .הגשתי למשרד התחבורה תלונות ,נראה אם יש אם מי לדבר שם
אל תשכח לפרסם כאן את התשובה שלהם.
 
למעלה