לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2243122,431 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'צירוף מקרים "מצחיק"'
צירוף מקרים "מצחיק"
<< ההודעה הנוכחית
20/11/2019 | 15:58
19
484
היום (20/11/2019) שוב הגעתי ברכבת מתל אביב לתחנת לוד גני אביב,בדיוק ב-13:08 (איחור של שתי דקות) וראיתי את הזנב של אוטובוס קווים קו 13 יוצא מהתחנה ב-13:10 בדיוק, ריק לחלוטין.
דווקא יצא קהל רב מהרכבת, הרוב היו צעירים, והלכו מייד ברגל (האוטובוס עובר דרך שכונת גני אביב, מהלך של 10-15 דקות בערך מתחנת הרכבת). אשתי ואני גם הלכנו ברגל, וגברת אחת, צולעת, נשארה בתחנה לחכות לאוטובוס הבא, וקיללה את הכל ואת כולם על ה"סידור" הזה.
 
ובינתיים, אני עדיין מצפה לתגובתו של משרד התחבורה לתלונתי על חברת קווים, שמכריזה שהיא בכלל לא חייבת לאסוף נוסעים בתחנות. מן הסתם סמוטריץ' עסוק עכשיו בדברים "יותר חשובים"
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הפיתרון הוא לשנות את הלו"ז של האוטובוס.'
הפיתרון הוא לשנות את הלו"ז של האוטובוס.
20/11/2019 | 20:57
1
186
לכאורה- הנהגים צריכים לצאת בזמן. אם כל איחור של 2 דקות ברכבת גורם לנוסעים לפספס את האוטובוס- אז הפתרון הוא שהאוטובוס יצא כמה דקות יותר מאוחר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זו כבר שאלה אחרת,'
זו כבר שאלה אחרת,
21/11/2019 | 11:54
120
והגיונית ביותר, מה גם שהרכבות מגיעות לתחנת לוד גני אביב רק אחת לשעה
 
השאלה שלי היתה, האם זה נכון שהנהג טורק את הדלת בפני אנשים המתקרבים לאוטובוס, על מנת לצאת בזמן ויהי מה. האם זהו יעודה של תחבורה ציבורית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'משרד התחבורה מאשר: נהג אינו חייב לאסוף את הנוסעים'
משרד התחבורה מאשר: נהג אינו חייב לאסוף את הנוסעים
21/11/2019 | 11:59
9
292
קיבלתי תשובה רשמית ממשרד התחבורה: הנהג אינו חייב לאסוף את כל הנוסעים בתחנה! אליבא ד"תקנות משרד התחבורה", אפילו... אסור לעשות את זה
 
השאלה הקטנטנה היא, מהו בעצם יעודה של תחבורה ציבורית
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איפה כתוב?'
איפה כתוב?
21/11/2019 | 13:04
8
124
במכתב אין שום התייחסות למשפט שכתבת "הנהג אינו חייב לאסוף את כל הנוסעים בתחנה"
ההתייחסות היחידה היא שאם הנהג סגר דלתות ואח"כ הגיעו אנשים
אתה צודק בבעיה שנוצרה ובתלונה, אבל לא להגיד משפטים שמשרד התחבורה לא אמר
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בוא נגדיר מה זה "הגיעו"'
בוא נגדיר מה זה "הגיעו"
21/11/2019 | 14:17
7
120
מטר אחד מהתחנה זה נחשב הגיעו?
שני מטרים?
שלושה מטרים?
אם אישה צולעת מדדדה לכיוון האוטובוס אבל לא הגיעה 10 מטרים, האם לפי הטקסט של התשובה הנהג אמור להמתין לה? או עדיף שיסע ריק?
 
לפי הטקסט, גם אם מישהו זריז מאוד הגיע בריצה, וכבר עומד ממש מול דלת האוטובוס, אבל הנהג הספיק לסגור את הדלת, אז אסור לנהג לאסוף את הנוסע הזה מהתחנה!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מתסכל שהנהלים והפרוצדורה גוברים על ההגיון.'
מתסכל שהנהלים והפרוצדורה גוברים על ההגיון.
21/11/2019 | 15:51
6
113
לא רק מצד הנהגים וחברות התחבורה אלא גם מכיוון משרד התחבורה.
ומה באמת היה קורה אם הנהג היה קצת ראש גדול ורואה שהרכבת איחרה בדקה או שתיים והיהה "סתם" מחכה להם.
האוטובוס לא היה נוסע ריק והנוסעים לא היו הולכים ברגל, ואף אחד, אבל באמת אף אחד לא היה נפגע מזה.
למה, הפרוצדורה והנהלים וחוזרי המנכ"ל השתלטו על חיינו ?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הזוי לגמרי, נשמע כמו משהו מפרק מ yes minister/prime minister'
הזוי לגמרי, נשמע כמו משהו מפרק מ yes minister/prime minister
21/11/2019 | 23:43
5
100
כאילו שכחו שמטרת האוטובוסים לא רק להסיע את עצמם מתחנה לתחנה אלא להסיע נוסעים ליעדם. על אחת כמה וכמה שמדובר באוטובוס שייעודו הסעה מתחנת רכבת, אבל לא מתאים עצמו לזמני הגעת הרכבת.
מזכיר לי פרק מהסדרה הבריטית yes minster או מהמשכה yes prime minister שבו סר האמפרי מתייחס לבית חולים שנחשב יעיל ביותר ועומד בהצטיינות בכל הכללים - רק שבבית החולים הנ"ל אין כלל חולים מפני שנגמר להם התקציב אחרי שבנו אותו! ממש יכולה לדמות לעצמי את סר האמפרי מסביר את 'ההיגיון' בכך שאוטובוס לא יתעכב למטרות שוליות כמו העלאת נוסעים וכך יהיה מופת ליעילות ודיוק. די ברור שמי שאחראי על תכנון התחבורה הציבורית במדינה לא בדיוק נוסע בה...
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ובכל זאת יש הגיון'
ובכל זאת יש הגיון
24/11/2019 | 14:19
4
63
כאמור, הפתרון במקרה הזה אינו בתלונה לנהג אלא בפנייה בבקשה להתאים את הלו"ז טוב יותר לרכבת.
לא מדובר בקו שמטרתו אך ורק הסעת נוסעים מתחנת רכבת גני אביב לשכונת גני אביב, אלא בקו שעושה שירות פנימי בלוד ויש עוד די הרבה נוסעים שמחכים לו בתחנות הביניים בדרך.
נהג שיחכה לנוסעים ברכבת מעבר לזמן היציאה הרשמי של הקו יעזור אולי לנוסעים האלה אבל יפגע בכל הנוסעים האחרים שמחכים.
במקרה הזה מדובר במקרה די ייחודי של קו שמתחיל בתחנת רכבת (ולכן לנכון להתאים את הלו"ז לרכבת), רוב הקווים בישראל מתחילים בתחנת קצה שאינה תחנת רכבת, אבל הסוגייה לכאורה רלוונטית גם להם. נוסעים מטפטפים כל הזמן לתחנה, וכל פעם הנהג עשוי למצוא עצמו מתעכב עוד דקה ועוד דקה ועוד דקה רק כי ראה בזווית המראה מישהו מתקרב בריצה או בהליכה. המתנה לכולם תפגע באמינות השירות (שביננו, גם ככה סובלת מבעיות רבות). 
זה גם נכון לתחנות ביניים, הנהג חייב לאסוף את כל מי שממתין בתחנה, אבל האם הוא חייב לחכות עבור מי שמגיע בריצה ועוד לא הספיק להגיע לתחנה? הנהגים מפעילים שיקול דעת ופעמים רבות ראיתי נהג שמתחיל בנסיעתו, ואז עוצר ופותח את הדלת למישהו שרץ, אבל טוב שמשרד התחבורה מגבה אותם כשהם מחליטים לא לעשות זאת וכותב כללים ברורים כי טובתם של רבים (אלה שכבר על האוטובוס או הממתינים בתחנות ההמשך) גוברת על טובתו של היחיד שאיחר.
 
זה נכון גם לרכבות, לא אחת רכבת מתעכבת כי נוסע שמאחר מצליח ברגע האחרון לפתוח דלת שכבר כמעט נסגרה. ברכבות יש מנגנון נעילה שקובע שאחרי שכל הדלתות ננעלו כבר אי אפשר לפתוח אותם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'התכוונתי למצב שבו אסור לפתוח דלת שנסגרה'
התכוונתי למצב שבו אסור לפתוח דלת שנסגרה
24/11/2019 | 15:47
59
או שסוגרים דלת בפניו של נוסע שנמצא שנייה מהאוטובוס. בפועל מתוך נסיון אישי במקרים רבים מדי הנהגים ממהרים מדי לסגור את הדלת - לפעמים עוד לפני שנוסעים שנמצאים בתוך האוטובוס סיימו לרדת. יישנם גם מקרים שבהם יותר מאוטובוס אחד עוצר בתחנה באותו זמן או במצב שבו האוטובוס לא עצר בדיוק במקום שבו הנוסעים המתינו (למשל כאשר אין סככה או כאשר האוטובוס לא עצר בדיוק במקום הנכון) או שיש נוסעים  מבוגרים שלוקח להם יותר זמן להגיע בחלק מהמקרים הנהגים ממש ממהרים 'לברוח' ובמקרה הטוב כאשר הנוסעים בתוך האוטובוס מפנים את תשומת לבו של הנהג או שהנוסעים בתחנה דופקים על הדלת, הנהג עוצר שוב.  אם אסור יהיה לפתוח מחדש דלת באף אחד מהמצבים האלה  יותר מדי נוסעים פשוט לא יצליחו לעלות או לרדת...
מובן שאי אפשר לצפות מנהג אוטובוס שייחכה כל הזמן למי שעדיין לא נמצא בתחנה, אבל אם נוסע רץ לתחנה כאשר האוטובוס עדיין שם במיוחד אם מדובר בתחנה שאין אליה אוטובוס בתדירות סבירה ומדובר בתחנת רכבת שבה הנוסעים תלויים בשעת ההגעה של הרכבת, אז אולי זה מצב שבו כן צריך לחכות רגע לנוסעים.
ובלי קשר למקרים הנקודתיים הללו חשוב שברירת המחדל של אוטובוס תהיה לעצור בתחנה באופן שיאפשר לנוסעים להעלות ולא למהר לברוח (אולי כדאי לעמוד בלוחות זמנים...)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין הצדקה שלא להתאים ללו"ז הרכבת.'
אין הצדקה שלא להתאים ללו"ז הרכבת.
24/11/2019 | 20:04
1
54
זמן ההגעה המשוער של הרכבת ידוע, וחלק מתפקידו של הקו הוא כתחבורה משלימה לנוסעי הרכבת.
 
הייתי במצבים כאלו של אי תיאום וזה מעיד על ביצוע גרוע.
 
במקרה אחד הייתי על אוטובוס שאטל שהחליף קטע רכבתי סגור בקו הדו מסילתי שבין ברייטון להייווארד'ס הית'. השאטל נכנס למסוף בכניסה להייווארד'ס הית' בדיוק כשהרכבת ללונדון יצאה צפונה. במקרה כזה אפשר לומר שהרכבת חייבת לדייק והשאטל אשם בכך שיצא 5-10 דקות מאוחר מדי.
 
במקרה אחר היינו בטיול יום באי וויט, השארנו את הרכב בסאות'המפטון כדי לעלות על מעבורת הקטמרן המהירה ולא מעבורת הרכב האיטית, הלכנו מהנמל במערב קאווס למעבורת עירונית שנקראת "גשר צף" שחוצה את נהר המדינה למזרח קאווס, והלכנו ממנה לתחנת האוטובוס הסמוכה כדי לראות איך האוטובוס נוסע לו ותוקע אותנו עם 20 דקות המתנה. היעד היה ארמון אוסבורן האוס ואם היינו לוקחים את הרחפת לרייד אז היינו תלויים בקו אוטובוס של פעם בשעה. התירוץ במקרה הזה הוא שאין לגשר הצף לו"ז, ולכן אי אפשר לתאם איתו (לדעתי חדר בקרה משותף יכול לתאם דברים כאלו). משום שאין לאי חיבור יבשתי לאי העיקרי הוא סובל מנתק מסויים שהופך אותו לעני יחסית למיקומו בדרום מזרח אנגליה (מכנים אותו בין השאר "גטו לבן") והתיירות היא חלק חשוב מכלכלת האי. אי תיאום תחבורה בין אחת ממעבורות הולכי הרגל העיקריות לאי ואחד היעדים הבולטים בו (ארמון פרטי של המלכה ויקטוריה שהתגוררה בו עשרות שנים ואף נפטרה בו) היא מכה לתיירות שם.
 
כשנוסע ללא אמצעי משלים כמו אופניים עולה על רכבת שמחייבת נסיעה משלימה הוא נותן אמון לא רק ברכבת אלא גם באוטובוס שיביא אותו ליעדו. אם האוטובוס לא ממלא את תפקידו הנוסע לא ישקול רק את קטע המסלול של האוטובוס אלא גם את הנסיעה הכוללת ואם להשתמש באמצעי ציבורי או פרטי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בעצם, יש בעיית תיאום בתחנות רעננה'
בעצם, יש בעיית תיאום בתחנות רעננה
24/11/2019 | 21:51
58
בשתי התחנות היו, לפחות בפברואר שעבר, מצבים של רבע שעה עד אולי 20 דקות בין ההגעה ברכבת ובין האוטובוס הבא למרכז רחוב אחוזה.
 
אם לרעננה מערב אפשר להתייחס בסלחנות מסויימת כי מדובר בקווי ה 29-39 מהרצליה, הרי שברעננה דרום מדובר במסוף ייעודי ליד התחנה שמהווה תחנת מוצא של הקווים כמו בדוגמה שבפתיחת השירשור.
 
בשתי נסיעות הרכבת שעשיתי מירושלים לרעננה הייתי צריך לחפש את האוטובוסים כשהרכבת יצאה מראש העין, ויצא לי לרדת בשתי התחנות כי פעם היה עדיף לרדת באחת ופעם בשניה. בשני המקרים התחנה שלא ירדתי בה סבלה מזמן המתנה לא סביר בעוד שהתחנה שירדתי בה היתה עם זמן המתנה סביר של 5-7 דקות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם ברכבת הקלה, בהתחלה לא'
גם ברכבת הקלה, בהתחלה לא
30/11/2019 | 09:01
31
בתחילת השירות כל פעם יכלו ללחוץ על הכפתורים ואז הדלתות נפתחו שוב, כמובן שלקח המון זמן עד שהרכבת יצאה מהתחנה בגלל זה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הנכדים עלו לאוטובוס, הסבתא נשארה בתחנה: "בכו וצעקו"'
הנכדים עלו לאוטובוס, הסבתא נשארה בתחנה: "בכו וצעקו"
27/11/2019 | 20:05
1
143
בריאיון לאולפן ynet סיפרה אינה ויסוקי-פולישוק על רגעי החרדה שבהם, לדבריה, עלו בתה ואחיינה - כבני שמונה - לאוטובוס, כשהנהג סגר את הדלת בפני סבתם בת ה-82 ולא הסכים לפתוח: "הוא פשוט נסע. רק במזל הייתה להם תושייה להתקשר לסבתם שנותרה בתחנה"
....
- פנית אליהם?
"פניתי אליהם, כתבתי להם מכתב, שלחתי מכתב למשרד התחבורה. עדיין לא קיבלתי תשובה, שכחתם איפה אנחנו חיים?".
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חבל שדיווחים על דברים כאלה נשארים ללא המשך.'
חבל שדיווחים על דברים כאלה נשארים ללא המשך.
30/11/2019 | 18:47
39
חייבת להיות תגובה ממשרד התחבורה, ולמען הסדר הטוב רצוי קישור להמשך!
לא שאני יודע איך המפרסמים אמורים לארגן את זה. מן הסתם, אם הקישור עדיין פועל, הוא אמור להכיל לינק נוסף - להמשך הפרשה!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נמאס'
נמאס
29/11/2019 | 19:32
79
נמאס מהאיחורים של הרכבת ובריחת האוטובוסים שאמורים לפזר אותנו בשכונות .מי שאומר שמודיעים לנהגים להמתין שהרכבת תגיע אז הוא אומר .
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בקווים שמוגדרים כקווים מזינים, הפיקוח של הרכבת מודיע לחברה '
בקווים שמוגדרים כקווים מזינים, הפיקוח של הרכבת מודיע לחברה
30/11/2019 | 09:43
3
72
המפעילה על איחור צפוי ומבקש לאחר במס' דקות ( נקוב, לא על סמך "אינטואיציה")
 
החברה רושמת את האיחור היזום ביציאה ביומן האירועים שמועבר למשרד התחבורה.
 
אוטובוס לא יכול לצאת באיחור של מס' דקות ( 2+ ) "סתם" ללא גיבוי מתאים.
 
ע"פ הבקרה התפעולית האלקטרונית, האוטובוס יצא באיחור (אי דיוק) ללא סיבה מתועדת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איחורים'
איחורים
06/12/2019 | 10:45
2
5
אתה מסביר מה צריך להיות נו אז ? ואני אומר לך שלא רק שמאחרים כתצואה מניהול כושל יש כאלו שפשוט לא באים גם לא באיחור .הגשתי למשרד התחבורה תלונות ,נראה אם יש אם מי לדבר שם 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אל תשכח לפרסם כאן את התשובה שלהם.'
אל תשכח לפרסם כאן את התשובה שלהם.
06/12/2019 | 15:04
1
4
לצפיה ב-'איחורים'
איחורים
07/12/2019 | 17:57
1
בינתיים קיבלתי שהם קבלו את תלונתי
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ