לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2243322,433 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'נרכשו קטרים דואליים (דיזל-חשמל וחשמל)'
נרכשו קטרים דואליים (דיזל-חשמל וחשמל)
<< ההודעה הנוכחית
19/11/2019 | 14:20
24
360
מחברת סטאדלר (מאותו מפעל שייצר את הקטרים של הרכבת שנרכשו בעשורים האחרונים). הדגם הוא יורו-דואל.

קישור:

https://bit.ly/2O36WwK



תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מעניין, תודה'
מעניין, תודה
19/11/2019 | 16:57
73
לצפיה ב-'לפי ויקיפדיה לא מדובר בדגם פופולרי במיוחד'
לפי ויקיפדיה לא מדובר בדגם פופולרי במיוחד
20/11/2019 | 11:19
11
203
רק 10 קטרים כאלו בבריטניה, 10 בגרמניה, ו־50 בדרום אפריקה. אולי מאז שעדכנו את הערך היו עוד אבל לפי הכמויות במסמך הזה נראה שישראל הולכת להיות מקום שני בעולם בקטגוריית "מדינות שיש בהם קטרים כאלו".
 
אני גם תוהה על האספקט הבטיחותי, רשות הכבאות תהיה פתאום בסדר עם להכניס קטר דיזל למנהרות לירושלים?
 
בכל מקרה די עצוב שהגענו לכאן ושפרויקט החשמול מתקדם לאט יותר מהרכבת התחתית של תל אביב. (מה יהיה קודם? חשמול של כל הקו הראשי של רכבת ישראל, או מטרו?)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קטרי דואל'
קטרי דואל
20/11/2019 | 14:07
184
המספר הנמוך יחסית נובע משתי סיבות כנראה, 1. אין ביקוש גדול באופן כללי לפתרון השטנעז הזה ולכן השוק עצמו קטן, ו2. מדובר בדגם חדש יחסית.
 
מבחינה טכנית זהו כנראה המוצר הטוב ביותר שנמצא בשוק כרגע, עם מנוע דיזל מתקדם, רב עוצמה וקל משקל (יחסית לכוח שהוא מייצר), מערכת חשמל מתקדמת וחוגונים משופרים (שמבוססים על החוגון של היורו 4000).
 
לא פורסם איזה תת-דגם הרכבת מתכוונת לרכוש אבל אני מניח שמדובר בדגם שנמכר בגרמניה שהוא בעל סידור גלגלים CoCo עם 3,800 כ״ס דיזל ו-7000KW חשמל אבל כנראה עם תמסורת שמותאמת לרכבות נוסעים. על פניו נראה שהמוצר הזה יוכל להתמודד טוב עם השירות המצופה בקו, הן בחלק המחושמל והן בלא-מחושמל ומגיע מספק שלרכבת יש עשרות שנים של נסיון איתו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא מומחה, אבל אולי רשויות הכבאות יהיו "בסדר" עם זה'
אני לא מומחה, אבל אולי רשויות הכבאות יהיו "בסדר" עם זה
20/11/2019 | 17:46
1
130
בתנאי שמדובר בכמות דלק קטנה יותר?
דבר אחד, זה לאחסן מספיק דלק לכל הנסיעה ודבר שני, לאחסן כמות קטנה יחסית שרק תספיק מרחק מסוים (נניח עד התחנה הקרובה).
אז אולי זה בסדר ככה?
ייתכן שאולי גם יהיה צורך באישור מיוחד, אם ירצו להפעיל את מנוע הדיזל בתוך המנהרה (הרבה פחות בעייתי להיכנס למנהרה, כשהמנוע פשוט לא פועל).
בתנאי שיהיו כללים ברורים, כמות דלק מוגבלת והיערכות למצבים שבהם בכל זאת יש צורך להפעיל את המנוע דיזל במנהרה, נדמה לי שניתן לאפשר כאלה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא חושב שיכניסו עם כמות דלק מוגבלת'
לא חושב שיכניסו עם כמות דלק מוגבלת
20/11/2019 | 18:07
118
בד"כ מתדלקים את הרכבות לכל היום מראש. אם יתדלקו רק לנסיעה בודדת (נניח הלוך חזור) הרכבת תצטרך אחרי כל נסיעה של הרצליה-ירושלים-הרצליה לנסוע ללוד לתדלק. זה המון חלונות זמן מסילה (וציוד נייד) שיתבזבז על נסיעות סתם ככה ללוד ובחזרה.
 
אני חושב שמבחינת בטיחות זה לא באמת כל כך מסוכן להכניס קטר דיזל למנהרה כל עוד מוודאים שהמנוע יהיה כבוי. דיזל גם לא נדלק מניצוצות ואפילו לא מלהבות קטנות (בניגוד לבנזין רגיל). הוא כן יכול להתלקח אבל צריכים לקרות תנאים מאוד ספציפיים בשביל זה.
 
השאלה היא יותר בירוקרטית - האם רכבת ישראל ביקשו אישור מרשות הכבאות וההצלה לרעיון הזה? אני קצת חושש שהקטרים יגיעו לארץ ורק אז רשות הכבאות וההצלה תתערב ותשים מקל בגלגלים (כמו עם הגבלת כמות הנוסעים) בשם הבטיחות, ואז ניתקע עם קטרים שאי אפשר להשתמש בהם לקו החשמלי היחיד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הבעיה בדיזל זה בעיקר פליטת העשן לא ?'
הבעיה בדיזל זה בעיקר פליטת העשן לא ?
20/11/2019 | 19:05
5
102
אם הבנתי נכון הבעיה זה שאין מספיק מפוחים להוציא עשן.
כל עוד יכנס קטר עם מנוע זידל אבל הוא לא יפעל ולא יוציא עשן אז לא תהיה בעיה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא חושב שזאת הבעיה היחידה או אפילו המרכזית.'
אני לא חושב שזאת הבעיה היחידה או אפילו המרכזית.
20/11/2019 | 19:40
1
103
לדעתי רשות הכבאות מפחדת ממצב שבו הדלק הזה יתלקח איך שהוא בתוך המנהרה ויהיה אסון גדול, כי אין בארץ ציוד לחילוץ ממנהרות.
ממה שאני זוכר, היתה דרישה כלשהיא לרכוש ציוד שכזה ומן הסתם צריך גם לאמן כבאים, לפעול במצבים האלה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש רכבות דיזל במנהרה של 7 ק"מ'
יש רכבות דיזל במנהרה של 7 ק"מ
21/11/2019 | 11:51
82
היא מנהרה בת 7 ק"מ שחצי ממנה תת מימי מתחת לשפך נהר הסברן שבין אנגליה לווילס. היא נפתחה השנות השמונים של המאה ה19 ובמשך למעלה ממאה שנים היתה המנהרה התת מימית הארוכה ביותר בעולם. מתחילת שנות החמישים ועד היום עוברים בה רכבות דיזל ורק בעשור האחרון התחילו לחשמל את המסילה מלונדון למנהרה ולעבוד על חישמול המנהרה. זה אומר כ 70 שנות דיזל במנהרה שניתן ללמוד מהם במקום להמציא את הגלגל מחדש. המנהרה הארוכה ביותר ב A1 ארוכה ב 4 ק"מ ממנהרת הסברן אך אין לה אילוץ של 3.5 ק"מ תת מימיים שמגבילים תשתית איוורור וחילוץ ישיר לשטח.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עשן זה בכלל לא בעיה. '
עשן זה בכלל לא בעיה.
20/11/2019 | 21:46
2
103
ברגע שהרכבת הזו מגיעה להרצליה היא מכבה את מנועי הדיזל בקטר ובקרון הכח. משם דרך ת״א ונתב״ג לירושלים הכל על חשמל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
20/11/2019 | 22:39
21
לצפיה ב-'מהרגע שהיא מגיעה לתל אביב הגנה הכוונה '
מהרגע שהיא מגיעה לתל אביב הגנה הכוונה
21/11/2019 | 10:19
74
לא נראה לי שהחשמול יגיע להרצליה בשנתיים הקרובות
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הם לא לקו לירושלים'
הם לא לקו לירושלים
26/11/2019 | 09:39
1
21
יש 11 קטרים חשמליים שזה די והותר עבור קו ירושלים-הרצליה ואפילו מספיק בשביל קו ירושלים מודיעין (2022?). ולמיטב ידיעתי יש עוד תקציב לקטרים חשמליים מלאים שלא נוצל כי עצרו את ההזמנות כשהתברר שהחישמול מתקדם לאט.
למיטב הבנתי המשימה הבאה של החישמול היא הגעה לאשקלון, לרבות מתחם התחזוקה הגדול שמוקם שם, אבל מאחר ואין כזה קו "אשקלון-ת"א" או אפילו "אשקלון-לוד", וכל הקווים שעוצרים באשקלון ארוכים יותר גם דרומה וגם צפונה, היתה בחירה בין שלוש אפשרויות.
1. להתאים את התפעול לחישמול ולייצר קווים כאלה. (מה שהיה מייצר אינספור בעיות רוחב).
2. לחכות עם החלפת הצי לחשמלי עד שכמעט כל הרשת תהיה מחושמלת, מה שהיה מונע אפשרות להנות משלב הביניים הכנראה ארוך שבו רק חלק מהרשת מחושמלת).
3. הפתרון שנבחר של קטר דואלי, שמאפשר להנות מיתרונות החישמול גם בשלבי הביניים.
נראה לי כיוון נכון בעקבות ההתפכחות של משך החישמול הארוך (ואפשר לנצח להאשים את הספרדים, אבל אנחנו יודעים שחלק גדול מהתמשכות התהליכים קשור לביורוקרטיה של האישורים לכל תוכנית בארץ).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הקטרים האלו מיועדים בראש ובראשונה לקו לירושלים'
הקטרים האלו מיועדים בראש ובראשונה לקו לירושלים
27/11/2019 | 14:22
11
כדי לאפשר נסיעה לירושלים מבלי להחליף רכבת. ראה בקישור המצורף להודעה הראשונה בשרשור.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לאן זה מיועד? למודיעין / שרון ? '
לאן זה מיועד? למודיעין / שרון ?
20/11/2019 | 18:13
10
124
אם אינני טועה יש מספיק קטרים חשמליים לקו ירושלים הרצליה, אז הדואלי יכול לשמש בקו כמו הקו למודיעין שחלק ממנו מחושמל כבר כיום (ההגנה - נתב"ג) וחלק גדול יותר יחושמל בקרוב (הרצליה - ההגנה).
 
אני מקווה שזה אינו פתרון ביניים לבעיית חיפה.
 
בבריטניה מדובר בפתרון ביניים לצד תהליך חישמול המסילה הראשית המערבית. החישמול מתבצע בקטע הראשי של המסילה עד בריסטול, כ 160 ק"מ מלונדון, והרעיון הוא שהרכבות מהשלוחות השונות יוכלו להשתמש בחשמל כשיגיעו למסילה הראשית. האורך הכולל של המסילה מלונדון לסוונזי היא 260 ק"מ ומלונדון לפנזאנץ 420 ק"מ כך שהבחירה בקטרים דואליים היא בחירה להעביר את יתרונות החישמול לרשת גדולה יותר שרובה אינה מחושמלת. הקו הראשי המערבי הוא בן 4 מסילות ויש לו שלוחות רבות המסתעפות ממנו. מסיבה זו השלב הראשון של החישמול תוכנן רק לקטע הראשי.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אולי זה פתרון דווקא לקו אשקלון-תל אביב שעובר ברחובות?'
אולי זה פתרון דווקא לקו אשקלון-תל אביב שעובר ברחובות?
20/11/2019 | 19:42
3
103
הוא לא אמור להיות הבא בתור לחשמול?
אולי רוצים לבצע את החשמול בהדרגה ולכן מעדיפים להשמיש רכבות "הברידיות"?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חשבתי שהבא בתור לחשמול זה בכלל קו החוף המערבי'
חשבתי שהבא בתור לחשמול זה בכלל קו החוף המערבי
21/11/2019 | 10:22
2
74
כן לאשקלון, אבל דרך אשדוד, ראשל"צ, בת ים וחולון. קו פרברי יותר שירוויח יותר תועלת מהחשמול בגלל התחנות הקרובות
 
אבל יכול להיות שאני טועה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני כבר לא יודע להגיד לך, שינו את זה כל כך הרבה פעמים.'
אני כבר לא יודע להגיד לך, שינו את זה כל כך הרבה פעמים.
21/11/2019 | 10:44
1
76
אני רק מקווה שכשיגיעו לקו רחובות, SEMI לא תהיה בתמונה, כי אחרת מחכה לנו אסון לא קטן.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בקצב הזה לקו רחובות יגיעו כשכבר כולם יעברו לנסוע במטרו '
בקצב הזה לקו רחובות יגיעו כשכבר כולם יעברו לנסוע במטרו
21/11/2019 | 10:48
36
לצפיה ב-'לדעתי (ולצערי) זה כן לבעיית חיפה'
לדעתי (ולצערי) זה כן לבעיית חיפה
20/11/2019 | 21:49
1
136
ספיציפית כנראה לרכבות מהצפון כך שיוכלו להמשיך לירושלים עד שמסילת החוף הצפונית תחושמל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'או במילים אחרות'
או במילים אחרות
21/11/2019 | 09:19
98
למנוע חישמול מבוזבז של קטע שבכל מקרה יועתק ו/או ימונהר במוקדם או במאוחר, וזאת בלי לעכב חישמול מצפון לחיפה!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תיקון קטן, מבחינת הקו למודיעין, החשמול איננו רק עד נתב"ג אלא'
תיקון קטן, מבחינת הקו למודיעין, החשמול איננו רק עד נתב"ג אלא
21/11/2019 | 16:02
3
107
עד מחלף ענבה.
המרחק מהמחלף ועד תחנת פאתי מודיעין הוא אולי שלושה ק"מ, נדמה לי שאפילו פחות מזה.  כמובן שלאח מכן יש צורך לחשמל את המשך הדרך בין פאתי מודיעין ומודיעין מרכז.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'צודק, ובנוסף ישנו התיכנון לקו הקשת.'
צודק, ובנוסף ישנו התיכנון לקו הקשת.
21/11/2019 | 16:27
2
91
כך שלמעשה החישמול הנוסף למודיעין מסתכם למעשה בצד אחד של הקשת.
 
השאלה היא אם 45 ק"מ חשמליים מתוך 150 הם מצב טוב להפעלה דואלית של הקו הקיים לנהרייה או אם עדיף שחישמול השרון או עד בנימינה ישנמך את מודיעין לעיר על קו פרברי אך חשמלי במלואו. תפקידה של העיר במערכת הרכבתית כיום היא כסוג של "תחליף ירושלים".
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מסכים עם האבחנה של ״תחליף ירושלים״.'
מסכים עם האבחנה של ״תחליף ירושלים״.
21/11/2019 | 19:29
97
אני מניח שהחלק החסר בין איזור ענבה למודיעין יחושמל בהקדם מיכיוון שאם לא אז גם אם יסיימו את בניית הקשת בקרוב, לא יוכלו לעשות שום שימוש בקשת עד שהמסילה הזו תחושמל.
 
אני מניח גם שאחרי שהקטרים הדואליים יכנסו לשימוש חלק מהרכבות שממשיכות למודיעין ו\או באר שבע הלאה מת״א ימשיכו לירושלים במקום, ובאר שבע\מודיעין יקבלו שירות במתכונת שונה מזו של היום (לפחות עד שתבנה המסילה הרביעית באיילון).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מפת 2020 המפורסמת מראה שמודיעין תעבור לקו פרברי'
מפת 2020 המפורסמת מראה שמודיעין תעבור לקו פרברי
24/11/2019 | 11:52
42
מודיעין - נתניה.
כאשר ניתן יהיה להפעיל רכבות בין הצפון לתחנת יצחק נבון בירושלים את מודיעין ישרת קו פרברי.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ