שינוי צד הקטר וקרון הניהוג ברכבות ירושלים חשמליות (או חלקן)

שינוי צד הקטר וקרון הניהוג ברכבות ירושלים חשמליות (או חלקן)

שינוי צד הקטר וקרון הניהוג ברכבות ירושלים חשמליות (או חלקן)
שלום,

שמתי לב בשבועות האחרונים שברכבות החשמליות לירושלים (או חלקן) הקטר "עבר" לצד הצפוני (צד תל אביב), בניגוד למה שמקובל בד"כ בכל הארץ ברכבות קומתיים, ומה שהיה עד לאחרונה גם ברכבות אל ומירושלים.
גם ברכבות הניסוי שראיתי אתמול בהגנה הקטר היה בצד צפון.

יש למישהו/י מידע מה הסיבה לכך?

בעבר דומני שנכתב שהסיבה לכך שברכבות הקומתיים הקטר בצד הדרומי, זה כיון שרוצים אחידות במיקום הקרון השמור (צד צפון), ובקומתיים מיעדים לשמורים את מחצית קרון הניהוג, ולכן הוא ממוקם בצד צפון
לעומת זה בסימנס ובמודו מקצים קרון שלם חד קומתי לשמורים והוא צמוד לקטר ולכן הקטר בצד צפון
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אם תהיה תקלה בעת הניסויים, צורך לגרור את הרכבת דרומה בדיזל

שינוי צד הקטר וקרון הניהוג ברכבות ירושלים חשמליות (או חלקן)
שלום,

שמתי לב בשבועות האחרונים שברכבות החשמליות לירושלים (או חלקן) הקטר "עבר" לצד הצפוני (צד תל אביב), בניגוד למה שמקובל בד"כ בכל הארץ ברכבות קומתיים, ומה שהיה עד לאחרונה גם ברכבות אל ומירושלים.
גם ברכבות הניסוי שראיתי אתמול בהגנה הקטר היה בצד צפון.

יש למישהו/י מידע מה הסיבה לכך?

בעבר דומני שנכתב שהסיבה לכך שברכבות הקומתיים הקטר בצד הדרומי, זה כיון שרוצים אחידות במיקום הקרון השמור (צד צפון), ובקומתיים מיעדים לשמורים את מחצית קרון הניהוג, ולכן הוא ממוקם בצד צפון
לעומת זה בסימנס ובמודו מקצים קרון שלם חד קומתי לשמורים והוא צמוד לקטר ולכן הקטר בצד צפון
אם תהיה תקלה בעת הניסויים, צורך לגרור את הרכבת דרומה בדיזל
הרכבת מורידה נוסעים בנתב"ג וממשיכה במקטע הניסויים עד ההגנה.
 

luckydude

Active member
לא יודע אם זו הסיבה אבל מבחינת יעילות בקו הזה מיקום ״צפון״

שינוי צד הקטר וקרון הניהוג ברכבות ירושלים חשמליות (או חלקן)
שלום,

שמתי לב בשבועות האחרונים שברכבות החשמליות לירושלים (או חלקן) הקטר "עבר" לצד הצפוני (צד תל אביב), בניגוד למה שמקובל בד"כ בכל הארץ ברכבות קומתיים, ומה שהיה עד לאחרונה גם ברכבות אל ומירושלים.
גם ברכבות הניסוי שראיתי אתמול בהגנה הקטר היה בצד צפון.

יש למישהו/י מידע מה הסיבה לכך?

בעבר דומני שנכתב שהסיבה לכך שברכבות הקומתיים הקטר בצד הדרומי, זה כיון שרוצים אחידות במיקום הקרון השמור (צד צפון), ובקומתיים מיעדים לשמורים את מחצית קרון הניהוג, ולכן הוא ממוקם בצד צפון
לעומת זה בסימנס ובמודו מקצים קרון שלם חד קומתי לשמורים והוא צמוד לקטר ולכן הקטר בצד צפון
לא יודע אם זו הסיבה אבל מבחינת יעילות בקו הזה מיקום ״צפון״
הוא עדיף.

יותר יעיל שהקטר ידחוף את הרכבת במעלה ההר מאשר יגרור אותה, וגם מבחינת בלימה בכיוון השני אני מניח שהתצורה הזו עדיפה.

כבר מהתחלת הקו תהיתי מדוע לא תפעלו אותו בתצורה הזו.
 
לגבי בלימה - חשבתי שהבלימה מתבצעת לכל אורך הרכבת

לא יודע אם זו הסיבה אבל מבחינת יעילות בקו הזה מיקום ״צפון״
הוא עדיף.

יותר יעיל שהקטר ידחוף את הרכבת במעלה ההר מאשר יגרור אותה, וגם מבחינת בלימה בכיוון השני אני מניח שהתצורה הזו עדיפה.

כבר מהתחלת הקו תהיתי מדוע לא תפעלו אותו בתצורה הזו.
לגבי בלימה - חשבתי שהבלימה מתבצעת לכל אורך הרכבת
 
למעלה