לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2243122,431 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'סמוטריץ': "נסגור 1 ממסילות הרכבת בנ.איילון למשך 6 שבועות"'
סמוטריץ': "נסגור 1 ממסילות הרכבת בנ.איילון למשך 6 שבועות"
<< ההודעה הנוכחית
18/11/2019 | 15:43
42
683
"זאת לצורך ביצוע עבודות חשמול הרכבת • עוד אמר סמוטריץ' ש"אם נעבוד רק בלילות, ייקח שנה וחצי לסיים את הפרויקט" • "אנחנו נערכים לכך שיהיו רכבות שיבוטלו. תהיה התקוממות. לי יש את האומץ ואני אצטרך ואבקש את הגיבוי שלכם" • כשנשאל לגבי עבודות בשבת אמר "אם אפשר שלא - אז לא""
 
לאחרונה עבודות על גשר יהודית בוצעו בלילה של יום חול עם עומסי תנועה נלווים.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חבל שהשלפן לא עשה זאת בקיץ או בחגים'
חבל שהשלפן לא עשה זאת בקיץ או בחגים
18/11/2019 | 16:15
11
270
אני רגיל שלו"ז עבודות התשתית מתפרסם 6 חודשים מראש במקביל ללו"ז למחצית הבאה. זה אומר שהרשויות חושבות מראש איך לתאם את העבודות ומתי לתזמן אותן. שר השליפות פיספס שתי הזדמנויות פז לעבודה בתקופות לא עמוסות - חופשת הקיץ של מוסדות הלימוד (ותקופה שאנשים יוצאים לשבוע-שבועיים חופש) וכן תקופת החגים. עכשיו אחרי החגים והתקופה הלא עמוסה הבאה היא פסח ונספחיה כולל יום העצמאות.
 
גם סגירות אחרות של הרכבת נעשות מהיום למחר, לא נראה שהדרג המקצועי ברכבת בונה את לו"ז העבודות מראש וחבל שכך. בבריטניה מדובר בעבודה של חברת המסילות הלאומית מול קבלני משנה מבית ומחוץ אז אין תירוץ של חוסר יכולת לתאם עם קבלנים. נראה שהשר התפרץ לתחום פרוץ במקום שהתוכניות ירסנו אותו.
 
אם באמת צריך להשבית מסילות באיילון יש להמתין עד להפעלת כל ששת הרציפים בהרצליה כדי שיהיה שירות רגיל עד הרצליה מצפון ועד לוד מדרום, ושהנוסעים מהרכבות שלא ימשיכו לאיילון יוכלו להחליף לרכבות שיחצו את האיילון על אותו אי רציפים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לפחות הוא הודיע מראש '
לפחות הוא הודיע מראש
18/11/2019 | 17:10
2
187
סגירות קבועות של רכבת ישראל בשנתיים האחרונות פורסמו לפעמים בו ביום.
הסגירה הצפויה בתחנת הרכבת בית שמש ביום רביעי פורסמה באתר רכבת ישראל רק ביום ראשון בצהריים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למה סוגרים את תחנת בית שמש ולכמה זמן ?'
למה סוגרים את תחנת בית שמש ולכמה זמן ?
18/11/2019 | 17:14
1
78
לצפיה ב-'החלפת מסילות'
החלפת מסילות
18/11/2019 | 17:23
199
הסגירה היא מיום רביעי ב20:00בערב ועד יום ראשון ב5
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שר התחבורה לא מחליט על תחילת עבודות'
שר התחבורה לא מחליט על תחילת עבודות
19/11/2019 | 12:45
7
178
הניחו לפניו להכרעה 2 אפשרויות:
א. עבודה בלילות ובסופי שבוע במשך שנה וחצי
ב. עבודה רציפה במשך 6 שבועות.
ב2 החלופות צריך לדאוג הסדרי בטיחות באזור המסילות שכולל בין השאר נסיעה איטית באזור העבודות.
2 החלופות יוצרות עומסים בתקופות העבודות, השר החליט שהחלופה השניה טובה יותר, כי היא אמנם משבשת את התנועה יותר, אבל לתקופה קצרה יותר, ובעלות נמוכה יותר.
באופן תאורטי במידה והוא היה מחליט לעבוד בשבת, העלות של הפרוייקט היתה מתייקרת באופן משמעותי, מכיון שיש פחות קבלנים שמוכנים לעבוד בשבת וגם העלויות הם יותר גבוהות.
 
בקיצור, השליפות הם לא שלו. ההחלטות הם שלו. ההחלטה שלו הגיונית מבחינה מקצועית וגרועה מבחינה פוליטית. צורך ההצגה שלו לדברים היא בעייתית מאוד, והוא צריך לעבור קורס מזורז בשמירה על הלשון שלו באופן דחוף.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ברור שחלופה ב׳ עדיפה'
ברור שחלופה ב׳ עדיפה
19/11/2019 | 14:00
129
כמה שיותר מהר שיוכלו לאפשר לרכבות מירושלים להגיע לתל אביב מרכז יותר טוב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הקבלן זאת חברה אירופאית ומספר הפועלים היהודים זעום'
הקבלן זאת חברה אירופאית ומספר הפועלים היהודים זעום
19/11/2019 | 20:27
2
109
למה שעבודות בשבת יעלו יותר לעומת עבודות בלילה, נראית לי השערה חסרת בסיס.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין קשר לכך לדת של העובדים'
אין קשר לכך לדת של העובדים
20/11/2019 | 13:04
1
74
המעטפת לא עובדת, הקבלן לא עובד בחלל ריק הוא צריך לתקשר עם כל מיני גורמים נוספים שלא עובדים בשבת, וכך פתאום באמצע השבת, צריך לעצור את העבודה עד.. שבת הבאה כי נמצאו סיב אופטי של סלקום ולא יודעים האם הוא פעיל או שאולי זה משהו מפעם שפשוט לא פינו אותו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'על מה אתה מדבר? מקימים עמודי חשמול על תשתית קיימת'
על מה אתה מדבר? מקימים עמודי חשמול על תשתית קיימת
20/11/2019 | 22:41
48
זה לא קו רכבת חדש שצריך לחפור שם, כמו במנהרות לירושלים ובדרך לנתב"ג הקבלן עובד עם הפועלים שלו. מעט מאוד קשר צריך עם חברות אחרות, אולי לבדיקות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בתוכנית עבודה מסודרת זה לא היה מהיום למחר'
בתוכנית עבודה מסודרת זה לא היה מהיום למחר
20/11/2019 | 14:17
1
71
אם מצאו זמן ליצור תוכנית עבודה מסודרת לשנה וחצי שניתן לבצעה בשישה שבועות אז יש זמן לתכנן את מועד הביצוע.
 
בקו הטמזלינק, קו רכבת ארצית בריטי שהקשר שלי לקרובי בברייטון התבסס עליו במשך למעלה מעשור הספיקו בעשור המדובר להוסיף תחנת רכבת תת קרקעית חדשה, לשדרג את מערכת האיתות, לבנות תחנת רכבת חדשה על גשר בנהר ובמקביל להוריד בניין ישן מעל לתחנה הקודמת, להתחיל להתקין גשר רכבות חדש במקביל לגשרים קיימים, ולחפור מנהרה שמחברת בין הקו למסילה אחרת. במקביל היה צריך לבצע עבודות תחזוקה רגילות. כל זה יצר שלל סגירות סופ"ש שאני בהחלט למוד מהן ואף סגירה לחצי שנה של הקטע המרכזי בקו כשלא היתה ברירה אחרת.
 
הנוסעים יכלו לראות את כל העבודות המתוכננות בטבלאת עבודות בלו"ז המודפס וכן בעמוד העבודות באתר המפעילה. נוסעים מזדמנים יכלו לקבל הערת עבודות אם חיפשו את הנסיעה בתאריך המדוייק שלה או במשך תקופה מסויימת אם הזדמנו לתחנות- לסגירת סופ"ש פשוטה תולים הודעה בתחילת השבוע שלפני, לסגירה לתקןפה המודעות עולות חודשים מראש ויש ראיונות בחדשות המקומיות בטלוויזיה ופרסום בעיתונות מקומית.
 
בישראל ישנם מספר סלוטים אפשריים להפסקות הרכבת: יולי-אוגוסט, חגי תשרי, פסח. את נתיב פלוס השיקו בסלוט של החגים כדי שההלם הראשוני לא יהיה בתקופת שגרה.
 
לגבי סוף השבוע הישראלי: אפשר בהחלט לעבוד מ 23:00 ביום ה' עד שעה לפני כניסת השבת ולקבל לפחות 14 שעות עבודה בשישי, ולעבוד משעה אחרי מוצ"ש עד 5 בבוקר יום א' ולקבל 7 שעות נוספות. מאזן של כ 3 שעות שנודדות לפי זמני כניסת ויציאת השבת הופך את מספר השעות הכולל ל 24 שעות גם תוך הימנעות מעבודה בשבת.
 
השר הנוכחי פועל הן מתחושת ארעיות והן מנקודת מבט של אדם שאינו תושב מישור החוף. השליפות שלו גוזרות הפרעות בלתי סבירות על תושבי המרכז מהיום למחר כשתיכנון מראש היה מונע חלק ניכר מההפרעה. לפני כמה ימים התפרסמו בפורום "בשורות" על קווי אוטובוס וחניונים חדשים שיפתחו "עד סוף השנה" מצפון לתל אביב כשבכל תהליך עבודה מסודר היו פותחים אותם כתנאי מקדים לנתיב פלוס ולא בדיעבד. זו תרבות ניהול קלוקלת של שליפים על שליפים.
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שכחתי לציין הארכת רציפים ל12 קרונות'
שכחתי לציין הארכת רציפים ל12 קרונות
20/11/2019 | 15:57
62
והריסת בניין נוסף מעל המסילה בתחנה אחרת.
 
הפואנטה של הרשימה הארוכה הזו היא שעם תוכנית מסודרת ניתן לעשות הכל תוך שיתוף הנוסעים.
 
קוראי הפורום שנוחתים בלוטון או גאטוויק יכולים להשתמש בקו הזה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תן לי לחדש לך, כבר עכשיו עובדים שם בשבת'
תן לי לחדש לך, כבר עכשיו עובדים שם בשבת
20/11/2019 | 19:07
32
לצפיה ב-'מוכן לתמוך גם ביותר מ6 שבועות'
מוכן לתמוך גם ביותר מ6 שבועות
18/11/2019 | 16:39
20
280
רק אם עובדים 24/7.
שישמור את האמונות הפרטיות שלו בבית.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה ההגיון בזה?'
מה ההגיון בזה?
19/11/2019 | 12:47
19
145
זה לא מקצר את העבודה באופן משמעותי, אבל מייקר את העבודה מאוד. אין הרבה קבלנים שמוכנים לעבוד בשבת, וגם ספקים מסביב פחות זמינים בשבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא מקצר באופן משמעותי?'
לא מקצר באופן משמעותי?
19/11/2019 | 17:11
18
131
השבתה בשבת של העבודות גורעת לפחות 30 שעות כל שבוע שזה בערך 25%.
יש גם אלמנט של הגברת היעילות בעבודה רציפה שלא כוללת זמן התארגנות וקיפול כל שבוע.
גם אם נישאר רק עם 25%. זה מקצר את העבודות מ6 שבועות ל4.5
כסף? אתה רציני? מה חשוב הכסף? אתה מודע לעלות של שבוע מיותר של השבתת קו רכבת?
 
נראה לי שאתה מנסה להסוות טיעונים רוחניים מעולם החברים הדמיוניים בהמצאה של טיעונים מצוצים מהאצבע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה יודע מה היה באמת מקצר את תקופת העבודה?'
אתה יודע מה היה באמת מקצר את תקופת העבודה?
19/11/2019 | 18:51
15
177
תביעה על כל הסכום של המכרז של החברה הספרדית וחקירה פלילית נגד כל מנהליה שלקחו חלק במכרז.
וכמובן איסור מוחלט על השתתפות החברה בכל מכרזים ממשלתיים לתקופה של עשור.
יש לי הרגשה שמייד אחרי צעדים כאלה, פתאום תגלה באופ מפתיע שיש לחברה הרבה יותר פועלים ומהנדסים ושהיא מסוגלת לעבוד בקצב הרבה יותר גבוה
נדמה לי שמדובר בחברה שלקחה חלק במכרז שלא בתום לב ולא התכוונה לעמוד בתנאיו (כולל לוחות הזמנים) מלכתחילה.
אבל היי רצו חברה "אירופאית" אז קיבלו "איכות אירופאית"
 
ולעניין חלק השני של התגובה שלך, אני מקווה שאתה בז במידה זהה לכל מהנדסי החברה הספרדים שלקחו לעצמם שבועות ערוכים של חופשה בתקופת חגי החורף הנוצריים.
אתה בוודאי לא מתנגד, לפטר לאלתר כל עובד ספרדי שעשה זאת?
אגב אני די בטוח שגם השנה הסיפור יחזור ותראה את כל המהנדסים נעלמים להם ממחוזותינו לכמה שבועות בסביבות קריסטמס.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני רותח על החברה הספרדית הזו בדיוק כמוך'
אני רותח על החברה הספרדית הזו בדיוק כמוך
19/11/2019 | 19:01
1
152
בדיעבד, אם היו תובעים להם את הצורה ומבריחים אותם מכאן, למרות שהיה צורך בצעדים דרסטיים להחלפת זכיין - הקו מירושלים לתל אביב כבר היה פועל היום.
 
אני מצפה מחברה תשתיות בינלאומית שתעבוד כל השנה ותדאג לתחלופת צוותים רציפה בלי קישקושים של סייסטה וחגים.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
19/11/2019 | 19:19
26
לצפיה ב-'קריסטמס'
קריסטמס
20/11/2019 | 09:19
8
96
נראה לי שעצירת העבודות לשבועיים ב'חנוכה' זה בדיוק בגלל חופשת קריסטמס/ראש השנה הלועזית
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בספרד אי אפשר לבצע בין 6.12 ל 6.1'
בספרד אי אפשר לבצע בין 6.12 ל 6.1
20/11/2019 | 16:17
7
105
מיום החוקה ועד חג שלושת המלכים אפשר אולי לעשות איזה תיקון חירום אבל אי אפשר ליזום עבודות חדשות. העונה מתחילה עם יום החוקה ב6.12 ויום ההתעברות ללא חטא (של מריה) ב 8.12, אז יש שבועיים "רגילים" אך מועדים לגשר, ב 24.12 הספרדים חוגגים את חג המולד בלילה שלפני ודרך מיסת החצות בניגוד לחגיגות ביום החג עצמו שמקובלות בצפון אירופה ובארה"ב, ב31.12 חוגגים את השנה החדשה בחצות (סילבסטר זה שם גרמני לחג) וב 6.1 חוגגים את חג שלושת המלכים, שבמסורת הספרדית כל ילד מקבל 3 מתנות, אחת מכל מלך. סנטה לא קיים במסורת הספרדית אך נוכח כסוג של קישוט או התמסחרות.
 
לספרדים יש את היתרון שרוב העונה הזו מקבילה לחגיגות חג המולד והשנה החדשה בשאר העולם המערבי אז הסיכוי שיתפשרו על העונה הזו, בייחוד במקרה של עובדים שנשלחים לחו"ל, אפסי.
 
הטענה הספציפית של החברה היא דההצעה שלה במכרז היתה הצעה לביצוע, לא לתיכנון וביצוע. בין אם הטעות שלהם או של מבצעי המכרז - ברגע שהתברר שההצעה לא עלתה בקנה מידה אחד עם צרכי המכרז (תיכנון וביצוע) זה היה צריך להדליק אורות אדומים. אם מבצעי המכרז בחרו בהצעה הנמוכה בלי שהטעות התבררה להם - האשמה בצד הישראלי כי לא ביקשו מידע ספציפי על עלות וביצוע התיכנון. אם ההצעה הספרדית הוצגה ככזו שכוללת תיכנון אז היה צריך לזרוק את החברה ברגע שהתברר שלא היה לה תיכנון או להביא חברה שלישית שתתכנן.
 
בכל מקרה 3 שנים אחרי שהתברר שלא היה תיכנון משונה שלא נוצר תיכנון מפורט לעבודות החישמול עד הרצליה. היה די והותר זמן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המשפט האחרון שלך מבטל את כל מה שכתבת לפני'
המשפט האחרון שלך מבטל את כל מה שכתבת לפני
20/11/2019 | 17:40
6
64
גם אם ניתן לספרדים להנות מהספק שלא ידעו למה הם נכנסים (לא מאמין לזה אפילו לרגע, אבל שהיה), הרי שהיה להם די והותר זמן, לבצע תכנון מפורט ולפעול לפיו.
גם את תגיד שאין להם ידע מקצועי בנושא (גם לזה אני לא מאמין), הרי מה מפריע להם, לפנות לחברה חיצונית כלשהיא ולבצע תכנון שכזה?
הרי הם חתומים על החוזה, הם לא אמרו שמבחינתם החוזה לא חוקי ושהם לא מוכנים לעמוד בתנאיו, נכון?
אז לא רק שהם חתמו על החוזה שלא בתום לב, אלה שהם ממשיכים לדרוס ברגל גסה את  תנאי החוזה שהם חתומים עליו כל יום מאז שהעבודות התחילו.
זה נשמע לך הגיוני?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה יותר עניין לר"י, לא לקבלן הביצוע. '
זה יותר עניין לר"י, לא לקבלן הביצוע.
20/11/2019 | 19:02
5
60
אי אפשר לצפות מקבלן הביצוע שיעשה את התיכנון. מי שצריכים לפנות או לאגף תיכנון באותה החברה או לתיכנון בחברה אחרת היו ר"י. לתכנן, בייחוד במקום כמו האיילון שמלא בגשרים ותחנות שנבנו לפני שחשבו על החישמול ומצריך שילוב בדיעבד, זה עניין הנדסי מדוייק.
 
לטענת הספרדים הם באו לבצע, אך לא היתה תוכנית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה סבבה, הם לא יודעים לתכנן, אני מבין לליבם'
זה סבבה, הם לא יודעים לתכנן, אני מבין לליבם
20/11/2019 | 19:33
4
53
יש להם את האופציה הנכונה, להגיד "מצטערים, טעינו, לא קראנו את כל החוזה, לא ידענו שאנחנו צריכים גם לתכנן, אז מצטערים על אי הבנה ויוצאים מהחוזה, בהצלחה עם זוכה אחר".
הם לא עשו את זה נכון?
הם ממשיכים לעובד, לקבל כסף של המדינה ולהפר חוזה.
או שהם עדיין לא יודעים שהחוזה כולל גם תכנון?
למי צריך לשלוח מייל בחברה ולהזכיר לו בנימוס שהוא נמצא "in breach of contract"?
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ההצעה המוטעית זכתה במכרז.'
ההצעה המוטעית זכתה במכרז.
20/11/2019 | 20:08
3
92
אם הצעת הביצוע זכתה במכרז תיכנון וביצוע בגלל מחיר נמוך (עקב היעדר אלמנט תיכנון) אז מי שטעה ואשם במחדל הוא מי שקבע את הזוכה במכרז. נראה שחוסר ההבנה התגלתה כש  SEMI באו לבצע וגילו שאין תוכניות.
 
לפי אתר החברה הם חישמלו קווים רבים בספרד כולל קו 300 קמ"ש של ה AVE בין מדריד לברצלונה ולגבול הצרפתי (החיבור ל TGV) וכן קו 220 קמ"ש  בין חתנה על מסילת ה AVE קורדובה - מאלאגה לעיר גראנאדה. אלו ביצועים שעולים על צרכיה הנוכחיים של ר"י, רשת רכבות פרבריות של 160 קמ"ש בלבד. במקביל הם עוסקים גם בתשתיות הובלת חשמל בקווי מתח גבוה.
 
מה שהשתבש בתהליך המכרז בארץ לא מעיד על יכולותיה של החברה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה אומר שלא היה כתוב במכרז שהוא כולל את התכנון?'
אתה אומר שלא היה כתוב במכרז שהוא כולל את התכנון?
20/11/2019 | 20:21
2
49
וSEMI "הניחה" שהוא לא?
היא לא באה לבקש הבהרות?
לא טרחה לבדוק?
אחרי שזכתה ואמור לה "צריכים גם תכנון", היא עדיין הניחה שזה סתם המלצה ידידותית?
מה עובדים שם ילדים בגיל הגן שלא יודעים לקרוא או שהם סתם משחקים ב"נדמה לנו"?
מצטער לא קונה את זה.
שלא תבין אותי לא נכון, גם ר"י ושאר רשויות המדינה התנהגו כאן בצורה בזויה, אבל זה לא מוריד את האחריות גם מSEMI
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כתבה מגלובס לפיה הטילו את הבירוקרטיה על החברה '
כתבה מגלובס לפיה הטילו את הבירוקרטיה על החברה
21/11/2019 | 01:41
1
48
 
" בצעד המעיד בעיקר על חוסר חשיבה ברכבת, שלא לומר חוסר אחריות, הוטל על SEMI לדאוג לכל האישורים והתיאומים הנדרשים לצורך ביצוע העבודות מול הגורמים השונים בישראל - אף שהחברה מעולם לא פעלה כאן ולא מכירה כלל את המציאות הישראלית. "
 
"  לפי גורם המקורב לפרויקט, החברה יכולה לעבוד מעל המסילות רק ארבע או חמש שעות בכל לילה. למעשה, הרכבת לא מספקת ל-SEMI את זמני העבודות שנקבעו בחוזה "
 
הכתבה לא מתייחסת לטענה ש SEMI הציעה ביצוע בלבד, אך טענה זו עלתה בתקשורת ובפורום בעבר. מניסיון אישי של מעל עשר חורפים בספרד אני די מסכים שיכולות להיות בעיות בירוקרטיה או התאמת ציפיות. אם החברה אכן ניגשה למכרז וזכתה בו ללא פרק תיכנון אז האחריות היא על מי שלקחו את ההצעה מבלי לוודא מה היא כוללת ומבלי להבהיר את הטעות.
 
החברות שהפסידו במכרז הגישו תביעות בארץ ואם ההצעה של SEMI לא היתה עומדת במבחן בתי המשפט היו מעיפים אותה ולא את סימנס ואולסטום לכל הרוחות (בעצם - נתנו להן להיות קבלני משנה).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מסכים שלהטיל תיאום אישורים על חברה חיצונית זה טמטום'
מסכים שלהטיל תיאום אישורים על חברה חיצונית זה טמטום
21/11/2019 | 10:41
45
אבל זה לא מוריד מנוכלות של SEMI שהצטרפה למכרז וחתמה על התחייבות שלא בתום לב.
החלטת בית משפט לא רלוונטית במקרה הזה, כי אם אני זוכר נכון, זה נגמר בפשרה ובעצם הטענה שלי (על נוכלותה של SEMI) לעולם לא עמדה לבחינה של בית משפט.
להטיל את כל האחריות על רכבת ישראל ומשרדי הממשלה זה התחמקות וגלגול עיניים.
אני חוזר ואומר, SEMI התנהגה שלא בתום לב, ממשיכה להפר תנאי חוזה בצורה בוטה ולא עומדת בלוחות הזמנים שאליהם התחייבה.
גם אחרי שנסכים שיש פה שלומיאליות של משרדי הממשלה ושל רכבת ישראל ואף אולי חומר לחקירה פלילית כפי ש BUS NERD אמר למטה, עדיין קיימת אחריות על החברה שהתנהגה ברמאות וממשיכה לעשות כן.
מה שכן, אני אוסיף שSEMI לא היחידה וגם אלסטום וסימנס לא ממש ידועות כחברות שמתנהגות ביושר (ראה ערך פרשת שוחד בחברת חשמל בארץ ובהרבה מדינות עולם אחרות).
כל התחום של חברות תשתיות שעובדות מול ממשלות במכרזי תשתית לאומיים בכל העולם נגוע בשחיתות גם מצד החברות וגם מצד פקידי הממשל.
גם את הדוגמאות שאתה מביא על ספרד, לא ממש משכנעות אותי.
בעצם אני בטוח שגם בספרד (או בכל מדינה אירופאית אחרית) אם נחפור מספיק, נגלה שוחד, יחסי תן וקח, חריגות ממנהל תקין וכו.
אין לאירופאים שום תכונות מיוחדות שהופכות אותם לחסינים מפני נוכלות, שחיתות ושאר המחלות האופייניות למדינות בהם יש סקטור ציבורי גדול.
כפי שקראתי בספר כלשהו לפני הרבה שנים, צריך להתייחס לשחיתות בממשל כמו לחוקי הכבידה.
שחיתות פשוט בלתי נמנעת וככל שיש יותר מסה (קרי כסף ציבורי ופקידים שמנהלים אותו), כך תהיה יותר שחיתות.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם היו מביאים את הגרמנים או הצרפתים זה לא היה קורה'
אם היו מביאים את הגרמנים או הצרפתים זה לא היה קורה
20/11/2019 | 11:12
3
123
סימנס ואלסטום לא מושלמות אבל היו עושים את זה הרבה יותר מהר. אני חושב שהמחדל עם הקבלן הזה צריך גם חקירה של מבקר המדינה, גם ועדת חקירה ממשלתית וגם חקירה משטרתית. החקירה הפלילית צריכה להיות לא רק על אנשי SEMI אלא גם על אנשי רכבת ישראל שבחרו את הקבלן הזוועתי הזה, ועל משרדי התחבורה והאוצר שלא עצרו את המחדל הרבה יותר מוקדם. בכל תחום אחר אם קבלן היה מתנהג ככה היו מזמן קונסים לו את הצורה ושולחים אותו לעאזזל.
 
וגם, במקום פשרה עם אלסטום בבית המשפט היו צריכים לתת למשפט להתנהל ולתת לאלסטום להוכיח שהזכייה של SEMI הייתה לא חוקית.
 
 
אתם מבינים שגם היום, לSEMI אין את הפתרונות לכל מקטע מראש, והם מבינים כמה מסובך להתקין את העמודים בחלק מהמקטעים רק כשהם מגיעים לעבוד עליהם, ואז צריכים אישור מהות"ל! זה אבסורד! אם זה היה מתנהל כמו שצריך, היו צריכים למדוד ולבדוק הכל מראש, לתכנן הכל, לקבל אישור להכל, ואז לרוץ עם העבודות. לא לחכות כל פעם שהמהנדסים ישברו את הראש על פתרונות מותאמים אישית.
מזכיר גם ש SEMI אמרו לרכבת ישראל בעבר "אנחנו רק קבלן ביצוע לא ידענו שאנחנו צריכים גם לתכנן". היה צריך לזרוק אותם מכל המדרגות כבר אז.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
20/11/2019 | 17:37
2
47
זה קורה שלפקידים מסוימים העיניים הופכות לסימני $ כשהם מסתכלים על תוצאות המכרז.
או שאולי אתה צודק ויש כאן שחיתות (לא אופתע אם כך הדבר).
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תמיד נותנים משקל גבוה מדי למחיר על פני איכות בארץ'
תמיד נותנים משקל גבוה מדי למחיר על פני איכות בארץ
20/11/2019 | 18:09
1
88
כביכול כדי לשמור על הכיס של משלם המיסים, בפועל זה עולה לנו ביוקר אחר כך. הממשלה צריכה להבין שלפעמים הוצאות גדולות מצדיקות את עצמן.
 
איכשהו כשזה מגיע למשרד הביטחון אף פעם לא שמעת על זה שבחרו לקנות טנק רומני רק כי הוא זול יותר מהטנק הישראלי, או צוללת טיוואנית שיותר זולה מהצוללת הגרמנית. אבל בכל משרדי הממשלה האחרים - מחיר כמה שיותר נמוך, ותוצאה בהתאם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה שיש פקידים שרק רואים את החור שבגרוש זה ידוע.'
זה שיש פקידים שרק רואים את החור שבגרוש זה ידוע.
20/11/2019 | 19:36
71
אבל ראבק, כמה שנים צריך לחכות בשביל להודות בטעות ולחתוך?
אפשר להגיד הרבה דברים רעים על התנהלות של המדינה בעניין הקו האדום, אבל לפחות היה להם את החואבוס להודות בטעות, לחתוך את הזכייה של MTS ולהמשיך הלאה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כשעובדים בשבת תמיד העבודה תהיה יותר איטית'
כשעובדים בשבת תמיד העבודה תהיה יותר איטית
20/11/2019 | 13:02
1
95
כי שרשרשת האספקה לא עובדת בחלקה, ולכן אין הרבה תועלת בעבודה בשבת.
נניח נגרם נזק לתשתית חיצונית, אי אפשר להתקדם, וגם הטכנאים של בעלי התשתית לא זמינים כדי לתקן את התשתית שנפגעה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא צריך שום "שרשרת אספקה" בשבת'
לא צריך שום "שרשרת אספקה" בשבת
20/11/2019 | 13:27
86
דואגים שכל העמודים והברגים יהיו מוכנים כבר מיום שישי. בטון אין בעיה להשיג בשבת. עבודה על חשמול רכבת לא מצריכה אספקה בלתי נגמרת של חומרים כמו יציקה של תחנה תת קרקעית או חפירה של מנהרות עם TBM. זה סה"כ לקדוח, לצקת בטון, להרכיב עמודים על היציקה, ולחבר את הכבלים. איזו שרשרת אספקה ואיזה נעליים?
 
גם "תשתית חיצונית" לא קיימת בעומק הקדיחה של יסודות עמודי החשמול. רק תשתית איתות של הרכבת. עוד לא קרה שנפגע כבל איתות במהלך עבודות החשמול, וגם אם כן אין בעיה להקפיץ טכנאים שיתקנו אותו בזמן. מה, אם טרקטור חקלאי פוגע בטעות בתשתית איתות בסופ"ש, לא מתקנים? בטח שמתקנים.
 
אתה בא מראש עם אנטי לעבודות בשבת ואז ממציא תירוצים למה לאסור על העבודות בשבת שמאשרים את ה bias הקודם שלך, בלי להתחשב במציאות. בחו"ל אגב עבודות תחזוקה בד"כ קורות בסופי שבוע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'"עוד ציין כי הרב קו יכנס לפעולה באזור יהודה ושומרון מחודש'
"עוד ציין כי הרב קו יכנס לפעולה באזור יהודה ושומרון מחודש
18/11/2019 | 20:45
2
218
ינואר הקרוב."
 
מה הכוונה, רב-קו ממילא פועל שם עם תקופתיים וכרטיסיות. האם זה אומר שכל הכרטיסיות סוף סוף יבוטלו?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סיום התלות במזומן'
סיום התלות במזומן
18/11/2019 | 20:50
1
165
כיום, למעט בעלי הסדרים יומיים שבועיים וכדומה.
כל הנוסעים באשכולות הממוגנים, משלמים במזומן עבור הנסיעה שלהם.
כדאי להבין כמה התעסקות בכסף זה עבור אוטובוס מלא, ואין אפשרות לערך צבור.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל גם היום לא חייב מזומן אם טענת את הכרטיסייה הנכונה'
אבל גם היום לא חייב מזומן אם טענת את הכרטיסייה הנכונה
18/11/2019 | 21:12
141
אם ציבור הנוסעים יוכרח לטעון תקופתיים וכרטיסיות כאשר רוב הנוסעים לא בקיאים בכל הנושאים של איזה קוד מחיר צריך, זה יוצר בלאגן גדול יותר מהתעסקות בכסף.
 
יש לציין שאפיקים מחקה מהאתר שלה כל אזכור לכרטיסיות האלו
 
אז זהו? ביטול הנחת ממוגן וכניסת ערך צבור? או יצירת מערכת קודי מחיר מיוחדת לאפשור הנחת ממוגן גם מערך צבור?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מעניין מתי הוא יגע בנושאים "שוליים" כמו הפעלת המתקפים באוטוב'
מעניין מתי הוא יגע בנושאים "שוליים" כמו הפעלת המתקפים באוטוב
20/11/2019 | 22:43
4
79
המתקפים החדשים באוטובוסים של אגד, ואז יהיה אפשר לעלות מהר מכל הדלתות.
בנתיים ישנם נהגים יצירתיים ששמו ניילונים על המתקפים ושלטים "לא עובד", וגם נוסעים שחושבים שמתקפים עובדים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני בכלל לא בטוח שלבטל לגמרי את התשלום אצל הנהג'
אני בכלל לא בטוח שלבטל לגמרי את התשלום אצל הנהג
21/11/2019 | 16:22
3
57
ולהעביר את הכל למתקפים זה ראיון כל כך פופולארי (ובצדק).
זה בעיקר יפגע באנשים מבוגרים שלא ממש יודעים איך לעבוד עם הרב קו ובמיוחד את כל העניין של טעינה מחדש.
אין להם מחשב בהכרח, אין להם טלפון עם NFC, אז הם יצטרכו ללכת למקום כלשהו, שיעשה את זה בשבילם, או לבקש מילדיהם.
אני מאוד בעד, להפעיל את המתקפים ולתת לאנשים בחירה.
גם ככה הרוב (חוץ מאנשים מבוגרים) יבחרו באופצייה הנוחה של המתקף האוטומטי, אבל החלק שגם מבטל לגמרי את האפשרות לרכוש את הכרטיס מנהג, זה גרוע.
לא מפתיע שהוא מעדיף לא לגעת בעניין הזה.
הרי יום למחרת, תראה בטמקא ראיון עם איזו אשה מבוגרת שבוכה, שהשר האווילי נעל אותה בבית ועכשיו היא מתביישת לבקש עזרה מכל העולם ואשתו שיסבירו לה, איך משתמשים ברב קו.
זה אסון יח"ץ ידוע מראש, אז למה לשר להיכנס לזה?
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לפחות בירושלים כולם יודעים להשתמש במתקפים עקב הרכבת הקלה'
לפחות בירושלים כולם יודעים להשתמש במתקפים עקב הרכבת הקלה
21/11/2019 | 20:04
2
188
בנוסף עשרות חנויות וסופרים אפשר לטעון רב קו. בנוסף באוטובסים קשישים יכולים לשלם לנהג.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ממה ששמעתי גם ברכבת קלה בירושלים לא כולם ממש מרוצים'
ממה ששמעתי גם ברכבת קלה בירושלים לא כולם ממש מרוצים
21/11/2019 | 21:26
1
53
מכל הנושא של הכרטוס וקנסות.
וזה בדיוק מה שאני אומר, שגם אם יאפשרו את העלייה מכל הדלתות ומתקפים, צריך להשאיר אופציה לשלם אצל הנהג.
עלה פה לא מזמן הנושא שמישהו שאל, בהקשר של אמא מבוגרת שלו, שהוא רצה לעשות מערכת אוטומטית לטעינה של הכרטיס, כי היא לא יכולה לעשות את זה לבד.
מה שעשו בתל אביב, אם איסור לשלם אצל הנהג, נראה לי היה ראיון גרוע.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קודם כל שומעים בעיקר את החדשות השליליות, וישראלים אוהבים לקט'
קודם כל שומעים בעיקר את החדשות השליליות, וישראלים אוהבים לקט
22/11/2019 | 08:53
40
כמובן מקטרים על הקנס הקטן במקום על זה שמוכן כבר שנים שטח להמשך המסילה ועוד לא עשו איתו כלום.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'1. סמוטריץ צודק'
1. סמוטריץ צודק
23/11/2019 | 19:15
21
2. ביטול רכבות באחת המסילות עלול לפגוע שנוסעי הרכבות לעבודה ובחיילים, רק שיסדירו שאטלים ושיצאו בזמן בלי לעכב בתחנה.
3. ביטול עבודות בשבת ע"י ספרדים? זה לא ייגמר בשש שבועות העבודות.
 
סגירה מסילה ל 6 שבועות כדי לזרז את הפרוייקט ולהפסיק עם העיכובים ומשיכת זמן ובזבוז הרבה מאוד כסף לשנה וחצי.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ